Notă …
Aprobat prin DECIZIA nr. 582 din 5 noiembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 930 din 19 noiembrie 2019. +
Articolul 1(1)La nivelul unităților subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor se constituie și funcționează Consiliul de conducere, compus din următorii membri titulari/înlocuitorii acestora:a)directorul unității; … b)directorii adjuncți/coordonatorii domeniilor siguranța deținerii și regim penitenciar, reintegrare socială și economico-administrativ din cadrul unității; … c)șeful structurii de resurse umane; … d)membrii stabiliți prin decizie a directorului unității. … (2)Directorul unității poate invita la ședințele Consiliului de conducere:a)reprezentanți ai Ministerului Justiției și Administrației Naționale a Penitenciarelor; … b)purtătorul de cuvânt al instituției; … c)alte persoane din cadrul unității, în funcție de subiectele dezbătute. … (3)La ședințele de lucru ale Consiliului de conducere în cadrul cărora sunt discutate probleme de interes profesional, economic și social care privesc unitatea subordonată Administrației Naționale a Penitenciarelor sunt invitați să participe reprezentanții organizațiilor sindicale componente/ afiliate de la nivelul unității.(4)La ședințele de lucru ale Consiliului de conducere în cadrul cărora sunt discutate probleme de interes profesional, economic și social pot fi invitați, de către directorul unității, să participe și reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivelul grupului de unități din poliția penitenciară.(5)Consiliul de conducere se întrunește cel puțin lunar la inițiativa directorului unității.(6)Ordinea de zi a Consiliului de conducere se stabilește și se aprobă de către directorul unității, ținând seama și de propunerile membrilor acestuia și ale organizațiilor sindicale prevăzute la alin. (3) și (4).(7)Convocarea participanților se face în scris, prin intermediul structurii de secretariat, cu cel puțin trei zile lucrătoare înaintea ședinței Consiliului de conducere, prin comunicarea, telefonic sau prin e-mail, a ordinii de zi și a documentelor de lucru, cu excepția celor care conțin date cu caracter personal, informații clasificate și date care nu intră în sfera informațiilor de interes public, în cazul în care acestea există.(8)Participanții la ședințele Consiliului de conducere vor respecta cu strictețe confidențialitatea și regimul juridic al datelor și documentelor interne diseminate. Datele și documentele în cauză vor fi utilizate exclusiv pentru desfășurarea ședinței Consiliului de conducere și este interzisă mediatizarea prin orice mijloace, fără acordul expres și prealabil al directorului unității/ înlocuitorului acestuia. În cazul invitaților la ședința Consiliului de conducere consimțământul expres poate fi acordat doar ca urmare a unei corespondențe prealabile între părți pe această temă. Încălcarea acestei obligații de către o structură sindicală invitată dă dreptul directorului unității/înlocuitorului acestuia la sistarea furnizării de informații către aceasta structură și neacceptarea prezenței reprezentanților acesteia la ședințele Consiliului de conducere.(9)În mod excepțional, prin derogare de la prevederile alin. (7), Consiliul de conducere se poate întruni de urgență, sens în care, prin intermediul structurii de secretariat, se realizează în cel mai scurt timp posibil convocarea participanților, comunicarea ordinii de zi și a documentelor de lucru, cu excepția celor care conțin date cu caracter personal, informații clasificate, precum și date care nu intră în sfera informațiilor de interes public.(10)Participanții la ședințele Consiliului de conducere trebuie să posede autorizație de acces la informații clasificate corespunzătoare nivelului de clasificare al documentelor ce se pun în dezbatere și să asigure confidențialitatea datelor cu caracter personal.(11)Secretariatul Consiliului de conducere este asigurat de către ofițerul secretariat sau înlocuitorul acestuia, desemnat prin decizia directorului unității, care va consemna conținutul dezbaterilor într-un proces-verbal. +
Articolul 2(1)În principal, în cadrul Consiliului de conducere de la nivelul unităților subordonate se dezbat următoarele teme:a)organizarea și desfășurarea activităților privind: siguranța deținerii și a normelor de aplicare a regimului penitenciar, demersurile de reintegrare socială, asistență medicală acordată deținuților și personalului unității, sistemul informatic existent la nivelul unității, problematica specifică activității pe linia securității și sănătății în muncă și protecției mediului, precum și cea specifică activității pe linia managementului situațiilor de urgență; … b)problematica specifică activității de resurse umane; … c)modificarea raporturilor de serviciu din punctul de vedere al mutărilor, schimbărilor din funcție, împuternicirilor și al avansărilor în grad și/sau funcție la aceeași poziție; … d)asigurarea funcționalității unității din punctul de vedere al dotării și asigurării cu bunuri și mijloace materiale; … e)priorități privind fundamentarea bugetului de venituri și cheltuieli al unității, precum și repartizarea și utilizarea mijloacelor financiare alocate; … f)rezultatele rapoartelor de audit, inspecțiilor generale și controalelor inopinate/tematice efectuate în unitate și/sau în unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, graficul și stadiul implementării măsurilor dispuse, după caz; … g)situația litigiilor existente la nivelul unității; … h)asigurarea transparenței și promovarea imaginii reale ale unității la nivelul societății, din perspectiva asigurării unei bune colaborări cu mass-media locală și centrală; … i)planuri de management și stadiul implementării acestora; … j)gestionarea protocoalelor de colaborare cu instituții, asociații și fundații naționale și internaționale; … k)gestionarea programelor cu finanțare externă; … l)acordarea sporurilor, a altor drepturi și recompense; … m)drepturi și interese profesionale, economice, sociale, culturale ale personalului din penitenciare. … (2)În timpul ședinței, ordinea discuțiilor, a dezbaterilor și timpul alocat pentru acestea sunt stabilite de către directorul unității/înlocuitorul acestuia.(3)În timpul ședinței, în situații justificate, directorul unității/înlocuitorul acestuia poate restrânge sau extinde ordinea de zi prin noi puncte de discuție. Extinderea, restrângerea ordinii de zi și justificarea acestui demers vor fi consemnate în procesul-verbal de ședință. În situația în care noile puncte de discuție aprobate necesită documentare, analiza acestora poate fi amânată de către directorul unității/înlocuitorul acestuia pentru o altă ședință a Consiliului de conducere. +
Articolul 3(1)Proiectul procesului-verbal se întocmește în termen de două zile lucrătoare de la încheierea ședinței și este transmis către participanți, în scop consultativ, pentru un interval de o zi lucrătoare. Depășirea termenului precizat se consideră acord tacit din partea participanților la ședință, în lipsa comunicării unor eventuale observații privind conținutul proiectului de proces-verbal.(2)Procesul-verbal al ședinței Consiliului de conducere, definitivat în urma consultării, este semnat de către participanți.(3)Ședințele Consiliului de conducere nu au caracter public. Prin excepție, în situații temeinic justificate, directorul unității poate stabili ca ședințele să fie publice.(4)Măsurile stabilite în cadrul Consiliului de conducere și procesul-verbal de ședință intră, după caz, sub incidența dispozițiilor legale privind protecția informațiilor clasificate, a datelor cu caracter personal, precum și a datelor exceptate de la liberul acces la informații de interes public, în funcție de natura informațiilor discutate și consemnate.(5)În măsura în care în cadrul ședinței consiliului de conducere nu s-a stabilit altfel, procesul-verbal menționat la alin. (2) se transmite, după semnare, din oficiu, organizațiilor sindicale, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, a datelor cu caracter personal, precum și a datelor exceptate de la liberul acces la informații de interes public.(6)În situații obiectiv justificate, ședințele Consiliului de conducere pot fi înregistrate și/sau transmise în format electronic, doar cu consimțământul explicit și prealabil al tuturor participanților și cu respectarea dispozițiilor legale privind protecția informațiilor clasificate și confidențialitatea informațiilor care nu au caracter public potrivit legislației specifice, inclusiv a celor referitoare la protecția datelor cu caracter personal.(7)Informarea personalului cu privire la unele aspecte discutate în cadrul ședinței Consiliului de conducere se face cu respectarea dispozițiilor legale privind protecția informațiilor clasificate, a datelor cu caracter personal, precum și a datelor exceptate de la liberul acces la informații de interes public, din dispoziția directorului unității sau a înlocuitorului acestuia. +
Articolul 4Perturbarea sau împiedicarea desfășurării ședințelor Consiliului de conducere din unitatea penitenciară, în orice mod, proferarea de injurii, amenințări ori folosirea unui limbaj obscen sau cu conotații peiorative sau discriminatorii atrag răspunderea disciplinară a persoanei în cauză sau, după caz, evacuarea din sala de ședințe a invitatului și interdicția participării acestuia la următoarele ședințe pe o perioadă de 3 luni. Ședința se suspendă pe durata acestei situații.