REGULAMENT din 8 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 395 din 9 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 4758 08/05/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE 44 31/03/2017
ART. 1REFERIRE LAHG 1005 21/12/2016
ART. 1REFERIRE LAOG 23 24/08/2016
ART. 2REFERIRE LALEGE 44 31/03/2017
ART. 2REFERIRE LAOG 23 24/08/2016
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 4758 08/05/2018
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1005 21/12/2016 ART. 13
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 4758 08/05/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 4758 08/05/2018
ActulREFERIT DEORDIN 4758 08/05/2018





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 4.758 din 8 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 395 din 9 mai 2018.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1În baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 23/2016 privind înființarea Institutului Național de Administrație, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 44/2017, cu modificările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.005/2016 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Administrație, cu modificările ulterioare, se înființează Institutul Național de Administrație, denumit în continuare Institutul, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. + 
Articolul 2Pe lângă Institut funcționează Consiliul de coordonare, denumit în continuare Consiliul, constituit în condițiile stabilite prin Ordonanța Guvernului nr. 23/2016 privind înființarea Institutului Național de Administrație, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 44/2017, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul IIStructura și organizarea Consiliului de coordonare + 
Articolul 3(1)Consiliul este format din:a)un reprezentant desemnat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice;b)un reprezentant desemnat de Secretariatul General al Guvernului;c)un reprezentant desemnat de Camera Deputaților;d)un reprezentant desemnat de Senat;e)un reprezentant desemnat de Administrația Prezidențială;f)președintele Institutului Național de Administrație;g)câte un reprezentant al fiecărei structuri asociative a autorităților administrației publice locale prevăzute la alin. (2);h)un reprezentant al mediului academic desemnat de Consiliul Național al Rectorilor;i)un reprezentant al organizațiilor neguvernamentale/ sindicatelor reprezentative pentru administrația publică.(2)Structurile asociative ale autorităților administrației publice locale prevăzute la alin. (1) lit. g) sunt:a)Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România;b)Asociația Municipiilor din România;c)Asociația Orașelor din România;d)Asociația Comunelor din România. + 
Articolul 4(1)Membrii desemnați potrivit art. 3 alin. (1) lit. c), d), e), g), h) și i) sunt persoane cu experiență în formarea profesională sau în managementul funcției publice.(2)Membrii desemnați potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) lit. h) și i) nu sunt funcționari publici, înalți funcționari publici sau nu ocupă funcții de demnitate publică.(3)Instituțiile și organizațiile prevăzute la art. 3 desemnează câte un membru titular și un membru supleant în Consiliu. + 
Articolul 5(1)Consiliul se constituie prin decizie a prim-ministrului, pe baza propunerilor scrise ale conducătorilor instituțiilor și organizațiilor prevăzute la art. 3, pentru un mandat de 5 ani.(2)Selecția membrilor Consiliului prevăzuți la art. 4 alin. (1) și (2) și a supleanților acestora se face în baza unor criterii de selecție aprobate prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării regionale și administrației publice. Criteriile de selecție sunt publicate pe paginile de internet ale Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Institutului Național de Administrație. Membrii Consiliului nu pot face parte din secretariatul acestuia.(3)Prin decizia prim-ministrului prevăzută la alin. (1) sunt desemnați președintele Consiliului din rândul membrilor desemnați potrivit prevederilor art. 3, precum și vicepreședintele acestuia.(4)Membrii Consiliului primesc, în condițiile legii, o indemnizație de ședință reprezentând 10% din indemnizația președintelui Institutului.
 + 
Articolul 6(1)Secretariatul Consiliului reprezintă aparatul tehnic de lucru al acestuia, cu activitate permanentă, și este asigurat de Institut, iar componența nominală a acestuia este stabilită prin ordin al președintelui Institutului.(2)Secretariatul Consiliului are în componența sa:a)2 membri titulari, respectiv 1 secretar și 1 secretar tehnic;b)2 membri supleanți, respectiv 1 secretar și 1 secretar tehnic.
 + 
Articolul 7Logistica necesară funcționării Consiliului este asigurată de Institut.
 + 
Capitolul IIIAtribuțiile Consiliului de coordonare + 
Articolul 8Consiliului îndeplinește următoarele atribuții principale:a)avizează grilele de programe de formare profesională organizate de Institut și tematica specifică a acestora;b)avizează regulamentele de organizare și desfășurare a programelor de formare specializată derulate de Institut;c)avizează standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează Institutul, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;d)avizează tematica programelor de formare specializată pentru ocuparea, în condițiile legii, a funcțiilor corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici;e)avizează propunerile de standarde ocupaționale elaborate de Institut;f)elaborează proiectul de regulament de organizare și funcționare a Consiliului, pe care îl propune spre aprobare ministrului dezvoltării regionale și administrației publice;g)avizează proiectul de buget al Institutului, precum și execuția bugetară a acestuia;h)avizează propunerile președintelui Institutului privind tarifele de participare la programele de formare profesională organizate de Institut, în condițiile legii, anterior înaintării lor spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice;i)avizează acordurile de colaborare, de parteneriat sau asociere încheiate de Institut;j)avizează înființarea/desființarea centrelor teritoriale;k)avizează modelele certificatelor de participare la seminare și conferințe organizate de Institut, precum și modalitatea de gestionare a acestora.
 + 
Articolul 9Președintele Consiliului are următoarele atribuții:a)convoacă membrii Consiliului în ședințe ordinare și extraordinare;b)propune ordinea de zi a ședințelor Consiliului;c)asigură efectuarea lucrărilor pregătitoare ședințelor Consiliului;d)conduce ședințele Consiliului;e)semnează hotărârile și celelalte documente ale Consiliului și le transmite conducerii Institutului;f)reprezintă Consiliul în raporturile sale cu Institutul;g)urmărește și comunică modul de implementare a hotărârilor Consiliului;h)coordonează activitatea Consiliului. + 
Articolul 10Vicepreședintele Consiliului are următoarele atribuții:a)îl asistă pe președintele Consiliului în conducerea ședințelor acestuia;b)colaborează cu președintele Consiliului și cu secretariatul Consiliului în vederea redactării minutelor Consiliului, precum și a hotărârilor și a celorlalte documente ale acestuia;c)ține locul președintelui Consiliului când acesta nu este prezent sau este în imposibilitatea de a-și exercita funcția;d)îndeplinește atribuțiile care îi sunt delegate de președintele Consiliului. + 
Articolul 11Secretariatul Consiliului are următoarele atribuții:a)asigură evidența membrilor Consiliului, precum și a datelor de contact ale acestora;b)participă, fără drept de vot, la ședințele Consiliului;c)redactează și transmite convocările ședințelor Consiliului;d)redactează proiectul ordinii de zi a ședințelor Consiliului, în baza informațiilor primite de la președintele Consiliului;e)pregătește materialele necesare fiecărei ședințe;f)transmite în termenul stabilit de președintele Consiliului către membrii Consiliului ordinea de zi și materialele pe baza cărora vor avea loc dezbaterile;g)redactează minutele ședințelor Consiliului, pe care le transmite spre aprobare președintelui Consiliului și, ulterior, spre informare membrilor Consiliului;h)redactează hotărârile Consiliului;i)comunică hotărârile Consiliului conducerii Institutului, membrilor Consiliului și persoanelor interesate;j)completează și gestionează registrul de intrări-ieșiri ale documentelor primite/elaborate în cadrul Consiliului;k)completează și gestionează registrul de hotărâri ale Consiliului;l)gestionează și arhivează documentele Consiliului;m)asigură înregistrarea și transmiterea corespondenței scrise și electronice de la și către Consiliu;n)consemnează prezența membrilor Consiliului și ține evidența participării la ședințe;o)actualizează conținutul paginii web a Consiliului, cu sprijinul structurilor de specialitate din cadrul Institutului;p)asigură suport tehnic și logistic pentru activitatea Consiliului;q)se asigură de pregătirea sălii de ședință și a logisticii necesare desfășurării în condiții optime a ședințelor Consiliului;r)asigură administrarea platformei de comunicare a Consiliului.
 + 
Capitolul IVFuncționarea Consiliului de coordonare + 
Articolul 12(1)Consiliul se reunește trimestrial în ședințe ordinare și în ședințe extraordinare ori de câte ori este nevoie.(2)Ședințele extraordinare ale Consiliului pot fi convocate și la solicitarea scrisă, adresată președintelui Consiliului, a unei treimi din numărul membrilor acestuia.(3)Ședințele Consiliului se convoacă în scris, prin e-mail, de către președintele Consiliului, convocatorul fiind transmis cu cel puțin 5 zile înainte de data stabilită, fiind menționate informații privind data, locul, ora de începere și ordinea de zi a ședinței, precum și modul în care se pot consulta documentele supuse dezbaterii, cu excepția ședințelor extraordinare, când acest termen se reduce la 48 de ore.(4)La cererea oricărui membru al Consiliului, formulată la începutul ședinței, ordinea de zi poate fi completată cu puncte suplimentare, cu aprobarea majorității membrilor prezenți.(5)Consiliul este legal constituit și poate adopta hotărâri dacă numărul membrilor prezenți reprezintă majoritatea membrilor în funcție a Consiliului.(6)Dacă membrii titulari se află în imposibilitatea de a participa la ședința Consiliului, aceștia vor anunța membrii supleanți și vor notifica secretariatul Consiliului.(7)Dacă, în cadrul unei ședințe ordinare sau extraordinare, cvorumul nu se întrunește la data și ora stabilite, președintele Consiliului poate solicita o reprogramare a ședinței sau aplicarea prevederilor art. 13 alin. (6).(8)Membrii Consiliului certifică participarea la lucrările fiecărei ședințe prin semnarea listei de prezență înainte de începerea ședinței Consiliului.
 + 
Articolul 13(1)Consiliul adoptă hotărâri cu votul majorității simple (jumătate +1) a membrilor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui Consiliului este hotărâtor.(2)Dreptul la vot se exercită personal și direct. Dreptul la vot nu poate fi delegat.(3)Hotărârile Consiliului se adoptă, de regulă, prin vot deschis, prin ridicarea mâinii. Prin excepție, prin aplicarea procedurii de la alin. (6), membrii Consiliului pot decide ca unele hotărâri să fie adoptate prin vot secret.(4)Numărarea voturilor se face de către secretariatul Consiliului.(5)Semnificația votului este: pentru, împotrivă sau abținere. Un membru al Consiliului poate opta doar pentru una dintre aceste exprimări.(6)În cazuri excepționale, pentru probleme punctuale și foarte urgente, Consiliul poate hotărî, la propunerea președintelui Consiliului, exprimarea unui vot prin intermediul e-mailului. În acest caz, hotărârea se adoptă pe baza voturilor exprimate în primele 48 de ore de la momentul transmiterii solicitării, cu respectarea condițiilor de cvorum și de majoritate.
 + 
Articolul 14(1)Discuțiile din cadrul ședințelor Consiliului se înregistrează și se consemnează în minuta de ședință care este întocmită de secretariat, semnată de președinte și comunicată membrilor.(2)Hotărârile Consiliului sunt redactate de secretariat conform modelului-cadru prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament și semnate de președinte.
 + 
Articolul 15La ședințele Consiliului pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai Institutului, desemnați de către președintele Institutului, precum și alte persoane din cadrul autorităților și instituțiilor publice, sindicate, organizații neguvernamentale, instituții din mediul academic, la invitația scrisă a președintelui Consiliului, în funcție de ordinea de zi.
 + 
Capitolul VCircuitul documentelor + 
Articolul 16(1)Înregistrarea intrării și ieșirii tuturor documentelor primite/elaborate în cadrul Consiliului se realizează într-un registru unic de intrări-ieșiri sau prin intermediul sistemelor informatice de gestiune a documentelor.(2)Hotărârile Consiliului se emit în scris și se semnează olograf, într-un singur exemplar.(3)Evidența hotărârilor adoptate de către Consiliu se realizează de către secretarul Consiliului în Registrul de hotărâri.(4)Hotărârile Consiliului se comunică conducerii Institutului și se publică pe pagina web a Consiliului.(5)Ordonarea și inventarierea documentelor Consiliului în vederea arhivării se efectuează de către secretariatul tehnic al Consiliului.
 + 
Capitolul VIDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 17(1)Membrii Consiliului trebuie să dea dovadă de corectitudine și să asigure confidențialitatea datelor și informațiilor cu privire la activitatea Consiliului.(2)Modificarea și completarea prezentului regulament poate fi făcută ori de câte ori este necesar, la propunerea membrilor Consiliului.
 + 
ANEXĂla regulamentMINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ȘI ADMINISTRAȚIEI PUBLICEINSTITUTUL NAȚIONAL DE ADMINISTRAȚIEConsiliul de coordonare
– Model-cadru
HOTĂRÂREA Nr. …… din …………..
privind ……………………………………………………
Analizând prevederile …………………………………………………………………………..,în temeiul art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2016 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Administrație, cu modificările ulterioare, precum și al art. 13 alin. (1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de coordonare care funcționează pe lângă Institutul Național de Administrație, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 4.758/2018,Consiliul de coordonare care funcționează pe lângă Institutul Național de Administrație adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1……………………………………………………………………………………………. + 
Articolul nPreședintele Institutului Național de Administrație, prin Direcția ………………………………….., duce la îndeplinire prezenta hotărâre.
Președintele Consiliului de coordonare,
……………………………………………………………
Secretarul Consiliului de coordonare,
……………………………………………………………
Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător cerințelor reglementării, precum și evenimentelor legislative ce intervin.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x