REGULAMENT din 7 septembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/02/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CERCETARII, INOVARII SI DIGITALIZARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 916 din 24 septembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3185 29/01/2025
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 07/09/2021
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 498 din 7 septembrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 916 din 24 septembrie 2021.
(la 13-02-2025,
Titlul actului normativ a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 3.185 din 29 ianuarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 131 din 13 februarie 2025
)
 + 
Capitolul IMisiune și atribuții + 
Articolul 1(1)Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare, denumit în continuare CCCDI, este principalul organism consultativ de specialitate la nivel național, fără personalitate juridică, în domeniul cercetării, dezvoltării și inovării, al Ministerului Educației și Cercetării, denumit în continuare MEC, alcătuit pe criterii de prestigiu profesional și moral.(2)CCCDI își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare și inovare și ale prezentului regulament, aprobat în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
 + 
Articolul 2(1)CCCDI are misiunea de a asigura, la nivel național, suportul științific specializat în elaborarea politicilor și strategiilor în domeniul cercetării, dezvoltării și inovării, denumit în continuare domeniul CDI, și de a sprijini MEC în coordonarea, evaluarea și monitorizarea activităților de cercetare științifică din România, în conformitate cu Strategia națională de cercetare, inovare și specializare inteligentă, denumită în continuare SNCISI. (2)În vederea îndeplinirii misiunii de la alin. (1), CCCDI are următoarele atribuții: a)elaborarea de rapoarte cuprinzând studii și recomandări privind problemele specifice sistemului național de cercetare-dezvoltare și inovare, denumit în continuare sistemul CDI, cum ar fi:(i)analiza stadiului și tendințelor, pe plan național și mondial, în domeniul CDI;(ii)consultanță pentru elaborarea Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare, denumit în continuare PNCDI, și pentru procesul de analiză periodică a desfășurării și a stadiului de îndeplinire a obiectivelor acestuia;(iii)identificarea vulnerabilităților sistemului CDI;(iv)evidențierea zonelor cu potențial de dezvoltare și de impact socioeconomic pentru domeniul CDI;(v)analiza oportunității reglementărilor/actelor normative existente în domeniul CDI și propunerea unor noi proiecte de acte normative;b)coordonarea științifică a programelor/subprogramelor atribuite prin acte administrative de către MEC sau de către Autoritatea Națională pentru Cercetare, denumită în continuare ANC, având în vedere următoarele acțiuni:(i)propune instrumente de finanțare necesare atingerii scopului și obiectivelor programelor, definește obiectivele specifice fiecărui instrument de finanțare, indicatorii de performanță asociați și standardele de calitate;(ii)elaborează, verifică și avizează pachetele de informații care se aprobă de MEC sau ANC;(iii)elaborează criteriile de evaluare a propunerilor de proiecte, criteriile de selecție a corpului de evaluatori pentru competițiile de proiecte, propune actualizarea și validează registrul evaluatorilor constituit în acest scop;(iv)asistă conducătorii de programe în procesul de negociere a contractelor pentru proiectele propuse spre finanțare, prin desemnarea unui observator;(v)coordonează elaborarea procedurilor propuse de conducătorii de programe PNCDI, pentru monitorizarea științifică a proiectelor finanțate în cadrul programelor, pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanță contractați, inclusiv pentru identificarea și certificarea situațiilor care intră sub incidența riscului cercetării;c)elaborarea rapoartelor de analiză asupra oportunității și necesității participării României la programele-cadru și inițiativele paneuropene; d)evaluarea cererilor de autorizare a organizațiilor de cercetare referitoare la acordarea vizei de lungă ședere pentru activități de cercetare științifică și de prelungire a dreptului de ședere temporară pentru realizarea unui proiect de cercetare, făcând propuneri de aprobare/refuzare a autorizării acestora, conform prevederilor legale;e)evaluarea propunerilor de finanțare din bugetul MEC sau ANC pentru următoarele acțiuni: (i)organizarea și participarea la manifestări științifice interne și internaționale;(ii)susținerea literaturii tehnico-științifice;(iii)alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru investiții ale institutelor naționale de cercetare-dezvoltare din coordonarea MEC sau ANC; f)stabilirea standardelor minimale pentru acordarea gradelor profesionale, cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 183/2024, și avizarea dosarelor ce conțin documentele candidaților aferente concursului, respectiv examenului. În acest scop, CCCDI are următoarele responsabilități:(i)elaborează standardele minimale pentru acordarea gradelor profesionale de cercetător științific gradul II (CS II) și cercetător științific gradul I (CS I), prin consultarea Prezidiului Academiei Române, a Consiliului Național al Cercetării Științifice, denumit în continuare CNCS, a Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, conform prevederilor Legii învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare, a Consiliului Național al Rectorilor și a academiilor de ramură, care se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării. CCCDI urmărește ca standardele minimale pentru acordarea gradelor profesionale CDI să fie similare celor aferente funcțiilor didactice universitare echivalente prevăzute de Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare;(ii)verifică îndeplinirea standardelor minimale pentru acordarea gradelor profesionale de CS II și CS I în organizațiile de cercetare, altele decât instituțiile de învățământ superior și institutele/filialele Academiei Române, în vederea emiterii avizului conform prevăzut la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 183/2024. Pentru îndeplinirea acestor atribuții, CCCDI propune metodologia de verificare și evaluare a dosarelor ce conțin documentele aferente concursului, respectiv examenului, pentru acordarea gradelor profesionale de CS II și CS I, cu excepția gradelor profesionale de CS II și CS I ale personalului din instituțiile de învățământ superior și ale personalului din institutele/filialele Academiei Române. Metodologia de verificare și evaluare a dosarelor se aprobă prin ordin al ministrului educației și cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pentru verificarea condițiilor minime pentru ocuparea funcției de CS II sau CS I prin concurs, respectiv obținerea gradului profesional de CS II sau CS I prin examen, MEC, prin ANC, transmite CCCDI dosarele ce conțin documentele aferente concursului, respectiv examenului, cu excepția gradelor profesionale de CS II și CS I ale personalului din instituțiile de învățământ superior și ale personalului din institutele/filialele Academiei Române și a situației în care candidatul declarat câștigător la concurs deține gradul profesional corespunzător postului pentru care a susținut concurs. CCCDI transmite, în urma analizei dosarelor ce conțin documentele aferente concursului/examenului, avizul conform prin care confirmă sau infirmă motivat rezultatele concursului/examenului și informează ANC și MEC în vederea emiterii ordinului ministrului educației și cercetării. Pentru acordarea gradelor profesionale de CS II și CS I ale personalului dintr-o organizație de cercetare aflată în subordonarea, coordonarea sau sub autoritatea unei academii de ramură, suplimentar față de avizul conform al CCCDI, este necesar și avizul conform al academiei de ramură. Candidații nemulțumiți de decizia CCCDI de infirmare a rezultatelor concursului, respectiv examenului, pot depune contestație la MEC în termen de 15 zile, MEC urmând a analiza și înainta răspunsul în termen de 60 de zile. În cazul în care rezolvarea contestației nu este favorabilă, candidații se pot adresa instanțelor de contencios administrativ, în termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare;g)acordarea avizului consultativ pentru regulamentele privind evaluarea performanței științifice a cercetătorilor elaborate de organizațiile de cercetare, înainte de adoptarea acestora de către organizația de cercetare, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1)-(3) din Legea nr. 183/2024.
 + 
Articolul 3(1)Pe lângă atribuțiile menționate la art. 2 alin. (2), CCCDI coordonează, din punct de vedere științific, evaluarea instituțiilor din sistemul CDI, în conformitate cu prevederile art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare. (2)Coordonarea științifică prevăzută la alin. (1) se realizează prin: a)stabilirea procedurilor de selecție a experților care asigură evaluarea unităților sau instituțiilor din sistemul CDI; b)nominalizarea grupului de lucru însărcinat cu coordonarea procesului de evaluare, care are rolul de a selecta experții evaluatori din țară și străinătate; c)stabilirea și transmiterea spre aprobare la ANC a componenței nominale a echipelor de evaluatori, la propunerea grupului de lucru; d)nominalizarea, pentru fiecare unitate sau instituție evaluată din sistemul CDI, prin intermediul grupului de lucru, a unui reprezentant, în calitate de observator, pe perioada de desfășurare a procesului de evaluare; e)verificarea respectării procedurilor și aprobarea rapoartelor finale de evaluare a unităților și instituțiilor din sistemul CDI; f)transmiterea către ANC a propunerilor pentru aprobarea hotărârilor privind rezultatele evaluării unităților și instituțiilor din sistemul CDI.
 + 
Articolul 4CCCDI selectează și propune specialiști pentru nominalizarea acestora în comisiile de concurs pentru funcția de director general al institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu legislația în vigoare.  + 
Articolul 5CCCDI poate colabora cu celelalte consilii consultative ale MEC, cu ministerele și cu alte autorități publice, cu reprezentanți ai mediului academic și ai mediului de afaceri, precum și ai societății civile, inclusiv cu instituții și organizații din străinătate, în vederea realizării de analize și recomandări pentru elaborarea de politici și strategii naționale, pentru susținerea și dezvoltarea sistemului CDI.  + 
Articolul 6(1)CCCDI poate coopera cu alte organisme, naționale sau internaționale, din domeniul administrării programelor de cercetare sau al evaluării cercetării, potrivit mandatului acordat de MEC sau ANC.(2)CCCDI poate reprezenta MEC sau ANC pe bază de mandat, aprobat de ministrul educației și cercetării, în cadrul organizațiilor și programelor internaționale de cercetare științifică și administrare a științei.
 + 
Articolul 7CCCDI elaborează și prezintă spre aprobare ministrului educației și cercetării un program de lucru anual, până la data de 30 octombrie a fiecărui an, și, de asemenea, elaborează un raport anual de activitate, pe care îl prezintă conducerii MEC până la data de 31 ianuarie din următorul an calendaristic. Aceste documente vor fi publicate pe pagina de internet a MEC la rubrica „Organisme consultative“.
 + 
Capitolul II Organizare și funcționare + 
Articolul 8(1)CCCDI este constituit conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 498/2021 privind aprobarea competenței nominale și a Regulamentului de organizare și funcționare al Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării cu atribuiții pentru activitatea de cercetare-dezvoltare și inovare, cu modificările și completările ulterioare, conducerea fiind formată dintr-un președinte și doi vicepreședinți. Pentru exercitarea atribuțiilor care îi revin, CCCDI poate apela și la experți externi.(2)Selecția membrilor CCCDI este bazată pe criterii de performanță profesională și integritate, astfel încât cel puțin 20% din numărul total al membrilor să fie angajați în institutele/filialele Academiei Române sau în institutele academiilor de ramură, cel puțin 20% din numărul total al membrilor să fie angajați ai unor institute naționale de cercetare-dezvoltare și cel puțin 20% din numărul total al membrilor să fie angajați ai unor instituții de învățământ superior, propuși de către Consiliul Național al Rectorilor. O persoană poate avea calitatea de membru al unui singur organism consultativ dintre cele prevăzute la art. 45 alin. (1) din Legea nr. 183/2024, respectiv CCCDI, CNSC sau CNECSDTI.(3)Membrii CCCDI, inclusiv cei care vor ocupa funcția de președinte, respectiv de vicepreședinți sunt numiți prin ordin al ministrului educației și cercetării în urma aplicării metodologiei de selecție.(4)Metodologia de selecție și componența comisiei de selecție se stabilesc prin ordin al ministrului educației și cercetării. (5)Președintele și cei 2 vicepreședinți formează biroul executiv al CCCDI. (6)Membrii CCCDI nu pot fi reprezentați sau substituiți în activitățile CCCDI de către alte persoane.
 + 
Articolul 9(1)În cadrul CCCDI funcționează următoarele comisii permanente de specialitate în subdomeniile stabilite și armonizate în concordanță cu SNCDI, astfel: a)Comisia 1. Bioeconomie și științele vieții; b)Comisia 2. Energie, mediu și schimbări climatice; c)Comisia 3. Științe sociale; d)Comisia 4. Tehnologia informației și a comunicațiilor, spațiu și securitate; e)Comisia 5. Econanotehnologii și materiale avansate; f)Comisia 6. Științe umaniste, patrimoniu și identitate culturală; g)Comisia 7. Științe exacte, științele pământului și inginerie. Corespondența comisii CCCDI-comisii CNATDCU

Comisii CCCDI Comisii CNATDCU
Comisia 1. Bioeconomie și științele vieții Comisia 19. Biologie și biochimieComisia 20. MedicinăComisia 21. Medicină veterinarăComisia 22. Medicină dentarăComisia 23. FarmacieComisia 14. Ingineria resurselor vegetale și animale
Comisia 2. Energie, mediu și schimbări climatice Comisia 9. Inginerie electricăComisia 10. Inginerie energeticăComisia 12. Inginerie geologică, inginerie geodezică, mine, petrol și gazeComisia 18. Ingineria mediuluiComisia 8. Inginerie chimică
Comisia 3. Științe sociale Comisia 24. Științe juridiceComisia 25. Sociologie, științe administrative și științe ale comunicăriiComisia 26. Științe politice, studii de securitate, științe militare, informații și ordine publicăComisia 27. Științe economice și administrarea afacerilorComisia 28. Psihologie, științe ale educației, educație fizică și sport
Comisia 4. Tehnologia informației și a comunicațiilor, spațiu și securitate Comisia 15. Calculatoare, tehnologia informației și ingineria sistemelorComisia 11. Inginerie electronică și telecomunicațiiComisia 2. InformaticăComisia 13. Inginerie aerospațială, a autovehiculelor și transporturilor
Comisia 5. Econanotehnologii și materiale avansate Comisia 7. Ingineria și știința materialelorComisia 3. Fizică
Comisia 6. Științe umaniste, patrimoniu și identitate culturală Comisia 29. FilologieComisia 30. FilosofieComisia 31. Istorie și studii culturaleComisia 32. TeologieComisia 34. Arte vizualeComisia 35. Artele spectacolului
Comisia 7. Științe exacte, științele pământului și inginerie Comisia 1. MatematicăComisia 4. ChimieComisia 5. Științele pământuluiComisia 6. Inginerie civilă și managementul lucrărilor de construcțiiComisia 16. Ingineria și managementul producțieiComisia 33. Arhitectură și urbanismComisia 17. Inginerie mecanică, mecatronică și robotică și inginerie genistică și de armament

(2)Fiecare comisie este alcătuită din 5 membri, dintre care cel puțin unul din mediul privat, cel puțin unul dintr-o universitate și cel puțin unul dintr-un institut de cercetare. Activitatea fiecărei comisii de specialitate este coordonată de un președinte și un secretar.(3)În cadrul CCCDI funcționează Comisia pentru manifestări științifice și expoziționale și Comisia pentru susținerea literaturii tehnico-științifice, alcătuite fiecare din câte 15 membri. Componența acestor comisii este stabilită în prima ședință de lucru a CCCDI.  + 
Articolul 10(1)Președintele CCCDI are următoarele atribuții: a)conduce ședințele de lucru în plen ale CCCDI și ale biroului executiv; b)stabilește ordinea de zi a ședințelor CCCDI, pe baza propunerilor biroului executiv, ordinea de zi putând fi modificată prin votul membrilor CCCDI, la cererea oricărui membru al CCCDI; c)asigură comunicarea hotărârilor, avizelor, recomandărilor și documentelor elaborate de CCCDI către ministrul educației și cercetării și, după caz, către conducătorii de programe CDI; d)reprezintă CCCDI în relația cu ministrul educației și cercetării; e)reprezintă CCCDI în relația cu terții, conform mandatului acordat de către ministrul educației și cercetării. (2)În cazul indisponibilității sale, președintele CCCDI poate delega atribuțiile sale unuia dintre vicepreședinți, pe baza unei decizii scrise.  + 
Articolul 11(1)Mandatul membrilor CCCDI este de 4 ani și poate fi reînnoit o singură dată. (2)În cazul în care un membru al CCCDI încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică în mod sistematic în activitățile CCCDI, acesta este revocat din calitatea de membru al CCCDI. Condițiile și procedura de revocare sunt stabilite prin regulamentul de ordine interioară al CCCDI, denumit în continuare ROI. (3)În cazul existenței unui loc vacant în componența CCCDI, în situația în care un membru este în imposibilitatea de a-și exercita mandatul sau pentru situațiile prevăzute la alin. (2), ministrul educației și cercetării numește prin ordin un alt membru, conform metodologiei de selecție. (4)Mandatul noului membru care este numit în cazurile prevăzute la alin. (2) și (3) încetează la data finalizării mandatului membrului pe care îl înlocuiește.
 + 
Articolul 12(1)În termen de maximum 15 zile calendaristice de la numire, CCCDI elaborează ROI, pe care îl înaintează spre aprobare conducerii MEC. (2)ROI cuprinde, în principal, prevederi referitoare la: a)atribuțiile detaliate ale președintelui și vicepreședinților CCCDI; b)procedura de convocare a ședințelor CCCDI; c)procedura de adoptare a hotărârilor CCCDI; d)condițiile și procedura pentru revocarea unui membru al CCCDI; e)regulamentul-cadru de organizare și funcționare al comisiilor permanente de specialitate; f)regulamentul-cadru de organizare și funcționare al comisiilor sau grupurilor de lucru.
 + 
Articolul 13(1)CCCDI are un secretariat tehnic asigurat de una dintre direcțiile de specialitate din cadrul ANC, conform regulamentului de organizare și funcționare a ANC, care asigură suportul logistic pentru desfășurarea activităților CCCDI, ale comisiilor permanente de specialitate și ale comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia. (2)Secretariatul tehnic asigură gestionarea paginii de internet a CCCDI cu sprijinul compartimentului ITC.
 + 
Articolul 14(1)Ședințele CCCDI sunt convocate de către președintele CCCDI, de către ministrul educației și cercetării, de către conducătorul ANC sau la solicitarea a cel puțin jumătate plus unu din membrii care compun CCCDI. (2)Cvorumul de ședință este de cel puțin 2/3 din totalul membrilor care compun CCCDI. (3)Deciziile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenți.(4)Participarea la ședințele CCCDI poate fi asigurată și prin videoconferință.
 + 
Articolul 15(1)Ministrul educației și cercetării sau un reprezentant al acestuia și conducătorul ANC participă de drept la ședințele CCCDI. (2)Pot participa la ședințele CCCDI, la invitația președintelui, directori/directori generali ai direcțiilor de specialitate din MEC sau ANC și, în funcție de subiectele aflate pe ordinea de zi, directorii generali ai conducătorilor de programe. (3)În cadrul ședințelor CCCDI pot fi invitați specialiști sau consultanți, care nu sunt membri ai CCCDI, pentru anumite puncte de pe ordinea de zi și pe durata discutării acestora.  + 
Articolul 16Comisiile permanente de specialitate ale CCCDI se organizează și funcționează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.  + 
Articolul 17(1)În afara comisiilor menționate la art. 9, CCCDI poate înființa, la propunerea biroului executiv, și comisii sau grupuri de lucru, prin cooptarea de specialiști pentru rezolvarea unor probleme apărute pe parcurs. (2)Comisiile sau grupurile de lucru se organizează și funcționează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.
 + 
Capitolul III Logistică și finanțare + 
Articolul 18(1)Suportul tehnic, secretariatul și resursele materiale necesare funcționării CCCDI sunt asigurate de către MEC prin ANC. (2)Cheltuielile privind remunerația membrilor CCCDI și a specialiștilor din comisiile sau grupurile de lucru, precum și cheltuielile de transport și cazare sunt asigurate de MEC prin ANC.(3)Pentru activitatea desfășurată, membrii CCCDI și experții cooptați în cadrul comisiilor sau grupurilor de lucru sunt remunerați, în afara activității de bază, în funcție de numărul orelor efectiv lucrate, la nivelul funcției și gradului profesional de CS I, în funcție de numărul orelor efectiv lucrate. Indemnizațiile președintelui și ale vicepreședinților CCCDI se majorează cu 50%.(4)În bugetul CCCDI pot fi prevăzute, cu acordul conducătorului ANC, sume necesare pentru taxele de participare și cheltuielile de deplasare ale reprezentanților CCCDI la conferințe privind strategiile și politicile europene în domeniul CDI, tendințele mondiale și europene în domeniul instrumentelor de finanțare a CDI, în domeniul evaluării programelor și proiectelor specifice CDI, al evaluării potențialului de dezvoltare și impactului social și economic al CDI, organizate de organizații de cercetare/instituții de învățământ superior din țară sau străinătate, de asociații europene/internaționale din domeniul cercetării-dezvoltării-inovării, cu scopul asigurării creșterii vizibilității activității CCCDI în țară și în străinătate.(5)În bugetul CCCDI pot fi prevăzute, cu acordul conducătorului ANC, sume necesare pentru cheltuieli de organizare de către CCCDI a unor conferințe în domeniul CDI și pentru cheltuielile de deplasare a reprezentanților CCCDI la aceste conferințe, privind analiza stadiului și tendințelor pe plan mondial, european și național în domeniul CDI și a problemelor specifice sistemului național de cercetare-dezvoltare-inovare, instrumentele de finanțare necesare atingerii scopului și obiectivelor programelor CDI, criteriile de evaluare a propunerilor de proiecte și criteriile de selecție a corpului de evaluatori pentru competițiile de proiecte, cu scopul creșterii vizibilității naționale și internaționale a activității CCCDI.(6)Bugetul CCCDI este gestionat de către MEC prin ANC sau gestionarea acestuia poate fi atribuită, pe bază de criterii de capabilitate, în sistem competițional sau în mod direct, potrivit legii. Pentru participarea la ședințe de lucru cu prezență fizică, organizate cu aprobarea președintelui, membrilor CCCDI le sunt decontate cheltuielile de transport, diurnă și cazare, în condițiile legii și în limitele bugetului alocat cu această destinație.
 + 
Articolul 19(1)În vederea încadrării în bugetul alocat, membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru au obligația respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului. (2)În cazul acelor membri ai CCCDI sau al acelor specialiști din comisiile sau grupurile de lucru ale căror costuri de transport nu se încadrează în limitele prevăzute sau al celor care nu pot participa fizic la lucrările CCCDI sau ale comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia, se asigură participarea la reuniuni prin videoconferință sau prin alte modalități uzuale de participare la reuniune de la distanță.
 + 
Capitolul IV Norme de etică și deontologie profesională + 
Articolul 20(1)Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia au obligația să respecte reglementările aplicabile și normele de etică și deontologie profesională conform prevederilor legale cu incidență în materie. (2)Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru au obligația de a raporta cu celeritate președintelui CCCDI orice situație în care consideră că se află într-un conflict de interese, imediat ce constată existența conflictului de interese, conform cadrului legal incident, și de a se recuza de la luarea deciziilor afectate de conflictul de interese.(3)Constituie conflict de interese participarea la luarea deciziilor de către un membru sau specialist care se află sau s-a aflat în ultimii 5 ani într-o relație contractuală cu instituția asupra căreia se ia decizia. (4)Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru, precum și persoanele care asigură secretariatul CCCDI au obligația păstrării confidențialității și respectării normelor GDPR în privința documentelor supuse dezbaterii și pozițiilor exprimate pe parcursul acesteia, cu excepția acelor documente care sunt făcute publice. (5)În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la preluarea mandatului, atât membrii CCCDI, cât și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia, precum și persoanele care asigură secretariatul CCCDI vor semna o declarație de confidențialitate.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 21Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia răspund, în condițiile legii, pentru orice prejudiciu dovedit, rezultat din îndeplinirea defectuoasă sau neîndeplinirea atribuțiilor legale stabilite, conform prezentului regulament.
(la 13-02-2025,
Regulamentul a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 3.185 din 29 ianuarie 2025, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 131 din 13 februarie 2025
)
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x