REGULAMENT din 8 august 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALEMINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 3 ianuarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 108REFERIRE LALEGE 31 03/04/2000
ART. 108REFERIRE LALEGE 26 24/04/1996
ART. 108REFERIRE LACODUL SILVIC 24/04/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DESTRATEGIE 04/07/2024
ActulAPROBAT DEORDIN 551 08/08/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 551 08/08/2006

privind gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure este o activitate de interes naţional, având în vedere frecvenţa de producere şi dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc.
 + 
Articolul 2Scopul prezentului regulament este acela de a stabili atribuţiile ce revin tuturor structurilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, ca urmare a incendiilor de pădure.
 + 
Articolul 3Sunt expuse direct sau indirect acestui factor de risc:a) populaţia, precum şi bunurile sale mobile şi imobile;b) obiectivele sociale;c) capacităţile productive (societăţi comerciale, centrale electrice, ferme agrozootehnice, amenajări piscicole şi altele);d) căile de comunicaţii rutiere şi feroviare, reţelele de alimentare cu energie electrică, gaze, sursele şi sistemele de alimentare cu apă şi canalizare, staţiile de tratare şi de epurare, reţelele de telecomunicaţii şi altele;e) mediul natural (păduri, terenuri agricole, intravilanul localităţilor şi altele).
 + 
Articolul 4(1) În sensul prezentului regulament, prin gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure se înţelege identificarea şi monitorizarea, înştiinţarea factorilor interesaţi, avertizarea populaţiei, evaluarea, limitarea, înlăturarea sau contracararea incendiilor de pădure.(2) În funcţie de proprietarul pădurii în care s-a declanşat un incendiu, gestionarea incendiilor de pădure va fi realizată de către inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare (pentru pădurile deţinute de alţi proprietari decât statul) şi de Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva (pentru pădurile proprietate publică a statului).
 + 
Articolul 5Managementul situaţiilor de urgenţă se realizează prin:– măsuri preventive;– măsuri operative urgente de intervenţie;– măsuri de reabilitare.
 + 
Articolul 6Măsurile de limitare, înlăturare sau contracarare a incendiilor de pădure constituie o obligaţie pentru organele administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în acest domeniu şi pentru toate persoanele juridice şi fizice, cu excepţia persoanelor cu handicap, a bătrânilor, copiilor şi a altor categorii defavorizate.
 + 
Articolul 7Deţinătorii de păduri a căror incendiere poate pune în pericol populaţia şi bunurile sale materiale, obiectivele sociale şi capacităţile productive sau poate aduce prejudicii mediului ambiant sunt obligaţi să ia măsuri de prevenire şi stingere a incendiilor şi să se doteze cu mijloace tehnice specifice de prevenire şi stingere a incendiilor, indiferent de titlul de proprietate.
 + 
Articolul 8Persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea în limitele fondului forestier naţional au obligaţia dotării cu mijloace tehnice specifice de prevenire şi stingere a incendiilor.
 + 
Capitolul IIOrganizarea gestionării situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure + 
Articolul 9Elaborarea strategiei şi concepţiei de apărare împotriva incendiilor de pădure revine Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, care se subordonează Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă.
 + 
Articolul 10Monitorizarea situaţiilor de urgenţă, evaluarea informaţiilor, înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea, alertarea la nivel naţional, precum şi coordonarea aplicării unitare a măsurilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă sunt asigurate de Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă, organ tehnic cu activitate permanentă, constituit în cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
 + 
Articolul 11Aplicarea strategiei şi coordonarea tehnică de specialitate, la nivel naţional, a acţiunilor pentru prevenirea şi stingerea incendiilor sunt asigurate de către Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva pentru fondul forestier proprietate publică a statului şi de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare pentru ocoalele silvice private autorizate în condiţiile legii.
 + 
Articolul 12Având în vedere particularităţile manage-mentului situaţiilor de urgenţă generate de incendiile de pădure, desfăşurarea activităţilor ce se impun şi organizarea conducerii, coordonării şi cooperării se asigură prin:– centre operative pentru situaţii de urgenţă cu activitate permanentă constituite la nivelul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva şi al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, sub conducerea directă a directorului general şi, respectiv, a inspectorilor-şefi;– grupuri de suport tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de incendii la fondul forestier naţional, care se constituie în cadrul fiecărui comitet judeţean, din specialiştii cooptaţi cu responsabilităţi în acest domeniu, fiind conduse de reprezentanţii inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare.
 + 
Articolul 13Grupul de suport tehnic din cadrul comitetului judeţean este numit prin ordinul prefectului de constituire a comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă şi este alcătuit din reprezentanţi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, Agenţiei de Protecţie a Mediului şi comisariatului judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu.
 + 
Articolul 14Activitatea permanentă şi atribuţiile centrelor operative pentru situaţii de urgenţă definite la art. 12 sunt asigurate de serviciile (birourile, compartimentele) dispecerat apărare împotriva incendiilor, din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva şi al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare.
 + 
Articolul 15Grupul de suport tehnic din cadrul comitetului judeţean are următoarele atribuţii specifice:a) asigură, în colaborare cu inspectoratul judeţean pentru situaţii de urgenţă, elaborarea planului judeţean de protecţie împotriva incendiilor la fondul forestier naţional, prin corelarea planurilor de apărare întocmite de comitetele municipale, orăşeneşti şi comunale pentru situaţii de urgenţă;b) acordă asistenţă tehnică comitetelor municipale, orăşeneşti şi comunale pentru întocmirea planurilor de apărare specifice;c) avizează planurile de protecţie împotriva incendiilor de pădure municipale, orăşeneşti şi comunale, în vederea aprobării de către preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă;d) coordonează tehnic acţiunile pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de incendiile la fondul forestier naţional, asigurând legăturile cu Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă şi Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, conform sistemului informaţional operativ;e) asigură consultanţa de specialitate, în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, pentru cuprinderea în bugetele locale a cheltuielilor necesare constituirii şi completării stocurilor de materiale şi mijloace de apărare pentru situaţii de urgenţă generate de incendii la fondul forestier naţional;f) asigură, în colaborare permanentă cu centrul operaţional al inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă, întocmirea rapoartelor operative zilnice, a rapoartelor de sinteză atât în timpul situaţiilor de urgenţă, cât şi după încetarea acestora, precum şi transmiterea lor la Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;g) participă, în comisia stabilită de comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă, la evaluarea şi stabilirea pagubelor produse de incendii la fondul forestier naţional.
 + 
Articolul 16Pentru monitorizarea incendiilor de pădure şi efectelor negative ale acestora, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva) are următoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare:a) elaborează strategia privitoare la apărarea împotriva incendiilor în domeniul activităţilor specifice fondului forestier naţional şi asigură aplicarea acesteia;b) îndrumă şi controlează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor prin cadre tehnice special numite pentru îndeplinirea acestor atribuţii;c) include în prescripţiile tehnice de proiectare şi realizare a construcţiilor, instalaţiilor, echipamentelor şi utilajelor, pe care le emite, toate măsurile specifice de apărare împotriva incendiilor, cu acordul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă) şi al Direcţiei de avizare a documentaţiei şi proiectelor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;d) la avizarea documentaţiilor tehnico-economice, verifică modul în care au fost respectate prevederile normelor, standardelor şi prescripţiilor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, în domeniul construcţiilor şi amenajării pădurilor;e) propune în planurile economice şi financiare anuale şi de perspectivă – fondurile necesare dotării cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi realizării măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor;f) cu sprijinul Departamentului Aviaţiei Civile solicită, pe bază de contract, în perioadele critice, aeronave pentru acţiunile de patrulare în zonele împădurite, cu scop de depistare, localizare şi alarmare, precum şi pentru conducerea acţiunilor de stingere a incendiilor de pădure;g) verifică includerea în planul de protecţie împotriva incendiilor a punctelor vulnerabile la incendii în cadrul fondului forestier şi a măsurilor pentru soluţionarea stărilor de pericol;h) întocmeşte planul de intervenţie a forţelor şi mijloacelor la incendiile de proporţii, catastrofe şi calamităţi;i) stabileşte, potrivit dispoziţiilor legale, responsabilităţile şi modul de organizare privind apărarea împotriva incendiilor în unităţile din subordine;j) elaborează planurile tematice de instruire pentru situaţii de urgenţă a serviciilor publice de voluntari din unităţile subordonate ministerului şi asigură difuzarea acestora;k) stabileşte atribuţiile şi sarcinile ce revin compartimentelor şi persoanelor din structura aparatului central al ministerului, privind prevenirea şi stingerea incendiilor;l) stabileşte unităţile din subordine la care îndrumarea şi controlul activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor se asigură prin cadre tehnice special numite, atribuţiile şi modul de lucru ale acestora, în funcţie de complexitatea problemelor şi de vulnerabilitatea la incendii;m) asigură, cu sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă), atestarea cadrelor tehnice din minister, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, structurile silvice private autorizate şi a personalului tehnic al operatorilor economici, cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a încălcării legii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor de pădure;n) asigură, cu sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă) şi cu aportul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională, pregătirea şi calificarea în meseriile specifice a persoanelor ce se încadrează în serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţă din unităţile subordonate.
 + 
Articolul 17Pentru monitorizarea incendiilor de pădure şi efectelor negative ale acestora, inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi directorii direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva au următoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare:a) să stabilească, prin dispoziţii scrise, responsabilităţile şi modul de organizare privind apărarea împotriva incendiilor în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, să le actualizeze ori de câte ori apar modificări şi să le aducă la cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi oricărei persoane interesate;b) să asigure identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, şi să justifice autorităţilor competente că măsurile de apărare împotriva incendiilor sunt corelate cu natura şi nivelul riscurilor;c) să obţină avizele şi autorizaţiile de prevenire şi stingere a incendiilor, prevăzute de lege;d) să întocmească şi să actualizeze permanent lista cu substanţele periculoase, clasificate astfel potrivit legii, utilizate în activitatea acestora sub orice formă, cu menţiuni privind: proprietăţile fizico-chimice, codurile de identificare, riscurile pe care le prezintă pentru sănătate şi mediu, mijloacele de protecţie recomandate, metode de prim ajutor, substanţe pentru stingere, neutralizare sau decontaminare;e) să elaboreze instrucţiunile de apărare împotriva incendiilor şi să stabilească sarcinile ce revin salariaţilor, pentru fiecare loc de muncă;f) să verifice că atât salariaţii, cât şi persoanele din exterior, care desfăşoară activităţi în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, primesc, cunosc şi respectă instrucţiunile necesare privind măsurile de apărare împotriva incendiilor;g) să stabilească un număr de persoane cu atribuţii privind punerea în aplicare, controlul şi supravegherea măsurilor de apărare împotriva incendiilor;h) să asigure mijloacele tehnice corespunzătoare şi personalul necesar intervenţiei în caz de incendiu, precum şi condiţiile de pregătire a acestora, corelat cu natura riscurilor de incendiu, profilul activităţii şi mărimea inspectoratului sau direcţiei silvice;i) să asigure întocmirea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru ca acestea să fie operaţionale în orice moment;j) să asigure contractele, înţelegerile, angajamentele, convenţiile şi planurile necesare corelării, în caz de incendiu, a acţiunii forţelor şi mijloacelor proprii cu cele ale inspectoratului pentru situaţii de urgenţă şi cu ale serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţă ce pot fi solicitate în ajutor; să permită accesul acestora în raza de activitate a inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare sau a direcţiei silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva pe care o conduc, în scop de recunoaştere, de instruire sau de antrenament, şi să participe la exerciţiile şi aplicaţiile tactice de intervenţie organizate;k) să asigure şi să pună în mod gratuit la dispoziţie forţelor chemate în ajutor mijloacele tehnice, echipamentele de protecţie individuală, substanţele chimice de stingere care sunt specifice riscurilor care decurg din existenţa şi funcţionarea inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare sau a direcţiei silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva pe care o conduc, precum şi medicamentele şi antidotul necesare acordării primului ajutor;l) să prevadă fondurile necesare realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor şi să asigure, la cerere, plata cheltuielilor efectuate de alte persoane fizice sau juridice care au intervenit pentru stingerea incendiilor în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc;m) să stabilească şi să transmită către operatorii economici din raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, precum şi către terţii interesaţi regulile şi măsurile de apărare împotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile previzibile la utilizarea, manipularea, transportul, depozitarea şi conservarea produselor respective.
 + 
Articolul 18Dacă inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi directorii direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor Romsilva nu îşi pot îndeplini, cu mijloacele şi personalul proprii, obligaţiile prevăzute la art. 17 lit. b), e) şi h), aceştia sunt obligaţi să încheie contracte sau convenţii cu persoane fizice sau juridice, caz în care vor asigura acestora toate informaţiile şi condiţiile necesare realizării scopurilor propuse.
 + 
Articolul 19(1) În toate cazurile, salariaţii desemnaţi potrivit art. 17 trebuie să aibă competenţa profesională şi, după caz, mijloacele tehnice de intervenţie, la nivelul de performanţă prevăzut de reglementările specifice.(2) Inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, respectiv directorii direcţiilor silvice, sunt obligaţi să acorde salariaţilor desemnaţi potrivit art. 17 timpul necesar executării atribuţiilor stabilite.
 + 
Articolul 20Aceşti salariaţi asigură confecţionarea şi echiparea hărţilor la scara 1:50000 şi 1:20000 pentru utilizarea specială în acţiunea de apărare împotriva incendiilor. Hărţile se vor întocmi la nivel de inspectorate teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, respectiv de direcţie silvică, ocol silvic şi brigadă silvică, iar pentru canton – extras din hartă pentru zona respectivă. Pentru aceasta se informează Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale despre desfăşurarea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor.
 + 
Articolul 21Pentru monitorizarea incendiilor de pădure şi efectelor negative ale acestora şefii structurilor silvice autorizate – ocoale silvice private (în cazul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare) şi şefii ocoalelor silvice din cadrul direcţiilor silvice (în cazul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva) au următoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare:a) organizează, îndrumă şi controlează activitatea de apărare împotriva incendiilor în păduri şi în toate locurile de muncă din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc şi completează şi reactualizează organizarea activităţii de apărare împotriva incendiilor, în cazul modificării situaţiei din ocol;b) organizează şi asigură instruirea întregului personal din subordine privind cunoaşterea şi respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi modul practic de acţiune în caz de incendiu şi verifică sistematic cum se realizează această instruire, asigurând procurarea materialelor şi mijloacelor necesare desfăşurării activităţii instructiv-educative pentru prevenirea incendiilor;c) organizează controlul sistematic al respectării normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc, asigurând înlăturarea operativă a stărilor de pericol, cauzelor de incendiu şi a celorlalte nereguli în activitatea de apărare împotriva incendiilor;d) asigură, conform normelor, dotarea tuturor locurilor de muncă cu instalaţii, utilaje, aparate, echipamente de protecţie şi substanţe chimice necesare pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi cu alte sisteme şi dispozitive de protecţie împotriva incendiilor; asigură menţinerea în stare de funcţionare permanentă a acestor dotări şi efectuarea la timp a întreţinerilor, reviziilor, verificărilor şi reparaţiilor, ţinând evidenţa tuturor mijloacelor de protecţie şi stingere a incendiilor din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc;e) îndeplinesc la termen obligaţiile şi măsurile ce le revin din planul de apărare împotriva incendiilor, din cel de organizare a intervenţiei la păduri, precum şi celelalte sarcini privind prevenirea şi stingerea incendiilor, stabilite de conducerea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare, respectiv a direcţiei silvice;f) asigură permanenţa la sediul ocolului silvic, îndeosebi în perioadele critice, a personalului instruit privind cunoaşterea măsurilor necesare de luat în caz de incendiu şi raportează conducerii inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare, respectiv a direcţiei silvice, evenimentele ce se produc;g) întocmesc şi reactualizează permanent planul de mobilizare-alarmare pentru ocolul silvic;h) echipează hărţile ocolului silvic, necesare pentru acţiune în cazul intervenţiilor de stingere a incendiilor în pădure şi pentru acţiunile de control şi patrulare preventivă, în cadrul planului de protecţie împotriva incendiilor;i) verifică permanent starea construcţiilor proprii şi a obiectivelor altor deţinători, situate în perimetrul sau imediata apropiere a fondului forestier, modul de întreţinere a acestora şi respectarea măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor, analizează periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor ce le revin;j) întocmesc, împreună cu persoanele cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a încălcărilor legii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, planul de protecţie împotriva incendiilor, controlează şi asigură respectarea şi îndeplinirea la termen a prevederilor şi sarcinilor prevăzute în acest plan;k) stabilesc şi urmăresc măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor, ce vor trebui respectate şi aplicate de către angajaţii operatorilor economici, culegătorii de fructe, apicultori, paznicii pastorali şi alte persoane ce desfăşoară activităţi sezoniere în apropierea zonelor împădurite sau în fondul forestier.
 + 
Articolul 22Îndrumarea şi controlul activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor de către inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi direcţiile silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor se exercită prin cadre tehnice special numite pentru îndeplinirea acestor atribuţii.
 + 
Articolul 23Pentru rezolvarea operativă a unor probleme de prevenire şi stingere a incendiilor, cadrele tehnice special numite se subordonează funcţional direct conducătorului inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare, respectiv directorului direcţiei silvice.
 + 
Articolul 24(1) Cadrele tehnice special numite răspund, potrivit competenţei ce o au, de îndrumarea şi controlul tehnic de specialitate al întregii activităţi de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva.(2) Cadrele tehnice prevăzute la alin. (1) au următoarele atribuţii principale:a) studiază actele normative care reglementează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în ocoalele silvice (private sau de stat) pe care le controlează, verifică aplicarea lor în practică şi fac propuneri pentru completarea, reactualizarea şi îmbunătăţirea acestora;b) studiază pericolul de incendiu prezentat de tehnologiile de fabricaţie, instalaţiile de producţie din ocoalele silvice (private sau de stat), materiile prime şi auxiliare, produsele semifabricate şi finite, precum şi măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice, propunând îmbunătăţirea acestora;c) acordă asistenţă tehnică de specialitate conducătorilor ocoalelor silvice (private sau de stat) în organizarea şi desfăşurarea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor şi verifică îndeplinirea măsurilor stabilite de aceştia pentru apărarea împotriva incendiilor, a vieţii oamenilor şi a bunurilor deţinute de unităţi;d) îndrumă şi controlează activitatea de apărare împotriva incendiilor, acordă asistenţă tehnică de specialitate la întocmirea, completarea şi reactualizarea planurilor de apărare împotriva incendiilor şi urmăresc îndeplinirea la termen şi de calitate a măsurilor stabilite;e) îndrumă şi controlează activitatea serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţă, acordă sprijin la întocmirea şi pregătirea programului de instruire a acestora;f) execută, pe baza planificării aprobate, controale tehnice de prevenire a incendiilor la obiectivele în exploatare şi în curs de execuţie din ocoalele silvice (private sau de stat), verificând respectarea prevederilor normelor, normativelor şi ale altor prescripţii tehnice, precum şi îndeplinirea măsurilor de protecţie împotriva incendiilor, stabilind măsuri pentru înlăturarea neajunsurilor şi aplicarea întocmai a prevederilor legale;g) verifică modul de întreţinere şi funcţionare a maşinilor, instalaţiilor, utilajelor, aparatelor şi mijloacelor de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi cunoaşterea de către personalul încadrat în muncă a modului de utilizare a acestora. Ţin evidenţa mijloacelor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor şi asigură comunicarea acestor date inspectorului-şef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare, respectiv directorului direcţiei silvice;h) urmăresc respectarea normelor, normativelor şi a altor prescripţii tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor la elaborarea documentaţiilor tehnice ale noilor investiţii, obţinerea avizelor/autorizaţiilor legale, executarea acestora şi darea lor în exploatare, precum şi la efectuarea reviziilor şi reparaţiilor la construcţiile ce prezintă pericol de incendiu, inclusiv pe timpul repunerii lor în funcţiune;i) acordă sprijin şi asistenţă tehnică de specialitate pentru înlăturarea unor stări de pericol sau pentru soluţionarea unor probleme deosebite din domeniul prevenirii incendiilor survenite în ocoalele silvice (private sau de stat), precum şi la efectuarea unor intervenţii la instalaţiile cu pericol de incendiu aflate în funcţiune. Informează imediat conducerea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare, respectiv a direcţiei silvice, asupra unor stări de pericol iminent de incendiu constatate şi raportează măsurile luate;j) participă la organizarea şi desfăşurarea în ocoalele silvice (private sau de stat) a activităţii de educare pentru prevenirea incendiilor şi la instruirea personalului încadrat în muncă, executând nemijlocit activităţi de popularizare a prevederilor legale, dezbaterea cu personalul a abaterilor în respectarea normelor, precum şi a învăţămintelor desprinse în urma unor incendii şi evenimente ce au avut loc;k) participă la acţiunile de stingere a incendiilor, desfăşurate în ocoalele silvice (private sau de stat), precum şi la cercetarea acestora. Ţin evidenţa incendiilor, începuturilor de incendii şi a altor evenimente urmate de incendii, exploatează concluziile şi învăţămintele desprinse din acestea şi asigură comunicarea datelor referitoare la incendiile şi începuturile de incendii produse;l) participă la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor (controale, cursuri, instructaje, schimburi de experienţă, consfătuiri, analize etc.), organizate de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare (sau de direcţiile silvice), de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă sau de către alte organe împuternicite prin lege, şi fac propuneri pentru organizarea unor astfel de acţiuni;m) urmăresc includerea în planurile economice şi financiare anuale şi de perspectivă a fondurilor necesare dotării ocoalelor silvice (private sau de stat) cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi pentru realizarea măsurilor de protecţie împotriva incendiilor stabilite;n) urmăresc realizarea sau procurarea mijloacelor şi materialelor necesare desfăşurării activităţii instructiv-educative pentru prevenirea incendiilor, difuzarea lor la ocoalele silvice (private sau de stat) şi la locurile de muncă, precum şi modul de utilizare şi întreţinere a acestora;o) fac propuneri pentru completarea şi reactualizarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi a temelor din programele de învăţământ ale şcolilor cu profil de silvicultură, precum şi ale cursurilor de calificare şi perfecţionare a personalului încadrat în muncă. Verifică, de asemenea, modul cum se prezintă temele stabilite şi participă la ţinerea unor astfel de teme;p) fac propuneri pentru generalizarea experienţelor pozitive obţinute în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi întocmesc materialele în acest sens pentru organele de presă, precum şi pentru diferite acţiuni (instructaje, consfătuiri etc.);q) aplică sau fac propuneri, potrivit prevederilor legale şi competenţelor stabilite, pentru recompense ori sancţiuni în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor.
 + 
Articolul 25Cadrele tehnice special numite în cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pe lângă atribuţiile prevăzute mai sus, au şi următoarele obligaţii:a) întocmesc, cu avizul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, planurile tematice de instruire a serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţă şi asigură difuzarea lor;b) participă la acţiunile comune de prevenire şi stingere a incendiilor, organizate în subunităţile subordonate împreună cu organele Ministerului Administraţiei şi Internelor şi alte organe centrale;c) asigură informarea operativă reciprocă între minister şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă asupra problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor;d) fac propuneri şi coordonează elaborarea normelor, normativelor şi a altor prescripţii tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor;e) colaborează cu media pentru popularizarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor.
 + 
Articolul 26Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, cadrele tehnice special numite la minister şi în cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, sunt obligate:a) să-şi planifice, potrivit metodologiei stabilite, întreaga activitate ce o desfăşoară;b) să întocmească, potrivit metodologiei stabilite cu prilejul controalelor ce le execută, documente de control ori, după caz, să înscrie măsurile în registrul unic de control;c) să colaboreze cu celelalte compartimente din cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, cu alţi specialişti în îndeplinirea atribuţiilor şi în soluţionarea problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor din ocoalele silvice (private sau de stat);d) să informeze operativ factorii interesaţi asupra modului de soluţionare a problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi să urmărească îndeplinirea măsurilor stabilite în acest scop.
 + 
Articolul 27În zonele afectate de incendii de pădure se va trece, atunci când este cazul, la evacuarea populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate. Acţiunea de evacuare a populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate se va realiza atunci când incendiile de pădure se extind şi la localităţile, fermele etc. limitrofe fondului forestier. Evacuarea va fi realizată de Ministerul Administraţiei şi Internelor împreună cu autorităţile administraţiei publice locale.
 + 
Articolul 28(1) Localizarea incendiilor de pădure este realizată de personalul de teren din subordinea Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva (pentru pădurile proprietate publică a statului) şi de personalul de teren al structurilor silvice autorizate (pentru fondul forestier naţional pe care acestea îl administrează).(2) Imediat ce se localizează un astfel de incendiu de pădure va fi anunţată persoana responsabilă cu protecţia şi stingerea incendiilor (PSI) din cadrul ocolului silvic care administrează pădurea respectivă. Această persoană va anunţa la rândul său cadrele tehnice responsabile din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare sau al direcţie silvice, după caz, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, serviciile publice de voluntari pentru situaţii de urgenţă, operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în zona respectivă şi întregul personal de teren al ocolului silvic.(3) Stingerea incendiilor va fi făcută prin efortul comun al tuturor factorilor menţionaţi anterior, utilizându-se toate sursele de apă disponibile din zona afectată.
 + 
Articolul 29(1) Asigurarea transportului tuturor factorilor menţionaţi la art. 28 şi a mijloacelor de intervenţie se va face cu mijloacele de transport ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, cu mijloacele de transport ale serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţă şi cu mijloacele de transport ale ocolului silvic pe raza căruia s-a declanşat incendiul de pădure (pentru personalul de teren din cadrul acestuia).(2) Transportul se face pe drumurile forestiere existente (în funcţie de accesibilitatea zonei afectate), astfel încât forţele de intervenţie să ajungă într-un timp cât mai scurt la locul unde s-a produs incendiul.(3) Asigurarea transportului persoanelor evacuate, al animalelor şi al bunurilor periclitate se va face cu mijloacele de transport ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (în fapt cu mijloacele de transport ale unităţilor subordonate acestui minister din zona respectivă) şi cu mijloacele de transport deţinute de administraţiile publice locale (din zona afectată).
 + 
Articolul 30(1) Asigurarea apei şi hranei pentru persoanele evacuate sau afectate în urma incendiilor de pădure va fi realizată de Ministerul Administraţiei şi Internelor sau de administraţia publică locală în primele 72 de ore de la evacuare.(2) Dacă situaţia este de aşa natură încât evacuarea depăşeşte 72 de ore, asigurarea apei şi hranei pentru persoanele evacuate va fi făcută de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat.(3) Asigurarea apei şi hranei pentru animalele evacuate se va face de către unităţile specializate din subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, aflate în zona afectată de incendiile de pădure sau în apropierea acestora.
 + 
Articolul 31Incendiile de pădure nu produc efecte de poluare sau de contaminare cu diferite substanţe chimice.
 + 
Articolul 32Asigurarea bazei materiale pentru realizarea funcţiilor de sprijin menţionate anterior (evacuarea populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate, localizarea şi stingerea incendiilor de pădure, asigurarea transportului forţelor şi mijloacelor de intervenţie, persoanelor evacuate şi altor resurse, asigurarea apei şi hranei pentru persoanele şi animalele evacuate sau afectate) va fi realizată prin efortul conjugat al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al administraţiei publice locale.
 + 
Articolul 33(1) Reabilitarea suprafeţelor de pădure afectate de incendii va fi sarcina ocoalelor silvice (de stat sau private) care au administrat suprafaţa de pădure afectată.(2) Această reabilitare se va face, în special, prin împăduriri cu specii din tipul natural fundamental de pădure, numai după îndepărtarea trunchiurilor arse şi aplicarea de amendamente.
 + 
Articolul 34Persoanele fizice şi juridice care au în proprietate sau în folosinţă terenuri din fondul forestier naţional au obligaţia să participe la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor la fondul forestier naţional.
 + 
Articolul 35Măsurile de intervenţie operativă se realizează în mod unitar, pe baza planurilor de apărare împotriva incendiilor, ce se elaborează pe judeţe şi localităţi, acolo unde există un asemenea factor de risc.
 + 
Articolul 36Elaborarea planurilor de apărare împotriva incendiilor se va face cu luarea în considerare a planurilor de amenajare a teritoriului şi a restricţionării regimului de construcţii în zonele limitrofe fondului forestier naţional.
 + 
Subcapitolul 1Reguli și măsuri de prevenire a incendiilor de pădure + 
Subcapitolul 1.1Reguli și măsuri de prevenire și stingere a incendiilor în arborete + 
Secţiunea AMăsuri organizatorice + 
Articolul 37Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, prin direcţiile silvice, şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, prin ocoalele silvice private din raza lor de activitate, vor desfăşura permanent acţiuni instructiv-educative privind măsurile de prevenire a incendiilor de pădure. Acestea se vor putea realiza prin:a) sensibilizarea opiniei publice la acţiunea distructivă a focului şi a caracterului fragil al pădurii în faţa focului;b) ridicarea conştiinţei individuale asupra responsabilităţii civice a fiecărui cetăţean pentru salvarea şi păstrarea patrimoniului forestier, colaborându-se cu organele silvice la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor de pădure;c) respectarea de către întreaga populaţie a normelor de protecţie a pădurilor împotriva incendiilor, angajarea în acţiunile de observare şi anunţarea operativă a incendiilor declanşate şi participarea efectivă la stingerea acestora;d) promovarea relaţiilor cu toate organele şi organizaţiile locale administrative şi obşteşti în vederea realizării unor măsuri eficiente de prevenire şi stingere a incendiilor de pădure;e) efectuarea unor manifestări instructiv-educative specifice, pentru populaţia din zonele limitrofe pădurii (filme, conferinţe, instructaje, emisiuni de radio şi de televiziune);f) se vor întreprinde acţiuni de instruire privind măsurile de prevenire a incendiilor de pădure (periodic şi ori de câte ori se iveşte ocazia) cu muncitorii din unităţile de exploatare a pădurilor, cu personalul de serviciu de la cabanele limitrofe pădurii, cu conducătorii auto, cu cei care culeg fructe şi plante medicinale, cu stuparii care ies în pastoral, cu paznicii vitelor care păşunează în preajma pădurii, cu muncitorii silvici, cu turiştii şi elevii care sunt în vacanţă, în tabere etc.;g) se vor lua măsuri împreună cu unităţile ce deţin obiective în fondul forestier naţional, pentru prevenirea şi stingerea incendiilor în zonele de activitate ale acestora;h) Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva şi ocoalele silvice private vor confecţiona, în condiţiile legii, pe plan centralizat, respectiv local, afişe cu conţinut şi imagini sugestive privind prevenirea incendiilor de pădure şi vor lua măsuri pentru răspândirea acestora.
 + 
Articolul 38Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, prin direcţiile silvice, şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, pentru celelalte structuri silvice autorizate din raza lor de activitate (ocoale silvice private), vor realiza planificarea, organizarea, executarea şi controlul efectuării unor acţiuni de patrulare pe bază de grafic şi în mod susţinut în perioadele de secetă şi în zilele nelucrătoare.
 + 
Articolul 39Pe baza planurilor de protecţie împotriva incendiilor, împreună cu Departamentul Aviaţiei Civile, se vor organiza acţiuni de patrulare aeriană, pentru observarea şi alarmarea incendiilor, în perioadele secetoase şi în zonele cu grad mare de periclitate.
 + 
Articolul 40În lunile februarie-martie şi septembrie-octombrie, ce preced perioadele critice de producere a incendiilor la fondul forestier naţional, şi în perioadele de maximă afluenţă turistică se vor curăţa uscăturile din apropierea construcţiilor (cantoane, cabane turistice) şi se va asigura întreţinerea liniilor izolatoare, somiere şi parcelare.
 + 
Articolul 41Direcţiile şi ocoalele silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, precum şi celelalte structuri silvice autorizate (ocoale silvice private) vor revizui şi vor completa locurile admise în pădure pentru popas, pentru fumat şi parcare a autovehiculelor în pădurile de agrement şi de interes turistic, marcându-le şi amenajându-le corespunzător, în scopul atragerii turiştilor în zone cu organizare adecvată.
 + 
Articolul 42Se vor stabili şi marca drumurile permise circulaţiei autovehiculelor. Pe drumurile interzise se montează bariere şi indicatoare corespunzătoare.
 + 
Articolul 43În toate pădurile şi, în special, în fondurile forestiere de vânătoare de interes deosebit în care se interzic circulaţia autovehiculelor şi folosirea surselor ce produc zgomote, în funcţie de necesităţi, se vor marca şi delimita "zone de linişte".
 + 
Articolul 44La intrarea în pădure şi pe traseele turistice se vor plasa panouri şi pancarte cu texte adecvate privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure.
 + 
Articolul 45Se asigură o colaborare strânsă cu primăriile, cu inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi cu serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţă pentru intervenţia operativă şi eficientă în cazuri critice.
 + 
Articolul 46Pentru activitatea de păşunat în pădure se va ţine o evidenţă strictă a autorizaţiilor sau contractelor, în scopul verificării şi controlului privind respectarea prevederilor măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor.
 + 
Articolul 47Pentru activitatea de recoltare a fructelor de pădure, la cantoanele silvice se va ţine evidenţa muncitorilor şi a sectoarelor de activitate a acestora. Se va face totodată instruirea muncitorilor, pe bază de semnătură, asupra cunoaşterii măsurilor privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure.
 + 
Secţiunea BMăsuri silviculturale + 
Articolul 48Pentru prevenirea declanşării incendiilor de pădure, ţinându-se seama de condiţiile ecologice, se vor respecta următoarele:a) plantaţiile de răşinoase se vor crea în amestec cu foioase acolo unde condiţiile bioecologice permit aceasta. În aceleaşi condiţii- pe marginea masivelor de răşinoase – schemele de împădurire pentru viitoarele împăduriri vor avea prevăzută o bandă de 4-8 rânduri de foioase sau larice;b) lizierele trupurilor de pădure ce se vor crea vor fi închise cu vegetaţie densă verde, arbustivă;c) liniile somiere să fie cultivate şi întreţinute, astfel încât să constituie benzi de prevenire a extinderii eventualelor incendii şi să satisfacă şi nevoile sectorului cinegetic;d) amestecul speciilor în culturile ce se vor crea se va face conform cerinţelor bioecologice;e) la operaţiunile culturale se va urmări scoaterea materialului rezultat, pentru diminuarea potenţialului de combustie în cazul unui eventual incendiu;f) pe marginea drumurilor, a şoselelor, a căilor ferate (normale sau forestiere) ce trec prin păduri, se vor amenaja benzi izolatoare în zonele care prezintă pericol de incendiu, prin îndepărtarea litierei şi a resturilor combustibile, pe o lăţime de 5-10 m pe care este interzisă depozitarea materialului combustibil (vegetaţie ierboasă uscată, gunoaie, lichide inflamabile etc.);g) în pădure se va asigura o stare corespunzătoare de igienă prin extragerea arborilor uscaţi, lâncezi, rupţi sau doborâţi de vânt.
 + 
Articolul 49În pădure sunt interzise accesul autovehiculelor proprietate personală pe drumurile forestiere, arderea resturilor vegetale rezultate din curăţarea păşunilor şi a terenurilor agricole limitrofe la o distanţă mai mică de 100 m de liziera pădurii, fumatul şi focul deschis în afara locurilor special amenajate sau aruncarea la întâmplare a ţigărilor şi chibriturilor aprinse, precum şi instalarea corturilor, a autoturismelor şi a suprafeţelor de picnic.
 + 
Subcapitolul 1.2Reguli și măsuri specifice de prevenire a incendiilor în lucrările de amenajare a pădurilor + 
Articolul 50Prin proiectele de amenajare a pădurilor se vor preciza măsuri şi mijloace de protecţie împotriva incendiilor.
 + 
Articolul 51Se va stabili ca sarcină obligatorie pentru toate ocoalele silvice realizarea de linii somiere cultivate şi liziere compactizate prin culturi arbustive dense, pentru izolarea pădurii de zonele limitrofe şi apărarea în faţa unui eventual incendiu.
 + 
Articolul 52La proiectarea şi construirea drumurilor forestiere se va avea în vedere ca acestea să servească şi scopului de apărare a pădurilor din zona respectivă împotriva incendiilor. Aceste drumuri vor îndeplini condiţiile de carosabilitate şi pentru autovehiculele pompierilor.
 + 
Articolul 53Prin proiectele de amenajare vor fi prevăzute zonele accesibile în care se vor putea realiza depozite de apă pe văile principale prin bararea cursurilor de apă.
 + 
Articolul 54Ocoalele silvice vor fi dotate cu hărţi topografice la scara 1:5000 şi 1:20000 cu scop special de apărare contra incendiilor şi care vor face parte din planul de intervenţie. Pe aceste hărţi vor fi marcate de către ocoalele silvice următoarele:a) punctele de apă pe firul văilor permanente, de unde se pot aproviziona maşinile şi utilajele de stingere în caz de incendiu. Se ţine seama că pentru un versant sunt necesari circa 100-150 mc apă;b) drumurile de acces, cu însemne asupra gradului de carosabilitate;c) suprafeţele şi zonele destinate turismului, cu însemne asupra locurilor de foc şi a punctelor de apă pentru turişti;d) sediile de ocoale, de brigăzi şi cantoane silvice, linii parcelare şi somiere;e) vecinătăţile unităţilor de intervenţie în caz de incendii şi punctele de sprijin pe care se poate conta în caz de incendiu (serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţă, unităţi ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă);f) obiectivele altor operatori economici care îşi desfăşoară activitatea în fondul forestier.
 + 
Articolul 55Vor fi analizate cu discernământ formulele şi schemele de împădurire, ţinându-se seama de sensibilitatea la foc a speciilor forestiere şi de cerinţele bioecologice ale acestora.
 + 
Articolul 56În lungul traseelor ce delimitează zona pastorală de zona forestieră se vor săpa şanţuri de 0,5 m lăţime pe curba de nivel, cu scopul atât de limitare a extinderii incendiilor, cât şi pentru evitarea formării de ogaşe prin dirijarea apelor din precipitaţii şi din pâraiele ce traversează versanţii.
 + 
Subcapitolul 1.3Reguli și măsuri specifice de prevenire a incendiilor în pepiniere și răchitării + 
Articolul 57Pepinierele şi răchităriile instalate în incinta pădurii vor avea un regim aparte de cele din afara pădurii.
 + 
Articolul 58În jurul pepinierelor şi al răchităriilor se va crea o bandă de sol de 2 m lăţime permanent mineralizată, putând fi folosită şi ca drum de acces şi ca linie izolatoare pentru incendii.
 + 
Articolul 59Drumurile, aleile şi potecile vor fi întreţinute în tot cursul anului.
 + 
Articolul 60Clădirile pentru locuinţe, dormitoarele şi anexele pentru animale vor fi izolate de pădure prin benzi mineralizate, de minimum 5 m lăţime.
 + 
Articolul 61Hidranţii pentru stropire vor fi permanent echipaţi şi pentru stingerea incendiilor.
 + 
Articolul 62Muncitorii vor fi instruiţi şi testaţi periodic asupra cunoştinţelor şi sarcinilor ce le revin în cazul incendiilor.
 + 
Articolul 63După recoltarea producţiei, puieţii se vor pune la şanţ, iar răchita va fi cât mai urgent expediată beneficiarilor.
 + 
Articolul 64Depozitele de răchită vor fi izolate de pădure sau de clădirile din incintă prin benzi de teren mineralizate.
 + 
Subcapitolul 1.4Reguli și măsuri specifice de prevenire a incendiilor în parchetele de exploatare + 
Articolul 65Pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure în parchetele de exploatare se vor respecta toate regulile prevăzute de normativele în vigoare.
 + 
Articolul 66În devizele de parchet ce se întocmesc înainte de începerea exploatării se prevăd toate lucrările şi materialele necesare pentru prevenirea incendiilor, anexându-se şi o schiţă de plan cuprinzând obiectivele care reclamă măsurile speciale de prevenire şi stingere a incendiilor, direcţiile şi drumurile de acces în parchet, limitele şi vecinătăţile parchetului (arborete de răşinoase, foioase etc.), construcţiile aferente definitive (cabane) sau provizorii (garaje, bucătării etc.).
 + 
Articolul 67Normele de prevenire şi stingere a incendiilor trebuie respectate indiferent de felul tratamentului (tăieri rase, succesive, progresive, de igienă etc.) sau de structura arboretelui (răşinoase, foioase sau amestec).
 + 
Articolul 68Cabanele şi construcţiile temporare din parchet vor fi izolate de pădure cu o bandă de 10 m lăţime de pe care se va defrişa toată vegetaţia.
 + 
Articolul 69Parchetele de exploatare vor fi izolate de restul pădurii printr-o bandă izolatoare perimetrală de 10 m, care se va mineraliza. Această bandă va putea constitui drum de acces şi o eventuală bază de lansare a contrafocului în cazul unui eventual incendiu de proporţii.
 + 
Articolul 70La recoltarea materialului lemnos din pădure, indiferent de natura produselor, se va acorda deosebită atenţie prevenirii incendiilor în perioadele secetoase.
 + 
Articolul 71Materialul lemnos ce se depozitează în parchete se va stivui pe solul curăţat de toate materialele combustibile.
 + 
Articolul 72Materialul lemnos depozitat pe platformele din cuprinsul parchetelor va fi ritmic transportat, eventualele stocuri fiind stivuite ordonat. Nu se va menţine în aceste depozite material de răşinoase necojit în perioada 1 aprilie – 1 octombrie.
 + 
Articolul 73Scoaterea materialului lemnos din pădure se face numai pe traseele stabilite de organele silvice.
 + 
Articolul 74Lucrările de exploatare vor fi permanent supravegheate şi inspectate periodic de organele silvice, accentuându-se asupra respectării măsurilor prevăzute de normele de prevenire şi stingere a incendiilor de pădure.
 + 
Articolul 75Scoaterea şi transportul lemnului din parchete şi curăţarea parchetelor trebuie să decurgă în paralel. Finalizarea exploatării trebuie să constituie şi finalizarea celorlalte operaţiuni.
 + 
Articolul 76Se vor aduna şi scoate toate resturile de exploatare din parchete.
 + 
Articolul 77Coşurile de fum ale construcţiilor din pădure vor fi dotate cu grătare (site) parascântei.
 + 
Articolul 78La manipularea furajelor pentru animalele de muncă din parchete se vor avea în vedere următoarele:a) toate resturile de furaje rezultate în urma transporturilor sau a manipulării lor se vor strânge şi îndepărta;b) pentru micşorarea suprafeţelor de depozitare şi a pericolului de foc se recomandă folosirea de furaje balotate şi în cantităţi necesare pentru 2-3 zile;c) manipularea furajelor se va face numai la lumina zilei.
 + 
Articolul 79În condiţiile lipsei de curent electric, se vor folosi în încăperile de locuit numai lămpi de petrol cu glob de sticlă.
 + 
Articolul 80Grătarele şi cenuşarele locomotivelor vor fi închise pe parcursul drumului prin pădure.
 + 
Articolul 81Depozitarea carburanţilor şi lubrifianţilor pentru utilajele folosite în exploatarea parchetelor (tractoare, ferăstraie mecanice, funiculare etc.) se va face în depozite special amenajate, respectându-se prevederile de prevenire şi stingere a incendiilor.
 + 
Articolul 82Transportarea carburanţilor de la depozite în locul de muncă se va face în canistre metalice.
 + 
Articolul 83Alimentarea utilajelor cu combustibil se va face cu pâlnii şi pompe şi nu prin turnarea directă din butoaie, având grijă ca lichidul inflamabil să nu curgă pe jos.
 + 
Articolul 84Utilajele cu motoare cu ardere ce se folosesc în exploatare vor fi prevăzute cu site parascântei la conductele de eşapament.
 + 
Articolul 85În parchetele de exploatare se va organiza un sistem de alertare în caz de incendiu, care să fie cunoscut de toţi muncitorii.
 + 
Articolul 86Mangalizarea lemnului se va face în bocşe special amenajate în acest scop şi amplasate la maximum 30 m de sursele de apă, pe locuri orizontale, puţin productive.
 + 
Articolul 87Izolarea de pădure a bocşelor se face printr-o bandă de 10 metri lăţime, mineralizată, iar pe o rază de 50 m se vor îndepărta toate materialele combustibile.
 + 
Articolul 88Bocşele de mangalizare vor fi supravegheate permanent, iar acoperirea cu pământ va fi urmărită în mod special, atât la înfiinţare, cât şi în timpul arderii.
 + 
Articolul 89(1) În parchetele de exploatare se interzic fumatul şi lucrul cu foc deschis în afara locurilor special amenajate, folosirea de instalaţii electrice sau de forţă, defecte sau improvizate, folosirea benzinei, motorinei sau a altor substanţe la lămpile de iluminat şi menţinerea mult timp a materialului lemnos în depozitele intermediare.(2) De asemenea, sunt interzise încărcarea mangalului nestins şi nerăcit complet sau cu resturi de lemn insuficient carbonizate, precum şi scoaterea mangalului din bocşă pe timp de viscol sau furtună.
 + 
Subcapitolul 2Organizarea sistemului informațional cu privire la anunțarea producerii incendiilor de pădure, inclusiv în zonele transfrontaliere + 
Articolul 90Este necesară crearea unui sistem informaţional pentru anunţarea producerii incendiilor de pădure în timp util, astfel încât să se asigure evacuarea persoanelor, animalelor, bunurilor aflate în pericol şi pentru o intervenţie rapidă şi eficace a tuturor forţelor de intervenţie.
 + 
Articolul 91Implementarea acestui sistem informaţional se va face la nivelul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare (pentru ocoalele silvice private din raza lor de activitate) şi la nivelul direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva (pentru ocoalele silvice din subordinea acesteia).
 + 
Subcapitolul 3Reguli și măsuri specifice și operative de stingere a incendiilor de pădure, inclusiv ăn zonele transfrontaliere + 
Articolul 92Pentru stabilirea concepţiei tactice de stingere a incendiilor de pădure se impun:a) analiza situaţiei reale, cunoaşterea suprafeţei cuprinse de incendiu, structura materialului combustibil, limitele în care se va extinde incendiul, posibilităţile de stăpânire a acestuia, mijloacele cele mai eficiente pentru fiecare limită, zonele cu intensitatea ce mai mare a focului şi mijloacele necesare pentru diminuarea potenţialului acestuia;b) analizarea factorilor care favorizează extinderea şi intensificarea incendiului, ora din zi în care se găseşte, gradul de insolaţie, viteza şi direcţia vântului (în caz că nu este vânt, se va ţine seama că noaptea şi dimineaţa curenţii de aer sunt descendenţi – dinspre culme spre vale -, iar de la prânz până seara şi îndeosebi când este insolaţie puternică, bat brizele din vale – curenţi ascendenţi).
 + 
Articolul 93Procedeele tehnice de stingere a incendiilor de pădure implică:a) utilizarea celor mai eficiente mijloace de stingere şi repartizarea celor mai mari forţe pe direcţia şi intensitatea cea mai mare a focului şi care să apere cele mai importante obiective (construcţii, arborete etc.);b) dacă există un pârâu sau o vale, se va bara urgent cursul de apă şi se va organiza un lanţ de găleţi, care va sprijini eficient acţiunea de stingere;c) utilizarea aparatelor pulverizatoare măreşte eficienţa acţiunii de stingere.
 + 
Articolul 94Metodele de intervenţie în condiţiile unui incendiu de pădure se stabilesc în funcţie de dimensiunea incendiului şi felul acestuia (incendiu de litieră, coronament, în plantaţii sau arboret, în păşune sau poiană, pe teren plan sau pe versant cu pantă mare sau redusă, pe culme de deal sau în vale etc.).
 + 
Articolul 95Incendiul de litieră va fi bătut cu măturoaie, palete de răchită împletită, cu lopeţi şi se va arunca pământ sau nisip pe focul ce înaintează, se va acţiona cu stropitoarele şi pulverizatoarele de apă şi la câţiva metri în faţa focului se va interveni pentru formarea unui baraj prin mineralizarea solului şi încercarea aprinderii contrafocului.
 + 
Articolul 96Contrafocul este cea mai eficientă metodă de limitare a extinderii incendiului prin faptul că reduce puterea radiantă a focului ce înaintează, iar barajul realizat prin eliminarea materialului combustibil opreşte înaintarea focului principal.
 + 
Articolul 97Incendiul de coronament implică angajarea unor forţe şi mijloace mai puternice şi mai mari, întrucât acesta devine un incendiu de proporţii.
 + 
Articolul 98Stingerea unui incendiu de coronament se bazează pe intervenţia prin metode deosebite:a) pe o linie transversală direcţiei de înaintare, la distanţă apreciată astfel ca focul să nu surprindă muncitorii în plină acţiune, se doboară urgent arborii pe distanţa de 2-4 înălţimi de arboret, cu coroanele paralele cu direcţia de înaintare a focului;b) cu cai şi tractoare se scot arborii pe măsura doborârii lor în afara zonei cu pericol de incendiu şi se curăţă zona de uscături;c) cu plugurile cu cai sau cu tractoare se mineralizează o bandă de 2-3 m lăţime pe mijlocul benzii formate prin scoaterea arborilor şi se încearcă aplicarea contrafocului;d) echipe de muncitori, cu ajutorul paletelor şi lopeţilor, urmăresc şi opresc răspândirea de frunze şi lujeri aprinşi şi duşi de curenţi de aer, prin aceasta anihilând orice extindere a focului.
 + 
Subcapitolul 4Criterii de dotare cu mijloace de stingere a incendiilor de pădure + 
Articolul 99La stabilirea dotării direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva şi a celorlalte structuri silvice autorizate (ocoale silvice private) cu mijloace pentru stingerea incendiilor de proporţii în fondul forestier se va avea în vedere numărul de incendii simultane ce pot izbucni, în funcţie de suprafaţa împădurită.
 + 
Articolul 100În funcţie de suprafaţa împădurită ce o administrează o direcţie silvică sau de un ocol silvic privat, se stabileşte numărul de incendii simultane astfel:– un incendiu la o suprafaţă de până la 150.000 ha;– două incendii simultane la o suprafaţă cuprinsă între 150.000 şi 300.000 ha;– trei incendii simultane la o suprafaţă de peste 300.000 ha.
 + 
Articolul 101Direcţia silvică sau ocolul silvic privat va organiza un număr de puncte întărite, dotate cu mijloace pentru combaterea incendiilor egal cu numărul de incendii simultane (un incendiu la o suprafaţă de 150.000 ha, două incendii simultane la o suprafaţă cuprinsă între 150.000 şi 300.000 ha, trei incendii simultane la o suprafaţă de peste 300.000 ha), amplasate în cadrul ocoalelor silvice cu cea mai mare pondere forestieră şi distribuite echilibrat în zona împădurită a direcţiei silvice sau a ocolului silvic privat.
 + 
Articolul 102Punctele întărite de dotare vor fi de două tipuri, în funcţie de natura pădurilor: tipul I pentru pădurile de foioase şi tipul II pentru pădurile de răşinoase sau amestec (răşinoase cu foioase).
 + 
Articolul 103Este necesară desfăşurarea de activităţi instructiv-educative cu specific de protecţie a fondului forestier în vederea apărării împotriva incendiilor, observare, alarmare şi conducere a forţelor, scop în care direcţiile silvice şi ocoalele silvice private vor fi dotate cu materiale şi aparatură specifice (vezi anexa nr. I).
 + 
Articolul 104Regia Naţională a Pădurilor şi inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânătoare vor analiza posibilitatea amenajării şi autorizării unor terenuri de zbor pentru avioane utilitare sau elicoptere, care să fie folosite atât pentru acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor de pădure, cât şi pentru lucrările de protecţie.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile autorităţilor publice centrale şi locale în gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure + 
Articolul 105Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are următoarele atribuţii specifice pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă ca urmare a incendiilor de pădure:a) elaborează strategia naţională de protecţie împotriva incendiilor de pădure;b) asigură în domeniile sale de activitate organizarea activităţilor prevăzute de lege pentru rezolvarea situaţiilor de urgenţă generate de incendii de pădure;c) verifică modul de constituire a necesarului de mijloace, aparatură şi substanţe chimice pentru dotarea unităţilor silvice cu scopul stingerii incendiilor de pădure;d) asigură evacuarea animalelor;e) asigură localizarea şi stingerea incendiilor de pădure;f) asigură transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie şi transportul pentru persoanele şi bunurile evacuate;g) asigură apa şi hrana necesare persoanelor evacuate în primele 72 de ore de la evacuare;h) asigură apa şi hrana necesare animalelor evacuate;i) asigură reabilitarea zonei afectate în urma incendiilor de pădure prin instituţiile din subordinea sa (inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare, pentru pădurile aflate în proprietatea altor proprietari decât statul, şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, pentru pădurile proprietate publică a statului).
 + 
Articolul 106Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură prin inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă:a) urmărirea şi coordonarea realizării sistemelor de alarmare a populaţiei în localităţi şi verificarea periodică a stării de funcţionare a acestora, precum şi afişarea în locuri vizibile a semnalelor folosite în situaţii de urgenţă;b) elaborarea programelor de pregătire a populaţiei pentru protecţia şi intervenţia în cazul incendiilor de pădure;c) instruirea periodică a administraţiei publice locale (prefecţi, subprefecţi, preşedinţi ai consiliilor judeţene, primari) asupra atribuţiilor ce le revin în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de riscurile specifice;d) evacuarea persoanelor şi bunurilor periclitate;e) intervenţia operativă pentru înlăturarea efectelor incendiilor de pădure;f) transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie.
 + 
Articolul 107Prefecţii şi primarii au următoarele atribuţii specifice pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de incendii de pădure:a) asigură mijloacele necesare înştiinţării şi alarmării populaţiei din zonele de risc ce pot fi afectate de incendii de pădure;b) coordonează pregătirea populaţiei pentru realizarea acţiunilor de protecţie şi intervenţie în caz de incendii la fondul forestier naţional;c) asigură întocmirea planurilor de apărare împotriva incendiilor de pădure;d) asigură organizarea acţiunilor de limitare şi de înlăturare a efectelor acestor incendii;e) centralizează datele privind urmările incendiilor de pădure;f) asigură transportul pentru persoanele, animalele şi bunurile evacuate;g) asigură localizarea şi stingerea incendiilor de pădure;h) asigură transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie şi transportul pentru persoanele şi bunurile evacuate;i) asigură apa şi hrana necesare persoanelor evacuate în primele 72 de ore de la evacuare.
 + 
Capitolul IVContravenţii şi sancţiuni + 
Articolul 108Faptele care constituie contravenţii, amenzile pentru acestea, precum şi organele împuternicite să le constate şi să le aplice sunt cele prevăzute în Legea nr. 26/1996 – Codul silvic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 8 mai 1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Legea nr. 31/2000 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 6 aprilie 2000.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 109Necesarul de mijloace, aparatură şi substanţe chimice pentru dotarea ocoalelor silvice cu scopul stingerii incendiilor în pădure este prevăzut în anexa nr. I.
 + 
Articolul 110Planul de apărare împotriva incendiilor de pădure este prevăzut în anexa nr. II.
 + 
Articolul 111Planul de alarmare/avertizare (pentru alarmarea forţelor şi mijloacelor de acţiune ce vor interveni în cazul incendiilor de proporţii la pădure) este prevăzut în anexa nr. III.
 + 
Articolul 112Rapoartele operative zilnice/de sinteză în cazul incendiilor de pădure sunt prevăzute în anexa nr. IV.
 + 
Articolul 113Anexele nr. I-IV fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa I––-la regulament––––-NECESARULde mijloace, aparatură şi substanţe chimice pentrudotarea ocoalelor silvice cu scopul stingerii incendiilor în pădure

                   
  Nr. crt. Materiale Districtul U.M. Cantonul Ocolul silvic Punctul întărit D.S.
  tip I tip II
  0 1 2 3 4 5 6 7 8
  1 Cazmale   bucăţi 5 10 100 100
  2 Topoare 10 bucăţi 5 25 100 150
  3 Lopeţi 20 bucăţi 5 8 100 150
  4 Palete răchită (bătătoare)   bucăţi 10 8 100 200
  5 Sape de munte 20 bucăţi 2 25 50 100
  6 Târnăcoape 5 bucăţi 1 10 50 50
  7 Furci 5 bucăţi 2 8 20 20
  8 Coase 3 bucăţi 2 25 25 23
  9 Găleţi de 10 litri 20 bucăţi 5 10 50 75
  10 Bidoane raniţă de 20 litri   bucăţi 5 1 30 50
  11 Truse sanitare 1 bucăţi 1 5 10 15 2
  12 Lanterne 3 bucăţi 2 5 25 25 2
  13 Petrol   litri 2 1 25 25 21
  14 Butoi de apă de 100 litri   bucăţi 1 5
  15 Joagăre   bucăţi 2 1 20 30
  16 Fierăstraie mecanice 1 bucăţi 5 8
  17 Ţapine   bucăţi 1 20 20 25
  18 Carburanţi   litri 4 400 500
  19 Lubrifianţi   litri 1 75 100
  20 Binoclu   bucăţi 2 5 5
  21 Foi de cort   bucăţi 20 20 2
  22 Măşti contra gazelor   bucăţi 60 20 20
  23 Romopal (Detersin)   kg 50 100 100
  24 Fosfat Diamoniu   kg 21 100 100
  25 Aparate de stropit (Fontan, Kyoritz) 1 bucăţi   10 10
  26 Aparate radio de emisie-recepţie              
    – fixe   bucăţi 1 1
    – transportabile   bucăţi 1 1 1 1
    – portabile   bucăţi 3 5 5 3
    – redresor încărcat   bucăţi 1 1 1 1
  27 Acumulatori   bucăţi 3 3
  28 Tărgi sanitare   bucăţi 10 10
  29 Cordiţe de salvare tip p.s.i.   bucăţi 10 10
  30 Brâie tip pompier   bucăţi 10 10
  31 Scripeţi simpli   bucăţi 2 2
  32 Cric   bucăţi 2 2
  33 Plug pentru tracţiune animală   bucăţi      
  34 Veselă pentru hrană (complet – bidon apă, gamelă, lingură)   bucăţi     20 20
  35 Marmite pentru transportul hranei, 25 l   bucăţi 3 3
  36 Cort de 6 persoane, cu mobilier, pentru punct de comandă     1
  37 Aparat de proiecţie, pentru acţiuni de propagandă   bucăţi 1 1 1
  38 Aparat foto   bucăţi 1 1

NOTĂ:Pentru direcţiile silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pădurilor ocolul silvic pe raza căruia s-a constituit punctul întărit (indiferent de tip) nu se mai dotează cu materiale şi aparatura necesară prevăzută în anexă, ci numai cu radiotelefon fix. + 
Anexa II–––la regulament––––-PLANUL DE APĂRAREîmpotriva incendiilor de pădureStructura- cadru1. Date de identificare:– denumirea ocolului silvic;– sediul, numărul de telefon, fax.2. Planul general al ocolului silvic (la scară), pe care se marchează:– amplasarea clădirilor (sediul ocolului, cantoane silvice, cabane de vânătoare, stâne, depozite etc);– drumurile naţionale, judeţene, forestiere, de exploatare;– reţelele şi sursele proprii de alimentare cu apă şi alte substanţe stingătoare, râuri, pârâuri cu debit relativ constant tot timpul anului;– rezervele de agenţi stingători şi de mijloace de protecţie a personalului de intervenţie;– reţelele şi racordurile de alimentare cu energie electrică, agent termic, gaze şi alte fluide combustibile;– reţelele de canalizare;– vecinătăţile3. Concepţia de apărare în caz de incendiu de pădure:– concluzii privind intervenţia, rezultate din scenariul de siguranţă la foc sau din evaluarea capacităţii de apărare împotriva incendiilor;– particularităţi tactice de intervenţie pentru:a) evacuarea (persoanelor şi, după caz, animalelor sau bunurilor), acordarea primului ajutor şi protejarea bunurilor periclitate;b) localizarea şi lichidarea incendiilor;c) protecţia personalului de intervenţie;d) protecţia vecinătăţilor;e) înlăturarea efectelor negative majore produse de incendiu.4. Forţe de intervenţie în caz de incendiu:– personalul de teren, bine instruit, din zona unde s'ada produs incendiul;– serviciul public voluntar pentru situaţii de urgenţă cu care se cooperează (localitatea, distanţa, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alarmare şi alertare – sistemul informaţional de alertare);– inspectoratul pentru situaţii de urgenţă – prin unităţile subordonate (localitatea, distanţa, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alertare şi alarmare – sistemul informaţional de alertare);– alte forţe cu care se cooperează şi modul de anunţare (ambulanţa, protecţia civilă, persoanele care desfăşoară activităţi în zona de producere a incendiului etc.)5. Surse de alimentare cu apa în caz de incendiu, exterioare ocolului silvic:– reţele de alimentare cu apă:a) debite;b) presiuni;c) amplasarea hidranţilor şi stabilirea distanţelor faţă de incinta ocolului silvic;– alte surse artificiale sau naturale de apa:a) felul şi capacitatea acestora – baraje artificiale sau naturale, cursuri de apă cu debit relativ constant, lacuri, bălţi etc.;b) platforme (puncte) de alimentare şi distanţele faţă de ocolul silvic.
 + 
Anexa III–––la regulament––––-PLANUL DE ALARMARE/AVERTIZARE(pentru alarmarea forţelor şi mijloacelor de acţiune cevor interveni în cazul incendiilor de proporţii la pădure)┌───┬───────────────┬───────────┬───────────────┬───────────────────────────┐│Nr │ Organizaţii │Mijloace de│ Forte cu care │ Mijloace de intervenţie ││crt│ participante │ anunţare │ intervin │ │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 1.│Inspectoratul │ Telefon │Subunităţi │Efective umane şi maşini ││ │judeţean pentru│ │ │de intervenţie ││ │situaţii de │ │ │ ││ │urgenţă │ │ │ │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 2.│ Operatori │Telefon │Sedii de │Personal de exploatarea ││ │ economici de │ │exploatare │utilajelor specializate ││ │ exploatare │ │ │tractoare TAF │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 3.│ Prefectura │Telefon │Primăriile │Forţe umane ││ │ │ │Serviciul │Utilaj de stingere şi ││ │ │ │public voluntar│unelte ││ │ │ │pentru situaţii│ ││ │ │ │de urgenţă │ │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 4.│ Unităţile de │Telefon │ │ Mijloace auto ││ │ transport │ │ │ │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 5.│ Direcţia de │Telefon │Personal │ Autosalvări ││ │ sănătate │ │specializat │ ││ │ publică │ │pentru │ ││ │ │ │asistenţă │ ││ │ │ │sanitară │ │├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│ 6.│Inspectoratul │Telefon │Cercetare şi │ ││ │de poliţie │ │ordine │ │└───┴───────────────┴───────────┴───────────────┴───────────────────────────┘
 + 
Anexa IV–––la regulament––––-RAPOARTELE OPERATIVEzilnice/de sinteză în cazul incendiilor de pădureData:Ocolul silvic:

                         
  Suprafaţa afectată de incendiul de pădure din … (ha) U.P. u.a. Proprietarul suprafeţei de pădure afectate (în cazul ocoalelor silvice private) Felul incendiului Distanţa până la sediul ocolului (km) Distanţa până la cel mai apropiat drum forestier (km) Distanţa până la cel mal apropiat curs de apă cu debit relativ constant (km) Dacă s-a intervenit şi în caz că da, când s-a intervenit, cu ce forţe de intervenţie, mijloace de transport Starea actuală a suprafeţelor de pădure afectate de incendii
  Data Forţele de intervenţie Mijloace de transport
                         

RESPONSABIL PSI:–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x