+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)Prezentul regulament reglementează modalitatea de organizare și desfășurare a concursului național pentru intrarea în categoria înalților funcționari publici, pe o funcție publică vacantă, denumit în continuare concurs.(la 24-10-2012,
Alineatul (1) din Articolul 1 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
(2)Concursul se organizează, de regulă, anual, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, de către Comisia de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici, denumită în continuare comisia de concurs, și de către Comisia de soluționare a contestațiilor la concursul pentru intrarea în categoria înalților funcționari publici, denumită în continuare comisia de soluționare a contestațiilor. +
Articolul 2Principiile care stau la baza organizării și desfășurării concursului sunt:a)egalitatea de tratament și egalitatea de șanse, principii potrivit cărora se recunoaște în mod egal vocația tuturor persoanelor care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege de a participa la concurs; … b)competența, principiu potrivit căruia persoanele care doresc să ocupe o funcție publică în categoria înalților funcționari publici trebuie să dețină și să demonstreze cunoștințele, abilitățile și competențele necesare exercitării funcției publice pentru care candidează;(la 24-10-2012,
Litera b) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… c)competiția, principiu potrivit căruia confirmarea cunoștințelor, abilităților și competențelor necesare exercitării funcției publice vacante din categoria înalților funcționari publici se face prin parcurgerea etapelor și a procedurilor de concurs;(la 24-10-2012,
Litera c) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… d)relevanța, principiu potrivit căruia organizarea și desfășurarea concursului au drept scop identificarea și testarea competențelor, cunoștințelor și aptitudinilor necesare exercitării funcției publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera d) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… e)transparența, principiu potrivit căruia publicitatea concursului, în condițiile prevăzute de lege, este obligatorie. … +
Articolul 3(1)Concursul constă în parcurgerea obligatorie a următoarelor etape:a)verificarea și selecția dosarelor de înscriere pe baza îndeplinirii condițiilor de participare la concurs; … b)proba scrisă; … c)interviul. … (2)Concursul poate cuprinde și o etapă suplimentară bazată pe teste, stabilită potrivit prevederilor prezentului regulament.(3)În etapa prevăzută la alin. (2), comisia de concurs folosește expertiza externă. +
Articolul 4(1)Comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor își desfășoară activitatea în mod legal în prezența a cel puțin 5 dintre membrii săi.(2)Comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor iau decizii, în aplicarea prevederilor legale și în îndeplinirea atribuțiilor lor, cu votul majorității membrilor prezenți, cu excepția notării probelor de concurs, când nota finală se obține prin calcularea mediei aritmetice corespunzătoare notelor acordate de membrii prezenți.(3)Comisia de concurs trebuie să fie formată din aceiași membri la desfășurarea tuturor probelor concursului. +
Capitolul IIOrganizarea concursului +
Articolul 5(1)Concursul se desfășoară, de regulă, în primul semestru al fiecărui an.(2)La solicitarea autorităților și instituțiilor publice adresată Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu acordul comisiei de concurs, se pot desfășura sesiuni extraordinare, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor prezentului regulament.(la 24-10-2012,
Articolul 5 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
+
Articolul 6(1)Funcțiile publice vacante care urmează să fie ocupate prin concurs, stabilit în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, se transmit comisiei de concurs în fiecare an, cel mai târziu în luna martie, de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția.(la 24-10-2012,
Alineatul (1) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
(2)Comisia de concurs se întrunește în ședință și stabilește următoarele:a)condițiile de participare la concurs, potrivit legii; … b)probele de concurs; … c)perioada de desfășurare a concursului și data desfășurării probei scrise a concursului; … d)bibliografia pentru concurs. … +
Articolul 7(1)Cu cel puțin 60 de zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea probei scrise a concursului, comisia de concurs transmite Agenției datele prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. a), b) și d).(2)Agenția verifică documentele transmise potrivit alin. (1) în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea datelor transmise de comisia de concurs.(3)Agenția asigură publicitatea concursului, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare.(la 24-10-2012,
Articolul 7 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
+
Capitolul IIIDesfășurarea concursului +
Secţiunea 1Selecția dosarelor de concurs +
Articolul 8(1)Dosarul de concurs trebuie să conțină următoarele documente:a)formular de înscriere; … b)copia actului de identitate; … c)copii ale diplomelor de studii și ale altor acte care atestă îndeplinirea condițiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum și, dacă este cazul, cunoștințele și competențele în domenii specifice corespunzătoare exercitării funcției publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… d)copie a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitate; … e)cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de la autoritatea sau instituția competentă, cu termen de primire anterior finalizării ultimei probe a concursului; … f)adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; … g)copie a fișei de evaluare a performanțelor profesionale individuale sau, după caz, o recomandare de la ultimul loc de muncă; … h)declarație pe propria răspundere sau adeverință care să ateste că nu au fost lucrători ai Securității, colaboratori ai Securității sau asimilați colaboratorilor, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. … (2)Dosarul de concurs se depune la secretariat, care are obligația de a-l înregistra la registratura Agenției.(3)Formularul de înscriere se postează pe pagina de internet a Agenției sau se poate pune la dispoziția persoanelor interesate, la cerere, și prin secretariat.(4)Actele prevăzute la alin. (1) se prezintă în copie sau în copii legalizate, însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul, în condițiile legii, de către unul dintre membrii secretariatului. În situația în care la dosar candidatul depune dovada solicitării cazierului judiciar, acesta are obligația de a completa dosarul până la finalizarea ultimei probe a concursului, sub sancțiunea decăderii din dreptul de a fi considerat admis, indiferent de rezultatele obținute.(5)Comisia de concurs poate să solicite, prin intermediul secretariatului, completarea dosarului cu alte informații privind activitatea și cariera profesională ale persoanelor care doresc înscrierea la concursul național, considerate drept relevante în cadrul procesului de selecție, până la termenul-limită de depunere a dosarelor.(6)Omisiunile evidente privind lipsa unei părți dintr-un document sau a unui document din dosarul de înscriere, lipsa semnăturii sau a datei completării documentelor se aduc la cunoștința candidaților de către secretariat până la termenul-limită de depunere a dosarelor, în vederea completării dosarului.(7)Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul candidaților care refuză completarea în formularul de înscriere a datelor personale de contact sau completează în mod eronat aceste date. +
Articolul 9(1)Dosarele de concurs se pot depune în termen de cel mult 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunțului de concurs. Termenul se calculează începând cu ziua publicării.(2)Dacă termenul se împlinește într-o zi nelucrătoare, ultima zi de depunere a dosarelor este prima zi lucrătoare imediat următoare. +
Articolul 10Selecția dosarelor se desfășoară în cel mult 5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului de depunere a dosarelor. Termenul se calculează începând cu ziua imediat următoare a ultimei zile de depunere a dosarelor. +
Articolul 11(1)Comisia de concurs selectează dosarele candidaților și admite dosarele care cuprind toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) pe baza îndeplinirii condițiilor generale și condițiilor specifice pentru participarea la concurs.(2)Candidații trebuie să îndeplinească condiția de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul pentru intrarea în categoria înalților funcționari publici, cel mai târziu în ultima zi a perioadei de depunere a dosarelor.(3)Rezultatul selecției dosarelor, cu mențiunea ”admis” sau ”respins”, se afișează de către secretariat la sediul și pe pagina de internet ale Agenției. +
Secţiunea a 2-aProba scrisă a concursului +
Articolul 12(1)Proba scrisă a concursului cuprinde următoarele etape:a)testarea cunoștințelor teoretice necesare exercitării unei funcții publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 12 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… b)testarea abilităților și competențelor practice necesare exercitării unei funcții publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 12 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… c)testarea nivelului de cunoaștere a unei limbi străine de circulație internațională, utilizată în cadrul instituțiilor comunitare, alta decât limba română. … (2)Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. a) constă în rezolvarea unor subiecte tip sinteză și/sau în teste grilă, potrivit deciziei prealabile a comisiei de concurs, prin care se testează cunoștințele teoretice de administrație publică, de specialitate și de management ale candidaților.(3)Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. b) constă în rezolvarea unor situații practice de aplicare a cunoștințelor dobândite din bibliografia stabilită pentru concurs și de verificare a competențelor și abilităților manageriale ale candidaților în următoarele domenii: resurse umane, politici publice, planificare, drept, management de proiect, alocarea resurselor financiare și audit.(4)Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. c) constă în traducerea în și din limba română a unor texte cu relevanță pentru administrația publică, echivalente ca dificultate. +
Articolul 13(1)Subiectele la proba scrisă, precum și grila de notare a acestora se stabilesc de către comisia de concurs în ziua anterioară zilei în care se desfășoară proba scrisă, astfel încât să se poată întocmi două variante de subiecte.(2)Subiectele se formulează pe baza bibliografiei de concurs, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, iar complexitatea acestora trebuie să corespundă nivelului funcției publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici.(la 24-10-2012,
Alineatul (2) din Articolul 13 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
(3)Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puțin unul și cel mult 3 subiecte pentru fiecare dintre etapele prevăzute la art. 12 alin. (1), pe care le semnează și le înaintează secretariatului, împreună cu propunerile privind grila de notare.(4)Propunerile de subiecte, precum și propunerile privind grila de notare a acestora se sigilează, în fața membrilor comisiei, într-un plic cu ștampila comisiei de concurs.(5)Persoanele prevăzute la alin. (3) răspund pentru păstrarea confidențialității subiectelor și a grilei de notare. +
Articolul 14(1)Proba scrisă a concursului se organizează la sediul Agenției, iar supravegherea candidaților pe durata acesteia se asigură, prin rotație, de către cel puțin un membru al comisiei de concurs și cel puțin un membru al secretariatului. Președintele comisiei de concurs va decide asupra planului de rotație, care este obligatoriu pentru membrii comisiei de concurs și secretariat.(2)La ora stabilită pentru desfășurarea probei scrise, secretariatul are obligația de a face prezența și de a verifica identitatea candidaților.(3)De la ora stabilită pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaților care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum și a persoanelor care asigură secretariatul comisiei. Niciun candidat nu mai poate părăsi sala de concurs după această oră, sub sancțiunea eliminării din concurs, cu excepția situațiilor de urgență, în care aceștia pot fi însoțiți de una dintre persoanele care asigură supravegherea.(4)În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităților prealabile și a celor ulterioare finalizării probei, candidaților nu le este permisă deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanță. Orice fraudă sau tentativă de fraudă atrage eliminarea imediată din concurs a candidatului, prin decizia membrului comisiei de concurs care a constatat frauda sau tentativa de fraudă. Candidatul eliminat este considerat respins, iar pe lucrarea acestuia se face mențiunea ”anulat”, sub semnătura membrului comisiei de concurs care a luat decizia de eliminare. +
Articolul 15(1)Fiecare candidat primește un set de foi ștampilate cu ștampila comisiei de concurs.(2)După înscrierea numelui în colțul din dreapta sus, prima pagină a fiecărei lucrări se sigilează și se ștampilează cu ștampila comisiei de concurs de către persoanele care asigură secretariatul.(3)Anterior orei stabilite pentru desfășurarea probei scrise, propunerile de subiecte sigilate potrivit art. 13 alin. (4) se desigilează, se analizează de către membrii comisiei și se stabilesc câte 3 variante de subiecte pentru fiecare dintre etapele menționate la art. 12 alin. (1). Subiectele stabilite de comun acord se semnează de către toți membrii prezenți ai comisiei de concurs și se multiplică într-un număr egal cu numărul candidaților înscriși la concurs, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 13 alin. (5). +
Articolul 16(1)Durata probei scrise este de maximum 6 ore. Etapa de testare teoretică nu poate depăși maximum 3 ore, etapa de testare practică nu poate depăși maximum 2 ore, iar etapa de testare a nivelului de cunoaștere a unei limbi străine nu poate depăși maximum 1 oră.(2)Prin decizia președintelui comisiei de concurs, luată cu consultarea membrilor comisiei de concurs, între perioadele de desfășurare a celor 3 etape ale probei scrise a concursului pot fi prevăzute pauze. În acest caz, prevederile art. 15 alin. (3) se aplică în mod corespunzător, iar la începutul fiecărei etape vor fi comunicate candidaților numai subiectele pentru etapa de testare prevăzută a se desfășura până la pauză. +
Articolul 17(1)La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaților seturile de subiecte și invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. Secretariatul anunță numărul variantei extrase, cu mențiunea, dacă este cazul, a etapei pentru care se desfășoară testarea, și asigură aducerea în sala de concurs și primirea de către fiecare candidat a unui exemplar din copiile de pe varianta de subiecte extrasă.(2)Toți candidații vor rezolva aceleași subiecte. +
Articolul 18(1)La expirarea timpului alocat probei scrise, candidații au obligația de a preda, iar secretariatul are obligația de a prelua lucrarea scrisă.(2)După predarea tuturor lucrărilor, secretariatul acordă un număr, în scopul asigurării anonimatului candidaților, și predă lucrările comisiei de concurs.(3)Lucrările se desigilează și identitatea participanților la proba scrisă se aduce la cunoștința membrilor comisiei de concurs doar ulterior notării ultimei probe a concursului. +
Articolul 19(1)Lucrările se corectează cel mai târziu în termen de 3 zile lucrătoare de la data probei scrise.(2)Notarea lucrărilor la proba scrisă a concursului se face în baza grilei de notare stabilite potrivit art. 13. +
Secţiunea a 3-aEtape suplimentare +
Articolul 20(1)În situația stabilirii unei etape suplimentare în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), aceasta se va desfășura ulterior probei scrise și înainte de proba de interviu, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la desfășurarea probei scrise.(2)Pentru desfășurarea probei suplimentare comisia de concurs are obligația de a stabili înainte de susținerea probei atât tipul și modalitatea de desfășurare a acesteia, cât și procedura de evaluare a rezultatelor.(3)Pentru aplicarea alin. (2), desfășurarea testării și evaluarea rezultatelor este obligatorie o expertiză externă. +
Secţiunea a 4-aInterviul +
Articolul 21(1)La interviu participă toți candidații ale căror dosare au fost admise la selecția dosarelor.(2)În funcție de numărul de candidați, interviul se organizează pe parcursul mai multor zile, potrivit planificării realizate de președintele comisiei de concurs și comunicate de către secretariat prin afișare la sediul Agenției, după expirarea termenului de corectare a lucrărilor la proba scrisă, respectiv după desfășurarea probelor suplimentare, dacă este cazul. Planificarea se aduce la cunoștința candidaților într-un termen care să asigure rămânerea a cel puțin 24 de ore până la prima zi de desfășurare a interviului.(3)Prima zi de desfășurare a interviului nu poate fi stabilită mai târziu de a 5-a zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise.(4)Pentru desfășurarea interviului este obligatorie stabilirea unui plan de interviu. Planul de interviu este același pentru toți candidații.(5)Odată cu planificarea realizată în conformitate cu alin. (2), candidaților li se aduce la cunoștință planul de interviu, prin afișare de către secretariat la sediul Agenției.(6)În situația în care interviul constă în prezentarea unui proiect managerial, după prezentarea proiectului managerial de către candidat urmează o sesiune de întrebări și răspunsuri. +
Articolul 22(1)Candidații sunt invitați pe rând în sala de desfășurare a probei de interviu, potrivit planificării.(2)Durata fiecărui interviu nu poate depăși 45 de minute.(3)Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului.(4)Nu se pot adresa întrebări privind apartenența politică, activitatea sindicală, etnia, convingerile religioase, statutul material sau social, preferințele sexuale.(5)Toate întrebările și răspunsurile, respectiv prezentarea proiectului managerial, se înregistrează sau se consemnează de către o persoană din secretariat într-o anexă la procesulverbal. În situația în care întrebările și răspunsurile se consemnează, anexa se semnează de către candidat, de către membrii comisiei de concurs și de către secretariatul acesteia. +
Capitolul IVNotarea probelor. Rezultatele concursului +
Secţiunea 1Notarea probelor +
Articolul 23(1)Notarea fiecărei etape din cadrul probei scrise se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fișe separate de notare, pentru fiecare lucrare.(2)Notarea etapelor suplimentare se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fișe separate de notare, pentru fiecare candidat, cu respectarea prevederilor art. 20.(3)Notarea interviului se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fișe separate de notare, pentru fiecare candidat, imediat după finalizarea interviului.(4)Punctajul final obținut de fiecare candidat este media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei. +
Articolul 24Punctajul maxim care poate fi obținut la concurs este de 100 de puncte, astfel:a)maximum 25 de puncte pentru partea teoretică testată în cadrul probei scrise; … b)maximum 25 de puncte pentru partea practică testată în cadrul probei scrise; … c)maximum 10 puncte pentru nivelul de cunoaștere a unei limbi străine de circulație internațională utilizată în cadrul instituțiilor comunitare; … d)maximum 10 puncte pentru rezultate extraordinare obținute pe parcursul carierei profesionale sau în domeniul academic; … e)maximum 30 de puncte pentru interviu. … +
Articolul 25(1)Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. a), respectiv la art. 24 lit. b) se acordă astfel:a)maximum 5 puncte pentru aspectul general și structurarea conținutului lucrării; … b)maximum 5 puncte pentru calitatea analizei; … c)maximum 5 puncte pentru calitatea argumentației; … d)maximum 5 puncte pentru utilizarea de informații relevante în cadrul analizei și evaluarea impactului în adoptarea punctului de vedere; … e)maximum 5 puncte pentru capacitatea de sinteză și concluzii. … (2)În situația în care partea teoretică a testului constă în subiecte tip teste grilă, notarea se va face după cum urmează:a)se iau în considerare numai variantele indicate de candidați drept corecte; … b)fiecare întrebare are un singur răspuns corect; … c)fiecare răspuns se consideră fie corect, fie incorect; … d)numărul de puncte alocat fiecărei întrebări este același. … +
Articolul 26Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. c) se acordă astfel:a)5 puncte pentru traducerea în limba română dintr-o limbă străină de circulație internațională utilizată în cadrul instituțiilor comunitare; … b)5 puncte pentru traducerea din limba română într-o limbă străină de circulație internațională utilizată în cadrul instituțiilor comunitare. … +
Articolul 27(1)Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. e) se acordă astfel:a)maximum 5 puncte pentru demonstrarea de competențe personale și motivație, cu relevanță pentru exercitarea funcției publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 27 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… b)maximum 5 puncte pentru demonstrarea calității experienței profesionale și de management anterioare; … c)maximum 5 puncte pentru claritatea și logica afirmațiilor și prezentării; … d)maximum 5 puncte pentru demonstrarea de cunoștințe cu relevanță în exercitarea funcției publice din categoria înalților funcționari publici;(la 24-10-2012,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 27 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
… e)maximum 5 puncte pentru abilitățile de comunicare; … f)maximum 5 puncte pentru capacitatea de a se adapta și de a acționa într-un mediu în care așteptările și presiunea timpului sunt mari. … (2)Fiecare membru al comisiei de concurs va acorda punctajul pentru interviu luând în considerare toate răspunsurile candidatului din cadrul interviului. +
Secţiunea a 2-aRezultatele concursului +
Articolul 28Punctajul minim necesar promovării concursului pentru ocuparea unei funcții publice vacante corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici este de 70 de puncte.(la 24-10-2012,
Articolul 28 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
+
Articolul 29(1)Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcții publice vacante din categoria înalților funcționari publici candidatul care a obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru aceeași funcție publică, cu condiția ca acesta să fi obținut punctajul minim necesar promovării. La punctaje egale are prioritate candidatul care a obținut punctajul cel mai mare după evaluarea rezultatelor probelor suplimentare, dacă s-au desfășurat astfel de probe, respectiv candidatul care are cel mai mare punctaj la proba scrisă, dacă nu s-au desfășurat probe suplimentare.(2)Rezultatele concursului se afișează la sediul Agenției, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea ultimei probe a concursului, cu precizarea termenului-limită de depunere a contestațiilor.(la 24-10-2012,
Articolul 29 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
+
Articolul 30La finalizarea ultimei etape a concursului se elaborează un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de concurs, în care se prezintă modalitatea de desfășurare a fiecăreia dintre etapele concursului, precum și rezultatele acestuia. +
Secţiunea a 3-aProcedura de contestare +
Articolul 31Comisia de soluționare a contestațiilor are competența de a se pronunța cu privire la contestațiile formulate de candidații nemulțumiți referitor la:a)rezultatul selecției dosarelor; … b)punctajul obținut la concurs. … +
Articolul 32(1)Candidații respinși la selecția dosarelor pot formula contestație în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatului selecției dosarelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.(2)Contestația se depune la secretariat, care are obligația de a o înregistra la registratura Agenției.(3)Comisia de soluționare a contestațiilor are obligația de a soluționa în condițiile prezentului regulament contestația cu privire la selecția dosarelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (1).(4)Comisia de concurs are obligația de a pune la dispoziția comisiei de soluționare a contestațiilor toate documentele necesare soluționării contestației.(5)Rezultatul contestației, cu mențiunea ”Admis” sau ”Respins”, se afișează la sediul Agenției, în termenul prevăzut la alin. (3). +
Articolul 33Contestația formulată potrivit art. 32:a)se admite în situația în care candidatul avea toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevăzut de prezentul regulament și îndeplinea condițiile generale și specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalților funcționari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecției dosarelor; … b)se respinge în situația în care candidatul nu avea toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevăzut de prezentul regulament și nu îndeplinea condițiile generale și specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalților funcționari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecției dosarelor. … +
Articolul 34(1)Candidații nemulțumiți de rezultatul concursului pot formula contestații în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor concursului.(la 24-10-2012,
Alineatul (1) din Articolul 34 , Sectiunea a 3-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
(2)Contestațiile se soluționează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (1).(3)Comisia de concurs are obligația de a pune la dispoziția comisiei de soluționare a contestațiilor toate documentele necesare soluționării contestației.(4)Rezultatul contestației, cu mențiunea ”Admis” sau ”Respins”, se afișează la sediul Agenției, în termenul prevăzut la alin. (2). +
Articolul 35Contestația formulată potrivit art. 34 se admite, iar punctajul se modifică dacă:a)punctajele nu au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor la proba scrisă sau la proba de interviu; … b)există o diferență mai mare de 10 puncte/probă între punctajele acordate de comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor la proba scrisă sau la proba de interviu. … +
Articolul 36Contestația formulată potrivit art. 34 va fi respinsă în următoarele situații:a)dacă în urma analizării contestației se constată că punctajele au fost acordate potrivit baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă sau din interviu; … b)dacă între punctajul acordat de comisia de concurs și cel apreciat de comisia de soluționare a contestațiilor nu este o diferență mai mare de 10 puncte/probă la proba scrisă sau la proba de interviu; … c)dacă punctajul acordat de comisia de soluționare a contestațiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs. … +
Articolul 37În situația în care sunt înregistrate contestații cu privire la procedura de organizare și desfășurare a concursului, acestea se înaintează de îndată Agenției, care va formula răspunsul și îl va înainta contestatarului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea termenului de depunere a contestațiilor. +
Articolul 38În cazul respingerii contestației, candidatul se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii. +
Articolul 39Rezultatele finale ale concursului se afișează la sediul Agenției.(la 24-10-2012,
Articolul 39 din Sectiunea a 3-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
+
Articolul 40(1)Rezultatele finale ale concursului împreună cu propunerile de numire se transmit Secretariatului General al Guvernului în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor.(la 24-10-2012,
Alineatul (1) din Articolul 40 , Sectiunea a 3-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 14, Articolul I din REGULAMENT nr. 2 din 15 octombrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 720 din 24 octombrie 2012
)
(2)Rezultatele testelor suplimentare, în situația în care au fost aplicate astfel de teste, se transmit Secretariatului General al Guvernului, împreună cu lista candidaților admiși.(3)Câte o copie a documentelor prevăzute la alin. (1) și (2) se înaintează Agenției. +
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale +
Articolul 41(1)Prin excepție de la prevederile art. 1, în anul 2008, până la înființarea funcțiilor de inspector guvernamental în condițiile art. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, se pot organiza concursuri pentru ocuparea funcțiilor publice vacante corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici.(2)Concursurile prevăzute la alin. (1) se organizează pe baza mecanismelor instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, la solicitarea conducătorului autorității publice în cadrul căreia se află funcția publică vacantă, respectiv la solicitarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative pentru funcțiile publice de prefect și subprefect.(3)Agenția are următoarele obligații:a)să emită avizul pentru organizarea concursului, pe baza îndeplinirii condițiilor legale; … b)să publice anunțul privind organizarea concursului în termenul și în condițiile prevăzute de art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată; … c)să publice pe pagina de internet și să afișeze la sediul său condițiile de desfășurare a concursului, condițiile de participare la concurs și bibliografia. … (4)Procedura de organizare și desfășurare a concursurilor, modul de evaluare a probelor de concurs, precum și procedura de contestare prevăzută de prezentul regulament se aplică în mod corespunzător. +
Articolul 42Concursurile pentru care a fost demarată procedura de desfășurare, prin publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, anterior intrării în vigoare a prezentului regulament, se organizează cu aplicarea în mod corespunzător a dispozițiilor referitoare la înalții funcționari publici cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările ulterioare. +
Articolul 43Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția prevederilor art. 3 alin. (2) și (3), ale art. 5-7 și 20, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2009.