de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului
+
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Direcţia generală pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, denumită în continuare direcţia generală, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare ministerul, fără personalitate juridică, având competenţă în domeniul monitorizării, îndrumării metodologice şi controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului. … (2) Direcţia generală asigură în activitatea sa aplicarea legilor, a ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul administraţiei şi internelor, precum şi a dispoziţiilor secretarului de stat care coordonează direcţia generală, în domeniul său de competenţă. … +
Articolul 2Direcţia generală este subordonată ministrului administraţiei şi internelor şi secretarului de stat desemnat să coordoneze activitatea direcţiei generale. +
Capitolul IIOrganizarea direcţiei generale +
Articolul 3(1) Statul de organizare al direcţiei generale se aprobă prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor. … (2) Direcţia generală are următoarea structură organizatorică: … a) conducerea; … b) Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţă; … c) Serviciul monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate; … d) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătire pentru situaţii de urgenţă; … e) Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor; … f) Compartimentul analize, sinteze şi elaborare acte administrative; … g) Compartimentul coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral; … h) Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor. … (3) Structura organizatorică a direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 1. … +
Articolul 4Între structurile de specialitate ale direcţiei generale, prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b)-h), se stabilesc relaţii de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor. +
Articolul 5(1) Personalul direcţiei generale este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special şi personal contractual, repartizaţi pe domenii de activitate. … (2) Întregul personal al direcţiei generale este subordonat direct directorului general şi răspunde în faţa acestuia pentru executarea sarcinilor de serviciu încredinţate potrivit fişelor posturilor. … (3) Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătire pentru situaţii de urgenţă funcţionează sub directa coordonare a secretarului de stat desemnat să coordoneze activitatea direcţiei generale. … +
Articolul 6(1) Direcţia generală cooperează cu alte structuri din cadrul aparatului central al ministerului şi cu structuri aflate în subordinea sau în coordonarea ministerului, desfăşoară relaţii de cooperare pentru îndeplinirea atribuţiilor cu alte autorităţi publice, instituţii şi organizaţii şi are relaţii de coordonare în domeniul de specialitate şi de control cu instituţiile prefectului. … (2) Diagrama de relaţii a direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 2. … +
Articolul 7(1) Sistemul informaţional-decizional derulat în cadrul direcţiei generale este prevăzut în anexa nr. 3. … (2) Legătura dintre componenta decizională şi cea informaţională a sistemului prevăzut la alin. (1) se prezintă astfel: … a) la intrare, componenta informaţională furnizează componentei decizionale informaţia pe care aceasta din urmă o transmite spre prelucrare structurilor de specialitate; … b) la ieşire, componenta informaţională dirijează deciziile luate în cadrul componentei decizionale pentru a fi executate şi aplicate de către structurile de specialitate ale direcţiei generale, respectiv structurile coordonate; … c) componenta informaţională necesită un circuit intern de informaţii. … (3) Componenta informaţională şi cea decizională sunt cuplate, variabilele de intrare ale uneia fiind variabilele de ieşire ale celeilalte. … +
Capitolul IIIAtribuţiile direcţiei generale +
Articolul 8Principalele obiective ale direcţiei generale sunt:a) crearea cadrului de referinţă corespunzător aplicării legislaţiei specifice într-un mod coerent şi unitar la nivelul instituţiilor prefectului; … b) perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate; … c) creşterea calităţii şi eficienţei serviciilor publice prestate de instituţiile prefectului. … +
Articolul 9Direcţia generală are următoarele atribuţii principale:a) coordonarea în domeniul de specialitate, monitorizarea, îndrumarea metodologică şi controlul ierarhic de specialitate al activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor stabilite prin acte normative şi realizarea sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului; … b) monitorizarea evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor întreprinse de către prefecţi şi de autorităţile administraţiei publice locale, în vederea informării conducerii ministerului; … c) monitorizarea îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor constituţionale privind conducerea serviciilor publice deconcentrate; … d) realizarea responsabilităţilor pentru implementarea părţii A din cadrul Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătire pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare Proiect; … e) monitorizarea îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor constituţionale referitoare la verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale; … f) realizarea, din însărcinarea conducerii ministerului, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de acte normative, a sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului; … g) întocmirea, din însărcinarea conducerii ministerului, de informări, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă, pe baza datelor transmise de către prefecţi; … h) coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în vederea aplicării într-un mod coerent şi unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral; … i) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de analize privind problematica rezultată din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţi; … j) participarea la întocmirea proiectelor de răspuns la interpelările şi întrebările adresate primului-ministru şi ministrului administraţiei şi internelor de către membrii Parlamentului României, în domeniul său de competenţă; … k) participarea la elaborarea proiectelor de legi, ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului, precum şi alte acte normative care privesc activitatea ministerului în domeniul administraţiei publice; … l) participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte. … +
Capitolul IVConducerea direcţiei generale +
Articolul 10(1) Conducerea direcţiei generale este exercitată de către directorul general şi directorul general adjunct. … (2) Pentru reglementarea activităţii direcţiei generale, directorul general poate emite dispoziţii în temeiul ordinelor, instrucţiunilor şi dispoziţiilor conducerii ministerului. … (3) Fişa postului directorului general este prevăzută în anexa nr. 4, iar fişa postului directorului general adjunct este prevăzută în anexa nr. 5. … +
Articolul 11(1) Directorul general conduce întreaga activitate a direcţiei generale şi o reprezintă în relaţiile cu celelalte structuri ale ministerului, cu instituţii şi autorităţi din administraţia publică centrală şi locală, cu alte instituţii publice, precum şi cu organizaţii ale societăţii civile. … (2) Directorul general răspunde de întreaga activitate pe care o desfăşoară direcţia generală în faţa conducerii ministerului. … (3) În condiţiile legii, directorul general poate delega atribuţii din competenţa sa directorului general adjunct sau altor persoane din subordine, după caz. … +
Capitolul VAtribuţiile structurilor de specialitate din cadrul direcţiei generale +
Secţiunea 1Atribuţiile Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţă +
Articolul 12Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea situaţiilor de urgenţă este asigurarea managementului informaţiei între toate structurile implicate în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, prin intermediul instituţiilor prefectului. +
Articolul 13Serviciul monitorizarea situaţiilor de urgenţă are următoarele atribuţii principale:a) întocmirea de informări, sinteze, note şi rapoarte privind evoluţia situaţiilor de urgenţă, măsurile întreprinse de către prefecţi şi de autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii direcţiei generale; … b) elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene; … c) elaborarea, împreună cu Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, a proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind acordarea unor ajutoare umanitare populaţiei afectate de dezastre; … d) centralizarea, pe judeţe, atât a sumelor alocate din fondurile de rezervă, cât şi a ajutoarelor umanitare puse la dispoziţia populaţiei afectate de dezastre; … e) organizarea, în cadrul direcţiei generale, a serviciului de monitorizare permanentă a eventualelor situaţii de urgenţă ce ar putea apărea la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale. … +
Secţiunea a 2-aAtribuţiile Serviciului monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate +
Articolul 14Principalul obiectiv al Serviciului monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate este perfecţionarea managementului în cadrul instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor în domeniul serviciilor publice deconcentrate. +
Articolul 15Serviciul monitorizarea activităţii instituţiilor prefectului în relaţia cu serviciile publice deconcentrate are următoarele atribuţii principale:a) monitorizarea şi îndrumarea metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului; … b) monitorizarea activităţii colegiilor prefecturale şi întocmirea de informări, sinteze, rapoarte, situaţii şi note privind activitatea serviciilor publice deconcentrate, pe domenii de activitate, la solicitarea conducerii direcţiei generale; … c) întocmirea corespondenţei referitoare la problemele esenţiale ce se desprind din şedinţele colegiilor prefecturale a căror soluţionare este în competenţa ministerelor şi a celorlalte organe ale administraţiei publice centrale; … d) analizarea rapoartelor privind stadiul realizării planurilor de acţiune ale serviciilor publice deconcentrate şi întocmirea de sinteze privind principalele domenii de activitate analizate în cadrul colegiilor prefecturale. … +
Secţiunea a 3-aAtribuţiile Unităţii de management al Proiectului +
Articolul 16Principalul obiectiv al Unităţii de management al Proiectului este consolidarea capacităţii de finanţare şi management în situaţii de urgenţă a populaţiei şi elaborarea unui program de asigurare la catastrofe, prin realizarea unui sistem de management informaţional pentru situaţii de urgenţă, elaborarea unui scenariu seismic pentru Vrancea şi elaborarea unui program de conştientizare. +
Articolul 17Unitatea de management al Proiectului are următoarele atribuţii principale:a) realizarea implementării activităţilor stabilite pentru partea A a Proiectului, conform planului de implementare şi documentului de evaluare a Proiectului; … b) realizarea managementului financiar-contabil al Proiectului; … c) realizarea şi îndeplinirea atribuţiilor ce revin ministerului pe linia raportării, monitorizării şi evaluării progresului Proiectului şi a celor referitoare la monitorizarea financiară, în termenii agreaţi cu instituţia finanţatoare; … d) realizarea obligaţiilor asumate de minister prin acordul de împrumut subsidiar încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice pentru realizarea părţii A a Proiectului; … e) asigurarea derulării procedurilor de achiziţie de bunuri, servicii şi servicii de consultanţă, în conformitate cu prevederile reglementărilor şi ghidurilor pentru serviciile de consultanţă ale BIRD şi în conformitate cu Planul de achiziţii al Proiectului; … f) înfiinţarea şi organizarea, din dispoziţia secretarilor de stat responsabili, a comisiilor de evaluare a ofertelor primite în cadrul procedurilor de achiziţie derulate; … g) elaborarea proiectelor contractelor, încheierea acestora cu ofertanţii declaraţi câştigători, asigurarea derulării şi implementării contractelor încheiate, prin coordonarea în mod direct a activităţii consultanţilor sau furnizorilor; … h) asigurarea coordonării grupurilor de lucru formate din specialiştii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect; … i) asigurarea secretariatelor grupurilor de lucru formate din specialiştii desemnaţi de instituţiile implicate în Proiect, precum şi a secretariatului Comitetului Naţional de Asigurare la Dezastre şi Comitetului de coordonare a implementării Sistemului de management informaţional pentru situaţii de urgenţă. … +
Secţiunea a 4-aAtribuţiile Compartimentului monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor +
Articolul 18Principalul obiectiv al Compartimentului monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor este asigurarea unui cadru unitar şi coerent cu privire la aplicarea de către instituţiile prefectului a legislaţiei privind verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale. +
Articolul 19Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor are următoarele atribuţii principale:a) monitorizarea modului de organizare şi desfăşurare în cadrul instituţiilor prefectului a activităţii de verificare a actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale; … b) realizarea, din însărcinarea conducerii direcţiei generale, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a instituţiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, a sarcinilor încredinţate de către Guvern ori date de conducerea ministerului; … c) verificarea ordinelor cu caracter normativ emise de către prefecţi, precum şi a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi şi consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu formularea de propuneri conform prevederilor legale; … d) verificarea documentaţiei transmise de către prefecţi şi elaborarea proiectului de aviz al ministerului pentru înfiinţarea/desfiinţarea de oficii prefecturale; … e) asigurarea datelor necesare publicării, pe paginile de internet şi intranet ale ministerului, a informaţiilor de interes public referitoare la unele activităţi ale direcţiei generale. … +
Articolul 20În situaţia în care, în urma controalelor ierarhice de specialitate efectuate, se constată aspecte care necesită verificări suplimentare, Compartimentul monitorizarea activităţii de verificare a legalităţii actelor înaintează conducerii direcţiei generale propuneri în acest sens. +
Secţiunea a 5-aAtribuţiile Compartimentului analize, sinteze şi elaborare acte administrative +
Articolul 21Principalul obiectiv al Compartimentului analize, sinteze şi elaborare acte administrative este asigurarea managementului informaţiei în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate. +
Articolul 22Compartimentul analize, sinteze şi elaborare acte administrative are următoarele atribuţii principale:a) întocmirea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, de informări, sinteze, note, analize şi rapoarte, în baza datelor transmise de către prefecţi, pe diverse teme din domeniul de competenţă al direcţiei generale; … b) participarea la organizarea de întâlniri de lucru între primul-ministru al Guvernului României şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte; … c) participarea la elaborarea de materiale pentru videoconferinţele cu prefecţii şi urmărirea modului de aplicare a dispoziţiilor date în cursul acestora; … d) redactarea de propuneri de proiecte în scopul obţinerii de finanţare în vederea creşterii performanţei activităţilor desfăşurate în direcţia generală şi în instituţiile prefectului; … e) pregătirea şi elaborarea proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea, respectiv eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi a subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora. … +
Secţiunea a 6-aAtribuţiile Compartimentului coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral +
Articolul 23Principalul obiectiv al Compartimentului pentru coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral este crearea cadrului de referinţă corespunzător aplicării legislaţiei specifice într-un mod coerent şi unitar la nivelul instituţiilor prefectului, în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional. +
Articolul 24Compartimentul coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în domeniul electoral are următoarele atribuţii principale:a) coordonarea activităţii instituţiilor prefectului în ceea ce priveşte gestionarea problematicilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional; … b) sprijinirea instituţiilor prefectului în aplicarea într-un mod coerent şi unitar a legislaţiei specifice din domeniul electoral; … c) participarea la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurării unui cadru unitar în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional; … d) asigurarea evidenţei unităţilor administrativ-teritoriale unde este necesară organizarea de alegeri parţiale şi elaborarea proiectelor de hotărâre a Guvernului privind stabilirea datei alegerilor parţiale, pe baza propunerilor prefecţilor; … e) elaborarea, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea programelor calendaristice privind realizarea acţiunilor referitoare la organizarea şi desfăşurarea alegerilor parţiale locale şi parlamentare. … +
Secţiunea a 7-aAtribuţiile Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor +
Articolul 25Principalul obiectiv al Compartimentului evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor este asigurarea cadrului necesar cu privire la centralizarea datelor referitoare la stadiul restituirii proprietăţilor. +
Articolul 26Compartimentul evidenţa situaţiei privind restituirea proprietăţilor are următoarele atribuţii principale:a) monitorizarea şi îndrumarea metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul restituirii proprietăţilor din cadrul instituţiilor prefectului; … b) analizarea rapoartelor privind stadiul procesului de restituire a proprietăţilor; … c) analizarea, la solicitarea conducerii direcţiei generale, a problematicii rezultate din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor; … d) realizarea, la solicitarea conducerii ministerului, de sinteze şi informări cu privire la stadiul procesului de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţi. … +
Capitolul VIDispoziţii finale +
Articolul 27Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament. +
Anexa 1la regulamentSTRUCTURA ORGANIZATORICĂa Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului ┌──────────────────────────┐ │ │ │ DIRECTOR GENERAL │…………………….. │ │ . └─────┬───────┬────────────┘ . │ │ . │ v . ┌──┴─────────────────┐ . │ DIRECTOR GENERAL │ . │ ADJUNCT │ . └──┬───────┬─────────┘ . │ | . v v . ┌────────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────┐ . │ │ │ │ │ │ . │ │ │ │ │ │ . │ │ │ │ │ │ . │ │ │ │ │ │ . v │ │ │ │ v v┌─────────┐ │ │ │ │ ┌──────────┐┌───────────┐│ ŞEF │ │ │ │ │ │ ŞEF ││ ŞEF ││SERVICIU │ v v v v │ SERVICIU ││ UMP │├─────────┤┌─────────┐┌─────────┐┌─────────┐┌─────────┐├──────────┤├───────────┤│Serviciul││Comparti-││Comparti-││Comparti-││Comparti-││Serviciul ││ Unitatea ││monitori-││ mentul ││ mentul ││ mentul ││ mentul ││monitori- ││de manage- ││zarea ││monitori-││analize, ││coordona-││evidenţa ││zarea ac- ││ment al ││situaţii-││zarea ac-││sinteze ││rea ac- ││situaţiei││tivităţii ││Proiectului││lor de ││tivităţii││şi elabo-││tivităţii││privind ││institu- ││de diminua-││urgenţă ││de veri- ││rare acte││institu- ││restitu- ││ţiilor ││re a riscu-││ ││ficare a ││adminis- ││ţiilor ││irea ││prefectu- ││lui în ││ ││legalită-││trative ││prefectu-││proprie- ││lui în ││cazul pro- ││ ││ţii ││ ││lui în ││tăţilor ││relaţia cu││ducerii ca-││ ││actelor ││ ││domeniul ││ ││serviciile││lamităţilor││ ││ ││ ││electoral││ ││ publice ││naturale şi││ ││ ││ ││ ││ ││deconcen- ││pregătire ││ ││ ││ ││ ││ ││ trate ││pentru ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││situaţii ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││de urgenţă │└─────────┘└─────────┘└─────────┘└─────────┘└─────────┘└──────────┘└───────────┘ +
Anexa 2la regulamentDIAGRAMA DE RELAŢIIa Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului ┌──────────────────┐ │ MINISTRU │ └─────────┬────────┘ │ v ┌────────────────────┐ │ SECRETAR DE STAT │ │ │ └──────────┬─────────┘ │ V ┌───────────────┐ ┌────────────────────┐ ┌───────────────┐ │ AUTORITĂŢI │ │ │ │ALTE STRUCTURI │ │ PUBLICE │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIN CADRUL │ │ INSTITUŢII, │ │ PENTRU RELAŢII │ │APARATULUI │ │ ORGANIZAŢII, │ │ CU INSTITUŢIILE │ │CENTRAL AL MAI │ │ ALTE PERSOANE ││ PREFECTULUI ││ SAU AFLATE ÎN │ │ JURIDICE, │ │ │ │ SUBORDINEA/ │ │PERSOANE FIZICE│ │ │ │ COORDONAREA │ │ │ │ │ │ MAI │ └───────────────┘ │ │ └───────────────┘ └─────┬────┬─────────┘ │ . │ . │ . │ . │ . │ . │ . v v ┌─────────────────┐ │ INSTITUŢIILE │ │ PREFECTULUI │ └─────────────────┘ ┌─────────────────────────────┐ │ LEGENDĂ │ │ │ │ ──────> Relaţii ierarhice │ │ │ │ – Relaţii de cooperare│ │ │ │ ──────> Relaţii de îndrumare│ │ şi coordonare în │ │ domeniul de │ │ specialitate │ │ │ │ ……> Relaţii de control │ │ ierarhic de │ │ specialitate │ └─────────────────────────────┘ +
Anexa 3la regulamentSISTEMUL INFORMAŢIONAL – DECIZIONALderulat în cadrul Direcţiei generalepentru relaţiile cu instituţiile prefectului*Font 9* ┌─────────────────────────┐ │ AUTORITĂŢI PUBLICE, │ │INSTITUŢII, ORGANIZAŢII, │ │ALTE PERSOANE JURIDICE │ └─────────────────────────┘ . . . . ┌───────. .─────────────────────────────────┐ │ . . ┌───────────┐ │ │ . . │STRUCTURI │ │ │ . │ DE │ │┌───────────────┐ │ ┌──────────┐ ┌────────┘ │SPECIALI- │ ││ALTE STRUCTURI │ │ │CONDUCEREA│ └────────┐/ │ TATE │ ││DIN CADRUL │ │ . │DIRECŢIEI │ ├─┬─┬─┬─┬─┬─┤ ││APARATULUI │……… .│GENERALE │/ ─────────┐ │ │ │ │ │ │ │ ││CENTRAL AL MAI │……… .│ │ ─────────┘ │ │ │ │ │ │ │ ││ SAU AFLATE ÎN │ . │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ SUBORDINEA/ │ │ │ │ ┌────────┘ │ │ │ │ │ │ │ ││ COORDONAREA │ │ │ │ │////////// │ │ │ │ │ │ │ ││ MAI │ │ │ │ └────────┐/ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ │ ┌────────────┐└───────────────┘ │ │ │ ┌────────────────────────┘ │INSTITUŢIILE│ │ │ │ │///////////////////////// │PREFECTULUI │ │ └──────────┘ └────────────────────────┐/ └────────────┘ │ . │ └────── . .───────────────────────────────┘ . . ┌──────────────────────────┐ . . │ . LEGENDĂ │ . . │ ……. . INFORMAŢII │ . . │ ……. . PRIMARE │ ┌───────────────┐ │ . │ │PERSOANE FIZICE│ │ │ └───────────────┘ │ ┌─────┘ INFORMAŢII ÎN │ │ └─────┐/ CURS DE │ │ PRELUCRARE │ │ ┌─────┘ │ │ │/////// DECIZII │ │ └─────┐/ │ └──────────────────────────┘ +
Anexa 4la regulamentMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR AprobDIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────INSTITUŢIILE PREFECTULUIFIŞA POSTULUINr. …..Informaţii generale privind postul1. Denumirea postului: director general2. Nivelul postului: de conducere3. Scopul principal al postului: asigurarea monitorizării, îndrumării şi a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege şi realizarea sarcinilor încredinţateCondiţii specifice pentru ocuparea postului1. Studii de specialitate: superioare2. Perfecţionări (specializări): program de formare specializată sau de perfecţionare în administraţia publică3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbă de circulaţie internaţională, nivel mediu5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilităţi în gestionarea resurselor umane, abilităţi de comunicare6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru călătorii frecvente şi delegări7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): calităţi şi aptitudini managerialeAtribuţiile postului1. Organizarea şi conducerea activităţii Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului2. Organizarea şi conducerea activităţii de monitorizare, coordonare, îndrumare metodologică şi control al activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate3. Organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de actele normative, precum şi a sarcinilor încredinţate4. Coordonarea activităţii de monitorizare a îndeplinirii de către prefecţi a atribuţiilor referitoare la controlul legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale5. Asigurarea întocmirii, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informări, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de către prefecţi6. Conducerea activităţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor dispuse de către prefecţi, precum şi de întocmire de informări, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor7. Conducerea activităţii de întocmire a proiectelor de hotărâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primă urgenţă populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene8. Conducerea activităţii de monitorizare şi îndrumare metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului9. Asigurarea activităţii de coordonare a operaţiunilor desfăşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale10. Asigurarea participării la elaborarea proiectelor de acte normative necesare asigurării unui cadru unitar în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale şi pentru Parlamentul European, precum şi a referendumului naţional11. Organizarea activităţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de către prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulării de propuneri privind anularea acestora, dacă este cazul12. Organizarea activităţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulării de propuneri conform prevederilor legale13. Conducerea activităţii de pregătire şi elaborare a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora14. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de materiale în vederea informării Parlamentului, precum şi de răspuns la întrebările şi interpelările formulate de către deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin. (1) şi art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicată15. Asigurarea participării la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primulministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte16. Participarea la activitatea de elaborare de proiecte de acte normative din domeniul administraţiei publice17. Organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de analize privind problematica rezultată din sesizările cu privire la procesul de restituire a proprietăţilor, pe baza datelor transmise de către prefecţiIdentificarea funcţiei publice corespunzătoare postului1. Denumire: funcţie publică de conducere2. Clasa: I3. Gradul profesional: superior4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 aniSfera relaţională a titularului postului1. Sfera relaţională internă:a) Relaţii ierarhice: … – subordonat faţă de: secretarul de stat– superior pentru: directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectuluib) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor … c) Relaţii de control: faţă de directorul general adjunct, şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului … d) Relaţii de reprezentare: … 2. Sfera relaţională externă:a) cu autorităţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizării atribuţiilor din fişa postului … b) cu organizaţii internaţionale: … c) cu persoane juridice private: … 3. Limite de competenţă: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare4. Delegarea de atribuţii şi competenţă: către directorul general adjunctÎntocmit de:1. Numele şi prenumele:2. Funcţia publică de conducere: secretar de stat3. Semnătura …………………………………4. Data întocmirii …………………………….Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului1. Numele şi prenumele2. Semnătura …………………………………3. Data …………………………………………. +
Anexa 5la regulamentMINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR AprobDIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU ─────INSTITUŢIILE PREFECTULUIFIŞA POSTULUINr. ….Informaţii generale privind postul1. Denumirea postului: director general adjunct2. Nivelul postului: de conducere3. Scopul principal al postului: monitorizarea şi îndrumarea de specialitate asupra activităţii personalului din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege şi a sarcinilor încredinţateCondiţii specifice pentru ocuparea postului1. Studii de specialitate: superioare2. Perfecţionări (specializări): program de formare specializată sau de perfecţionare în administraţia publică3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): operare pe calculator, nivel mediu4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): o limbă de circulaţie internaţională, nivel mediu5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: capacitate de organizare şi coordonare, abilităţi în gestionarea resurselor umane, abilităţi de comunicare6. Cerinţe specifice: disponibilitate pentru călătorii frecvente şi delegări7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): calităţi şi aptitudini managerialeAtribuţiile postului1. Participarea la organizarea şi conducerea activităţii de coordonare, monitorizare, îndrumare metodologică şi control al activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului din cadrul instituţiilor prefectului cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate2. Participarea la organizarea activităţii privind realizarea, din însărcinarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, a controlului ierarhic de specialitate asupra activităţii prefecţilor, subprefecţilor şi a personalului instituţiilor prefectului, cu privire la realizarea atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate3. Participarea la organizarea activităţii privind întocmirea, la solicitarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor, de informări, sinteze, note, analize şi rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenţă al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, pe baza datelor transmise de către prefecţi4. Coordonarea activităţii de monitorizare a evoluţiei situaţiilor de urgenţă, a măsurilor dispuse de către prefecţi, precum şi de întocmire de informări, sinteze, rapoarte şi note cu privire la pagubele produse ca urmare a fenomenelor naturale periculoase, în vederea informării conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor5. Coordonarea activităţii de întocmire a proiectelor de hotărâre a Guvernului privind alocarea de sume din fondurile de rezervă pentru înlăturarea efectelor unor calamităţi naturale sau referitoare la acordarea de ajutoare umanitare de primă urgenţă populaţiei afectate de dezastre, în baza propunerilor prefecţilor şi ale consiliilor judeţene6. Coordonarea activităţii de verificare a proiectelor de acte normative iniţiate de către prefecţi, de consiliile judeţene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în vederea formulării de propuneri conform prevederilor legale7. Coordonarea activităţii de verificare a ordinelor cu caracter normativ emise şi transmise de către prefecţi şi informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor în vederea formulării de propuneri privind anularea acestora, dacă este cazul8. Participarea la activitatea de coordonare a operaţiunilor desfăşurate de instituţiile prefectului în cadrul proceselor electorale şi cu ocazia referendumurilor naţionale9. Coordonarea activităţii de monitorizare şi îndrumare metodologică a activităţii structurilor de specialitate în domeniul serviciilor publice deconcentrate, din cadrul instituţiilor prefectului10. Coordonarea activităţii de monitorizare a activităţii colegiilor prefecturale11. Coordonarea activităţii de monitorizare a situaţiei privind restituirea proprietăţilor12. Coordonarea activităţii de pregătire şi elaborare a proiectelor de hotărâre a Guvernului pentru numirea/eliberarea în/din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor, precum şi a actelor administrative de modificare a raporturilor de serviciu ale acestora13. Participarea la organizarea, în baza dispoziţiilor primite, de întâlniri de lucru între primul-ministru şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi prefecţi, subprefecţi, reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi ai autorităţilor administraţiei publice locale, pe de altă parte14. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de materiale în vederea informării Parlamentului, precum şi de răspuns la întrebările şi interpelările formulate de către deputaţi sau senatori, în temeiul art. 111 alin.(1) şi art. 112 alin.(1) din Constituţia României, republicată15. Participarea la activitatea de elaborare a proiectelor de acte normative din domeniul administraţiei publice16. Îndeplinirea atribuţiilor specifice funcţionarului de securitate17. Coordonarea activităţii privind analizarea petiţiilor repartizate Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului şi iniţierea demersurilor necesare în vederea soluţionării lor18. Realizarea acţiunilor necesar a fi întreprinse în baza corespondenţei între structurile centrale ale Ministerului Administraţiei şi InternelorIdentificarea funcţiei publice corespunzătoare postului1. Denumire: funcţie publică de conducere2. Clasa: I3. Gradul profesional: superior4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 aniSfera relaţională a titularului postului1. Sfera relaţională internă:a) Relaţii ierarhice … – subordonat faţă de: directorul general– superior pentru: şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectuluib) Relaţii funcţionale: cu toate structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor … c) Relaţii de control: faţă de şefii de serviciu şi celelalte persoane din cadrul Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului … d) Relaţii de reprezentare: … 2. Sfera relaţională externă:a) cu autorităţi şi instituţii publice: relaţii necesare realizării atribuţiilor din fişa postului … b) cu organizaţii internaţionale: … c) cu persoane juridice private: … 3. Limite de competenţă: în limitele stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare4. Delegarea de atribuţii şi competenţă:Întocmit de:1. Numele şi prenumele:2. Funcţia publică de conducere: director general3. Semnătura …………………………………..4. Data întocmirii ………………………………Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului1. Numele şi prenumele: …………………………..2. Semnătura ………………………3. Data …………………………Avizat Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă:1. Numele şi prenumele: ……………………………..2. Funcţia publică: director general3. Semnătura ………………………4. Data: ……………………….Contrasemnează:1. Numele şi prenumele: ……………………………..2. Funcţia: secretar de stat3. Semnătura ………………………4. Data: ……………………….––-