REGULAMENT din 8 noiembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5420 08/11/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 5420 08/11/2005

de desfăşurare a examenului în vederea obţinerii "Diplomei de acces general în învăţământul superior german" şi a "Diplomei de bacalaureat" de către absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale germane din România



 + 
§– Scopul examenuluiPrin promovarea examenului candidaţii vor demonstra ca îndeplinesc condiţiile necesare pentru începerea unui studiu superior la instituţiile de învăţământ superior în Republica Federala Germania şi în România.
 + 
§ 2– Susţinerea examenului(1) Susţinerea examenului poate fi solicitată de secţii/şcoli speciale germane, care funcţionează în România, în conformitate cu Acordul dintre Republica Federala Germania şi România, cu privire la colaborarea în domeniul şcolar,(2) Examenul se susţine la sfârşitul ultimului an şcolar al secţiei/şcolii speciale germane.(3) Conducerea şcolii anunta la începutul anului şcolar respectiv, intenţia de a organiza examenul şi solicita Conferintei Permanente a Ministrilor învăţământului şi Culturii din Republica Federala Germania numirea unui preşedinte al comisiei de examen. Solicitarea va conţine calendarul probelor scrise şi o propunere referitoare la calendarul probelor orale, precum şi numărul probabil de candidaţi
 + 
§ 3– Discipline de examen. Cerinţe(1) Examenul poate fi susţinut doar integral. El se compune din probe scrise şi din probe orale.(2) Cerinţele pentru disciplinele de examen trebuie să corespundă programelor aprobate pentru fiecare disciplina în parte de către Comisia Federatie – Landuri pentru Activitate Şcolară în Străinătate şi de către Ministrul/Ministerul Educaţiei şi Cercetării din România.(3) Disciplinele de examen sunt:● Limba germană;● Limba română;● Limba engleza;● Limba franceza;● Istoria;● Matematica;● Fizica;● Chimia;● Biologia.(4) a) În ultimii doi ani şcolari ai secţiei/şcolii germane speciale sunt obligatorii pentru eleve şi elevi doua dintre cele trei discipline din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii (Fizica, Chimie, Biologie).(b) Examenul consta pentru fiecare candidat din opt discipline de examen.(5) Cele patru discipline, la care se susţin probe scrise sunt;a. Limba germană;b. Limba română;c. Matematica;d. una dintre disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii, care se vor preda până la examen cel puţin timp de patru ani succesivi sau o limbă moderna, la alegerea candidaţilor (respectiv Limba engleza sau Limba franceza), care se vor preda până la susţinerea examenului cel puţin şase ani succesivi. Disciplina aleasă trebuie să fi fost predată în ultimii doi ani şcolari cu cel puţin trei ore pe săptămâna,(6) Fiecare candidat va fi examinat oral la cel puţin trei discipline, şi anume :● Limba germană şi Limba românăşi● o alta disciplina, pe care o alege candidatul dintre celelalte discipline de examen § 3. (4) b). Pentru disciplina Istorie examenul se compune din două părţi cu durata de 15 minute: Istorie universala (în limba germană) şi Istoria Românilor (în limba română).Comisia de examen poate fixa pentru candidat probe orale suplimentare cf. § 12 (4)).
 + 
§ 4– Evaluare(1) Pentru evaluarea rezultatelor şcolare ale elevelor şi elevilor din ultimii doi ani şcolari şi în cadrul examenului, este valabil următorul sistem de notare, exprimat în calificative:foarte bine – dacă rezultatele şcolare corespund într-o măsura deosebită cerinţelor;bine – dacă rezultatele şcolare corespund pe deplin cerinţelor;corespunzător – dacă rezultatele şcolare corespund în general cerinţelor;suficient – dacă rezultatele şcolare prezintă oarecare lacune, dar în general corespund cerinţelor;necorespunzător – dacă rezultatele nu corespund cerinţelor, dar se constată că exista cunoştinţele de baza necesare, iar lacunele ar putea fi eliminate într-o anumită perioada de timp;insuficient – dacă rezultatele şcolare nu corespund cerinţelor, iar cunoştinţele de baza sunt atât de lacunare încât nu ar putea fi eliminate într-o perioadă de timp previzibila,(2) Pentru transpunerea calificativelor în sistemul de notare din Republica Federala Germania, exprimat în puncte este valabilă următoarea grila;15/l4/13 puncte corespund calificativului "foarte bine"12/11/10 puncte corespund calificativului "bine"9/8/7 puncte corespund calificativului "corespunzător"6/5/4 puncte corespund calificativului "suficient"3/2/1 puncte corespund calificativului "necorespunzător"0 puncte corespund calificativului "insuficient"(3) Rezultatele şcolare semestriale, obţinute la "disciplinele de examen" în ultimii doi ani şcolari, precum şi rezultatele obţinute la examen sunt notate cu un număr de puncte de la 0 la 15, în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania,Transpunerea rezultatelor şcolare semestriale din ultimii doi ani şcolari şi a celor obţinute la examen în puncte din sistemul de notare utilizat în Republica Federala Germania se face în baza tabelelor asupra cărora s-a convenit, (Anexa 5 şi Anexa 6),
 + 
§ 5– Comisia de examen. Comisia de examen pe discipline. Participanţi.(1) Din comisia de examen fac parte:a) reprezentantul Conferintei Permanente a Ministrilor învăţământului şi Culturii din Republica Federala Germania, în calitate de preşedinte al comisiei de examen,b) un reprezentant numit de Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România,c) directorul şcolii,d) directorul secţiei/şcolii speciale germanee) cadrele didactice care au predat candidaţilor disciplinele de examen în ultimul an şcolar.(2) Preşedintele comisiei de examen este numit de către preşedintele Conferintei Permanente a Ministrilor învăţământului şi Culturii din Republica Federala Germania, de comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Federale Germania. Acesta este, de regula, un membru al Comisiei Federatie – Landuri pentru Activitate Şcolară în Străinătate din Republica Federala Germania.(3) Preşedinţia comisiei de examen pe discipline este preluată de reprezentantul numit de Ministerul Educaţiei şi Cercetării din România, pentru examenele la disciplinele Limba şi literatura română şi Istoria Românilor.(4) Din comisia de examen pe discipline fac parte preşedintele comisiei de examen, profesorul de specialitate, care a predat disciplina de examen în ultimul an şcolar şi profesorul, care consemnează rezultatele examenului/ al doilea corector.(5) La desfăşurarea probelor orale participa, în afară membrilor comisiei de examen şi a comisiei de examen pe discipline, şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România şi ai reprezentantei Republicii Federale Germania, respectiv ai misiunii diplomatice sau ai oficiului consular, Cadrele didactice din şcoala pot participa la desfăşurarea probelor orale.(6) Membrii comisiei de examen, cadrele didactice, implicate în examen, precum şi ceilalţi participanţi la desfăşurarea probelor orale, sunt obligaţi sa păstreze secretul în legătură cu examenul.
 + 
§ 6– Înscrierea la examen. Consiliul de admitere la examen.(1) Cererea de înscriere a candidatului se înaintează directorului secţiei speciale germane, până la data fixată de conducerea şcolii. Candidatul comunică opţiunea sa în legătură cu cea de-a patra proba scrisă (§ 3 (5) d, şi cea de-a treia proba orala (§ 3 (6)).(2) Cererii de înscriere i se anexează un curriculum vitae, scris de mana şi o prezentare a parcursului şcolar anterior.(3) a) În cadrul Consiliului de admitere la examen, format din cadrele didactice, care fac parte din comisie, prezidat de directorul secţiei speciale (§ 5 (1) e)) se va decide, înainte de începerea probelor scrise, pentru fiecare candidat în parte, de comun acord cu directorul şcolii, dacă rezultatele obţinute ia învăţătura permit admiterea candidatului la examen.b) Admiterea la examen presupune participarea cu regularitate a candidaţilor la orele de curs şi rezultate şcolare, care fac previzibila promovarea examenului.
 + 
§ 7– Cerinţe ale examenului scris(1) Subiectele trebuie să ofere candidatului prilejul sa demonstreze cunoştinţe, cunoaşterea metodelor, gandire independenta, capacitate de judecată şi de prezentare a cunoştinţelor.Nu este permis ca subiectele să se asemene cu cele rezolvate sau tratate în cadrul orelor de curs, sau să fie pregătite în cadrul orelor de curs astfel, încât sa nu solicite o rezolvare independenta din partea candidatului.(2) Subiectele trebuie să fie alcătuite conform predării din ultimii doi ani şcolari.(3) Formularea subiectelor se va face astfel, încât sa i se ofere candidatului posibilitatea de a demonstra abilitaţi şi cunoştinţe în trei domenii de cerinţe:I. Redarea într-un context repetitiv a cunoştinţelor şi informaţiilor dintr-un domeniu bine definit într-un context invatat, descrierea şi utilizarea tehnicilor de lucru şi metodelor invatate şi exersate.II. Explicarea, prelucrarea şi prezentarea independenta a unor continuturi cunoscute, aplicarea şi transferul independent a celor însuşite în situaţii şi contexte noi şi comparabile cu cele cunoscute.III. Prelucrarea unor fenomene complexe, după o planificare prealabilă, cu scopul de a găsi independent soluţii, argumente, respectiv interpretări şi de a formula concluzii şi aprecieri proprii.În formularea subiectelor accentul se va pune pe domeniul de cerinţe II.În plus se va tine cont şi de domeniile de cerinţe I şi III, cerinţele din domeniul I vor avea o pondere mai mare decât cele din domeniul III.
 + 
§ 8– Subiectele pentru probele scrise(1) Formularea subiectelor pentru limbile moderne şi pentru limba germană maternă va tine cont de aspectele legate de conţinut, forma şi exprimarea punctului de vedere propriu. Subiectele vor fi astfel alcătuite, încât să permită candidatului o abordare coerenta.(2) a.) Cele trei tipuri de subiecte pentru disciplina Limba germană sunt:– analiza unui text non- literar– analiza unui text literar– eseu structurat, în baza unui text/unor texteb. Profesorul de specialitate propune pentru fiecare tip de subiect o varianta. Preşedintele comisiei de examen aproba doua variante. Dintre cele doua variante aprobate, candidatul alege o varianta, pe care o tratează.(3) Pentru disciplina Limba şi literatura română sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, aprobată prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării, în anul şcolar respectiv.(4) a) Tipurile de subiecte pentru limbile moderne (Limba engleza, Limba franceza) sunt:– itemi, având ca suport un text non- literar– itemi, având ca suport un text literarTextul, non – literar sau literar, va avea aproximativ 600 de cuvinte.b) Profesorul de specialitate înaintează pentru fiecare tip de subiect doua propuneri de variante. Preşedintele comisiei de examen validează câte o propunere de varianta din cele doua tipuri de subiecte. Dintre cele doua variante validate, candidatul alege o varianta, pe care o tratează. Textul pe care îl redactează candidatul trebuie să aibă minimum 500 şi maximum 900 de cuvinte.(5) a) Pentru disciplina Matematica se cere tratarea a trei subiecte.b.) Profesorul de specialitate înaintează doua variante care conţin câte trei itemi. Fiecare varianta propusă trebuie să conţină itemi din cel puţin două domenii de specialitate, dintre care un item din domeniul analizei matematice. Subiectele vor fi astfel formulate încât sa nu se limiteze doar la soluţionarea prin calcul.c.) Preşedintele comisiei de examen validează, de regula, o propunere de varianta. El poate selecta şi trei itemi din cele doua propuneri de variante. Analiza matematica este obligatorie.(6) a.) Tipurile de itemi pentru disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii sunt;– prelucrarea/ analizarea şi discutarea unui experiment;– tratarea unui subiect din domeniul specialitatii (descrierea unui experiment, care nu a fost prezentat în cadrul orelor de curs, texte, imagini, tabele, grafice, măsurători succesive, preparate microscopice etc);– forme mixte ale acestor tipuri de itemi.b.) Examenul se bazează pe domeniile de conţinut şi de examen, parcurse în ultimii doi ani şcolari, conform programelor, aprobate de ambele părţi:– Fizica: mecanică; câmpuri electrice şi magnetice; vibratii şi unde electromagnetice; fizica atomica şi nuclearaÎn ansamblu, variantele de subiecte vor conţine în mod obligatoriu cel puţin două din cele patru domenii.– Chimie: structura materiei; tipuri şi mecanisme de reactie; desfăşurarea proceselor chimice (n.n. declanşarea şi susţinerea reactiilor chimice); reactiile hidrocarburilor şi ale derivatilor acestora; substanţe naturale şi produse sintetice; metode în chimia analitica; teme selectate din chimie aplicată.În ansamblu, variantele de subiecte vor conţine, în mod obligatoriu, cel puţin trei din cele şapte domenii. Fiecare varianta în parte va conţine cel puţin două din cele şapte domenii.– Biologiei biologie celulara; metabolism energetic şi transmitere de energie; ecologie şi protecţia mediului; prelucrarea informaţiilor şi comportament; genetica şi dezvoltare; evoluţie,În ansamblu, variantele de subiecte vor conţine, în mod obligatoriu, cel puţin două din cele şase domenii.Conţinuturile din anul şcolar premergător ultimilor doi ani de liceu (clasa a X-a) sunt considerate cunoştinţe de baza.c.) Partea centrala a subiectului o constituie materialul suport oferit candidatului, respectiv experimentul care trebuie efectuat. Un subiect fără material suport sau experiment nu poate fi validat.În cazul în care candidatul nu obţine rezultatele unui experiment, el poate continua rezolvarea subiectului, în baza datelor care i se pun ulterior la dispoziţie, în cazul nereusitei. Accentul se pune pe căile de rezolvare.Dacă un subiect este structurat pe subdomenii, se va evita un demers ce implica pasi foarte mici.d.) Profesorul de specialitate înaintează doua variante de subiecte din domenii de specialitate diferite.e) Preşedintele comisiei de examen validează o varianta de subiect, care va fii tratata de către candidaţi.(7) Subiectele vor conţine toate precizările necesare pentru tratarea lor şi se vor menţiona mijloacele auxiliare, care le vor fi puse la dispoziţie candidaţilor.(8) Fiecare subiect propus va fi însoţit de un barem detaliat, care va cuprinde şi un «orizont al asteptarilor», respectiv ceea ce se asteapta din partea candidaţilor în tratarea subiectului, precum şi criteriile de evaluare, inclusiv precizări referitoare la ponderea subpunctelor; astfel se evidenţiază şi relaţia faţă de cele trei domenii de cerinţe.Se anexează o scurta prezentare a continuturilor şi a temelor abordate în lucrările semestriale din ultimii doi ani şcolari(9) Profesorii de specialitate prezintă propunerile de variante directorului secţiei speciale germane/şcolii, confirmandu-i acestuia, în scris, păstrarea secretului cu privire la subiecte. Directorul secţiei speciale germane/şcolii verifica propunerile, constatând, dacă acestea sunt în concordanta cu prezentul regulament şi le trimite în timp util preşedintelui comisiei de examen.(10) Dacă constata nerespectarea prevederilor regulamentare, preşedintele comisiei de examen poate modifica subiectele sau poate să solicite alte propuneri de subiecte.(11) Plicul sigilat, conţinând subiectele, poate fi deschis numai în prezenta directorului şcolii, în ziua desfăşurării fiecărei probe în parte.În cazul în care preşedintele comisiei de examen modifica o varianta, acest lucru se consemnează pe plic. În acest caz, plicul se deschide în ziua premergătoare desfăşurării probei scrise respective, în prezenta directorului şcolii. Acelaşi lucru este valabil şi în situaţia în care preşedintele comisiei de examen a ales un experiment pentru proba scrisă la o disciplina din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii.(12) Profesorii propunatori de subiecte şi directorul secţiei/şcolii speciale germane, au datoria de a asigura ca subiectele pentru proba scrisă să le fie făcute cunoscute candidaţilor numai la începutul fiecărei probe în parte. Este interzisă divulgarea subiectelor sau orice aluzie la subiectele propuse.
 + 
§ 9– Desfăşurarea probelor scrise(1) Cel târziu în ultima zi de curs înaintea primei probe scrise, directorul secţiei speciale germane aduce la cunoştinţa candidaţilor consecinţele săvârşirii unei fraude.(2) Candidaţii tratează subiectele sub supravegherea permanenta a cadrelor didactice. Directorul secţiei speciale germane stabileşte supravegherea şi verifica aşezarea candidaţilor în sălile de examen, în conformitate cu planificarea întocmită.a) Cel ce se face vinovat de frauda, de tentativa de frauda sau acorda ajutor în timpul examenului, este exclus din examen. Examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în Învăţământul Superior German" şi a "Diplomei de Bacalaureat", se considera în acest caz "nepromovat".b) Dacă natura cazului permite o decizie mai puţin grava, directorul secţiei speciale germane/şcolii aproba tratarea unui nou subiect. Pentru Limba şi literatura română reprezentantul Ministerului Educaţiei şi Cercetării poate aproba tratarea unui nou subiect.Aplicarea acestei prevederi presupune acordul preşedintelui comisiei de examen.(3) Timpul de lucru alocat pentru probele scrise este de:● 5 ore pentru disciplina Limba germană;● 4 ore pentru disciplinele Limba engleza, respectiv Limba franceza;● 4 ore pentru disciplina Matematica;● 3 ore pentru disciplinele din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii.● Pentru disciplina Limba şi literatura română sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat aprobată prin Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării în anul şcolar respectiv.Pentru disciplinele din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii, preşedintele comisiei de examen poate extinde timpul de lucru, în baza unei cereri întemeiate, pe care o formulează profesorul propunator de subiecte, cu acordul directorului secţiei speciale germane/şcolii.Timpul de lucru începe de îndată ce subiectele au fost distribuite.Pentru disciplinele Limba germană. Limba engleza şi Limba franceza, pentru care candidaţii aleg un subiect din două, timpul de lucru începe 20 de minute după distribuirea subiectelor.(4) Candidaţii care şi-au încheiat lucrarea, o predau profesorului care asigura supravegherea şi părăsesc sala de examen.Toate lucrările se vor preda de îndată ce s-a scurs timpul de lucru.Lucrările se predau însoţite de ciorne, respectiv de orice însemnări făcute în timpul examenului.(5) În legătură cu desfăşurarea examenului scris se întocmeşte un proces verbal.
 + 
§ 10– Corectarea, evaluarea şi notarea lucrărilor scrise(1) Din corectarea şi evaluarea lucrărilor scrise trebuie să rezulte, în ce măsura candidatul a reuşit sa rezolve creativ subiectele sau în ce măsura nu a reuşit acest lucru, datorită unor greşeli de conţinut sau de logica. Abateri grave şi frecvente de la normele limbii germane sau prezentarea într-o formă necorespunzătoare atrag după sine depunctarea şi anume cu 1-2 puncte din notarea simpla; pentru disciplina Limba germană sunt valabile criterii proprii, în ceea ce priveşte corectitudinea exprimarii.(2) În cazul lucrărilor scrise din aria curriculara Limba şi comunicare se va aprecia conţinutul (nivelul de înţelegere al textului, dezvoltarea subiectului, logica gandirii, structura şi comentariul personal, referitor la problematica expusă) şi exprimarea adecvată (capacitate de exprimare, corectitudinea exprimarii).Pentru disciplina Limba germană evaluarea conţinutului şi evaluarea exprimarii corecte au o pondere aproximativ egala.În cazul limbilor moderne (Limba engleza, Limba franceza), evaluarea lucrării se compune din aproximativ câte o treime pentru conţinut, pentru capacitatea de exprimare şi pentru corectitudinea exprimarii.Dacă unul dintre cele trei domenii de evaluare este notat cu zero puncte, numărul de puncte, cu care poate fi notată lucrarea respectiva este mai mic de 4 puncte, în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania.(3) În cazul lucrărilor scrise la disciplinele Matematica şi ştiinţe ale naturii procentajul obţinut din unităţile de evaluare, se raportează, după cum urmează la sistemul de puncte, aplicat în Republica Federala Germania:

  100-95%: 15 puncte; 94-90%: 14 puncte; 89-85%: 13 puncte;
  84-80%: 12 puncte; 79-75%: 11 puncte; 74-70%: 10 puncte;
  69-65%: 9 puncte; 64-60%: 8 puncte; 59-55%: 7 puncte;
  54-50%: 6 puncte; 49-45%: 5 puncte; 44-40%: 4 puncte;
  39-34%: 3 puncte; 33-27%: 2 puncte; 26-20%: 1 punct;

(4) Profesorul de specialitate evalueaza greşelile din fiecare lucrare, în funcţie de tip şi gravitate, întocmeşte o apreciere, evidentiind avantajele şi deficientele fiecărei lucrări, acordând în final un număr de puncte (notarea simpla). Se anexează şi un raport cu privire la evaluarea de ansamblu a tuturor lucrărilor scrise.(5) Pentru fiecare disciplina, directorul secţiei/şcolii speciale germane numeşte un al doilea corector. Acesta citeşte şi evalueaza lucrarea, după care, fie validează evaluarea celui dintâi corector, fie face o apreciere şi o evaluare proprie; evaluarea divergenta trebuie motivată.(6) Lucrările scrise, inclusiv subiectele şi evaluarea de ansamblu în legătură cu lucrările scrise pentru fiecare disciplina în parte se trimit, în timp util, preşedintelui comisiei de examen. Se anexează procesul verbal, în legătură cu examenul scris.(7) Preşedintele comisiei de examen care fixează nota finala pentru fiecare lucrare în parte (vezi § 12 (2)), este mandatat sa modifice, dacă este cazul, aprecierea propusă şi poate, în cazul în care exista dubii în legătură cu rezolvarea independenta a unor lucrări sau a tuturor lucrărilor, să le declare nule şi sa propună alte subiecte spre a fi tratate. + 
§ 11– Stabilirea notelor preliminare pentru disciplinele de examen. Consiliul de stabilire a notelor preliminare.(1) Înainte de începerea examenului oral directorul secţiei/şcolii germane speciale întruneşte consiliul la care participa membrii comisiei de examen, în vederea stabilirii notelor (rezultatelor şcolare) preliminare la disciplinele de examen.În stabilirea notelor preliminare se iau în consideraţie rezultatele semestriale din ultimii doi ani şcolari, dintre care rezultatele din ultimul an şcolar au o pondere mai mare. Transformarea evaluării în puncte din sistemul de notare din Republica Federala Germania se face conform § 4 (2).(2) Procesul verbal al consiliului şi fişele de examen (cf. Anexei 2), care reflecta situaţia şcolară la momentul respectiv, se predau preşedintelui comisiei de examen, în timp util.
 + 
§ 12– Consiliul înaintea începerii probelor orale(1) Înaintea începerii examenului oral preşedintele comisiei de examen se întruneşte în consiliu cu membrii comisiei de examen şi cu ceilalţi membrii ai comisiei pe discipline.(2) Preşedintele comisiei îşi expune punctul de vedere în legătură cu candidaţii şi îşi exprima opinia în legătură cu lucrările scrise. Se stabilesc rezultatele finale ale lucrărilor scrise.(3) a) Dacă trei sau toate patru lucrările scrise ale unui candidat sunt notate cu mai puţin de 4 puncte – în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania – candidatul respectiv nu este admis la examenul oral.Dacă doua lucrări scrise au fost notate cu mai puţin de 4 puncte – în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania -, preşedintele comisiei de examen dispune asupra admiterii candidatului la examenul oral, după ascultarea punctului de vedere al comisiei. În acest caz se iau în calcul, pe lângă rezultatele obţinute la examenul scris, şi cele obţinute în timpul ultimilor doi ani şcolari.b) Candidatul care nu a fost admis la examenul oral nu a promovat examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în învăţământul Superior German" şi diplomei de bacalaureat românesc".(4) Preşedintele comisiei de examen stabileşte, la care din cele doua discipline urmează să fie examinat fiecare candidat admis la probele orale, în conformitate cu § 3 (.6). Comisia de examen poate stabili o proba orala suplimentară.Se stabileşte ordinea probelor de examen.(5) Preşedintele discuta cu membrii comisiilor de examen pe discipline modul de desfăşurare a probelor orale.(6) Deciziile consiliului comisiei de examen sunt consemnate într-un proces verbal.
 + 
§ 13– Organizarea şi desfăşurarea probelor orale.(1) Fiecare examen va fi astfel organizat, încât să ofere candidatului posibilitatea de a demonstra cunoştinţe precise şi ordonate, cunoaşterea tehnicilor de lucru specifice fiecărei discipline, înţelegere şi capacitate de judecată, gandire independenta, înţelegere a conexiunilor dintre domeniile disciplinei şi capacitate de prezentare a cunoştinţelor.Examenul oral nu poate relua continuturi ale unei probe scrise.(2) Probele orale se desfăşoară individual.(3) Candidaţii se pregătesc pentru proba orala sub supravegherea cadrelor didactice. Supravegherea este organizată de către directorul secţiei speciale germane.Timpul de pregătire este, de regula, de 20 de minute.(4) Pentru fiecare examinare orala se formulează un subiect inedit, bine delimitat. Subiectele sunt formulate de profesorul de specialitate şi prezentate în scris. Textele şi alte indicaţii sunt însoţite de cerinţele de lucru.(5) Subiectele pentru examenul oral vor fi predate preşedintelui comisiei de examen înaintea începerii examenului.(6) Profesorul de specialitate examinează la proba orala. Preşedintele are dreptul să le adreseze candidaţilor întrebări şi sa preia temporar examinarea.(7) Durata fiecărei examinari orale este, de regula, de 15 – 20 de minute.(8) În timpul probei orale candidatul va incerca sa rezolve independent subiectul pregătit, printr-o prezentare libera. Următoarele aspecte contravin scopului examenului:– citirea insemnarilor făcute în timpul pregătirii subiectului;– redarea unor cunoştinţe, care nu au legătură cu subiectul;– examinarea, în baza unor întrebări izolate, fără o succesiune logica.(9) Pe parcursul examinării, discuţia se va extinde asupra unor contexte mai largi, care rezultă din formularea subiectelor respective.Dacă acest lucru nu este posibil, datorită cunoştinţelor lacunare ale candidatului, examinatorul abordeaza un alt domeniu.De asemenea considerente legate de specialitate pot sa conducă la trecerea ia un alt domeniu.(10) a) Probele la disciplinele Limba germană şi limbi modeme (Limba engleza. Limba franceza) au ca suport un text non – literar sau literar. În aprecierea probei orale performanta candidatului, din punct de vedere al conţinutului şi al competentei lingvistice se evalueaza separat şi se consemnează într-un număr distinct de puncte.b.) În cazul probei orale la Limba germană, candidatul trebuie să dovedească prin expunerea sa ca a înţeles conţinutul textului şi ca a identificat specificitatea sa din punct de vedere lingvistic.c.) În cazul probei orale la limbi moderne (Limba engleza. Limba franceza), candidatul trebuie să dovedească ca dispune de suficienta abilitate lingvistica şi ca poate analiza şi interpreta textul în limba moderna.d.) Pentru proba orala la disciplina Limba română sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, aprobată prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării, în anul şcolar respectiv.(11) Preşedintele comisiei de examen stabileşte numărul de puncte acordat pentru fiecare candidat, de regula, după fiecare examinare orala, în urma consultării cu profesorul care consemnează rezultatele examenului şi cu profesorul de specialitate.(12) Dacă se constată că un candidat nu a promovat examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General la învăţământul Superior din Republica Federala Germania şi a Diplomei de bacalaureat din România, în condiţiile prezentului regulament, acest lucru i se comunică imediat.(13) Preşedintele comisiei de examen ia măsurile necesare în cazul în care un candidat nu s-a putut prezenta la examen sau a fost nevoit sa-l intrerupa.(14) În cazul constarii fraudei sau a tentativei de frauda sau a complicitatii la frauda, în timpul desfăşurării examenului oral, se aplică în mod corespunzător prevederile de la § 9 (2).(15) Se întocmeşte un proces verbal pentru fiecare candidat în parte.
 + 
§ 14– Stabilirea rezultatelor examenului. (Consiliul final)(1) După încheierea probelor orale are loc Consiliul final al comisiei de examen.(2) Preşedintele comisiei stabileşte nota finala, după consultarea comisiei de examen pentru fiecare candidat, la fiecare disciplina.a. Nota finala pentru fiecare disciplina de examen în parte se compune, de regula din nota preliminară şi din rezultatele probelor scrise sau /şi orale. Atunci când exista diferenţe, rezultatul examenului are o pondere mai mare în raport cu nota preliminară. Dacă diferenţa rezultată este un număr par de puncte, cele doua părţi pot avea o pondere egala.b. Dacă la o disciplina s-a examinat atât în scris, cat şi la oral, o pondere mai mare va avea în cazul în care exista diferenţe între acestea- rezultatul probei scrise, faţă de cel obţinut la oral. Dacă diferenţa rezultată este un număr par de puncte, cele doua părţi pot avea o pondere egala.c. Dacă la o disciplina de examen nu s-a examinat nici în scris, nici la oral, nota finala este egala cu nota preliminară.d. Pentru disciplina Istorie cele doua părţi ale examenului au o pondere egala.(3) Preşedintele comisiei stabileşte rezultatul final al examenului pentru fiecare candidat.Stabilirea rezultatului final se face în baza celor opt note obţinute la disciplinele de examen, în conformitate cu § 3 (4) b).(4) a) Examenul este promovat, dacă suma celor opt note finale simple la disciplinele de examen, este de cel puţin 40 de puncte, iar rezultatele celor patru probe scrise insumeaza cel puţin 20 de puncte, în conformitate cu prevederile din Republica Federala Germania cu privire la promovare.b) În plus:Nu se admite punctajul zero, la nici o disciplina, iar la cel mult două discipline se admite un punctaj cuprins între 1-3 puncte, din care doar o disciplina, la care s-a examinat în scris.Dacă punctajul obţinut la doua discipline este de 1-3 puncte, la fiecare din celelalte discipline de examen sunt necesare cel puţin 5 puncte.c) Dacă nu se obţine suma necesară de puncte, (cf. lit. a)), examenul nu este promovat, chiar dacă rezultatele obţinute la disciplinele de examen nu sunt sub 4 puncte.(5) a) Numărul total de puncte al examenului se obţine prin însumarea următoarelor:– dublul punctajului de la fiecare din cele patru probe scrise;– punctajul de la fiecare din celelalte probe de examen;Astfel la cele opt discipline de examen se pot obţine maximum 180 puncte (120 + 60).b) Suma totală a punctelor se transforma în medie, în conformitate cu tabelul din Anexa 3 (pentru transformarea numărului total de puncte din sistemul de notare, aplicat în Republica Federala Germania, în medie generală).(6) Se stabilesc şi se consemnează notele finale pentru celelalte discipline de învăţământ aplicându-se tabelul din Anexa 5 (pentru transformarea mediilor cu zecimale, rezultate din însumarea mediilor semestriale sau a mediilor din ultimii doi ani şcolari din sistemul de notare românesc în sistemul de puncte aplicat în Republica Federala Germania).(7) Deciziile consiliului final al comisiei de examen se consemnează într-un proces verbal.
 + 
§ 15– Diploma de Acces General la Învăţământul Superior din Republica Federala Germania şi Diploma de bacalaureat din România(1) Candidaţii care au promovat examenul, în condiţiile prezentului regulament, obţin "Diploma de Acces General la Învăţământul Superior din Republica Federala Germania", în conformitate cu modelul din Anexa 1.(2) "Diploma de bacalaureat" din România se eliberează în baza reglementărilor româneşti, luându-se în considerare rezultatele examenului şi tabelul de transpunere a punctelor din sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania în sistemul de notare din România, în conformitate cu anexele asupra cărora s-a căzut de acord.Candidaţii, care – în condiţiile prezentului regulament- nu au fost admişi la probele scrise sau orale, sau nu au promovat examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General la Învăţământul Superior German şi Diploma de bacalaureat din România, se pot înscrie la examenul naţional de bacalaureat în anul curent, doar în sesiunea a doua, în condiţiile prevederilor Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat aprobate anual prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării.
 + 
§ 16– Repetarea examenului(1) Examenul nepromovat pentru obţinerea "Diplomei de Acces General la Învăţământul Superior din Republica Federala Germania" şi a "Diploma de bacalaureat" din România poate fi repetat, de regula o singură dată, şi anume în anul următor.(2) Repetarea examenului presupune repetarea ultimei clase a secţiei/şcolii speciale germane.În acest caz, pentru ultima clasa se iau în consideraţie numai rezultatele obţinute în anul în care se repeta clasa.(3) Un examen promovat nu poate fi repetat.(4) Clasa a 11-a a secţiei speciale poate fi repetată, de regula, o singură dată.
 + 
§ 17– Dispoziţii finaleAcest regulament, care a fost elaborate în conformitate cu § 17 al Regulamentului cadru pentru examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General în Învăţământul Superior German şi a examenelor naţionale la încheierea învăţământului secundar pentru absolvenţii secţiilor cu limba de predare germană din licee speciale de stat din state din Europa Centrala, de Est şi de Sud – Est (Hotărârea Conferintei Permanente a Ministrilor Învăţământului şi Culturii din Republica Federala Germania din 27.01.1994, în varianta din 22.03:2001) intră în vigoare la data promulgării.
 + 
Anexa 1────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────                          Model pentru  formularul de Diploma pentru Accesul General la Învăţământul Superior    ……………………………………………………………                  Denumirea şcolii şi localitatea                            DIPLOMA                            PENTRU              ACCESUL GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR    pentru …………………………………    Se eliberează în baza Regulamentului pentru desfăşurarea examenului    în vederea obţinerii unei diplome germane de acces general la    învăţământul superior şi a diplomei româneşti de bacalaureat pentru    absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale din România (Hotărârea    Conferintei Permanente a Ministrilor Învăţământului şi Culturii din    17.2.1994, în varianta din ….).    A 2-a pagina a Diplomei pentru Accesul General la Învăţământul    Superior    …………………………………………………..    născut la ………, în …….. cu cetăţenie……….,                   (Şcoala) (Localitatea/oraşul)    a absolvit la …………… din ……………………….    în anul şcolar ……….. cu succes clasa terminala a secţiei    speciale, şi a susţinut examenul în vederea obţinerii accesului    general la învăţământul superior german.               Rezultatele finale la disciplinele de examen    discipline la care se susţin probe scrise┌──────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Disciplina │ Numărul de puncte │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Limba germană │ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Limba şi literatura română │ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│Matematica │ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤└──────────────────────────────────┴───────────────────────────┘    Pagina a 3-a a Diplomei pentru Accesul General la Învăţământul    Superior    Calificarea finala┌────────────────────────────────────────┐│ Numărul de puncte la cele patru probe ││ scrise dublate │├────────────────────────────────────────┤│ Numărul de puncte la celelalte patru ││ probe scrise – notare simpla │├────────────────────────────────────────┼─────────────────────┐│ Numărul total de puncte │ ││ Minimum 60, maximum 180 puncte │ │├────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ Media │ │└────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘    Alte discipline din ultimii doi ani şcolari┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────┐├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤└───────────────────────────────┴──────────────────────────────┘    Discipline până la sfârşitul antepenultimei clase┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────┐├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤└───────────────────────────────┴──────────────────────────────┘    Observaţii:    Pagina a 4-a a Diplomei pentru Accesul General la Învăţământul    Superior    ……………………………………………………..    a promovat examenul şi a obţinut astfel competenţa de a studia    la o instituţie de învăţământ superior din Republica Federala    Germania.    ……………………………………………………..    n.n localitatea, data               Reprezentantul/reprezentanta Conferintei               Permanente a Ministrilor Învăţământului              şi Culturii din Republica Federala Germania                    Reprezentantul/reprezentanta                   M. Ed. C. din Republica România    …………………………………………………………    Directorul/directoare a secţiei Directorul/directoarea    speciale germane şcolii    ………………………… ………………….      Ştampila reprezentantei diplomatice      sau consulare a Republicii Federale Germania                        Ştampila şcolii
 + 
Anexa 2────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────    Şcoala Foaia matricola                            ┌──────────────────────┐                            │ Nume: │                            │ Prenume: │                            └──────────────────────┘                     Data naşterii;                     Locul naşterii:                     Rezultate obţinute┌─────────┬─────────────────────────┬───────────────┬───────────────────────┐│ │Disciplinele de examen │Alte discipline│Alte discipline din ││ │ scris │de examen │clasa a 12-a ││ ├───────┬──────┬──────────┼───┬───┬───┬───┼─────────┬──────┬──────┤│ │Germană│Română│Matematica│ │ │ │ │Geografie│Arta/ │ Sport││ │ │ │ │ │ │ │ │ │Muzica│ │├─────────┼───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Clasa a │sem. 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││11-a ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│ │sem. 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│ │nota │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────┼───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Clasa a │sem. 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││12-a ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│ │sem. 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│ │nota │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────┴───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Nota preliminară │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Probe scrise │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Probe orale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤│Nota finala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────────────────┴──────┴──────────┴───┴───┴───┴───┴─────────┴──────┴──────┘    Numărul de puncte la cele patru probe scrise, dublate: ┌────────┐                                                                ├────────┤    Numărul de puncte la celelalte patru discipline de examen: └────────┘             Numărul total de puncte: ┌────────┐             Media: ├────────┤                                                                └────────┘                     Rezultatul examenului: promovat/ nepromovat   ………………. ………………………………..   Data deciziei finale (Semnatura preşedintelui/presedintei                                comisiei de examen)
 + 
Anexa 3────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────     Tabelul pentru transformarea numărului total de puncte în medie┌────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Numărul total de puncte Media ││ 180-165 1,0 ││ 164-161 1,1 ││ 160-158 1,2 ││ 157-154 1,3 ││ 153-151 1,4 ││ 150-147 1,5 ││ 146-143 1,6 ││ 142-140 1,7 ││ 139-136 1,8 ││ 135-133 1,9 ││ 132-129 2,0 ││ 128-125 2,1 ││ 124-122 2,2 ││ 121-118 2,3 ││ 117-115 2,4 ││ 114-111 2,5 ││ 110-107 2,6 ││ 106-104 2,7 ││ 103-100 2,8 ││ 99-97 2,9 ││ 96-93 3,0 ││ 92-89 3,1 ││ 88-86 3,2 ││ 85-82 3,3 ││ 81-79 3,4 ││ 78-75 3,5 ││ 74-71 3,6 ││ 70- 68 3,7 ││ 67-64 3,8 ││ 63- 61 3,9 ││ 60 4,0 │└────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 4────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────                       TABEL            PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR,    DIN DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR GERMAN          DIN SISTEMUL DE NOTARE UTILIZAT ÎN R.F. GERMANIA              ÎN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA┌──────────────────────┬─────────────────────────┐│ Sistemul de puncte │ Echivalentul în ││ utilizat în │sistemul de notare din ││ R.F.Germania │ România │└──────────────────────┴─────────────────────────┘┌──────────────────────┬─────────────────────────┐│ 15 │ 10,00 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 14 │ 9,85 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 13 │ 9,60 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 12 │ 9,15 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 11 │ 8,72 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 10 │ 8,29 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 9 │ 7,86 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 8 │ 7,43 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 7 │ 7,01 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 6 │ 6,59 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 5 │ 6,17 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 4 │ 5,75 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 3 │ 5,33 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 2 │ 5,00 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 1 │ 2,90 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 0 │ 1,50 │└──────────────────────┴─────────────────────────┘
 + 
Anexa 5────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────                            TABEL                      PENTRU TRANSFORMAREA              MEDIILOR DIN CLASELE A 11-A ŞI A 12-A               DIN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA               ÎN SISTEMUL DE PUNCTE UTILIZAT ÎN                         R. F. GERMANIA┌──────────────────────┬─────────────────────────┐│ Medii în sistemul de │ Echivalent ││notare din România │ în sistemul de puncte ││ │ utilizat în ││ │ R.F.Germania │└──────────────────────┴─────────────────────────┘┌──────────────────────┬─────────────────────────┐│ 10,00 │ 15 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 9,50 │ 13 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 9,00 │ 12 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 8,50 │ 11 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 8,00 │ 10 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 7,50 │ 9 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 7,00 │ 8 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 6,50 │ 7 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 6,00 │ 6 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 5,50 │ 5 │├──────────────────────┼─────────────────────────┤│ 5,00 │ 5 │└──────────────────────┴─────────────────────────┘
 + 
Anexa 6────────la Regulamentul de examen – România────────────────────────────────────                        TABEL DE ECHIVALARE        PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR CUMULATE DIN SISTEMUL DE NOTARE         UTILIZAT ÎN R.F.GERMANIA ÎN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA          DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR DIN REPUBLICA           FEDERALA GERMANIA ŞI DIPLOMA DE BACALAUREAT DIN ROMÂNIA┌─────────────────┬────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐│ TOTAL PUNCTE │ ECHIVALENT │ TOTAL PUNCTE │ ECHIVALENT ││ CUMULATE │ în sistemul │ CUMULATE │ în sistemul ││ în sistemul │ de notare │ în sistemul │ de notare ││ de notare │ din România │ de notare │ din România ││ utilizat în │ │ utilizat în │ ││ R.F.Germania │ │ R.F.Germania │ │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 180- 165 │ 10,00 │ 112 │ 7,95 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 164 │ 9,90 │ 111 │ 7,91 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 163 │ 9,86 │ 110 │ 7,87 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 162 │ 9,82 │ 109 │ 7,83 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 161 │ 9,78 │ 108 │ 7,80 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 160 │ 9,75 │ 107 │ 7,76 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 159 │ 9,71 │ 106 │ 7,72 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 158 │ 9,67 │ 105 │ 7,68 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 157 │ 9,63 │ 104 │ 7,65 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 156 │ 9,60 │ 103 │ 7,61 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 155 │ 9,56 │ 102 │ 7,57 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 154 │ 9,52 │ 101 │ 7,53 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 153 │ 9,48 │ 100 │ 7,50 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 152 │ 9,45 │ 99 │ 7,46 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 151 │ 9,41 │ 98 │ 7,42 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 150 │ 9,37 │ 97 │ 7,38 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 149 │ 9,33 │ 96 │ 7,35 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 148 │ 9,30 │ 95 │ 7,31 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 147 │ 9,26 │ 94 │ 7,27 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 146 │ 9,22 │ 93 │ 7,23 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 145 │ 9,18 │ 92 │ 7,20 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 144 │ 9,15 │ 91 │ 7,16 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 143 │ 9,11 │ 90 │ 7,12 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 142 │ 9,07 │ 89 │ 7,08 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 141 │ 9,03 │ 88 │ 7,05 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 140 │ 9,00 │ 87 │ 7,01 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 139 │ 8,96 │ 86 │ 6,97 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 138 │ 8,92 │ 85 │ 6,93 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 137 │ 8,88 │ 84 │ 6,90 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 136 │ 8,85 │ 83 │ 6,86 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 135 │ 8,81 │ 82 │ 6,82 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 134 │ 8,77 │ 81 │ 6,78 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 133 │ 8,73 │ 80 │ 6,75 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 132 │ 8,70 │ 79 │ 6,71 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 131 │ 8,66 │ 78 │ 6,67 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 130 │ 8,62 │ 77 │ 6,63 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 129 │ 8,58 │ 76 │ 6,60 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 128 │ 8,55 │ 75 │ 6,56 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 127 │ 8,51 │ 74 │ 6,52 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 126 │ 8,47 │ 73 │ 6,48 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 125 │ 8,43 │ 72 │ 6,45 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 124 │ 8,40 │ 71 │ 6,41 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 123 │ 8,36 │ 70 │ 6,37 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 122 │ 8,32 │ 69 │ 6,33 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 121 │ 8,28 │ 68 │ 6,30 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 120 │ 8,25 │ 67 │ 6,26 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 119 │ 8,21 │ 66 │ 6,22 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 118 │ 8,17 │ 65 │ 6,18 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 117 │ 8,13 │ 64 │ 6,15 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 116 │ 8,10 │ 63 │ 6,11 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 115 │ 8,06 │ 62 │ 6,07 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 114 │ 8,02 │ 61 │ 6,03 │├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤│ 113 │ 7,98 │ 60 │ 6,00 │└─────────────────┴────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘    "Secţii speciale" în cadrul liceelor de stat cu limba de predare    germană din România, finalizate cu examenul în vederea obţinerii    "Diplomei de Acces General în Învăţământul Superior German" şi a    "Diplomei de Bacalaureat", de către absolvenţii Secţiilor/Şcolilor    Speciale Germane din România"                  PLAN CADRU PENTRU CLASELE 9- 12┌─────────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────┐│Disciplina │clasa a 9-a│clasa a 10-a│clasa a 11-a│clasa a 12-a│Limba de ││ │ │ │ │ │predare/ ││ │ │ │ │ │cadre ││ │ │ │ │ │didactice│├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ A │ │ │ │ │ │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│Limba şi │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ R ││literatura română│ │ │ │ │ │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│Limba şi │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ G ││literatura │ │ │ │ │ ││germană │ │ │ │ │ │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│Matematica │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ G │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Fizica │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ G │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Chimie │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ G │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Biologie │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ /R │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Limba engleza │ 4 │ 3 │ 3 │ 3 │ /R │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Limba franceza │ 3 │ 3 │ 3 │ 3 │ /R │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Istorie │ │ │ 1 │ 1 │ R ││ │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │ G │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ B │ │ │ │ │ │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Geografie │ 1 │ – │ – │ – │ G/R ││ │ – │ – │ 1 │ 1 │ R │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ Educaţie │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ G/R ││ artistică/ │ │ │ │ │ ││ muzicala │ │ │ │ │ │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│Educaţie fizica │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ G/R │├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤│ ore/săptămâna │ 31 │ 31 │ 33 │ 33 │ │└─────────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴────────────┴─────────┘_______   * Începând cu clasa a 11-a doua dintre ştiinţele naturii (fizica, chimie,      biologie) sunt obligatorii. Disciplina opţională: informaticaObservatie:Secţiunea A conţine disciplinele de examen pentru "secţii speciale" în cadrul liceelor de stat cu limba de predare germană din România, finalizate cu examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în Învăţământul Superior German" şi a "Diplomei de Bacalaureat", de către absolvenţii Secţiilor/ Şcolilor Speciale Germane din România".La aceste discipline se evalueaza printr-un număr de puncte, cel puţin în clasele a 11-a şi a 12-a.Disciplinele secţiunii B se trec în Diploma de Acces General în Învăţământul Superior German şi anume fie fără medii, fie cu notele finale calculate în sistemul de puncte din sistemul utilizat în R.R.Germania.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x