REGULAMENT din 8 martie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 141 din 21 martie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 624 29/05/2003
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGA PEREGULAMENT 11/02/2000
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulABROGA PEREGULAMENT 11/02/2000
ART. 1REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 624 29/05/2003
ActulAPROBAT DEHG 299 08/03/2001
ActulREFERIT DESTRATEGIE 04/10/2001

de reorganizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici



 + 
Articolul 1(1) Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici, denumita în continuare agenţie, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte următoarele atribuţii principale:1. În domeniul strategiei şi managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici:a) elaborează strategia şi principiile managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici şi le prezintă ministrului administraţiei publice pentru a fi însuşite şi pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;b) fundamentează, elaborează şi supune spre aprobare ministrului administraţiei publice programe concrete privind managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;c) elaborează studii, analize şi prognoze privind dinamica şi structura corpului funcţionarilor publici;d) elaborează strategii şi programe concrete privind recrutarea, formarea şi perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, pe care le supune spre aprobare ministrului administraţiei publice şi ministrului educaţiei şi cercetării;e) conlucreaza cu instituţiile de învăţământ şi cu centrele de perfecţionare pentru derularea programelor aprobate; sprijină centrele de perfecţionare cu personal de predare;f) stabileşte, cu acordul Ministerului Administraţiei Publice, criteriile pentru definirea categoriilor funcţiilor publice, a clasei şi a gradului acestora, precum şi criteriile de performanţă profesională, pe baza cărora se va face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.2. În domeniul reglementării funcţiei publice şi funcţionarilor publici:a) elaborează proiecte de acte normative privind funcţia publică şi funcţionarii publici, pe care le supune ministrului administraţiei publice pentru a fi însuşite şi pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului;b) analizează şi avizează proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la funcţia publică şi la funcţionarii publici, elaborate de alte ministere şi de celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale;c) elaborează şi prezintă spre aprobare ministrului administraţiei publice reglementări comune autorităţilor şi instituţiilor publice privind funcţiile publice, gradarea şi clasificarea posturilor, cu consultarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;d) elaborează, cu avizul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, proiectele de acte normative pentru crearea unui sistem unitar de salarizare a funcţionarilor publici;e) coordonează şi sprijină procesul de adaptare la prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici şi ale statutelor aprobate prin legi speciale;f) elaborează sau, după caz, avizează proiectele de hotărâri ale Guvernului prin care se fac propuneri privind completarea listei funcţiilor publice;g) elaborează norme de organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru intrarea în corpul funcţionarilor publici, precum şi de validare a rezultatului acestora;h) elaborează proiecte de acte normative privind organizarea perioadei de stagiu, condiţiile de evaluare, precum şi alte reguli specifice, aplicabile funcţionarilor publici debutanti;i) elaborează metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate;j) elaborează proiecte de acte normative privind organizarea, componenta şi funcţionarea comisiilor paritare;k) elaborează propuneri de acte normative privind modul de constituire, componenta, organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplina, precum şi procedura de sesizare a acestora;l) elaborează propuneri privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru persoanele care revin în corpul funcţionarilor publici;m) elaborează propuneri privind intrarea în corpul funcţionarilor publici a persoanelor care au ocupat funcţii de demnitate publică, precum şi a celor care au deţinut funcţii de specialitate în afară autorităţilor şi instituţiilor publice;n) elaborează normele de evidenta a dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici.3. În domeniul gestiunii de programe:a) gestionează programele privind funcţia publică şi funcţionarii publici, urmăreşte îndeplinirea acestora şi prezintă periodic ministrului administraţiei publice rapoarte privind modul de derulare a acestora;b) elaborează şi administrează sistemul informaţional şi baza de date cuprinzând evidenta funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi a posturilor vacante;c) ia măsuri pentru plasarea funcţionarilor publici disponibilizaţi potrivit legii în alte funcţii publice similare cu cele deţinute de aceştia anterior disponibilizarii;d) urmăreşte modul de derulare a programelor de formare şi perfecţionare a pregătirii profesionale a funcţionarilor publici.4. În domeniul reprezentării:a) reprezintă autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, la solicitarea ministrului administraţiei publice sau a consiliilor locale şi judeţene, în raporturile cu persoanele juridice şi fizice române şi străine, în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;b) colaborează cu ministerele şi cu alte autorităţi publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;c) colaborează cu instituţii şi cu organisme similare internaţionale sau din alte state în domeniul sau de activitate;d) conlucreaza cu organizaţiile asociative ale funcţionarilor publici, din ţara şi din străinătate, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în domeniul sau de activitate;e) negociaza, cu acordul sau la solicitarea ministrului administraţiei publice, încheierea unor acorduri şi proiecte de colaborare internationala în domeniul funcţiei publice, al funcţionarilor publici şi al managementului resurselor umane; prezintă acordurile convenite ministrului administraţiei publice pentru a fi aprobate de acesta sau, după caz, însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului.5. În domeniul monitorizarii activităţii referitoare la funcţia publică şi la funcţionarii publici:a) urmăreşte şi verifica aplicarea legislaţiei privind funcţia publică şi funcţionarii publici, precum şi respectarea principiilor legale care stau la baza funcţiei publice;b) monitorizează aplicarea Legii nr. 188/1999, a hotărârilor Guvernului aprobate în baza acestei legi, precum şi a normelor aprobate de ministrul administraţiei publice; sprijină autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi le acorda asistenţa tehnica de specialitate pentru elaborarea şi aprobarea unor norme proprii în acest domeniu;c) urmăreşte situaţia funcţiilor publice vacante şi acorda sprijin pentru ocuparea acestora, potrivit prevederilor legale;d) coordonează metodologic şi acorda sprijin de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale;e) avizează strategiile şi programele sectoriale privind formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a funcţionarilor publici;f) întocmeşte rapoarte anuale cu privire la managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum şi cu privire la respectarea legislaţiei specifice, pe care le prezintă Guvernului, prin ministrul administraţiei publice, pentru a fi înaintate pentru dezbatere şi aprobare Parlamentului.6. În domeniul protecţiei sociale a funcţionarilor publici:a) monitorizează modul în care sunt asigurate, în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, condiţiile normale de muncă pentru funcţionarii publici; în acest scop conlucreaza cu organizaţiile sindicale ale acestora;b) controlează modul de respectare de către conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice a drepturilor legale cuvenite funcţionarilor publici.7. În domeniul armonizării legislaţiei cu normele Comunităţii Europene:a) elaborează propunerile de acte normative pentru armonizarea legislaţiei din domeniul funcţiei publice cu reglementările Comunităţii Europene;b) urmăreşte ca proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte autorităţi publice centrale şi locale, care conţin prevederi referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, să fie în concordanta cu reglementările existente în acest domeniu în Comunitatea Europeană.(2) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii şi însărcinări stabilite de Guvern, de primul-ministru sau de ministrul administraţiei publice.
 + 
Articolul 2(1) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 1 agenţia colaborează cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori străine.(2) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate sa comunice agenţiei, la termenele stabilite de aceasta, informaţiile solicitate referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în condiţiile legii.(3) Agenţia va comunică autorităţilor şi instituţiilor publice solicitante date şi informaţii referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în măsura în care acestea nu au caracter secret sau nu se încalcă confidenţialitatea.(4) Agenţia poate edita buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare.
 + 
Articolul 3(1) Agenţia organizează şi tine la zi sistemul informaţional şi baza de date referitoare la funcţiile publice şi la întregul corp al funcţionarilor publici.(2) Evidentele funcţionarilor publici vor cuprinde numai date referitoare la numele şi prenumele acestora, domiciliul, data naşterii, funcţia publică deţinută, vechimea în alte funcţii publice, precum şi vechimea în alte funcţii ocupate anterior, studiile absolvite, titlurile didactice, ştiinţifice sau de orice alta natura deţinute, limbile străine pe care le cunosc şi gradul de cunoaştere a acestora.(3) Evidenta întocmită de agenţie trebuie să cuprindă distinct, pentru fiecare autoritate şi instituţie publică, date referitoare la:a) numărul total de posturi aferente funcţiilor publice, stabilit prin actul de înfiinţare, şi defalcarea acestora pe categorii, clase şi grade, precum şi în funcţie de natura competentelor: de execuţie şi de conducere;b) numărul posturilor ocupate şi al celor vacante, defalcarea acestora în funcţie de natura competentelor.(4) Orice modificare aparuta în evidenta funcţiilor publice dintr-o autoritate sau instituţie publică va fi comunicată agenţiei în termen de cel mult 15 zile de la data producerii ei.(5) În luna ianuarie a fiecărui an autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale vor transmite agenţiei, cumulate pe întregul an, modificările intervenite în anul anterior în situaţia funcţiilor publice.(6) Informaţiile privind funcţiile şi funcţionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, în formatul standard stabilit de agenţie.
 + 
Articolul 4(1) În exercitarea atribuţiilor sale agenţia colaborează direct cu compartimentele specializate în gestiunea resurselor umane din structura ministerelor, a celorlalte autorităţi publice centrale, a prefecturilor şi din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene.(2) Colaborarea dintre agenţie şi compartimentele specializate în gestiunea resurselor umane din structura serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale se realizează prin intermediul compartimentelor similare din structura autorităţilor publice ierarhic superioare.(3) În cazul consiliilor locale care nu au în structura organizatorică a aparatului propriu compartimente specializate în gestiunea resurselor umane, precum şi în cazul instituţiilor subordonate consiliilor locale sau judeţene, colaborarea se face prin intermediul compartimentelor organizate în structura aparatului propriu al consiliului judeţean.
 + 
Articolul 5(1) Sumele necesare în vederea funcţionarii agenţiei se asigura de la bugetul de stat.(2) În scopul realizării rolului şi atribuţiilor ce îi revin agenţia poate beneficia de consultanţa şi asistenţa din străinătate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregătirii funcţionarilor publici, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţara sau din străinătate, potrivit legii.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x