REGULAMENT nr. 13 din 29 septembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 692 din 10 octombrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3INTRAT IN VIGOAREREGULAMENT 13 29/09/2008
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREREGULAMENT 13 29/09/2008 ART. 3
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 14
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 34
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 6
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 11
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
ANEXA 1INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 3INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 4INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 5INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 6INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 6
ANEXA 7INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 8INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 9INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 10INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ANEXA 11INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 11
ANEXA 12INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREREGULAMENT 13 29/09/2008 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 24
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 48
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 49
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 14
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ART. 34
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 6
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 11
ART. 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAREGULAMENT 1 23/02/2001
ANEXA 1INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 7 08/03/1994
ANEXA 2INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 6 08/03/1994
ANEXA 3INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 3
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 6 08/03/1994
ANEXA 4INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 5INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 4
ANEXA 6INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 6
ANEXA 7INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 8INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 9INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 8
ANEXA 10INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 9
ANEXA 11INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 11
ANEXA 12INLOCUIESTE PEREGULAMENT 1 23/02/2001 ANEXA 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 3INTRAT IN VIGOAREREGULAMENT 13 29/09/2008

pentru modificarea Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi



Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) lit. b), ale art. 22 alin. (1), ale art. 24 şi 49 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României,în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004,Banca Naţională a României emite prezentul regulament. + 
Articolul IRegulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, se modifică după cum urmează:1. La articolul 2, literele a) şi l) se abrogă.2. Articolul 14 se abrogă.3. La articolul 15, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 15. – (1) În cazul în care cecul, cambia sau biletul la ordin este emis în valută şi este plătibil în lei, cererea de înscriere a refuzului bancar va fi întocmită cu indicarea sumei de plată şi a celei refuzate la cursul de schimb calculat de Banca Naţională a României din ziua prezentării la plată."4. Articolul 18 va avea următorul cuprins:"Art. 18. – Prevederile art. 17 se aplică şi în cazul în care o persoană fizică sau juridică pierde ori i se fură unul sau mai multe formulare de cec, cambii, bilete la ordin necompletate."5. Articolul 34 va avea următorul cuprins:"Art. 34. – CIP gestionează baza de date proprie astfel încât aceasta să poată fi interogată prin utilizarea cheilor de căutare bazate, în principal, pe:a) seria şi numărul cecului, cambiei, biletului la ordin;b) codul fiscal al persoanei juridice sau, după caz, codul numeric personal al persoanei fizice."
 + 
Articolul IIAnexele nr. 3A, 3B, 3C, 4B, 4C, 6B, 8A, 8B, 8C, 9, 11 şi 12 la Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-12, care fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul IIIPrezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 10 octombrie 2008. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centrului Incidentelor de Plăţi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 9 martie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul regulament, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.PreşedinteleConsiliului de administraţie alBăncii Naţionale a României,Mugur Constantin IsărescuBucureşti, 29 septembrie 2008.Nr. 13.
 + 
Anexa 1───────(Anexa nr. 3A la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCARIN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CECURINr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu cec pe numele ……. ││…………….cu Cod fiscal /Cod num. …….., în calitate de ……….. ││ pers. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. BANCĂ TRASĂ …………………………….. Cod………………….. ││ ││Tip cec la ││origine: │ []Cec []Cec []Cec de []Cec de []Cec ││ │ simplu barat numerar călătorie circular│├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Tip cec la │ ││momentul │ []cec simplu []cec barat []cec de []cec de []cec ││refuzului: │ []cec barat []cec barat numerar călătorie circular ││ │ []cec certificat certificat ││ │ []cec de numerar ││ │ []cec barat certificat ││ []cec de numerar ││ ┌────────────────────────┐ ││ CEC Seria ……. Nr. ……….. Suma└────────────────────────┘lei ││ ││ emis la ………… |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌────────────────────────┐ ││ (localitatea, (data emiterii) Suma└────────────────────────┘lei ││ judeţ) refuzată ││ ││ ││Compensabil la …………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRĂGĂTOR ………………….. BENEFICIAR/ ││ Cod /Cod num. Ultimul GIRATAR……………………. ││fiscal/ pers. …………….. Cod /Cod num. ││ Cont nr. ………………….. fiscal/ pers. …………………… ││ Cont nr. …………………………. ││ Deschis la ……………………….. ││ Cod ……………………………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ: ││ ││[]cec emis fără autorizarea trasului*) []interzicerea plăţii de către trăgă-││[]cec refuzat din lipsa totală de tor, în cazul prezentării la plata ││ disponibil, în cazul prezentării la după expirarea termenului de ││ plată înainte de expirarea termenului prezentare ││ de prezentare*) []cec refuzat din lipsă totală sau ││[]cec refuzat din lipsa parţială de parţială de disponibil, în cazul ││ disponibil, în cazul prezentării la prezentării la plata după expirarea││ plată înainte de expirarea termenului termenului de prezentare ││ de prezentare*) []cecul prezintă diferite condiţio- ││[]cec emis cu dată falsă sau căruia îi nari privind efectuarea plăţii ││ lipseşte o menţiune obligatorie*) []litigiu cu privire la dreptul de ││[]cec circular/cec de călătorie emis la proprietate ││ purtător*) []cecul aparţine unui tiraj de ins- ││[]cec emis de un trăgător aflat trumente neavizat de BNR ││ în interdicţie bancară*) []cecul aparţine unui set de instru- ││[]falimentul trăgătorului mente care a fost retras din ││[]lipsa de mandat a semnatarului circulaţie ││ []cec declarat pierdut, furat, dis- ││ trus ││ []modificarea sau ştergerea unor men-││ ţiuni obligatorii ││ []vicii de completare a menţiunilor ││ de pe cec**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│5. INTERDICŢIA BANCARĂ DE A EMITE CECURI ││ [] Trăgătorul este declarat de banca noastră în interdicţie bancară ││ în perioada |_|_|_|_|_|_|_|_| – |_|_|_|_|_|_|_|_| │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Se completează şi paragraful 5. Aceste incidente de plăţi majore apărute       în comerţul cu cecuri determină înscrierea automată a obligatului în       Fişierul Naţional al persoanelor cu risc.   **) Se referă la:       – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu         certitudine a acesteia;       – nerespectarea pct. 6 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 7/1994, cu         modificările şi completările ulterioare.                                                  …………………                                                   Persoana acreditată                                                        S.S/L.S.
 + 
Anexa 1───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cecuri.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3A, precum şi calitatea acesteia de trăgător.În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul refuzului la plată:– denumirea şi codul băncii trase;– tipul cecului; la rubrica "Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipăririi, iar la rubrica "Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzător tipul cecului la momentul declarării acestuia ca refuz bancar;– seria şi numărul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal al trăgătorului şi numărul de cont al acestuia;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal al beneficiarului/ultimului giratar, numărul de cont, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al cecului respectiv. Selectarea motivului "lipsă totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului, respectiv după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată a cecului.În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui cec nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată un cec emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsă totală de disponibil".Paragraful 5 se completează numai dacă unul dintre motivele refuzului la plată este: "cec emis fără autorizarea trasului", "cec refuzat din lipsă totală de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec refuzat din lipsă parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată înainte de expirarea termenului de prezentare", "cec emis cu o dată falsă sau căruia îi lipseşte o menţiune obligatorie", "cec circular/cec de călătorie emis la purtător" sau "cec emis de un trăgător aflat în interdicţie bancară", caz în care se va completa şi perioada de interdicţie bancară de un an, începând cu data înregistrării la CIP a incidentului de plată major.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 2───────(Anexa nr. 3B la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCARIN FIŞIERUL NAŢIONAL DE CAMBIINr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu cambie pe numele …. ││…………………cu Cod fiscal/Cod num.pers….., în calitate de …….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││3. Cambia seria ……. nr. ………. ││ emisă la ……………… |_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare…… ││ (localite, judeţ) (data emiterii) ││ ││ ││ plătibilă la ……… |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌──────────────────────┐ ││ (localitatea, (data emiterii) Suma└──────────────────────┘lei ││ judeţ) ││ ││ Suma ┌─────────────────┐ ││ Compensabilă la ……………….. refuzată └─────────────────┘lei ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRAS ……………….. │ACCEPTANT……………………. ││ Cod /Cod num. │ Cod /Cod num. ││fiscal/ pers. ………………. │fiscal/ pers. ……………….. ││ Cont nr. ………………….. │ ││ Deschis la ………………… │AVALIST …………………….. ││ Cod ………………………. │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. ││ │AVALIZAT…………………….. ││ │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRĂGĂTOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR…………………. ││fiscal/ pers. …………….. │ Cod /Cod num. ││ Adresa ……………………. │fiscal/ pers. ………………….. ││ │Cu cont la …………………….. ││ │Cod …………………………… │└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI LA PLATĂ [] cambie refuzată din lipsă totală││ [] scoaterea cambiei fără existenţa sau parţială de disponibil, în ││ în total/în parte a creanţei cazul prezentării la plată după ││ cedate în momentul cesiunii expirarea termenului de prezen- ││ acesteia*) tare ││ [] cambie cu scadenţă la vedere, refu- [] cambie emisă cu o dată falsă sau││ zată din lipsă totală de disponibil, căreia îi lipseşte o menţiune ││ în cazul prezentării la plată în obligatorie ││ termen*) [] interzicerea plăţii de către ││ [] cambie cu scadenţă la vedere, refu- tras, în cazul prezentării la ││ zata din lipsă parţială de dispo- plată după expirarea termenului ││ nibil, în cazul prezentării la plată de prezentare ││ în termen*) [] lipsa de mandat a semnatarului ││ [] cambie cu scadenţă la un anume tip [] falimentul plătitorului ││ de la vedere, la un anume timp de [] litigiu cu privire la dreptul de││ la data emiterii sau la o dată fixă, proprietate ││ refuzată din lipsă totală de dispo- [] cambia prezintă diferite condi- ││ nibil, în cazul prezentării la plată ţionări privind efectuarea ││ la termen*) plăţii ││ [] cambie cu scadenţă la un anume timp [] cambie declarată pierdută, fu- ││ de la vedere, la un anume timp de la rată, distrusă ││ data emiterii sau la o dată fixă, [] modificarea sau ştergerea unor ││ refuzată din lipsă parţială de dis- menţiuni obligatorii ││ ponibil, în cazul prezentării la [] vicii de completare a menţiu- ││ plată la termen*) nilor de pe cambie**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu cambii determină       înscrierea automată a obligatului în Fişierul naţional al persoanelor cu       risc.    **) Se referă la:    – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu      certitudine a acesteia    – nerespectarea pct. 6 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994, cu      modificările şi completările ulterioare.                                                     –––––––                                                      Persoana acreditată                                                           S.S/L.S.
 + 
Anexa 2───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de cambii.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trăgător.În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul refuzului la plată:– seria şi numărul cambiei – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal ori codul numeric personal şi adresa trăgătorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal ori codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al cambiei respective. Selectarea motivului "lipsă totală/parţială de disponibil, în cazul prezentării la plată în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare" se face în funcţie de data prezentării la plată a cambiei.În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unei cambii nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată o cambie emisă de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsă totală de disponibil".La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 3───────(Anexa nr. 3C la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ÎNSCRIERE A REFUZULUI BANCARÎN FIŞIERUL NAŢIONAL DE BILETE LA ORDINNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu bilet la ordin pe ││ ││ numele ………. cu Cod / Cod num. ……….., în calitate de ……….││ fiscal pers. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│3. Bilet la ordin seria ….. nr. ….. ││ emis la …………….., │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ….. ││ (localitate, judeţ) (data emiterii) ││ ││ ┌────────────────────┐ ││ plătibil la …………, │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └────────────────────┘ lei││ (localitate, (data scadenţei) ││ judeţ) ││ Suma ┌────────────────────┐ ││ Compensabil la …………………. refuzată└────────────────────┘ lei││ ││ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ ││ AVALIST ………………….., Cod / Cod num. ……………………. ││ fiscal pers. ││ ││ AVALIZAT …………………., Cod / Cod num. ……………………. ││ fiscal pers. ││ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ │BENEFICIAR/ ││ SUBSCRIITOR ………………. │Ultimul GIRATAR ……………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. ……………. │Cod / Cod num. …………………….. ││ fiscal pers. │fiscal pers ││ │ ││ Cont nr. …………………. │Cu cont la ………………………… ││ │ ││ Deschis la ……………….. │Cod ………………………………. ││ │ ││ Cod ……………………… │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. MOTIVUL REFUZULUI DE PLATĂ ││ ││ [] bilet la ordin cu scadenţă la vedere, [] bilet la ordin refuzat din lipsă││ refuzat din lipsă totală de disponibil, totală sau parţială de disponi- ││ în cazul prezentării la plată în bil, în cazul prezentării la ││ termen*) plată după expirarea termenului ││ [] bilet la ordin cu scadenţă la vedere, de prezentare ││ refuzat din lipsă parţială de dispo- [] bilet la ordin emis cu dată ││ nibil, în cazul prezentării la plată falsă sau căruia îi lipseşte o ││ în termen*) menţiune obligatorie ││ [] bilet la ordin cu scadenţă la un anume [] interzicerea plăţii de către ││ timp de la vedere, la un anume timp de subscriitor, în cazul prezentă- ││ la data emiterii sau la o dată fixă, rii la plată după expirarea ││ refuzat din lipsă totală de disponibil, termenului de prezentare ││ în cazul prezentării la plată la [] lipsa de mandat a semnatarului ││ termen*) [] falimentul plătitorului ││ [] bilet la ordin cu scadenţă la un anume [] litigiu cu privire la dreptul ││ timp de la vedere, la un anume timp de de proprietate ││ la data emiterii sau la o dată fixă, [] biletul la ordin prezintă ││ refuzat din lipsă parţială de dispo- diferite condiţionări privind ││ nibil, în cazul prezentării la plată efectuarea plăţii ││ la termen*) [] bilet la ordin declarat pierdut,││ furat, distrus ││ [] modificarea sau ştergerea unor ││ menţiuni obligatorii ││ [] vicii de completare a menţiuni- ││ lor de pe biletul la ordin**) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Aceste incidente de plăţi majore apărute în comerţul cu bilete la ordin       determină înscrierea automată a obligatului în Fişierul naţional al       persoanelor cu risc.    **) Se referă la:    – transcrierea în litere a sumei de plată nu permite stabilirea cu      certitudine a acesteia;    – nerespectarea pct. 7 din Normele-cadru ale B.N.R. nr. 6/1994, cu      modificările şi completările ulterioare.                                      ……………………                                         Persoana acreditată                                               S.S./L.S.
 + 
Anexa 3───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă refuzului la plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită înscrierea refuzului bancar în Fişierul naţional de bilete la ordin.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 3C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul refuzului la plată:– seria şi numărul biletului la ordin – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful 4 se selectează unul sau mai multe dintre motivele refuzului la plată al biletului la ordin respectiv. Selectarea motivului "lipsă totală/parţială de disponibil", în cazul prezentării la plată în/la termen, respectiv după expirarea termenului de prezentare se face în funcţie de data prezentării la plată a biletului la ordin.În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de o terţă persoană, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se vor selecta motivele de refuz: "lipsă totală de disponibil" şi, respectiv, "litigiu cu privire la dreptul de proprietate". În cazul în care, ca urmare a unei popriri solicitate de unul dintre asociaţi/acţionari, unitatea bancară a plătitorului unui bilet la ordin nu poate efectua plata, dar există disponibil în cont, pe cererea de înscriere a refuzului bancar transmisă la CIP se va selecta doar motivul de refuz "litigiu cu privire la dreptul de proprietate".În cazul în care unui client i se închide contul şi, ulterior, se prezintă la plată un bilet la ordin emis de către acesta, având data emiterii anterioară datei închiderii contului, unitatea bancară respectivă va transmite la CIP cererea de înscriere a refuzului bancar corespunzătoare, pe care va selecta motivul "lipsă totală de disponibil".La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 4────────(Anexa nr. 4B la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)────────Sigla persoanei declaranteDECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGEREA CAMBIILORNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………………….. Cod ……………. ││ Adresa ……………………………………… Tel. …………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. SUBSEMNATUL ………………………, adresa …………………….. ││ Cod numeric ││ …… posesor al BI seria…. nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ││ ││ emis de ……., la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, reprezentant al …………. ││ (data emiterii) (denumire ││ ││ ………………. natura juridică ……., ││ persoană juridică) Cod fiscal [ ] ││ ││ declar pe propria răspundere ││ cambia/cambiile pierdută(e) furată(e) distrusă(e) │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│3. Cambia seria …. nr. …… emisă ││ la …………….. │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ……. ││ (localitate, judeţ) data emiterii) ││ ││ ┌──────────────────┐ ││ plătibilă la …………. │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └──────────────────┘ lei││ (localitate, (data scadenţei [ ] ││ judeţ) (în litere) ││ ││ Compensabilă la ……………………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRAS ………………………. │ ACCEPTANT ………………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………… │ Cod / Cod num. …………………. ││ fiscal pers. │fiscal pers. ││ │ ││ Cont nr. …………………… │ AVALIST ………………………… ││ │ ││ Deschis la …………………. │ Cod / Cod num………………….. ││ │ fiscal pers. ││ Cod ……………………….. │ AVALIZAT ……………………….. ││ │ ││ │ Cod / Cod num. ………………… ││ │ fiscal pers │├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤│ │ BENEFICIAR/ ││ TRĂGĂTOR …………………… │ Ultimul GIRATAR …………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. …………… │ Cod / Cod num. …………………. ││ fiscal pers. │fiscal pers. ││ │ ││ Adresa …………………….. │ Cu cont la ……………………… ││ │ ││ …………………………… │ Cod ……………………………. ││ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│4. BANCA TRASULUI………………………. Cod ……………………. ││ ││ = CAMBIILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ = CAMBIILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ = CAMBIILE de la Seria ….. nr. ………, până la Seria ….. nr. ……. ││ ││ Cod / Cod numeric ││ Tras …………………………. fiscal / personal ……………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘          Semnătura solicitantului Persoana acreditată          –––––––– –––––––                                                       S.S./L.S
 + 
Anexa 4───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă pierderii/furtului/distrugerii cambiei.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declară în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice cambia/cambiile pierdută(e), furată(e) sau distrusă(e).Paragraful 2 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care declară pe propria răspundere cambia/cambiile pierdută(e), furată(e) sau distrusă(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.În cazul în care acesta declară o singură cambie completată ca fiind pierdută, furată sau distrusă, barează cuvântul "cambii" şi completează paragraful 3. Pentru fiecare cambie completată pierdută, furată sau distrusă se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4B.În cazul în care cambia este declarată pierdută, se bifează căsuţa corespunzătoare. Similar se procedează pentru cambia furată, respectiv distrusă.În cazul în care acesta declară una sau mai multe cambii necompletate pierdute, furate sau distruse, se completează paragraful 4.În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe cambia declarată pierdută/furată/distrusă:– seria şi numărul cambiei – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii şi data scadenţei, locul compensării, suma în cifre şi în litere;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trăgătorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul băncii trasului şi se completează cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de cambii necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.În cazul în care seriile şi numerele cambiilor nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele "de la" şi "până la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rămase necompletate privind seria şi numărul cambiilor vor fi barate.La rubrica "Semnătura solicitantului" se aplică semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declară pierderea/furtul/distrugerea cambiei respective.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.
 + 
Anexa 5────────(Anexa nr. 4C la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteDECLARAŢIE DE PIERDERE/FURT/DISTRUGEREA BILETELOR LA ORDINNr. ……… │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐│ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în evidenţă ││ …………………… │ │ la CIP ││ Cod ……………….. │ │ Nr. CIP ………………….. │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ ………………………. Cod …………………… ││ Adresa ……………………………….. Tel. ………………….. ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. SUBSEMNATUL ………………………, adresa …………………….. ││ Cod numeric ││ …… posesor al BI seria…. nr. .., personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ││ ││ emis de ……., la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, reprezentant al …………. ││ (data emiterii) (denumire ││ ││ ………………, natura juridică ……., ││ persoană juridică) Cod fiscal [ ] ││ ││ declar pe propria răspundere ││ biletul/biletele la ordin ┌┐ pierdut(e) ┌┐ furat(e) ┌┐ Distrus(e)││ └┘ └┘ └┘ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││3. Biletul la ordin seria …… nr. ….. ││ emis la …………….. │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare …… ││ (localitate, judeţ) (data emiterii) ││ ││ ││ plătibil la …………….. │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma ┌────────────┐ lei ││ (localitate, judeţ) (data scadenţei) └────────────┘ ││ [ ] ││ Compensabil la …………….. (în litere) ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││ AVALIST ……………………, Cod Cod num. …………………… ││ fiscal/pers. ││ ││ AVALIZAT ………………….., Cod Cod num. …………………… ││ fiscal/pers. ││ │├─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┤│ SUBSCRIITOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ │Ultimul GIRATAR ………………… ││ Cod Cod num. ………………. │ ││ fiscal/pers. │Cod Cod num. ………………… ││ │fiscal/pers. ││ Cont nr. …………………….. │ ││ │ ││ Deschis la …………………… │Cu cont la …………………….. ││ │ ││ Cod …………………………. │Cod …………………………… ││ │ │├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤│4. BANCA SUBSCRIITORULUI …………………. Cod ……………………. ││ ││ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ….. nr. ……, până la Seria …. nr. .. ││ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ….. nr. ……, până la Seria …. nr. .. ││ = BILETELE LA ORDIN de la Seria ….. nr. ……, până la Seria …. nr. .. ││ ││ Cod / Cod numeric ││ Subscriitor ……………………. fiscal / personal ……………. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘               ──────────────────── ──────────────────              Semnătura solicitantului Persoana acreditată                                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 5───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă pierderii/furtului/distrugerii biletului la ordin.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a declaraţiei în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care declară în nume propriu sau în numele unei persoane fizice ori juridice biletul/biletele la ordin pierdut (e), furat(e) sau distrus(e).Paragraful 2 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care declară pe propria răspundere biletul/biletele la ordin pierdut(e), furat(e) sau distrus(e), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.În cazul în care acesta declară un singur bilet la ordin completat ca fiind pierdut, furat sau distrus, barează cuvântul "bilete la ordin" şi completează paragraful 3. Pentru fiecare bilet la ordin completat pierdut, furat sau distrus se va întocmi câte un formular tip anexa nr. 4C.În cazul în care biletul la ordin este declarat pierdut, se bifează căsuţa corespunzătoare. Similar se procedează pentru biletul la ordin furat, respectiv distrus.În cazul în care acesta declară unul sau mai multe bilete la ordin necompletate pierdute, furate sau distruse, se completează paragraful 4.În paragraful 3 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin declarat pierdut/furat/distrus:– seria şi numărul biletului la ordin – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării, suma în cifre şi în litere;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.În paragraful 4 se înscriu denumirea şi codul băncii trasului şi se completează cu informaţii privind seriile şi numerele formularelor de bilete la ordin necompletate pierdute/furate/distruse, precum şi cu numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al clientului care a fost în posesia cambiilor respective.În cazul în care seriile şi numerele biletelor la ordin nu sunt consecutive se vor bara cuvintele "de la" şi "până la", solicitantul completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile rămase necompletate privind seria şi numărul cambiilor vor fi barate.La rubrica "Semnătura solicitantului" se aplică semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care declară pierderea/furtul/distrugerea biletului la ordin respectiv.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit declaraţia.
 + 
Anexa 6───────(Anexa nr. 6B la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────BNR-CIPFIŞIERUL NAŢIONAL DE INCIDENTE DE PLĂŢIDECLARAŢIE A CENTRALEI INCIDENTELOR DE PLĂŢI DE PIERDERE/FURT/DISTRUGERE/ANULARE A INSTRUMENTELOR DE PLATĂNr. ……. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)      Către ……………………………. Cod ………………….                 (centrala băncii)      Va informăm că …………………………………………….                       (titularul de cont)                                       Cod numeric ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐      Cod fiscal ……………… personal └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘      având contul nr. ……. deschis la ………………………….                                          (banca trasă/a trasului/a                                           subscriitorului)      Cod ………………..┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. este plătitorul cecului, cambiei sau biletului la ordin declarat(e) ││ pierdut(e)/furat(e)/distrus(e)/anulat(e) ││ ││ în data de │_|_│_|_│_|_|_|_│ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ CECUL: ││ Tip cec la │ Cec Cec Cec de Cec de Cec ││ origine: │ simplu barat numerar călătorie circular ││ ───────────┼───────────────────────────────────────────────────────────── ││ Tip cec la │ cec cec cec de cec de cec ││ momentul │ simplu barat numerar călătorie circular ││ p/f/d: │ cec barat cec barat ││ │ certificat ││ │ cec certificat ││ │ cec barat certificat ││ │ cec de numerar ││ ││ Seria ……. Nr. …….. emis la ……………. │_|_│_|_│_|_|_|_│ ││ (localitate, judeţ) (data emiterii) ││ ││ pentru suma de ………………….. lei, [ ] ││ (în litere) ││ ││ în beneficiul lui ………………………………… ││ (numele sau denumirea beneficiarului) ││ ││ Tip cec la │ Cec Cec Cec de Cec de Cec ││ origine: │ simplu barat numerar călătorie circular ││ ───────────┼────────────────────────────────────────────────────────────── ││ Tip cec la │ cec cec cec de cec de cec ││ momentul │ simplu barat numerar călătorie circular ││ p/f/d/a: │ cec barat ││ │ cec de numerar ││ ││= CECURILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││= CECURILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││= CECURILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ CAMBIA: seria ….. nr. …… emisă la ………….., │_|_│_|_│_|_|_|_│ ││ (localitate, judeţ) (data emiterii) ││ ││ de către ……………………………………………….. ││ (numele sau denumirea trăgătorului) ││ ││ pentru suma de ……………………….. lei, […………] ││ (în litere) ││ ││ în beneficiul lui ……………………………………….. ││ (numele sau denumirea beneficiarului) ││ ││ plătibilă la │_|_│_|_│_|_|_|_│ ││ (data scadenţei) ││ ││= CAMBIILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││= CAMBIILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││= CAMBIILE de la Seria …… nr. ……., până la Seria …… nr. …… ││ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ BILETUL LA ORDIN: seria…… nr. …… emis la …………….., ││ │_|_│_|_│_|_|_|_│ (localitate, judeţ) ││ (data emiterii) ││ ││ pentru suma de ……….. lei, [ ] ││ (în litere) ││ ││ în beneficiul lui ……………………… plătibil la │_|_│_|_│_|_|_|_│ ││ (numele sau denumirea beneficiarului) (data scadenţei) ││ ││= BILETELE LA ORDIN de la Seria …… nr. …., până la Seria …. nr. .. ││= BILETELE LA ORDIN de la Seria …… nr. …., până la Seria …. nr. .. ││= BILETELE LA ORDIN de la Seria …… nr. …., până la Seria …. nr. .. │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                                     ………………                                                    Persoana acreditată                                                          S.S./L.S.
 + 
Anexa 6───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele Centralei Incidentelor de Plăţi (CIP).În paragraful 1 se înscrie data pierderii/furtului/distrugerii/anulării instrumentului. În cazul în care instrumentul este declarat pierdut, se barează cuvintele "furat", "distrus" şi "anulat". Similar se procedează pentru instrumentele furate, distruse şi, respectiv, anulate. În funcţie de tipul instrumentului declarat pierdut, furat, distrus sau anulat se bifează căsuţa corespunzătoare acestuia, completându-se informaţiile din dreptul ei astfel:● în cazul cecului – tipul cecului la origine (la tipărire) şi tipul cecului la momentul declarării pierderii/furtului/distrugerii cecului, seria şi numărul acestuia, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere şi numele sau denumirea beneficiarului;● în cazul cambiei – seria şi numărul cambiei – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, numele sau denumirea trăgătorului, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei;● în cazul biletului la ordin – seria şi numărul biletului la ordin – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, suma în cifre şi în litere, numele sau denumirea beneficiarului, precum şi data scadenţei.Observaţie: În cazul în care se declară la CIP cecuri/cambii/bilete la ordin necompletate pierdute, furate, distruse sau anulate (doar pentru cecuri) se completează informaţiile privind tipul cecului la origine (la tipărire) şi tipul cecului la momentul declarării pierderii/furtului/distrugerii/anulării cecului, seriile şi numerele acestor formulare. Dacă seriile şi numerele cecurilor/cambiilor/biletelor la ordin nu sunt consecutive, se vor bara cuvintele "de la" şi "până la", persoana acreditată de la CIP completând seriile şi numerele respectivelor formulare. Spaţiile privind seria şi numărul cecurilor cambiilor/biletelor la ordin rămase necompletate vor fi barate. În cazul declarării pierderii/furtului/distrugerii/anulării unor serii de cecuri necompletate se va întocmi pentru fiecare tip de carnet de cecuri (cec simplu, cec barat, cec de numerar, cec de călătorie şi cec circular) câte un formular al anexei nr. 6B.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate de la CIP.
 + 
Anexa 7───────(Anexa nr. 8A la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂPRIVIND CECULNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu cec pe numele ……. ││…………….cu Cod fiscal /Cod num. pers………, în calitate de …… ││……… la plata cu cec │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin Cererea ││ de înscriere a refuzului bancar în FNC ││ nr. ……. din │_|_│_|_│_|_|_|_│ şi Nr. CIP …. din │_|_│_|_│_|_|_|_│: ││ (data emiterii) (data emiterii) ││ ││ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; ││ ││ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, ││ şi anume: …………………………………………………. ││ ………………………………………………………….; ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│4. BANCĂ TRASĂ …………………………….. Cod………………….. ││ ││Tip cec la ││origine: │ []Cec []Cec []Cec de []Cec de []Cec ││ │ simplu barat numerar călătorie circular│├───────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Tip cec la │ ││momentul │ []cec simplu []cec barat []cec de []cec de []cec ││refuzului: │ []cec barat []cec barat numerar călătorie circular ││ │ []cec certificat certificat ││ │ []cec barat certificat ││ []cec de numerar ││ ┌────────────────────────┐ ││ CEC Seria ……. Nr. ……….. Suma└────────────────────────┘lei ││ ││ emis la ………… │_|_│_|_│_|_│_|_│ ┌────────────────────────┐ ││ (localitatea, (data emiterii) Suma└────────────────────────┘lei ││ judeţ) refuzată ││ ││ ││Compensabil la …………….. ││ ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ │ BENEFICIAR/ ││ TRĂGĂTOR ………………… │ Ultimul GIRATAR ………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. ││ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… ││ │ ││ Cont nr. ………………… │ Cont nr. …………………….. ││ │ ││ │ Deschis la ………………….. ││ │ ││ │ Cod ………………………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ 5. Din această zi │_|_│_|_│_|_|_|_│ titularul de cont ………………… ││ nu mai face obiectul INTERDICŢIEI BANCARE transmise la CIP prin ││ Cererea noastră de înscriere a refuzului bancar în ││ FNC Nr. ……. │_|_│_|_│_|_|_|_│ şi Nr. CIP …………. . ││ (data emiterii) ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                    ………………..                                     Persoana acreditată                                          S.S./L.S.
 + 
Anexa 7───────(verso)─────────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare ale cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită anularea incidentului de plată.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8A, precum şi calitatea acesteia de trăgător.În paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cecul care face obiectul anulării incidentului de plată:– denumirea şi codul băncii trase;– tipul cecului; la rubrica "Tip cec la origine" se va bifa tipul cecului la momentul tipăririi, iar la rubrica "Tip cec la momentul refuzului" se va bifa corespunzător tipul cecului la momentul declarării sale ca incident bancar;– seria şi numărul cecului, atât în format nou, cât şi în format vechi, data şi locul emiterii, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal şi numărul de cont ale trăgătorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, numărul de cont, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.Paragraful 5 se completează numai dacă persoana declarantă solicită anularea unui incident de plată major.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 8───────(Anexa nr. 8B la Regulamentul nr. 1/2001)────────────────────────────────────────(recto)────────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂPRIVIND CAMBIANr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP ││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └───────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu cambie pe numele …. ││…………………cu Cod fiscal/Cod num.pers….., în calitate de …….. ││………….. la plata cu cambie │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin ││ Cererea de înscriere a refuzului bancar ││ ││ în FNCb Nr. ……. din |__|__|____| şi Nr. CIP …. din |__|__|____|: ││ (data emiterii) (data emiterii) ││ ││ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; ││ ││ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, ││ şi anume: ………………………………………………… ││ …………………………………………………………; ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││4. Cambia seria ……. nr. ………. ││ emisă la ……………… |_|_|_|_|_|_|_|_| nr. exemplare…… ││ (localite, judeţ) (data emiterii) ││ ││ ││ plătibilă la ……… |_|_|_|_|_|_|_|_| ┌──────────────────────┐ ││ (localitatea, (data emiterii) Suma└──────────────────────┘lei ││ judeţ) ││ ││ Suma ┌─────────────────┐ ││ Compensabilă la ……………….. refuzată └─────────────────┘lei ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRAS ……………….. │ACCEPTANT……………………. ││ Cod /Cod num. │ Cod /Cod num. ││fiscal/ pers. ………………. │fiscal/ pers. ……………….. ││ Cont nr. ………………….. │ ││ Deschis la ………………… │AVALIST …………………….. ││ Cod ………………………. │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. ││ │AVALIZAT…………………….. ││ │ Cod /Cod num. ││ │fiscal/ pers. ……………….. │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ TRĂGĂTOR ………………….. │BENEFICIAR/ ││ Cod /Cod num. │Ultimul GIRATAR…………………. ││fiscal/ pers. …………….. │ Cod /Cod num. ││ Adresa ……………………. │fiscal/ pers. ………………….. ││ │Cu cont la …………………….. ││ │Cod …………………………… │└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘                                    ………………..                                     Persoana acreditată                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 8───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr…" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP care solicită anularea incidentului de plată.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8B, precum şi calitatea acesteia de tras sau trăgător.În paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe cambia care face obiectul anulării incidentului de plată:– seria şi numărul cambiei – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii şi data scadenţei, locul compensării, suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al trasului, numărul de cont, denumirea şi codul băncii trasului;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale acceptantului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal şi adresa trăgătorului;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 9───────(Anexa nr. 8C la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE ANULARE A INCIDENTULUI DE PLATĂPRIVIND BILETUL LA ORDINNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────────────────────┐│NOD DE ACCES │ │Loc rezervat luării în evidenţă la CIP││………………… │ │ ││Cod …………….. │ │Nr. CIP ………….. │└───────────────────────┘ └──────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. PERS. DECLARANTĂ …………………… Cod ……………………… ││ Adresa ……………………………. Tel. …………………….. │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│2. Solicităm înscrierea incidentului de plată produs cu cec pe numele …….││…………….cu Cod fiscal /Cod num. pers…….., în calitate de ……..││……….. la plata cu bilet la ordin │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ 3. MOTIVUL ANULĂRII INCIDENTULUI DE PLATĂ înregistrat la CIP prin ││ Cererea de înscriere a refuzului bancar ││ ││ în FNBO nr. ……. din |__|__|____| şi Nr. CIP …. din |__|__|____|: ││ (data emiterii) (data emiterii) ││ ││ [] eroare sau omisiune a persoanei declarante; ││ ││ [] hotărâre judecătorească definitivă comunicată persoanei declarante, ││ şi anume: ………………………………………………… ││ …………………………………………………………; ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││4. Bilet la ordin seria ….. nr. ….. ││ emis la …………….., │_|_│_|_│_|_|_|_│ nr. exemplare ….. ││ (localitate, judeţ) (data emiterii) ││ ││ ┌──────────────────┐ ││ plătibil la …………, │_|_│_|_│_|_|_|_│ Suma └──────────────────┘ lei ││ (localitate, (data scadenţei) ││ judeţ) ││ Suma ┌──────────────────┐ ││ Compensabil la …………………. refuzată└──────────────────┘ lei ││ ││ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ ││ Cod / Cod num. ││ AVALIST …………………., fiscal/ pers. ………………… ││ ││ Cod / Cod num. ││ AVALIZAT …………………, fiscal/ pers. ………………… ││ ││ ────────────────────────────────────────────────────────────────────── ││ │ BENEFICIAR/ ││ SUBSCRIITOR ……………… │ Ultimul GIRATAR ………………. ││ │ ││ Cod / Cod num. │ Cod / Cod num. ││ fiscal/ pers. ……………. │ fiscal/ pers. ………………… ││ │ ││ Cont nr. ………………… │ Cu cont la …………………… ││ │ ││ Deschis la ………………. │ Cod ………………………… ││ │ ││ Cod ……………….. │ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                     ………………                                     Persoana acreditată                                         S.S./L.S.
 + 
Anexa 9───────(verso)───────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, informaţia aferentă anulării incidentului de plată.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu denumirea în clar, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită anularea incidentului de plată.În paragraful 2 se înscriu numele sau denumirea, codul numeric personal sau codul fiscal al persoanei fizice/juridice pe numele căreia va fi întocmită anexa nr. 8C, precum şi calitatea acesteia de subscriitor.În paragraful 3 se bifează una dintre căsuţele care explică motivul anulării incidentului de plată.În paragraful 4 se înscriu informaţii preluate de pe biletul la ordin care face obiectul anulării incidentului de plată:– seria şi numărul biletului la ordin – pentru formatul nou şi, atât pentru formatul nou, cât şi pentru formatul vechi, data şi locul emiterii, nr. de exemplare, locul plăţii, data scadenţei, locul compensării; suma totală de plată, respectiv suma refuzată la plată (exprimate în cifre);– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalistului, numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale avalizatului;– numele sau denumirea, codul fiscal sau codul numeric personal al subscriitorului, numărul de cont, codul şi denumirea băncii acestuia;– numele sau denumirea şi codul fiscal sau codul numeric personal ale beneficiarului/ultimului giratar, denumirea şi codul băncii la care acesta are cont deschis.La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 10────────(Anexa nr. 9 la Regulamentul nr. 1/2001)────────────────────────────────────────(recto)───────Sigla persoanei declaranteCERERE DE CONSULTARENr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii) ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────┐ │ NOD DE ACCES │ │ Loc rezervat luării în │ │ ………………. │ │ evidenţă la CIP │ │ Cod …………… │ │ Nr. CIP ………….. │ └─────────────────────┘ └────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 1. PERS. DECLARANTĂ ……………….. Cod ……………………… │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. [] consultare în numele băncii │ │ [] consultare în numele clientului │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. SUBSEMNATUL …………………., adresa ……………….. posesor │ │ al BI seria …. nr. …….., Cod numeric ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ │ │ personal └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ 4. Vă rog să-mi furnizaţi următoarele informaţii: │ │ │ │ Fişierul Naţional de Cecuri │ │ [] cecul cu seria ……… şi numărul ………… face obiectul unui │ │ incident de plată? │ │ ● trăgătorul cu cod fiscal/cod num. pers. ………………….. : │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata │ │ cu cecuri pe numele trăgătorului? │ │ [] Beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul cu │ │ seria ……… şi numărul ………… ? │ │ │ │ Fişierul Naţional de Cambii │ │ [] cambia cu trasul având cod fiscal/cod num. pers. ……………… │ │ şi suma ………. lei face obiectul unui incident de plată? │ │ [] cambia cu seria…… şi numărul…… face obiectul unui incident │ │ de plată? │ │ ● trasul cu cod num. pers. ……………… │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata │ │ cu cambii? │ │ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdută/furată/distrusă cambia │ │ emisă la data …….., pentru suma ……….. lei? │ │ │ │ Fişierul Naţional de Bilete la Ordin │ │ [] biletul la ordin cu subscriitorul având cod fiscal/ cod num. pers. │ │ ………………….. şi suma ……………. lei face obiectul │ │ unui incident de plată? │ │ [] biletul la ordin cu seria …… şi numărul …….. face obiectul │ │ unui incident de plată? │ │ ● subscriitorul cu cod fiscal/cod num. pers. ……………… : │ │ [] este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de │ │ proprietate? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata │ │ cu bilete de ordin? │ │ [] beneficiarul/ultimul giratar cu cod fiscal/cod num. pers. ……. │ │ ………. a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus biletul la │ │ ordin emis la data …….., pentru suma …………. lei? │ │ │ │ Fişierul Naţional al Persoanelor cu Risc │ │ ● titularul de cont cu cod fiscal/cod num. pers. ………………… │ │ [] se află în interdicţie bancară de a emite cecuri? │ │ [] care este istoricul incidentelor de plăţi majore în perioada │ │ │ │ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ – └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ? │ │ │ │ Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică │ │ ● obligat la plată cu cod fiscal/cod num.pers. ……………….. │ │ perioada └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ – └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │ │ │ │ Răspunsul(rile) se vor anexa de către persoana acreditată la prezenta │ │ cerere de consultare. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Răspunsul(rile) se vor anexa de către persoana acreditată la prezenta │ │ cerere de consultare. │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                                     …………………..                                                        Persoana acreditată                                                            S.S./L.S.
 + 
Anexa 10────────(verso)────────MOD DE COMPLETARELa rubrica "Nr. …" se înscrie numărul de înregistrare din evidenţele persoanei declarante.În paragraful "Nod de acces" se înscriu denumirea în clar şi codul centralei sau unităţii teritoriale a băncii prin intermediul căreia a fost transmisă la Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP), pe suport electronic, cererea de consultare.Paragraful "Loc rezervat luării în evidenţă la CIP" este destinat înscrierii automate de către aplicaţia informatică a CIP a informaţiilor privind data, ora şi nr. de înregistrare a cererii în baza de date a CIP.În paragraful 1 se înscriu în clar denumirea, codul, adresa şi telefonul persoanei declarante la CIP, care solicită consultarea Fişierului naţional de incidente de plăţi (FNIP).În paragraful 2 persoana acreditată va selecta tipul de consultare: în numele băncii sau în numele clientului.Paragraful 3 se completează cu datele personale ale persoanei fizice care interoghează Fişierul naţional de incidente de plăţi sau Fişierul naţional al persoanelor cu risc (FNPR), în nume propriu sau în numele unei persoane juridice.În paragraful 4 solicitantul stabileşte întrebarea/întrebările care va/vor fi adresată/adresate CIP, apoi va completa datele obligatorii pe baza cărora se va face consultarea.Răspunsul CIP, în funcţie de întrebarea conţinută de cererea de consultare, cuprinde următoarele informaţii:● pentru întrebarea "cecul/cambia/biletul la ordin … face obiectul unui incident de plată?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plată;● pentru întrebarea "trăgătorul/trasul/subscriitorul … este înregistrat la CIP ca fiind falit sau într-un litigiu de proprietate?": data refuzului şi motivul/motivele refuzului la plată;● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plăţi înregistrate la plata cu cecuri/cambii/bilete la ordin?": data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada interdicţiei bancare (pentru fiecare incident de plată major cu cec), dacă este incident de plată major, perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);● pentru întrebarea "beneficiarul/ultimul giratar … a declarat la CIP ca pierdut/furat/distrus cecul/cambia/biletul la ordin …?": denumirea beneficiarului/ultimului giratar, data declaraţiei, tipul incidentului (pierdut/furat/distrus);● pentru întrebarea "titularul de cont cu cod fiscal … se află în interdicţie bancară de a emite cecuri?" (FNPR): banca trasă, denumirea titularului de cont, motivele de refuz, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada de interdicţie bancară curentă (cumulată);● pentru întrebarea "care este istoricul incidentelor de plăţi majore …?" (FNPR): data înregistrării la CIP, denumirea titularului de cont, motivele refuzului, perioada de interdicţie bancară (pentru fiecare incident de plată major cu cec), perioada totală de interdicţie bancară (în cazul cecului);● pentru "Istoricul refuzurilor la plată pe titular de cont, în formă sintetică": nr. total de refuzuri, suma şi suma refuzată totală, defalcate după tipul instrumentului şi după tipul motivului de refuz (major/minor).La rubrica "S.S./L.S." se aplică semnătura şi ştampila persoanei acreditate la CIP, care a întocmit respectiva cerere.
 + 
Anexa 11─────────(Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────DECLARAŢIE PRIVIND NEÎNSCRIEREA LA CENTRALAINCIDENTELOR DE PLĂŢI A INCIDENTULUI DE PLATĂNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii)                                     ┌────────────────────────────────────────┐                                     │ Loc rezervat luării în evidenţă la CIP │                                     │ Nr. ……… │                                     │ Data ……… S.S./L.S. │                                     └────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 1. PERS. DECLARANTĂ ……………….. Cod ……………………… │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. Persoana juridică/fizică ……………………. cod /cod …… │ │ (trăgător/tras/subscriitor) fiscal num. │ │ pers. │ │ │ │ a emis la data de │_|_│_|_│_|_|_|_│, la …….(locul emiterii)…….. │ │ │ │ un instrument de plată ([] cec, [] cambie, [] bilet la ordin) │ │ ┌───────────┐ │ │ în favoarea lui ..(beneficiar).., în sumă de plată de │ │ lei │ │ └───────────┘ │ │ │ │ Data solicitării plăţii/data compensării │_|_│_|_│_|_|_|_│, Locul │ │ plăţii/compensării ………………… │ │ │ │ Seria şi nr. cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul nou de │ │ cambii şi biletele la ordin)……………….. │ │ │ │ Data scadenţei cambiei/biletului la ordin │_|_│_|_│_|_|_|_│ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Concluzia cercetărilor efectuate în sistemul intrabancar pentru │ │ identificarea adevăratei unităţi bancare plătitoare ……………… │ │ ……………………………………………………………. │ │ │ │ Motivul neinscrierii la CIP a incidentului de plată ……………… │ │ ……………………………………………………………. │ │ │ │ Sesizarea organului de poliţie competent a fost efectuată prin adresa │ │ noastră nr. ………. din data de ………. │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    NOTĂ: La prezenta anexĂ se vor ataşa fotocopii după instrumentul de plată    de debit, borderoul de încasare şi justificarea de refuz.                 ───────────────────────────────── ─────────────────────                  Conducerea persoanei declarante Persoana acreditată                              S.S./L.S. S.S./L.S.
 + 
Anexa 12───────(Anexa nr. 12 la Regulamentul nr. 1/2001)─────────────────────────────────────────Sigla persoanei declaranteCERERE DE RECTIFICARE A INFORMAŢIEIPRIVIND INCIDENTUL DE PLATĂNr. …….. │_|_│_|_│_|_|_|_│(data emiterii) ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 1. PERS. DECLARANTĂ ……………….. Cod ……………………… │ │ Adresa ………………………… Tel. …………………….. │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. Pe răspunderea noastră vă solicităm să procedaţi la rectificarea în │ │ baza de date a CIP a următoarelor erori înregistrate la │ │ [] Cererea de înscriere a refuzului bancar în [] FNC; [] FNCb; [] FNBO │ │ [] Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare*) a [] cecurilor; │ │ [] cambiilor; [] biletelor la ordin cu numărul şi data înregistrării│ │ la CIP ……………………………………… │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Ca urmare, solicităm următoarele modificări: │ │ ┌───────────────────────────────────┐┌───────────────────────────────────┐ │ │ │ Informaţie eronată ………….. ││ Informaţie corectă ………….. │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ │ …………………………… ││ …………………………… │ │ │ └───────────────────────────────────┘└───────────────────────────────────┘ │ │ În conformitate cu următoarea listă de tipuri de erori: │ │ │ │ A. Pentru Cererea de înscriere a refuzului bancar în FNC/FNCb/FNBO: │ │ │ │ [] Nr. şi/sau data cererii din evidenţele persoanei declarante │ │ [] Denumire persoanei declarante şi/sau banca obligatului la plată │ │ [] Tip cec la origine şi/sau la momentul refuzului │ │ [] Seria şi/sau numărul cecului/cambiei/biletului la ordin (pentru formatul│ │ nou de cambii şi biletele la ordin) │ │ [] Locul compensării │ │ [] Locul emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (în cazul cecului │ │ fără schimbarea tipului incidentului de plată – major/minor) │ │ [] Data emiterii cecului/cambiei/biletului la ordin (fără schimbarea │ │ tipului incidentului de plată major/minor) │ │ [] Suma de plată/refuzată │ │ [] fără modificarea motivului corespunzător │ │ [] cu modificarea motivului, însă fără a schimba tipul acestuia │ │ (major/minor) │ │ [] Nr. cont trăgător/tras/subscriitor/beneficiar │ │ [] Denumire trăgător (pentru incident de plată minor) şi/sau denumire │ │ beneficiar/ultimul giratar, în cazul cecului │ │ [] Denumire tras/acceptant/trăgător/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul │ │ giratar/subscriitor, în cazul cambiei sau biletului la ordin │ │ [] Denumirea băncii beneficiarului │ │ [] Adăugare de alte motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plată major/minor) │ │ [] Radiere motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plată major/minor) │ │ [] Înlocuire motive (fără schimbarea tipului incidentului de │ │ plată major/minor) │ │ [] Nr. exemplare în cazul cambiei şi biletului la ordin │ │ [] Locul plăţii cambiei/biletului la ordin │ │ [] Codul fiscal sau codul numeric personal pentru tras/trăgător/ │ │ subscriitor/acceptant/avalist/avalizat/beneficiar/ultimul giratar al │ │ cambiei/biletului la ordin │ │ [] Codul fiscal sau codul numeric personal pentru trăgător pentru un │ │ incident de plată minor în cazul cecului │ │ [] Data scadenţei cambiei/biletului la ordin, fără modificarea motivului │ │ (major/minor) │ │ │ │ B. Pentru Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/anulare a instrumentelor:│ │ │ │ [] Anularea Declaraţiei de pierdere/furt/distrugere/anulare a │ │ instrumentelor │ │ [] Orice eroare conţinută de Declaraţia de pierdere/furt/distrugere/ │ │ anulare a instrumentelor │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    *) Declaraţia de anulare se face doar în cazul cecului.                  ─────────────────────────────── ───────────────────                  Conducerea persoanei declarante Persoana acreditată                              S.S./L.S. S.S./L.S.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x