REGULAMENT INTERIOR din 13 septembrie 1994

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 26 noiembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE LACONSTITUTIE 10/07/1964 ART. 14
ART. 5REFERIRE LACONSTITUTIE 10/07/1964 ART. 8
ART. 9REFERIRE LACONSTITUTIE 10/07/1964
ART. 18REFERIRE LACONSTITUTIE 10/07/1964
ART. 20REFERIRE LACONSTITUTIE 10/07/1964
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DELEGE 182 12/11/1997
ActulRATIFICAT DELEGE 182 12/11/1997

al congreselor*)



–––Notă *) Traducere + 
Articolul 1Dispozitii generalePrezentul regulament interior, denumit în continuare regulament, este stabilit prin aplicarea actelor Uniunii şi le este subordonat. În caz de divergente între una dintre dispozitiile sale şi o dispoziţie a actelor, aceasta din urma are autoritate.
 + 
Articolul 2Delegaţii1. Prin termenul delegatie se înţelege persoana sau ansamblul de persoane desemnate de către o tara membra pentru a participa la congres. Delegatia este compusa dintr-un sef de delegatie, precum şi, eventual, dintr-un supleant al sefului de delegatie, dintr-unul sau mai mulţi delegaţi şi, eventual, dintr-unul sau mai mulţi functionari detasati (inclusiv experti, secretari etc.).2. Sefii de delegatie, adjunctii lor, precum şi delegaţii sunt reprezentanti ai tarilor membre în sensul art. 14 paragraful 2 din Constitutia Uniunii Postale Universale, dacă ei sunt prevăzuţi cu puteri care să răspundă condiţiilor stabilite la art. 3 din prezentul regulament.3. Funcţionarii atasati sunt admisi la şedinţe şi au dreptul de a participa la deliberari, dar ei nu au, în principiu, drept de vot. Totusi ei pot să fie autorizati de către seful de delegatie sa voteze în numele tarii lor în sedintele comisiilor. Asemenea autorizaţii trebuie să fie remise, în scris, înainte de începerea sedintei, presedintelui comisiei interesate.
 + 
Articolul 3Puterile delegatilor1. Puterile delegatilor trebuie să fie semnate de către seful statului sau de către seful guvernului sau de ministerul afacerilor externe din tara interesata. Ele trebuie să fie redactate în forma corecta. Puterile delegatilor abilitati să semneze actele (plenipotentiarii) trebuie să indice forta acestei semnaturi (semnatura sub rezerva ratificarii sau aprobării, semnatura ad referendum, semnatura definitivă). În absenta unei astfel de precizări, semnatura este considerata ca fiind supusă ratificarii sau aprobării. Puterile care autorizeaza semnarea actelor cuprind implicit dreptul de deliberare şi vot. Delegaţii cărora autorităţile competente le-au încredinţat deplinele puteri, fără se precizeze forta acestor puteri, sunt autorizati sa delibereze, sa voteze şi să semneze acte, cu condiţia de a nu reiesi, în mod explicit, ceva contrar din textul puterilor.2. Puterile trebuie să fie depuse de la deschiderea congresului pe lângă autoritatea desemnata în acest scop.3. Delegaţii neprevazuti cu puteri sau care nu vor fi depus puterile lor pot, dacă ei au fost anuntati de către guvernul lor guvernului tarii gazda, sa ia parte la deliberari şi sa voteze în momentul în care incep sa participe la lucrarile congresului. Acelasi lucru este valabil pentru cei ale caror puteri sunt recunoscute ca reprezentand nereguli. Acesti delegaţi nu vor mai fi autorizati sa voteze începând din momentul în care congresul a aprobat ultimul raport al comisiei de verificare a puterilor, care constata ca puterile lor sunt gresite sau reprezinta nereguli, şi atât timp cat situaţia nu este regularizata. Ultimul raport trebuie să fie aprobat de către congres înainte de alegeri, altele decat cea a presedintelui congresului şi înainte de aprobarea proiectelor de acte.4. Puterile unei tari membre, care este reprezentata la congres de către delegatia unei tari membre (procura), trebuie să comporte aceeasi forma cu cele menţionate în paragraful 1.5. Puterile şi procurile adresate prin telegrama nu sunt admise. În schimb sunt acceptate telegramele care raspund unei cereri de informare referitoare la o problemă de puteri.6. O delegatie care, după ce şi-a depus puterile, este împiedicată sa asiste la una sau mai multe şedinţe are posibilitatea să fie reprezentata de către delegatia unei alte tari, cu condiţia sa informeze în scris pe preşedintele reuniunii interesate. Totusi o delegatie poate reprezenta o singura tara, alta decat a sa.7. Delegaţii tarilor membre care nu fac parte la un aranjament pot lua parte, fără drept de vot, la deliberarile congresului referitoare la acel aranjament.
 + 
Articolul 4Ordinea locurilor1. La sedintele congresului şi ale comisiilor, delegatiile sunt aranjate în ordinea alfabetica franceza a tarilor membre reprezentate.2. Preşedintele Consiliului de administratie trage la sorti, la momentul oportun, numele tarii care va ocupa primul loc în faţa tribunei prezidentiale, cu ocazia sedintelor congresului şi ale comisiilor.
 + 
Articolul 5Observatori1. Reprezentanti ai Organizaţiei Natiunilor Unite pot sa participe la deliberarile congresului.2. Observatorii organizaţiilor interguvernamentale sunt admisi la sedintele congresului şi ale comisiilor sale atunci când sunt discutate probleme care intereseaza aceste organizaţii. În aceleasi scopuri observatorii organizaţiilor internationale neguvernamentale pot fi admisi la sedintele comisiilor, dacă comisia respectiva consimte acest lucru.3. Sunt admisi ca observatori şi reprezentantii calificati ai uniunilor restranse stabilite conform art. 8 paragraful 1 din Constitutia Uniunii Postale Universale, atunci când ele îşi exprima dorinţa.4. Observatorii menţionaţi în paragrafele 1-3 iau parte la deliberari fără drept de vot.
 + 
Articolul 6Decanul congresului1. Administratia postala a tarii gazda a congresului propune desemnarea decanului congresului în acord cu biroul international. Consiliul de administratie procedeaza, în timp oportun, la adoptarea acestei desemnari.2. La deschiderea primei şedinţe plenare a fiecarui congres, decanul îşi asuma presedentia congresului până când acesta îşi alege preşedintele. În plus, el exercita functiile care îi sunt atribuite de prezentul regulament.
 + 
Articolul 7Presedintii şi vicepresedintii congresului şi ai comisiilor1. În prima sa adunare plenara, congresul alege, la propunerea decanului, pe preşedintele congresului, apoi aproba, la propunerea Consiliului de administratie, desemnarea tarilor membre care îşi vor asuma vicepresedintia congresului, precum şi presedintia şi vicepresedintia comisiilor. Aceste functii sunt atribuite, ţinându-se seama, pe cat este posibil, de repartitia geografica, echitabila a tarilor membre.2. Presedintii deschid şi inchid sedintele pe care le prezideaza, conduc discutiile, dau cuvantul oratorilor, supun la vot propunerile şi indica majoritatea necesară votării, proclama deciziile şi, sub rezerva aprobării congresului, dau, eventual, o interpretare a acestor decizii.3. Presedintii vegheaza la respectarea prezentului regulament şi la menţinerea ordinii în timpul sedintelor.4. Orice delegatie poate să aminteasca, în faţa congresului sau a comisiei, despre o decizie luata de către preşedintele acestora pe baza unei dispozitii din regulament sau a unei interpretari a acestuia; decizia presedintelui rămâne totusi valabila, dacă ea nu este anulata de majoritatea membrilor prezenţi şi care voteaza.5. Dacă o tara membra, însărcinată cu presedintia, nu mai este în măsura să îşi asume aceasta functie, unul dintre vicepresedinti este desemnat, de către congres sau de către comisie, sa îl inlocuiasca.
 + 
Articolul 8Biroul congresului1. Biroul este organul central insarcinat sa conduca lucrarile congresului. El este compus din preşedintele şi vicepresedintii congresului, precum şi din presedintii comisiilor. El se reuneste, periodic, pentru a examina derularea lucrărilor congresului şi a comisiilor acestuia şi pentru a formula recomandari care să favorizeze aceasta derulare. El ajuta pe presedinte sa elaboreze ordinea de zi a fiecarei şedinţe plenare şi sa coordoneze lucrarile comisiilor. El face recomandari referitoare la închiderea congresului.2. Secretarul general al congresului şi secretarul general adjunct, menţionaţi la art. 11 paragraful 1 asista la reuniunile biroului.
 + 
Articolul 9Membrii comisiilor1. Tarile membre reprezentate în congres sunt de drept membre în comisiile insarcinate cu examinarea propunerilor referitoare la Constitutia Uniunii Postale Universale, la regulamentul general, la convenţie şi la regulamentul de aplicare a acesteia.2. Tarile membre reprezentate în congres, care sunt parte la unul sau la mai multe aranjamente facultative, sunt de drept membre ale comisiei sau ale comisiilor insarcinate cu revizuirea acestor aranjamente. Dreptul de vot al membrilor acestor comisii este limitat la aranjamentul sau la aranjamentele la care sunt parte.3. Delegatiile care nu sunt membre ale comisiilor care trateaza aranjamentele şi regulamentele lor de aplicare au posibilitatea sa asiste la sedintele acestora şi sa ia parte la deliberari, fără drept de vot.
 + 
Articolul 10Grupele de lucruCongresul şi fiecare comisie pot constitui grupe de lucru pentru studiul problemelor speciale.
 + 
Articolul 11Secretariatul congresului şi al comisiilor1. Directorul general şi vicedirectorul general al Biroului international îşi asuma functiile de secretar general şi, respectiv, de secretar general adjunct ai congresului.2. Secretarul general şi secretarul general adjunct asista la sedintele congresului şi ale biroului congresului, luand parte la deliberari, fără drept de vot. De asemenea, ei pot, în aceleasi condiţii, sa asiste la sedintele comisiilor sau să fie reprezentati la ele de către un functionar superior al Biroului international.3. Lucrarile secretariatului congresului, ale biroului congresului şi ale comisiilor sunt asigurate de către personalul Biroului international, în colaborare cu administratia tarii gazda.4. Funcţionarii superiori ai Biroului international îşi asuma functiile de secretari ai congresului, ai biroului congresului şi ai comisiilor. Ei asista pe presedinte în timpul sedintelor şi sunt responsabili cu redactarea proceselor-verbale sau a rapoartelor.5. Secretarii congresului şi ai comisiilor sunt asistati de către secretari adjuncţi.6. Raportorii care cunosc limba franceza sunt insarcinati cu redactarea proceselor-verbale ale congresului şi ale comisiilor.
 + 
Articolul 12Limbi de deliberare1. Sub rezerva paragrafului 2, limbile franceza, engleza, spaniola şi rusa sunt admise pentru deliberari, prin intermediul unui sistem de interpretare simultana sau consecutiva.2. Deliberarile comisiei de redactare se desfăşoară în limba franceza.3. Sunt autorizate şi celelalte limbi pentru deliberarile indicate în paragraful 1. Limba tarii gazda se bucura în aceasta privinta de un drept de prioritate. Delegatiile care utilizeaza alte limbi asigura interpretarea simultana în una dintre limbile menţionate în paragraful 1 fie prin sistemul de interpretare simultana, când pot fi aduse modificari de ordin tehnic, fie prin interpreţi particulari.4. Cheltuielile de instalare şi de întreţinere a echipamentului tehnic sunt în sarcina uniunii.5. Cheltuielile serviciilor de interpretare sunt repartizate între tarile membre care utilizeaza aceeasi limba, proportional cu contribuţia lor la cheltuielile Uniunii.
 + 
Articolul 13Limbile de redactare a documentelor congresului1. Documentele elaborate în timpul congresului, inclusiv proiectele de hotărâri supuse aprobării congresului sunt publicate în limba franceza de către secretariatul congresului.2. În acest scop, documentele care provin de la delegatiile tarilor membre trebuie să fie prezentate în această limbă fie direct, fie prin intermediul serviciilor de traducere anexate secretariatului congresului.3. Aceste servicii, organizate pe cheltuiala lor de către grupurile lingvistice, constituite conform dispoziţiilor corespunzătoare din regulamentul general, pot, de asemenea, sa traduca documente ale congresului în limbile lor respective.
 + 
Articolul 14Propuneri1. Toate problemele aduse în faţa congresului fac obiectul unor propuneri.2. Toate propunerile publicate de către Biroul international, înainte de deschiderea congresului, sunt considerate ca fiind supuse congresului.3. Cu doua luni înainte de deschiderea congresului, nici o propunere nu va fi luata în considerare, în afara acelora care sunt amendamente ale propunerilor anterioare.4. Se considera amendament orice propunere de modificare, care, fără sa altereze fondul propunerii, comporta o suprimare, o adaugare la o parte a propunerii originale sau revizuirea unei părţi a acestei propuneri. Nici o propunere de modificare nu va fi considerata ca amendament, dacă ea este incompatibila cu sensul sau intentia propunerii originale. În cazuri indoielnice, transarea problemei îi revine congresului sau comisiei.5. Amendamentele prezentate în congres, referitoare la propuneri deja facute, trebuie să fie remise în scris, în limba franceza, la secretariat, înainte de ora 12,00 a zilei anterioare celei de punere a lor în discutie, pentru a fi distribuite în aceeasi zi delegatiilor. Acest termen nu se aplică amendamentelor care rezultă direct din discutii în congres sau în comisie. În acest ultim caz, dacă se solicita, autorul amendamentului trebuie să prezinte textul în scris, în limba franceza sau, dacă nu se poate, în orice limba în care se desfăşoară dezbaterile. Preşedintele interesat va citi sau va face să fie citit textul.6. Procedura prevăzută în paragraful 5 se aplică şi în prezentarea propunerilor care nu vizeaza modificarea textului actelor (proiecte de rezolutie, de recomandari etc.).7. Orice propunere sau amendament trebuie să primeasca forma definitivă a textului de introdus în actele Uniunii, sub rezerva, bineinteles, a punerii la punct de către comisia de redactare.
 + 
Articolul 15Examinarea propunerilor în congres şi în comisii1. Propunerile de ordin redactional (al caror numar este urmat de litera R) sunt atribuite comisiei de redactare fie direct, dacă din partea Biroului international nu exista nici o indoiala privind natura lor (o lista a lor este redactata de Biroul international în atenţia comisiei de redactare), fie dacă, conform avizului Biroului international, exista indoieli privind natura lor după ce celelalte comisii au confirmat natura lor pur redactionala (o lista a lor este, de asemenea, redactata în atenţia comisiilor interesate). Totusi, dacă asemenea propuneri sunt legate de alte propuneri de fond ce urmeaza a fi tratate de către congres sau de către celelalte comisii, comisia de redactare nu le abordeaza studierea decat după ce congresul sau celelalte comisii s-au pronuntat faţă de propunerile de fond corespunzătoare. Propunerile al caror numar nu este urmat de litera R, dar care, după parerea Biroului international, sunt propuneri de ordin redactional, sunt repartizate direct comisiilor care se ocupa de propunerile de fond corespunzătoare. Aceste comisii decid, inca de la începerea lucrărilor lor, care dintre aceste propuneri vor fi atribuite direct comisiei de redactare. O lista a acestor propuneri este redactata de către Biroul international în atenţia comisiilor în cauza.2. În principiu propunerile de modificare a regulamentelor de aplicare, care sunt considerate propuneri de modificare a convenţiei şi aranjamentelor, sunt tratate de către comisia respectiva, cu condiţia ca aceasta sa nu decida returnarea lor către Consiliul de exploatare postala, la propunerea presedintelui ei sau a unei delegaţii. Dacă aceasta returnare ridica obiectii, preşedintele supune imediat problema unui vot de procedura.3. În schimb, propunerile de modificare a regulamentelor de aplicare, care nu sunt consecinţa propunerilor de modificare a convenţiei şi a aranjamentelor, sunt returnate Consiliului de exploatare postala, cu condiţia sa nu fie propuse de către comisie pentru tratarea lor în congres, ca urmare a propunerii presedintelui ei sau a unei delegaţii. Dacă o asemenea propunere face obiectul unei obiectii, preşedintele supune imediat problema unui vot de procedura.4. Dacă o aceeasi problema face obiectul mai multor propuneri, preşedintele hotaraste ordinea lor în discutie, începând, în principiu, cu propunerea care se indeparteaza cel mai mult de textul de baza şi care comporta schimbarea cea mai profunda faţă de statu quo.5. Dacă o propunere poate fi subdivizata în mai multe părţi, fiecare dintre ele poate, cu acordul autorului propunerii sau al adunarii, să fie examinata şi supusă separat la vot.6. Orice propunere retrasa în congres sau în comisie de către autorul ei poate fi reluata de către delegatia altei tari membre. De asemenea, dacă un amendament la o propunere este acceptat de către autorul acesteia, o alta delegatie poate relua propunerea originala neamendata.7. Orice amendament la o propunere, acceptat de către delegatia care prezinta aceasta propunere, este imediat inclus în textul propunerii. Dacă autorul propunerii originale nu accepta un amendament, preşedintele hotaraste dacă trebuie să se voteze mai întâi asupra amendamentului sau asupra propunerii, plecand de la redactarea care se indeparteaza cel mai mult de sensul sau intentia textului de baza şi care antreneaza schimbarea cea mai profunda faţă de statu quo.8. Procedura descrisa în paragraful 7 se aplică şi atunci când sunt prezentate mai multe amendamente pentru aceeasi propunere.9. Preşedintele congresului şi presedintii comisiilor fac să fie remis Comisiei de redactare, după fiecare sedinta, textul scris al propunerilor, al amendamentelor sau al hotărârilor adoptate.10. La sfârşitul lucrărilor lor, comisiile redacteaza, referitor la regulamentele de aplicare care le privesc, o rezolutie în doua părţi, care cuprinde:a) numerele propunerilor returnate Consiliului de exploatare postala spre examinare;b) numerele propunerilor returnate Consiliului de exploatare postala, pentru examinare cu directive ale congresului.În ceea ce priveste propunerile de modificare a regulamentelor de execuţie, care au fost adoptate de către o comisie şi transmise apoi Comisiei de redactare, ele fac obiectul unei rezolutii cuprinzand în anexa textul definitiv al propunerilor reţinute.
 + 
Articolul 16Deliberari1. Delegaţii nu pot lua cuvantul decat după ce au fost autorizati de preşedintele reuniunii. El le recomanda sa vorbeasca rar şi clar. Preşedintele trebuie să lase delegatilor posibilitatea de a-şi exprima liber şi în intregime parerea asupra subiectului în discutie, atât timp cat exprimarea este compatibila cu derularea normala a deliberarilor.2. În afara unei decizii contrare luate de majoritatea membrilor prezenţi şi votanti, discursurile nu pot să depăşească 5 minute. Preşedintele este autorizat sa intrerupa oricare orator care depăşeşte timpul de vorbit. De asemenea, el poate să invite delegatul sa nu se indeparteze de subiect.3. În cursul unei dezbateri, preşedintele poate, cu acordul majorităţii membrilor prezenţi şi votanti, sa declare inchisa lista oratorilor, după ce i-a dat citire. Când lista este epuizata, el declara închise dezbaterile, sub rezerva de a acorda autorului propunerii în discutie, chiar după închiderea listei, dreptul de a raspunde oricărui discurs pronuntat.4. De asemenea, preşedintele poate, cu acordul majorităţii membrilor prezenţi şi votanti, sa limiteze numărul de interventii al uneia şi aceleiasi delegaţii asupra unei propuneri sau unui grup de propuneri determinat, trebuind totusi să fie acordată autorului propunerii posibilitatea de a o prezenta şi de a interveni ulterior, dacă solicita, pentru a aduce elemente noi ca răspuns la interventiile altor delegaţii, în asa fel încât el să poată avea ultimul cuvant, dacă solicita.5. Cu acordul majorităţii membrilor prezenţi şi votanti, preşedintele poate limita numărul de interventii asupra unei propuneri sau unui grup de propuneri determinat; aceasta limitare nu poate fi inferioara unui numar de cinci voturi "pentru" şi cinci voturi "contra" propunerii în discutie.
 + 
Articolul 17Motiuni de ordine şi motiuni de procedura1. În cursul discutarii oricarei probleme şi chiar, eventual, după incheierea dezbaterilor, o delegatie poate să ridice o motiune de ordine pentru a cere:– lamuriri asupra derularii dezbaterilor;– respectarea regulamentului interior;– modificarea ordinii sugerate de presedinte pentru discutarea propunerilor.Motiunea de ordine are prioritate asupra tuturor problemelor, inclusiv a motiunilor de procedura menţionate în paragraful 3.2. Preşedintele face imediat precizarile dorite sau ia decizia pe care o considera oportuna, referitoare la motiunea de ordine. În caz de obiectii, hotărârea presedintelui este imediat supusă la vot.3. În plus, în cursul discutarii unei probleme, o delegatie poate introduce o motiune de procedura care are ca obiect propunerea:a) suspendarii sedintei;b) ridicarii sedintei;c) amanarii dezbaterilor asupra problemei în discutie;d) inchiderii dezbaterilor asupra problemei în discutie.Motiunile de procedura au prioritate, în ordinea stabilita mai sus, faţă de toate celelalte propuneri, în afară de motiunile de ordine menţionate în paragraful 1.4. Motiunile referitoare la suspendarea sau la ridicarea sedintei nu sunt discutate, ci sunt supuse imediat la vot.5. Când o delegatie propune amanarea dezbaterilor asupra unei probleme în discutie, cuvantul nu este acordat decat noilor oratori care se opun amanarii sau inchiderii dezbaterii, după care motiunea este supusă la vot.6. Delegatia care prezinta motiunea de ordine sau de procedura nu poate, în interventia sa, sa trateze fondul problemei în discutie. Autorul unei motiuni de procedura poate să o retraga înainte ca ea să fie supusă la vot şi orice motiune asemanatoare, amendata sau nu, care ar fi retrasa, poate fi reluata de către o alta delegatie.
 + 
Articolul 18Cvorum1. Sub rezerva paragrafelor 2 şi 3, cvorumul necesar pentru deschiderea sedintelor şi pentru votare este constituit din jumătate din numărul tarilor membre reprezentate în congres şi care au drept de vot.2. În momentul votării modificarii Constituţiei Uniunii Postale Universale şi a regulamentului general, cvorumul necesar este constituit din două treimi din numărul tarilor membre ale uniunii.3. În ceea ce priveste aranjamentele şi regulamentele lor de aplicare, cvorumul necesar pentru deschiderea sedintelor şi pentru votare este constituit din jumătate din numărul tarilor membre reprezentate în congres, care sunt părţi la aranjament şi care au drept de vot.4. Delegatiile prezente, care nu participa la un vot determinat sau care declara că nu vor sa participe la el, nu sunt considerate ca absente în vederea determinarii cvorumului prevăzut în paragrafele 1, 2 şi 3.
 + 
Articolul 19Principiul şi procedura de vot1. Problemele care nu pot fi reglate de comun acord sunt transate prin vot.2. Votul se desfăşoară prin sistemul traditional sau prin intermediul dispozitivului electronic de votare. În principiu, votul se desfăşoară prin intermediul dispozitivului electronic, atunci când acesta este la dispoziţia adunarii. Totusi, pentru votul secret, recurgerea la sistemul traditional poate avea loc, dacă cererea prezentată în acest sens de către o delegatie este sprijinita de către majoritatea delegatiilor prezente şi cu drept de vot.3. Pentru sistemul traditional, procedura de votare este urmatoarea:a) prin ridicarea mainii: dacă rezultatul unei astfel de votari produce indoieli, preşedintele poate, de la sine sau la cererea unei delegaţii, sa ceara procedarea imediat la votarea prin apel nominal;b) prin apel nominal: la cererea unei delegaţii sau la dorinţa presedintelui. Apelul se face în ordinea alfabetica franceza a tarilor membre reprezentate, începând cu tara al carei nume a fost tras la sorti de către presedinte. Rezultatul votului, cu lista tarilor în functie de natura votului, este consemnat în procesul-verbal al sedintei;c) prin scrutin secret: prin buletin de vot, la cererea a doua delegaţii. Preşedintele reuniunii desemneaza în acest caz trei scrutatori şi ia masurile necesare pentru a asigura secretul votului.4. Prin intermediul dispozitivului electronic, procedura de votare este urmatoarea:a) vot neinregistrat: inlocuieste un vot prin ridicarea mainii;b) vot înregistrat: inlocuieste un vot prin apel nominal; totusi nu se procedeaza la apelul nominal al tarilor, decat dacă o delegatie solicita acest lucru şi dacă propunerea este sprijinita de către majoritatea delegatiilor prezente şi cu drept de vot.5. Oricare ar fi sistemul utilizat, votarea prin scrutin secret are prioritate faţă de oricare alta procedura de votare.6. Când începe votarea, nici o delegatie nu poate să îl intrerupa, decat dacă este vorba de o motiune de ordine referitoare la modalitatea conform careia se efectueaza votarea.7. După votare, preşedintele poate autoriza delegatiile să-şi explice votul lor.
 + 
Articolul 20Condiţii de aprobare a propunerilor1. Pentru a fi adoptate, propunerile referitoare la modificarea actelor trebuie să fie aprobate:a) pentru Constitutia Uniunii Postale Universale, de către cel puţin două treimi din numărul tarilor membre ale uniunii;b) pentru regulamentul general, de către majoritatea tarilor membre reprezentate în congres;c) pentru convenţie şi regulamentul ei de aplicare, de aplicare, de către majoritatea tarilor membre prezente şi cu drept de vot;d) pentru aranjamente şi regulamentele lor de aplicare, de către majoritatea tarilor membre prezente şi cu drept de vot, care sunt părţi la aranjamente.2. Problemele de procedura, care nu pot fi rezolvate de comun acord, sunt hotarate de către majoritatea tarilor membre prezente şi cu drept de vot. Acelasi lucru este valabil şi pentru deciziile care nu privesc modificarea actelor, cu condiţia ca în congres majoritatea tarilor membre prezente şi cu drept de vot sa nu decida altfel.3. Sub rezerva prevederilor paragrafului 5, prin tari membre prezente şi cu drept de vot trebuie să se inteleaga tarile membre care voteaza "pentru" sau "contra", abtinerile nefiind luate în considerare în calculul voturilor necesare pentru constituirea majorităţii, la fel şi buletinele albe sau nule, în caz de vot prin scrutin secret.4. În caz de egalitate de sufragii, propunerea este considerata ca respinsa.5. Când numărul de abtineri şi de buletine albe sau nule depăşeşte jumătate din numărul sufragiilor exprimate (pentru, contra, abtineri), examinarea problemei este amanata pentru o sedinta ulterioară, în cursul careia abtinerile, precum şi buletinele albe sau nule nu vor mai fi luate în considerare.
 + 
Articolul 21Alegerea membrilor Consiliului de administratie şi ai Consiliului de exploatare postalaPentru departajarea tarilor care au obţinut acelasi numar de voturi în alegerea membrilor Consiliului de administratie şi ai Consiliului de exploatare postala, preşedintele procedeaza prin tragere la sorti.
 + 
Articolul 22Alegerea directorului general şi a vicedirectorului general al Biroului international1. Alegerile directorului general şi vicedirectorului general al Biroului international au loc prin scrutin secret, succesiv, în una sau mai multe şedinţe tinute în aceeasi zi. Este ales candidatul care obtine majoritatea sufragiilor exprimate de către tarile membre prezente şi cu drept de vot. Se organizeaza atatea scrutinuri cate sunt necesare pentru ca un candidat să obţină aceasta majoritate.2. Sunt considerate tari membre prezente şi cu drept de vot cele care voteaza pentru unul dintre candidatii reglementar anuntati, abtinerile nefiind luate în considerare la calculul necesar pentru constituirea majorităţii, la fel şi buletinele albe sau nule.3. Când numărul de abtineri şi de buletine albe sau nule depăşeşte jumătate din numărul de sufragii exprimate conform paragrafului 2, alegerea este amanata pentru o sedinta ulterioară, în cursul careia abtinerile şi buletinele albe sau nule nu mai sunt luate în considerare.4. Candidatul care, la un tur de scrutin, a obţinut cele mai puţine voturi este eliminat.5. În caz de egalitate de voturi se realizează un prim ori un al doilea scrutin suplimentar, pentru a se departaja candidatii, votarea executandu-se doar pentru acesti candidati. Dacă rezultatul este negativ, se decide prin tragere la sorti. Tragerea la sorti este efectuata de către presedinte.
 + 
Articolul 23Procese-verbale1. Procesele-verbale ale sedintelor congresului şi ale comisiilor reproduc desfăşurarea sedintelor, rezuma pe scurt interventiile, menţionează propunerile şi rezultatul deliberarilor. Procesele-verbale sunt redactate pentru sedintele plenare, şi procesele-verbale sumare, pentru sedintele comisiilor.2. Procesele-verbale ale sedintelor unei comisii pot fi inlocuite prin rapoarte adresate congresului, dacă Consiliul de administratie decide astfel. În general, grupurile de lucru redacteaza un raport în atenţia organelor care le-a creat.3. Totusi fiecare delegat are dreptul să solicite insertia analitica sau în extenso, în procesul-verbal sau în raport, a oricarei declaratii facute de el, cu condiţia să depună textul francez al acesteia la secretariat, în cel tarziu 2 ore de la sfârşitul sedintei.4. Din momentul în care a fost distribuit proiectul de proces-verbal sau de raport, delegaţii dispun de un termen de 24 de ore pentru a prezenta observatiile lor secretariatului care, eventual, serveste de intermediar între cel interesat şi preşedintele sedintei în cauza.5. În general şi sub rezerva paragrafului 4, la inceputul sedintelor congresului, preşedintele supune aprobării procesul-verbal al unei şedinţe precedente. Acelasi lucru este valabil şi pentru comisiile ale caror deliberari fac obiectul unui proces-verbal sau al unui raport. Procesele-verbale sau rapoartele ultimelor şedinţe, care nu ar putea fi aprobate în congres sau în comisie, sunt aprobate de către presedintii respectivi ai acestor reuniuni. Biroul international va tine seama şi de eventualele observatii pe care delegaţii tarilor membre le comunică în termen de 40 de zile de la trimiterea respectivelor procese-verbale.6. Biroul international este autorizat sa rectifice în procesele-verbale sau în rapoartele sedintelor congresului şi ale comisiilor erorile materiale care n-ar fi putut fi evidentiate cu ocazia aprobării lor conform paragrafului 5.
 + 
Articolul 24Aprobarea de către congres a proiectelor de hotărâri (acte, rezolutii etc.)1. În general, fiecare proiect de acte, prezentat de către Comisia de redactare, este examinat articol cu articol. El nu poate fi considerat ca adoptat decat după un vot de ansamblu favorabil. Art. 20 paragraful 1 este aplicabil acestui vot.2. În cursul acestei examinari, fiecare delegatie poate relua o propunere care a fost adoptata sau respinsa de către comisie. Apelul privind asemenea propuneri este subordonat condiţiei ca delegatia sa fi informat în scris pe preşedintele congresului cu cel puţin o zi înainte de sedinta în care dispoziţia mentionata în proiectul de acte va fi supusă aprobării congresului.3. Totusi este intotdeauna posibil, dacă preşedintele considera oportun pentru derularea lucrărilor congresului, să se procedeze la examinarea apelurilor înainte de examinarea proiectului de acte prezentat de către Comisia de redactare.4. Când o propunere a fost adoptata sau respinsa de către congres, ea nu poate fi examinata din nou de către acelasi congres, decat dacă apelul a fost sprijinit de cel puţin zece delegaţii şi aprobat cu o majoritate de două treimi din numărul membrilor prezenţi şi cu drept de vot.Aceasta posibilitate se limiteaza la propunerile supuse direct în sedintele plenare, fiind cunoscut ca o aceeasi problema nu poate determina mai mult de un apel.5. Biroul international este autorizat sa rectifice în actele definitive erorile materiale care n-ar fi putut fi evidentiate cu ocazia examinarii proiectelor de acte, numerotarea articolelor şi a paragrafelor, precum şi referinţele.6. Proiectele de decizii, altele decat acelea care modifica actele, prezentate de către Comisia de redactare, sunt în general examinate global. Prevederile paragrafelor 2-5 sunt aplicabile şi proiectelor acestor decizii.
 + 
Articolul 25Atribuirea de studii Consiliului de administratie şi Consiliului de exploatare postalaLa recomandarea biroului sau, congresul atribuie studii Consiliului de administratie şi Consiliului de exploatare postala, conform compozitiei şi competentelor respective ale acestor doua organe, asa cum sunt ele descrise în art. 102 şi 104 din regulamentul general.
 + 
Articolul 26Rezerve la acteRezervele trebuie să fie prezentate în scris, în limba franceza (propuneri referitoare la protocolul final), pentru a putea fi examinate de către congres înainte de semnarea actelor.
 + 
Articolul 27Semnarea actelorActele aprobate definitiv de către congres sunt supuse spre semnare plenipotentiarilor.
 + 
Articolul 28Modificările regulamentului1. Fiecare congres poate modifica regulamentul interior. Pentru a fi supuse deliberarilor, propunerile de modificare a prezentului regulament, trebuie să fie sprijinite de congres de cel puţin zece delegaţii, cu condiţia ca ele sa nu fie prezentate de către un organ al Uniunii abilitat să introducă propuneri.2. Pentru a fi adoptate, propunerile de modificare a prezentului regulament trebuie să fie aprobate de cel puţin două treimi din numărul tarilor membre reprezentate în congres.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x