REGULAMENT din 7 iunie 2007 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 335 19/03/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 07/06/2007
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ART. 3ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 1096 24/06/2014 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1090 25/10/2007 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1090 25/10/2007 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 335 19/03/2018
ActulREFERIT DEREGULAMENT 19/03/2018

privind criteriile minime de pregătire, perfecţionare şi certificare a piloţilor maritimi, alţii decât piloţii de mare largă(actualizat până la data de 7 iulie 2014*)



–––––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 7 iulie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 1.090 din 25 octombrie 2007; ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorDefiniţii + 
Articolul 1Termenii folosiţi în prezentul regulament şi în anexele la acesta au următoarele înţelesuri:a) aprobat – aprobat de Autoritatea Navală Română în conformitate cu prevederile legale;b) autoritate competentă – Autoritatea Navală Română, organ tehnic de specialitate în subordinea Ministerului Transporturilor, căreia i s-au delegat competenţele privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;c) brevet de pilot maritim – un document emis de ANR în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi care dă dreptul titularului să piloteze navele maritime şi să îndeplinească atribuţiile pe care le implică nivelul de responsabilitate specificat în acesta;d) formă de pregătire aprobată – totalitatea cursurilor organizate de un furnizor de educaţie, de formare profesională sau de perfecţionare, aprobate de ANR, şi care dă dreptul absolvenţilor acestora să participe la examenul pentru obţinerea brevetelor;e) minister – Ministerul Transporturilor, organ al administraţiei publice centrale, autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe căile navigabile interioare care exercită controlul de stat pentru serviciile de siguranţă de interes naţional;f) navă maritimă – o navă, alta decât cea care navighează exclusiv în ape interioare navigabile sau în interiorul ori în imediata vecinătate a apelor adăpostite sau în zone unde se aplică reglementări portuare.Autoritatea competentă în domeniul pilotajului
 + 
Articolul 2(1) ANR, în calitatea sa de autoritate competentă, trebuie să urmărească ca piloţii maritimi să fie pregătiţi cel puţin în conformitate cu prevederile Rezoluţiei A.960(23) şi să deţină brevete valabile pentru zona în care efectuează pilotajul.(2) Pregătirea prevăzută la alin. (1) trebuie să se desfăşoare numai printr-o formă de pregătire aprobată, corespunzătoare dobândirii cunoştinţelor teoretice şi formării deprinderilor practice.(3) În procesul de evaluare a pregătirii, experienţei şi a calificării unui candidat pentru certificare ca pilot maritim ANR trebuie:a) să stabilească cerinţele minime privind vârsta, starea de sănătate şi modul de pregătire, experienţa şi modul de examinare pentru a se asigura că toţi candidaţii pentru brevetare ca piloţi maritimi sunt pregătiţi corespunzător şi calificaţi pentru efectuarea în siguranţă a serviciului de pilotaj pentru fiecare zonă în parte;b) să se asigure că în cadrul programelor de pregătire profesională a piloţilor maritimi este inclusă şi analiza rapoartelor privind investigaţiile accidentelor în care este implicat pilotajul.Brevetul de pilot maritim
 + 
Articolul 3(1) Fiecare pilot trebuie să deţină un brevet corespunzător pentru zona de pilotaj unde îşi desfăşoară activitatea, emis de ANR, în care se vor preciza în mod obligatoriu şi dimensiunile maxime ale navelor pe care posesorul brevetului este calificat să le piloteze.(2) Candidaţii pentru obţinerea unui brevet de pilot maritim trebuie să fie în măsură să dovedească:a) identitatea lor;b) îndeplinirea standardelor de competenţă prevăzute în anexa nr. 1, pentru brevetul pe care doreşte să-l obţină;c) îndeplinirea standardelor privind starea de sănătate prevăzute la art. 5;d) absolvirea cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2.(3) Brevetul de pilot maritim se emite cu o perioadă de valabilitate de 5 ani.(4) Zonele pentru care se eliberează brevetele de pilot maritim sunt:a) porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia;b) sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector;c) Canalul Dunăre-Marea Neagră.(5) Brevetele de pilot maritim emise de ANR sunt:a) pilot maritim aspirant – persoană aflată în perioada de stagiu în vederea însuşirii abilităţilor practice şi teoretice necesare pilotului maritim;b) pilot maritim II – persoană specializată în pilotarea navelor maritime cu o lungime de până la 200 m;c) pilot maritim I – persoană specializată în pilotarea navelor maritime, indiferent de lungimea acestora.Starea de sănătate
 + 
Articolul 4(1) Standardele medicale pe care trebuie să le îndeplinească piloţii maritimi şi în special cele privind starea de sănătate, acuitatea vizuală şi auditivă sunt stabilite prin reglementările specifice referitoare la baremele psihologice şi medicale pentru personalul de siguranţă în transporturile navale, aprobate de minister.(2) Dacă un pilot maritim a suferit o vătămare sau o boală gravă, atunci acesta trebuie supus unei reevaluări medicale şi psihologice înaintea acceptării sale pentru executarea activităţii de pilotaj.(3) Pe perioada în care pilotul este vătămat sau suferă o boală gravă brevetul acestuia este suspendat, iar măsura suspendării poate înceta numai dacă în urma reevaluării stării de sănătate acesta este declarat apt de a mai exercita funcţia de pilot maritim. Aducerea la cunoştinţă a incapacităţii pilotului maritim de a mai exercita funcţia şi depunerea brevetului de pilot al persoanei în cauză la ANR revin societăţii de pilotaj unde este angajat pilotul.(4) ANR va emite brevetul de pilot maritim numai candidaţilor care îndeplinesc condiţiile cerute de prezentul articol.Standarde privind pregătirea profesională şi brevetarea piloţilor maritimi
 + 
Articolul 5(1) ANR stabileşte standardele de pregătire profesională necesare brevetării piloţilor maritimi. Standardele trebuie să fie stabilite astfel încât să dea posibilitatea piloţilor să-şi îndeplinească sarcinile eficient şi în siguranţă.(2) În comisiile de evaluare stabilite de ANR pentru examinarea cunoştinţelor teoretice şi deprinderilor practice, necesare dobândirii competenţei pentru piloţii maritimi, trebuie să fie inclus cel puţin un evaluator care să fie la curent cu problematica specifică şi să aibă o experienţă de minimum 10 ani în activitatea de pilotaj şi să deţină brevetul de pilot maritim care să îl autorizeze să presteze serviciul pentru toate categoriile de nave care pot naviga în respectiva zonă de pilotaj.(3) Standardele pentru perioada iniţială de pregătire profesională trebuie să fie stabilite astfel încât candidatul pentru brevetul de pilot maritim să dobândească aptitudinile şi cunoştinţele pe care ANR le consideră a fi necesare pentru obţinerea brevetului. Perioada de pregătire trebuie să cuprindă o parte practică desfăşurată sub supravegherea atentă a unor piloţi experimentaţi.(4) Fiecare candidat trebuie să fie instruit în comanda navei împreună cu echipa de cart, punându-se accent pe schimbul de informaţii necesar unei manevre sigure.(5) Această instruire trebuie să includă cerinţa ca pilotul să evalueze situaţii particulare şi să realizeze un schimb de informaţii cu comandantul şi/sau ofiţerii de punte.(6) Menţinerea unei relaţii lucrative efective între pilot şi echipa de cart de la punte atât în condiţii normale, cât şi în situaţii de urgenţă trebuie să facă parte din perioada de instruire.(7) Situaţiile de urgenţă trebuie să includă defectarea sistemului de guvernare, defectarea sistemului de propulsie, defectarea radarului, sisteme vitale şi automatizate, în canale înguste sau în şenalul navigabil, şi altele asemenea prevăzute în convenţiile internaţionale şi în regulamentele de navigaţie.(8) În ceea ce priveşte schimbul de informaţii dintre pilot şi comandant instruirea iniţială şi cea periodică trebuie să cuprindă:a) cerinţe obligatorii privind furnizarea informaţiilor;b) recunoaşterea limbii utilizate de echipajul navei, a impedimentelor culturale, psihologice şi fiziologice pentru interacţiune şi comunicare efectivă, precum şi tehnicile pentru depăşirea acestor impedimente;c) cele mai bune practici pentru zona respectivă de pilotaj.(9) Cursurile obligatorii prevăzute în anexa nr. 2 se desfăşoară numai în cadrul unei forme de pregătire aprobată. Valabilitatea acestor cursuri este de 5 ani de la data absolvirii. Dovada efectuării cursurilor obligatorii se face prin adeverinţe de absolvire.Competenţă continuă
 + 
Articolul 6(1) Prelungirea valabilităţii brevetului de pilot maritim se face pe perioade de 5 ani, cu îndeplinirea următoarelor cerinţe:a) îndeplineşte cerinţele privind standardele medicale prevăzute la art. 4;b) pentru zona Constanţa, Mangalia şi Midia dovedeşte menţinerea competenţei profesionale cu o adeverinţă eliberată de societatea de pilotaj şi avizată de Căpitănia Zonală Constanţa – VTMS, prin care se atestă că a efectuat 200 de manevre în ultimii 5 ani, pentru care deţine brevetul, din care 60 de manevre în ultimele 12 luni;c) prezintă adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2;saua) îndeplineşte cerinţele privind standardele medicale prevăzute la art. 4;b) pentru zonele de pilotaj sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175 sau Canalul Dunăre-Marea Neagră dovedeşte menţinerea competenţei profesionale cu o adeverinţă eliberată de societatea de pilotaj şi avizată de căpitănia portului de jurisdicţie – VTMS, prin care se atestă că a activat în funcţia de pilot maritim cel puţin 24 de luni în ultimii 3 ani şi a efectuat manevre în fiecare lună în toată această perioadă;c) prezintă adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2.(2) Pentru a continua să fie recunoscuţi apţi de serviciu în funcţia de pilot maritim, deţinătorii de brevete de pilot maritim care nu îndeplinesc prevederile alin. (1) trebuie să facă dovada îndeplinirii standardelor de competenţă pentru brevetul respectiv, prin examen sau prin absolvirea unui curs aprobat de reconfirmare specific funcţiei înscrise în brevet.(3) Atunci când un pilot maritim are o întrerupere de activitate mai mare de 6 luni, societatea de pilotaj va lua toate măsurile necesare pentru refamiliarizarea pilotului cu zonele de pilotaj şi se va asigura că acesta efectuează un număr de 10 manevre pe nave maritime în 3 luni, asistat de un pilot maritim de cel puţin acelaşi nivel. Familiarizarea va fi efectuată în asistenţa căpitanului şef al portului şi se va finaliza prin semnarea unui proces-verbal.––––Art. 6 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.Dispoziţii tranzitorii şi finale
 + 
Articolul 7(1) Metodele de verificare şi criteriile de evaluare a competenţei pentru fiecare certificat emis vor fi aprobate de ANR prin Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenelor de evaluare a competenţei în vederea emiterii brevetelor/certificatelor de capacitate personalului navigant maritim, maritim portuar şi de căi navigabile interioare.(2) Brevetele de pilot maritim emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor preschimba în brevete de pilot maritim I sau pilot maritim II în baza recomandării societăţii de pilotaj în care pilotul maritim îşi desfăşoară activitatea.(3) Posesorii de brevete de pilot maritim pentru o anumită zonă pot obţine din oficiu, la solicitare, brevetul de pilot maritim aspirant pentru o altă zonă. În baza unui stagiu de pilot maritim aspirant de minimum 6 luni, aceştia pot accede la examenul de brevet de pilot maritim II, pentru zona solicitată, cu excepţia brevetelor de pilot maritim pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră.(4) Posesorii brevetelor de căpitan fluvial pentru canale navigabile categoria D cu un stagiu de 24 de luni pe funcţie pot primi din oficiu brevetul de pilot maritim II pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1––-la regulament––––-STANDARDE DE COMPETENŢĂ PENTRU BREVETAREA PILOŢILOR MARITIMI + 
Capitolul ICerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi MidiaA. Pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia + 
Articolul 1Brevetul de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare în termen de valabilitate;b) a urmat un curs de specializare aprobat;saua) deţine un brevet de ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare ca ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare de 24 luni, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;c) a urmat un curs de specializare aprobat.––––Art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.
B. Pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia + 
Articolul 2Brevetul de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia de cel puţin un an de zile, a asistat la cel puţin 100 de manevre care să acopere toate cele 3 porturi menţionate şi nu are întrerupere mai mare de 6 luni între manevre. Stagiul va fi confirmat de societatea de pilotaj printr-un tabel care trebuie să cuprindă data manevrelor efectuate, numele navelor şi portul unde acestea au fost efectuate şi să fie avizat de Căpitănia Zonală Constanţa – VTMS.––––Lit. b) a art. 2 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.
C. Pilot maritim I pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia + 
Articolul 3Brevetul de pilot maritim I pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia de cel puţin un an de zile, a efectuat 120 de manevre, a participat la 30 de manevre de pilotaj la bordul navelor cu lungime mai mare de 200 m împreună cu un pilot maritim I şi nu are întrerupere mai mare de 6 luni între manevrele efectuate în zonele de pilotaj pentru care se solicită brevetul. Stagiul va fi confirmat de societatea de pilotaj printr-un tabel care trebuie să cuprindă data manevrelor efectuate, numele navelor şi portul unde acestea au fost efectuate şi să fie avizat de Căpitănia Zonală Constanţa – VTMS.––––Lit. b) a art. 3 a fost modificată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.
 + 
Capitolul IICerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sectorD. Pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 4Brevetul de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare în termen de valabilitate ori un brevet de ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare în termen de valabilitate;b) a urmat un curs de specializare aprobat;saua) deţine un brevet de ofiţer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcţie, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;c) a urmat un curs de specializare aprobat.––––Art. 4 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.
E. Pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 5Brevetul de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare de 12 luni ca pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector şi minimum 20 de voiaje pe zona de navigaţie pentru care se solicită brevetarea, confirmate de societatea de pilotaj.
F. Pilot maritim I pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 6Brevetul de pilot maritim I pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare de 24 de luni pe funcţia de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector şi minimum 20 de voiaje pe Dunăre, confirmate de societatea de pilotaj.
 + 
Capitolul IIICerinţe obligatorii pentru brevetarea piloţilor maritimi pentru Canalul Dunăre-Marea NeagrăG. Pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră + 
Articolul 7Brevetul de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră se poate obţine de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare în termen de valabilitate ori un brevet de ofiţer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare în termen de valabilitate;b) a urmat un curs de specializare aprobat;saua) deţine un brevet de ofiţer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcţie, din care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani;c) a urmat un curs de specializare aprobat.––––Art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 1.096 din 24 iunie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 7 iulie 2014.
H. Pilot maritim II pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră + 
Articolul 8Brevetul de pilot maritim II pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră se poate obţine prin examen de către orice candidat care îndeplineşte următoarele cerinţe:a) deţine un brevet de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, în termen de valabilitate;b) are un stagiu de îmbarcare de 12 luni ca pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră şi minimum 20 de voiaje pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, confirmate de societatea de pilotaj.
 + 
Anexa 2––-la regulament–––––LISTAcursurilor obligatorii necesare eliberării şi prelungirii valabilităţii brevetelor de pilot maritimA. Cursurile obligatorii necesare eliberării şi prelungirii valabilităţii brevetelor de pilot maritim pentru porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. crt. Denumirea cursului─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Navigaţie radar, radar plotting şi folosirea ARPA – nivel operaţional─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Limba engleză maritimă─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Certificat de operator GMDSS-ROC─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Tehnici individuale de supravieţuire pe mare─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Competenţă în utilizarea mijloacelor de salvare şi supravieţuire,     cu excepţia bărcilor rapide de salvare─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Primul ajutor medical─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Coordonarea echipei de cart în comanda de navigaţie─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Manevra navei – proceduri de manevră de urgenţă – exerciţii pe simulator     de navigaţie───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────B. Cursurile obligatorii necesare eliberării şi prelungirii valabilităţii brevetelor de pilot maritim:1. pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina şi km 175, precum şi în porturile situate pe acest sector;2. pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră:─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. crt. Denumirea cursului─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Utilizator radar pe căile navigabile interioare─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Operator radiotelefonist în serviciul radiotelefonic pe căile navigabile─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Limba engleză maritimă─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Manevra navei – proceduri de manevră de urgenţă – exerciţii pe simulator    de navigaţie───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 1.090 din 25 octombrie 2007 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 741 din 1 noiembrie 2007, conform modificării aduse de art. I din acelaşi act normativ.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x