REGULAMENT din 5 mai 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL CONCURENTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 601 din 26 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 927 18/11/2021
ActulPUS IN APLICAREORDIN 279 05/05/2017
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 279 05/05/2017
ActulREFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 56
ART. 1REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 55
ART. 2REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 4REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 5REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 55
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 10
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 13
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 56
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 61
ART. 6REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 62
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ART. 7REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 7REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 61
ART. 8REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 61
ART. 8REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 62
ART. 14REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 55
ART. 15REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 55
ART. 16REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 61
ART. 16REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ART. 17REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016
ART. 17REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 56
ART. 18REFERIRE LALEGE 202 04/11/2016 ART. 61
ART. 21REFERIRE LAORDIN 62 15/02/2013
ART. 21REFERIRE LAREGULAMENT 15/02/2013
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 927 18/11/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 279 05/05/2017
ActulPUS IN APLICAREORDIN 279 05/05/2017
ActulREFERIT DEORDIN 279 05/05/2017





Notă
Pus în aplicare prin Ordinul nr. 279 din 5 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 26 iulie 2017.
În temeiul art. 56 alin. (15) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar aprobă prezentul regulament. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Potrivit prevederilor art. 55 alin. (1) din Legea nr. 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european (denumită în continuare Legea nr. 202/2016), Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este organizat și funcționează ca structură fără personalitate juridică în cadrul Consiliului Concurenței și îndeplinește rolul organismului de reglementare național unic.(2)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este independent din punct de vedere organizatoric, juridic, decizional și în ceea ce privește deciziile de ordin financiar față de administratorul infrastructurii feroviare, organismele de tarifare a infrastructurii feroviare, organismele de alocare a capacităților de infrastructură feroviară, precum și față de operatorii de transport feroviar. Din punct de vedere funcțional, acest organism este independent față de orice autoritate competentă implicată în acordarea unui contract de servicii publice.
 + 
Articolul 2(1)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este organizat și funcționează potrivit Legii nr. 202/2016.(2)În desfășurarea activității sale, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar stabilește contacte și cooperează cu alte autorități publice, cu instituțiile corespondente din statele membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaționale similare.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar + 
Articolul 3(1)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este format din 5 membri. Aceștia sunt selectați în cadrul unei proceduri transparente, fiind numiți și revocați prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului o singură dată. Președintele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este numit dintre membrii Plenului Consiliului Concurenței.(2)Pe durata exercitării funcțiilor pe care le dețin, membrilor Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar le este interzis să solicite sau să primească instrucțiuni din partea oricărei entități publice ori private.(3)Membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar nu pot deține nicio poziție sau responsabilitate profesională în cadrul operatorilor sau al entităților reglementate timp de cel puțin un an după încheierea mandatului lor.(4)În situația în care se creează un loc vacant în componența Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, se numește un nou membru pentru durata rămasă din mandat în funcția devenită vacantă. Membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar ale căror mandate au expirat rămân în funcție până la numirea succesorilor lor.(5)Pentru activitatea depusă, membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar au dreptul la o indemnizație lunară, stabilită prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței, care nu poate depăși 20% din indemnizația lunară a președintelui Consiliului Concurenței. + 
Articolul 4(1)În scopul desfășurării activității Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, în cadrul Consiliului Concurenței funcționează Direcția de supraveghere feroviară. Aceasta este direct subordonată Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar în ceea ce privește exercitarea atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 202/2016.(2)În cadrul Direcției de supraveghere feroviară se organizează Serviciul monitorizare interinstituțională.(3)Președintele Consiliului Concurenței dispune asupra aspectelor de natură organizatorică și de personal ale direcției. În componența Direcției de supraveghere feroviară pot exista posturi la nivelul structurii teritoriale a Consiliului Concurenței.(4)Numărul maxim de posturi în cadrul Direcției de supraveghere feroviară se stabilește prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței, după consultarea președintelui Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, și se asigură în cadrul numărului maxim de posturi aprobat pentru Consiliul Concurenței.(5)În cadrul Direcției de supraveghere feroviară și Serviciului de monitorizare interinstituțională sunt încadrate aceleași categorii de personal ca și în restul direcțiilor Consiliului Concurenței. Funcția publică de specialitate este cea de inspector de concurență.(6)Pentru realizarea atribuțiilor sale, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate colabora cu specialiști în diverse domenii de activitate, prin încheierea de acorduri, protocoale, convenții civile sau contracte, după caz, în condițiile legii. De asemenea, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate solicita și primi sprijin din partea altor instituții specializate ale statului.(7)Cheltuielile necesare desfășurării activității Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar vor fi cuprinse în bugetul propriu, parte a bugetului Consiliului Concurenței. + 
Articolul 5(1)Președintele și membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 55 alin. (5) din Legea nr. 202/2016.(2)Președintele și membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar care în momentul numirii sau pe parcursul mandatului se află în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la art. 55 alin. (5) lit. b)-f) din Legea nr. 202/2016 au la dispoziție un termen de cel mult 15 zile pentru ieșirea din starea de incompatibilitate.(3)În caz de nerespectare a termenului prevăzut la alin. (2), mandatul celui aflat în această situație încetează de drept, urmând a fi desemnat, prin ordin, de către președintele Consiliului Concurenței un alt președinte sau membru, după caz.(4)Prevederile art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016 reglementează regimul conflictului de interese în exercitarea funcției de membru al Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
 + 
Capitolul IIIAtribuțiile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, ale membrilor și ale președintelui acestuia + 
Articolul 6(1)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar are următoarele atribuții:a)analizează și se pronunță, prin decizie, cu privire la plângerea formulată de orice solicitant care consideră că a fost tratat inechitabil, a fost discriminat sau nedreptățit în orice fel, în special prin deciziile adoptate de administratorul infrastructurii sau, după caz, de către operatorul de transport feroviar sau de către operatorul unei infrastructuri de servicii cu privire la: documentul de referință al rețelei, în versiunile provizorii și finale ale acestuia; criteriile stabilite în documentul de referință al rețelei; procedura de alocare a capacităților de infrastructură feroviară și rezultatele acesteia; sistemul de tarifare; nivelul sau structura tarifelor de infrastructură care i se cer sau i se pot cere a fi plătite; măsurile privind accesul, în conformitate cu prevederile art. 10-13 din Legea nr. 202/2016, și accesul la servicii și tarifarea acestora, potrivit prevederilor art. 13 din Legea nr. 202/2016;b)se pronunță, prin decizie, asupra tuturor plângerilor formulate conform prevederilor lit. a) într-un termen de maximum 40 de zile de la primirea tuturor informațiilor și/sau a documentelor necesare analizei;c)stabilește, prin decizie, potrivit prevederilor art. 56 alin. (5) din Legea nr. 202/2016, dacă scopul principal al unui nou serviciu internațional de transport feroviar călători este acela de a transporta călători între stații situate în state membre diferite;d)monitorizează situația concurenței de pe piețele de servicii feroviare și controlează aspectele prevăzute la lit. a);e)controlează dacă documentul de referință al rețelei conține clauze discriminatorii sau creează puteri discreționare ale administratorului infrastructurii;f)impune, prin decizie, în îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 56 alin. (4) și (6) din Legea nr. 202/2016, măsurile necesare pentru remedierea situației constatate;g)supraveghează negocierile dintre solicitanți și administratorul infrastructurii feroviare cu privire la nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare și intervine în cazul în care negocierile ar putea să contravină prevederilor legale în vigoare;h)cooperează cu Autoritatea de Siguranță Feroviară Română și cu Organismul de Licențe Feroviare Român în vederea prevenirii efectelor negative asupra concurenței sau a siguranței pe piața feroviară;i)consultă cu regularitate reprezentanții utilizatorilor serviciilor de transport feroviar de mărfuri și călători, potrivit art. 56 alin. (10) din Legea nr. 202/2016;j)se asigură că tarifele stabilite de administratorul infrastructurii feroviare sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare și au un caracter nediscriminatoriu;k)desfășoară acțiuni de audit sau inițiază audituri externe, potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;l)poate constata prezența unor potențiale ajutoare de stat, informând Consiliul Concurenței;m)exercită puterile de inspecție prevăzute de Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu completările ulterioare;n)întocmește și publică anual raportul privind activitatea desfășurată;o)aprobă regulamente și instrucțiuni, puse în aplicare prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței;p)colaborează cu autoritățile publice în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin;q)efectuează schimburi de informații cu organisme de supraveghere similare din alte state membre ale Uniunii Europene cu privire la activitatea lor, la principiile și practicile lor decizionale, astfel încât principiile decizionale ale acestuia să fie armonizate cu cele ale organismelor de supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene;r)colaborează cu organismele de reglementare din statele membre, în ceea ce privește monitorizarea pieței feroviare, analiza plângerilor, derularea anchetelor și elaborarea de principii și practici comune pentru luarea deciziilor în temeiul Legii nr. 202/2016;s)reprezintă România în relația cu Comisia Europeană în ceea ce privește cooperarea cu organisme de reglementare similare din domeniul feroviar și participă în cadrul rețelei europene a organismelor de reglementare;ș)analizează deciziile asociațiilor de administratori de infrastructuri, potrivit legii;t)analizează periodic respectarea cadrului legal în domeniul său de activitate și face propuneri pentru îmbunătățire, în concordanță cu reglementările Uniunii Europene;ț)formulează recomandări pentru adoptarea de măsuri care să asigure caracterul nediscriminatoriu al tarifelor, al accesului la infrastructura feroviară și care să faciliteze dezvoltarea pieței serviciilor de transport feroviar;u)aprobă propunerea de buget propriu, care va fi parte a proiectului de buget al Consiliului Concurenței;v)îndeplinește orice alte atribuții specifice prevăzute de Legea nr. 202/2016.(2)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar constată săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) și alin. (3) lit. a) și la art. 62 din Legea nr. 202/2016, individualizează și aplică amenda.(3)Membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar au următoarele atribuții:a)participă la dezbaterile din cadrul ședințelor, deliberând în conformitate cu atribuțiile legale conferite;b)pot propune deschiderea investigațiilor privind posibila încălcare a dispozițiilor Legii concurenței nr. 21/1996, republicată, cu completările ulterioare, și realizarea unor studii de piață privind anumite aspecte ale domeniului feroviar;c)pot propune realizarea de inspecții inopinate, în condițiile legii;d)pot propune activități de cercetare a cazurilor care privesc încălcarea prevederilor Legii nr. 202/2016;e)îndeplinesc orice alte atribuții conform delegării președintelui Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
 + 
Articolul 7(1)Președintele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar are următoarele atribuții:a)reprezintă Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar în fața autorităților publice, precum și a altor instituții românești și străine, a organismelor și organizațiilor internaționale din domeniul feroviar;b)conduce ședințele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar și supune la vot propunerile membrilor;c)semnează adresele transmise, în vederea îndeplinirii atribuțiilor potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;d)semnează deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar prin care se dispun măsuri și se aplică sancțiuni, cu excepția celor menționate la art. 61 alin. (5) din Legea nr. 202/2016;e)exercită orice alte atribuții care îi revin potrivit legii.(2)Președintele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate delega puteri de reprezentare, prin mandat, oricăruia dintre membri, directori sau inspectorilor de concurență, în mandat fiind menționate expres puterile delegate și durata exercitării lor. + 
Articolul 8(1)În exercitarea atribuțiilor care îi revin, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar este abilitat să solicite administratorului infrastructurii, operatorilor infrastructurilor de servicii, operatorilor de transport feroviar sau oricărei altei părți implicate furnizarea informațiilor și documentelor necesare.(2)Administratorul infrastructurii, operatorii infrastructurilor de servicii, operatorii de transport feroviar sau oricare alte părți implicate sunt obligați să prezinte fără întârziere informațiile prevăzute la alin (1). Nerespectarea acestei obligații constituie contravenție și se sancționează potrivit art. 61 alin. (3) lit. a) și art. 62 lit. b) din Legea nr. 202/2016.
 + 
Capitolul IVFuncționarea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar + 
Secţiunea 1Deliberarea și decizia în cadrul ședințelor Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar + 
Articolul 9Activitatea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se desfășoară în ședințe lunare, pe baza unui program tematic anual, sau ori de câte ori este necesar pentru analizarea unor solicitări care nu suportă întârziere. + 
Articolul 10(1)Ședințele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt conduse de președintele acestuia.(2)În cazul în care președintele nu își poate îndeplini atribuțiile din motive obiective, ședințele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar vor fi conduse de un membru al Consiliului desemnat de președinte pe durata absenței sau a indisponibilității.(3)Președintele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar poate delega puteri de reprezentare oricăruia dintre membri, mandatul trebuind să menționeze expres puterile delegate și durata exercitării lor. + 
Articolul 11(1)Convocările ședințelor prevăd data, locul și ordinea de zi, aprobate de președintele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, împreună cu materialele ce urmează să fie supuse dezbaterilor.(2)Convocările prevăzute la alin. (1) vor fi redactate și difuzate de secretariatul Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar cu cel puțin 5 zile înainte de data stabilită pentru ședință.(3)În cazul ședințelor pentru analizarea unor solicitări care nu suportă întârziere, termenul prevăzut la alin. (2) este de cel puțin 2 zile. + 
Articolul 12(1)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar deliberează și decide valabil în cvorum de cel puțin 3 membri, dintre care unul trebuie să fie președintele sau reprezentantul său desemnat.(2)Deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se adoptă cu majoritatea de voturi a membrilor prezenți. Fiecare membru dispune de un vot. În caz de paritate de voturi, prevalează soluția votată de președinte sau, după caz, de reprezentantul care îl înlocuiește.(3)Membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se retrag din procesul decizional în cazurile care privesc o societate cu care au avut legătură directă sau indirectă în anul precedent lansării unei proceduri. + 
Articolul 13(1)Dezbaterile din cadrul ședințelor Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar au loc conform ordinii de zi, sunt înregistrate audio și video și se consemnează în procesul-verbal al ședinței.(2)Procesul-verbal al ședinței se redactează de către o persoană nominalizată din cadrul Direcției de supraveghere feroviară, pe baza înregistrării audiovideo și a consemnărilor din cadrul ședinței. Procesul-verbal va fi înregistrat în Registrul de procese-verbale al Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
 + 
Articolul 14(1)În exercitarea atribuțiilor care îi revin, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar emite decizii.(2)Deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se iau prin vot deschis, cu majoritatea membrilor prezenți.(3)Membrii Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar care s-au abținut sau au votat împotriva luării deciziei în forma adoptată vor solicita menționarea opiniilor lor separate în procesul-verbal al ședinței.(4)Deciziile motivate în mod corespunzător se redactează de către persoana desemnată din cadrul Direcției de supraveghere feroviară conform procesului-verbal al ședinței și se semnează de președinte.(5)Deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se comunică părților implicate prin grija direcțiilor din subordinea secretarului general al Consiliului Concurenței, cu respectarea termenelor legale, și se publică pe pagina web a Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.(6)Deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt emise cu respectarea dispozițiilor art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016 cu privire la conflictul de interese.
 + 
Articolul 15(1)Fiecare membru al Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar are obligația de a nu lua nicio decizie și de a nu participa la luarea unei decizii în următoarele situații:a)dacă se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 55 alin. (11) din Legea nr. 202/2016;b)dacă nu sunt respectate prevederile prezentului regulament;c)dacă nu este asigurată independența decizională a membrilor atât în sfera relațională internă, față de relațiile ierarhice, funcționale sau de reprezentare, cât și în sfera relațională externă, față de administratorul infrastructurii feroviare publice din România, operatorii de transport feroviar ori autorități sau instituții publice din domeniul transportului feroviar;d)dacă, în urma luării unei decizii, ar rezulta un folos material necuvenit pentru sine, soț/soție sau rudele de gradul I;e)dacă nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 55 alin. (5) din Legea nr. 202/2016.(2)Încălcarea obligațiilor prevăzute la alin. (1) va atrage revocarea de către președintele Consiliului Concurenței a mandatului acordat, precum și răspunderea disciplinară, administrativă, civilă ori penală, după caz, potrivit legii. + 
Articolul 16(1)Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2), deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt obligatorii pentru toate părțile implicate. În cazul în care se formulează o plângere împotriva unui refuz de acordare de capacități de infrastructură feroviară sau împotriva modalităților unei oferte de capacitate de infrastructură feroviară, Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar fie confirmă că nu este cazul să se modifice decizia luată de administratorul infrastructurii feroviare, fie solicită modificarea deciziei care face obiectul plângerii, conform indicațiilor Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.(2)Deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicare. Instanța poate dispune, la cerere, suspendarea executării deciziei atacate, în condițiile legii. În cazul amenzilor, suspendarea se poate dispune cu condiția plății unei cauțiuni stabilite conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la creanțele bugetare.(3)Procesele-verbale de constatare și de aplicare a unor sancțiuni pentru obstrucționarea inspecției realizate în conformitate cu art. 61 alin. (5) din Legea nr. 202/2016 pot fi contestate la Judecătoria Sectorului 1 București, în termen de 15 zile de la comunicare. Hotărârea judecătoriei se poate ataca cu recurs la Tribunalul București – Secția contencios administrativ, în termen de 15 zile de la comunicare.
 + 
Secţiunea a 2-aProceduri de analiză + 
Articolul 17(1)Direcția de supraveghere feroviară asigură aparatul tehnic necesar desfășurării activității Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, fiind subordonată direct acestuia în ceea ce privește exercitarea atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 202/2016.(2)Direcția de supraveghere feroviară are următoarele atribuții:a)aplică strategia generală stabilită de Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar;b)îndeplinește obiectivele și activitățile prevăzute în planul anual de acțiuni;c)analizează și formulează propuneri cu privire la plângerile formulate în temeiul Legii nr. 202/2016;d)efectuează testul de scop principal și/sau testul de echilibru economic, potrivit prevederilor art. 56 alin. (5) din Legea nr. 202/2016, pentru a stabili dacă scopul principal al unui nou serviciu internațional de transport feroviar de călători este acela de a transporta călători între stații situate în state membre diferite, și elaborează propuneri corespunzătoare;e)realizează activitatea de monitorizare a situației concurenței de pe piețele de servicii feroviare, de control și verificare a aspectelor prevăzute la art. 56 alin. (2) din Legea nr. 202/2016 și formulează propuneri în scopul prevenirii discriminării unor solicitanți;f)solicită informații și/sau documente relevante privind activitățile desfășurate în îndeplinirea atribuțiilor;g)desfășoară acțiuni de audit sau propune realizarea de audituri externe, potrivit prevederilor Legii nr. 202/2016;h)monitorizează activitatea în sectorul feroviar, elaborează studii de piață în acest domeniu și, atunci când este cazul, colaborează cu direcțiile Consiliului Concurenței pentru a asigura consistența intervențiilor pe piață și formulează propuneri de măsuri menite să faciliteze dezvoltarea pieței serviciilor de transport feroviar;i)efectuează inspecții inopinate, în condițiile legii;j)desfășoară activități de cercetare a cazurilor care privesc încălcarea prevederilor Legii nr. 202/2016;k)analizează respectarea cadrului legal în domeniul de activitate al Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar și elaborează propuneri în vederea emiterii de avize sau puncte de vedere pentru proiectele de acte normative, proiectele de documente de politici publice în domeniul feroviar, care pot avea impact anticoncurențial, cu posibilitatea recomandării modificării acestora;l)analizează și formulează propuneri în colaborare cu direcțiile de resort implicate cu privire la proiectul de contract de activitate care se încheie între administratorul infrastructurii și Ministerul Transporturilor, în numele statului, prin care se reglementează raporturile dintre administratorul infrastructurii și instituțiile publice, precum și proiectele de contracte de servicii publice care se încheie între stat și operatorii de servicii feroviare de transport călători;m)colaborează cu direcțiile Consiliului Concurenței pe probleme specifice din domeniul feroviar;n)asigură publicarea deciziilor și rapoartelor anuale pe pagina de internet a Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, în colaborare cu Direcția cercetare din cadrul Consiliului Concurenței;o)transmite spre executare deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar și procesele-verbale de constatare și sancționare și urmărește aplicarea efectivă a acestora, respectiv a obligațiilor sau condițiilor impuse de Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, cu excepția încasării amenzii contravenționale;p)predă la arhiva autorității de concurență toate dosarele, studiile, rapoartele și alte documente ce conțin date și informații utile și participă la crearea bazei centralizate de date și de documentare a Consiliului Concurenței;q)elaborează proiectul de regulament de organizare și funcționare și procedură al Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, precum și alte regulamente și instrucțiuni prevăzute de lege;r)colaborează cu Direcția juridic-contencios în vederea îndeplinirii activității de reprezentare a Consiliului Concurenței în fața instanțelor judecătorești, precum și pentru formularea poziției Consiliului Concurenței în cadrul Grupului de lucru contencios UE aflat sub coordonarea agentului guvernamental pentru Curtea Europeană de Justiție;s)participă la întocmirea proiectului de raport anual privind activitatea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar;ș)participă, la solicitarea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, la reuniuni de profil din țară și străinătate;t)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de Legea nr. 202/2016 în competența Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, dispuse de către președintele acestuia.(3)În cadrul Direcției de supraveghere feroviară funcționează Serviciul monitorizare interinstituțională, cu următoarele atribuții:a)colaborează cu instituții și autorități, precum și cu asociații și organizații naționale și internaționale din domeniul feroviar;b)cooperează cu Autoritatea de Siguranță Feroviară Română și cu Organismul de Licențe Feroviare Român și elaborează propuneri pentru aplicarea art. 56 alin. (9) din Legea nr. 202/2016;c)realizează schimbul de informații și de experiență în domeniul feroviar cu organisme de supraveghere similare din statele membre ale Uniunii Europene cu privire la activitatea lor;d)participă la reuniuni de profil din țară și străinătate;e)consultă ori de câte ori este nevoie reprezentanții utilizatorilor serviciilor de transport feroviar de mărfuri și călători, în probleme de interes pentru transportul feroviar;f)solicită informații și/sau documente relevante instituțiilor și organismelor din domeniul feroviar în vederea analizei și monitorizării aspectelor din domeniul feroviar;g)întocmește informări, analize și rapoarte privind activitatea din domeniul feroviar;h)îndeplinește orice alte dispoziții ale Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar sau ale președintelui acestuia;i)se implică și în alte activități derulate în cadrul Direcției de supraveghere feroviară. + 
Articolul 18(1)Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 61 alin. (1), (2) și alin. (3) lit. a) din Legea nr. 202/2016 se fac de către Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar, prin decizie.(2)Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 61 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 202/2016 se fac prin proces-verbal întocmit de personalul abilitat cu puteri de inspecție, prin ordin al președintelui Consiliului Concurenței.
 + 
Secţiunea a 3-aRegistrele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar + 
Articolul 19Registrele Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar sunt următoarele:a)Registrul general de intrare și de ieșire a corespondenței, comun cu Registrul general al Consiliului Concurenței;b)Registrul special, în care se înregistrează plângerile și notificările prevăzute de normele în vigoare, comun cu Registrul special al Consiliului Concurenței;c)Registrul de arhivă, comun cu Registrul de arhivă al Consiliului Concurenței;d)Registrul de ședință, în care se consemnează convocatoarele, ordinea de zi și procesele-verbale ale ședințelor Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar;e)Registrul deciziilor, în care se înregistrează deciziile Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar;f)alte registre necesare desfășurării activității Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 20(1)Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar întocmește și publică anual, pe pagina web, raportul privind activitatea desfășurată.(2)Deciziile emise de către Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar se publică pe pagina web proprie. La publicarea deciziilor se va ține seama de interesele legitime ale întreprinderilor în cauză, astfel încât secretul de afaceri să nu fie divulgat.
 + 
Articolul 21La data intrării în vigoare a prezentului regulament, Regulamentul privind organizarea și funcționarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 62/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 4 martie 2013, cu modificările ulterioare, se abrogă.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x