REGULAMENT din 8 octombrie 1992

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 21 octombrie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 643 08/10/1992

de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietăţii de Stat



 + 
Capitolul 1 + 
Articolul 1Fondul Proprietăţii de Stat, înfiinţat potrivit prevederilor Legii privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, denumita în continuare lege, este instituţie publică cu personalitate juridică, cu caracter comercial şi financiar.Fondul Proprietăţii de Stat are patrimoniu propriu şi autonomie funcţională şi de decizie. În activitatea să se conduce şi ia hotărîri după principii comerciale.
 + 
Articolul 2Fondul Proprietăţii de Stat administrează patrimoniul propriu şi gestionează acţiunile şi părţile sociale pe care le deţine în societăţile comerciale prevăzute în art. 2 din lege.Activitatea Fondului Proprietăţii de Stat se desfăşoară cu respectarea prevederilor legii, ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, ale prezentului regulament, precum şi a altor prevederi legale aplicabile.
 + 
Articolul 3Fondul Proprietăţii de Stat are sigla proprie, aprobată de consiliul de administraţie.Fondul Proprietăţii de Stat are sediul în Bucureşti, str. C. A. Rosetti nr. 21, sector 1, c.p. 70205.Denumirea "Fondul Proprietăţii de Stat" şi sediul trebuie să figureze, cu caractere vizibile, pe toate actele emise de Fondul Proprietăţii de Stat.Pe documentele oficiale ale Fondului Proprietăţii de Stat se imprima şi sigla acestuia.
 + 
Capitolul 2Obiectul activităţii Fondului Proprietăţii de Stat + 
Articolul 4Fondul Proprietăţii de Stat are drept obiect următoarele activităţi:a) pregătirea şi realizarea privatizării treptate a societăţilor comerciale cu capital de stat, prevăzute în art. 2 din lege, tinzind să asigure reducerea participării statului la capitalul social pînă la completa privatizare;b) gestionarea acţiunilor şi părţilor sociale pe care le deţine, indeplinind atribuţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;c) valorificarea veniturilor obţinute, în vederea asigurării finanţării acţiunilor prevăzute la lit. a) şi b), precum şi a altor acţiuni prevăzute de lege, care revin Fondului Proprietăţii de Stat.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul Fondului Proprietăţii de Stat + 
Articolul 5Patrimoniul Fondului Proprietăţii de Stat este iniţial constituit, conform legii, din 70% din acţiunile şi, după caz, din părţile sociale ale societăţilor comerciale cu capital de stat prevăzute în art. 2 al legii, precum şi din 70% din sumele rezultate din vînzarea acţiunilor societăţilor comerciale înainte de organizarea Fondului Proprietăţii de Stat.Acţiunile şi părţile sociale care formează patrimoniul iniţial al Fondului Proprietăţii de Stat i se transmit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în numele statului român, prin act de transmitere, întocmit potrivit anexei la prezentul regulament.
 + 
Articolul 6Patrimoniul Fondului Proprietăţii de Stat este alimentat la venituri de sumele realizate din acţiunea de privatizare şi orice operaţiuni comerciale sau financiare efectuate de Fondul Proprietăţii de Stat în cadrul legii.
 + 
Articolul 7Cheltuielile Fondului Proprietăţii de Stat se efectuează cu respectarea dispoziţiilor legale a normelor financiare, potrivit competentelor stabilite de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 8Bugetul de venituri şi cheltuieli întocmit anual şi contul de execuţie bugetară pentru anul precedent sînt aprobate de consiliul de administraţie.
 + 
Capitolul 4Atribuţiile Fondului Proprietăţii de Stat + 
Articolul 9Fondul Proprietăţii de Stat exercita, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:a) întocmeşte, în colaborare cu Fondurile Proprietăţii Private, programul anual minimal de privatizare pentru anul următor şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare;b) urmăreşte, în cadrul programelor anuale minimale de privatizare, reducerea participării statului la capitalul social al societăţilor comerciale, pînă la privatizarea completa a acestora;c) colaborează cu Fondurile Proprietăţii Private pentru stabilirea şi realizarea măsurilor de accelerare a procesului de privatizare;d) elaborează raportul anual asupra activităţii sale şi îl prezintă Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare. Raportul şi contul de profit şi pierderi se publică în Monitorul Oficial al României şi se difuzează prin mijloace de informare în masa;e) ia măsuri în vederea vinzarii acţiunilor societăţilor comerciale către persoanele care se bucura de facilităţile acordate prin art. 48 şi 49 din lege;f) în calitate de acţionar şi titular de părţi sociale ale societăţilor comerciale cu capital de stat, prevăzute în art. 2 al legii, exercita drepturile şi-şi asuma obligaţiile ce-i revin în aceasta calitate, potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale şi altor legi cu caracter comercial;g) defineste criteriile de performanţă minima pentru aprecierea societăţilor comerciale al căror acţionar este;h) stabileşte, în funcţie de realizarile obţinute de societăţile comerciale în raport cu criteriile de performanţă minima, programe pentru restructurarea şi reabilitarea acestora; efectuează investiţii şi finanţări, fără ca prin aceasta sa mărească proporţia participării statului la capitalul social al societăţilor comerciale;i) stabileşte societăţile comerciale care urmează a fi lichidate în condiţiile legii, întrucît nu mai pot fi reabilitate;j) acorda, conform legii, persoanelor îndreptăţite, credite, termene de plată, plata în rate sau alte facilităţi pentru cumpărarea de acţiuni şi active ale societăţilor comerciale;k) stabileşte, pentru fiecare an, politica de utilizare a dividendelor ce i se cuvin şi a profitului propriu realizat;l) participa, împreună cu Agenţia Naţionala pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Fondurile Proprietăţii Private, la privatizarea societăţilor comerciale mici, în condiţiile prevăzute de lege;m) acorda mandat special Fondului Proprietăţii Private pentru privatizarea fiecărei societăţi comerciale mijlocii, în condiţiile prevăzute de lege;n) acorda Fondului Proprietăţii Private mandat pentru a negocia, în numele sau, condiţiile de vînzare în cazul în care persoanele fizice şi juridice, române sau străine, vor opta sa cumpere 100% acţiunile unor societăţi comerciale;o) efectuează, direct sau prin reprezentant, orice alte operaţiuni comerciale şi financiare, necesare realizării obiectului sau de activitate;p) acorda şi primeşte orice asigurări şi garanţii necesare realizării obiectului sau de activitate.
 + 
Capitolul 5Consiliul de administraţie + 
Articolul 10Organul de conducere al Fondului Proprietăţii de Stat este consiliul de administraţie, format de 17 membri, numiţi pentru un mandat de 5 ani, care poate fi reînnoit o singură dată.Numirea membrilor consiliului de administraţie se face potrivit legii. Revocarea acestora pentru abateri grave în executarea mandatului se face de aceleaşi organe care au făcut numirea. În cazul săvîrşirii infracţiunilor prevăzute de art. 29 din Legea nr. 31/1990, revocarea este obligatorie.Conducerea se exercită de consiliul de administraţie, în şedinţe ordinare sau extraordinare, şi de preşedintele acestuia, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament.
 + 
Articolul 11Membrii consiliului de administraţie nu pot fi, în acelaşi timp:a) membri în consiliile de administraţie ale Fondurilor Proprietăţii Private sau cenzori ai acestora;b) administratori sau cenzori ai societăţilor comerciale prevăzute la art. 2 din lege;c) administratori sau cenzori ai societăţilor comerciale privatizate conform legii, decît după expirarea unei perioade de 2 ani de la încheierea privatizării.
 + 
Articolul 12În caz de incompatibilitate sau alta cauza care provoacă vacanta unui loc în consiliul de administraţie, acesta va solicita organului care a numit pe cel în cauza să facă de îndată noi numiri pentru perioada ce a rămas din mandatul de 5 ani.
 + 
Articolul 13Membrii consiliului de administraţie îşi exercită mandatul potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale. Ei răspund pentru activitatea lor, personal şi solidar, potrivit legislaţiei comerciale.
 + 
Articolul 14Răspunderea pentru actele săvîrşite sau pentru omisiuni nu se întinde şi la acei membri ai consiliului de administraţie care au făcut să se constate, în registrul hotărîrilor consiliului, împotrivirea lor în legătură cu anumite hotărîri care au fost adoptate şi au încunoştinţat despre aceasta pe cenzori.Pentru hotărîrile luate în şedinţele la care un membru al consiliului de administraţie nu a participat, el rămîne răspunzător dacă, în termen de o luna de cînd a luat cunoştinţa de acestea, nu a făcut împotrivirea în condiţiile prevăzute la alin. 1.
 + 
Articolul 15Atunci cînd un membru al consiliului de administraţie, sotia, rudele sau afinii săi pînă la gradul al IV-lea inclusiv au într-o anumită operaţiune, direct sau indirect, interese contrare intereselor Fondului Proprietăţii de Stat, el trebuie să înştiinţeze despre aceasta pe ceilalţi membri ai consiliului şi pe cenzori şi sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operaţiune.
 + 
Articolul 16Nerespectarea, de către un membru al consiliului de administraţie, a prevederilor art. 11 şi art. 15 din prezentul regulament atrage răspunderea pentru daunele produse Fondului Proprietăţii de Stat.
 + 
Articolul 17Consiliul de administraţie lucrează valabil în prezenta a cel puţin 12 din numărul membrilor săi şi ia decizii valabile cu votul a 3/4 din numărul celor prezenţi.
 + 
Articolul 18Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţele ordinare cel puţin o dată pe luna.Consiliul de administraţie poate fi convocat în şedinţe extraordinare de către preşedinte sau la cererea a cel puţin 5 dintre membrii săi.
 + 
Articolul 19Şedinţele consiliului de administraţie trebuie să fie convocate în scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data fixată pentru ţinerea acestora. Convocările pentru întrunirile consiliului de administraţie vor cuprinde locul unde se va tine şedinţa şi ordinea de zi, neputindu-se lua nici o hotărîre asupra problemelor neprevăzute decît în caz de urgenta.
 + 
Articolul 20Şedinţele consiliului de administraţie vor fi conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de vicepreşedinte.La şedinţe vor fi convocaţi şi cenzorii, aceştia neavînd drept de vot.
 + 
Articolul 21Toate materialele, inclusiv rapoartele despre operaţiunile ce s-au executat, se prezintă în şedinţele consiliului de administraţie numai în scris.
 + 
Articolul 22La fiecare şedinţa se va întocmi un proces verbal, care va cuprinde ordinea deliberărilor, deciziile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate.
 + 
Capitolul 6Competentele organului de conducere şi ale directorului general executiv + 
Articolul 23Consiliul de administraţie are următoarele competente:a) elaborează proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietăţii de Stat şi propune modificarea sau completarea acestuia;b) alege, dintre membrii săi, un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar general al consiliului; secretarul de stat pentru privatizare nu poate fi ales în nici una din aceste funcţii;c) aproba structura organizatorică a aparatului central, atribuţiile acestuia, precum şi statul de funcţii şi numărul de salariaţi;d) îşi da acordul la numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general executiv; numeşte conducătorii reprezentantelor din străinătate;e) aproba, pe criterii de gestiune, eficacitatea şi costuri, înfiinţarea de filiale, sucursale şi agenţii în ţara şi reprezentante în străinătate, structura organizatorică a acestora şi statul de funcţii;f) adopta proiectul programului anual de privatizare şi raportul anual asupra activităţii, care se supun Parlamentului spre aprobare şi Guvernului spre informare;g) aproba strategiile de restructurare şi de privatizare ale societăţilor comerciale, ţinînd seama de obiectivele sectoriale stabilite de Guvern;h) adopta, în cadrul legii, norme metodologice specifice pentru realizarea şi accelerarea procesului de privatizare;i) hotărăşte, în condiţiile legii, constituirea de societăţi comerciale care să aibă drept obiect de activitate promovarea şi accelerarea procesului de restructurare economică şi de privatizare;j) aproba contul de profit şi pierderi, bilanţul şi bugetul de venituri şi cheltuieli ale Fondului Proprietăţii de Stat;k) numeşte, pe bază de mandat, reprezentantul (reprezentanţii) Fondului Proprietăţii de Stat în adunările generale ale societăţilor comerciale în care acesta este acţionar sau titular de părţi sociale; stabileşte obligaţiile reprezentantului de a apara şi promova interesele acţionarului, atribuţiile, drepturile şi răspunderile reprezentantului, precum şi condiţiile de retragere a mandatului, care vor fi concretizate într-un contract de reprezentare; fixează criteriile pentru stabilirea numărului reprezentanţilor Fondului Proprietăţii de Stat în adunările generale;l) aproba mandatul special al reprezentantului (reprezentanţilor) Fondului Proprietăţii de Stat în adunările generale ale societăţilor comerciale în care acesta este acţionar sau titular de părţi sociale, întrunite pentru a hotărî asupra:– divizării, fuziunii, dizolvării şi lichidării din orice cauza;– participării la constituirea de noi societăţi comerciale;– modificării participatiei statului la capitalul social în alt mod decît în cadrul acţiunii de privatizare stabilite de lege;m) desemnează delegaţii Fondului Proprietăţii de Stat care participa la privatizarea, potrivit legii, a societăţilor comerciale mici şi stabileşte poziţia acestora în susţinerea unei optime valorificari, prin privatizare, a participatiei statului la capitalul social al societăţii comerciale respective;n) acorda mandat special, pentru fiecare caz în parte, Fondurilor Proprietăţii Private pentru privatizarea, în condiţiile legii, a societăţilor comerciale mijlocii. Desemnează delegatul sau pentru a participa la procedura de privatizare şi a tine la curent consiliul de administraţie cu mersul privatizării. În cazul în care exista neintelegeri cu Fondul Proprietăţii Private, cu privire la condiţiile de privatizare a unei societăţi comerciale mijlocii, pentru care s-a dat mandat special, adopta, în termen de 30 de zile, o soluţie alternativa şi o transmite Fondului Proprietăţii Private, după ce, în prealabil, a fost însuşită de Agenţia Naţionala pentru Privatizare şi Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii;o) se consulta cu Consiliul de administraţie al Fondului P roprietatii Private înainte de a lua o decizie de privatizare, în cazul unei societăţi comerciale mijlocii care este direct legată de activitatea societăţilor comerciale mari;p) adopta criteriile de performanţă minima ale societăţilor comerciale;r) aproba proportiile de utilizare a veniturilor Fondului Proprietăţii de Stat pentru:– depunerea în conturi purtătoare de dobinzi;– efectuarea de investiţii şi finanţări în societăţile comerciale, dacă sînt necesare pentru restructurarea şi reabilitarea acestora;– acordarea de credite persoanelor fizice sau persoanelor juridice cu capital privat, române, pentru a le facilita cumpărarea de acţiuni, părţi sociale sau active ale societăţilor comerciale;– finanţarea cheltuielilor legate de pregătirea şi realizarea privatizării societăţilor comerciale;– orice alte operaţiuni comerciale şi financiare în legătură cu obiectul de activitate;– stabileşte numărul de acţiuni, pentru fiecare oferta publică de vînzare, care pot fi vîndute deţinătorilor de certificate de proprietate cu o reducere de 10% faţă de preţul ofertei;t) stabileşte condiţiile de exercitarea a dreptului la reducerea preţului de cumpărare a acţiunilor societăţilor comerciale care se privatizează, în cadrul ofertei publice de vînzare, cu respectarea prevederilor legii;u) negociaza şi încheie, cu fiecare Fond al Proprietăţii Private, acordul acţionarilor, cu respectarea legii;v) stabileşte modelul de declaraţie a averii şi termenul înăuntrul căruia trebuie completată, potrivit art. 69 din lege;w) aproba contractarea, cu persoane fizice şi juridice, române sau străine, de servicii de asistenţa de specialitate în domeniul privatizării şi restructurării economice şi tehnice;z) exercita orice alte atribuţii ale Fondului Proprietăţii de Stat prevăzute în lege şi prezentul regulament.
 + 
Articolul 24Preşedintele consiliului de administraţie aduce la îndeplinire hotărîrile consiliului de administraţie şi îl informează asupra modului de realizare a acestora, în care scop are următoarele competente şi atribuţii:a) prezintă consiliului de administraţie proiectele programului anual minimal de privatizare şi al bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul privind execuţia bugetară, precum şi raportul anual de activitate;b) numeşte şi eliberează din funcţie, cu acordul consiliului de administraţie, pe directorul general executiv; numeşte şi eliberează din funcţie pe directori;c) controlează activitatea directorului general executiv;d) angajează şi reprezintă Fondul Proprietăţii de Stat în relaţiile cu persoanele fizice sau juridice, precum şi în faţa instanţelor judecătoreşti şi arbitrale;e) semnează sau aproba încheierea contractelor date în competenţa sa;f) aproba angajamente de plati date în competenţa sa;g) îndeplineşte orice alta atribuţie data de consiliul de administraţie.În absenta preşedintelui, atribuţiile acestuia se exercită de vicepreşedintele consiliului de administraţie.Preşedintele consiliului de administraţie poate să delege directorului general executiv dreptul ca acesta sa angajeze şi sa reprezinte Fondul Proprietăţii de Stat în relaţiile cu persoane fizice sau persoane juridice, precum şi în faţa instanţelor judecătoreşti şi arbitrale.
 + 
Articolul 25Secretarul general al consiliului de administraţie are următoarele atribuţii:a) asigura pregătirea materialelor şedinţelor consiliului de administraţie şi buna desfăşurare a acestora;b) întocmeşte procesul-verbal al fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie;c) coordonează activitatea aparatului tehnic al consiliului de administraţie;d) păstrează documentele consiliului de administraţie;e) îndeplineşte alte sarcini încredinţate de consiliu.
 + 
Articolul 26Directorul general executiv conduce operativ activitatea curenta a aparatului Fondului Proprietăţii de Stat. Competentele şi atribuţiile sale sînt următoarele:a) elaborează proiectele programului anual minimal de privatizare şi al bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul anual de activitate şi raportul privind execuţia bugetară şi le prezintă preşedintelui consiliului de administraţie;b) angajează şi concediază salariaţii Fondului Proprietăţii de Stat, cu excepţia celor care sînt în competenţa de numire a preşedintelui consiliului de administraţie;c) încheie contractul colectiv de muncă şi negociaza, în cadrul acestuia, drepturile salariale;d) angajează cheltuielile legate de funcţionarea aparatului propriu al Fondului Proprietăţii de Stat;e) prezintă consiliului de administraţie sau preşedintelui sau lucrările întocmite de organele de execuţie, asigurind, după aprobarea acestora, transmiterea lor pentru executare sau comunicarea la alte organe;f) angajează colaboratori externi pentru anumite lucrări sau avize de specialitate;g) exercita orice alte atribuţii ce-i sînt delegate de consiliul de administraţie sau de preşedintele acestuia.
 + 
Capitolul 7Cenzorii + 
Articolul 27Cenzorii, numiţi în conformitate cu legea, sînt în număr de 6, din care 3 titulari şi 3 supleanţi, pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de a li se reînnoi mandatul o singură dată.
 + 
Articolul 28Cenzorii supraveghează gestiunea Fondului Proprietăţii de Stat, inclusiv a unităţilor teritoriale şi a reprezentantelor din străinătate, în care scop:a) certifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi;b) certifica indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie;c) prezintă în consiliul de administraţie raportul propriu asupra bilanţului exerciţiului economico-financiar încheiat.Certificarea şi raportul cenzorilor prevăzute la lit. a) şi c) se anexează la raportul de activitate anual al Fondului Proprietăţii de Stat.
 + 
Articolul 29Cenzorii prezintă consiliului de administraţie, dacă este cazul, rapoarte speciale asupra constatărilor făcute.
 + 
Capitolul 8Salarizarea, remunerarea şi alte drepturi băneşti + 
Articolul 30Remuneraţiile şi salariile vor cuprinde o parte fixa şi o parte variabila, stabilite în raport cu performanţele Fondului Proprietăţii de Stat, pe baza criteriilor aprobate de consiliul de administraţie.Drepturile băneşti ale reprezentanţilor Fondului Proprietăţii de Stat în adunările generale ale societăţilor comerciale se acordă potrivit contractului de reprezentare încheiat cu aceştia.
 + 
Articolul 31Remuneraţiile membrilor consiliului de administraţie şi ale cenzorilor, precum şi salariul directorului general executiv se fixează de consiliul de administraţie.
 + 
Capitolul 9Încetarea activităţii Fondului Proprietăţii de Stat + 
Articolul 32Fondul Proprietăţii de Stat îşi încetează activitatea pe data realizării integrale a privatizării societăţilor comerciale cu capital de stat prevăzute în art. 2 din lege.
 + 
Articolul 33Lichidarea patrimoniului Fondului Proprietăţii de Stat se face potrivit art. 29 din lege.
 + 
Capitolul 10Dispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 34Pînă la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului Proprietăţii de Stat, plata salariilor, a remuneraţiilor, onorariilor, indemnizaţiilor şi a altor cheltuieli se face din sursele ce-i revin acestuia conform art. 45 din lege, precum şi din alte surse atrase.
 + 
Articolul 35Fondul Proprietăţii de Stat va sesiza Guvernului insuficientele şi necorelarile legislative constatate în domeniile care formează obiectul activităţii sale, făcînd propuneri în vederea iniţierii unor proiecte de legi sau a unor acte normative la nivelul Guvernului.
 + 
Articolul 36Patrimoniul stabilit conform prevederilor art. 5 din prezentul regulament nu se ia în calcul la raportarile statistice şi economico-financiare întocmite la nivel naţional.
 + 
Articolul 37Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României.
 + 
Anexa la RegulamentACT DE TRANSMITERE a 70% din acţiunile sau părţile sociale ale societăţilor comerciale Între:– statul român, denumit în cele ce urmează statul, reprezentat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin……………,în calitate de ministru, pe de o parte, şi– Fondul Proprietăţii de Stat, denumit în cele ce urmează fondul, legal reprezentat prin ………….., în calitate de preşedinte al consiliului de administraţie, pe de o parte,s-a încheiat prezentul act de transmitere. PREAMBUL Legea nr. 15/1990 a prevăzut condiţiile de reorganizare a unităţilor economice de stat în regii autonome şi societăţi comerciale.Legea nr. 58/1991 a stabilit condiţiile şi modalităţile de privatizare a societăţilor comerciale.Art. 24 din Legea nr. 58/1991 a prevăzut ca fondul deţine iniţial 70% din capitalul social al societăţilor comerciale.Potrivit actului constitutiv din data de …… şi cererii de înmatriculare din data de ……, înregistrată în data de ….. la Registrul comerţului de pe lîngă Camera de Comerţ şi Industrie, a fost creata o societate comercială cu denumirea ………….., sub forma juridică de societate pe acţiuni/societate cu răspundere limitată, denumita în continuare societate, cu un capital social de ……… lei, compus din ………acţiuni/părţi sociale, cu o valoare nominală de ………… lei fiecare.Statul este, pînă la data semnării prezentului act de transmitere, acţionarul/asociatul unic al societăţii, potrivit art. 20 din Legea nr. 15/1990.În consecinţa, au fost convenite următoarele:  + 
Articolul 1TransmitereStatul transmite, pe baza prezentului act, fondului 70% din capitalul social al societăţii, care reprezintă ………. acţiuni/părţi sociale, în valoare nominală de ………. lei fiecare, conform înregistrării la Registrul comerţului.Transmiterea se materializeaza prin prezentul act.
 + 
Articolul 2ÎnregistrarePrezentul act se înregistrează la Registrul comerţului de la sediul social al societăţii.Fondul se obliga sa înscrie societatea pe lista societăţilor comerciale din al căror capital social i s-a transmis 70%.Fondul se obliga sa publice aceasta lista în Monitorul Oficial al României.Încheiat la …… la data de ……. în patru exemplare. Statul, Fondul Proprietăţii de Stat, ––––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x