REGULAMENT din 8 mai 2013 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: PARCHETUL DE PE LÂNGA ÎNALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 08/05/2013
ART. 10REFERIRE LALEGE 284 28/12/2010 ART. 5
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 18REFERIRE LAHG 286 23/03/2011
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CURECTIFICARE 84 08/05/2013
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 22REFERIRE LALEGE 284 28/12/2010 ART. 5
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 29ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 30ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 31ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 32ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 33ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 34ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 35ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 36ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 37ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 38ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
ART. 40ARE LEGATURA CUORDIN 45 12/03/2015 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public(actualizat la data de 9 aprilie 2015*)



–––- + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public se realizează potrivit legii şi prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Prezentul regulament stabileşte cadrul general pentru realizarea următoarelor obiective:a) asigurarea concordanţei dintre cerinţele şi standardele postului, descrise în fişa postului, şi calităţile angajatului: profesionale, aptitudinale şi atitudinale;b) asigurarea unui sistem motivaţional, care să determine creşterea performanţelor profesionale individuale, prin promovarea în grade ori trepte profesionale imediat superioare.(2) Pentru atingerea acestor obiective prezentul regulament prevede:a) evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor;b) evaluarea performanţelor profesionale ale angajaţilor în raport cu cerinţele posturilor.
 + 
Capitolul IIEvaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual + 
Articolul 3Evaluarea performanţelor profesionale individuale are ca scop aprecierea obiectivă a activităţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
 + 
Articolul 4Evaluarea performanţelor profesionale individuale trebuie făcută cu probitate, deontologie profesională şi obiectivitate.
 + 
Articolul 5Procedura evaluării se realizează în următoarele etape:a) completarea fişei de evaluare de către evaluator;b) interviul;c) contrasemnarea fişei de evaluare.
 + 
Articolul 6Are calitatea de evaluator:a) persoana aflată în funcţia de conducere care coordonează compartimentul în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea salariatul aflat într-o funcţie de execuţie sau care coordonează activitatea acestuia;b) persoana aflată în funcţia de conducere ierarhic superioară, potrivit structurii organizatorice a parchetului, pentru salariatul aflat într-o funcţie de conducere.
 + 
Articolul 7(1) Sunt supuşi evaluării anuale salariaţii care au desfăşurat activitate cel puţin 6 luni în cursul perioadei evaluate.(2) Sunt exceptaţi de la evaluarea anuală salariaţii care ocupă funcţia de debutant şi care sunt evaluaţi la sfârşitul perioadei de debut.
 + 
Articolul 8(1) Activitatea profesională se apreciază anual, prin evaluarea performanţelor profesionale individuale.(2) Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea, dar nu mai puţin de 6 luni de activitate pe funcţia respectivă.(3) Evaluarea se finalizează cel târziu la data de 31 martie a anului următor perioadei evaluate.
 + 
Articolul 9În mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual se face şi în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate contractul individual de muncă al salariatului evaluat încetează, cu excepţia pensionării, sau se modifică, în condiţiile legii. În acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă;b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncă al evaluatorului încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii. În acest caz, evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de muncă ori, după caz, într-o perioadă de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea ori modificarea raporturilor de muncă, să realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale acestora;c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândeşte o diplomă de studii de nivel superior şi urmează să fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzătoare studiilor absolvite.
 + 
Articolul 10(1) Criteriile generale de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.(2) De asemenea, evaluarea se realizează şi în baza următoarelor criterii specifice de evaluare pentru funcţiile de conducere, respectiv pentru funcţiile de execuţie:a) criterii specifice de evaluare pentru funcţiile de conducere:– capacitatea de a conduce;– capacitatea de coordonare;– capacitatea de control;– competenţa decizională;– capacitatea de a delega;– capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului;– abilităţi de mediere şi negociere;– capacitatea de a rezolva eficient problemele;– capacitatea de asumare a responsabilităţilor;– capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;– creativitate şi spirit de iniţiativă;– capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru;– capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate;– integritatea morală şi etică profesională;b) criterii specifice de evaluare pentru funcţiile de execuţie:– capacitatea de a rezolva eficient problemele;– capacitatea de asumare a responsabilităţii;– capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;– creativitate şi spirit de iniţiativă;– capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru;– capacitatea de a lucra independent;– capacitatea de a lucra în echipă;– capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate;– integritatea morală şi etică profesională.(3) În funcţie de activităţile efectiv desfăşurate de către salariat şi de specificul domeniului de activitate, evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare care, astfel stabilite, se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat la începutul perioadei evaluate.(4) Salariaţii care exercită, cu caracter temporar, o funcţie de conducere vor fi evaluaţi pentru perioada exercitării temporare pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcţia de conducere respectivă.
 + 
Articolul 11Persoanele care au calitatea de evaluator, potrivit art. 6, completează fişele de evaluare, al căror model este prevăzut în anexa nr. 1a, respectiv nr. 1b, după cum urmează:a) stabilesc gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin raportare la atribuţiile stabilite prin fişa postului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;c) consemnează, după caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultăţile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante;d) stabilesc obiectivele şi criteriile specifice de evaluare pentru următoarea perioadă de evaluare;e) stabilesc eventualele necesităţi de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate.
 + 
Articolul 12(1) Interviul, ca etapă a procesului de evaluare, reprezintă un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi persoana evaluată, în cadrul căruia:a) se aduc la cunoştinţa persoanei evaluate notările şi consemnările făcute de evaluator în fişa de evaluare;b) se semnează şi se datează fişa de evaluare de către evaluator şi de către persoana evaluată.(2) În cazul în care între persoana evaluată şi evaluator există diferenţe de opinie asupra notărilor şi consemnărilor făcute, în fişa de evaluare se va consemna punctul de vedere al persoanei evaluate; evaluatorul poate modifica fişa de evaluare.
 + 
Articolul 13(1) Pentru stabilirea calificativului, evaluatorul va proceda la notarea obiectivelor şi criteriilor de evaluare, prin acordarea pentru fiecare obiectiv şi criteriu a unei note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea gradului de îndeplinire.(2) Pentru a obţine nota finală a evaluatorului se face media aritmetică a notelor obţinute ca urmare a aprecierii obiectivelor şi criteriilor, rezultate din media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare obiectiv sau criteriu, după caz.(3) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (1) este următoarea: nota 1 – nivel minim şi nota 5 – nivel maxim.
 + 
Articolul 14Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:a) între 1,00 – 2,00 – nesatisfăcător;b) între 2,01 – 3,50 – satisfăcător;c) între 3,51 – 4,50 – bun;d) între 4,51 – 5,00 – foarte bun.
 + 
Articolul 15(1) După finalizarea etapelor procedurii de evaluare menţionate la art. 5 lit. a) şi b), fişa de evaluare se înaintează persoanei, care contrasemnează.(2) În sensul prezentului regulament, are competenţa de a contrasemna salariatul aflat în funcţia superioară evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a parchetului.(3) În situaţia în care calitatea de evaluator o are conducătorul parchetului, fişa de evaluare nu se contrasemnează.
 + 
Articolul 16(1) Fişa de evaluare poate fi modificată conform deciziei persoanei care contrasemnează, în următoarele cazuri:a) aprecierile consemnate nu corespund realităţii;b) între evaluator şi persoana evaluată există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.(2) Fişa de evaluare modificată în condiţiile prevăzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat.
 + 
Articolul 17(1) Salariaţii nemulţumiţi de rezultatul evaluării pot formula contestaţie la conducătorul parchetului.(2) Contestaţia se formulează în termen de 5 zile calendaristice de la luarea la cunoştinţă de către salariatul evaluat a calificativului acordat şi se soluţionează în termen de 15 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei de către conducătorul parchetului.(3) Rezultatul contestaţiei se comunică salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei.(4) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii.
 + 
Capitolul IIIPromovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual + 
Articolul 18Efectele promovării, condiţiile privind transformarea postului şi propunerea de promovare sunt prevăzute în art. 41 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament-cadru.–––-Art. 18 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 19Abrogat.–––-Art. 19 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 20Abrogat.–––-Art. 20 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 21(1) Promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual se face prin examen.(2) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organizează de către angajator şi constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz.(3) Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.(4) Bibliografia şi, după caz, tematica se stabilesc pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care este funcţia pe care se promovează, aprobată de angajator.–––-Art. 21 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 22(1) Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;b) a obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate;c) nu a fost sancţionat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.(2) Criteriile de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare.–––-Art. 22 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 23(1) Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a parchetului, după caz, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.(2) Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii:a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;b) bibliografia şi, după caz, tematica;c) modalitatea de desfăşurare a examenului;d) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită şi ora până la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;e) tipul probelor de examen, locul şi data desfăşurării acestora;f) alte date necesare desfăşurării examenului.(3) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condiţiile prezentului articol.–––-Art. 23 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 24(1) În vederea participării la examen, în termen de 3 zile de la data afişării anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.(2) Cererile vor fi înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 2 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).–––-Art. 24 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 25(1) Comisia de examinare efectuează selecţia dosarelor de examen în termen de două zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.(2) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organizează examenul.(3) Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.(4) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionează în termen de 24 de ore/o zi lucrătoare.–––-Art. 25 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 26(1) Cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului, conducătorul parchetului care organizează examenul numeşte, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarul examenului.–––-Alin. (1) al art. 26 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.(2) Comisia de examinare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din câte 3 membri, după cum urmează:a) un membru din cadrul angajatorului;b) un membru de la nivelul ordonatorului de credite terţiar;c) un membru de sindicat sau, după caz, un reprezentant al salariaţilor.(3) Membrii trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea; pot fi desemnate persoane din cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ sau consilierul juridic.(4) Preşedintele comisiei de examinare, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor acestora, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.(5) Secretarul comisiei de examinare şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor este o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului.–––-Alin. (5) al art. 26 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.(6) Persoanele desemnate în comisiile de examinare sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie să deţină o funcţie, inclusiv funcţie publică, cel puţin egală sau echivalentă cu funcţia contractuală pentru care se organizează examenul de promovare şi să nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese.
 + 
Articolul 27(1) Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, iar sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.(2) Nu poate fi desemnată în calitate de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în una dintre următoarele situaţii:a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele sale patrimoniale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.(3) Calitatea de membru în comisia de examinare este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
 + 
Articolul 28(1) Situaţiile de incompatibilitate sau conflict de interese pot fi sesizate de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de angajator sau de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului.(2) Membrii comisiei de examinare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, de îndată, conducătorul parchetului despre apariţia oricărei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese şi să se abţină de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examen.(3) În cazul constatării existenţei uneia dintre aceste situaţii, actul de numire a comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în situaţia respectivă.
 + 
Articolul 29Comisia de examinare are următoarele atribuţii principale:a) selectează dosarele candidaţilor;b) stabileşte tipul probelor de examen: proba scrisă sau proba practică, după caz;c) stabileşte subiectele pentru proba scrisă, conform art. 44 alin. (3) din Regulamentul-cadru;d) stabileşte planul probei practice şi asigură condiţiile pentru desfăşurarea acesteia;e) notează pentru fiecare candidat proba scrisă sau proba practică;f) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de examen.–––-Art. 29 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 30(1) Comisia de examinare evaluează performanţele profesionale individuale pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul-cadru.(2) Cunoştinţele teoretice necesare funcţiei evaluate se evaluează pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv.–––-Art. 30 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 31Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise sau probei practice;b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.–––-Art. 31 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 32Secretarul comisiei de examinare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:a) primeşte dosarele de examen ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, după caz;b) convoacă membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, care va fi semnată de către toţi membrii comisiei;d) asigură transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la examen, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii;e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a examenului.–––-Art. 32 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 33(1) În ziua desfăşurării examenului, comisia de examinare elaborează subiectele şi baremele de corectare pentru proba scrisă, pe baza bibliografiei şi, după caz, a tematicii aprobate.(2) Locul desfăşurării examenului şi modalitatea de securizare a lucrărilor sunt stabilite de comisia de examinare.(3) Procedura de elaborare a subiectelor şi durata examenului de promovare sunt stabilite în art. 44 din Regulamentul-cadru.(4) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din examen. În acest caz, lucrarea se anulează cu menţiunea «fraudă» şi se încheie un proces-verbal în acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.(5) La sfârşitul susţinerii probei scrise se afişează baremul de corectare.–––-Art. 33 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 34(1) În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza pe baza criteriilor prevăzute la art. 45 alin. (1) din Regulamentul-cadru.(2) Comisia de examinare stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut la alin. (1).(3) Proba practică este notată de către membrii comisiei de examinare cu un punctaj de maximum 100 de puncte.(4) Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.(5) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.–––-Art. 34 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 35Abrogat.–––-Art. 35 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 36(1) Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul parchetului, precum şi pe pagina de internet a acestuia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii examenului.(2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie la secretarul comisiei în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrarea sau proba practică, iar rezultatele finale se afişează la sediul parchetului în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei.–––-Art. 36 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Capitolul IVPromovarea personalului debutant + 
Articolul 37Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant pe o perioadă de 6 luni şi vor fi promovate, prin examen, la sfârşitul perioadei de debut stabilite în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat superioară, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic cu respectarea prevederilor art. 41 alin. (9) din Regulamentul-cadru şi aprobat de conducătorul parchetului.–––-Art. 37 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 38Abrogat.–––-Art. 38 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 39(1) Examenul de promovare se organizează conform art. 21-36, care se aplică în mod corespunzător.(2) În situaţia în care persoana în cauză nu a obţinut punctajul minim prevăzut la art. 35, aceasta poate susţine un nou examen de promovare până la expirarea termenului de un an de la încadrare, în aceleaşi condiţii.(3) Dacă nici în aceste condiţii persoana în cauză nu obţine la examenul de promovare punctajul minim la expirarea termenului de un an de la încadrare, contractul individual de muncă încetează în condiţiile legii.(4) În cazul neprezentării la examenul pentru definitivare în funcţie din motive neimputabile, candidatul poate participa la următoarea sesiune organizată de către parchetul în care îşi desfăşoară activitatea, în limita termenului de un an de la încadrare.
 + 
Capitolul VDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 40(1) Încadrarea în noua funcţie ca urmare a promovării examenului de promovare se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea.(2) Fişa postului salariatului va fi completată cu noi atribuţii, ca urmare a promovării, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic.–––-Art. 40 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 45 din 12 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 9 aprilie 2015.
 + 
Articolul 41(1) În anul 2013, până la data de 15 iulie, se va realiza o singură evaluare a personalului în funcţie, pentru perioada 1 ianuarie 2011-31 decembrie 2012.(2) În cazul îndeplinirii condiţiilor de vechime pentru promovare în treaptă sau grad în anul 2013, condiţia calificativelor anterioare prevăzută de art. 22 lit. b) se raportează numai la evaluarea efectuată conform alin. (1).
 + 
Articolul 42Anexele nr. 1a, 1b şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1ala regulamentFIŞĂ DE EVALUAREa performanţelor profesionale individuale alepersoanelor care ocupă funcţii contractuale de conducere┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Numele şi prenumele persoanei evaluate: ││Funcţia: ││Gradul: ││Data ultimei promovări: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele evaluatorului: ││Funcţia: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Perioada evaluată: de la …………………… la ……………….. │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐│ Obiective în perioada evaluată │ Nota │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│1. │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│2. │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│…. │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│ Obiective revizuite în perioada evaluată │ Nota │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│1. │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│2. │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│… │ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────┤│Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor │ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────┬──────┬───────────┐│ Criteriile de evaluare a performanţei profesionale │ │ ││ individuale │ Nota │Comentarii │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│1. Capacitatea de a conduce │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│2. Capacitatea de coordonare │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│3. Capacitatea de control │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│4. Competenţa decizională │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│5. Capacitatea de a delega │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│6. Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│7. Abilităţi de mediere şi negociere │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│8. Capacitatea de a rezolva eficient problemele │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│9. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│10. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare │ │ ││a experienţei dobândite │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│11. Creativitate şi spirit de iniţiativă │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│12. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului │ │ ││de lucru │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│13. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor │ │ ││alocate │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│14. Integritatea morală şi etică profesională │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤│15. Alte criterii specifice │ │ │├─────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴─────┬─────┤│Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nota finală a evaluării: (Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + ││nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2 ││Calificativul evaluării: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Rezultate deosebite: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Alte observaţii: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: ││……………………………………………………………….. │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐│ Obiectivul │ % din timp │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│1. │ │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│2. │ │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│… │ │└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘    Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va faceevaluarea:┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Criteriul │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│1. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│2. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│… │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Comentariile persoanei evaluate: ││ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele persoanei evaluate: ││Funcţia: ││Semnătura: ││Data: ││ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele evaluatorului: ││Funcţia: ││Semnătura: ││Data: ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează: ││Funcţia: ││Semnătura persoanei care contrasemnează: ││Data: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare: ││Semnătura persoanei evaluate: ││Data: │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 1bla regulamentFIŞĂ DE EVALUAREa performanţelor profesionale individuale alepersoanelor care ocupă funcţii contractuale de execuţie┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Numele şi prenumele persoanei evaluate: ││Funcţia: ││Gradul: ││Data ultimei promovări: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele evaluatorului: ││Funcţia: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Perioada evaluată: de la ……………… la ………………….. │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┬──────┐│ Obiective în perioada evaluată │ % din timp │ Realizat (%) │ Nota │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│1. │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│2. │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│… │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│Obiective revizuite în perioada evaluată │ % din timp │ Realizat (%) │ Nota │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│1. │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│2. │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────┤│… │ │ │ │├─────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┼──────┤│Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor │ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────┬──────┬──────────┐│ Criteriile de evaluare a performanţei profesionale │ │ ││ individuale │ Nota │Comentarii│├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│1. Capacitatea de a rezolva eficient problemele │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│2. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│3. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a │ │ ││experienţei dobândite │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│4. Creativitate şi spirit de iniţiativă │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│5. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului │ │ ││de lucru │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│6. Capacitatea de a lucra independent │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│7. Capacitatea de a lucra în echipă │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│8. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor │ │ ││alocate │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│9. Integritatea morală şi etică profesională │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│10. Alte criterii specifice │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────────┤│ │ │ │├──────────────────────────────────────────────────────────┴──────┴────┬─────┤│Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nota finală a evaluării: (nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + ││nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2 ││Calificativul evaluării: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Rezultate deosebite: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Alte observaţii: ││1. ……………………………………………………………… ││2. ……………………………………………………………… │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare: ││………………………………………………………………… │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐│ Obiectivul │ % din timp │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│1. │ │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│2. │ │├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│… │ │└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘    Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va faceevaluarea:┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Criteriul │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│1. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│2. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│… │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Comentariile persoanei evaluate: ││ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele persoanei evaluate: ││Funcţia: ││Semnătura: ││Data: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele evaluatorului: ││Funcţia: ││Semnătura: ││Data: │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează: ││ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează: ││Funcţia: ││Semnătura persoanei care contrasemnează: ││Data: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare: ││Semnătura persoanei evaluate: ││Data: │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 2la regulamentDenumirea parchetului:Direcţia/Serviciul/Biroul/Compartimentul:Aprobat*1)FIŞA POSTULUINr. …….Informaţii generale privind postul1. Denumirea postului:2. Nivelul postului (de conducere/de execuţie):3. Obiectivul/Obiectivele postului:Condiţii specifice pentru ocuparea postului*2)1. Studii de specialitate:2. Perfecţionări (specializări)*3):3. Vechimea în muncă/specialitate necesară:4. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator:5. Limbi străine*4):6. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:7. Cerinţe specifice*5):8. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale):Descrierea sarcinilor ce revin postului1.2.……………………………………………………….Responsabilitatea implicată de post1. De pregătire/luare a deciziilor*6):2. Delegarea de atribuţii şi competenţă:3. De păstrare a confidenţialităţii:Sfera relaţională a titularului postului1. Sfera relaţională internă:a) relaţii ierarhice– subordonat faţă de:– superior pentru:b) relaţii funcţionale:c) relaţii de control:d) relaţii de reprezentare:2. Sfera relaţională externă:a) cu autorităţi şi instituţii publice:b) cu organizaţii internaţionale:c) cu persoane juridice private:Întocmit de*7):1. Numele şi prenumele:2. Funcţia:3. Semnătura:4. Data întocmirii:Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului1. Numele şi prenumele:2. Funcţia şi gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime (dacă este cazul):3. Semnătura:4. Data:Avizat de*8):1. Numele şi prenumele:2. Funcţia:3. Semnătura:4. Data:–––*1) Se va semna de către conducătorul parchetului şi se va ştampila în mod obligatoriu.*2) Se va completa cu informaţiile privind condiţiile prevăzute de lege şi stabilite la nivelul Ministerului Public pentru ocuparea funcţiei corespunzătoare.*3) Dacă este cazul.*4) Pentru fiecare dintre criteriile "citit", "scris" şi "vorbit" se va stabili nivelul de cunoaştere cerut, după cum urmează: "cunoştinţe de bază", "nivel mediu", "nivel avansat".*5) De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.*6) Limitele libertăţii decizionale de care beneficiază titularul postului pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin.*7) Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.*8) Se avizează de către superiorul ierarhic al persoanei prevăzute la pct. 7.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x