Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 116 din 9 mai 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 3 iunie 2024. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Comisia de audiere se constituie și funcționează în conformitate cu art. 61 alin. (1) și alin. (2) lit. b) și art. 64 – 68 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport și cu prevederile prezentului regulament. +
Articolul 2Prezentul regulament stabilește regulile de procedură cu privire la audierea sportivilor, a personalului asistent al sportivilor și a altor persoane față de care Agenția Națională Anti-Doping, denumită în continuare ANAD, a formulat o acuzație de încălcare a reglementărilor anti-doping. +
Capitolul IIStructura și organizarea Comisiei de audiere +
Articolul 3(1)Comisia de audiere este compusă dintr-un număr de până la 12 membri, selectați pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii.(2)Comisia de audiere este condusă de un președinte, ajutat de un vicepreședinte, aleși pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea realegerii o singură dată.(3)Alegerea și revocarea președintelui și vicepreședintelui se realizează de către plenul Comisiei de audiere prin votul secret al majorității membrilor în funcție. +
Articolul 4(1)Calitatea de membru al Comisiei de audiere este incompatibilă cu calitatea de membru al Comisiei de apel și cu orice funcție sau calitate deținută în cadrul ANAD, Agenției Naționale pentru Sport, federațiilor naționale și ligilor profesioniste, al Comitetului Olimpic și Sportiv Român, al Comitetului Paralimpic Român sau al Secretariatului General al Guvernului.(2)Membrii Comisiei de audiere pot fi recuzați de către părțile implicate în soluționarea cauzei, dacă există temei pentru un posibil conflict de interese.(3)Membrii Comisiei de audiere se abțin de la soluționarea cauzei în situația în care se află în conflict de interese sau incompatibilitate. +
Articolul 5(1)Selectarea membrilor Comisiei de audiere se realizează în conformitate cu art. 66 alin. (1) și (3) din Legea nr. 310/2021.(2)Membrii Comisiei de audiere selectați potrivit alin. (1) sunt numiți prin ordin al președintelui ANAD. +
Articolul 6(1)Mandatul membrilor Comisiei de audiere încetează înainte de termen în următoarele situații:a)renunțarea la calitatea de membru; … b)revocarea membrilor Comisiei de audiere ca urmare a nerespectării obligațiilor ce le revin; … c)refuzul semnării declarațiilor de confidențialitate și conflict de interese; … d)deces; … e)dobândirea unei calități, demnități sau funcții de natură a genera o stare de incompatibilitate cu calitatea de membru al Comisiei de audiere. … (2)În situațiile prevăzute la alin. (1) se numește un nou membru, conform prevederilor art. 66 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.(3)Revocarea membrilor Comisiei de audiere se face prin ordin al președintelui ANAD, la propunerea președintelui Comisiei de audiere.(4)În cazul dobândirii unei calități, demnități sau funcții de natură a genera o stare de incompatibilitate cu calitatea de membru al Comisiei de audiere, membrul Comisiei de audiere are obligația să renunțe la una dintre calitățile, demnitățile sau funcțiile care au generat starea de incompatibilitate în termen de 15 zile de la data dobândirii. +
Articolul 7(1)Membrii Comisiei de audiere își desfășoară activitatea astfel:a)în complete formate din câte 1 membru, în toate cauzele având ca obiect suspendarea provizorie în urma finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă din procesul de gestionare a rezultatelor; … b)complete formate din 1 sau 3 membri, pentru celelalte cauze date în competența Comisiei de audiere, în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății; … c)în plen, pentru atribuțiile prevăzute în prezentul regulament. … (2)Președintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreședintele acesteia stabilește judecarea speței în complete formate din 1 sau 3 membri în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății. În toate situațiile, unul dintre membrii desemnați trebuie să aibă studii juridice.(3)Președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere poate face parte din completele de soluționare a cauzelor.(4)Președintele Comisiei de audiere poate fi numit sau se poate desemna pe sine, dacă este cazul, ca membru unic sau ca membru al unui complet de audiere.(5)După desemnarea membrilor în complete, președintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreședintele acesteia va dispune comunicarea către părți a numelor celor desemnați, însoțită de declarațiile acestora cu privire la conflictul de interese.(6)Completul format din 3 membri este condus de un președinte desemnat prin votul majorității membrilor completului înainte de prima ședință a acestuia.(7)În cazul completelor formate dintr-un membru, calitatea de președinte al completului revine membrului unic. +
Articolul 8(1)Secretariatul Comisiei de audiere este asigurat de către ANAD, iar componența nominală a acestuia este stabilită prin ordin al președintelui ANAD.(2)Secretariatul Comisiei de audiere are în componența sa 2 persoane.(3)Secretariatul își va exercita atribuțiile cu respectarea prevederilor art. 4 pct. 26 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport. +
Capitolul IIIAtribuțiile Comisiei de audiere +
Articolul 9Comisia de audiere este competentă să soluționeze:a)învinuirile aduse de ANAD, în temeiul unei prezumate încălcări a reglementărilor anti-doping, cu referire la sportivi, personal asistent al sportivilor și alte persoane, ca urmare a finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă în gestionarea rezultatelor; … b)cererile de audiere ale sportivilor sau altor persoane formulate după aducerea la cunoștință a acuzației de încălcare a reglementărilor anti-doping ca urmare a finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă în gestionarea rezultatelor; … c)cererile formulate de către sportivi în legătură cu suspendarea provizorie obligatorie potrivit art. 80 din Legea nr. 310/2021, de suspendare provizorie opțională a sportivilor, personalului asistent al sportivilor și persoanelor față de care ANAD susține acuzația de încălcare a reglementărilor anti-doping, pentru care suspendarea provizorie nu este obligatorie; … d)efectuarea audierilor în regim de urgență, la sesizarea președintelui ANAD, pentru sportivii sau personalul asistent al sportivului sau alte persoane față de care s-a dispus o măsură de suspendare provizorie; … e)cererile accesorii sau incidentale în legătură cu soluționarea cauzei. … +
Articolul 10(1)Comisia de audiere exercită următoarele atribuții în plen:a)examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru consolidarea eficienței operaționale; … b)examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru modificarea și completarea prezentului regulament; … c)examinarea și validarea temeiurilor înaintate de președintele Comisiei de audiere pentru propunerile de revocare a membrilor Comisiei de audiere; … d)stabilirea și validarea temeiurilor pentru propunerile de revocare a președintelui sau vicepreședintelui Comisiei de audiere. … (2)La votul privind măsurile prevăzute la alin. (1) lit. c) și d) nu participă persoana vizată. +
Articolul 11(1)Președintele Comisiei de audiere are următoarele atribuții:a)desemnează membrii completelor de audiere, precum și membrul Comisiei de audiere care va organiza audierea provizorie; … b)desemnează completul care soluționează în regim de urgență suspendarea provizorie; … c)desemnează completul care urmează a soluționa cererile de recuzare sau de abținere; … d)repartizează spre soluționare completelor de audiere cauzele înregistrate la Comisia de audiere; … e)coordonează activitatea Comisiei de audiere și a secretariatului acesteia; … f)desemnează secretarul completului de audiere; … g)poate solicita președintelui completului de audiere un termen de prelungire a soluționării cauzei mai scurt decât cel formulat prin informarea prevăzută la lit. h); … h)informează cu celeritate Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor cu privire la prelungirea soluționării cauzei și termenul final de soluționare; … i)propune președintelui ANAD măsuri cu privire la membrii Comisiei de audiere care încalcă prevederile legii și ale prezentului regulament; … j)reprezintă Comisia de audiere în raport cu ANAD, cu Comisia de apel, cu alte autorități sau instituții publice, precum și în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice. … (2)În lipsa președintelui Comisiei de audiere, atribuțiile acestuia se exercită de către vicepreședintele Comisiei de audiere. +
Articolul 12Președintele completului de audiere are următoarele atribuții:a)stabilește prin rezoluție primul termen de convocare a părților, locul și ora la care vor avea loc ședințele completului de audiere, cu minimum 5 zile calendaristice înainte de data ședinței, prin grija secretariatului; … b)verifică legalitatea constituirii completului de audiere; … c)conduce ședințele completului de audiere; … d)redactează procesul-verbal de deliberare/pronunțare; … e)redactează decizia pronunțată de completul de audiere; … f)coordonează activitatea completului de audiere și a secretarului acestuia; … g)reprezintă completul de audiere în fața autorităților sau instituțiilor publice, precum și în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice; … h)decide cu privire la desfășurarea ședințelor completului de audiere cu prezență fizică, în regim de teleconferință/ videoconferință sau în format hibrid ori în scris; … i)informează președintele Comisiei de audiere și părțile cu privire la prelungirea duratei de judecare a speței și totodată cu privire la noul termen propus anterior expirării termenelor expres prevăzute în lege și în prezentul regulament; … j)verifică încheierile redactate de secretariatul Comisiei de audiere; … k)orice alte atribuții care sunt stabilite prin prezentul regulament sau dispuse de către președintele Comisiei de audiere. … +
Articolul 13Secretariatul Comisiei de audiere are următoarele atribuții:a)întocmește dosarul cauzei și înregistrează actele din dosar; … b)convoacă membrii completului de audiere, la solicitarea președintelui completului; … c)pune la dispoziția membrilor documentele ce fac obiectul ședințelor – pe suport hârtie sau electronic, după caz; … d)convoacă pentru termenul stabilit părțile, martorii și alte persoane cu privire la care completul a dispus audierea; … e)asigură înregistrarea ședințelor completelor de judecată, le păstrează și le arhivează la sediul ANAD; … f)asigură, sub controlul președintelui de complet, redactarea încheierilor de ședință; … g)comunică încheierile de ședință către părțile implicate în procedura de audiere; … h)comunică deciziile către persoanele cu drept de apel, în conformitate cu prevederile art. 111 alin. (1) și ale art. 114 alin. (1) din Legea nr. 310/2021; … i)redactează și comunică hotărârile plenului comisiei de audiere; … j)păstrează și arhivează documentele și înregistrările ședințelor de audiere; … k)îndeplinește orice alte sarcini stabilite de președintele Comisiei de audiere, precum și pe cele stabilite în cadrul ședințelor și dispuse de președintele de complet. … +
Articolul 14Secretariatul completului de audiere ține o evidență strictă a documentației aferente fiecărei cauze analizate, a încheierilor de ședință întocmite în cadrul ședințelor acestuia, a deciziilor luate, precum și a celorlalte documente depuse la completul de audiere sau emise de acesta. +
Capitolul IVFuncționarea Comisiei de audiere +
Articolul 15(1)Procedura de audiere este inițiată în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (1) și ale art. 62 din Legea nr. 310/2021.(2)Cerințele minime de sesizare a Comisiei de audiere sunt următoarele:a)cererea-tip – „Cerere de sesizare a Comisiei de audiere“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament; … b)dovada achitării taxei de audiere; … c)dosarul întocmit de ANAD. … (3)În situația în care taxa de audiere nu este achitată până la primul termen, cererea de audiere se clasează. +
Articolul 16(1)Ședințele Comisiei de audiere nu sunt publice.(2)Ședințele completelor de audiere sunt înregistrate prin mijloace audio și/sau video.(3)Sportivul sau alte persoane au dreptul de a solicita o audiere publică.(4)Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor poate solicita, de asemenea, o audiere publică, cu condiția ca sportivul sau cealaltă persoană să își fi exprimat consimțământul în scris în acest sens.(5)Cererea poate fi respinsă de către completul de audiere în temeiul moralei, ordinii publice, securității naționale, în cazul în care interesele minorilor sau protecția vieții private a părților o impune, în cazul în care publicitatea ar aduce atingere intereselor justiției sau în situația în care procedura este legată exclusiv de chestiuni de drept. +
Articolul 17Ședințele completului de audiere sunt conduse de președintele completului. +
Articolul 18Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, completul de audiere dispune prin încheieri de ședință și adoptă decizii, semnate de președintele completului, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament și ale Legii nr. 310/2021. +
Articolul 19(1)Încheierile și deciziile se adoptă cu votul majorității membrilor completului.(2)În situația în care completul nu se poate constitui, cauza se amână pentru cel mult 10 zile calendaristice.(3)Membrii care au votat împotrivă își pot consemna opinia separată în încheierea de ședință sau, după caz, în procesul-verbal de deliberare.(4)Opiniile separate vor fi motivate în același termen prevăzut pentru motivarea deciziei și vor fi atașate acesteia. +
Articolul 20(1)Anterior inițierii procedurii de audiere, pentru fiecare cauză, membrii completului de audiere au obligația să declare președintelui Comisiei de audiere existența sau potențialitatea unui conflict de interese în raport cu cauza dedusă spre soluționare. Existența sau inexistența unei situații de conflict de interese va fi consemnată într-o încheiere de ședință.(2)Părțile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al completului de audiere dacă există temei pentru un posibil conflict de interese. (3)Părțile pot cere motivat Comisiei de audiere recuzarea unuia sau mai multor membri ai completului de audiere, în condițiile legii, în legătură cu cauza dedusă spre soluționare completului de audiere.(4)Cererea de recuzare se face în termen de 5 zile de la data la care partea a luat cunoștință de existența motivului de recuzare și numai pentru motive care afectează independența și imparțialitatea în ceea ce privește cauza dedusă spre soluționare completului de audiere.(5)Membrul sau membrii completului de audiere față de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum și orice alt membru care consideră că se află într-o situație care este de natură a afecta independența și imparțialitatea sa în cazul dedus audierii pot formula cerere de abținere.(6)Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abținere se soluționează de către un complet desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se dispune prin încheiere.(7)În caz de admitere a cererii, membrul/membrii completului de audiere față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a/au formulat cererea de abținere va fi înlocuit/vor fi înlocuiți prin ordin al președintelui sau, după caz, al vicepreședintelui Comisiei de audiere. +
Articolul 21(1)Dispozițiile art. 20 se aplică în mod corespunzător și secretarilor completelor de audiere.(2)Cererea de recuzare sau declarația de abținere a secretarilor completelor de audiere se soluționează de către completul de audiere desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se consemnează în încheierea de ședință.(3)În situația în care motivele invocate în cererea de recuzare sau în declarația de abținere sunt întemeiate, secretarul față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a formulat cererea de abținere va fi înlocuit prin ordinul președintelui Comisiei de audiere. În cazul în care recuzarea/abținerea vizează ambii secretari, președintele Comisiei de audiere sesizează ANAD în vederea desemnării altei persoane care să asigure secretariatul Comisiei de audiere pentru respectiva cauză. +
Articolul 22(1)Plenul Comisiei de audiere, ca rezultat al exercitării atribuțiilor prevăzute la art. 10, emite hotărâri cu cvorumul prevăzut la art. 65 alin. (2) din Legea nr. 310/2021.(2)Hotărârile prevăzute la alin. (1) sunt adoptate cu majoritatea simplă a membrilor prezenți ai Comisiei de audiere. +
Capitolul VConfidențialitatea informațiilor +
Articolul 23(1)Membrii Comisiei de audiere și secretarii Comisiei de audiere au obligația de a păstra confidențialitatea cu privire la orice activitate legată de cauzele soluționate, precum și cu privire la orice alte informații aflate în cursul procedurii de audiere.(2)Membrii Comisiei de audiere și secretarii Comisiei de audiere declară orice conflict de interese înaintea procedurilor specifice, conform art. 20 alin. (1). +
Capitolul VIProcedura de audiere +
Articolul 24(1)Procedura de audiere se desfășoară cu respectarea principiilor și drepturilor prevăzute la art. 76 alin. (1) din Legea nr. 310/2021 și în Standardul internațional pentru gestionarea rezultatelor elaborat de Agenția Mondială Anti-Doping.(2)Procedura de audiere se poate realiza și în formă scrisă fără participarea părților, care pot solicita soluționarea cauzei și în lipsă. +
Articolul 25Președintele completului de audiere informează părțile referitor la înregistrarea ședinței de audiere, declară deschisă ședința de audiere și procedează la legitimarea sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping, precum și a reprezentantului acestuia/acesteia, a martorilor și a altor participanți la ședințele de audiere, după caz. +
Articolul 26(1)Președintele completului de audiere aduce la cunoștința sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau a reprezentantului acestuia/acesteia, după caz, fapta care face obiectul audierii.(2)Cu respectarea competențelor Comisiei de audiere, completul de audiere este competent să soluționeze orice cereri accesorii sau incidentale formulate de părți în cadrul dosarului.(3)Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping are dreptul de a administra probe în apărarea sa și este invitat(ă) să declare tot ce știe referitor la respectiva cauză. ANAD are dreptul de a administra probe suplimentare în susținerea actului de punere sub acuzare. (4)ANAD, prin reprezentant, susține acuzațiile cuprinse în actul de punere sub acuzare privind posibila încălcare a reglementărilor anti-doping pe baza probelor depuse și administrate.(5)Membrii completului de audiere și părțile au dreptul de a pune întrebări și, după caz, de a interoga martorii și alte persoane convocate la audiere. +
Articolul 27Procedura de audiere în formă scrisă se realizează numai pe baza înscrisurilor depuse de părți la dosarul cauzei. +
Articolul 28(1)Pentru asigurarea unei corespunzătoare soluționări este posibilă conexarea mai multor cauze în care sunt aceleași părți sau chiar împreună cu alte părți și al căror obiect și cauză au între ele o strânsă legătură.(2)Excepția conexității poate fi invocată de părți sau din oficiu cel mai târziu la primul termen de audiere înaintea completului ulterior sesizat, care, prin încheiere, se va pronunța asupra excepției. Încheierea poate fi atacată numai odată cu fondul.(3)Dosarul cauzei va fi trimis completului mai întâi învestit cu soluționarea cauzei, în afară de cazul în care toate părțile cer trimiterea lui la unul dintre celelalte complete.(4)În orice moment cauzele conexate pot fi disjunse și soluționate separat, dacă numai una dintre ele este în stare de soluționare. +
Articolul 29(1)Completul va suspenda soluționarea unei cauze, pentru o durată de cel mult 3 luni:a)când amândouă părțile o cer; … b)când niciuna dintre părți, regulamentar convocate, nu se înfățișează la strigarea cauzei. Cu toate acestea, cauza se soluționează dacă sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping sau, după caz, ANAD a cerut în scris soluționarea în lipsă. … (2)Completul poate suspenda soluționarea unei cauze, la solicitarea uneia dintre părți sau din oficiu:a)când soluționarea cauzei depinde, în tot sau în parte, de soluția dată într-o altă cauză; … b)când s-a început urmărirea penală pentru o infracțiune care ar avea o înrâurire hotărâtoare asupra deciziei ce urmează a se da. … (3)În cazurile prevăzute la alin. (2) completul poate reveni motivat asupra suspendării, dacă se constată că partea care a cerut-o nu are un comportament diligent în cadrul cauzei care a determinat suspendarea, tergiversând soluționarea acesteia, ori dacă urmărirea penală care a determinat suspendarea durează mai mult de 6 luni de la data la care a intervenit suspendarea, fără a se dispune o soluție în acea cauză.(4)Soluționarea unei cauze se suspendă de drept:a)prin interdicția judecătorească a persoanei puse sub acuzare, până la numirea unui tutore; … b)prin încetarea funcției tutorelui persoanei puse sub acuzare, până la numirea unui nou tutore. … (5)Asupra suspendării soluționării cauzei completul se va pronunța prin decizie, care poate fi atacată cu apel, în mod separat, la Comisia de apel. Apelul se poate declara cât timp durează suspendarea soluționării cauzei atât împotriva încheierii prin care s-a dispus suspendarea, cât și împotriva încheierii prin care s-a dispus respingerea cererii de repunere pe rol a cauzei.(6)Soluționarea cauzei suspendate se reia:a)prin cererea de redeschidere făcută de una dintre părți, când suspendarea s-a dispus prin învoirea părților; … b)prin cererea de redeschidere, făcută cu arătarea tutorelui; … c)după soluționarea cauzei prevăzute la alin. (2) lit. a) și b). … +
Articolul 30(1)După analizarea documentelor și a probelor existente la dosarul cauzei, în baza încheierii de ședință, completul de audiere, printr-o decizie scrisă și motivată, se pronunță cu respectarea dispozițiilor art. 76 alin. (3) – (6) din Legea nr. 310/2021.(2)Completul de audiere se pronunță în termenele precizate la art. 76 din Legea nr. 310/2021.(3)În situația în care, cu prilejul deliberării, completul de audiere constată necesitatea clarificării unor aspecte sau a administrării de probe suplimentare, acesta poate repune cauza pe rol pentru motive temeinic justificate, consemnate în încheierea de ședință. +
Articolul 31Decizia completului de audiere trebuie să conțină următoarele elemente, sub sancțiunea nulității:a)competența și normele aplicabile; … b)detalierea situației de fapt; … c)încălcarea/încălcările reglementărilor anti-doping comisă/ comise; … d)consecințele aplicabile; … e)căile de atac și termenul-limită pentru a formula apel disponibile sportivului sau altei persoane. … +
Articolul 32Prin decizie, completul de audiere poate, după caz:a)să claseze cauza în cazul prevăzut la art. 15 alin. (3), al retragerii actului de punere sub acuzare ori al decesului persoanei puse sub acuzare; … b)să dispună măsurile prevăzute de lege pentru încălcările reglementărilor anti-doping constatate; … c)să constate că nu pot fi reținute acuzațiile cuprinse în actul de punere sub acuzare. … +
Articolul 33(1)Actele de procedură pot fi semnate olograf sau electronic prin aplicarea semnăturii electronice de către persoanele prevăzute prin prezentul regulament. Documentele semnate olograf pot fi transmise în format fizic sau scanate în format .pdf către părțile implicate.(2)Pe parcursul soluționării cauzei, comunicările scrise către părți, reprezentanții acestora sau alte persoane participante la ședința de audiere sau comunicările adresate de acestea completului de audiere pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail, la adresa secretariat.audiere@anad.gov.ro.(3)Dezbaterile completelor de audiere se consemnează în încheieri de ședință. Acestea se vor comunica părților în termen de 3 zile lucrătoare.(4)Părțile pot contesta acuratețea consemnării din încheierile de ședință, în scris, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea acesteia.(5)În caz de contestare a acurateței consemnării, înscrisul prevăzut la alin. (4) este confruntat cu înregistrarea audio sau, după caz, audio-video a declarației din arhiva Comisiei de audiere. Confruntarea se face în prezența președintelui și a secretarului completului de audiere, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de președintele completului de audiere, document ce se comunică părților în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data înregistrării contestației. +
Articolul 34(1)Decizia completului de audiere se comunică sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care este subiect al deciziei și tuturor persoanelor fizice și juridice care au dreptul de a formula apel potrivit art. 111 și 114 din Legea nr. 310/2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.(2)Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de comunicare.(3)Decizia poate fi înmânată și personal sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care este subiect al deciziei ori reprezentantului acestuia/acesteia care va semna pentru primire pe exemplarul Comisiei de audiere, cu precizarea datei.(4)Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei. +
Articolul 35(1)În caz de neprezentare nejustificată a uneia dintre părți la ședința de audiere, completul poate decide în lipsă, conform prevederilor prezentului regulament.(2)La cererea motivată a uneia dintre părți, depusă cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de data întrunirii completului de audiere, precum și în situația intervenirii unor impedimente obiective, ședința de audiere poate fi amânată pentru maximum 14 zile calendaristice. +
Articolul 36Membrul completului de audiere desemnat în cauza prevăzută la art. 7 alin. (1) lit. a) are obligația de a se abține de la soluționarea cauzei în care acesta s-a pronunțat cu privire la decizia de suspendare provizorie. +
Articolul 37Deciziile Comisiei de audiere pot fi contestate în conformitate cu dispozițiile art. 111 și 114 din Legea nr. 310/2021. +
Capitolul VIIOrganizarea ședințelor +
Articolul 38(1)Ședințele completelor de audiere pot fi organizate cu prezență fizică, prin teleconferință/ videoconferință, în format hibrid sau în scris.(2)Videoconferința este conferința la care toți participanții la procedură se pot vedea și auzi în timp real.(3)Pentru validitatea videoconferinței/teleconferinței, sistemul electronic utilizat pentru aceasta trebuie să asigure înregistrarea audio/video a ședinței.(4)Accesul la platforma online prin care se asigură organizarea ședințelor în sistem videoconferință sau teleconferință este asigurat de ANAD.(5)Ședințele completelor de audiere vor fi înregistrate audio sau audio-video, la solicitarea președintelui de complet, cu informarea părților și cu respectarea prevederilor legislației privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. +
Articolul 39(1)În cazul videoconferinței prevăzute la art. 38 alin. (1) și (2), identificarea părților, a reprezentanților acestora și a persoanelor audiate de către completul de audiere se realizează prin compararea imaginii acestora cu fotografia din documentul de identitate, care trebuie transmis, în prealabil, prin e-mail, scanat în format color, secretariatului Comisiei de audiere.(2)În caz de dubiu asupra identității persoanelor care participă la ședințele organizate în sistem videoconferință/ teleconferință, președintele completului de audiere poate dispune administrarea de probe suplimentare în vederea determinării identității acestora și acordarea unui termen în acest scop sau, după caz, revenirea asupra hotărârii de organizare a ședinței în format de videoconferință/teleconferință. +
Articolul 40Ședința secretă de deliberare asupra cauzei poate fi realizată prin oricare dintre modalitățile prevăzute la art. 38 alin. (1). +
Articolul 41Luna august a fiecărui an este considerată perioadă de concediu a Comisiei de audiere. În consecință, cu excepția cauzelor care nu suferă amânare din rațiuni de urgență sau pentru alte motive, în această lună nu se organizează ședințe de audiere. +
Capitolul VIIIDispoziții finale +
Articolul 42Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea unei audieri echitabile, transparente și care să asigure părților garantarea drepturilor fundamentale prevăzute de tratatele internaționale la care România este parte, precum și de Constituția României, republicată. +
ANEXĂla regulamentCătreCOMISIA DE AUDIEREDomnule președinte/Doamnă președinte,Subsemnatul/Subsemnata, …………………………….., cu domiciliul în localitatea …………………….., str. ………………. nr. ……., bl. ……., sc. ……., et. ….., ap. ….., cod poștal ……………., județul/sectorul ………….., și reședința în localitatea ………………, str. …………….. nr. ……., bl. ….., sc. …., et. ….., ap. …., cod poștal ……., județul/sectorul ………………., număr de telefon ……………….. …., adresă de e-mail ……………………………., identificat(ă) cu …… seria ….. nr. …………….., eliberat(ă) de …………….. la data de ………………., valabil(ă) până la data de ………………., CNP ……………………………….., legitimat(ă) la ……………………………, reprezentat legal/convențional prin ………………………,ca urmare a Notificării Agenției Naționale Anti-Doping nr. ……../……….., primită la data de ……….., formulez prezenta
CERERE DE SESIZARE A COMISIEI DE AUDIEREprin care solicit sesizarea Comisiei de audiere de pe lângă Agenția Națională Anti-Doping în vederea organizării audierii mele cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificarePoziția mea cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare, precum și motivarea în fapt și în drept le voi menționa în fața completului de audiere sau într-un memoriu separat pe care îl voi formula și transmite completului de audiere potrivit dispozițiilor Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de audiere.