pentru desfăşurarea activităţii Grupului de lucru coordonator pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013
+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Grupul de lucru coordonator pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013 (strategia), denumit în continuare Grupul, se înfiinţează în scopul coordonării procesului de elaborare a acesteia, precum şi pentru asigurarea monitorizării şi transparenţei obiectivelor stabilite prin strategie. … (2) Grupul prevăzut la alin. (1) este organism interinstituţional, fără personalitate juridică, în coordonarea ministrului finanţelor publice. … +
Articolul 2(1) Grupul este compus din conducători şi reprezentanţi ai autorităţilor publice implicate. … (2) Preşedintele Grupului este ministrul finanţelor publice. … (3) În situaţia în care ministrul finanţelor publice este în imposibilitatea de a-şi exercită funcţia de preşedinte al Grupului, acesta poate delega responsabilităţile şi atribuţiile sale unui alt membru al Grupului sau secretarului de stat coordonator al Departamentului buget din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. … (4) Membrii Grupului coordonează activitatea grupurilor de lucru sectoriale. … +
Articolul 3(1) Grupul este convocat de către ministrul finanţelor publice ori de câte ori este necesar. … (2) Membrii Grupului sunt convocaţi cu cel puţin două zile calendaristice înainte de data şedinţei, prezenţa fiind obligatorie. … (3) În situaţia în care, din motive obiective, membrii Grupului sunt în imposibilitatea de a participa la şedinţe, aceştia vor delega responsabilităţile şi atribuţiile secretarului de stat coordonator al activităţii privind stabilirea politicilor publice sectoriale şi elaborarea proiectului de buget. … (4) Deciziile Grupului sunt consultative şi se consemnează în procese-verbale, care se remit ulterior membrilor Grupului. … (5) Deciziile Grupului se prezintă primului-ministru pentru informare. … (6) În situaţia în care deciziile Grupului nu întrunesc consensul, decide primul-ministru, în calitate de mediator. … +
Articolul 4(1) La lucrările Grupului, în funcţie de ordinea de zi a reuniunii, pot participa, la invitaţia ministrului finanţelor publice, cu rol consultativ, reprezentanţi ai altor autorităţi sau instituţii publice, ai mediului academic şi universitar, precum şi reprezentanţi ai organismelor financiare internaţionale. … (2) La lucrările Grupului în care se supune spre dezbatere strategia pot fi invitaţi de către ministrul finanţelor publice, în calitate de observatori, reprezentanţi ai partenerilor sociali şi ai mass-mediei. … +
Capitolul IIResponsabilităţi +
Articolul 5(1) În realizarea atribuţiilor sale, Grupul face recomandări, care au caracter consultativ. … (2) Ministrul finanţelor publice are obligaţia de a-l informa, ori de câte ori este necesar, în scris, pe primul-ministru cu privire la deciziile luate în cadrul Grupului. … +
Articolul 6(1) Grupul are atât atribuţii de ordin general, cât şi atribuţii specifice. … (2) Atribuţiile de ordin general sunt: … a) avizarea componenţei grupurilor de lucru sectoriale şi a atribuţiilor privind activitatea acestora; … b) coordonarea activităţii grupurilor de lucru sectoriale; … c) monitorizarea activităţilor stabilite prin Planul de acţiuni pentru elaborarea strategiei fiscal-bugetare pentru perioada 2011-2013; … d) stabilirea termenelor de elaborare şi transmitere la Ministerul Finanţelor Publice a politicilor publice sectoriale, inclusiv a costurilor de implementare şi a modului de finanţare prin bugetele componente ale bugetului general consolidat; … e) analizarea şi discutarea rapoartelor, informărilor şi a oricăror altor materiale prezentate de grupurile de lucru sectoriale; … f) solicitarea informaţiilor fiecărui grup de lucru sectorial privind modul de stabilire a politicilor publice sectoriale, costurile acestora, sursele de finanţare, precum şi corelarea acestora cu prevederile din proiectul strategiei; … g) prezentarea pentru decizie primului-ministru a proiectului strategiei; … h) formularea de recomandări pentru grupul de lucru sectorial constituit pentru autorităţile administraţiei publice locale privind estimările indicatorilor bugetari specifici, ţinând seama, după caz, de regulile fiscal-bugetare luate în consideraţie la elaborarea strategiei. … (3) Atribuţiile specifice sunt: … a) analizarea proiecţiei cadrului macroeconomic pe baza căruia se fundamentează strategia; … b) analizarea obiectivelor politicii fiscal-bugetare pentru orizontul de timp pentru care se elaborează strategia; … c) analizarea estimărilor privind veniturile bugetului general consolidat pentru perioada pentru care se elaborează strategia; … d) analizarea estimărilor privind cheltuielile de personal ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat pentru orizontul de timp pentru care se elaborează strategia; … e) analizarea politicilor publice sectoriale din domenii precum: educaţie, sănătate, protecţie socială şi ocuparea forţei de muncă, dezvoltare regională, apărare naţională, justiţie, ordine publică şi siguranţă naţională, agricultură, transporturi şi infrastructură, mediu, economie, comerţ şi mediu de afaceri, a costurilor de implementare şi a surselor de finanţare necesare; … f) stabilirea principalelor priorităţi pe termen mediu, a măsurilor de reformă, precum şi a impactului financiar al acestora; … g) analizarea, pe baza raportărilor privind execuţia bugetară trimestrială şi a gradului de îndeplinire a ţintelor trimestriale, a propunerilor de redistribuiri de credite bugetare şi de angajament între programe şi între ordonatorii principali de credite. … –-