Notă …
Conținut de ORDINUL nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 639 din 1 august 2019. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)Regulamentul intern de organizare și funcționare al Colegiului Fizioterapeuților din România reglementează aspectele specifice ale organizării și funcționării Colegiului Fizioterapeuților din România, denumit în continuare CFZRO.(2)Regulamentul intern de organizare și funcționare al CFZRO este elaborat pe baza și în aplicarea Legii nr. 229/2016 privind organizarea și exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea CFZRO. +
Capitolul IIObiectul de activitate al CFZRO +
Articolul 2Atribuțiile CFZRO sunt definite în cuprinsul Legii nr. 229/2016 și al Statutului CFZRO. +
Articolul 3(1)CFZRO are ca obiect de activitate autorizarea, monitorizarea și controlul exercitării profesiei de fizioterapeut, în colaborare cu Ministerul Sănătății, ca profesie liberală de practică publică autorizată.(2)În calitate de autoritate competentă în domeniu, stabilește relații de cooperare cu autoritatea publică centrală în domeniul sănătății publice, cu asociațiile profesionale, cu instituțiile de învățământ superior cu programe educaționale de nivel universitar și postuniversitar pentru pregătirea profesională în domeniul fizioterapiei, respectiv cu orice alte instituții publice sau private cu activități de interes pentru fizioterapie, de nivel național, teritorial și internațional. +
Capitolul IIIMembrii CFZRO +
Secţiunea 1Transferul membrilor între colegiile teritoriale +
Articolul 4(1)Transferul unui membru CFZRO de la un colegiu teritorial la altul se poate efectua în una din următoarele situații:a)în cazul schimbării locului principal de exercitare a profesiei; … b)în cazul schimbării domiciliului, respectiv a reședinței, după caz; … (2)Modalitatea de transfer se stabilește printr-o procedură aprobată prin hotărâre a Consiliului Național al CFZRO, în aplicarea prezentului Regulament +
Secţiunea 2Apartenența teritorială a membrilor +
Articolul 5Criteriul în funcție de care se stabilește apartenența teritorială a membrilor unui colegiu teritorial este dată de județul unde solicitantul sau membrul își desfășoară activitatea.În situația în care solicitantul nu cunoaște încă județul în care urmează să-și desfășoare activitatea, apartenența teritorială este dată de domiciliul sau de reședința acestuia. +
Capitolul IVStructura organizatorică a CFZRO +
Secţiunea 1Dispoziții generale +
Articolul 6Colegiul teritorial se organizează la nivel județean sau, prin excepție, în cazul unui număr mai mic de 41 de membri, la nivel interjudețean. +
Articolul 7Județele grupate într-un colegiu teritorial organizat la nivel interjudețean trebuie să fie adiacente geografic, gruparea lor fiind condiționată de apartenența la o anumită regiune de dezvoltare, în sensul prevederilor legii privind dezvoltarea regională în România. +
Articolul 8Sediul unui colegiu teritorial se stabilește și poate fi schimbat prin hotărâre a Consiliului teritorial. +
Articolul 9Criteriile de arondare a fizioterapeuților la un colegiu teritorial situat în aceeași regiune de dezvoltare, în situația în care nu se poate înființa sau funcționa un colegiu teritorial din cauza numărului redus de membri, a imposibilității constituirii organelor de conducere sunt stabilite de Adunarea generală națională. +
Articolul 10(1)Calitatea de membru într-un organ de conducere este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de control sau de jurisdicție internă, atât la același nivel teritorial, cât și la nivel diferit.(2)Calitatea de membru într-un organ de control este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de jurisdicție internă, atât la același nivel teritorial, cât și la nivel diferit.(3)Calitatea de membru într-un organ de control sau jurisdicție de nivel teritorial este incompatibilă cu cea de membru într-un organ de control sau jurisdicție de nivel național. +
Articolul 11(1)Ședințele de orice fel ale organelor de conducere naționale și teritoriale se pot desfășura și prin mijloace de comunicare la distanță, în timp real, precum și prin corespondență electronică în interval de timp limitat, cu asigurarea condițiilor necesare pentru confirmarea identității participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidențialitate a comunicației și, dacă e cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor și hotărârilor, inclusiv cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondență.(2)Derularea ședinței în modalitățile anterior enumerate se face dacă în convocator este stabilită această modalitate de desfășurare. În acest caz, prin convocator se va stabili și modalitatea concretă de derulare a ședințelor prin mijloacele de comunicare la distanță.(3)Ședințele organelor de conducere pot fi înregistrate audio și/sau video.(4)Dezbaterile și deciziile luate în cadrul ședințelor organelor de conducere se consemnează într-un proces verbal care va fi semnat de participanți.(5)În cazul ședințelor desfășurate prin mijloace de comunicare la distanță, în timp real, sau prin corespondență electronică în interval de timp limitat, procesele verbale vor fi semnate prin semnătură electronică extinsă sau cu semnătură olografă la următoarea ședință cu prezență personală.(6)Convocarea ședințelor organelor CFZRO, se face în scris, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, modalității de desfășurare și, dacă este cazul, a locului de desfășurare și a modalităților recomandate de acces.(7)Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO, indiferent de denumirea acestora, se consemnează în scris, se numerotează, se înscriu într-un registru special, ce poate fi ținut și electronic și se comunică tuturor membrilor organului respectiv, precum și organului ierarhic imediat superior sau inferior, dacă este cazul.(8)Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO poartă semnătura președintelui colegiului teritorial sau a președintelui CFZRO, după caz.(9)Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO privitoare la alegeri și la aplicarea de sancțiuni se iau numai prin vot secret, în alte materii votul fiind deschis, dacă organul în cauză nu decide recurgerea la vot secret.(10)Toți membrii CFZRO au drept de vot egal, de un vot de persoană, în toate organele colective din care fac parte, indiferent de vechimea în organizație, de funcția deținută sau de alte criterii. +
Secţiunea 2Organele de conducere la nivel teritorial +
Articolul 12Organele de conducere la nivel teritorial sunt:a)Adunarea generală teritorială; … b)Consiliul teritorial; … c)Președintele Colegiului teritorial al fizioterapeuților. … +
Articolul 13(1)Atribuțiile organelor de conducere la nivel teritorial sunt prevăzute în Statutul CFZRO.(2)Persoanele cu funcții de conducere la nivel teritorial pot deține aceste funcții timp de maxim 2 mandate cu durata de 4 ani.(3)Membrii organelor de conducere la nivel teritorial trebuie să aibă și calitatea de membru al CFZRO.(la 04-10-2019,
Articolul 13 din Secțiunea 2 , Capitolul IV a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.439 din 20 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 04 octombrie 2019
)
+
Secţiunea 3Organizarea și desfășurarea ședințelor organelor de conducere la nivel teritorial +
Articolul 14(1)Convocarea Adunării generale teritoriale conform dispozițiilor Statutului CFZRO este trimisă membrilor și va cuprinde, pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) din prezentul Regulament și precizarea datei reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de ședință.(2)Hotărârile Adunării generale teritoriale se publică pe pagina de internet a colegiului teritorial în cauză și se comunică din oficiu și către Consiliul teritorial.(3)Hotărârile Adunării generale teritoriale cu caracter individual se comunică persoanelor vizate, prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora. +
Articolul 15(1)Convocarea Consiliului teritorial conform dispozițiilor Statutului CFZRO se face cu minimum 5 zile înainte, în scris, termen ce poate fi redus dacă toți membrii își exprimă în scris acordul pentru un termen mai scurt pentru acel caz particular.(2)În cazuri excepționale, convocarea se poate face și numai telefonic, dacă se reușește contactarea în acest mod a tuturor membrilor Consiliului teritorial și toți aceștia își exprimă verbal acordul în acest sens pentru acel caz particular, sub condiția rezolutorie a confirmării ulterioare scrise a acestui acord.(3)Convocarea Consiliului teritorial trimisă membrilor acestuia va cuprinde pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) și data reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de ședință.(4)În caz de neîntrunire a cvorumului de ședință a Consiliului teritorial, în termen de maximum 5 zile se organizează o nouă ședință, cu aceeași ordine de zi, care va adopta hotărâri cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenți.(5)Hotărârile Consiliului teritorial pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general se publică pe pagina de internet a colegiului teritorial în cauză și se comunică Consiliului național al CFZRO.(6)Hotărârile Consiliului teritorial cu caracter individual se comunică persoanelor vizate prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora. +
Secţiunea 4Organele de conducere la nivel național +
Articolul 16Organele de conducere la nivel național sunt:a)Adunarea generală națională; … b)Consiliul național; … c)Președintele CFZRO. … +
Articolul 17(1)Membrii organelor de conducere la nivel național trebuie să aibă și calitatea de membru al CFZRO.(2)Atribuțiile organelor de conducere la nivel național sunt prevăzute în Statutul CFZRO.(3)Persoanele cu funcții de conducere la nivel național pot deține aceste funcții timp de maxim 2 mandate cu durata de 4 ani. +
Secţiunea 5Organizarea și desfășurarea ședințelor organelor de conducere la nivel național +
Articolul 18(1)Participarea membrilor colegiului teritorial la Adunarea generală națională se face indirect, prin reprezentare, prin delegați aleși de către Adunare generală teritorială.(2)Mandatul delegaților unui colegiu teritorial în Adunarea generală națională este imperativ și se stabilește de către Adunarea generală teritorială prin vot.(3)Mandatul delegaților unui colegiu teritorial în Adunarea generală națională este unitar pentru fiecare delegat și identic cu al celorlalți delegați. +
Articolul 19(1)Ședințele Adunării generale naționale se convoacă conform dispozițiilor Statutului CFZRO prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.(2)Convocarea Adunării generale naționale trimisă membrilor va cuprinde, pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) și precizarea datei reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de ședință. Reconvocarea va fi în termen de 14 zile de la data convocării inițiale, iar în cazul ședințelor extraordinare termenul se poate reduce la 7 zile.(3)Hotărârile Adunării generale naționale pot avea caracter normativ sau individual. Cele cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I și/sau pe pagina de internet a CFZRO, dacă este cazul.(4)Hotărârile cu caracter individual se comunică persoanei în cauză, prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora. +
Articolul 20(1)Consiliul național se reunește în ședințe reprezentând sesiuni ordinare sau extraordinare.(2)Consiliul național acționează în plen, precum și, dacă consideră necesar, pe grupuri de lucru constituite cu rol consultativ, de pregătire a lucrărilor în plen sau de exercitare a unor atribuții specifice ale Consiliul național, cum sunt cele de mediere sau control, fără a avea drept de decizie.(3)Convocarea Consiliului național în sesiune ordinară se face cu minimum 15 de zile înainte, iar în sesiune extraordinară cu minimum 5 zile înainte.(4)Convocarea Consiliului național trimisă membrilor acestuia va cuprinde pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) și data reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de ședință. Reconvocarea va fi în termen de maximum 5 zile de la data convocării inițiale.(5)Hotărârile Consiliului național se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I și/sau pe pagina de internet a CFZRO, ori se comunică persoanelor vizate, după caz.(6)Hotărârile Consiliului național cu caracter individual se comunică persoanelor vizate prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora. +
Secţiunea 6Reprezentantul autorității de stat +
Articolul 21În cazul constatării nerespectării prevederilor legale, reprezentantul autorității de stat, sesizează organele de conducere ale CFZRO. +
Articolul 22În termen de 10 zile de la primirea sesizării se convoacă Adunarea generală națională extraordinară, în vederea adoptării măsurilor necesare de încadrare în normele legale în vigoare. +
Secţiunea 7Departamente și compartimente de specialitate +
Articolul 23(1)Structura și atribuțiile departamentelor și compartimentelor se stabilesc prin hotărâre a consiliului național pentru fiecare departament în parte, cu excepția comisiilor de disciplină și arbitraj care se organizează și funcționează conform prezentului regulament.(2)La nivelul colegiului național se pot înființa și pot funcționa următoarele departamente:a)departamentul de secretariat, registratură și arhivă; … b)departamentul economic; … c)departamentul resurse umane; … d)departamentul juridic; … e)departamentul științific, de cercetare și dezvoltare a profesiei de fizioterapeut; … f)departamentul administrativ, de comunicare, informare, relații publice și relații internaționale; … g)departamentul de control și supraveghere a profesiei de fizioterapeut; … h)departamentul proiecte. … (3)Departamentele pot avea în componență compartimente de specialitate care sunt organizate pe specificul unei activități sau complementare activității generale a departamentului, în funcție de numărul de posturi aprobate de Consiliul național. Înființarea departamentelor, compartimentelor și stabilirea atribuțiilor acestora se aprobă prin hotărâre a Consiliului național.(4)Structura departamentelor și compartimentelor se poate modifica în funcție de necesități.(5)Secretarul general, în executarea conducerii executive a personalului angajat la nivelul colegiului național, emite decizii care pot avea numai caracter individual.(6)Decizia Secretarului general al CFZRO trebuie redactată în termen de 15 zile de la emitere, un exemplar pe suport de hârtie purtând semnătura olografă a acestuia care se păstrează în arhiva CFZRO.(7)În absența Secretarului general al colegiului, atribuțiile acestuia sunt exercitate de un adjunct al său, în ordinea prestabilită de acesta. +
Articolul 24Atribuțiile Secretarului general al CFZRO sunt stabilite prin hotărâri ale consiliului național. +
Secţiunea 8Alte organe specializate +
Articolul 25(1)În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie prin hotărâre a Adunării generale teritoriale o Comisie teritorială de disciplină și arbitraj a CFZRO, denumită în continuare comisie teritorială de disciplină și arbitraj.(2)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj este organ de jurisdicție internă al colegiului teritorial cu rol de instanță disciplinară și de arbitraj intern.(3)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj este subordonată administrativ Consiliului teritorial, dar independentă cu privire la derularea activităților specifice de judecată în materie disciplinară și de arbitraj intern.(4)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj are în componență 3 membri titulari și 2 membrii supleanți nominalizați și aleși de Adunarea generală teritorială.(5)Un membru supleant își desfășoară activitatea în absența unui membru titular din comisia teritorială de disciplină și arbitraj, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen în condițiile prezentului Regulament.(6)Poate fi nominalizat membru în comisia teritorială de disciplină și arbitraj, fizioterapeutul care îndeplinește următoarele condiții:a)este membru al CFZRO și are apartenența la colegiul teritorial unde urmează a fi nominalizat; … b)are o bună reputație profesională; … c)are o experiență profesională în domeniul fizioterapiei de minim 5 ani; … d)nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute la alin. (7). … (7)Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de disciplină și arbitraj, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:a)deține o funcție în cadrul organelor de conducere sau de control ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel național; … b)a fost sancționat disciplinar, iar sancțiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată. … (8)Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceștia. În situația în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales președinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate. +
Articolul 26(1)Membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj își exercită atribuțiile în baza unui contract de mandat, în conformitate cu prevederile Statutului CFZRO.(2)Membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj își exercită mandatul de la data emiterii hotărârii de constituire a comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condițiile dispozițiilor Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament. +
Articolul 27Cheltuielile de deplasare și diurna membrilor comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj vor fi suportate de colegiul teritorial în cadrul căruia își desfășoară activitatea. Cuantumul sumelor ce vor putea fi decontate se stabilesc prin hotărârea Consiliului teritorial. +
Articolul 28(1)Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se suspendă în cazul în care:a)se află în una dintre situațiile prevăzute de Statutul CFZRO care necesită abținerea sau recuzarea sa; … b)s-a pronunțat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior sesizării comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj pentru procedura de soluționare a plângerii; … c)comisia teritorială de disciplină și arbitraj a primit o sesizare îndreptată împotriva sa; … d)solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 30 de zile consecutive, pentru perioada solicitată. … (2)În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, ședințele se desfășoară cu participarea unui membru supleant.(3)Membrul comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) -c) are obligația de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia la cunoștință de existența vreuneia dintre aceste situații. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența uneia dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) – c).(4)Cererea de suspendare se face în scris, cu menționarea perioadei pentru care se solicită suspendarea și se înaintează comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj și Consiliului teritorial, împreună cu probele doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.(5)Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj are obligația de a convoca ceilalți membrii ai comisiei pentru întocmirea unui raport în situația prevăzută la alin.(4). Raportul comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se întocmește în lipsa membrului comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care face obiectul cererii de suspendare, cu menționarea expresă a perioadei pentru care se suspendă mandatul membrului comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj și se comunică:a)consiliului teritorial; … b)membrului comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care a făcut obiectul cererii de suspendare; … c)persoanei care a solicitat suspendarea dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b); … d)membrilor supleanți, în cazul în care este necesar ca unul dintre aceștia să facă parte din comisia teritorială de disciplină și arbitraj pe durata suspendării titularului. … (6)În situația în care mandatul membrului care are calitatea de președinte al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia, președintele comisiei se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. Prevederile art. 25 alin. (8) se aplică în mod corespunzător. +
Articolul 29(1)Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj încetează:a)la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de disciplină și arbitraj; … b)la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial; … c)la data suspendării sau încetării calității de membru al CFZRO; … d)la data la care a intervenit o situație de incompatibilitate prevăzută la art. 25 alin. (7); … e)atunci când nu își poate desfășura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive; … f)la data solicitată de membru, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunțarea la calitatea de membru în comisia teritorială de disciplină și arbitraj. … (2)În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, se numește ca membru titular un membru supleant și se demarează procedura pentru nominalizarea și alegerea unui alt membru supleant.(3)Membrul comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b) -e) are obligația de a aduce la cunoștința comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, prin cerere formulată în scris, existența cauzei de încetare a mandatului.(4)Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența situației prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris și se înaintează comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj și Consiliului teritorial, împreună cu orice probe doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii.(5)Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj convoacă ceilalți membri ai comisiei de disciplină pentru întocmirea unui raport, în situația prevăzută la alin. (4). Raportul comisiei de disciplină se întocmește în lipsa membrului care face obiectul cererii de încetare a mandatului de membru al comisiei de disciplină și se comunică:a)consiliului teritorial; … b)membrului comisiei de disciplină pentru care s-a solicitat încetarea mandatului; … c)persoanei care a solicitat încetarea mandatului de membru al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b); … d)membrilor supleanți, pentru numirea unuia dintre aceștia ca membru titular. … +
Articolul 30(1)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj se reunește în ședințe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puțin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale teritoriale.(2)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj se întrunește legal în prezența a trei membri și ia decizii cu votul majorității simple.(3)Lucrările fiecărei ședințe a comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se consemnează într-un proces verbal semnat de președinte și de ceilalți membri participanți.(4)Locul de desfășurare a activității comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfășurare a activității comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor și a Consiliului teritorial. +
Articolul 31(1)În desfășurarea activității și îndeplinirea atribuțiilor, membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj au următoarele obligații:a)să asigure prin activitatea desfășurată în derularea procedurii de soluționare a plângerilor respectarea dispozițiilor legale prevăzute de Legea nr. 229/2016, de Statutul CFZRO, de Codul deontologic al fizioterapeutului și de prezentul Regulament; … b)să aducă la cunoștința președintelui comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea; … c)să participe la ședințele de lucru, stabilite potrivit dispozițiilor Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament; … d)să respecte confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, în condițiile reglementărilor legale în vigoare; … e)să nu își exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare; … f)să evite orice contact privat cu persoana care a formulat plângerea și fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pe durata procedurii de soluționare a plângerilor prevăzută în Statutul CFZRO; … g)să respecte regimul incompatibilităților și al cazurilor în care există obligația de abținere, potrivit dispozițiilor Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament. … (2)Membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj pot absenta de la ședințele de lucru stabilite potrivit procedurii de soluționare a plângerilor din motive obiective, aduse la cunoștința președintelui comisiei de disciplină, în scris, cu cel puțin 5 zile înaintea ședinței comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, fiind înlocuiți de un membru supleant. În cazul în care în această situație se află președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, pentru ședința respectivă se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia, un nou președinte. +
Articolul 32Comisia teritorială de disciplină și arbitraj își desfășoară activitatea numai în baza unei plângeri/sesizări, în limitele și raportat la obiectul acesteia. +
Articolul 33(1)În materie disciplinară, comisia teritorială de disciplină și arbitraj soluționează cauzele ce îi sunt înaintate, conform dispozițiilor reglementate de Statutul CFZRO și de prezentul Regulament.(2)În materie arbitrală, comisia teritorială de disciplină și arbitraj judecă în primă instanță internă conflictele de natură profesională dintre membrii CFZRO, dintre formele autonome de exercitare a profesiei de fizioterapeut, precum și dintre membrii CFZRO și forme autonome de exercitare a profesiei în care nu sunt implicați, ce nu au putut fi soluționate amiabil de părți.(3)Sesizarea comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj în materie arbitrală se poate face numai în baza unei plângeri înaintate colegiului teritorial de către un membru al CFZRO sau de către o persoană care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent, implicat/ă în respectiva divergență cu alt membru al CFZRO sau altă persoană care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent.(4)Sesizarea introdusă la comisia teritoriala de disciplină și arbitraj necompetentă teritorial se declină din oficiu la comisia teritoriala de disciplină și arbitraj competentă, iar în situația în care, în conformitate cu prevederile generale, competența revine Comisiei naționale de disciplină și arbitraj a CFZRO, sesizarea se declină din oficiu la aceasta.(5)Dispozițiile generale ale prezentului Regulament și ale Statutului CFZRO se aplică și cu privire la stabilirea comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj competentă pentru arbitraj. +
Articolul 34(1)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj îndeplinește următoarele atribuții administrative:a)alege președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, în condițiile prezentului Regulament; … b)primește plângerile/sesizările și toate documentele care îi sunt adresate; … c)întocmește procese verbale, în condițiile prezentului Regulament și ale Statutului CFZRO; … d)întocmește rapoarte, în condițiile prezentului Regulament și ale Statutului CFZRO; … e)întocmește referate de soluționare care cuprind recomandări cu caracter general, la finalizarea procedurilor de soluționare a plângerilor; … f)întocmește orice alte înscrisuri necesare, în condițiile prezentului Regulament și ale Statutului CFZRO. … (2)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj se întrunește în vederea alegerii președintelui în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului președintelui. Prevederile art. 25 alin. (8) se aplică în mod corespunzător.(3)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj are obligația de a primi orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidență al comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj. +
Articolul 35(1)Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj are următoarele atribuții principale:a)stabilește locul, data și ora ședințelor comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj; … b)convoacă membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, precum și orice altă persoană; … c)conduce ședințele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj; … d)coordonează activitatea comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj; … e)reprezintă comisia teritorială de disciplină și arbitraj în fața oricăror persoane fizice sau juridice. … f)primește și înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj în registrul de evidență al comisiei de disciplină; … g)redactează și semnează toate documentele emise de comisia teritorială de disciplină și arbitraj, alături de membrii acesteia și ține evidența acestor documente; … h)primește și transmite corespondența comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj; … i)efectuează alte lucrări necesare desfășurării activității comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj. … (2)Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj poate delega atribuțiile prevăzute la alin. (1) lit. b), f), h) și i) celorlați membri ai acesteia. +
Articolul 36(1)Prima ședință a comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se desfășoară pentru:a)verificarea respectării termenului de depunere a plângerii; … b)identificarea obiectului plângerii și stabilirea competenței de soluționare; … c)verificarea elementelor constitutive obligatorii ale plângerii prevăzute de dispozițiile Statutului CFZRO. … (2)Plângerea se va respinge, întocmindu-se în acest sens un raport care se înaintează Consiliului teritorial, dacă:a)nu a fost depusă în termenul prevăzut în dispozițiile Statutului CFZRO; … b)nu conține elementele constitutive obligatorii sau fizioterapeutul nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate în conformitate cu reglementările Statutului CFZRO; … c)privește același fizioterapeut și aceeași faptă săvârșită în aceleași circumstanțe pentru care s-a desfășurat procedura de soluționare a plângerii și pentru care s-a propus aplicarea unei sancțiuni disciplinare sau clasarea plângerii. … (3)În situația în care obiectul plângerii nu se circumscrie sferei legale de competență a comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, aceasta transmite sesizarea organului de conducere și comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj competente sau Comisiei naționale de disciplină și arbitraj a CFZRO și comunică persoanei care a formulat sesizarea declinarea competenței. Comunicarea se face printr-o adresă semnată de președinte și de ceilalți membri ai comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj.(4)Dacă există mai multe plângeri cu același obiect, împotriva aceluiași fizioterapeut, acestea se conexează.(5)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj începe procedura de soluționare a plângerilor pentru sesizările care nu au fost respinse în condițiile prevăzute la alin. (2). Președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj stabilește data și locul desfășurării următoarei ședințe și convoacă membrii comisiei, fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată, precum și persoana care a formulat plângerea. +
Articolul 37(1)Pe parcursul procedurii de soluționare a plângerilor, ședințele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj sunt publice numai la solicitarea și cu acordul scris al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară și a persoanei care a sesizat fapta.(2)Persoana care a formulat plângerea și fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pot participa la cercetarea faptei personal sau pot fi asistate ori reprezentate de avocați, în condițiile prevăzute de lege. +
Articolul 38(1)Convocarea comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se face în scris cu minimum 14 zile înaintea ședinței, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, a locului și a modalității de desfășurare și a datei de reconvocare în caz de neîntrunire a cvorumului de ședință. Reconvocarea va fi în termen de maximum 7 zile de la data convocării inițiale.(2)Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în fața comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj se face de către președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, prin citație, cu cel puțin 14 zile înaintea ședinței.(3)Comunicarea actelor de procedură se face de către președintele comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj sau de către membrii desemnați prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.(4)Citația este individuală și cuprinde următoarele elemente constitutive:a)numărul de înregistrare și data emiterii; … b)numele, prenumele, domiciliul sau sediul angajatorului/ formei autonome de exercitare a profesiei unde își desfășoară activitatea și calitatea celui citat; … c)numărul și data înregistrării plângerii, la comisia teritorială de disciplină și arbitraj, aflate pe rolul acesteia; … d)locul, data și ora organizării ședinței; … e)numele, prenumele și semnătura președintelui comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj. … (5)În cazul în care una dintre părți în timpul anchetei disciplinare își schimbă datele de corespondență, aceasta este obligată să comunice comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, sub sancțiunea neluării lor în seamă, noile coordonate.(6)Dacă persoana citată refuză să primească citația sau să semneze dovada de primire, se încheie un proces verbal în acest sens.(7)Citația se consideră comunicată părților și în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poștal pentru a o ridica, deși există dovada avizării sale.(8)Citația, sub sancțiunea nulității, va fi comunicată celui citat cu cel puțin 14 zile înaintea termenului stabilit.(9)Prezența persoanei citate în fața comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj, personal sau prin mandatar, acoperă orice vicii de procedură. +
Articolul 39(1)Citația pentru audierea fizioterapeutului a cărui faptă face obiectul sesizării se comunică împreună cu un exemplar al sesizării, precum și cu copii ale înscrisurilor depuse de către persoana care a formulat sesizarea, dacă este cazul.(2)După primirea citației, a sesizării îndreptate împotriva sa și a înscrisurilor depuse de persoana care a formulat sesizarea, fizioterapeutul poate să formuleze o întâmpinare, care să cuprindă răspunsul cu privire la toate aspectele sesizării, precum și mijloacele de probă prin care înțelege să se apere.(3)Se consideră mijloace de probă, în înțelesul prezentului Regulament, înscrisurile și martorii. +
Articolul 40Persoana care a formulat sesizarea și fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pot cere, în scris, ca procedura de soluționare a plângerii să se desfășoare și în lipsă, pe baza actelor de la dosar, cu excepția termenelor stabilite pentru audiere. +
Articolul 41(1)Persoana care a formulat plângerea se audiază separat de fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară. La solicitarea uneia dintre părți și cu acordul celeilalte, audierea se poate realiza în prezența persoanei care a formulat plângerea și a fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată.(2)Audierea se consemnează într-un proces verbal distinct, care conține întrebările formulate de membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj și răspunsurile persoanei audiate.(3)Procesele verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri. Adăugările, ștersăturile sau schimbările aduse se semnează în același mod, sub sancțiunea de a nu fi luate în seamă.(4)În timpul audierii persoana care a formulat plângerea și fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată au obligația de a propune mijloacele de probă pe care le consideră necesare.(5)Dacă persoanele audiate nu vor sau nu pot să semneze, se va menționa acest lucru în procesul verbal.(6)Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri, se menționează în procesul verbal și nu împiedică desfășurarea procedurii de soluționare a plângerii.(7)În procesul verbal se stabilește, în mod obligatoriu, termenul până la care mijloacele de probă care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate în fața comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj dar nu mai târziu de termenul limită la care comisia teritorială de disciplină și arbitraj administrează probele.(8)Termenul prevăzut la alin. (7) se comunică fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată, precum și persoanei care a formulat sesizarea. +
Articolul 42Administrarea probelor presupune analizarea probelor propuse în timpul audierii de către persoana care a formulat plângerea și de către fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată, precum și a probelor pe care comisia teritorială de disciplină și arbitraj le consideră necesare. +
Articolul 43Audierea martorilor se face cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (2) – (9). +
Articolul 44Comisia teritorială de disciplină și arbitraj are obligația de a asigura accesul neîngrădit al persoanei care a formulat plângerea și al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată, la documentele utilizate sau rezultate din activitatea comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj privind fapta sesizată ca abatere disciplinară. +
Articolul 45(1)În cazul în care sunt indicii că fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influența cercetarea faptei, comisia teritorială de disciplină și arbitraj are obligația de a întocmi un raport de propunere de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influența procedura de soluționare a plângerii.(2)Raportul se înaintează organului de conducere competent să aplice sancțiunea disciplinară fizioterapeutului a cărui faptă este cercetată, care are obligația de a înștiința comisia teritorială de disciplină și arbitraj, în termen de 10 zile de la data primirii raportului, asupra măsurilor dispuse. +
Articolul 46Cercetarea faptei se efectuează pe baza:a)proceselor verbale de ședință; … b)proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea și a fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară; … c)probelor administrate; … d)opiniilor calificate ale persoanelor specializate cu competență maximă pe anumite domenii; … e)oricăror altor mijloace legale care pot contribui la soluționarea cauzei. … +
Articolul 47(1)Comisia teritorială de disciplină și arbitraj poate să propună, în urma cercetării faptei:a)aplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute de Statutul CFZRO, în cazul în care s-a dovedit săvârșirea unei abateri disciplinare; … b)clasarea sesizării, atunci când nu se confirmă săvârșirea unei abateri disciplinare. … (2)În situația în care prin aceeași sesizare se semnalează mai multe fapte ca abateri disciplinare săvârșite de același fizioterapeut, comisia teritorială de disciplină și arbitraj, în urma cercetării faptelor, propune aplicarea unei singure sancțiuni disciplinare, cu luarea în considerare a tuturor abaterilor disciplinare. +
Articolul 48Cercetarea faptei se finalizează:a)la înaintarea referatului de soluționare către organul de conducere competent să aplice sancțiunea disciplinară;(la 04-10-2019,
Litera a) din Articolul 48 , Subsecțiunea 8.1 , Secțiunea 8 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.439 din 20 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 04 octombrie 2019
)
… b)la data decesului fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată. … +
Articolul 49(1)Toate celelalte organe ale colegiului teritorial de care aparține, precum și aparatul tehnic al colegiului teritorial de care aparține, au obligația să acorde tot sprijinul necesar comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj în desfășurarea activității acesteia.(2)În cazul în care, în activitatea unei comisii teritoriale de disciplină și arbitraj sunt necesare informații din afara colegiului teritorial în cauză, organele altor colegii teritoriale, precum și organele și aparatul tehnic al colegiului național, au obligația să acorde tot sprijinul necesar respectivei comisii în desfășurarea activității acesteia.(3)Comisia teritoriala de disciplină și arbitraj are acces liber la toate informațiile și documentele colegiului teritorial de care aparține, necesare soluționării cauzelor supuse judecății ei și are dreptul să primească, la cerere, explicații și răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial de care aparține, a aparatului tehnic și a celorlalte structuri de la nivel național. +
Articolul 50(1)În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data finalizării cercetării faptei comisia teritorială de disciplină și arbitraj întocmește referatul de soluționare care se transmite consiliului teritorial;(la 01-10-2019,
sintagma: territorial a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
(2)Propunerea de aplicare a sancțiunii sau de transmitere a dosarului la Comisia națională de disciplină și arbitraj a CFZRO se formulează pe baza majorității de voturi. Membrul comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care are o altă părere va redacta și va semna opinia separată, cu prezentarea considerentelor pe care se sprijină acesta. +
Articolul 51(1)Membrii comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj întocmesc rapoarte anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului teritorial aferent.(2)Formatul standard, termenele și modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului național. +
Articolul 52(1)Sesizarea privind cazurile de malpraxis se înaintează colegiului teritorial.(2)După înregistrarea sesizării, colegiul teritorial dispune înființarea unei comisii conform Legii nr. 229/2016, prin numirea membrilor acesteia. +
Articolul 53(1)La nivel național se constituie prin hotărâre a Adunării generale naționale, Comisia Națională de Disciplină și Arbitraj a CFZRO, denumită în continuare comisie națională de disciplină și arbitraj.(2)Comisia națională de disciplină și arbitraj este organ de jurisdicție internă al CFZRO cu rol de instanță disciplinară și de arbitraj intern.(3)Comisia națională de disciplină și arbitraj este subordonată administrativ Consiliului național sau Adunării generale naționale, după caz, dar independentă cu privire la derularea activităților specifice de judecată în materie disciplinară și de arbitraj intern.(4)Comisia națională de disciplină și arbitraj este formată dintr-un număr de 5 membri titulari și 2 membri supleanți nominalizați și aleși de Adunarea generală națională.(5)Un membru supleant își desfășoară activitatea în absența unui membru titular din comisia națională de disciplină și arbitraj, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen în condițiile prezentului Regulament.(6)Poate fi nominalizat membru în comisia națională de disciplină și arbitraj, fizioterapeutul care îndeplinește următoarele condiții:a)este membru al CFZRO; … b)are o bună reputație profesională; … c)are o experiență profesională în domeniul fizioterapiei de minim 7 ani; … d)nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la art. 25 alin. (7). … (7)Președintele comisiei naționale de disciplină și arbitraj se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceștia. În situația în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales președinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate. +
Articolul 54(1)Prin excepție de la art. 25 în situația în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau își încetează activitatea o comisie teritorială de disciplină și arbitraj, comisia națională de disciplină și arbitraj preia atribuțiile acesteia.(2)Plângerile și dosarele cauzelor aflate pe rolul comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj care își încetează activitatea, se înaintează comisiei naționale de disciplină și arbitraj, prin președintele colegiului teritorial.(3)În situația în care, după preluarea cauzei se înființează o nouă comisie teritorială de disciplină și arbitraj, cauza rămâne în competența comisiei naționale de disciplină și arbitraj pentru procedura de soluționare a plângerii. +
Articolul 55(1)Comisia națională de disciplină și arbitraj poate desemna un număr impar de membri – minim 3, sau, după caz, poate solicita comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj ori consiliului teritorial să efectueze cercetarea faptei potrivit dispozițiilor Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament și să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activității de cercetare, precum și documentele care au stat la baza întocmirii raportului.(2)Solicitarea de efectuare a cercetării faptei trebuie să cuprindă limitele delegării de competență, termenul stabilit pentru prezentarea raportului și se va transmite membrilor desemnați sau comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj ori Consiliului teritorial, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.(3)În situațiile prevăzute la alin. (1) membrii desemnați sau organul desemnat întocmește un proces verbal care va cuprinde:a)numărul de înregistrare al sesizării pentru care se deleagă competența cercetării faptei; … b)persoana care a formulat sesizarea și fizioterapeutul împotriva căreia a fost formulată sesizarea; … c)persoanele sau organul către care se face delegarea de competență; … d)limitele delegării de competență; … e)termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzând rezultatele activității de cercetare a faptei, precum și a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului; … f)data; … g)semnătura persoanelor care au efectuat cercetarea faptei. … +
Articolul 56Prevederile art. 26-29, ale art. 31-48 și ale art. 50 se aplică în mod corespunzător, prin analogie. +
Articolul 57(1)Comisia națională de disciplină și arbitraj se reunește în ședințe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puțin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naționale.(2)Comisia națională de disciplină și arbitraj se întrunește legal în prezența a cel puțin 3 membri și ia decizii cu votul majorității simple. +
Articolul 58(1)Toate celelalte organe de nivel național și teritorial ale CFZRO, precum și aparatul tehnic al acestora, au obligația să acorde tot sprijinul necesar comisiei naționale de disciplină și arbitraj în desfășurarea activității acesteia.(2)În cazul în care în activitatea comisiei naționale de disciplină și arbitraj sunt necesare informații din afara colegiului național, colegiile teritoriale, precum și organele și aparatul tehnic al colegiului național, au obligația să acorde tot sprijinul necesar respectivei comisii în desfășurarea activității acesteia.(la 01-10-2019,
sintagma: din din a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
(3)Comisia națională de disciplină și arbitraj are acces liber la toate informațiile și documentele colegiului național și ale colegiilor teritoriale, necesare soluționării cauzelor supuse judecății ei, și are dreptul să primească, la cerere, explicații și răspunsuri scrise din partea tuturor organelor CFZRO, a aparatului tehnic și a celorlalte structuri de la nivel național și teritorial.(la 04-10-2019,
Alineatul (3) din Articolul 58 , Subsecțiunea 8.2 , Secțiunea 8 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.439 din 20 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 04 octombrie 2019
)
+
Articolul 59(1)Membrii comisiei naționale de disciplină și arbitraj întocmesc rapoarte de activitate anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului național.(2)Formatul standard, termenele și modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului național.(3)Dispozițiile generale ale comisiilor de disciplina și arbitraj se aplica în mod corespunzător. +
Articolul 60(1)În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie prin hotărâre a Adunării generale teritoriale o Comisie teritorială de cenzori a CFZRO, denumită în continuare comisie teritorială de cenzori.(2)Comisia teritorială de cenzori este organ de control al colegiului teritorial, subordonat Adunării generale teritoriale, având misiune de control intern.(3)Comisia teritorială de cenzori este formată 3 membri titulari și 2 membri supleanți nominalizați și aleși de Adunarea generală teritorială.(4)Un membru supleant își desfășoară activitatea în absența motivată a unui membru titular. În situația în care un membru titular nu poate participa temporar din motive temeinice la activitățile comisiei teritoriale de cenzori are obligația de a anunța membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.(5)Poate fi nominalizat membru în comisia teritorială de cenzori, fizioterapeutul care îndeplinește următoarele condiții:a)este membru al CFZRO și are apartenența la colegiul teritorial unde urmează a fi nominalizat; … b)are o bună reputație profesională; … c)are o experiență profesională în domeniul fizioterapiei de minim 3 ani; … d)nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la alin. (6). … (6)Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de cenzori, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:a)deține o funcție în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicție ale CFZRO, la nivel teritorial sau la nivel național; … b)a fost sancționat disciplinar, iar sancțiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată. … (7)Comisia teritorială de cenzori își alege dintre membrii componenți un coordonator. În situația în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în specialitate sau membrul care are și studii economice. +
Articolul 61(1)Membrii comisiei teritoriale de cenzori își desfășoară activitatea în baza unui contract de mandat,conform prevederilor din Statutul CFZRO.(2)Membrii comisiei teritoriale de cenzori își exercită mandatul de la data emiterii hotărârii de constituire a comisiei teritoriale de cenzori până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condițiile prezentului Regulament. +
Articolul 62Membrii comisiei teritoriale de cenzori pot primi o indemnizație pentru activitatea desfășurată care este suportată de colegiul teritorial. Cuantumul indemnizației se stabilește la propunerea Consiliului teritorial și este aprobată de Consiliul național. +
Articolul 63(1)Mandatul de membru al comisiei teritoriale de cenzori constituie incompatibilitate și se suspendă în cazul în care:a)pe perioada desfășurării unor activități de control care vizează soți, rude sau afini până la gradul IV inclusiv, organe ori structuri în care activează aceștia, persoane în/cu care au alte legături de interese patrimoniale sau nepatrimoniale, chiar dacă acele activități nu implică luarea de decizii; … b)s-a înaintat o plângere/sesizare îndreptată împotriva sa privind săvârșirea unei abateri disciplinare; … c)solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 90 de zile consecutive, pentru perioada solicitată. … (2)În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de cenzori, ședințele și activitățile de control se desfășoară cu participarea unui membru supleant.(3)Membrul comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) are obligația de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia la cunoștință de existența vreuneia dintre aceste situații. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența uneia dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b).(4)Cererea de suspendare se face în scris, cu menționarea perioadei pentru care se solicită suspendarea și se înaintează comisiei teritoriale de cenzori și Consiliului teritorial, împreună cu probele doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.(5)Pe perioada suspendării membrului titular, ședințele și activitățile se desfășoară cu participarea unui membru supleant. Consiliul teritorial va anunța membrii supleanți în vederea desemnării unuia dintre aceștia pentru a lua parte la ședințele sau la activitățile programate.(6)În situația în care mandatul membrului care are calitatea de coordonator al comisiei teritoriale de cenzori se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia, coordonatorul comisiei se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. Prevederile art. 60 alin. (7) se aplică în mod corespunzător. +
Articolul 64(1)Mandatul de membru al comisiei teritoriale de cenzori încetează:a)la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de cenzori; … b)la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial; … c)la data suspendării sau încetării calității de membru al CFZRO; … d)la data la care a intervenit o situație de incompatibilitate prevăzută la art. 60 alin. (6); … e)atunci când nu își poate desfășura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioada mai mare de 6 luni consecutive; … f)la data solicitată de membru, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunțarea la calitatea de membru în comisia teritorială de cenzori. … (2)În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de cenzori, se numește ca membru titular un membrul supleant și se demarează procedura pentru nominalizarea și alegerea unui alt membru supleant.(3)Membrul comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b) -e) are obligația de a aduce la cunoștința comisiei teritoriale de cenzori, prin cerere formulată în scris, existența cauzei de încetare a mandatului.(4)Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existența situației prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris și se înaintează comisiei teritoriale de cenzori și Consiliului teritorial, împreună cu orice probe doveditoare ale susținerilor care fac obiectul cererii. +
Articolul 65(1)Comisia teritorială de cenzori își exercită atribuțiile de control în plen.(2)Comisia teritorială de cenzori se reunește în ședințe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puțin anual, înaintea sesiunii anuale a Adunării generale teritoriale.(3)Comisia teritorială de cenzori întocmește rapoarte anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului teritorial pentru a fi prezentate la ședințele Adunării generale teritoriale și Comisiei de cenzori a colegiului național.(4)Comisia teritorială de cenzori poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului teritorial respectiv, precum și de consultanți de specialitate și personal auxiliar extern, contractați de organul abilitat de conducere și administrare a colegiului teritorial, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează Consiliului teritorial spre aprobare.(5)Locul de desfășurare a activității comisiei teritoriale de cenzori este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfășurare a activității comisiei teritoriale de cenzori poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor și a Consiliului teritorial. +
Articolul 66(1)Lucările fiecărei ședințe a comisiei teritoriale de cenzori se consemnează într-un proces verbal semnat de coordonator și de ceilalți membri participanți.(la 01-10-2019,
sintagma: ficărei a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
(2)Comisia teritorială de cenzori adoptă hotărâri care pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general privesc numai aspectele organizării și funcționării Comisiei teritoriale de cenzori.(3)Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se iau cu majoritate simplă și acestea poartă semnătura coordonatorului.(4)Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se comunică Adunării generale teritoriale, Consiliului teritorial precum și Comisiei de cenzori a colegiului național.(5)Prin excepție de la prevederile generale, hotărârile comisiei teritoriale de cenzori cuprinzând propunerea de sesizare a instanțelor de judecată sau a organelor de cercetare penală în legătură cu o persoană, organ sau altă structură controlată, necesită majoritate absolută a voturilor membrilor comisiei teritoriale de cenzori. +
Articolul 67(1)Comisia teritorială de cenzori se convoacă de către coordonator sau de către minim doi membri, precum și de către Consiliul teritorial sau Adunarea generală teritorială. În cazuri speciale comisia teritorială de cenzori poate fi convocată și de către Consiliul național sau de către Comisia de cenzori a colegiului național .(2)Convocarea membrilor comisiei teritoriale de cenzori se face cu minimum 14 zile înainte de ședință, termen ce poate fi redus dacă toți membrii comisiei își exprimă în scris acordul pentru un termen mai scurt pentru acel caz particular.(3)În caz de neîntrunire a cvorumului de ședință a Comisiei teritoriale de cenzori, reconvocarea se face în maximum 7 zile. +
Articolul 68(1)Atribuțiile comisiei teritoriale de cenzori sunt:a)elaborează programe în care sunt prevăzute acțiunile de control care urmează a fi întreprinse în vederea îndeplinirii prerogativelor ce îi revin; … b)efectuează verificări conform programelor elaborate, constatările consemnându-se în procese verbale, la care se întocmesc note de prezentare cu propuneri de măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate; … c)verifică modul cum sunt administrate și utilizate mijloacele financiare și celelalte bunuri ale colegiului teritorial; … d)verifică situația financiară anuală și execuția bugetară, înainte de a fi prezentate Consiliului teritorial, întocmind un raport în acest sens, pe care îl prezintă în ședința Consiliului teritorial; … e)verifică modul în care au fost utilizate fondurile colegiului teritorial, potrivit destinației acestora; … f)prezintă Adunării generale teritoriale raportul asupra activități desfășurate pe parcursul unui an; … g)informează Consiliul teritorial, ori de câte ori constată deficiențe, urmare a controalelor efectuate; … h)informează comisia de cenzori a colegiului național cu privire la activitățile desfășurate și cu privire la cele constatate; … i)rezolvă orice alte probleme care sunt de competența sa, potrivit prevederilor legale în vigoare. … (2)Controlul exercitat de comisia teritoriala de cenzori vizează activitatea economico- financiară și ocazional aspecte de organizare și funcționare internă a colegiului teritorial și a organelor și structurilor sale și relațiile cu terții, inclusiv sub aspect de legalitate, respectarea statutului și regularitate internă, oportunitate, eficacitate și eficiență a tuturor actelor și acțiunilor. Aceste acte și acțiuni pot fi examinate de către un auditor extern.(3)În exercitarea atribuțiilor ei, Comisia teritorială de cenzori răspunde numai în fața Adunării generale teritoriale, fiind independentă de orice alt organ al colegiului teritorial. +
Articolul 69(1)Comisia teritorială de cenzori se întrunește în vederea alegerii coordonatorului în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului coordonatorului. Prevederile art. 60 alin. (7) se aplică în mod corespunzător.(2)Comisia teritorială de cenzori are obligația de a primi orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidență al comisiei teritoriale de cenzori. +
Articolul 70(1)Coordonatorul comisiei teritoriale de cenzori are următoarele atribuții principale:a)stabilește locul, data și ora ședințelor comisiei teritoriale de cenzori; … b)convoacă membrii comisiei teritoriale de cenzori, precum și orice altă persoană; … c)conduce ședințele comisiei teritoriale de cenzori; … d)coordonează activitatea comisiei teritoriale de cenzori; … e)reprezintă comisia teritorială de cenzori în fața oricăror persoane fizice sau juridice. … f)primește și înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de cenzori în registrul de evidență al comisiei de disciplină; … g)redactează și semnează toate documentele emise de comisia teritorială de cenzori, alături de membrii acesteia și ține evidența acestor documente; … h)primește și transmite corespondența comisiei teritoriale de cenzori; … i)efectuează alte lucrări necesare desfășurării activității comisiei teritoriale de cenzori. … (la 01-10-2019,
sintagma: conzori a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
(2)Coordonatorul comisiei teritoriale de cenzori poate delega atribuțiile prevăzute la alin. (1) lit. b), f), h) și i) celorlați membri ai acesteia. +
Articolul 71(1)Controlul intern la nivelul colegiului teritorial se desfășoară cel puțin o dată pe an.(2)În timpul controlului, comisia teritorială de cenzori poate dispune măsuri pentru remedierea unor situații prevăzute în obiectivele controlului.(3)La finalizarea controlului se încheie un proces verbal care va cuprinde informații referitoare la obiectivele controlului, activitățile derulate, situațiile constatate, măsurile dispuse și cele propuse pentru a se aproba de către Consiliul teritorial. Procesul verbal și hotărârea luată se aduc la cunoștința Adunării generale teritoriale și a Consiliului național. +
Articolul 72(1)Membrii comisiei teritoriale de cenzori trebuie să respecte caracterul confidențial al informațiilor obținute cu ocazia lucrărilor lor și nu trebuie să divulge niciuna dintre aceste informații către terți, cu excepția cazurilor când au fost autorizați în mod expres în acest scop sau dacă au obligația legală sau profesională să facă această divulgare, cum ar fi denunțarea unor infracțiuni.(2)Membrii Comisiei teritoriale de cenzori nu pot face declarații publice cu privire la modul de desfășurare al controalelor, a rezultatelor acestora, a măsurilor dispuse, a modului de realizare, precum și a hotărârilor adoptate de Consiliul teritorial. +
Articolul 73(1)Toate celelalte organe ale colegiului teritorial respectiv, precum și aparatul tehnic al acestuia, au obligația să ofere comisiei teritoriale de cenzori tot sprijinul necesar desfășurării activității acesteia.(2)Comisia teritorială de cenzori are acces liber la toate informațiile și documentele colegiului teritorial respectiv, la toate ședințele în plen și are dreptul să primească, la cerere, explicații și răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial respectiv, inclusiv ale aparatului tehnic al acestuia. +
Articolul 74(1)La nivel național se constituie prin hotărâre a Adunării generale naționale, Comisia de Cenzori a colegiului național, denumită în continuare comisia națională de cenzori.(2)Comisia națională de cenzori este organ de control al colegiului național, subordonat Adunării generale naționale, având misiune de control intern.(3)Comisia națională de cenzori este formată dintr-un număr impar de membri titulari și din membri supleanți, număr stabilit prin hotărârea Adunării generale naționale. Membrii Comisiei vor fi nominalizați și aleși de Adunarea generală națională.(4)Un membru supleant își desfășoară activitatea în absența motivată a unui membru titular. În situația în care un membru titular nu poate participa temporar din motive temeinice la activitățile comisiei naționale de cenzori are obligația de a anunța membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.(5)Poate fi nominalizat membru în comisia națională de cenzori, fizioterapeutul care îndeplinește următoarele condiții:a)este membru al CFZRO; … b)are o bună reputație profesională; … c)are o experiență profesională în domeniul fizioterapiei de minim 5 ani; … d)nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la alin. (6). … (6)Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia națională de cenzori, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:a)deține o funcție în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicție ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel național; … b)a fost sancționat disciplinar, iar sancțiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată. … (7)Comisia națională de cenzori își alege dintre membrii componenți un coordonator. În situația în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în specialitate sau membrul care are și studii economice. +
Articolul 75(1)Prin excepție de la art. 60 în situația în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau își încetează activitatea o comisie teritorială de cenzori, comisia națională de cenzori preia atribuțiile acesteia.(2)Consiliul național poate acorda calitatea de membru de onoare al CFZRO . +
Articolul 76(1)Comisia națională de cenzori poate desemna printr-o hotărâre un număr impar de membri – minim 3, sau, după caz, comisia teritorială de cenzori să efectueze activități de control intern în condițiile prezentului Regulament și să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activității de control, precum și documentele care au stat la baza întocmirii raportului.(2)Hotărârea de efectuare a controlului intern trebuie să cuprindă limitele delegării de competență, termenul stabilit pentru prezentarea raportului și se va transmite membrilor desemnați sau comisiei teritoriale de cenzori, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.(3)În situațiile prevăzute la alin. (1) membrii desemnați sau organul desemnat întocmește un proces verbal care va cuprinde:a)numărul hotărârii prin care se deleagă competența efectuării controlului intern; … b)persoanele sau organul către care se face delegarea de competență; … c)limitele delegării de competență; … d)termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzând rezultatele activității controlului intern, precum și a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului; … e)data; … f)semnătura persoanelor care au efectuat controlul intern. … +
Articolul 77Prevederile art. 61, 63, 64 și ale art. 66 – 72 se aplică în mod corespunzător, prin analogie. +
Articolul 78(1)Comisia națională de cenzori se reunește în ședințe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puțin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naționale.(2)Comisia națională de cenzori se întrunește legal în prezența a două treimi din membri săi și ia decizii cu votul majorității simple.(3)Comisia națională de cenzori întocmește rapoarte anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului național și Adunării generale naționale.(la 01-10-2019,
sintagma: raporate a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
(4)Comisia națională de cenzori poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului național, precum și de consultanți de specialitate și personal auxiliar extern, contractați de organul abilitat de conducere și administrare a colegiului național, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează Consiliului național spre aprobare.(5)Locul de desfășurare a activității comisiei naționale de cenzori este sediul CFZRO. Locul de desfășurare a activității comisiei naționale de cenzori poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor și a Consiliului național. +
Articolul 79(1)Toate celelalte organe de nivel național ale CFZRO, precum și aparatul tehnic de la nivel național și colegiile teritoriale, au obligația să ofere tot sprijinul necesar Comisiei de Cenzori a colegiului național în desfășurarea activității acesteia.(2)Comisia națională de cenzori are acces liber la toate informațiile și documentele CFZRO, la toate ședințele în plen și are dreptul să primească, la cerere, explicații și răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale CFZRO, la nivel național și teritorial, inclusiv din partea aparatul tehnic. +
Articolul 80(1)Consiliul profesional este format din Comisia de etică, Comisia pentru standarde profesionale și Comisia pentru avizare profesională.(2)Reglementarea modalității de constituire, organizare și funcționare a Consiliului profesional se reglementează prin hotărâre a Consiliului național, în aplicarea prezentului Regulament. +
Articolul 81(1)Comisia de etică are următoarele atribuții:a)avizează și, atunci când este cazul, propune modificarea Codul deontologic al fizioterapeutului; … b)evaluează periodic reglementările Codului deontologic al fizioterapeutului. … c)urmărește și asigură respectarea de către membrii CFZRO a prevederilor Codului deontologic al fizioterapeutului, ale Legii nr. 229/2016, ale Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament; … d)monitorizează membrii împotriva cărora s-au pronunțat sancțiuni disciplinare sau li s- a retras calitatea de membru al CFZRO ori au fost suspendați temporar din această calitate; … e)formulează puncte de vedere privind faptele sesizate ca abateri disciplinare în procedurile de soluționare a plângerilor, la solicitarea comisiilor de disciplină și arbitraj ale CFZRO. … f)emite recomandări privind etica și deontologia fizioterapeutului; … +
Articolul 82Comisia pentru standarde profesionale are următoarele atribuții:a)instituie și supraveghează aplicarea și respectarea standardelor de calitate a serviciilor profesionale în domeniul fizioterapiei; … b)formulează propuneri pentru ghiduri de practică, elaborate de membrii comisiei și aprobate de Ministerul Sănătății, precum și pentru reglementări în legătură cu spațiile și dotările necesare persoanelor care exercită profesia în mod liberal sau în regim independent și le înaintează spre aprobare consiliului național;(la 01-10-2019,
Litera b), Articolul 82, Subsecțiunea 8.4, Secțiunea 8 din Capitolul IV a fost modificată, prin înlocuirea celor 2 sintagme de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
… c)formulează propuneri privind stabilirea sau modificarea valorii riscului asigurat în cadrul asigurărilor de răspundere civilă profesională pentru membrii CFZRO și le înaintează spre aprobare Consiliului național; … d)emite recomandări privind îmbunătățirea calității serviciilor oferite de fizioterapeuți. … e)desemnează reprezentanți pentru participarea la examenele de promovare în grade profesionale organizate conform reglementărilor în vigoare, pe baza propunerilor înaintate de către colegiile teritoriale; … f)organizează examene de promovare în grad profesional conform unei metodologii elaborate de Consiliul național și aprobate de Ministerul Sănătății. … g)recunoaște titlurile oficiale de calificare în fizioterapie dobândite în celelalte state membre ale Uniunii Europene, în statele aparținând Spațiului Economic European și în Confederația Elvețiană; … h)îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Consiliul național, în limitele competenței sale. … +
Articolul 83Comisia pentru avizare profesională are următoarele atribuții:a)elaborează proceduri și criterii de evaluare a activităților de educație medicală continuă, precum și a criteriilor și normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor și formelor de educație medicală continuă și le propune spre aprobare Consiliului Național; … b)acreditează furnizorii de educație medicală continuă și întocmește Lista furnizorilor de educație medicală continuă acreditați; … c)elaborează Programul național de educație medicală continuă și îl propune spre aprobare Consiliului național; … d)creditează programele de educație medicală continuă, conform Programului național de educație medicală continuă; … e)elaborează și propune Consiliului național metodologii de organizare și desfășurare a programelor de educație medicală continuă; … f)aprobă organizarea formelor de educație medicală continuă, acordă certificate de participare și organizează evidența acestora eliberate de colegiul național, colegiilor teritoriale; … g)monitorizează desfășurarea programelor de educație medicală continuă; … h)colaborează cu Ministerul Sănătății, cu instituții, autorități și organizații la inițierea și promovarea formelor de educație medicală continuă, în vederea creșterii gradului de competență profesională a membrilor săi; … i)organizează activitatea de înregistrare a documentelor de educație medicală continuă; … j)verifică documentele privind numărul participanților, raportul de curs și documentele de plată; … k)îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Consiliul național, în limitele competenței sale. … +
Articolul 84Calitatea de membru în Consiliul de Onoare se aprobă prin hotărâre a Consiliului Național al CFZRO prin care se stabilesc și atribuțiile și criteriile de pierdere a acesteia. +
Capitolul VAlegerea reprezentanților în organele de conducere +
Articolul 85Alegerea se face în baza unui regulament electoral aprobat de Adunarea generală națională, la propunerea Consiliului național. +
Articolul 86Sediile și componența comisiei electorale centrale, respectiv a comisiilor electorale locale, precum și elementele de contact ale comisiilor se anunță cu 30 de zile înaintea primului tur al alegerilor, la nivel teritorial, pe pagina de internet a CFZRO și pe paginile de internet ale colegiilor teritoriale. +
Articolul 87(1)În situația în care un membru ales în organele de conducere ale CFZRO înaintează o cerere privind eliberarea din funcție sau intervin alte situații care duc de drept la revocarea din funcția de conducere, Consiliul teritorial numește provizoriu în funcția rămasă vacantă, până la organizarea și finalizarea alegerilor, pentru o perioadă nu mai mare de 90 zile, următoarea persoană care a obținut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcția respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Colegiul teritorial va funcționa cu membrii activi până la organizarea și finalizarea alegerilor pentru funcția respectivă.(2)În cazul în care intervin alte situații care duc de drept la suspendarea din funcția de conducere a unui membru ales în organele de conducere ale CFZRO, Consiliul teritorial numește provizoriu în funcția rămasă temporar vacantă, următoarea persoană care a obținut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcția respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Colegiul teritorial va funcționa cu membrii activi până la încetarea suspendării organului respectiv.(3)În situația în care președintele Colegiului teritorial înaintează o cerere privind eliberarea din funcție sau intervin alte situații care duc de drept la suspendarea sau revocarea din funcția de conducere, Consiliul teritorial numește provizoriu în funcția rămasă vacantă sau temporar vacantă, următoarea persoana care a obținut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcția respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Consiliul teritorial va numi un membru al său care va prelua temporar atribuțiile președintelui până la organizarea și finalizarea alegerilor sau până la încetarea suspendării acestuia. +
Capitolul VIPatrimoniul CFZRO +
Articolul 88(1)Colegiile teritoriale au patrimoniu de afectațiune în sensul prevederilor din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar cotele în care se împarte patrimoniul sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului național.(2)Colegiile teritoriale au conturi bancare proprii și țin contabilitatea primară conform reglementărilor legale în vigoare pentru sucursalele persoanelor juridice fără scop lucrativ, care se aplică prin analogie. +
Articolul 89În exercitarea drepturilor sale, CFZRO posedă și folosește bunurile aflate în patrimoniul său și, după caz, dispune de acestea, în condițiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora. +
Articolul 90Patrimoniul CFZRO este gestionat la nivel național de către Consiliul național, iar la nivel teritorial de către Consiliul teritorial și de către Președintele Colegiului teritorial. +
Articolul 91Cheltuielile CFZRO sunt reprezentate de sumele ori valorile plătite sau de plătit, aferente activității desfășurate. +
Articolul 92(1)Veniturile și cheltuielile CFZRO se stabilesc prin bugetul de venituri și cheltuieli pentru fiecare exercițiu financiar, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare.(2)Bugetul de venituri și cheltuieli se elaborează anual atât la nivelul colegiilor teritoriale, cât și la nivelul colegiului național, în baza metodologiei stabilite de Consiliul național, și poate suferi rectificări. +
Capitolul VIIRăspunderea disciplinară a membrilor CFZRO +
Articolul 93(1)Angajatorii care angajează fizioterapeuți, și persoanele care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent, precum și organele de control ale autorităților publice, sunt obligate să sesizeze CFZRO cu privire la posibilele abateri disciplinare ale fizioterapeuților autorizați care activează în cadrul acestora, de care au luat cunoștință în cadrul desfășurării activității lor.(2)Competența de soluționare a faptelor sesizate ca abateri disciplinare revine Comisiei teritoriale de disciplină și arbitraj sau Comisiei naționale de disciplină și arbitraj, după caz. +
Articolul 94(1)În perioada de suspendare a calității de membru al CFZRO, fizioterapeutul în cauză nu beneficiază de drepturile conferite de calitatea de fizioterapeut autorizat sau de apartenența la CFZRO, rămânând însă obligat să își îndeplinească toate îndatoririle față de acesta.(2)Sancțiunile disciplinare se aplică numai individual și nominal, proporțional cu gravitatea abaterii săvârșite, respectiv cu eventualul caracter repetat și pot fi însoțite de limitarea temporară a dreptului la anumite beneficii oferite de CFZRO membrilor săi.(3)Aplicarea sancțiunilor disciplinare nu exclude eventuala atragere a răspunderii civile, contravenționale sau penale a membrului CFZRO respectiv, dacă este cazul.(4)Sancțiunea de suspendare sau de retragere a calității de membru se comunică, de îndată ce este executorie, autorităților de resort și entității în care activează profesional cel vizat.(5)Sancțiunile disciplinare se notează în sistemele de evidență a fizioterapeuților autorizați. +
Articolul 95Cu privire la sancțiunile disciplinare operează reabilitarea de drept conform prevederilor Statutului CFZRO. +
Articolul 96(1)Hotărârile de sancționare pot fi contestate conform dispozițiilor Statutului CFZRO.(2)Contestația depusă la organele de conducere la nivel național nu suspendă de drept hotărârea atacată, dar acest organ de conducere poate suspenda provizoriu hotărârea contestată, din oficiu sau la cererea contestatarului, până la soluționarea cauzei.(3)Atacarea unui act în instanța judecătorească suspendă de drept procedurile de jurisdicție internă. +
Articolul 97(1)Hotărârile privind suspendarea și retragerea calității de membru devin executorii numai la data expirării termenului de exercitare a căii de atac, iar celelalte hotărâri ale organelor CFZRO devin executorii din momentul adoptării lor, dacă în cuprinsul lor nu se prevede expres altfel.(2)Neexercitarea unei căi de atac obligatorii sau respingerea solicitării formulate în cadrul ultimei căi de atac obligatorii interne sau a ultimei căi externe se consideră epuizare a căilor de atac.(3)Cercetarea disciplinară precum și activitatea jurisdicțională se desfășoară în condiții de confidențialitate față de orice alt organ al CFZRO și față de membrii CFZRO nevizați specific de judecată, cu excepția membrilor Comisiei de etică și deontologie care doresc să asiste la proceduri sub obligația păstrării confidențialității. +
Capitolul VIIIRăspunderea disciplinară a organelor de conducere la nivel național și teritorial +
Articolul 98Sesizarea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară a membrilor organelor de conducere poate fi formulată de către orice persoană care are cunoștință de aceasta. Sesizarea se formulează în scris și de adresează Consiliului național.(la 01-10-2019,
Articolul 98 din Capitolul VIII a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 01 octombrie 2019
)
+
Articolul 99(1)În perioada de suspendare din funcția de conducere sau în cazul revocării din funcția de conducere, fizioterapeutul în cauză beneficiază de drepturile conferite de calitatea de fizioterapeut autorizat și de apartenența la CFZRO, cu excepția celor care i-au fost restrânse prin hotărârea de sancționare.(2)Sancțiunile disciplinare se aplică numai individual și nominal, proporțional cu gravitatea abaterii săvârșite, respectiv cu eventualul caracter repetat și pot fi însoțite de limitarea temporară a dreptului la anumite beneficii oferite de funcția de conducere în CFZRO, conform prevederilor Statutului CFZRO și ale prezentului Regulament.(3)Sancțiunile disciplinare se notează în sistemele de evidență a fizioterapeuților autorizați. +
Articolul 99^1(1)Cercetarea disciplinară se efectuează în termen de maximum 3 luni de la înregistrarea sesizării la Comisia națională de disciplină și arbitraj și se consideră încheiată la data înaintării referatului de soluționare către Consiliul național sau Adunarea generală națională, după caz.(2)Hotărârea de soluționare se va adopta la prima ședință a Consiliului național, respectiv a Adunării generale naționale, după caz.(la 04-10-2019,
Articolul 99 a fost renumerotat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.439 din 20 septembrie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 04 octombrie 2019
)
+
Articolul 100(1)Hotărârile de sancționare pot fi contestate conform dispozițiilor Statutului CFZRO.(2)Contestația depusă la Adunarea generală națională nu suspendă de drept hotărârea atacată, dar acest organ de conducere poate suspenda provizoriu hotărârea contestată, din oficiu sau la cererea contestatarului, până la soluționarea cauzei.(3)Atacarea unui act în instanțele judecătorești suspendă de drept procedurile de jurisdicție internă. +
Articolul 101(1)Hotărârile privind suspendarea și revocarea din funcția de conducere devin executorii numai la data expirării termenului de exercitare a căii de atac, iar celelalte hotărâri ale organelor CFZRO devin executorii din momentul adoptării lor, dacă în cuprinsul lor nu se prevede expres altfel.(2)Neexercitarea unei căi de atac obligatorii sau respingerea solicitării formulate în cadrul ultimei căi de atac obligatorii interne sau a ultimei căi externe se consideră epuizare a căilor de atac.(3)Cercetarea disciplinară precum și activitatea jurisdicțională se desfășoară în condiții de confidențialitate față de orice alt organ al CFZRO și față de membrii CFZRO nevizați specific de judecată, cu excepția membrilor Comisiei de etică și deontologie care doresc să asiste la proceduri sub obligația păstrării confidențialității. +
Capitolul IXDispoziții finale +
Articolul 102În scopul realizării rolului și atribuțiilor care îi revin, CFZRO coordonează metodologic, monitorizează, verifică și controlează aplicarea și respectarea prevederilor prezentului Regulament de către organele de conducere, de control și jurisdicționale la nivel național și teritorial. +
Articolul 103Prevederile prezentului Regulament se completează cu dispozițiile de drept comun, în măsura în care nu sunt contrare prevederilor Legii nr. 229/2016, Statutului CFZRO sau Codului deontologic al fizioterapeutului.