REGULAMENT din 8 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 19 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 666 19/02/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 08/06/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 666 19/02/2018





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 1.473/C din 8 iunie 2007, publicat în Monitorul Oficial nr. 411 din 19 iunie 2007.
 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Poate ocupa un post de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, în Ministerul Justiţiei, persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care a promovat concursul organizat de Ministerul Justiţiei. + 
Articolul 2(1)Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta:a)copie a actului de identitate;b)copie a certificatului de căsătorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;c)copie a diplomei de licenţă şi a foii matricole a anilor de studii;d)curriculum vitae (în format european);e)copie a carnetului de muncă sau adeverinţe doveditoare ale vechimii în specialitate, după caz;f)declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi conformitatea cu originalul a copiilor actelor cerute la lit. a)-e);g)chitanţa de plată a taxei de înscriere.h)certificatul de cazier fiscal;(la 31-05-2017,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
i)certificatul de cazier judiciar, în cazul în care candidaţii nu îşi dau consimţământul expres pentru solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către Ministerul Justiţiei.(la 31-05-2017,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(2)Candidaţii vor prezenta şi originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.(la 31-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)Cuantumul taxei de concurs se stabileşte de către ministrul justiţiei, prin ordin.
 + 
Capitolul IIProcedura de desfăşurare a concursului + 
Articolul 3(1)Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, constă în susţinerea a două probe unice pentru toţi candidaţii: proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi interviul.(2)În cazul în care pentru ocuparea posturilor se solicită în anunţul de concurs cunoaşterea unei limbi străine, candidaţii susţin, anterior celorlalte două probe de concurs prevăzute la alin. (1), şi o probă de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, eliminatorie, la alegere, dintre limbile străine indicate în anunţ.(la 31-05-2017,
Articolul 3 din Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 4(1)Data şi locul susţinerii concursului, tematica, bibliografia, limba străină pentru care se va face testarea, numărul posturilor vacante, cerinţele generale şi specifice pentru ocuparea posturilor, prezentarea generală a posturilor, regulamentul şi probele de concurs, datele de contact, termenul-limită pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se comunică prin afişare la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, cu cel puţin 30 de zile înainte de data fixată pentru susţinerea primei probe a concursului.(la 31-05-2017,
Alineatul (1) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(2)Data şi locul desfăşurării concursului, modul de desfăşurare a concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi în trei cotidiene centrale.(la 31-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)În situaţia în care se modifică data sau locul desfăşurării concursului, se va publică un nou anunţ prin mijloacele prevăzute la alin. (1), cu cel puţin 3 zile înainte de data susţinerii primei probe de concurs.(4)Anunţul de concurs, inclusiv tematica şi bibliografia concursului, se elaborează de compartimentul de resurse umane care le supune spre aprobare ministrului justiţiei.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentul de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(5)Pentru unele posturi vacante scoase la concurs se poate solicita ca cerinţă specifică vechime în specialitate.
 + 
Articolul 5(1)Cererea pentru înscrierea la concurs împreună cu actele prevăzute la art. 2 alin. (1) se depun cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului la compartimentul de resurse umane.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentul de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(2)Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziţia candidaţilor de către comisia de organizare a concursului, fiind publicat şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei.(la 31-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specifică:a)ordinea preferinţelor pentru posturile vacante scoase la concurs;b)opţiunea pentru limba străină la care doreşte să susţină testarea, dintre limbile străine indicate în anunţul de concurs, după caz;c)lista actelor depuse la dosarul de concurs.(la 31-05-2017,
Alineatul (3) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(4)Comisia de organizare a concursului verifică dosarele candidaţilor în cel mult 5 zile de la data expirării termenului de depunere a acestora, hotărând admiterea sau respingerea cererii de înscriere la concurs. Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului.(la 31-05-2017,
Alineatul (4) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(5)Rezultatul verificării dosarelor candidaţilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei în termen de maximum o zi lucrătoare de la data expirării termenului de verificare a dosarelor de înscriere.(6)în termen de două zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor, candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţie.(7)Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (6) de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.(8)Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei.(la 31-05-2017,
Articolul 5 din Capitolul II a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 6(1)Ministrul justiţiei stabileşte, prin ordin:a)comisia de organizare a concursului;b)comisia/comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină;c)comisia/comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice;d)comisia de interviu;e)comisia/comisiile de soluţionare a contestaţiilor.(2)Fiecare comisie este formată din preşedinte, membri şi secretar. Preşedinţii comisiilor prevăzute la alin. (1) stabilesc responsabilităţile şi termenele de realizare a atribuţiilor pentru fiecare membru în procesul de recrutare şi selecţie.(3)Comisia de organizare a concursului este formată din personal din cadrul compartimentului de resurse umane.(4)Comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) se constituie cu cel puţin 10 zile înainte de desfăşurarea primei probe a concursului. Componenţa acestora se stabileşte ţinând seama de materiile de concurs şi, respectiv, de limbile străine pentru care au optat candidaţii.(5)Din comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină şi de examinare a cunoştinţelor teoretice pot face parte judecători şi procurori detaşaţi în Ministerul Justiţiei, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi specialişti.(6)Din comisia de interviu pot face parte persoane cu funcţii de conducere sau alte persoane din cadrul Ministerului Justiţiei, psihologi, precum şi alţi specialişti.(7)Comisia/Comisiile de soluţionare a contestaţiilor are/au ca preşedinte un secretar de stat din Ministerul Justiţiei, membrii comisiei/comisiilor fiind numiţi din rândul judecătorilor şi procurorilor detaşaţi în Ministerul Justiţiei, al personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din Ministerul Justiţiei sau al altor specialişti.(8)Din comisiile prevăzute la alin. (1) nu pot face parte acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.(9)Persoanele care întrunesc condiţiile pentru a face parte din comisiile de concurs pot deţine calitatea de membru al unei singure comisii dintre comisiile menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs.(10)Fiecare membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:a)nu se află în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (8);b)va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.(11)Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1), precum şi alte persoane implicate în organizarea concursului vor fi retribuite pentru munca depusă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, cu modificările şi completările ulterioare.(la 31-05-2017,
Articolul 6 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 7(1)Comisia/Comisiile de examinare a cunoştinţelor de limbă străină are/au în principal următoarele atribuţii:a)stabileşte/stabilesc subiectele şi baremul pentru etapa scrisă de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, precum şi planul de desfăşurare a etapei orale;b)corectează şi notează lucrările scrise de verificare a cunoştinţelor de limbă străină şi notează candidaţii la etapa orală;c)recorectează şi stabileşte/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori;d)transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.(2)Comisia/Comisiile de examinare a cunoştinţelor teoretice are/au în principal următoarele atribuţii:a)stabileşte/stabilesc subiectele şi baremul pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice;b)corectează şi notează lucrările scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice;c)recorectează şi stabileşte/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori;d)transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.(3)Comisia de interviu are în principal următoarele atribuţii:a)stabileşte planul interviului şi realizează interviul;b)notează pentru fiecare candidat proba interviului;c)transmite prin secretariatul comisiei rezultatele probei interviului comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.(4)Comisia/Comisiile de soluţionare a contestaţiilor are/au, după caz, în principal, următoarele atribuţii:a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării dosarelor candidaţilor şi transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestaţiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor;b)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea fiecărei probe a concursului pentru care există posibilitatea contestării şi transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestaţiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaţilor.(5)Comisia de organizare a concursului are în principal următoarele atribuţii:a)primeşte şi verifică cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile pentru a putea participa la concurs;b)îndeplineşte atribuţiile specifice în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului;c)asigură afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;d)asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;e)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.(6)Secretarul comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) are în principal următoarele atribuţii:a)veghează la respectarea procedurii de organizare şi desfăşurare a concursului;b)întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acestora, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru ale comisiilor;c)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.(la 31-05-2017,
Articolul 7 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 7^1(1)Proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină se realizează în două etape: etapa scrisă şi etapa orală. Pentru etapa scrisă, dispoziţiile art. 8 alin. (4)-(6) şi cele ale art. 9 se aplică în mod corespunzător. Etapa orală se desfăşoară în termen de 24 de ore de la susţinerea etapei scrise.(2)Nota la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină este media aritmetică a notelor obţinute la cele două etape. Rezultatele probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la susţinerea probei.(3)Pentru a putea participa la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre cele două etape.(4)Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă străină pot depune contestaţie la secretariatul compartimentului de resurse umane din Ministerul Justiţiei, în termen de 2 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor. Nu pot fi formulate contestaţii cu privire la notele obţinute la etapa orală.(5)În vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile lucrărilor se lipesc din nou. Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi mai mică decât nota contestată.(6)Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare.(7)Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei.(la 31-05-2017,
Capitolul II a fost completat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 8(1)Candidaţii vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice la următoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal şi drept procesual penal.(2)Verificarea cunoştinţelor teoretice are loc pe parcursul a două zile consecutive. în prima zi se susţine lucrarea scrisă la disciplinele drept civil şi drept procesual civil, iar în cea de-a doua zi, lucrarea scrisă la drept penal şi drept procesual penal.(2^1)Candidaţii pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante din cadrul Institutului Naţional de Criminologie vor susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice la următoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, criminologie şi penologie. Verificarea cunoştinţelor teoretice are loc pe parcursul a trei zile consecutive. În prima zi se susţine lucrarea scrisă la drept civil şi drept procesual civil, în cea de-a doua zi, lucrarea scrisă la drept penal şi drept procesual penal, iar în cea de-a treia zi, lucrarea scrisă la criminologie şi penologie.(la 31-05-2017,
Articolul 8 din Capitolul II a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)Modalitatea de testare în cadrul probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice este tip sinteză sau întrebări deschise.(4)Comisia de examinare a cunoştinţelor teoretice are obligaţia de a elabora minimum 3 variante de subiecte pentru proba scrisă.(5)Fiecare dintre variantele cu subiectele de concurs este introdusă într-un plic sigilat şi semnat de toţi membrii comisiei de examinare cu cel puţin două ore înainte de desfăşurarea probei scrise.(6)Timpul alocat pentru elaborarea lucrărilor scrise în fiecare dintre cele două zile de concurs este stabilit de comisia de examinare şi nu poate depăşi 3 ore din momentul comunicării subiectelor.
 + 
Articolul 9(1)Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate cu o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise. După verificarea identităţii, fiecare candidat păstrează pe bancă actul de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat.(2)Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă. Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare ori mijloace de transmitere de date. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă.(la 31-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 9 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)Înainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ştampila Ministerului Justiţiei, respectiv cea a compartimentului de resurse umane. Ştampila pe lucrările scrise şi semnătura pe ştampilă se aplică de preşedintele comisiei de examinare.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentului de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(4)Plicul cu subiectele de concurs este ales şi desfăcut de către un candidat dintre cele 3 plicuri cu variante de subiecte. Acesta semnează procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise.(5)Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare a concursului, ai comisiei de examinare, precum şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei.(la 31-05-2017,
Alineatul (5) din Articolul 9 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(6)În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Ministerului Justiţiei – compartimentul de resurse umane. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală sau pixuri.(la 31-05-2017,
Alineatul (6) din Articolul 9 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(7)La expirarea timpului prevăzut la art. 8 alin. (6), delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei strânge toate lucrările în ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care le predă comisiei de examinare pe bază de proces-verbal.(8)Dacă examinarea se face în mai multe săli, se întocmeşte câte un proces-verbal pentru lucrările din fiecare sală.(9)Lucrarea se consideră predată de candidat după verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei şi după semnarea borderoului de către candidat.(10)Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. în cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu însoţitor.(11)Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. în aceste cazuri, delegaţii care supraveghează lucrările îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă".
 + 
Articolul 10Pentru a putea participa la interviu, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare disciplină de concurs. + 
Articolul 11(1)Rezultatele probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se afişează în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la susţinerea probei scrise.(2)Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice pot depune contestaţie la secretariatul compartimentului de resurse umane din Ministerul Justiţiei, în termen de două zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentului de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(3)În vederea soluţionării contestaţiilor, colţurile lucrărilor se lipesc din nou. Nota obţinută în urma contestaţiei nu poate fi mai mică decât nota contestată.(4)Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrătoare.(la 31-05-2017,
Alineatul (4) din Articolul 11 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(5)Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei.(la 31-05-2017,
Articolul 11 din Capitolul II a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 12(1)Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice vor susţine un interviu.(2)Planul de interviu va conţine elemente care să evidenţieze în persoana candidatului:a)abilităţile de comunicare;b)factorii care motivează sau demotivează candidatul;c)gândirea sintetică;d)rezistenţa la stres;e)comportamentul în situaţiile de criză;f)cunoştinţele teoretice.(3)Pentru verificarea cunoştinţelor teoretice, în cadrul interviului, tematica şi bibliografia sunt aceleaşi ca şi pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice.(la 31-05-2017,
Alineatul (3) din Articolul 12 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(la 31-05-2017,
Alineatul (4) din Articolul 12 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(la 31-05-2017,
Alineatul (5) din Articolul 12 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(6)Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba interviului dacă obţin minimum nota 7.(7)Rezultatele interviului se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a instituţiei. Rezultatele interviului nu pot fi contestate.(la 31-05-2017,
Alineatul (7) din Articolul 12 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(la 31-05-2017,
Alineatul (8) din Articolul 12 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Capitolul IIINotarea probelor de concurs şi repartizarea candidaţilor(la 31-05-2017,
Titlul Capitolului III a fost modificat de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 13(1)Fiecare probă de concurs se notează cu note de la 1 la 10.(2)Corectarea lucrărilor de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv a lucrărilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei/comisiilor de examinare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv ai comisiei/comisiilor de examinare a cunoştinţelor teoretice.(3)Baremul de corectare corespunzător probei de verificare a cunoştinţelor de limbă străină, respectiv al probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi pe pagina web a Ministerului Justiţiei după încheierea fiecărei probe de concurs.(4)Notele acordate la fiecare probă de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filă de membrii comisiei.(5)Nota finală a fiecărei probe de concurs este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.(6)Nota finală a concursului este media aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi interviu.(la 31-05-2017,
Articolul 13 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 14(1)Nota finală de promovare a concursului este de cel puţin 7.(2)Repartizarea candidaţilor se face potrivit clasamentului rezultat în urma afişării notelor finale ale concursului şi opţiunilor exprimate de candidaţi în cererile de înscriere.(la 31-05-2017,
Articolul 14 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 14^1La medii egale, departajarea candidaţilor se va face avându-se în vedere nota finală la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice.(la 31-05-2017,
Capitolul III a fost completat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 15(1)Prin derogare de la prevederile art. 4, în cazul în care între data anunţării concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacantează posturi, acestea pot fi ocupate în ordinea descrescătoare a mediilor de către candidaţii care au obţinut media prevăzută la art. 14 alin. (1), la propunerea compartimentului de resurse umane, cu aprobarea ministrului justiţiei.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentului de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(2)Dispoziţiile art. 14 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul III^1Verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii şi a condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical şi psihologic(la 31-05-2017,
Actul a fost completat de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 16(1)Verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii şi a condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei se realizează după afişarea rezultatelor probelor de concurs, doar în privinţa candidaţilor declaraţi admişi la acestea.(2)În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, candidaţii au obligaţia de a depune la compartimentul de resurse umane, în termen de 10 zile de la data publicării rezultatelor probelor de concurs, următoarele documente:a)caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea de la unitatea de învăţământ absolvită, pentru candidaţii care nu au fost anterior încadraţi în muncă, care să cuprindă inclusiv menţiuni privind existenţa ori inexistenţa unor eventuale sancţiuni disciplinare sau administrative;b)adeverinţe eliberate de primării şi/sau, după caz, de administraţiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs, din care să rezulte, dacă este cazul, natura şi tipul contravenţiilor comise şi sancţiunile contravenţionale aplicate în această perioadă;c)declaraţia pe propria răspundere privind precizarea domiciliului avut în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs;d)orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.(3)În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, compartimentul de resurse umane solicită relaţiile necesare de la instituţiile care deţin informaţiile prevăzute la alin. (5).(4)Rezultatele verificării se consemnează de către comisia de organizare a concursului în cuprinsul unui raport, care se validează de către conducerea Ministerului Justiţiei.(5)Pentru stabilirea condiţiei bunei reputaţii sunt analizate:a)faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni contravenţionale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 18^1 din Codul penal din 1968;b)faptele pentru care, deşi s-a dispus achitarea, neînceperea urmăririi penale sau scoaterea de sub urmărire penală a candidaţilor, în temeiul art. 10 alin. (1) lit. b^1) din Codul de procedură penală din 1968, nu s-a aplicat o sancţiune cu caracter administrativ dintre cele prevăzute la art. 91 din Codul penal din 1968;c)faptele cu privire la care s-a dispus clasarea sau achitarea candidaţilor în conformitate cu dispoziţiile art. 19 din Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale, cu modificările ulterioare;d)faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunţat soluţii de renunţare la urmărirea penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei;e)faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni disciplinare în alte profesii în ultimii 3 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs;f)faptele pentru care candidaţii au fost eliminaţi din concursurile de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, de admitere în magistratură, de ocupare a posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri sau din cele organizate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la parchetele de pe lângă acestea în ultimii 5 ani anteriori datei susţinerii primei probe de concurs.(6)La verificarea condiţiei bunei reputaţii sunt avute în vedere următoarele criterii: tipul şi împrejurările de săvârşire a faptei, forma de vinovăţie, tipul de sancţiune aplicată sau tipul soluţiei dispuse faţă de candidat, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum şi perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancţiunii disciplinare, contravenţionale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluţiei de condamnare, de renunţare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei, de amânare a aplicării pedepsei ori a celorlalte soluţii prevăzute la alin. (5).(7)Verificarea condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical se realizează de către comisia medicală constituită prin ordin comun al ministrului justiţiei şi al ministrului sănătăţii.(8)Testarea psihologică constă în susţinerea unui test scris şi a unui interviu în faţa unui psiholog din cadrul Ministerului Justiţiei sau al unităţilor subordonate acestuia. Rezultatele testării psihologice sunt concretizate într-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecărui candidat, precum şi calificativul «Admis» sau «Respins».(9)În vederea publicării rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre, comunicat candidatului. Calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicarea pe pagina web a Ministerului Justiţiei.(10)Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula contestaţii, în termen de 2 zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor. Contestaţiile se soluţionează de comisia de reexaminare psihologică, formată din 3 psihologi, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei. Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologică este definitiv şi se publică pe pagina web a Ministerului Justiţiei.(11)Candidaţii care nu se bucură de o bună reputaţie, precum şi cei inapţi din punct de vedere medical sau psihologic pentru exercitarea funcţiei sunt declaraţi respinşi.(la 31-05-2017,
Articolul 16 din Capitolul III^1 a fost modificat de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 16^1Dispoziţiile art. 1-16, precum şi cele ale art. 18 alin. (2), art. 21 şi art. 22 se aplică şi în situaţia ocupării, prin concurs, a posturilor de execuţie de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, rămase vacante pentru anul 2010, după aplicarea alin. (1) şi (2) ale art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2010 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.(la 12-05-2010,
Articolul 16^1 a fost introdus de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.214/C din 29 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 12 mai 2010
)
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 17În termen de cel mult 5 zile de la data finalizării concursului, comisiile prevăzute la art. 6 alin. (1) predau documentaţia de concurs compartimentului de resurse umane din Ministerul Justiţiei sau, după caz, compartimentului de resurse umane din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.(la 31-05-2017,
sintagma: departamentului de resurse umane a fost înlocuită de Punctul 26, Articolul I ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
(la 12-05-2010,
Articolul 17 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.214/C din 29 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 12 mai 2010
)
 + 
Articolul 18(1)Candidatul declarat admis la probele de concurs, care îndeplineşte condiţia bunei reputaţii şi este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei, trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data finalizării verificărilor. În cazul în care candidatul nu poate respecta acest termen, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, conducerii Ministerului Justiţiei, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se poate prezenta la post. Cererea se depune la secretariatul compartimentului de resurse umane.(2)În cazul neprezentării la post la termenul prevăzut la alin. (1), precum şi în situaţia declarării candidatului ca inapt din punct de vedere medical ori psihologic sau în situaţia neîndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, verificările prevăzute la art. 16 alin. (1) se reiau pentru candidatul care ocupă poziţia următoare în clasamentul final al concursului.(la 31-05-2017,
Articolul 18 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 19Candidaţii declaraţi admişi în urma concursului şi apţi din punct de vedere medical şi psihologic vor fi numiţi în funcţia de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, prin ordin al ministrului justiţiei sau, după caz, prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.(la 12-05-2010,
Articolul 19 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.214/C din 29 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 12 mai 2010
)
 + 
Articolul 20Persoanele încadrate ca personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, în urma promovării concursului, ca definitivi, vor depune jurământul în faţa unuia dintre secretarii de stat din Ministerul Justiţiei sau, după caz, în faţa preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie.(la 12-05-2010,
Articolul 20 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.214/C din 29 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 12 mai 2010
)
 + 
Articolul 20^1Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor retraşi anterior afişării listelor finale cu rezultatele verificării dosarelor de înscriere. Cererea de restituire se depune la secretariatul compartimentului de resurse umane.(la 31-05-2017,
Capitolul IV a fost completat de Punctul 24, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
 + 
Articolul 21Fişele interviului, lucrările scrise, procesele-verbale privind rezultatele concursului şi, după caz, procesul-verbal încheiat cu ocazia depunerii jurământului vor fi anexate la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi. + 
Articolul 22Dosarele, lucrările scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice. + 
Articolul 23Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător şi pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Institutului Naţional de Criminologie.(la 31-05-2017,
Capitolul IV a fost completat de Punctul 25, Articolul I din ORDINUL nr. 1.495/C din 26 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 410 din 31 mai 2017
)
–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x