REGULAMENT din 6 iulie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 20 iulie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 18
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 19
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 20
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 28REFERIRE LALEGE 95 13/05/1998
ART. 28REFERIRE LAOG 8 31/01/1997 ART. 12
ART. 28REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 590 06/07/2000

de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanică Fina – CEFIN Bucureşti



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanică Fina – CEFIN Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţionează conform prevederilor art. 17-21 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 1 la hotărâre.(2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice sucursale, secţii, laboratoare şi alte subunitati fără personalitate juridică, necesare în vederea realizării obiectului sau de activitate, în condiţiile legii. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3(1) Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi de dezvoltare tehnologică în domeniul mecanicii fine, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale programelor naţionale pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.(2) Domeniul mecanicii fine, în sensul alin. (1), cuprinde tehnici şi procedee de măsurare, echipamente şi aparate de măsurat în domeniul marimilor neelectrice, aparatura medicală, aparate de investigatie şi analiza, aparate de laborator, scule şi dispozitive de precizie, elemente specifice de micromecanica şi mecatronica.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde în principal:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:1. În cadrul programelor naţionale de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare institutul efectuează cu o pondere majoritara cercetări fundamentale şi aplicative de interes naţional şi de interes public, care privesc:a) metode, tehnologii şi mijloace de măsurare şi control pentru verificarea caracteristicilor de calitate prin procedee specifice tehnicii de măsurare;b) sisteme informatizate de control şi asigurarea calităţii;c) tehnici şi metode destinate creşterii competitivitatii, fiabilitatii şi capabilităţii produselor şi proceselor industriale;d) colaborare la elaborarea standardelor naţionale şi a normelor specifice domeniului, în vederea alinierii la reglementările internaţionale;e) realizari de materiale noi şi tehnologii de baza şi neconventionale, specifice mecanicii fine, pentru procese industriale;f) realizarea de cercetări în domeniul ingineriei calităţii;g) conceperea şi realizarea de standuri specifice domeniului.2. În afară de activităţile desfăşurate în cadrul programelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul efectuează şi alte cercetări aplicative pentru soluţionarea unor probleme din domeniul sau de activitate:a) dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a măsurătorilor în laborator;b) elaborarea de tehnologii şi proceduri pentru testare şi investigare în cadrul proceselor de producţie;c) la cererea agenţilor economici, realizarea de produse, tehnologii şi utilaje specifice domeniului;d) studii de piaţa şi sondaje, strategii sectoriale, studii de fezabilitate, studii de diagnoza şi prognoza, sinteze tehnico-ştiinţifice;e) activităţi informatice, realizarea de software, prelucrari de date, activităţi de bănci de date;f) activităţi de implementare a managementului calităţii în unităţi de profil.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:a) asistenţa tehnica şi consultanţa de specialitate pentru proiectarea şi execuţia de obiective specifice domeniului;b) service, reparaţii pentru produse din profilul de activitate;c) expertize tehnice privind gradul de funcţionalitate şi siguranţa operationala a instalaţiilor şi echipamentelor de măsurare şi control;d) soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi execuţie de produse din domeniu;e) oferte, documentaţii pentru participare la licitaţii;f) certificare de produse şi tehnologii, rapoarte de calitate conform testarilor efectuate;g) execuţie de modele experimentale şi prototipuri.C. Activităţi de formare şi de specializare profesională în domeniul propriu de activitate:a) formarea şi specializarea personalului din activitatea de cercetare-dezvoltare;b) pregătire profesională şi specializare de nivel mediu în profil de mecanică fina;c) pregătire profesională la nivel postuniversitar (cursuri postuniversitare, studii aprofundate, stagii de doctorantura), în colaborare cu unităţi de învăţământ în domeniul propriu de activitate.D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:a) "Revista română de mecanică fina şi optica";b) colectiile "Tehnica masurarii şi ingineria calităţii" şi "Marketing şi ofertare în mecanică fina";c) cataloage cu fise de prezentare a rezultatelor cercetării în domeniu;d) buletine de informare pentru mecanică fina;e) studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate.E. Activităţi de transfer tehnologic şi valorificare a rezultatelor cercetării:a) deservirea fabricaţiei din industria de mecanică fina;b) organizări şi participari la expoziţii şi manifestări tehnico-ştiinţifice interne şi internaţionale;c) activităţi de cooperare tehnico-ştiinţifică internaţionale.F. Activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitateG. Activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala în domeniul mecanicii fine.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Institutul are un patrimoniu în valoare de 3.514.156 mii lei, conform bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1998.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite sunt în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, inregistrandu-se în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii ori activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura compartimente ca: sucursale, secţii, laboratoare, subunitati şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţara sau din străinătate.(3) Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului sunt propuse de directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi sunt aprobate de Ministerul Industriei şi Comerţului.
 + 
Articolul 8Directorul general stabileşte relaţiile dintre conducătorii compartimentelor aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 9Conducătorii compartimentelor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de:– consiliul de administraţie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului este asigurata de consiliul ştiinţific.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, iar cel mult jumătate din numărul membrilor poate fi reînnoită la fiecare 2 ani.(2) Consiliul de administraţie are următoarea structura:– un preşedinte;– un vicepreşedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – preşedinte;– un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;– un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele consiliului ştiinţific;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.(2) Celălalt membru al consiliului de administraţie poate fi inginer, economist, jurist sau alt specialist din domeniul de activitate al institutului.(3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, pe baza propunerii directorului general şi a conducătorului autorităţii de la care aceştia provin.(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 13(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceasta calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese contrare;d) sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care personal, soţul ori sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni ori asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului sau al salariaţilor.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au comunicat în scris despre aceasta organului coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de compartimente din structura institutului;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare;d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează să fie realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea ori locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă şi, ulterior, contractul colectiv de muncă pe unitate;o) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 23(1) Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie alcătuit din directorul general, directorul adjunct ştiinţific, directorul economic şi din conducătorii principalelor compartimente aflate în structura organizatorică a institutului.(2) Componenta comitetului de direcţie se propune de directorul general şi se aproba de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investiţii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii;– programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
 + 
Articolul 26(1) Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general care este numit de ministrul industriei şi comerţului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform criteriilor propuse de consiliul ştiinţific al institutului şi aprobate de ministrul industriei şi comerţului.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu autorităţile publice, cu alte organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice, din ţara şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;c) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie, aproba salariile rezultate din negocierea directa;e) numeşte şi revoca directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie, precum şi conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu;f) angajează şi concediază personalul institutului, conform prevederilor legale;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovarii, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele specializate ale institutului;k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie;m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din reprezentanţii tuturor compartimentelor ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific poate fi alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi pe o perioadă de 2 ani prin vot secret de către salariaţii cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul adjunct ştiinţific al institutului.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare, la elaborarea de propuneri pentru planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare;b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, în domeniul propriu de activitate;c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare-dezvoltare în grade profesionale;f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului;g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului;h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;i) avizează acţiunile de cooperare interna şi internationala, cu scop ştiinţific;j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;k) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului;l) propune criteriile şi condiţiile de selecţie şi evaluare a ofertelor pentru funcţia de director general al institutului.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.Relaţii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Comerţului, se transmite Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea ministerului coordonator.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limitele fondului destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
 + 
Articolul 35Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali realizate în anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează să fie realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome.(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a bugetului, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legii privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite care depăşesc limita admisă prin legea anuală a bugetului de stat, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Soluţionarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.
 + 
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x