REGULAMENT din 7 octombrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 983 din 26 octombrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 07/10/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 10REFERIT DEORDIN 1122 22/05/2023





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.663 din 7 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial nr. 983 din 26 octombrie 2004.
 + 
 + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1(1)Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară – CENAFER, denumit în continuare CENAFER, funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și este organ de specialitate desemnat să asigure, în principal, formarea-calificarea, perfecționarea și verificarea profesională periodică a personalului care efectuează activități specifice desfășurării transportului feroviar în condiții de siguranță a circulației, securitate a transporturilor și de calitate a serviciilor feroviare, precum și participarea în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilități în siguranța circulației din transportul feroviar.(2)Activitățile prevăzute la alin. (1) vizează, în principal, funcțiile cu responsabilități în siguranța circulației, prevăzute în lista din anexa nr. 1 la hotărâre, listă ce poate fi actualizată prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.(3)CENAFER poate asigura, la cerere, și instruirea profesională a personalului care efectuează activități specifice desfășurării transportului feroviar. + 
Articolul 2CENAFER gestionează biblioteca tehnică de specialitate feroviară – fondul de carte, reviste de specialitate, alte materiale audio și video -, precum și activitatea muzeistică feroviară, prin preluarea acestora de la Centrul de Perfecționare și Calificare a Personalului C.F.R. București și de la centrele de calificare din structurile regionale ale C.F.R. + 
Articolul 3(1)CENAFER este instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral de la bugetul de stat.(2)CENAFER percepe, pe bază de contract, tarife pentru activitățile specifice, conform reglementărilor în vigoare.(3)CENAFER mai poate percepe tarife stabilite în condițiile legii pentru desfășurarea altor activități privind valorificarea unor servicii și/sau produse din activități proprii și conexe, chirii, prestații editoriale, metodologii, lucrări, proiecte, studii, prognoze, expertize, alte prestări de servicii, exploatări ale unor bunuri pe care le au în administrare.(4)Veniturile obținute de CENAFER se fac venit la bugetul de stat.(5)CENAFER are sediul în municipiul București, Calea Griviței nr. 343, sectorul 1.(6)În cadrul CENAFER se asigură și reprezentare în teritoriu prin 7 subunități în municipiile Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Galați și Constanța.
 + 
Capitolul IIAtribuții + 
Articolul 4Obiectul de activitate al CENAFER este, în principal, formarea-calificarea, ridicarea nivelului de pregătire profesională și verificarea profesională periodică a personalului care efectuează activități specifice desfășurării transportului feroviar în condiții de siguranță a circulației, securitate a transporturilor și de calitate a serviciilor feroviare, denumite în continuare operațiuni feroviare, precum și participarea în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilități în siguranța circulației din transportul feroviar. + 
Articolul 5(1)Pentru realizarea obiectului său de activitate, CENAFER are următoarele atribuții principale, pe care le realizează în conformitate cu legislația în vigoare:a)organizarea și derularea programelor de formare profesională – cursuri de calificare a personalului care urmează să efectueze operațiuni feroviare, pentru funcții și meserii specifice transportului feroviar, în conformitate cu reglementările naționale și internaționale în domeniu;b)organizarea și derularea programelor de perfecționare profesională, obligatorii pentru confirmarea competenței personalului care efectuează operațiuni feroviare, în conformitate cu reglementările naționale și internaționale în domeniu;c)organizarea și derularea programelor de verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;d)asigurarea condițiilor pentru derularea programelor de autorizare a personalului cu responsabilități în siguranța circulației efectuate de către Autoritatea Feroviară Română – AFER, precum și participarea în comisiile de autorizare a acestui personal;e)organizarea și derularea de programe de instruire profesională a personalului care efectuează activități specifice desfășurării transportului feroviar – actualizarea/reîmprospătarea cunoștințelor profesionale, dobândirea de noi cunoștințe profesionale în situația apariției de noi instalații, material rulant, tehnici sau tehnologii;f)elaborarea de metodologii, programe, tematici, materiale documentare etc., necesare activității de formare-calificare, perfecționare sau verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;g)efectuarea de analize și elaborarea de studii privind îmbunătățirea conținutului și creșterea eficienței activității de formare-calificare, perfecționare și verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;h)documentarea și cercetarea științifică, efectuarea de lucrări, proiecte, studii, expertize, prognoze, baze de date, în domeniul său de activitate, pentru necesități proprii sau pentru terți, pe bază de contract;i)consultanță de specialitate, pe bază de contract, prin acordarea de asistență tehnică și consultanță metodologică, respectiv punerea la dispoziție de metodologii, documentații, aplicații, tematici, programe, planuri de lecții și materiale de instruire tipărite, pe suport magnetic sau audiovizuale;j)organizarea și derularea de cursuri, seminarii, simpozioane, reuniuni, schimburi de experiență, expoziții sau alte acțiuni pe teme de specialitate, inclusiv pentru introducerea unor noi tehnici, metodologii, programe etc., de formare-calificare, perfecționare sau verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;k)participarea, în nume propriu sau prin delegare de competențe date de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, la lucrările organismelor internaționale sau regionale din domeniul transporturilor feroviare, la care România este parte, pe probleme de formare-calificare, perfecționare sau verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;l)ducerea la îndeplinire a unor obligații ce revin statului din convențiile și acordurile internaționale, referitoare la formarea calificarea și perfecționarea personalului care efectuează operațiuni feroviare, la care România este parte;m)propunerea de norme, normative, reglementări specifice privind formarea-calificarea, perfecționarea sau verificarea profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare și introducerea acestora în circuitul de avizare/aprobare, conform reglementărilor specifice în vigoare;n)colaborarea cu alte instituții ale statului în vederea elaborării standardelor ocupaționale, precum și la completarea/actualizarea Registrului național al calificărilor profesionale din România, în domeniul său de activitate;o)organizarea controlului propriu privind modul de realizare a activității de formare-calificare, perfecționare și verificare profesională periodică a personalului care efectuează operațiuni feroviare;p)realizarea și perfecționarea permanentă a mijloacelor tehnico-didactice necesare formării-calificării, perfecționării și verificării profesionale periodice a personalului care efectuează operațiuni feroviare;r)elaborarea, traducerea, multiplicarea, tipărirea, difuzarea de materiale și comercializarea de publicații și lucrări proprii, specifice transportului feroviar;s)eliberarea de documente specifice care să ateste absolvirea cursului de calificare, perfecționare sau a examenului de verificare profesională periodică;t)organizarea evidențelor privind personalul care a fost format-calificat, perfecționat și verificat profesional periodic;u)gestionarea și conservarea fondului de carte și de revistă din biblioteca de specialitate, precum și a fondului documentar al bibliotecii tehnice și a patrimoniului audiovizual, preluate de la C.F.R.;v)administrarea terenurilor și a altor bunuri proprietate privată a statului, care i-au fost încredințate spre administrare;x)urmărirea realizării obiectivelor de investiții, aprobate cu finanțare de la bugetul de stat, al căror beneficiar este CENAFER; întocmirea de rapoarte pe care le transmite ordonatorului de credite;y)editarea unei reviste de specialitate și a Buletinului de Informare Tehnică ("Material de Informare Documentară – Cale Ferată" – MID).(2)CENAFER poate exercita și alte activități specifice domeniului său de activitate, în condițiile legii. + 
Articolul 6Metodologiile de organizare și de derulare a programelor de formare-calificare, perfecționare, verificare profesională periodică și instruire profesională a personalului care efectuează operațiuni feroviare se elaborează de CENAFER, se avizează de Autoritatea Feroviară Română – AFER și se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, în termen de 60 de zile de la data înscrierii CENAFER la Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 7(1)Patrimoniul CENAFER se constituie prin preluarea patrimoniului Centrului de Perfecționare și Calificare a Personalului C.F.R. București și al centrelor de calificare din structurile regionale ale C.F.R., pe baza datelor din situația financiară de la data de 31 decembrie 2003, în conformitate cu legislația în vigoare.(2)Bunurile din patrimoniul CENAFER sunt bunuri proprietate privată a statului, date în administrarea CENAFER pe toată durata de existență a acestuia, putând fi înstrăinate în condițiile legii.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică + 
Articolul 8(1)Structura organizatorică și statul de funcții al CENAFER se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.(2)CENAFER are asigurată reprezentare în teritoriu prin următoarele subunități:a)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Craiova;b)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Timișoara;c)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Cluj-Napoca;d)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Brașov;e)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Iași;f)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Galați;g)Centrul pentru Calificarea și Instruirea Personalului din Transporturi Feroviare Teritorial Constanța.
 + 
Capitolul VConducerea CENAFER + 
Articolul 9Conducerea CENAFER este asigurată de directorul general, numit și revocat din funcție prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. + 
Articolul 10(1)Directorul general are următoarele atribuții principale:a)asigură conducerea operativă a CENAFER;b)aprobă regulamentul de ordine interioară;b^1)pe baza organigramei și a Regulamentului de organizare și funcționare a Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară – CENAFER, stabilește, prin decizie, atribuțiile specifice fiecărei subdivizii organizatorice, precum direcție, serviciu, centru teritorial, compartiment, precum și relațiile dintre acestea;(la 31-03-2023,
Alineatul (1) din Articolul 10 , Capitolul V a fost completat de ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 287 din 29 martie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 31 martie 2023
)
c)angajează și, după caz, concediază personalul din cadrul CENAFER, în condițiile legii;d)încheie contractele individuale de muncă și dispune măsuri cu privire la modificarea, executarea, suspendarea și încetarea acestora, cu respectarea legislației în vigoare;e)aprobă fișele posturilor și fișele de evaluare anuală pentru personalul salariat; aprobă concediile de odihnă ale personalului;f)conduce activitățile de selecție, încadrare și promovare a personalului potrivit procedurilor legale;g)propune spre aprobare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii structura organizatorică și statul de funcții ale CENAFER;h)coordonează activitatea de investiții, reparații capitale și parțiale, întreținere și gospodărire a bazei materiale;i)propune majorarea sau diminuarea patrimoniului CENAFER, în condițiile legii;j)stabilește și supune spre aprobare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii tarifele pentru prestațiile de servicii efectuate;k)aprobă închirierea de clădiri, spații, terenuri și alte bunuri ale CENAFER;l)supune spre aprobare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii închirierea bunurilor proprietate privată a statului, aflate în administrarea CENAFER, în conformitate cu reglementările în vigoare;m)propune spre aprobare Ministerului Transporturilor și Infrastructurii scoaterea din funcțiune și valorificarea, în condițiile legii, a bunurilor din patrimonial CENAFER;n)analizează periodic derularea exercițiului bugetar și eficiența cheltuielilor și stabilește măsuri pentru continuarea activității în condițiile de echilibrare a bugetului;o)reprezintă CENAFER în relațiile cu terții și semnează actele ce o angajează față de aceștia, pe baza și în limitele conferite de legislația în vigoare;p)este ordonator de credite în condițiile prevăzute de lege;q)exercită orice atribuții care îi revin din regulamentul de organizare și funcționare și din prevederile legale în vigoare.
(2)În exercitarea atribuțiilor sale directorul general emite decizii.
 + 
Capitolul VIPersonalul + 
Articolul 11(1)Personalul de instruire al CENAFER, angajat în funcții prevăzute de legislația aplicabilă personalului bugetar contractual, are calitatea de instructor și asigură instruirea teoretică și practică.(2)Instructorii care asigură instruirea teoretică trebuie să fie absolvenți ai învățământului superior de lungă sau scurtă durată, cu diplomă, și să aibă experiență în domeniul de referință. Instructorii care asigură instruirea practică trebuie să fie atestați în conformitate cu reglementările în vigoare.(3)Pentru desfășurarea procesului de instruire și perfecționare profesională, CENAFER poate folosi, în condițiile legii, cadre didactice universitare, precum și alți specialiști români și străini. + 
Articolul 12Salarizarea personalului CENAFER se stabilește potrivit reglementărilor privind salarizarea personalului din instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat. + 
Articolul 13(1)Personalul CENAFER este supus prevederilor regulamentului de ordine interioară al CENAFER și celorlalte prevederi legale în domeniu.(2)Reîncadrarea personalului se face corespunzător studiilor și vechimii în specialitatea studiilor, pe funcțiile corespunzătoare prevăzute în legislația de salarizare aplicabilă personalului din instituțiile publice finanțate de la bugetul de stat.(3)Atribuțiile și responsabilitățile individuale ale personalului CENAFER se stabilesc prin fișa postului și se aprobă de directorul general. Fișa postului este anexă la contractul individual de muncă și se semnează de salariat și de șeful ierarhic al acestuia.(4)Personalul CENAFER nu se încadrează în categoria funcționarilor publici.
(la 27-11-2009,
Textul actului a fost modificat de Punctul 8, Articolul II din HOTĂRÂREA nr. 1.399 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 820 din 27 noiembrie 2009
)
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x