REGULAMENT din 7 februarie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 142 din 25 februarie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 251 01/04/1999 ART. 80
ActulREFERIRE LALEGE 116 05/06/1998 ART. 21
ART. 1REFERIRE LAOG 74 30/08/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 2APROBAT DEHG 115 07/02/2002

privind angajarea şi prestarea de servicii de către unităţile Ministerului de Interne



 + 
Capitolul 1Principii generale + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte domeniile şi condiţiile în care unităţile Ministerului de Interne pot sa angajeze şi sa presteze servicii pentru persoane fizice sau juridice, în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja şi presta servicii.
 + 
Articolul 2Domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii sunt prezentate în Lista cuprinzând domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii, care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 3Principiile fundamentale care trebuie respectate cu ocazia angajării şi prestării de servicii de către unităţile Ministerului de Interne sunt următoarele:a) respectarea prevederilor actelor normative în vigoare;b) îndeplinirea cu prioritate de către personalul aparţinând unităţii prestatoare a atribuţiilor specifice de serviciu;c) angajarea, cu prioritate, a prestărilor de servicii prin care se asigura prevenirea unor infracţiuni şi asigurarea ordinii publice;d) respectarea principiilor liberei concurente;e) asigurarea transparenţei;f) planificarea fondului de timp disponibil pentru activităţile de prestări de servicii;g) asigurarea respectării criteriilor de eficienta economică în activităţile specifice de selecţie a ofertei şi în cele implicate de prestarea serviciului contractat;h) prevederea clauzei contractuale de forta majoră în cazul apariţiei unor situaţii de criza;i) asigurarea respectării normelor specifice în domeniul protecţiei mediului şi a muncii;j) planificarea activităţilor în acest domeniu, precum şi întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli.
 + 
Articolul 4Veniturile preliminate a fi realizate din prestarea serviciilor vor fi incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli extrabugetare al unităţilor Ministerului de Interne.
 + 
Articolul 5Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli extrabugetare al unităţilor Ministerului de Interne se întocmeşte în baza planului anual privind angajarea şi prestarea de servicii.
 + 
Articolul 6Planul anual privind angajarea şi prestarea de servicii se întocmeşte de către fiecare unitate prestatoare, luându-se în considerare:a) fondul de timp disponibil pentru activităţile de prestări de servicii;b) estimarea cererii şi ofertei în domeniul prestărilor de servicii;c) estimarea cheltuielilor de personal, materiale şi de capital implicate de activităţile de prestări de servicii;d) includerea cu prioritate a activităţilor de prestări de servicii care au un caracter de prevenire a unor infracţiuni şi asigurarea climatului de ordine publică.
 + 
Capitolul 2Angajarea prestărilor de servicii + 
Articolul 7(1) Unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii către terţi numai după aprobarea de către esalonul imediat superior a planului anual privind angajarea şi prestarea de servicii.(2) Prestările de servicii care nu sunt cuprinse în planul anual se pot executa numai cu aprobarea expresă a conducerii ministerului.
 + 
Articolul 8Angajarea prestărilor de servicii se face numai prin tarif fix, stabilit şi actualizat în mod unitar pentru fiecare categorie de serviciu prevăzută în Lista cuprinzând domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii pe baza propunerilor unităţilor prestatoare, cu avizul direcţiilor centrale cu atribuţii logistice, cu viza de control financiar preventiv a şefului Direcţiei financiare şi contabilitate şi cu aprobarea ordonatorului principal de credite sau a persoanelor desemnate de acesta.
 + 
Articolul 9Activităţile specifice privind angajarea prestărilor de servicii se executa numai în baza unor comenzi, iar în cazul cadrelor Ministerului de Interne, în baza cererilor sau rapoartelor personale adresate în scris, la sediul unităţii prestatoare.
 + 
Articolul 10(1) Persoanele juridice care solicită participarea la o procedură de angajare a unei prestări de servicii au obligaţia să permită verificarea de către organele ministerului sau, după caz, să prezinte documente din care să rezulte modul cum asigura îndeplinirea următoarelor cerinţe:a) respectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei muncii şi a mediului, care pot afecta personalul unităţii participant la prestarea de servicii;b) punerea la dispoziţie personalului care prestează serviciul de mijloace tehnice şi bunuri materiale aflate în stare tehnica corespunzătoare normelor legale în domeniu;c) desfăşurarea activităţilor economice în condiţii de legalitate;d) are posibilitatea financiară pentru achitarea tarifului corespunzător serviciului prestat.(2) Este interzisă acceptarea la o procedură de angajare de prestări servicii a unei persoane juridice care se afla în una dintre următoarele situaţii:a) se afla în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător-sindic sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a);c) nu şi-a achitat obligaţiile de plată faţă de Ministerul de Interne pentru servicii anterior angajate;d) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat;e) furnizează informaţii false în documentele prezentate;f) nu îndeplineşte cerinţele prevăzute la alin. (1) sau nu a permis verificarea aspectelor menţionate;g) nu a prezentat documente prin care să ateste că nu se regaseste în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a)-d).
 + 
Articolul 11Documentaţia privind cheltuielile ocazionate de prestarea serviciilor se elaborează de către specialişti din cadrul compartimentelor de specialitate. Aceasta documentaţie este avizată de şefii compartimentelor financiar-contabile şi aprobată de comandantul unităţii care prestează serviciul.
 + 
Articolul 12(1) Baza de calcul a tarifelor prevăzute la art. 8 conţine numai cheltuielile ocazionate de angajarea şi prestarea serviciului, fără cote de profit, reglementate prin actele normative în vigoare, avându-se în vedere următoarele:a) cheltuielile de personal, care se stabilesc pe baza fondului de timp destinat activităţilor desfăşurate pentru angajarea şi prestarea serviciului, precum şi timpul afectat pentru verificarea stării tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de beneficiari, pregătirea de specialitate şi în domeniul protecţiei muncii a personalului implicat în aceste activităţi;b) cheltuielile materiale care sunt stabilite pe baza consumurilor de materiale în activităţile desfăşurate pentru angajarea şi prestarea serviciului, inclusiv cheltuielile efectuate pentru publicitate, precum şi cota-parte, stabilită pe ore/om, din cheltuielile aferente pentru: asigurarea întreţinerii mijloacelor tehnice utilizate, respectiv a imobilelor, asigurarea materialelor pentru protecţia muncii şi altele asemenea;c) cheltuielile de capital, care se referă la uzura mijloacelor fixe;d) modalităţile de asigurare a riscului impus de prestarea serviciului, dacă este cazul.(2) La stabilirea cheltuielilor se ia în calcul valoarea actualizată a bunurilor materiale.
 + 
Articolul 13(1) Unitatea care este abilitata sa presteze servicii poate face anunţuri publicitare în presa centrala sau locală.(2) Anunţul publicitar trebuie să cuprindă, în principiu, cel puţin următoarele informaţii: serviciile pe care le poate presta, condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească angajatorul, documentele necesare, numărul de telefon la care se pot obţine relaţii suplimentare, precum şi alte informaţii pe care unitatea prestatoare le considera necesare.(3) Sumele necesare pentru publicitate se folosesc din disponibilităţile existente la mijloacele extrabugetare încasate anterior de unitatea prestatoare.
 + 
Capitolul 3Contractarea prestărilor de servicii + 
Articolul 14(1) Documentele prin care se angajează prestarea de servicii sunt:a) contract, în cazul unor prestări de servicii care au un caracter complex, o perioadă de derulare relativ mare, documente de calculatie complexe, necesita actualizari ale costurilor, implica asigurarea unor condiţii de către beneficiar referitoare la protecţia personalului ministerului, precum şi în cazul altor prestări de servicii pentru care comandantul unităţii prestatoare stabileşte acest lucru;b) comanda ferma, confirmată în scris sau facturată, în cazul unor prestări de servicii care nu implica efectuarea unor activităţi complexe, calculul costurilor se realizează relativ simplu, iar perioada de derulare este relativ mica.(2) Comandantul unităţii stabileşte documentul în baza căruia se executa prestarea de servicii, la propunerea şefului compartimentului financiar-contabil.
 + 
Articolul 15(1) Contractul trebuie să conţină cel puţin următoarele:a) datele despre unitatea prestatoare;b) datele despre beneficiar;c) obiectul contractului – descrierea serviciului ce urmează să fie prestat;d) obligaţiile prestatorului;e) obligaţiile beneficiarului;f) termenele referitoare la prestarea serviciului;g) tariful prestaţiei de serviciu;h) valoarea T.V.A.;i) termenele şi modalităţile de efectuare a plăţilor;j) modul în care se efectuează recepţia serviciului;k) răspunderea contractuală (în mod obligatoriu se prevede clauza de forta majoră în cazul în care serviciul nu se poate presta datorită apariţiei unor situaţii de criza);l) modul în care se poate modifica tariful încasat pentru serviciul prestat.(2) În cazul în care angajarea serviciului se face pe bază de comandă, aceasta trebuie să conţină datele prevăzute la alin. (1) lit. b), c), d), e), f), g), j) şi k), plata serviciului efectuandu-se în avans.
 + 
Articolul 16Contractul sau comanda confirmată se încheie numai la nivelul unităţilor care au compartiment financiar-contabil şi se perfectează cu avizul de legalitate al compartimentului de specialitate.
 + 
Articolul 17Pentru evidentierea veniturilor din prestări de servicii se va întocmi documentul "Factura fiscală", cod 14-4-10/A, consemnându-se în aceasta valoarea T.V.A. aferentă, conform prevederilor legale. Valoarea T.V.A. de plată se va determina şi se va vira la bugetul de stat în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege.
 + 
Articolul 18(1) Veniturile realizate prin prestarea de servicii se utilizează pe principii extrabugetare pentru acoperirea cheltuielilor curente şi de capital.(2) Repartizarea veniturilor se face astfel:a) în cazul unităţilor din structura inspectoratelor generale şi a comandamentelor de arma: 60% pentru unitatea care a prestat serviciul, 25% pentru esalonul superior şi 15% pentru aparatul central;b) în cazul prestărilor de servicii efectuate de către inspectoratele generale, comandamentele de arma şi unităţile care nu fac parte din structura acestora: 85% pentru unitatea care a prestat serviciul şi 15% pentru aparatul central.
 + 
Capitolul 4Prestarea serviciilor de către unităţile Ministerului de Interne + 
Articolul 19Unităţile Ministerului de Interne vor presta servicii în baza ordinului comandantului şi numai după îndeplinirea următoarelor condiţii:a) contractul, respectiv comanda a fost aprobată de comandant;b) personalul care va presta servicii trebuie să aibă calificarea necesară pentru efectuarea activităţilor specifice, inclusiv instruirea pe linia protecţiei muncii;c) persoana juridică pentru care se realizează prestarea de servicii îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 10.
 + 
Articolul 20În cazul prestărilor de servicii care se efectuează în exteriorul unităţii este obligatorie menţionarea în ordinul de zi pe unitate a următoarelor date:a) personalul care prestează serviciul şi conducătorul activităţii;b) locul unde se realizează prestarea serviciului, precum şi durata acestuia;c) procesul-verbal în care se consemnează efectuarea instructajului pe linia protecţiei muncii;d) numărul de înregistrare a documentaţiei specifice serviciului prestat (documentaţie tehnica, plan de acţiune etc.);e) numărul raportului întocmit de comisia care a verificat modul în care persoana juridică contractantă asigura respectarea reglementărilor în domeniul protecţiei muncii pentru personalul Ministerului de Interne;f) seriile şi numerele buletinelor de verificare a stării tehnice a mijloacelor ce urmează să fie utilizate pentru prestarea serviciului;g) materialele de protecţie ce urmează să fie asigurate personalului care participa la prestarea serviciului.
 + 
Articolul 21(1) Mijloacele tehnice ale unităţilor Ministerului de Interne, cu excepţia celor care pot fi închiriate în baza unor prevederi legale, se vor utiliza numai de către personalul ministerului.(2) Mijloacele tehnice ale persoanei juridice care a contractat serviciul se vor utiliza de către personalul unităţilor Ministerului de Interne numai dacă acestea se afla în parametrii tehnici prevăzuţi de reglementările în vigoare, stabiliţi de o comisie a unităţii prestatoare, numita de comandant prin ordin de zi pe unitate, sau prin alte modalităţi prevăzute de lege.(3) Comisia prevăzută la alin. (2) este formată din specialişti ai unităţii, care au competenţa profesională sa verifice starea tehnica a mijloacelor puse la dispoziţie.(4) În cazul în care unitatea nu are dotarea necesară pentru verificarea stării tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de către beneficiar, se va apela la esalonul superior sau la terţi, care au autorizarea în acel domeniu.(5) În situaţia în care verificarea stării tehnice a mijloacelor puse la dispoziţie de către beneficiari se face de către terţi autorizaţi, sarcina asigurării acestei acţiuni revine beneficiarilor prestărilor de servicii.(6) Se interzice utilizarea unor mijloace tehnice care nu au fost verificate în conformitate cu reglementările în vigoare.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 22Formularele (comanda, contractul, fişa pentru stabilirea cheltuielilor etc.) ce se vor utiliza în activităţile desfăşurate pentru angajarea şi prestarea de servicii sunt cele prevăzute în reglementările legale.
 + 
Articolul 23În scopul asigurării unor măsuri de protecţie socială, pentru serviciile prevăzute la nr. crt. 5, 11, 12, 13, 14 şi 16 din Lista cuprinzând domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii, prestate personalului Ministerului de Interne, acesta beneficiază de o reducere de 90% din cuantumul cheltuielilor de personal prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a).
 + 
LISTAcuprinzând domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii1. Insotirea cu personal şi mijloace tehnice specifice a transporturilor de valori, a celor periculoase şi a celor agabaritice2. Asigurarea ordinii cu efective de jandarmi în incinta stadioanelor, terenurilor, salilor şi în alte spaţii şi incinte în care se organizează manifestări sportive, cultural-educative, târguri, expoziţii şi altele asemenea, care nu fac obiectul prevederilor art. 21 lit. c), d) şi e) din Legea nr. 116/1998 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române3. Acordarea asistenţei tehnice şi materiale pentru executarea unor şedinţe de trageri în poligoanele Ministerului de Interne4. Organizarea unor cursuri de pregătire pentru personalul firmelor de paza şi securitate în vederea avizării5. Organizarea unor cursuri de formare şi specializare a conductorilor de caini de serviciu şi acordarea de consultanţa în domeniul chinologiei6. Verificarea, reglarea şi întreţinerea armamentului deţinut de către persoane fizice, cu forme legale7. Transportul materialelor radioactive (surse sau combustibil nuclear), insotirea de specialitate a transporturilor de materiale radioactive, cu efectuarea de măsurători dozimetrice pe timpul deplasarii8. Acordarea de consultanţa pentru efecte pirotehnice9. Avizarea, în conformitate cu prevederile art. 80 lit. o) din Hotărârea Guvernului nr. 251/1999 privind condiţiile de autorizare, organizare şi exploatare a jocurilor de noroc, a personalului care lucrează la agenţii economici operatori de jocuri de noroc10. Atestarea personalului de arhiva11. Efectuarea de fotocopii, fotografii, replici sigilii, facsimile12. Cercetarea documentelor, dactilografierea şi eliberarea certificatelor şi extraselor, traduceri şi transcrierea documentelor scrise în limbi străine, cercetarea documentelor pentru o tema solicitată etc.13. Confecţii cartonaj, legare carte, registru şi dosar14. Efectuarea de prestaţii artistice de către muzicile militare şi ansamblul artistic "Ciocarlia"15. Participarea cu efective, mijloace tehnice şi materiale din dotare la realizarea unor producţii cinematografice sau spectacole16. Organizarea, inclusiv în spaţiile proprii, a unor manifestări culturale, artistice, sportive şi profesionale (conferinţe, simpozioane, adunări generale ale unor societăţi comerciale sau asociaţii nonprofit, concerte, spectacole festive, mese festive pentru personalul ministerului, închirieri de corturi etc.).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x