REGULAMENT din 5 august 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 646 din 23 august 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 05/08/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 2260 08/11/2022





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 655 din 5 august 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 646 din 23 august 2016.
 + 
Articolul 1Comisia de atestare, disciplină și soluționare a contestațiilor, denumită în continuare Comisia, își desfășoară activitatea în subordinea ministrului transporturilor și infrastructurii.(la 21-11-2022,
sintagma: ministrului transporturilor a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 2(1)Comisia are în componență 9 membri, cu mandat de 4 ani, după cum urmează:a)secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, numit de ministrul transporturilor și infrastructurii, în calitate de președinte al Comisiei;(la 09-05-2017,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 477 din 2 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 09 mai 2017
)
(la 21-11-2022,
sintagma: Ministerului Transporturilor a fost înlocuită de Punctul 8, Articolul I ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(la 21-11-2022,
sintagma: ministrul transporturilor a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
b)8 membri, din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și al instituțiilor din subordinea și/sau din coordonarea sa, precum și membri din cadrul altor instituții și/sau din mediul universitar și/sau academic.(la 21-11-2022,
sintagma: Ministerului Transporturilor a fost înlocuită de Punctul 8, Articolul I ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(2)În cazul în care unul sau mai mulți membri nu pot participa din motive întemeiate la ședințele Comisiei, aceștia sunt înlocuiți de membri supleanți.(3)Președintele comisiei va fi înlocuit de un alt secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, împuternicit de ministrul transporturilor și infrastructurii.(la 21-11-2022,
sintagma: Ministerului Transporturilor a fost înlocuită de Punctul 8, Articolul I ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(la 21-11-2022,
sintagma: ministrul transporturilor a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(4)Membrii și membrii supleanți prevăzuți la alin. (1) și (2) sunt numiți prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, pe baza propunerilor conducătorilor structurilor, instituțiilor sau organizațiilor din care aceștia provin.(la 21-11-2022,
sintagma: ministrului transporturilor a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(5)Lista structurilor, instituțiilor și organizațiilor invitate să nominalizeze membri în Comisie se aprobă de secretarul de stat, numit de ministrul transporturilor și infrastructurii în calitate de președinte al Comisiei, la propunerea justificată a Autorității Rutiere Române – A.R.R.(la 09-05-2017,
Alineatul (5) din Articolul 2 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 477 din 2 mai 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 338 din 09 mai 2017
)
(la 21-11-2022,
sintagma: ministrul transporturilor a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(6)Comisia este legal constituită numai cu condiția prezenței celor 9 membri sau a supleanților acestora.
 + 
Articolul 3(1)În intervalul de 4 ani, mandatul unui membru al Comisiei încetează în următoarele situații:a)când membrul respectiv pierde calitatea de angajat al instituției și/sau organizației care l-a nominalizat;b)prin demisie.(la 21-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(2)Pentru ocuparea locului rămas vacant se va emite un ordin de ministru pentru perioada rămasă din mandatul de 4 ani.
 + 
Articolul 4Comisia se organizează și funcționează potrivit prezentului regulament. + 
Articolul 5(1)Comisia îndeplinește următoarele atribuții:a)elaborează tematica examenului organizat în vederea atestării calității de auditor/inspector de siguranță rutieră;b)stabilește subiectele examenului organizat în vederea atestării calității de auditor/inspector de siguranță rutieră;c)examinează candidații în vederea atestării ca auditor de siguranță rutieră;d)verifică îndeplinirea condițiilor legale și atestă calitatea de auditor de siguranță rutieră pentru persoanele prevăzute la art. 25 alin. (1) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare;e)recunoaște certificatul emis de autoritatea competentă din statul de origine, în cazul cetățeanului unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat aparținând Spațiului Economic European ori al Confederației Elvețiene, care a dobândit calitatea de auditor de siguranță rutieră în unul dintre aceste state și în baza căruia cetățeanul exercită legal profesia, potrivit prevederilor Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările și completările ulterioare;f)aprobă înscrierea în Registrul auditorilor de siguranță rutieră a persoanelor care au fost declarate admise la examenul organizat în vederea obținerii atestatului de auditor de siguranță rutieră, precum și a persoanelor prevăzute la lit. d) și e);g)comunică Autorității Rutiere Române – A.R.R. numele și datele de identificare ale persoanelor care au primit aprobarea prevăzută la lit. f) în vederea înscrierii acestora în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranță rutieră;h)notifică, prin secretariatul Comisiei, denumit în continuare secretariat, persoanelor prevăzute la lit. f) decizia motivată, în cazul în care Comisia nu aprobă înscrierea în Registrul auditorilor de siguranță rutieră, în termen de 15 zile de la adoptarea deciziei;i)analizează și soluționează, în condițiile legii, în termen de 30 de zile, contestațiile formulate de investitorul drumului împotriva măsurilor dispuse în raportul de evaluare de impact asupra siguranței rutiere/audit de siguranță rutieră și emite decizii în acest sens;(la 21-11-2022,
Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 5 a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
j)soluționează sesizările privind nerespectarea principiului independenței auditorului de siguranță rutieră față de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului, după caz;k)soluționează contestațiile auditorilor de siguranță rutieră la deciziile privind sancțiunile disciplinare aplicate de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. acestora, în termen de maximum 30 de zile, și emite o decizie în acest sens.
(2)În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1), Comisia emite decizii.(3)Deciziile se supun la vot și se adoptă cu majoritate simplă.
 + 
Articolul 6Președintele Comisiei îndeplinește următoarele atribuții principale:a)convoacă, prin intermediul secretariatului, ședințele acesteia;b)prezidează și conduce ședințele Comisiei;c)în scopul realizării atribuțiilor Comisiei, stabilește sarcinile ce revin fiecărui membru al Comisiei și termenul pentru realizarea acestora;d)reprezintă Comisia în relațiile cu persoanele fizice și juridice;e)semnează deciziile Comisiei.
 + 
Articolul 7Comisia se întrunește ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui. Convocarea se va efectua prin secretariat și va fi însoțită de ordinea de zi. + 
Articolul 8(1)Membrii Comisiei își păstrează calitatea pe care o au în cadrul autorităților/instituțiilor de la care provin, precum și toate drepturile ce decurg din această calitate.(2)Membrii Comisiei care dețin și calitatea de auditori de siguranță rutieră nu pot desfășura activități de evaluare de impact asupra siguranței rutiere, de audit de siguranță rutieră sau de inspecție de siguranță rutieră, în perioada pentru care sunt nominalizați ca membri în Comisie.
 + 
Articolul 9(1)Membrii și/sau membrii supleanți participanți la activitățile Comisiei sunt remunerați cu o indemnizație lunară în cuantum de 30% din salariul lunar brut al directorului general al Autorității Rutiere Române – A.R.R., cu excepția lunilor în care Comisia nu se reunește.(la 21-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 9 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(2)Plata indemnizațiilor va fi suportată din bugetul Autorității Rutiere Române – A.R.R.
 + 
Articolul 10Taxele practicate de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. pentru activitățile legate de înscrierea în vederea susținerii examenului, examinarea de atestare ca auditor de siguranță rutieră și pentru eliberarea atestatelor de auditorii de siguranță rutieră sunt, după cum urmează:– înscrierea în vederea susținerii examenului și pentru examinarea de atestare ca auditor de siguranță rutieră – 400 lei/persoană;– eliberarea atestatului de auditor de siguranță rutieră – 100 lei/persoană. + 
Articolul 11(1)În desfășurarea activității, Comisia este asistată de un secretariat cu activitate permanentă, formată din 3 angajați din cadrul direcției cu atribuții în siguranța infrastructurii rutiere a Autorității Rutiere Române – A.R.R., numiți prin decizie a directorului general.(la 21-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 11 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(2)Secretariatul are următoarele atribuții principale:a)pregătește și distribuie materialele necesare bunei desfășurări a ședințelor Comisiei;b)primește și înregistrează orice documente destinate Comisiei;c)îndeplinește procedurile de citare a părților, în cazul cercetării abaterilor disciplinare și soluționării contestațiilor la raportul de evaluare de impact/audit de siguranță rutieră;(la 21-11-2022,
Litera c) din Alineatul (2) , Articolul 11 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
d)redactează minuta ședințelor Comisiei și deciziile acesteia;e)înregistrează, gestionează și arhivează corespondența, documentele legate de activitatea Comisiei, minutele ședințelor și deciziile Comisiei;f)întocmește și păstrează registrul unic de înregistrare a documentelor legate de activitatea Comisiei și registrul unic de înregistrare a deciziilor Comisiei.
(3)Membrii secretariatului care asigură activitățile Comisiei sunt remunerați cu o indemnizație lunară în cuantum de 15% din salariul lunar brut al directorului general al Autorității Rutiere Române – A.R.R.(la 21-11-2022,
Articolul 11 a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(4)Membrii secretariatului nu pot avea calitatea de membru sau membru supleant al Comisiei.(la 21-11-2022,
Articolul 11 a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
(5)Plata indemnizațiilor membrilor secretariatului va fi suportată din bugetul Autorității Rutiere Române – A.R.R.(la 21-11-2022,
Articolul 11 a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 12(1)Președintele convoacă, prin secretariat, ședințele Comisiei, în baza documentelor primite la secretariat.(2)Convocarea ședinței Comisiei se face cu cel puțin 5 zile lucrătoare în avans.(3)Membrii comisiei sunt obligați să își confirme prezența cu cel puțin două zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru ședință. + 
Articolul 13(1)În vederea soluționării contestațiilor depuse potrivit art. 14 alin. (1) și art. 22 alin. (1) din Legea nr. 265/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele desemnează 3 membri, în scopul întocmirii unui referat asupra contestației sau situației investigate.(2)Membrii desemnați să elaboreze referatul prevăzut la alin. (1) pot solicita, în scris, contestatarului, auditorului și/sau terților, furnizarea de materiale/documente și/sau precizări suplimentare, pentru clarificarea aspectelor contestate sau investigate.(3)Referatul trebuie finalizat și prezentat în plenul Comisiei în maximum 20 de zile de la data înregistrării contestației.(4)Pe baza referatului, Comisia adoptă decizia privind soluționarea contestației, care se comunică Autorității Rutiere Române – A.R.R., contestatarului și auditorului/inspectorului de siguranță rutieră.(5)Un exemplar original al deciziei se anexează la raportul contestat potrivit art. 14 alin. (1) din Legea nr. 265/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(6)Prevederile deciziei Comisiei au caracter obligatoriu pentru părțile implicate.(7)Termenul prevăzut la alin. (3) nu poate fi depășit. În cazul în care materialele/documentele și/sau precizările solicitate conform alin. (2) nu sunt primite în termen, Comisia va decide în lipsa acestora.(7)În cazul în care materialele/documentele și/sau precizările solicitate conform alin. (2) nu sunt primite în termen, Comisia va decide în lipsa acestora.(la 21-11-2022,
Articolul 13 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 2.261 din 8 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1121 din 21 noiembrie 2022
)
 + 
Articolul 14Secretariatul comunică decizia Comisiei celor interesați în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse și, dacă este cazul, aplicării măsurilor de sancționare prevăzute de legislația în vigoare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x