de organizare şi funcţionare al oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie
+
Articolul 1(1) Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică, în subordinea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, denumită în continuare Agenţie. … (2) OTIMMC au sediile în oraşele Bacău, Braşov, Bucureşti, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Ploieşti, Satu Mare, Târgu Mureş, Târgovişte şi Timişoara şi îşi desfăşoară activitatea pe rază teritorială a judeţelor arondate, conform anexei nr. 3 la regulament. … +
Articolul 2OTIMMC îndeplinesc următoarele atribuţii:a) alcătuiesc şi gestionează baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfăşoară activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliată a obiectului de activitate al fiecărei întreprinderi; … b) colaborează cu reprezentanţii prefecturilor, administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regională şi cu organizaţiile reprezentative pentru întreprinderile mici şi mijlocii, precum şi cu persoane juridice sau fizice, pentru implementarea Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi eliminarea disparităţilor regionale prin asigurarea complementarităţii dintre Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" şi Programul operaţional regional; … c) promovează şi dezvoltă cu prioritate relaţii de colaborare şi parteneriat cu organizaţiile patronale reprezentative la nivel regional şi local pentru întreprinderile mici şi mijlocii; … d) colaborează cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Fondului de Contragarantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii în scopul îmbunătăţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare; … e) implementează tehnic şi financiar programele de sprijinire a înfiinţării de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, la nivel local, potrivit procedurilor de implementare; … f) urmăresc modul de implementare la nivel local a programelor şi formulează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor de implementare, în vederea respectării indicatorilor de performanţă ai programelor de finanţare; … g) asigură, prin intermediul centrelor de informare, asistenţă şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop, numai cu personal care îndeplineşte condiţiile şi interdicţiile stabilite pentru personalul bugetar, în mod gratuit (fără încasarea de venituri), unele servicii de informare, asistenţă, consiliere primară şi instruire pentru întreprinderile mici şi mijlocii; … h) participă la procesul de constituire a bazelor de date cuprinzând întreprinderile mici şi mijlocii care au efectuat transferul afacerilor, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul transmiterii întreprinderii şi/sau a fondului de comerţ către terţe persoane, şi identifică potenţialii ofertanţi din regiunea lor de activitate; … i) participă la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice, tehnologice şi soft; … j) facilitează accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum şi la activele aparţinând regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin: … ● identificarea şi realizarea măsurilor corespunzătoare în vederea înlăturării barierelor la nivel local;● formularea unor soluţii de simplificare prin diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;● organizarea de seminarii de instruire şi promovare a procedurilor de achiziţie publică, în contextul aplicabilităţii acestora în cadrul programelor de finanţare;k) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile prevăzute de Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare; … l) asigură implementarea şi monitorizarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, la nivel local; … m) asigură implementarea la nivel local a politicilor privind dezvoltarea distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţă prin monitorizarea aplicării prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000, aprobată prin Legea nr. 650/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă; … n) promovează şi dezvoltă cu prioritate relaţii de colaborare şi parteneriat cu organizaţiile patronale reprezentative la nivel local pentru întreprinderile mici şi mijlocii, potrivit Comunicării Comisiei către Consiliu, Parlamentul European, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor – "Gândiţi mai întâi la scară mică": Prioritate pentru IMM-uri. Un Small Business Act pentru Europa – COM (2008) 394 final, precum şi bunelor practici din celelalte ţări membre ale Uniunii Europene; … o) transpune şi aplică la nivel local Small Business Act, elaborează Planul regional de acţiuni şi contribuie la elaborarea Raportului anual privind domeniul IMM. … A. În domeniul implementării tehnice şi financiare a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat, OTIMMC îndeplineşte următoarele atribuţii:1. implementare tehnică:a) primirea cererilor de finanţare întocmite de potenţialii beneficiari ai proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobării proiectelor finanţate de la bugetul de stat, în raport cu criteriile eligibile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale; … c) selectarea proiectelor finanţate de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale; … d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre OTIMMC şi potenţialii beneficiari şi totodată aprobarea începerii derulării proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … e) efectuarea verificării pe teren a proiectelor care vor fi finanţate de la bugetul de stat; … f) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea, controlul şi altele asemenea, care să asigure buna derulare a proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … 2. implementare financiară:a) verificarea cererilor de plată ale beneficiarilor proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … b) verificarea pe teren a proiectelor finanţate de la bugetul de stat pentru a stabili eligibilitatea plăţilor; … c) certificarea plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … d) efectuarea plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … e) înregistrarea în Registrul unic electronic a angajamentelor de plată şi a plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat; … 3. monitorizarea ex-post a programelor şi proiectelor finanţate de la bugetul de stat:a) efectuarea de controale la beneficiarii proiectelor finanţate de la bugetul de stat, după efectuarea plăţii, pentru a stabili dacă eligibilitatea şi condiţiile acordării ajutorului financiar nerambursabil continuă să fie respectate; … b) monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor ce rezultă din calitatea de beneficiar al finanţării nerambursabile de către IMM; … c) monitorizarea impactului finanţării nerambursabile cu privire la activitatea economică desfăşurată de beneficiar şi cu privire la dezvoltarea economică la nivelul comunităţii; … d) monitorizarea ajutorului de minimis/de stat acordat conform dispoziţiilor legale; … e) arhivarea documentaţiilor. … B. În domeniul implementării tehnice a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate din fonduri comunitare – axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" (POSCCE), îndeplineşte, prin delegarea de către Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu aprobarea Autorităţii de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii economice" şi avizarea de către aceasta din urmă a actului de delegare, următoarele atribuţii:a) întreprinde acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea şi altele asemenea, care să asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin POS CCE – axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient"; … b) acordarea sprijinului organismului intermediar în elaborarea Planului de comunicare pentru POS CCE, precum şi în implementarea măsurilor specifice organismului intermediar privind informarea şi publicitatea prevăzute în Planul de comunicare; … c) elaborarea calendarelor proprii de acţiuni privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de comunicare pentru axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient"; … d) organizarea de întâlniri, seminarii, acţiuni la nivel local privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de comunicare pentru POS CCE – axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient"; … e) furnizarea tuturor informaţiilor potenţialilor beneficiari privind posibilitatea obţinerii finanţării proiectelor în cadrul axei prioritare 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient"; … f) informarea publicului larg în privinţa proiectelor implementate; … g) diseminarea ghidurilor solicitantului; … h) acordarea de asistenţă primară potenţialilor beneficiari în scopul dezvoltării proiectelor finanţabile, inclusiv prin organizarea de sesiuni de informare; … i) primirea şi înregistrarea la nivel local a proiectelor depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE – axa prioritara 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient"; … j) transmiterea către organismul intermediar a proiectelor depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE – axa prioritară 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient". … +
Articolul 3(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de către un şef de oficiu, numit prin decizie a preşedintelui Agenţiei. … (2) Şeful de oficiu este numit conform alin. (1) şi cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute în fişa postului, aprobată prin decizie a preşedintelui Agenţiei, pe baza rezultatului obţinut la concursul organizat în condiţiile legii. … (3) Şeful de oficiu reprezintă oficiul în raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte organizaţii publice sau private, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice. … +
Articolul 4Şeful de oficiu este ordonator terţiar de credite şi are următoarele atribuţii principale:a) organizează şi conduce activitatea OTIMMC; … b) desemnează prin decizie, cu aprobarea preşedintelui Agenţiei, unităţile de implementare a fiecărui program de finanţare, unităţile de plată a alocaţiilor financiare nerambursabile şi unităţile de monitorizare şi control; … c) organizează procedura de atribuire a contractelor de achiziţii publice interne, conform legislaţiei în vigoare; … d) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde, potrivit legii, de: … 1. angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu respectarea dispoziţiilor legale;2. realizarea veniturilor;3. folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat;4. organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;5. organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice;6. organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;7. integritatea bunurilor oficiului;8. organizarea activităţii de control financiar preventiv;9. întocmirea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a statului de personal lunar;10. organizarea inventarierii patrimoniului;11. externalizarea, dacă este cazul, a serviciilor de medicina muncii, securitatea şi protecţia muncii şi prevenirea situaţiilor de urgenţă;12. întocmirea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a regulamentului intern şi asigurarea respectării acestuia de către personalul oficiului;13. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a proiectului anual de buget de venituri şi cheltuieli al oficiului;14. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a planului de achiziţii al oficiului;15. semnarea contractelor de finanţare şi a actelor adiţionale aferente contractelor încheiate la nivel local între oficiu şi beneficiarii programelor de încurajare şi de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat;16. elaborarea şi înaintarea spre aprobare preşedintelui Agenţiei a listelor cu proiectele eligibile şi neeligibile;17. efectuarea corespunzătoare şi la termenele stabilite a plăţilor aprobate în cadrul programelor şi proiectelor de sprijinire a înfiinţării de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat;18. scoaterea la concurs a funcţiilor de execuţie vacante din cadrul oficiului. +
Articolul 5(1) Structura organizatorică a fiecărui OTIMMC este prevăzută în anexa nr. 4 la regulament. … (2) În cadrul fiecărui oficiu vor funcţiona în mod obligatoriu următoarele compartimente: Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ şi Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii. … +
Articolul 6(1) Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ are ca atribuţii principale următoarele: … a) organizarea şi ţinerea evidenţei financiar-contabile a OTIMMC; … b) întocmirea şi prezentarea spre aprobare şefului de oficiu a proiectului anual al bugetului de venituri şi cheltuieli; … c) înregistrarea în evidenţa financiar-contabilă a tuturor operaţiunilor pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate; … d) ţinerea evidenţei sintetice şi analitice a cheltuielilor, după natura lor; … e) ţinerea evidenţei contabile a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor băneşti; … f) organizarea sistemului de circulaţie internă a documentelor de evidenţă primară; … g) asigurarea derulării procedurilor de achiziţii publice conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii, precum şi întocmirea, evidenţa, urmărirea şi raportarea contractelor; … h) organizarea inventarierii patrimoniului; … i) întocmirea statelor de plată a salariilor, urmărind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget; … j) prezentarea lunară către Agenţie a solicitărilor privind necesarul de credite bugetare; … k) organizarea arhivei financiar-contabile; … l) constituirea la nivelul acestuia a unităţii de plată a fondurilor nerambursabile alocate de la bugetul de stat pentru sprijinirea înfiinţării şi dezvoltării IMM, conform Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a procedurilor de implementare a programelor. … (2) Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ îndeplineşte şi următoarele activităţii: … 1. Contabilitate:a) organizează evidenţa contabilă sintetică şi analitică în conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991, republicată, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia şi ale altor norme ale Ministerului Finanţelor Publice; … b) întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile ce privesc patrimoniul instituţiei; … c) întocmeşte, la termenele stabilite, darea de seamă contabilă trimestrială şi anuală; … d) analizează lunar situaţia soldurilor conturilor analitice şi ia măsuri de corectare a eventualelor neconcordanţe; … e) analizează trimestrial cheltuielile realizate, comparativ cu prevederile din buget şi creditele aprobate; … f) organizează şi asigură efectuarea operaţiunilor de inventariere a gestiunilor şi răspunde de valorificarea rezultatelor inventarierii, conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv, cu modificările ulterioare; … g) virează în termen legal la bugetul statului toate sumele datorate, conform normelor în vigoare. … 2. Financiar bugete:a) fundamentează volumul de cheltuieli necesare desfăşurării activităţii instituţiei; … b) solicită propuneri de cheltuieli de la structurile funcţionale ale instituţiei, în vederea fundamentării proiectului de buget; … c) întocmeşte proiectul de buget al OTIMMC la termenele prevăzute în Legea nr. 500/2002, cu modificările ulterioare, pe capitole, inclusiv activităţi curente, cheltuieli de capital (investiţii) pentru activitatea proprie etc.; … d) întocmeşte documentaţia de deschidere a finanţărilor pe capitole ale bugetului, potrivit aprobărilor; … e) urmăreşte operativ efectuarea cheltuielilor pe articole bugetare aprobate; … f) întocmeşte documentaţia necesară pentru obţinerea valutei în numerar pentru deplasările externe (diurnă, cazare şi alte cheltuieli ale salariaţilor, pe bază mandatului aprobat); … g) verifică deconturile de deplasări ale salariaţilor şi urmăreşte volumul cheltuielilor efectuate în acest scop; … h) asigură efectuarea şi controlul plăţilor pentru cheltuielile de transport şi materiale; … i) întocmeşte statele de plată a salariilor şi concediilor de odihnă şi operează reţinerile legale pentru fiecare salariat; … j) acţionează pentru crearea şi dezvoltarea sistemului informatic privind activităţile de evidenţă contabilă, financiară, salarii şi alte evidenţe necesare Compartimentului economic, juridic, resurse umane şi administrativ. … 3. Control financiar preventiv:Controlul financiar preventiv are drept scop identificarea proiectelor de operaţiuni care nu respectă condiţiile de legalitate şi regularitate şi/sau, după caz, de încadrare în limitele şi destinaţia creditelor bugetare şi de angajament şi prin a căror efectuare s-ar prejudicia patrimoniul public şi/sau fondurile publice.Exercitarea controlului financiar preventiv se efectuează la operaţiunile privind:I. deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare:a) cererea pentru deschidere de credite bugetare; … b) dispoziţia bugetară (ordinul de plată) pentru repartizarea creditelor bugetare (alimentări) sau borderoul centralizator al acestor documente; … c) documentul pentru modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare; … d) dispoziţia bugetară de retragere a creditelor bugetare sau borderoul centralizator al acestora; … II. angajamente legale din care rezultă direct sau indirect obligaţii de plată:a) contract/comandă de achiziţii publice; … b) contract de închiriere în care entitatea publică este chiriaş; … c) actul intern de decizie privind delegarea sau detaşarea în ţară a personalului, inclusiv devizul estimativ de cheltuieli; … d) decizia/actul intern de decizie privind: … – angajarea sau avansarea personalului;– acordarea salariului de merit;– numirea cu caracter temporar a personalului de execuţie;– acordarea altor drepturi salariale;e) cerere-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile; … III. ordonanţarea cheltuielilor:a) ordonanţare de plată privind achiziţia publică de produse, servicii sau lucrări; … b) ordonanţare de plată pentru transferuri, prime sau alte plăţi din fonduri publice acordate operatorilor economici sau altor beneficiari legali; … c) ordonanţare de plată privind chirii sau alte cheltuieli legate de închiriere; … d) ordonanţare de avansuri (în lei) acordate; … e) ordonanţare de plată privind cheltuielile ce se efectuează din fonduri primite de la persoane juridice sau fizice cu titlu de donaţie sau sponsorizare; … f) ordonanţare de plată privind cheltuielile care fac obiectul contractului de finanţare, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare; … g) ordonanţare de plată privind avansuri sau sume cuvenite titularului de decont, care se acordă prin casierie; … h) ordonanţările de plată a salariilor, altor drepturi salariale acordate personalului, precum şi a obligaţiilor fiscale aferente acestora; … IV. alte operaţiuni supuse controlului financiar preventiv:a) proces-verbal de scoatere din funcţiune a mijlocului fix; … b) decontul de cheltuieli privind justificarea avansului acordat pentru deplasări în ţară şi/sau pentru achiziţii prin cumpărare directă; … c) contractul de sponsorizare în care entitatea publică este beneficiar al sponsorizării; … d) actul de donaţie în care entitatea publică are calitatea de donatar; … e) dispoziţia de încasare către casierie. … 4. Juridic:a) avizează dispoziţiile şi deciziile emise de şeful oficiului; … b) analizează şi propune spre avizare din punct de vedere al legalităţii deciziile privind problemele de personal (organizare, reorganizare, încadrări în muncă, încetarea contractelor de muncă, aplicarea de sancţiuni disciplinare etc.); … c) redactează răspunsuri la petiţiile, memoriile şi cererile înregistrate pe numele OTIMMC; … d) exprimă puncte de vedere privind interpretarea actelor normative în cazul luării unor măsuri de către conducerea instituţiei sau la cererea compartimentelor din structura aparatului propriu de specialitate, dacă aceste solicitări privesc oficiul; … e) ţine evidenta cronologică şi pe materii a actelor normative; … f) primeşte contestaţiile formulate împotriva dispoziţiilor emise, precum şi orice altă corespondenţă de competenţă juridică; … g) analizează şi redactează răspunsurile la contestaţiile înregistrate; ţine evidenţa lucrărilor, corespondenţa cu petiţionarii; … h) redactează răspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare şi răspunde scrisorilor petiţionarilor şi diferitelor instituţii cu privire la stadiul soluţionării dosarelor existente în arhivă; … i) ţine registrul special de evidenţă a deciziilor emise; … j) înregistrează în calculator datele privind lucrările executate; … k) verifică actele prezentate de petiţionari în sprijinul contestaţiilor depuse; … l) transmite, la solicitarea persoanelor sau a instituţiilor îndreptăţite, copii de pe dosarele soluţionate sau de pe dispoziţiile emise; … m) asigură reprezentarea OTIMMC în faţa organelor judecătoreşti în cauzele civile şi în cele de contencios administrativ; … n) ţine evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti; … o) ia măsuri pentru recuperarea creanţelor, obţinerii titlurilor executorii şi sprijină executarea acestora; … p) redactează întâmpinări, răspunsuri la adrese şi la interogatorii; … q) redactează apeluri, recursuri, precum şi acţiuni judecătoreşti; … r) promovează căile extraordinare de atac; … s) redactează răspunsuri la petiţiile şi memoriile repartizate spre soluţionare de către conducere; … t) asigură îndeplinirea tuturor procedurilor prevăzute de lege pentru buna conducere a proceselor în care OTIMMC este parte; … u) asigură reprezentarea OTIMMC în faţa organelor judecătoreşti în cauze comerciale în vederea recuperării debitelor; … v) asigură reprezentarea instituţiei în faţa altor organe jurisdicţionale, cum ar fi Colegiul Jurisdicţional al Curţii de Conturi, organele specializate ale Ministerului Finanţelor Publice, Consiliul Concurenţei etc.; … w) ţine evidenţa cauzelor comerciale în care este implicată instituţia, aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti; … x) asigură punerea în executare a hotărârilor judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile; … y) participă la diverse comisii, colaborând cu toate departamentele şi direcţiile din aparatul propriu în probleme de natură juridică contractuală; … z) urmăreşte aplicarea legislaţiei în vigoare de către aparatul propriu al instituţiei, potrivit competenţelor încredinţate, aduce la cunoştinţa conducerii şi formulează propuneri în sensul avizării, rezilierii/rezoluţiunii ori modificării contractelor încheiate între instituţie şi diverse persoane fizice sau juridice; … aa) avizează din punct de vedere al legalităţii contractele încheiate de OTIMMC; … bb) colaborează cu celelalte compartimente la elaborarea proiectelor de contract; … cc) participă la discuţii preliminare în vederea încheierii contractelor, precum şi la încheierea de protocoale de intenţii; … dd) se ocupă de legalizarea contractelor de vânzare-cumpărare, închiriere, colaborare etc. … 5. Resurse umane:a) elaborează propuneri privind criterii unitare de structură, recrutare şi promovare a personalului, în funcţie de cerinţele structurii organizatorice; … b) întocmeşte şi supune spre aprobare statele de funcţii, propune, pe baza recomandărilor formulate de birourile instituţiei, eventualele categorii şi locuri de muncă pentru care se pot acorda sporuri salariale potrivit legii şi formulează propuneri pentru respectarea numărului şi normativelor de personal; … c) elaborează şi actualizează statul de funcţii, periodic, conform normelor specifice; … d) organizează concursurile şi examenele pentru încadrările şi promovările personalului; … e) organizează şi coordonează procesul de evaluare a performanţelor personalului oficiului; … f) efectuează lucrările privind evidenţa şi mişcările de personal (adeverinţe, legitimaţii, dosare de pensii, dosare de şomaj etc.), conform legislaţiei în vigoare; … g) întocmeşte dosarul personal pentru toţi salariaţii oficiului, conform legii; … h) asigură evidenţa pontajelor şi eventual a orelor suplimentare; … i) urmăreşte respectarea disciplinei muncii specifice şi a regulamentului intern şi face propuneri în acest sens; … j) asigură aplicarea corespunzătoare a reglementărilor privind salarizarea; … k) întocmeşte actele cu privire la încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului oficiului; … l) elaborează, pe baza propunerilor formulate de structurile oficiului, graficul concediilor de odihnă şi urmăreşte derularea concediilor conform graficului aprobat; … m) colaborează cu celelalte structuri din cadrul oficiului în îndeplinirea sarcinilor ce îi revin; … n) identifică necesităţile de training din cadrul oficiului prin chestionare la nivelul salariaţilor şi al conducerii; … o) asigură proiectarea de programe pentru satisfacerea nevoilor prin: … – seminarii, cursuri, burse;– teme propuse de instituţii specializate şi teme propuse de conducere/salariaţi;– note informative despre seminarii, cursuri, burse;– propuneri de participare la asemenea programe, în colaborare cu structurile din cadrul instituţiei;– module de formare profesională pe diverse probleme.6. Achiziţii publice:a) fundamentează şi elaborează programul anual al achiziţiilor publice pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte compartimente de specialitate, program pe care îl supune aprobării şefului oficiului; … b) realizează punerea în corespondenţă cu sistemul de grupare şi codificare, utilizat în Vocabularul comun al achiziţiilor publice (CPV), a produselor, serviciilor şi lucrărilor ce fac obiectul contractelor de achiziţie publică; … c) întocmeşte notele justificative şi le supune aprobării şefului oficiului în cazul aplicării unei proceduri care constituie excepţie de la regula de atribuire, şi anume în cazul dialogului competitiv, negocierea şi cererea de oferte, pe baza referatelor de necesitate şi a notei de calcul privind valoarea estimată elaborate şi transmise de fiecare compartiment de specialitate; … d) redactează şi înaintează anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire, în conformitate cu prevederile legale, spre publicare în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după caz; … e) elaborează calendarul procedurii de atribuire necesar pentru planificarea procesului de achiziţii publice, evitarea suprapunerilor şi întârzierilor şi monitorizarea internă a procesului de achiziţii, ţinând seama de termenele legale prevăzute pentru publicarea anunţurilor, depunerea candidaturilor/ofertelor, de duratele previzionate pentru examinarea şi evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum şi de orice alte termene care pot influenţa procedura; … f) elaborează şi/sau coordonează elaborarea documentaţiei de atribuire/selectare/preselectare, în colaborare cu compartimentele interesate, de produse, servicii sau lucrări şi răspunde pentru legalitatea procedurilor; … g) transmite anunţurile de participare spre publicare către operatorul SEAP sau în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, redactate într-o limbă oficială a Uniunii Europene; … h) pune la dispoziţia oricărui operator economic care solicită documentaţia de atribuire/selectare/preselectare; … i) răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi la solicitările de clarificări, răspunsurile însoţite de întrebările aferente transmiţându-le către toţi operatorii economici care au obţinut documentaţia de atribuire; … j) participă în comisiile de evaluare a ofertelor; … k) participă cu membrii comisiei la deschiderea ofertelor şi a altor documente care însoţesc oferta, verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanţi/candidaţi, realizează selecţia/preselecţia candidaţilor, dialogul cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurii de dialog competitiv, negocieri cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurilor de negociere; … l) verifică propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivă, în vederea stabilirii ofertelor admisibile şi a celei câştigătoare; … m) informează ofertanţii cu privire la rezultatele procedurii de achiziţie; … n) redactează contractele de achiziţie publică potrivit fiecărei proceduri urmate şi urmăreşte avizarea, semnarea şi comunicarea acestora; … o) elaborează împreună cu consilierul juridic şi transmite la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor punctul de vedere al autorităţii contractante în cazul existenţei unei contestaţii; … p) duce la îndeplinire măsurile impuse autorităţii contractante de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor; … q) întocmeşte şi păstrează dosarul de achiziţie publică, care cuprinde toate activităţile desfăşurate în cadrul procedurii de atribuire, respectiv toate documentele necesare pentru derularea procedurii; … r) pune la dispoziţia oricărei autorităţi publice interesate, spre consultare, dosarul de achiziţie publică, dacă acest lucru este solicitat, cu condiţia ca nicio informaţie să nu fie dezvăluită dacă dezvăluirea ei ar fi contrară legii; … s) elaborează, în colaborare cu consilierul juridic, propuneri de anulare a procedurii de atribuire şi raportul procedurii de atribuire, potrivit legii; … t) transmite spre publicare în SEAP informaţii referitoare la identitatea ofertantului câştigător, la serviciile sau lucrările publice care fac obiectul contractului de concesiune, la redevenţa pe care o va primi autoritatea contractantă sau, după caz, la contribuţia financiară care urmează să fie plătită de autoritatea contractantă; … u) întocmeşte raportul anual privind contractele atribuite în anul anterior şi le transmite Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP). … 7. Administrativ:a) asigură întreţinerea şi gestionarea bazei tehnico-materiale (parc auto, clădire, mobilier, tehnică de calcul, maşini de scris, copiatoare, telefoane, faxuri, aparate de radio, televizoare, frigidere etc.); … b) asigură şi răspunde de funcţionarea instalaţiilor de prevenire şi stingere a incendiilor; … c) asigură instruirea personalului desemnat cu verificarea periodică a extinctoarelor şi folosirea corectă a acestora; … d) asigură securitatea fondului arhivistic prin măsuri de pază şi protecţie, precum şi prin măsuri de prevenire a incendiilor; … e) asigură inventarierea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar din patrimoniu, precum şi ţinerea evidenţei acestuia; … f) asigură aprovizionarea cu rechizite, materiale consumabile şi piese de schimb; … g) propune măsuri pentru asigurarea întreţinerii şi reparării mobilierului, a instalaţiilor electrice, sanitare, termice, a telefoanelor etc.; … h) urmăreşte şi răspunde de buna desfăşurare a activităţii de exploatare, întreţinere şi reparare a mijloacelor auto din dotare; … i) asigură întocmirea foilor de parcurs şi a situaţiilor privind consumul de carburanţi; … j) efectuează controlul periodic şi ori de câte ori este necesar în ceea ce priveşte respectarea clauzelor contractuale de către toţi furnizorii şi prestatorii de servicii, realitatea prestaţiilor; … k) asigură prospectarea pieţei pentru obţinerea celor mai avantajoase oferte de furnizare de bunuri sau de prestare de servicii şi întocmeşte documentaţia legală pentru achiziţionarea bunurilor sau serviciilor; … l) asigură întocmirea corectă şi la timp a tuturor lucrărilor repartizate, respectând prevederile actelor normative specifice; … m) asigură şi propune măsuri pentru exploatarea în bune condiţii a sediului instituţiei. … 8. Unitate de plată:a) asigură plata alocaţiilor financiare nerambursabile aferente proiectelor aprobate în bază ordonanţării emise de unitatea de programare, selectare, evaluare şi contractare şi aprobate de ordonatorul de credite; … b) informează unitatea de implementare a programului asupra plăţilor efectuate; … c) arhivează documentele justificative ale plăţii, conform prevederilor legale în vigoare; … d) păstrează evidenţa analitică a fondurilor alocate şi plătite prin programele de susţinere a IMM; … e) asigură buna gestionare a fondurilor primite în vederea plăţii alocaţiilor financiare nerambursabile pentru programele de susţinere a IMM de la bugetul de stat prin transferul către beneficiari sau instituţia finanţatoare. … +
Articolul 7(1) Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii are ca atribuţii principale următoarele: … a) îndeplineşte atribuţiile specifice activităţilor enumerate la art. 2 lit. a)-o); … b) implementează tehnic şi financiar la nivel local programele naţionale destinate IMM finanţate de la bugetul de stat prin bugetul Agenţiei, îndeplinind următoarele activităţi: … – primirea şi înregistrarea proiectelor depuse de către IMM;– evaluarea administrativă de eligibilitate şi tehnico-economică a proiectelor;– notificarea solicitanţilor cu privire la rezultatul evaluării şi soluţionarea contestaţiilor formulate de către aceştia;– acordarea finanţării nerambursabile;– monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor ce rezultă din calitatea de beneficiar al finanţării nerambursabile de către IMM;– monitorizarea impactului finanţării nerambursabile cu privire la activitatea economică desfăşurată de beneficiar şi cu privire la dezvoltarea economică la nivelul comunităţii;– realizarea activităţii de control şi identificarea neregulilor constatate, precum şi întreprinderea măsurilor necesare pentru remedierea acestora sau, după caz, recuperarea ajutorului financiar acordat;– monitorizarea ajutorului de minimis/de stat acordat conform dispoziţiilor legale;– realizarea şi comunicarea de rapoarte cu privire la implementarea programelor;– arhivarea documentaţiilor;c) colaborează cu autorităţile publice locale şi regionale pe bază de protocoale pentru implementarea programelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a organizaţiilor cooperatiste; … d) colaborează cu autorităţile publice locale şi regionale din ţară şi din străinătate pe bază de protocoale, pentru îmbunătăţirea capacităţii administrative şi implementarea bunelor practici în activitatea instituţiei; … e) acordă asistenţă primară în limita competenţelor delegate de organismul de implementare pentru proiectele individuale depuse de întreprinderile mici şi mijlocii potenţial beneficiare pentru a fi finanţate din fonduri comunitare; … f) dezvoltă, în vederea stimulării mediului de afaceri local şi regional, politici şi programe şi/sau proiecte cu aplicabilitate locală, regională sau transfrontalieră; … g) participă la procesul de eficientizare şi simplificare a relaţiilor întreprinzătorilor cu administraţia locală şi centrală, prin: … – asigurarea accesului la informaţiile de e-guvernare şi e-comerţ disponibile prin centrele de informare, asistenţă şi instruire;– realizarea, în parteneriat cu agenţiile de dezvoltare regională, instituţii guvernamentale centrale şi/sau descentralizate, camerele de comerţ şi industrie teritoriale, organizaţiile întreprinderilor mici şi mijlocii sau alte organizaţii profesionale ori patronale, instituţii financiar-bancare şi operatori economici, de campanii de informare a întreprinzătorilor asupra măsurilor şi acţiunilor de dezvoltare a mediului de afaceri;h) pregăteşte întreprinderile mici şi mijlocii pentru accesul şi creşterea competitivităţii lor pe piaţa comună, prin: … – diseminarea de informaţii generale şi specializate cu privire la Uniunea Europeană;– organizarea de seminarii şi cursuri de pregătire cu tematică europeană, antreprenorială etc.;– organizarea la nivel regional de târguri conform/în baza programelor de stimulare a IMM aprobate;i) mediatizează pe plan local şi regional activitatea, politicile, programele şi proiectele de sprijinire a IMM. … (2) Biroul implementare programe şi proiecte pentru întreprinderi mici şi mijlocii coordonează activitatea următoarelor structuri: … – centrele de informare, asistenţă şi instruire;– Unitatea programare, selecţie, evaluare şi contractare;– Unitatea de monitorizare, control şi raportare. +
Articolul 8Centrele de informare, asistenţă şi instruire au ca atribuţii principale următoarele:a) alcătuiesc şi comunică către OTIMMC baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din judeţul în care îşi desfăşoară activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliată a obiectului de activitate al fiecărei întreprinderi; … b) urmăresc modul de implementare la nivel local a programelor gestionate de Agenţie şi de oficiu şi formulează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor de implementare, în vederea respectării indicatorilor de performanţă ai programelor de finanţare; … c) acordă asistenţă în accesarea programelor derulate de Agenţie şi de oficiu; … d) oferă date oficiului şi Agenţiei în vederea constituirii bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi mijlocii; … e) participă la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi de soft; … f) desfăşoară activităţi prin delegare de atribuţii din partea OTIMMC privind implementarea, monitorizarea şi controlul derulării proiectelor finanţate din fonduri de la bugetul de stat. … +
Articolul 9Unitatea programare, selecţie, evaluare şi contractare se numeşte prin decizie a şefului oficiului, aprobată de către preşedintele Agenţiei, şi are următoarele atribuţii principale:a) înregistrează cererile de finanţare în Registrul unic electronic (RUE) al programului, pe măsura primirii lor; … b) transmite scrisori de înştiinţare cu privire la acceptarea solicitanţilor la evaluare pentru a primi finanţare în cadrul programelor; … c) asigură înregistrarea documentelor specifice activităţilor de evaluare, selectare, contractare şi verificare tehnică a proiectelor; … d) verifică criteriile de eligibilitate şi evaluează criteriile de selecţie pentru cererile de finanţare depuse în sesiunea de proiecte corespunzătoare; … e) transmite contractul de finanţare însoţit de notificarea privind acordul de principiu la finanţare sau scrisorile de înştiinţare a respingerii cererii-tip de acord de principiu, dacă este cazul; … f) înregistrează cererile-tip de renunţare totală sau parţială la finanţare; … g) înregistrează cererile-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile, cu documentele justificative, în conformitate cu prevederile programului; … h) analizează documentele pentru efectuarea decontului din punctul de vedere al autenticităţii lor, al conformităţii cu acordul de principiu şi în limita bugetelor maxime aprobate şi transmise în acordul de principiu; … i) evidenţiază clar în Registrul unic electronic al programului toată corespondenţa cu solicitanţii, sumele aprobate şi destinaţiile acestora pe tipuri de activităţi; … j) asigură buna funcţionare a Registrului unic electronic şi menţine permanent legătura cu Direcţia programe şi proiecte din cadrul Agenţiei; … k) se asigură, prin ofiţerul de înregistrare, de corectitudinea culegerii datelor; … l) verifică şi asigură toate condiţiile optime pentru înregistrarea on-line şi în Registrul unic electronic a datelor privind implementarea programelor; … m) transmite toate datele solicitate de Agenţie în termenele prevăzute, pentru realizarea de către aceasta a unei evidenţe a ajutoarelor acordate în bază procedurilor programelor. … +
Articolul 10Unitatea de monitorizare, control şi raportare se numeşte prin decizie a şefului oficiului, aprobată de către preşedintele Agenţiei, şi are următoarele atribuţii principale:a) stabileşte eficienţa criteriilor şi procedurilor de selectare a aplicanţilor prin monitorizarea ex-ante; … b) creează o bază de date în care se înscrie fiecare nou contract şi toate detaliile relevante; … c) solicită, dacă este cazul, clarificări de la beneficiari; … d) asigură funcţionalitatea Registrului unic electronic, secţiunea rapoarte, la nivelul oficiului; … e) efectuează vizite şi controale la beneficiari, pe baza unui plan preliminar şi în conformitate cu procedura de implementare a programelor; … f) transmite documentele purtând înscrisul "bun de plată", data evaluării, suma aprobată către Compartimentul economic, juridic, resurse umane şi administrativ, în vederea acordării vizei de control financiar preventiv şi plăţii alocaţiei financiare nerambursabile; … g) întocmeşte rapoarte anuale stabilite pe baza indicilor de monitorizare prevăzuţi în Formularul de raportare tehnică la Procedură, având ca finalitate îmbunătăţirea procedurilor de implementare a programului şi a efectelor scontate prin sprijinul acordat sectorului specific. … +
Articolul 11Fiecare birou al OTIMMC poate fi condus de un şef de birou, în condiţiile respectării prevederilor legale privind numărul maxim de posturi de conducere. +
Articolul 12(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente şi birouri se aprobă de preşedintele Agenţiei. … (2) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă se fac prin decizie a şefului oficiului, cu înştiinţarea Compartimentului economic, juridic, resurse umane şi administrativ al Agenţiei. … (3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizează în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale. … (4) Numărul maxim de posturi pentru OTIMMC este de 195. … (5) Repartizarea posturilor pe structura organizatorica de la nivel regional se face de către preşedintele Agenţiei. Preşedintele poate modifica repartizarea posturilor pe structuri la nivel regional sau judeţean, în funcţie de complexitatea lucrărilor de executat în diferite compartimente şi în diferite perioade de timp, cu respectarea numărului de posturi aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 65/2009. În urma modificării repartizării posturilor pe structuri, schimbarea locului de muncă se poate realiza cu respectarea funcţiei deţinute şi a drepturilor salariale anterioare, în funcţie de studiile şi de pregătirea profesională ale angajatului. … (6) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului. … +
Articolul 13OTIMMC se finanţează din venituri proprii şi, în completarea acestora, din transferuri sau din subvenţii acordate de la bugetul de stat.––––-