REGULAMENT din 9 august 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 701 din 25 septembrie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 13REFERIRE LALEGE 519 12/07/2002
ART. 13REFERIRE LAOUG 102 29/06/1999 ART. 24
ART. 32REFERIRE INDIRECTA LALEGE 146 24/07/1997 ART. 30
ART. 32REFERIRE INDIRECTA LALEGE 59 23/07/1993 ART. 7
ART. 32REFERIRE LALEGE 29 07/11/1990
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 519 12/07/2002
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 47
ANEXA 1REFERIRE LAHG 610 25/05/1990
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 519 12/07/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 19 17/03/2000 ART. 47
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 146 24/07/1997 ART. 30
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 59 23/07/1993 ART. 7
ANEXA 2REFERIRE LAHG 610 25/05/1990
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 29 07/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 90 09/08/2002
ActulCONTINUT DEORDIN 90 09/08/2002

de organizare şi funcţionare a comisiilor de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti şi a Comisiei superioare de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale privind organizarea comisiilor de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti + 
Articolul 1În scopul expertizarii şi încadrării în grad de handicap a persoanelor adulte care prezintă un handicap, la nivelul judeţelor şi al sectoarelor municipiului Bucureşti funcţionează comisii de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumite în continuare comisii.
 + 
Articolul 2Comisiile judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti funcţionează în subordinea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap şi sunt coordonate de Comisia superioară de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti.
 + 
Articolul 3Comisiile au următoarea componenta:– un preşedinte, de regula medic specialist în expertiza capacităţii de muncă, desemnat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap;– doi membri, medici de specialitate, în funcţie de afectiunea care produce handicapul, desemnaţi de conducerea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap;– un membru cu statut de observator, desemnat de organizaţiile neguvernamentale autorizate potrivit legii, care desfăşoară activităţi de protecţie specială a persoanelor cu handicap în judeţ sau în sectoarele municipiului Bucureşti;– un secretar desemnat de conducerile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
 + 
Articolul 4Numirea preşedinţilor comisiilor se face prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru persoanele cu handicap, iar componenta nominală a comisiei este stabilită prin decizie a inspectorului-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap.
 + 
Articolul 5Pentru buna desfăşurare a activităţii comisiilor şi în scopul expertizarii persoanelor cu handicap inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap pot încheia convenţii civile de prestări de servicii cu medici de expertiza medicală şi recuperare a capacităţii de muncă, cu medici de diferite specialităţi sau cu alţi specialişti. Aceştia sunt retribuiţi din creditele bugetare alocate cu aceasta destinaţie.Persoanele nominalizate la alin. 1 nu trebuie să se fi pronunţat anterior, în nici un fel, cu privire la diagnosticul persoanei expertizate.
 + 
Articolul 6Preşedintele şi membrii comisiilor au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar al indemnizaţiilor de şedinţa, totalizate pentru fiecare membru al comisiei, cu excepţia membrului cu statut de observator, nu poate depăşi cuantumul câştigului salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica, corespunzător lunii ianuarie a fiecărui an.
 + 
Articolul 7Comisiile au următoarele atribuţii:a) examinează persoanele care solicită încadrarea în grad de handicap, analizează documentaţia medicală şi orice alte documente relevante prezentate de solicitant;b) solicita persoanelor examinate să efectueze investigaţii medicale care să conducă la stabilirea unui diagnostic concludent;c) emit certificatul de încadrare a persoanei într-un grad de handicap sau de respingere a cererii persoanei, conform modelului prezentat în anexa nr. 1. Respingerea cererii se va face motivat;d) întocmesc şi urmăresc cu ocazia revizuirii realizarea programului individual de recuperare, readaptare şi integrare socială a persoanei şi sesizează autorităţilor locale competente cazurile în care asistenţii personali nu duc la îndeplinire aceste programe;e) asigura îndrumarea şi consilierea în plan social, profesional şi medical a persoanelor cu handicap;f) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 8Certificatul de încadrare a unei persoane în grad de handicap atesta gradul de handicap, faptul ca persoana necesita sau nu necesita protecţie specială şi ca beneficiază sau nu beneficiază de drepturile conferite prin lege. Aceste drepturi vor fi înscrise nominal în certificatul de încadrare în grad de handicap.Gradul de handicap ce se atesta prin certificat poate fi:– uşor (fără deficienta funcţională);– mediu;– accentuat;– grav.În situaţia în care diagnosticul şi evaluarea clinica nu susţin încadrarea persoanei în unul dintre gradele de handicap mediu, accentuat sau grav, se va motiva soluţia de respingere a cererii.
 + 
Articolul 9Pentru persoanele cu handicap grav se face menţiunea în certificatul de încadrare ca pot beneficia de un asistent personal. În acest scop este obligatorie efectuarea unei anchete sociale de către autoritatea tutelara competenţa, din care să rezulte motivele care determina angajarea unui asistent personal.
 + 
Articolul 10În vederea rezolvarii contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad de handicap se înfiinţează şi funcţionează Comisia superioară de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita în continuare Comisia superioară.
 + 
Articolul 11Comisia superioară funcţionează pe lângă Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap şi are următoarea componenta:– un preşedinte, medic de expertiza medicală şi recuperare a capacităţii de muncă, angajat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap prin concurs;– un membru, medic specialist în funcţie de afectiunea care produce handicapul;– un membru, medic din cadrul Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;– un secretar, angajat prin concurs de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Comisia superioară se numeşte prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
 + 
Articolul 12Membrii cu caracter nepermanent, convocaţi în funcţie de nevoile comisiei superioare, sunt:– un reprezentant al Ministerului Sănătăţii şi Familiei;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;– un reprezentant al Institutului Naţional de Expertiza Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă;– un reprezentant al Institutului Naţional de Medicina Legală "Mina Minovici" Bucureşti;– un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
 + 
Articolul 13Membrii Comisiei superioare nominalizaţi la art. 11 şi 12 au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa în condiţiile art. 24 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobată şi modificată prin Legea nr. 519/2002.Preşedintele şi secretarul Comisiei superioare lucrează permanent, cu program de lucru zilnic.
 + 
Articolul 14Comisia superioară are următoarele atribuţii:a) rezolva contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap;b) coordonează şi controlează activitatea comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 15Contestaţiile se vor rezolva prin decizii în care se precizează deficienta funcţională şi încadrarea în gradul de handicap sau respingerea contestaţiei, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.Decizia de încadrare în grad de handicap atesta gradul de handicap, faptul ca persoana necesita protecţie specială şi ca beneficiază de drepturile conferite prin lege. Aceste drepturi vor fi înscrise nominal în cuprinsul deciziei.Prevederile art. 9 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul 2Funcţionarea comisiilor + 
Articolul 16Se pot prezenta la comisie şi au dreptul să fie examinate în vederea încadrării în grad de handicap persoanele care prezintă deficiente fizice, senzoriale, psihice, mentale, ce le împiedica sau le limitează accesul cu sanse egale la viaţa socială, potrivit vârstei, sexului, factorilor materiali, sociali şi culturali proprii, necesitand măsuri de protecţie specială în sprijinul integrării lor sociale şi profesionale.
 + 
Articolul 17Cererea de a fi examinat de comisie în vederea eliberării certificatului de încadrare în grad de handicap va fi însoţită de următoarele documente:– actul de identitate;– biletul de trimitere de la medicul de familie;– referatul medicului specialist;– alte acte medicale (bilet de ieşire din spital, examene paraclinice etc.).Documentaţia medicală şi examinarile complementare vor fi efectuate în cadrul unităţilor sanitare din reţeaua Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 18Documentele prevăzute la art. 17 vor fi prezentate secretarului comisiei, care are obligaţia sa primească dosarul şi sa sprijine persoana solicitanta pentru a produce acele acte care lipsesc şi fără de care comisia nu poate realiza expertizarea.
 + 
Articolul 19După primirea dosarului preşedintele comisiei examinează clinic solicitantul şi, în funcţie de afectiune şi de documentaţia medicală prezentată, poate solicita, prin adresa, unităţilor sanitare teritoriale ale Ministerului Sănătăţii şi Familiei sau Institutului Naţional de Expertiza Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă examinari clinice, de laborator sau spitalizare pentru stabilirea ori completarea diagnosticului clinic.Cu acest prilej preşedintele comisiei planifica solicitantul, pentru a fi examinat şi a i se stabili gradul de handicap în care se încadrează, la una dintre subcomisiile de specialitate, în funcţie de deficienta preponderenta.În cazul solicitării examinarilor medicale prevăzute la alin. 1 planificarea se va face în ziua prezentării documentelor medicale.
 + 
Articolul 20Subcomisiile de specialitate, astfel cum au fost organizate de preşedintele comisiei, au obligaţia de a examina solicitantul şi de a stabili:a) diagnosticul clinic;b) diagnosticul deficientei şi gradul de handicap după cum urmează:1. fără deficienta funcţională;2. deficienta funcţională medie corespunzătoare unui "handicap mediu";3. deficienta funcţională accentuata corespunzătoare unui "handicap accentuat";4. deficienta funcţională grava corespunzătoare unui "handicap grav";c) programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială (conform modelului din anexa nr. 3).
 + 
Articolul 21Informaţiile prevăzute la art. 20 vor fi înaintate comisiei în termen de 24 de ore de la data examinării.
 + 
Articolul 22După primirea informaţiilor comisia va examina dosarul şi va decide, cu votul majorităţii membrilor, gradul de handicap în care va fi încadrată persoana, eliberarea certificatului de încadrare în grad de handicap şi, după caz, dacă poate beneficia de un asistent personal.Rezultatul activităţii zilnice a comisiei va fi consemnat în Registrul unic de consultaţii, în care vor semna la sfârşitul şedinţei toţi membrii comisiei.
 + 
Articolul 23În baza hotărârii comisiei secretarul acesteia are obligaţia întocmirii certificatului de încadrare în grad de handicap a persoanei, inscriind totodată drepturile corespunzătoare de care aceasta beneficiază.
 + 
Articolul 24Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială este întocmit în scris de către subcomisia de specialitate şi va fi înmânat persoanei cu handicap o dată cu certificatul.La întocmirea programului individual de recuperare, readaptare şi integrare socială subcomisia/comisia se va consulta în mod obligatoriu cu persoana cu handicap sau, după caz, cu reprezentanţii legali ai acesteia şi/sau cu observatorul.Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială cuprinde acţiunile medicale, educative, profesionale şi sociale necesare pentru recuperarea, readaptarea, instruirea şi reintegrarea socială a persoanei cu handicap. Principalele elemente ale acestui plan sunt înscrise şi în certificatul de încadrare în gradul de handicap.Din analiza datelor cuprinse în dosarul medical se va decide asupra cazurilor care necesita internare pentru tratament medical, recuperare prin tratament balnear sau chirurgical.Pentru fiecare acţiune cuprinsă în programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială vor fi nominalizate persoanele fizice sau instituţiile implicate în realizare.Susţinerea programului individual de recuperare, readaptare şi integrare socială se face prin protocol încheiat prin grija inspectorului-şef din cadrul inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap cu unităţi aparţinând ministerelor de resort.
 + 
Articolul 25În cazul persoanelor nedeplasabile expertizarea se va face fie la domiciliul acestora, fie în baza referatului întocmit de medicul de familie sau de medicul specialist la care sunt luate în evidenta şi a unei anchete sociale întocmite de organele în drept, din care să rezulte ca persoana este nedeplasabila.
 + 
Articolul 26Cu prilejul inmanarii certificatului persoanei i se aduce la cunoştinţa gradul de handicap în care s-a făcut încadrarea. Dacă persoana formulează obiecţii cu privire la acesta, i se vor face recomandări în scris cu privire la investigaţiile şi examinarile necesare unui diagnostic concludent. Totodată persoana va fi indrumata sa revină la aceeaşi comisie cu rezultatele investigatiilor şi examinarilor suplimentare în funcţie de care se poate face o noua evaluare care să conducă la modificarea gradului de handicap.
 + 
Articolul 27Certificatele de încadrare în grad de handicap pot fi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare.Contestaţia se va depune la comisia care a emis certificatul. Secretarul va inainta contestaţia împreună cu dosarul persoanei în termen de 5 zile de la depunere Comisiei superioare, care are obligaţia soluţionării contestaţiei.Depăşirea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. 1 atrage decăderea din dreptul de a contesta certificatul.
 + 
Capitolul 3Funcţionarea Comisiei superioare + 
Articolul 28Comisia superioară soluţionează contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap în termen de 45 de zile lucrătoare de la înregistrare.Preşedintele Comisiei superioare primeşte contestaţia împreună cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia, verificand totodată dacă a fost depusa în termenul legal de 30 de zile.Contestaţia depusa la alte organe de stat va fi considerată contestaţie în termen şi soluţionată ca atare.În situaţia în care contestaţia s-a depus în afară termenului, preşedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusă, comunicând în scris contestatorului măsura dispusă şi motivarea acesteia.În situaţia în care contestaţia a fost introdusă în termen, fixează data la care persoana va fi chemată în faţa Comisiei superioare, data care nu poate depăşi 45 de zile lucrătoare de la înregistrare. Termenul de rezolvare a contestaţiei va fi comunicat contestatorului.
 + 
Articolul 29La data fixată în condiţiile art. 28 Comisia superioară va proceda la examinarea contestatorului, a dosarului acestuia, pronunţându-se totodată cu privire la contestaţia formulată, sens în care va emite o decizie conform modelului prezentat în anexa nr. 2, care va fi adoptată cu votul majorităţii membrilor comisiei. În cazul persoanei nedeplasabile comisia va proceda numai la examinarea documentelor din dosar.Solutionand contestaţia, Comisia superioară poate pronunţa una dintre următoarele soluţii:– respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisie;– admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatorului într-un alt grad de handicap, astfel cum a fost solicitat în contestaţie.Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivată.
 + 
Articolul 30Decizia Comisiei superioare atesta gradul de handicap, faptul ca persoana beneficiază sau nu beneficiază, după caz, de protecţie specială şi ca beneficiază sau nu beneficiază, după caz, de drepturi conferite de lege.În situaţia încadrării în grad de handicap drepturile de care beneficiază contestatorul vor fi înscrise nominal.
 + 
Articolul 31Decizia Comisiei superioare se aplică de la data rezolvarii contestaţiei şi are ca efect asigurarea drepturilor persoanei corespunzător gradului de handicap stabilit de Comisia superioară de la data formulării cererii, cu condiţia încadrării în exerciţiul bugetar anual.
 + 
Articolul 32Deciziile emise de Comisia superioară pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 33În exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti Comisia superioară poate emite îndrumări cu caracter obligatoriu şi metodologic.
 + 
Articolul 34Comisia superioară are drept de control cu privire la activitatea comisiilor judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, urmărind:– respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane;– respectarea normelor metodologice de lucru;– corectitudinea stabilirii deficientei functionale şi a încadrării în grad de handicap.Comisia superioară se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrării unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie în condiţiile prezentului regulament.În situaţiile prevăzute la alin. 2 Comisia superioară va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi măsurile legale ce pot fi luate faţă de acestea.
 + 
Capitolul 4Dispoziţii finale + 
Articolul 35La încadrarea persoanelor în grad de handicap comisiile judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi Comisia superioară vor respecta întocmai criteriile medicale de expertiza stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi familiei.
 + 
Articolul 36În cazul eliberării de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specială în raport cu gradul de handicap, fără respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi familiei, membrii comisiilor prevăzute în prezentul regulament vor fi obligaţi, în condiţiile legii, la:– restituirea indemnizaţiilor de şedinţa încasate;– excluderea definitivă din cadrul comisiilor;– suportarea, în solidar, a sumelor reprezentând drepturile încasate necuvenit de către beneficiari ca urmare a încadrării acestora cu nerespectarea dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 37Lista cuprinzând afectiunile care creează handicap permanent şi documentarul de expertiza medicală a persoanelor cu handicap sunt cele prevăzute în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1––-la regulament––––-Nr. ….. data …….Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap al judeţului ………./ sectorului……….. al municipiului BucureştiCOMISIA DE EXPERTIZA MEDICALĂ A PERSOANELORCU HANDICAP PENTRU ADULTICERTIFICATde încadrare în grad de handicap

     
  Comisia de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi, constituită în temeiul Legii nr. 519/2002, examinând pe domnul/doamna . . . . . . , fiul/fiica lui . . . . . . . . şi al/a . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . . , născut(ă) la data de . . . . . . în localitatea . . . . . . ., domiciliat(ă) în . . . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . nr. . . , bl. . . , sc. . . , et. . . , ap. . . ., sectorul . . . . . . , act de identitate . . . seria . . . . nr. . . . . . . ., statut social: 1. fără venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limită de vârstă; 5. salariat; 6. altele . . . . . . . . . . . . . . . . ,
  stabileşte următoarele:
  A. Diagnostic clinic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Acuitate vizuală: OD . . . . . . OS . . . . ., câmp vizual: OD . . . . . . OS . . . . .
  B.*) Diagnosticul deficienţei funcţionale:
  1. fără deficienţă funcţională;
  2. deficienţă funcţională medie;
  3. deficienţă funcţională accentuată;
  4. deficienţă funcţională gravă: – poate beneficia de asistent personal;
    – fără asistent personal;
    – cu indemnizaţie de însoţitor
    (Hotărârea Guvernului nr. 610/1990)
    Cod handicap . . . . . . . .
  C.**) Motivare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
  D.***) Data ivirii handicapului . . . . . . . . . . Documentul . . . . . . . . . . . . .
  E. Prezentul certificat atestă că domnul/doamna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . are gradul de handicap . . . . . . . . ., necesită protecţie specială şi beneficiază de următoarele drepturi: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  F. Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială însoţeşte prezentul certificat.
  G.*) Valabilitate:
  – 6 luni – 12 luni – permanent (conform anexei nr. 4 la regulament)
  H. Termen de revizuire . . . . . . . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Prezentul certificat poate fi contestat în termen de 30 de zile de la comunicare la Comisia superioară de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
  Titularul prezentului certificat beneficiază de toate drepturile şi accesibilităţile prevăzute de lege corespunzător gradului de handicap stabilit. Certificatul obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea lui în concordanţă cu convenţiile internaţionale şi legislaţia internă.
   
  Preşedinte, Membri:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . .
  Secretar, . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

––––Notă *) Se anulează ceea ce nu corespunde.Notă **) Se completează în cazul respingerii cererii.Notă ***) Se completează numai pentru persoanele care solicită pensionarea în temeiul art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.Cod handicap: 1. fizic (locomotor); 2. somatic; 3. auditiv; 4. vizual; 5. mental; 6. neuropsihic; 7. asociat; 8. HIV/SIDA; 9. boli rare; 10. altele.NOTĂ:Se va completa cu majuscule sau la masina de scris. + 
Anexa 2––-la regulament––––-Nr. …. data …..SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAPCOMISIA SUPERIOARĂ DE EXPERTIZA MEDICALĂ A PERSOANELORCU HANDICAP PENTRU ADULTIDECIZIEde încadrare în grad de handicap

     
  Comisia superioară de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi, constituită în temeiul Legii nr. 519/2002, soluţionând contestaţia formulată la certificatul nr. . . . . din . . . . . . ., emis de . . . . . . . . . . . . , examinând pe domnul/doamna . . . . . . . . . . . . , CNP . . . . . . . . . . , domiciliat(ă) în . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , statut social: 1. fără venit; 2. cu pensie de urmaş; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limită de vârstă; 5. salariat; 6. altele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,
  stabileşte următoarele:
  A. Diagnostic clinic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  B.*) Diagnosticul deficienţei funcţionale:
  1. fără deficienţă funcţională;
  2. deficienţă funcţională medie;
  3. deficienţă funcţională accentuată;
  4. deficienţă funcţională gravă: – poate beneficia de asistent personal;
    – fără asistent personal;
    – cu indemnizaţie de însoţitor
    (Hotărârea Guvernului nr. 610/1990)
    Cod handicap . . . . . . . .
  C.**) Motivare . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  D.***) Data ivirii handicapului . . . . . . . . . . . . Documentul . . . . . . . . . . .
  E. Prezenta decizie atestă că domnul/doamna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . are gradul de handicap . . . . . . . . ., necesită protecţie specială şi beneficiază de următoarele drepturi: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  F. Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socială însoţeşte prezenta decizie.
  G.*) Valabilitate:
  – 6 luni – 12 luni – permanent (conform anexei nr. 4 la regulament)
  H. Termen de revizuire . . . . . . . . . . Data . . . . . . Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Prezenta decizie poate fi contestată potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificările şi completările ulterioare.
  Titularul prezentei decizii beneficiază de toate drepturile şi accesibilităţile prevăzute de lege corespunzător gradului de handicap stabilit. Decizia obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea ei în concordanţă cu convenţiile internaţionale şi legislaţia internă.
   
  Preşedinte, Membri:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . .
  Secretar, . . . . . . . . . . . . . .
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

––––Notă *) Se anulează ceea ce nu corespunde.Notă **) Se completează în cazul respingerii contestaţiei şi al menţinerii certificatului.Notă ***) Se completează numai pentru persoanele care solicită pensionarea în temeiul art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare.Cod handicap: 1. fizic (locomotor); 2. somatic; 3. auditiv; 4. vizual; 5. mental; 6. neuropsihic; 7. asociat; 8. HIV/SIDA; 9. boli rare; 10. altele.NOTĂ:Se va completa cu majuscule sau la masina de scris. + 
Anexa 3––-la regulament––––-Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap al judeţului ………………./ sectorului ………. al municipiului BucureştiCOMISIA DE EXPERTIZA MEDICALĂ A PERSOANELORCU HANDICAP PENTRU ADULTIPROGRAMindividual de recuperare, readaptare şi integrare socială

     
  Acţiuni medicale (dispensarizare cu tratament medical, chirurgical, ortopedic, în funcţie de afecţiunea care a produs handicapul):
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Acţiuni educative:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Acţiuni profesionale (unităţi protejate/centre de integrare prin terapie ocupaţională; încadrarea în unităţi economice sau ateliere protejate conform restantului funcţional, şcolarizarea în unităţi specializate)
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Acţiuni sociale (internări în centre de tratament şi reabilitare; asistenţă socială prin consiliile locale, organizaţii neguvernamentale):
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Prezentul program individual de recuperare, readaptare şi integrare socială însoţeşte certificatul de încadrare în grad de handicap al persoanei . . . . . . . .
   
  Data Preşedinte,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 4––-la regulament––––-SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAPCOMISIA SUPERIOARĂ DE EXPERTIZA MEDICALĂ A PERSOANELORCU HANDICAP PENTRU ADULTILISTAafectiunilor care creează handicap permanentA. La prima examinare:1. nevăzători cu handicap grav;2. amputatii:– membrul superior: antebrat, braţ, bilateral;– membrul inferior: gamba, coapsa şi bilateral; bonturi neprotezabile;3. lipsa membrului superior prin dezarticulatie scapulohumerala;4. lipsa membrului inferior prin dezarticulatie coxofemurala;5. tumorile inoperabile cu metastaze;6. cretinismul;7. oligofrenia, forme cu imbecilitate sau idiotia: QI sub 33;8. dementele arteriosclerotice în formele avansate;9. boala Alzheimer, dementa senila, forma avansată;10. boala Parkinson, forma grava.B. La a doua examinare:1. scleroza laterala amiotrofica, forma avansată cu tulburări functionale mari care nu pot fi influentate de tratament;2. coree cronica;3. amiotrofia degenerativa de tip Aran-Duchenne şi Charcot-Marie, forma avansată;4. paraplegia;5. epilepsia cu crize frecvente, cu tulburări psihice interaccesuale;6. distrofia musculara progresiva, forma avansată cu tulburări functionale mari care nu cedează la tratament şi confirmată anatomopatologic;7. schizofrenia, forma catatonica, forma hebefrenica;8. afecţiuni psihice care determina punerea sub interdicţie.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x