REGULAMENT din 7 martie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BIROUL ELECTORAL CENTRAL PENTRU ALEGEREA MEMBRILOR DIN ROMÂNIA ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN DIN ANUL 2019
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 191 din 11 martie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 4 25/05/2019
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 07/03/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1/H din 7 martie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 191 din 11 martie 2019.
 + 
Articolul 1(1)Birourile electorale sunt alcătuite numai din cetățeni cu drept de vot.(2)Candidații în alegeri, soțul/soția, rudele și afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale. În cazul birourilor electorale ale secțiilor de votare se aplică prevederile ultimei teze a art. 29 alin. (5) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare.(3)În îndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii birourilor electorale exercită o funcție ce implică autoritatea de stat.(4)Exercitarea corectă și imparțială a funcției de membru al biroului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligații atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală, după caz.(5)Nimeni nu poate fi în același timp membru a două sau mai multor birouri electorale.(6)Procesele-verbale întocmite cu prilejul constituirii și completării birourilor electorale atestă calitatea de membru al biroului electoral.
 + 
Articolul 2Reprezentanții partidelor politice, ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, ai alianțelor politice sau electorale în birourile electorale nu pot primi și nu pot exercita alte însărcinări în afara celor prevăzute de Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 3(1)Reprezentanții partidelor politice, ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, ai alianțelor politice sau electorale în birourile electorale pot fi înlocuiți la cererea celor care i-au propus, în condițiile art. 23 alin. (2) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, cu aprobarea biroului electoral ierarhic superior, până în preziua votării, iar în caz de deces, îmbolnăviri sau accidente, chiar și în ziua de referință, cu respectarea, după caz, a condițiilor prevăzute la art. 24,26,28 și 29 din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare.(2)Calitatea de membru al unui birou electoral încetează de drept în condițiile art. 23 alin. (3) din aceeași lege.
 + 
Articolul 4(1)Birourile electorale lucrează legal în prezența majorității membrilor care le compun și adoptă hotărâri, decizii și măsuri cu votul majorității membrilor prezenți.(2)În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor.(3)În sensul prezentei hotărâri, prin membri ai birourilor electorale se înțelege și președinții și locțiitorii acestora. + 
Articolul 5(1)Ședința biroului electoral este condusă de președintele acestuia.(2)În lipsa președintelui biroului electoral, atribuțiile acestuia sunt îndeplinite de locțiitorul său.(3)Prezența la ședințe a membrilor birourilor electorale este obligatorie.(4)În cazuri justificate, președinții birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la ședințe, cu condiția asigurării respectării art. 4 alin. (1).(5)La ședințele birourilor electorale participă doar membrii birourilor electorale și personalul din aparatul tehnic auxiliar care asigură secretariatul ședințelor; atunci când este cazul, pot participa reprezentanții altor instituții publice având atribuții, potrivit legii, în organizarea și desfășurarea alegerilor, cu aprobarea prealabilă a biroului electoral.(6)Publicitatea hotărârilor, deciziilor și a măsurilor adoptate de biroul electoral se asigură în condițiile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 6(1)Convocarea membrilor birourilor electorale la ședințe se face telefonic, prin mesaj text, prin alte mijloace electronice sau prin e-mail, de regulă cu cel puțin 6 ore înainte, cu excepția situațiilor urgente când se face de îndată de către președinte.(2)În convocarea membrilor birourilor electorale se precizează ora, motivul, locul de desfășurare a ședinței și se comunică materialele ce sunt propuse a fi luate în discuție.
 + 
Articolul 7(1)Proiectul ordinii de zi a ședinței se propune de către președinte și se aprobă cu votul majorității membrilor prezenți.(2)Membrii biroului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi ori pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.(3)Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobării biroului electoral. Dacă acestea sunt aprobate, președintele este obligat să le supună dezbaterii. + 
Articolul 8(1)Problemele înscrise pe ordinea de zi se supun dezbaterii biroului electoral în ordinea înscrierii.(2)Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face doar cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea președintelui, a locțiitorului sau a unuia dintre membri.
 + 
Articolul 9(1)Membrii biroului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt și numai după acordarea acestuia de către președinte.(2)În luările de cuvânt, membrii biroului electoral au obligația de a se limita strict la problema pusă în discuție.(3)Președintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situația în care vorbitorul se abate de la subiectul în discuție. Dacă cel în cauză nu se supune, președintele poate suspenda ședința.(4)Membrii birourilor electorale trebuie să păstreze solemnitatea ședințelor.(5)La finalizarea dezbaterilor privind o problemă înscrisă pe ordinea de zi, președintele biroului electoral sintetizează soluțiile propuse și le supune votului membrilor biroului electoral.(6)Președintele biroului electoral asigură, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar, numărarea voturilor exprimate și consemnarea acestora în procesul-verbal de ședință.(7)În cadrul dezbaterilor biroului electoral, membrii acestuia pot solicita punctul de vedere al personalului tehnic auxiliar. + 
Articolul 10(1)În îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, birourile electorale adoptă hotărâri, decizii și iau măsuri, potrivit competenței lor, doar cu votul majorității membrilor prezenți, în condițiile art. 4 din prezentul regulament.(2)Votul se exprimă deschis și poate fi doar „pentru“ sau „împotrivă“ și va fi consemnat ca atare în procesul-verbal de ședință.(3)Deciziile și hotărârile se semnează de membrii care au participat la adoptarea lor.(4)Lipsa semnăturilor unor membri nu influențează valabilitatea hotărârii, deciziei sau măsurii, dacă aceasta a fost adoptată în condițiile art. 4 alin. (1).(5)Hotărârile, deciziile și măsurile adoptate se aduc la cunoștința publică, sub semnătura președintelui biroului electoral, prin postare pe internet, prin orice alt mijloc de publicitate sau prin afișare la sediul propriu, conform prezentului regulament, fiind comunicate și părților interesate prin e-mail, fax sau poștă. + 
Articolul 11(1)Birourile electorale sunt obligate să țină evidența întâmpinărilor, contestațiilor, a altor cereri privind alegerile, a hotărârilor, a deciziilor și a măsurilor adoptate.(2)După fiecare ședință, birourile electorale întocmesc un proces-verbal de ședință care se semnează de președinte și de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului electoral și nu poate fi făcut public.(3)În procesul-verbal prevăzut la alin. (2) vor fi consemnate următoarele: membrii biroului electoral prezenți la ședință; problemele înscrise pe ordinea de zi; ordinea de zi aprobată de biroul electoral; eventualele dezbateri asupra punctelor de pe ordinea de zi, pe scurt; soluțiile propuse pentru fiecare punct al ordinii de zi, sintetic; voturile exprimate; hotărârea, decizia sau măsura adoptată pentru fiecare punct al ordinii de zi. + 
Articolul 12(1)Programul zilnic de lucru cu publicul se afișează la sediile birourilor electorale și este respectat cu strictețe. Acesta nu poate avea mai puțin de 6 ore și trebuie fixat între ora 10,00 și 17,00.(2)În zilele în care se împlinesc termene privind activități care țin de competența lor, birourile electorale își încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.(3)În ziua votării, birourile electorale asigură permanența. + 
Articolul 13(1)În vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute de lege, birourile electorale adoptă decizii care sunt obligatorii în raza lor de competență pentru toate autoritățile, instituțiile publice, birourile electorale, precum și pentru persoanele la care acestea se referă.(2)Biroul Electoral Central adoptă hotărâri pentru interpretarea unitară a legii, care sunt general obligatorii și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 14(1)Aplicarea hotărârilor Biroului Electoral Central este obligatorie de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2)Deciziile adoptate de Biroul Electoral Central pentru aplicarea unitară a legii sunt obligatorii de la data aducerii lor la cunoștința publică prin afișare pe site-ul Biroului Electoral Central.(3)Deciziile birourilor electorale județene, birourilor electorale de sector, biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate și birourilor electorale ale secțiilor de votare prin care se soluționează întâmpinări, contestații sau alte cereri devin executorii de la datele la care expiră termenele de contestare a acestora, respectiv, dacă este cazul, de la data aducerii la cunoștința publică a soluțiilor adoptate cu privire la contestații. + 
Articolul 15Deciziile birourilor electorale prin care se soluționează întâmpinări, contestații sau alte cereri trebuie să conțină în mod obligatoriu:a)denumirea, numărul și adresa sediului biroului electoral, precum și, dacă este cazul, adresa de e-mail, numărul de telefon și/sau fax;b)data ședinței;c)datele de identificare ale contestatarului;d)obiectul întâmpinării/contestației;e)probele care au fost administrate;f)susținerile altor părți interesate, dacă este cazul;g)soluția dată și măsurile luate de biroul electoral, cu arătarea motivelor de fapt și de drept;h)calea de atac și termenul de exercitare a acesteia, unde este cazul;i)semnăturile membrilor biroului electoral, conform art. 10.
 + 
Articolul 16(1)Biroul Electoral Central are un purtător de cuvânt din rândul membrilor săi ori din cadrul personalului tehnic auxiliar, desemnat prin votul majorității membrilor prezenți. În cazul în care purtătorul de cuvânt face parte din cadrul personalului tehnic auxiliar, acesta participă la ședințele Biroului Electoral Central.(2)Purtătorul de cuvânt este singura persoană abilitată să transmită punctul de vedere oficial al Biroului Electoral Central către mass-media.(3)În cazul în care se consideră necesară emiterea unui comunicat de presă, conținutul acestuia se aprobă de Biroul Electoral Central. + 
Articolul 17Președinții birourilor electorale stabilesc care dintre problemele cu care acestea au fost sesizate sunt de natură a fi supuse dezbaterii biroului electoral și soluționate prin decizie, respectiv prin hotărâre/decizie, în cazul Biroului Electoral Central. + 
Articolul 18Președintele Biroului Electoral Central poate desemna unul sau mai mulți membri pentru întocmirea unor puncte de vedere asupra problemelor în discuție. + 
Articolul 19(1)Birourile electorale ale secțiilor de votare din țară nu pot funcționa cu mai puțin de 5 membri.(2)Birourile electorale ale secțiilor de votare din străinătate nu pot funcționa cu mai puțin de 3 membri, respectiv președintele și 2 membri.(3)Locțiitorii și membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare efectuează, sub coordonarea președinților acestora, operațiunile necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor care revin birourilor electorale ale secțiilor de votare, conform legii. + 
Articolul 20Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București, biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate și birourile electorale ale secțiilor de votare își încetează activitatea la data stabilită prin decizie a Biroului Electoral Central, după predarea către birourile electorale ierarhic superioare a proceselor-verbale de consemnare și centralizare a rezultatelor votării, pe care le-au întocmit, cu condiția confirmării lipsei oricăror erori sau neconcordanțe în acestea. + 
Articolul 21Biroul Electoral Central își încetează activitatea la 48 de ore de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului acelui scrutin din data de 26 mai 2019 care se publică ultimul, fie că este rezultatul referendumului, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 3/2000, cu modificările și completările ulterioare, fie că acesta este rezultatul pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, potrivit art. 25 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare.(la 28-05-2019,
Articolul 21 a fost modificat de Articolul 1 din HOTĂRÂREA nr. 4/H din 25 mai 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 28 mai 2019
)
 + 
Articolul 22(1)Pe toată perioada exercitării atribuțiilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019, personalul tehnic auxiliar se subordonează birourilor electorale a căror activitate o sprijină.(2)Personalul tehnic auxiliar are obligația de a respecta normele de conduită profesională prevăzute de lege.
 + 
Articolul 23Personalul tehnic auxiliar are următoarele atribuții:a)realizează lucrările de secretariat ale biroului electoral;b)asigură redactarea proceselor-verbale de ședință, a deciziilor, a hotărârilor și a oricăror altor acte emise de birourile electorale;c)elaborează proiecte de decizii și hotărâri la solicitarea biroului electoral;d)asigură relația cu publicul a biroului electoral, conform legislației aplicabile;e)îndeplinește orice alte sarcini dispuse de birourile electorale, necesare îndeplinirii atribuțiilor acestora.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x