REGULAMENT nr. 11 din 27 iulie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 3 august 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 52
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 53
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 38
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 52
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 58
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 59
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 82
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 10 09/12/2016
ActulREFERIRE LALEGE 113 23/04/2013
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 14
ActulREFERIRE LAOUG 93 18/12/2012 ART. 15
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 52
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 53
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 38
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 43
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 52
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 58
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 59
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ART. 82
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 10 09/12/2016 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 10 09/12/2016
ART. 1REFERIRE LAOUG 93 18/12/2012
ART. 1REFERIRE LALEGE 176 01/09/2010
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 10 09/12/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 și ale art. 15 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din ședința din data de 26.07.2023,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament. + 
Articolul IRegulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1.Articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 28Organizarea și funcționarea Consiliului A.S.F., precum și atribuțiile acestuia sunt prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului A.S.F, precum și în Procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului și ale Comitetului executiv din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară.
2.La articolul 43, alineatele (6) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins:(6)Secretariatul Comitetului executiv este asigurat de Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F.(7)Atribuțiile Comitetului executiv, ale secretariatului, relațiile funcționale, precum și modalitatea de desfășurare a ședințelor acestuia sunt prevăzute în Procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului și ale Comitetului executiv din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară.3.La articolul 52, punctul 9 se abrogă.4.La articolul 52, punctul 10 se modifică și va avea următorul cuprins:10.Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F.5.Articolul 53^1 se abrogă.6.Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 58Serviciul control intern, integritate și protecția informațiilor are ca obiectiv consolidarea strategiei A.S.F. și a cadrului procedural intern în domeniul controlului intern, al integrității, conformității interne și al protecției informațiilor clasificate în vederea implementării și respectării unor reguli și standarde de securitate care să garanteze protecția informațiilor sensibile, conformarea la prevederile legale în domeniul protecției datelor cu caracter personal, respectarea prevederilor legale privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice și asigurarea conformității interne în vederea prevenirii și combaterii riscurilor operaționale.
7.Articolul 59 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 59(1)Atribuțiile specifice Serviciului control intern, integritate și protecția informațiilor sunt:1.elaborează, anual, proiectul Programului de revizuire, actualizare și dezvoltare a sistemului de control intern/ managerial al A.S.F.;2.asigură Secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al A.S.F.;3.elaborează analize, studii și materiale de sinteză cu privire la modul de implementare, la nivelul A.S.F., a standardelor specifice de control intern managerial și monitorizează modul de conformare la aceste standarde;4.elaborează, actualizează și monitorizează, în colaborare cu structurile specializate ale A.S.F., cel puțin anual, strategiile și politicile de management al riscurilor operaționale interne;5.efectuează, în colaborare cu celelalte structuri ale A.S.F., analize de risc operațional intern și identifică și implementează măsuri de contracarare a riscurilor operaționale interne;6.avizează pentru conformitate procedurile operaționale și de sistem elaborate de către structurile organizatorice, urmărind realizarea, la un nivel corespunzător de calitate, a atribuțiilor specifice, în concordanță cu propriile atribuții;7.asigură ducerea la îndeplinire și consemnarea în documente scrise a activităților specifice organizării controlului intern managerial, asigurând înregistrarea și păstrarea în mod adecvat a acestor documente;8.verifică separarea atribuțiilor personalului A.S.F. în procesul de elaborare a procedurilor operaționale și de sistem de către structurile organizatorice, astfel încât atribuțiile de aprobare, control și înregistrare să fie încredințate, într-o măsură adecvată, unor persoane diferite, special împuternicite în acest sens;9.propune și implementează politica de integritate și conformitate internă care conține procedurile operaționale și de sistem și regulile de bază ce trebuie respectate de întreg personalul A.S.F. și urmărește modul de respectare a prevederilor Codului de etică și integritate al A.S.F.;10.gestionează și actualizează Registrul tranzacțiilor personale la nivelul A.S.F., conform Codului de etică și integritate al A.S.F., asigurând monitorizarea acestora, precum și modul de respectare a prevederilor O.U.G. nr. 93/2012, privind obligația înregistrării participațiilor deținute;11.identifică, evaluează, acordă consultanță, monitorizează și raportează conducerii ierarhice aspectele legate de riscurile de integritate și de conformitate internă;12.organizează și asigură gestionarea informațiilor clasificate în condiții de securitate pe toate componentele protective ale acestei categorii de informații, asigurând, în același timp, relaționarea A.S.F. cu autoritățile și instituțiile publice din domeniul ordinii publice și siguranței naționale;13.întocmește și actualizează permanent cadrul procedural intern al A.S.F. în domeniul protecției informațiilor clasificate;14.gestionează incidentele de securitate și abaterile de la reglementările de securitate, prin intermediul Structurii de securitate a A.S.F., conform dispozițiilor legale în materie;15.gestionează activitățile și măsurile specifice privind respectarea prevederilor Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;16.asigură fluxul operațional al documentelor clasificate preluate de la Compartimentul registratură, secretariat și arhivă, precum și relațiile funcționale și operative cu Serviciul Român de Informații, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Interne, Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Agenția Națională de Integritate etc.;17.asigură respectarea măsurilor specifice referitoare la protecția documentelor cu caracter confidențial, acordând sprijin și consultanță de specialitate structurilor organizatorice din cadrul A.S.F. în ceea ce privește protecția informațiilor cu caracter confidențial;18.soluționează, conform mecanismelor procedurale, încălcarea principiilor de integritate și conformitate internă prevăzute în reglementările interne ale A.S.F.;19.informează și consiliază personalul A.S.F. cu privire la politicile și procedurile interne care implică prelucrarea de date sau impactul oricăror produse sau servicii noi din perspectiva prelucrării datelor cu caracter personal;20.monitorizează respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), denumit în continuare Regulamentul G.D.P.R., de către personalul A.S.F., inclusiv alocarea responsabilităților și acțiunile de conștientizare și de formare a personalului A.S.F. implicat în operațiunile de prelucrare, precum și auditurile aferente;21.consiliază personalul A.S.F. în ceea ce privește evaluarea impactului asupra prelucrării și protecției datelor cu caracter personal în domenii de interes ale structurilor organizatorice solicitante;22.elaborează și monitorizează aplicarea Strategiei de implementare a Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F. și a Politicii de protecție a datelor cu caracter personal în cadrul A.S.F.;23.emite avize, recomandări, puncte de vedere, analize și rapoarte privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal, conform solicitărilor structurilor organizatorice ale A.S.F., respectiv ale conducerii A.S.F., după caz;24.elaborează și monitorizează implementarea, împreună cu Direcția comunicații și tehnologia informației, conform competențelor, a Planului de măsuri tehnice și organizatorice pentru asigurarea securității și confidențialității datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F.;25.coordonează investigarea incidentelor privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal gestionate în cadrul A.S.F., precum și a situațiilor de încălcare a reglementărilor vizând prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal;26.menține, prin ofițerul pentru protecția datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F., cooperarea cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.) și asumarea rolului de punct de contact, inclusiv consultarea prealabilă cu A.N.S.P.D.C.P. în aspecte privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal;27.constituie punct de contact atât pentru structurile organizatorice ale A.S.F., cât și pentru persoanele vizate și exercitarea drepturilor acestora privind toate aspectele legate de prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F.;28.constituie și gestionează Registrul general la nivelul A.S.F. privind evidența activităților de prelucrare a datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F. prin culegerea și centralizarea informațiilor pentru completarea matricii fluxurilor de documente care conțin date cu caracter personal, conform prevederilor privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal;29.elaborează procedurile operaționale și de sistem cu privire la adoptarea și implementarea măsurilor organizatorice și tehnice în domeniul protecției datelor cu caracter personal;30.asigură, cu sprijinul structurilor organizatorice ale A.S.F., informarea persoanelor vizate cu privire la modalitățile și situațiile de prelucrare a datelor cu caracter personal de către A.S.F., în conformitate cu prevederile legale;31.gestionează, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, raportările formulate de avertizorii în interes public;32.îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.(2)Șeful Serviciului control intern, integritate și protecția informațiilor are calitatea de ofițer pentru protecția datelor cu caracter personal.(3)Prin decizie a președintelui A.S.F., un salariat din cadrul Serviciului control intern, integritate și protecția informațiilor este desemnat ca înlocuitor al ofițerului pentru protecția datelor cu caracter personal.
8.Articolul 82^5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 82^5Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F. are ca obiective planificarea, organizarea, desfășurarea ședințelor Consiliului A.S.F. și ale Comitetului executiv al A.S.F., precum și asigurarea secretariatului tehnic al acestora.
9.La articolul 82^6, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 82^6Relațiile funcționale ale Serviciului secretariat al Consiliului A.S.F. sunt:
10.Articolul 82^7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 82^7Atribuțiile specifice Serviciului secretariat al Consiliului A.S.F. sunt:1.organizează ședințele Consiliului A.S.F. și ale Comitetului executiv al A.S.F. și asigură secretariatul acestora;2.întocmește statistici cu privire la activitatea Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., la solicitarea președintelui și/sau a Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F.;3.contribuie la elaborarea raportului anual al A.S.F., prin furnizarea informațiilor referitoare la activitatea Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F.;4.verifică materialele ce urmează a fi prezentate președintelui A.S.F. pentru a dispune analiza acestora în ședința Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., din perspectiva respectării cerințelor de formă și de fond prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului A.S.F. și de Procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului și ale Comitetului executiv din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară;5.verifică respectarea circuitului de avizare a materialelor ce urmează a fi prezentate președintelui A.S.F. pentru a dispune analiza acestora în ședința Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., conform procedurilor/reglementărilor interne ale A.S.F.;6.întocmește, la solicitarea președintelui A.S.F. sau a Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., analize, situații, sinteze cu privire la activitatea de organizare a ședințelor Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., precum și cu privire la alte aspecte care vizează domeniul de activitate al serviciului;7.comunică structurilor de specialitate hotărârile adoptate și/sau măsurile dispuse în cadrul ședințelor Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F. și urmărește modul în care sunt duse la îndeplinire, conform prevederilor Procedurii de sistem privind organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului și ale Comitetului executiv din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară;8.coordonează transmiterea spre informare și/sau executare a dispozițiilor și deciziilor președintelui A.S.F., la solicitarea expresă a acestuia;9.asistă membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. în procesul de analiză și formulare de opinii de specialitate, observații și propuneri fundamentate pe marginea documentelor/notelor supuse analizei, aprobării/informării în ședințele Consiliului A.S.F. și în ședințele comisiilor-suport care funcționează pe lângă Consiliul A.S.F.;10.întocmește pentru membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. analize, situații, sinteze și materiale-suport cu privire la subiectele supuse analizei, aprobării/informării în ședințele Consiliului A.S.F. și în ședințele comisiilor-suport care funcționează pe lângă Consiliul A.S.F.;11.asigură secretariatul comisiilor-suport care funcționează pe lângă Consiliul A.S.F., împreună cu salariații desemnați din cadrul structurilor organizatorice implicate;12.identifică, din studiul documentelor supuse analizei în ședințele Consiliului A.S.F. și în ședințele comisiilor-suport care funcționează pe lângă Consiliul A.S.F. sau din subiectele supuse dezbaterii, aspectele care nu sunt fundamentate sau reglementate corespunzător și formulează observații și propuneri, la solicitarea expresă a conducerii ierarhice;13.urmărește și asigură un flux operațional optim între structurile organizatorice și membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. al documentelor și înscrisurilor solicitate privind ședințele Consiliului A.S.F. și ședințele comisiilor-suport care funcționează pe lângă Consiliul A.S.F., respectând prevederile reglementărilor interne în vigoare referitoare la caracterul documentelor operaționale prezentate în cadrul ședințelor Consiliului A.S.F. și ședințelor comisiilor-suport;14.elaborează procedurile de lucru pentru activitatea specifică și stabilește sursele informaționale necesare;15.solicită structurilor organizatorice din cadrul A.S.F. datele și informațiile necesare exercitării atribuțiilor serviciului, acestea fiind obligate să asigure suportul tehnic sau informațional și să răspundă de îndată solicitării adresate;16.participă la sesiunile de instruire cu tematică specifică și la reuniunile interne și internaționale de profil;17.îndeplinește orice alte atribuții cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
11.Anexa se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul IIPrezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 7 august 2023.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară,
Nicu Marcu
București, 27 iulie 2023.Nr. 11. + 
ANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa la Regulamentul nr. 10/2016)
ORGANIGRAMA AUTORITĂȚII DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x