REGULAMENT din 5 aprilie 2014 (*republicat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ASOCIATIA NATIONALA A EVALUATORILOR AUTORIZATI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CURECTIFICARE 3 12/04/2024
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT (R) 05/04/2014
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGULAMENT (R) 05/04/2014





*) Republicat în temeiul art. IV din Hotărârea Conferinței naționale a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România nr. 4/2015 pentru modificarea și completarea Regulamentului Comisiei de etică și disciplină a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, aprobat prin Hotărârea Conferinței naționale a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România nr. 5/2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 946 din 21 decembrie 2015, dându-se textelor o nouă numerotare.Regulamentul Comisiei de etică și disciplină a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, aprobat prin Hotărârea Conferinței naționale a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România nr. 5/2014, a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 17 aprilie 2014. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Evaluatorii autorizați răspund disciplinar în cazul săvârșirii unor abateri disciplinare, în activitatea de evaluare.(2)Abaterea disciplinară constă într-o acțiune sau inacțiune în legătură cu activitatea de evaluare, săvârșită cu vinovăție, prin care prevederile Ordonanței Guvernului nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanța, Regulamentul de organizare și funcționare a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2012, denumit în continuare Regulament de organizare și funcționare, standardele de evaluare, Codul de etică al profesiei de evaluator autorizat, aprobat prin Hotărârea Conferinței naționale a Uniunii Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România nr. 1/2012, denumit în continuare Codul de etică, sau alte dispoziții date de către organele de conducere ale Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, denumită în continuare Asociația, sunt încălcate de către evaluatorul autorizat.
 + 
Articolul 2(1)Abaterile disciplinare sunt faptele prevăzute la art. 12 din Regulamentul de organizare și funcționare a Asociației.(2)În cazul în care fapta evaluatorului a fost sesizată ca abatere disciplinară și ca infracțiune, procedura angajării răspunderii disciplinare se suspendă până la dispunerea clasării ori renunțării la urmărirea penală sau până la data la care instanța judecătorească dispune achitarea, renunțarea la aplicarea pedepsei, amânarea aplicării pedepsei sau încetarea procesului penal. În aceste situații, procedura angajării răspunderii disciplinare se reia de la momentul la care s-a produs suspendarea.(la 17-04-2024,
Articolul 2 , Capitolul I a fost completat de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
 + 
Articolul 3(1)Sancțiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizați sunt cele prevăzute la art. 26 lit. a)-d) din Ordonanță.(2)Sancțiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizați persoane fizice sunt cele prevăzute la art. 26 lit. a)-d) din Ordonanță.(3)Sancțiunile disciplinare aplicabile evaluatorilor autorizați persoane juridice sunt cele prevăzute la art. 26 lit. a), c) și d) din Ordonanță.(4)Abrogat.(la 17-04-2024,
Alineatul (4) , Articolul 3 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
 + 
Capitolul IIConstituirea, organizarea și atribuțiile Comisiei de etică și disciplină + 
Articolul 4(1)Comisia de etică și disciplină este organul de specialitate, fără personalitate juridică, din cadrul Asociației ce are drept scop cercetarea faptelor de natură să atragă răspunderea disciplinară a membrilor Asociației, persoane fizice și persoane juridice, pentru activitatea de evaluare.(2)Activitatea Comisiei de etică și disciplină se desfășoară cu respectarea prevederilor Ordonanței și ale Regulamentului de organizare și funcționare a Asociației și cu respectarea următoarelor principii:a)prezumția de nevinovăție, conform căreia se prezumă că persoana supusă cercetării este nevinovată atât timp cât vinovăția sa nu a fost dovedită;b)garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaște dreptul persoanei cercetate disciplinar de a fi audiată, de a prezenta dovezi în apărarea sa, de a avea acces la dosarul disciplinar și de a fi asistată de un avocat și/sau de un consultant de specialitate din cadrul sau din afara Asociației, pe tot parcursul procedurii disciplinare;c)celeritatea procedurii, care presupune obligația Comisiei de etică și disciplină de a proceda fără întârziere la soluționarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanei implicate și a regulilor prevăzute în prezentul regulament;d)contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilității persoanelor aflate pe poziții divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legătură cu abaterea disciplinară pentru care a fost sesizată Comisia de etică și disciplină;e)proporționalitatea, conform căreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanțele săvârșirii acesteia și sancțiunea disciplinară propusă a fi aplicată;f)legalitatea sancțiunii, conform căreia Comisia de etică și disciplină nu poate propune decât sancțiunile disciplinare prevăzute de Ordonanță;g)unicitatea sancțiunii, potrivit căreia pentru o abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancțiune disciplinară;h)confidențialitatea, conform căreia membrii Comisiei de etică și disciplină sunt obligați să nu divulge aspecte legate de cercetarea disciplinară a unui membru al Asociației.
 + 
Articolul 5(1)Comisia de etică și disciplină are următoarele atribuții principale:a)cercetează faptele de natură să atragă răspunderea disciplinară, pentru care Comisia de etică și disciplină a fost sesizată și analizează modul de întocmire al raportului de evaluare supus cercetării;b)emite referatul cu privire la cazul cu care a fost sesizată, pe care îl înaintează Consiliului director sau Conferinței naționale, după caz;c)propune în cuprinsul referatului prevăzut la lit. b) clasarea, aplicarea sau neaplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute de Ordonanță;d)extinde cercetarea disciplinară în condițiile art. 13 alin. (7) și (8);e)elaborează proceduri pentru punerea în aplicare a prezentului regulament pe care le supune spre aprobare Consiliului director.(2)În exercitarea atribuțiilor sale, Comisia de etică și disciplină emite referate de cercetare disciplinară, respectiv hotărâri potrivit competențelor sale. + 
Articolul 6(1)Componența Comisiei de etică și disciplină este prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanță.(2)Alegerea membrilor Comisiei de etică și disciplină se realizează în conformitate cu procedura de alegeri aprobată de Consiliul director, potrivit art. 7 alin. (9) din Ordonanță.(3)Poate fi membru al Comisiei de etică și disciplină evaluatorul autorizat înscris în Tabloul Asociației, membru titular, care îndeplinește următoarele condiții:a)are o vechime de cel puțin 5 ani în profesia de evaluator;b)nu a fost sancționat disciplinar în ultimii 3 ani;c)se bucură de autoritate profesională și probitate morală.(4)Membrii Consiliului director nu pot fi membri ai Comisiei de etică și disciplină. + 
Articolul 7(1)Mandatul membrilor Comisiei de etică și disciplină este de 4 ani.(2)O persoană poate fi aleasă membru în Comisia de etică și disciplină pentru maximum două mandate consecutive.(3)Mandatul de membru al Comisiei de etică și disciplină este personal și nu poate fi transmis altor persoane.(4)Mandatul membrilor Comisiei de etică și disciplină începe de la data depunerii angajamentului de confidențialitate, prevăzut în anexa nr. 1, și încetează în următoarele cazuri:a)prin revocare de către Conferința națională;b)prin deces;c)prin demisie;d)prin încetarea sau pierderea calității de membru al Asociației.(5)Conferința națională poate revoca membrii Comisiei de etică și disciplină la propunerea președintelui în următoarele situații:a)în cazul sancționării acestora în condițiile prezentului regulament;b)în cazul suspendării calității de membru titular în condițiile art. 18 din Ordonanță;c)în cazul în care devine membru inactiv;d)în cazul în care lipsește nemotivat de la 3 ședințe consecutive ale Comisiei de etică și disciplină.(6)În cazurile prevăzute la alin. (5) lit. a)-d), calitatea de membru titular se suspendă până la revocarea de către Conferința națională.(7)În cazurile prevăzute la alin. (4) lit. a)-d) și la alin. (5) lit. a)-d), membrii supleanți devin membri titulari ai Comisiei de etică și disciplină în ordinea voturilor obținute la alegerile din cadrul Conferinței naționale.(la 23-12-2019,
Alineatul (7) din Articolul 7 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 14 decembrie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1033 din 23 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 8(1)Membrii Comisiei de etică și disciplină trebuie să fie imparțiali și independenți de persoana cercetată disciplinar și de orice altă persoană care are legătură cu aceasta sau are vreun interes în legătură cu fapta cercetată.(2)Oricare membru al Comisiei de etică și disciplină care se află în conflict de interese sau este soț, rudă sau afin până la gradul II inclusiv cu una dintre părțile implicate are obligația să se abțină de la vot.(3)Respectarea cerinței de independență se declară pe propria răspundere de către fiecare membru al Comisiei de etică și disciplină, conform declarației prevăzute în anexa nr. 2, pentru fiecare cauză disciplinară în parte.(4)În cauzele în care membrii titulari își declară conflictul de interese, acestea pot fi preluate de către membrii supleanți ai Comisiei de etică și disciplină.(la 23-12-2019,
Articolul 8 din Capitolul II a fost completat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 14 decembrie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1033 din 23 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 9(1)Membrii titulari ai Comisiei de etică și disciplină au obligația de a participa la ședințele Comisiei de etică și disciplină, de a efectua cercetarea disciplinară prealabilă în cauzele în care sunt desemnați ca raportori.(2)În cazul în care persoana cercetată este un membru al Comisiei de etică și disciplină, aceasta nu va participa la ședințele Comisiei atunci când se analizează cauza respectivă.(la 17-04-2024,
Articolul 9 , Capitolul II a fost completat de Punctul 3. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
 + 
Articolul 10(1)Comisia de etică și disciplină este condusă de un președinte, ales pe o perioadă de un an de către membrii titulari ai Comisiei de etică și disciplină, cu votul majorității acestora.(2)Revocarea din funcție a președintelui Comisiei de etică și disciplină poate fi făcută de către membrii titulari ai Comisiei cu votul majorității acesteia.(3)În lipsa președintelui, ședința va fi condusă de unul dintre membri, ales cu votul majorității celor prezenți.(4)Președintele Comisiei de etică și disciplină are ca atribuții principale:a)primește sesizările și desemnează raportorul responsabil cu cercetarea disciplinară prealabilă pentru fiecare caz în parte;a^1)propune clasarea sesizării atunci când concluzionează că exercitarea acțiunii disciplinare nu se justifică ori nu este posibilă sau când constată că aceasta nu îndeplinește condițiile de admisibilitate pentru demararea procedurii disciplinare, caz în care sesizarea va fi transmisă Consiliului director cu propunerea de clasare și arătarea motivului care a determinat propunerea respectivă, fără a mai fi necesară parcurgerea cercetării disciplinare prealabile și propriu-zise;(la 17-04-2024,
Alineatul (4) , Articolul 10 , Capitolul II a fost completat de Punctul 4. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
b)stabilește ordinea de zi a ședinței Comisiei de etică și disciplină, pe care o trimite membrilor comisiei prin intermediul secretariatului;c)convoacă și conduce ședințele Comisiei de etică și disciplină;d)coordonează secretariatul Comisiei de etică și disciplină;e)participă la ședințele Consiliului director și prezintă referatele privind cercetarea disciplinară întocmite de Comisia de etică și disciplină și propunerile de clasare a sesizărilor, atunci când concluzionează că exercitarea acțiunii disciplinare nu se justifică ori nu este posibilă sau când constată că nu sunt întrunite condițiile pentru demararea procedurii disciplinare;(la 17-04-2024,
Litera e) , Alineatul (4) , Articolul 10 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
f)participă la Conferința națională și prezintă referatele privind cercetarea disciplinară a membrilor Consiliului director, dacă este cazul;g)răspunde de activitatea Comisiei de etică și disciplină;h)reprezintă Comisia de etică și disciplină în relația cu celelalte organe ale Asociației.
 + 
Articolul 11(1)Comisia de etică și disciplină are un secretariat, desemnat de către președintele Asociației, din rândul personalului salariat al Asociației, cu studii juridice. La începerea activității, membrii secretariatului semnează angajamentul de confidențialitate, prevăzut în anexa nr. 3.(2)Atribuțiile principale ale secretariatului Comisiei de etică și disciplină sunt următoarele:a)înregistrează și ține evidența sesizărilor și a altor documente înaintate Comisiei de etică și disciplină ori emise de aceasta;b)îl informează de îndată pe președintele Comisiei de etică și disciplină despre sesizările primite;c)comunică membrilor titulari, precum și membrilor supleanți, dacă este cazul, data, ora, locul și ordinea de zi a ședințelor Comisiei de etică și disciplină;d)transmite convocările persoanelor care urmează a fi audiate de raportor, de Comisia de etică și disciplină, de Consiliul director sau de Conferința națională, după caz;e)efectuează toate lucrările necesare desfășurării în bune condiții a cercetării disciplinare prealabile de către raportor;f)la solicitarea președintelui Comisiei de etică și disciplină sau a raportorului, redactează documentele necesare derulării cercetării disciplinare;g)primește și arhivează, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, toate înscrisurile administrate de raportor și de Comisia de etică și disciplină, precum și corespondența purtată în legătură cu cauzele de cercetare disciplinară, după înregistrarea acestora la Registratura Asociației;h)întocmește și menține la zi: registrul de evidență a sesizărilor, conform anexei nr. 4, procesele-verbale de ședință ale Comisiei de etică și disciplină; registrul deciziilor Consiliului director, precum și ale Conferinței naționale, după caz, privind soluționarea procedurii disciplinare, conform anexei nr. 5;i)comunică actele de procedură disciplinară, în cazurile prevăzute de prezentul regulament;j)colaborează cu secretariatul Consiliului director pentru redactarea deciziilor de soluționare a procedurii disciplinare;k)întocmește și menține la zi registrul antecedentelor disciplinare ale membrilor Asociației, conform anexei nr. 6;l)pune la dispoziția Consiliului director, la cererea acestuia, registrele prevăzute la lit. h) și k), precum și documentele care au stat la baza întocmirii acestora.
 + 
Articolul 12(1)Comisia de etică și disciplină se întrunește în plen, ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui acesteia.(2)Pentru validitatea deliberărilor Comisiei de etică și disciplină este necesară prezența a cel puțin 3 membri, iar hotărârile se iau cu votul majorității membrilor prezenți. Votul este deschis.(la 23-12-2019,
Alineatul (2) din Articolul 12 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 14 decembrie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1033 din 23 decembrie 2019
)
(3)În cazurile în care membrii supleanți preiau dosare disciplinare, aceștia vor avea aceleași drepturi și obligații ce decurg din prezentul regulament ca și membrii titulari.(la 23-12-2019,
Alineatul (3) din Articolul 12 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 14 decembrie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1033 din 23 decembrie 2019
)
 + 
Capitolul IIIProcedura disciplinară + 
Secţiunea 1Sesizarea Comisiei de etică și disciplină + 
Articolul 13(1)Procedura disciplinară se declanșează:a)la sesizarea oricărei persoane fizice sau juridice interesate;b)prin autosesizarea președintelui Asociației, inclusiv ca urmare a unor articole din mass-media, în baza unui ordin de autosesizare;c)prin autosesizarea președintelui Asociației, în cazul faptelor sesizate de către Comisia de verificare și monitorizare, prin Departamentul de verificare și monitorizare (DVM), cu ocazia constatării existenței unor fapte de natura abaterilor disciplinare prevăzute la art. 12 din Regulamentul de organizare și funcționare. În acest caz, ordinul de autosesizare va fi însoțit de fișa de verificare. În cazul abaterii disciplinare prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. c) din Regulamentul de organizare și funcționare, ordinul de autosesizare va fi însoțit de informarea DVM.(la 17-04-2024,
Litera c) , Alineatul (1) , Articolul 13 , Secțiunea 1 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
(2)Sesizarea trebuie să cuprindă:a)numele, prenumele, domiciliul sau denumirea și sediul, după caz, datele de identificare ale persoanei care formulează sesizarea, precum și calitatea în care formulează sesizarea;b)numele și prenumele sau denumirea și sediul, după caz, ale persoanei a cărei faptă este sesizată și, dacă este posibil, numărul legitimației de membru ori al autorizației, județul de domiciliu sau sediul social și specializarea;c)descrierea faptei care constituie obiectul sesizării;d)raportul de evaluare și anexele acestuia, atunci când este cazul, precum și dovezile pe care se sprijină sesizarea;e)data și semnătura persoanei care formulează sesizarea.(3)În cazul în care sesizarea se adresează prin poșta electronică, pe una dintre adresele de contact ale Asociației, aceasta trebuie să conțină, de asemenea, datele de identificare ale persoanei (nume, prenume, adresa completă).(4)Sesizarea se formulează în scris, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr. 7, și este însoțită de dovezile care o susțin.(5)În situația în care sesizarea nu este însoțită de elementele prevăzute la alin. (2), raportorul desemnat de președintele Comisiei de etică și disciplină va pune în vedere persoanei care a formulat sesizarea să realizeze completările necesare, stabilind un termen.(6)Dacă din cuprinsul sesizării nu rezultă date suficiente despre fapta ori persoana care a formulat sesizarea sau în cazul în care persoana care a formulat sesizarea nu realizează în termenul stabilit completările solicitate de raportorul Comisiei de etică și disciplină potrivit alin. (2), raportorul propune clasarea.(7)Dacă pe parcursul cercetării disciplinare raportorul, Comisia de etică și disciplină, Consiliul director sau Conferința națională, după caz, constată săvârșirea și a altor fapte de către persoana cercetată, oricare dintre aceștia poate extinde cercetarea și cu privire la aceste fapte.(8)Dacă pe parcursul cercetării disciplinare raportorul, Comisia de etică și disciplină, Consiliul director sau Conferința națională, după caz, constată participarea și a altor evaluatori autorizați la faptele cercetate, oricare dintre aceștia poate solicita președintelui Asociației aprobarea extinderii cercetării și cu privire la acești evaluatori.(9)În cazul membrilor corporativi, raportorul, Comisia de etică și disciplină, Consiliul director sau Conferința națională pot decide necesitatea extinderii cercetării disciplinare și asupra evaluatorului autorizat, membru titular care a realizat raportul de evaluare supus analizei.(10)Procedura disciplinară va fi declanșată de către Comisia de etică și disciplină a Asociației în cel mult 3 ani de la data săvârșirii faptei, dar nu mai târziu de o lună de la data înregistrării sesizării în evidențele Asociației.
 + 
Articolul 14(1)Sesizările se înregistrează în registrul de intrări al registraturii generale a Asociației și se transmit de către președintele Asociației președintelui Comisiei de etică și disciplină, prin intermediul secretariatului Comisiei de etică și disciplină.(2)Sesizarea sau autosesizarea, după caz, se consemnează de către secretariatul Comisiei de etică și disciplină în registrul de evidență a sesizărilor, atribuind un număr de ordine de la 1 la n în fiecare an, care va fi numărul de dosar disciplinar. Orice document referitor la cercetarea disciplinară va trebui să indice numărul de dosar atribuit.(3)Registrul de evidență a sesizărilor conține mențiuni cel puțin cu privire la:a)persoana care a formulat sesizarea;b)persoana a cărei faptă este sesizată. + 
Articolul 15Nicio sancțiune disciplinară nu poate fi dispusă mai înainte de efectuarea unei cercetări disciplinare. + 
Articolul 16(1)Pe parcursul etapelor procedurii disciplinare, se pot identifica neconformități raportate la Standardele de evaluare în vigoare la data săvârșirii faptei și încălcări ale principiilor din Codul de etică al profesiei de evaluator autorizat.(2)Consiliul director poate întocmi un model de Fișă de neconformități cu caracter orientativ, în vederea încadrării faptelor constate în abaterile disciplinare prevăzute la art. 12 alin. (1) din Regulamentul de organizare și funcționare a Asociației, de către raportor, respectiv Comisia de etică și disciplină.(3)Modelul fișei de neconformități conține și punctaje aferente neconformităților care ar putea fi constatate și care determină individualizarea sancțiunii.
 + 
Secţiunea a 2-aCercetarea disciplinară prealabilă + 
Articolul 17(1)După primirea sesizării, președintele Comisiei de etică și disciplină va desemna, prin poșta electronică sau printr-o adresă de numire, un raportor dintre membrii titulari sau supleanți ai Comisiei de etică și disciplină, responsabil pentru analiza preliminară a sesizării, întocmirea raportului prealabil și prezentarea acestuia în plenul Comisiei de etică și disciplină, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 10 alin. (4) lit. a^1).(la 31-05-2024,
Alineatul (1) , Articolul 17 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 31 mai 2024
)
(2)Raportorul desemnat instrumentează toate actele procedurii de cercetare disciplinară prealabilă, propunând Comisiei de etică și disciplină dispunerea măsurilor care sunt de competența acesteia.
 + 
Articolul 18(1)În situația în care se constată că au fost primite mai multe sesizări îndreptate împotriva unui singur evaluator, având ca obiect același raport de evaluare, pentru asigurarea unei cercetări disciplinare unitare, este posibilă conexarea dosarelor disciplinare în cauză.(2)În situația descrisă la alin. (1), dosarul cu număr mai mare va fi conexat la dosarul mai întâi înregistrat.
 + 
Articolul 19(1)În situația în care se constată că printr-o sesizare/autosesizare se reclamă mai mulți evaluatori ale căror rapoarte de evaluare au același obiect, pentru asigurarea unei cercetări disciplinare în condiții de confidențialitate, este posibilă disjungerea dosarelor disciplinare în cauză.(2)În situația descrisă la alin. (1), dosarele vor purta același număr, cu indicativ de la 1 la n, în funcție de numărul persoanelor cercetate disciplinar.(3)Disjungerea se poate realiza în oricare dintre etapele cercetării disciplinare, fără ca soluționarea uneia dintre cauze să depindă de soluționarea celorlalte dosare disciplinare disjunse. + 
Articolul 20(1)În situația în care o sesizare este îndreptată împotriva unui evaluator autorizat, membru corporativ, pentru asigurarea unei cercetări disciplinare corecte, cercetarea disciplinară va putea viza și faptele membrului titular indicat de membrul corporativ și care a contribuit la realizarea raportului de evaluare care face obiectul sesizării, inclusiv faptele evaluatorului autorizat care are calitatea de membru în Consiliul de administrație al societății, respectiv administrator unic al acesteia.(2)Când persoana cercetată disciplinar este un membru corporativ, toate actele de procedură vor fi îndeplinite față de evaluatorul autorizat a cărui calitate a asigurat îndeplinirea condiției prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. c) din Ordonanță.
 + 
Articolul 21(1)În cazul în care un membru al Comisiei de etică și disciplină desemnat raportor într-o cauză disciplinară se află în conflict de interese sau este soț, rudă sau afin până la gradul II inclusiv cu una dintre părțile implicate, acesta are obligația să se abțină și să îl informeze pe președintele comisiei.(2)În cazul în care raportorul incompatibil sau în conflict de interese nu se abține, acesta poate fi recuzat de către partea interesată. Cererea de recuzare va fi soluționată de către președintele comisiei sau, în cazul în care acesta este raportorul recuzat, atunci cererea de recuzare va fi soluționată de către membrii titulari ai Comisiei de etică și disciplină, fără participarea președintelui acesteia, care decid prin majoritatea absolută a voturilor.(3)Dacă raportorul desemnat se abține sau dacă președintele Comisiei de etică și disciplină apreciază că cererea de recuzare este întemeiată, acesta va desemna în termen de 24 de ore un alt raportor dintre membrii Comisiei.(la 23-12-2019,
Alineatul (3) din Articolul 21 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 4 din 14 decembrie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1033 din 23 decembrie 2019
)
 + 
Articolul 22(1)Persoana supusă cercetării disciplinare prealabile va fi convocată în scris în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora și locul întrevederii.(2)Convocarea se poate face prin scrisoare recomandată, prin înștiințare scrisă de luare la cunoștință prin semnătură, prin fax, e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii convocării, astfel încât convocarea să fie primită de persoana în cauză cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data fixată.(3)Odată cu convocarea, persoanei cercetate i se vor solicita și un punct de vedere scris cu privire la sesizare, precum și o copie a dosarului de lucru.(4)Convocarea, audierea persoanei cercetate, atunci când se prezintă, precum și analizarea apărărilor acesteia sunt obligatorii.(la 17-04-2024,
Alineatul (4) , Articolul 22 , Secțiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
(5)Audierea persoanei cercetate se consemnează în scris sau se înregistrează audio de către secretariatul Comisiei de etică și disciplină.(6)Poate fi convocată și persoana care a înaintat sesizarea Comisiei de etică și disciplină sau orice altă persoană ale cărei declarații pot ajuta la soluționarea cauzei. Decizia convocării acestor persoane aparține raportorului.(7)Raportorul trebuie să aibă un rol activ în cercetarea disciplinară prealabilă, în sensul că acesta trebuie să analizeze toate aspectele cauzei. Raportorul desemnat administrează orice probe care sunt necesare, utile și relevante pentru soluționarea cauzei, cu sprijinul secretariatului Comisiei de etică și disciplină. În acest scop, raportorul poate constata situații de fapt și poate solicita înscrisuri sau opiniile unor consultanți de specialitate din cadrul Asociației sau din afara acesteia.(8)Persoana cercetată are dreptul să ia cunoștință de toate actele cercetării prealabile și poate solicita administrarea de probe în apărare.(9)Refuzul persoanei cercetate de a se prezenta în fața raportorului sau de a face declarații se consemnează într-un proces-verbal și nu împiedică finalizarea cercetării disciplinare prealabile.(10)În cazul în care se constată imposibilitatea obiectivă a persoanei cercetate de a se prezenta în fața raportorului sau de a face declarații, raportorul poate suspenda cursul cercetării prealabile până la încetarea cauzelor care au determinat suspendarea.
 + 
Articolul 23(1)La finalizarea cercetării disciplinare prealabile, raportorul întocmește raportul prealabil, care cuprinde următoarele elemente:a)date referitoare la persoana cercetată disciplinar;b)descrierea faptei reținute în sarcina persoanei cercetate, cu indicarea tuturor circumstanțelor și a urmărilor acesteia;c)apărările formulate de persoana cercetată;d)identificarea neconformităților constatate;e)motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de persoana cercetată, atunci când este cazul;f)concluziile raportorului.(2)În conținutul raportului prealabil, raportorul poate să propună Comisiei de etică și disciplină următoarele soluții:a)clasarea, în cazul prevăzut la art. 13 alin. (6);(la 17-04-2024,
Litera a) , Alineatul (2) , Articolul 23 , Secțiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 9. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
b)neaplicarea unei sancțiuni disciplinare, atunci când apreciază că fapta cercetată nu constituie abatere disciplinară sau că persoana cercetată este nevinovată;c)aplicarea unei sancțiuni disciplinare, avându-se în vedere prevederile art. 26 din Ordonanță.
(3)Raportul prealabil se înaintează de către raportor președintelui Comisiei de etică și disciplină prin intermediul secretariatului.
 + 
Secţiunea a 3-aCercetarea disciplinară propriu-zisă + 
Articolul 24(1)După primirea raportului prealabil, președintele Comisiei de etică și disciplină înscrie cauza pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Comisiei de etică și disciplină pentru efectuarea cercetării disciplinare propriu-zise.(2)Ședințele Comisiei de etică și disciplină nu sunt publice.(3)Pentru începerea cercetării disciplinare propriu-zise sunt obligatorii efectuarea cercetării prealabile, convocarea făcută de președintele Comisiei de etică și disciplină pentru această etapă procedurală și audierea persoanei cercetate atunci când aceasta se prezintă, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. c).(4)Dispozițiile art. 22 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 25(1)Participarea raportorului la cercetarea disciplinară propriu-zisă este obligatorie, cu excepția cazului prevăzut la art. 34 alin. (1) lit. c). Acesta prezintă raportul prealabil și concluziile sale plenului Comisiei de etică și disciplină.(2)Lucrările Comisiei de etică și disciplină se consemnează într-un proces-verbal ce va fi semnat de toți membrii acesteia, în care se consemnează dacă a fost prezentă persoana cercetată, respectiv persoana care a făcut sesizarea, dacă este cazul.(3)Comisia de etică stabilește faptele și urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârșite, precum și orice date concludente ce pot fi avute în vedere pentru încadrarea faptei ca abatere disciplinară și pentru aprecierea vinovăției sau nevinovăției persoanei cercetate.(4)Audierea persoanei cercetate se consemnează în scris sau se înregistrează audio de către secretariatul Comisiei de etică și disciplină.(5)Dispozițiile art. 21 se aplică în mod corespunzător. Membrul Comisiei de etică și disciplină, altul decât raportorul, care se află în incompatibilitate sau în conflict de interese are obligația să se abțină de la vot, în caz contrar putând fi recuzat. Cererea de recuzare va fi soluționată de către președintele comisiei sau, în cazul în care acesta este membrul recuzat, atunci cererea de recuzare va fi soluționată de către membrii titulari ai Comisiei de etică și disciplină, fără participarea președintelui acesteia, care decid prin majoritatea voturilor. + 
Articolul 26(1)După audierea raportorului, a persoanei cercetate, a persoanei care a formulat sesizarea, dacă este cazul, și analizarea probelor aflate la dosarul disciplinar, Comisia de etică și disciplină deliberează și supune la vot propunerea de soluționare a cercetării disciplinare.(2)Pentru validitatea deliberărilor Comisiei de etică și disciplină este necesară prezența a jumătate plus unul din numărul membrilor săi, iar hotărârile se iau cu votul majorității membrilor prezenți. Votul este deschis. În caz de egalitate de voturi, votul decisiv este cel al Președintelui.(3)Conținutul deliberărilor se consemnează în procesul-verbal al ședinței.(4)Rezultatul deliberărilor este consemnat într-un referat, care poate să conțină:a)propunerea clasării, în cazul prevăzut la art. 13 alin. (6);(la 17-04-2024,
Litera a) , Alineatul (4) , Articolul 26 , Secțiunea a 3-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 10. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
b)propunerea neaplicării unei sancțiuni disciplinare, atunci când se apreciază că fapta cercetată nu constituie abatere disciplinară sau că persoana cercetată este nevinovată;c)propunerea aplicării unei sancțiuni disciplinare, avându-se în vedere prevederile art. 26 din Ordonanță.
(5)Propunerile raportorului din raportul prealabil nu sunt obligatorii pentru Comisia de etică și disciplină.(6)Când plenul Comisiei de etică și disciplină constată că cercetarea disciplinară prealabilă nu este completă sau că nu au fost respectate dispozițiile legale care garantează aflarea adevărului, restituie cauza disciplinară raportorului, în vederea completării, sau desemnează un alt raportor, în vederea refacerii cercetării disciplinare prealabile.(7)Referatul prevăzut la alin. (4) reprezintă hotărârea finală a Comisiei de etică și disciplină cu privire la soluționarea cauzei disciplinare.(8)În cazul prevăzut la alin. (4) lit. c), dacă se constată că acțiunea disciplinară este întemeiată, Comisia de etică și disciplină va propune Consiliului director aplicarea unei sancțiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârșite și a urmărilor acesteia, cu cauzele care au determinat săvârșirea acesteia, cu împrejurările în care abaterea a fost săvârșită, cu gradul de vinovăție, cu circumstanțele personale ale celui care a săvârșit-o, cu comportamentul său general în exercitarea profesiei de evaluator autorizat și cu existența unor antecedente disciplinare.
 + 
Articolul 27(1)Referatul prevăzut la art. 26 alin. (4) trebuie să se limiteze la fapta și persoana pentru care s-a efectuat cercetarea disciplinară prealabilă și propriu-zisă.(2)Referatul Comisiei de etică și disciplină trebuie să conțină:a)date referitoare la persoana cercetată disciplinar, cu indicarea numărului de dosar disciplinar;b)descrierea faptei reținute în sarcina persoanei cercetate, cu indicarea tuturor circumstanțelor și a urmărilor acesteia; identificarea neconformităților constatate;c)apărările formulate de persoana cercetată;d)motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de persoana cercetată, atunci când este cazul;e)propunerea Comisiei de etică și disciplină privind modul de soluționare a acțiunii disciplinare;f)descrierea motivelor de fapt și de drept care au stat la baza hotărârii Comisiei de etică și disciplină, precum și a probelor pe care se întemeiază aceasta;g)mențiuni privind antecedentele disciplinare, dacă este cazul;h)mențiuni cu privire la dreptul persoanei cercetate disciplinar de a formula observații cu privire la conținutul referatului;(la 17-04-2024,
Litera h) , Alineatul (2) , Articolul 27 , Secțiunea a 3-a , Capitolul III a fost modificată de Punctul 11. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
h^1)mențiuni cu privire la faptul că propunerea Comisiei de etică și disciplină din referat nu este obligatorie pentru Consiliul director sau Conferința națională, după caz;(la 17-04-2024,
Alineatul (2) , Articolul 27 , Secțiunea a 3-a , Capitolul III a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
i)semnătura președintelui comisiei.
 + 
Articolul 28(1)Secretariatul Comisiei de etică și disciplină comunică persoanei cercetate un exemplar al referatului de cercetare disciplinară.(la 17-04-2024,
Alineatul (1) , Articolul 28 , Secțiunea a 3-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 13. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
(2)Comisia de etică și disciplină acordă persoanei cercetate dreptul de a-și exprima în scris observațiile cu privire la conținutul referatului. Observațiile trebuie transmise Comisiei de etică și disciplină în termen de 10 zile de la data primirii referatului, sub sancțiunea decăderii. În observațiile scrise, persoana cercetată poate solicita audierea sa de către Consiliul director.(3)După primirea observațiilor sau la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), după caz, președintele Comisiei de etică și disciplină înaintează referatul împreună cu observațiile persoanei cercetate Consiliului director sau Conferinței naționale, după caz, în prima ședință a Consiliului director sau la prima Conferință națională.
 + 
Secţiunea a 4-aSoluționarea acțiunii disciplinare + 
Articolul 29(1)Consiliul director sau Conferința națională, după caz, începe soluționarea acțiunilor disciplinare în următoarea ședință a Consiliului director sau în următoarea Conferință națională, după caz, după data primirii referatelor Comisiei de etică și disciplină.(2)Consiliul director sau Conferința națională, după caz, soluționează acțiunea disciplinară prin decizie.(3)Membrii Consiliului director trebuie să fie imparțiali și independenți de persoana cercetată disciplinar și de orice altă persoană care are legătură cu aceasta sau are vreun interes în legătură cu fapta cercetată. Oricare membru al Consiliului director care se află în conflict de interese sau este soț, rudă sau afin până la gradul al II-lea inclusiv cu una dintre părțile implicate are obligația să se abțină de la vot.(4)Propunerile Comisiei de etică și disciplină din referat nu sunt obligatorii pentru Consiliul director sau Conferința națională, după caz, care poate decide clasarea, sancționarea sau nesancționarea persoanei cercetate. În cazul în care soluția Consiliului director este diferită de propunerea Comisiei de etică și disciplină, aceasta trebuie motivată.(5)Atunci când apreciază că este util pentru stabilirea adevărului în cauza disciplinară, Consiliul director sau Conferința națională, după caz, poate audia persoana cercetată și în lipsa unei solicitări din partea acesteia, precum și persoana care a formulat sesizarea.(6)Când Consiliul director sau Conferința națională, după caz, constată că cercetarea disciplinară nu este completă, restituie cauza disciplinară Comisiei de etică și disciplină, în vederea completării cercetării disciplinare.(7)Consiliul director sau Conferința națională, după caz, poate aplica, motivat, o sancțiune disciplinară mai gravă sau mai ușoară decât cea propusă de Comisia de etică și disciplină.(8)Decizia Consiliului director sau a Conferinței naționale, după caz, va fi redactată prin grija secretariatul Consiliului director.(9)Decizia trebuie să cuprindă:a)descrierea faptei care constituie abatere disciplinară; identificarea neconformităților constatate;b)precizarea prevederilor din Ordonanță, din Regulamentul de organizare și funcționare a Asociației, din Codul de etică sau din alte acte normative privind exercitarea profesiei de evaluator autorizat care au fost încălcate de persoana sancționată;c)temeiul legal în baza căruia se aplică sancțiunea disciplinară;d)sancțiunea ce se va aplica;e)termenul de executare a sancțiunii, după caz;f)motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de persoana sancționată în cursul cercetării disciplinare ori observațiile acesteia, dacă este cazul;g)mențiunea privitoare la dreptul persoanei cercetate disciplinar de a contesta decizia la instanța competentă, în condițiile legii, potrivit Ordonanței;h)semnătura președintelui Asociației.(10)Propunerea de clasare a sesizării pentru situațiile prevăzute la art. 10 alin. (4) lit. a^1) va fi soluționată prin decizie.(la 31-05-2024,
Alineatul (10) , Articolul 29 , Sectiunea a 4-a , Capitolul III a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 31 mai 2024
)
 + 
Articolul 30Răspunderea disciplinară nu exclude răspunderea civilă, penală sau administrativă a persoanei pentru fapta săvârșită. + 
Articolul 31(1)Decizia de soluționare a acțiunii disciplinare se comunică persoanei cercetate, prin grija secretariatului Comisiei de etică și disciplină.(la 17-04-2024,
Alineatul (1) , Articolul 31 , Sectiunea a 4-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 15. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
(2)Decizia produce efecte de la data comunicării.(3)Decizia este legal comunicată prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, trimisă la ultima adresă a domiciliului sau sediului social comunicate Asociației. În caz de refuz al primirii sau de returnare a scrisorii, decizia este legal comunicată prin fax, e-mail sau prin orice alt mijloc ce permite confirmarea transmiterii.(4)Contestarea sancțiunii aplicate se poate face la instanța de contencios administrativ competentă, în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.(5)Rezultatul cercetării disciplinare se comunică persoanei care a formulat sesizarea, prin grija secretariatului Comisiei de etică și disciplină.(la 17-04-2024,
Alineatul (5) , Articolul 31 , Secțiunea a 4-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 16. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
 + 
Articolul 32(1)Decizia de sancționare se înscrie în registrul antecedentelor disciplinare al evaluatorului autorizat sancționat.(2)Mențiunile privind antecedentele disciplinare se radiază de drept:a)în cazul sancțiunii disciplinare prevăzute de art. 26 lit. a) din Ordonanță, după trecerea unui termen de 12 luni de la data aplicării;b)în cazul sancțiunii disciplinare prevăzute de art. 26 lit. b) din Ordonanță, după trecerea unui termen de 12 luni de la data finalizării programului de pregătire profesională corectivă;c)în cazul sancțiunii disciplinare prevăzute de art. 26 lit. c) din Ordonanță, după trecerea unui termen de 12 luni de la data expirării termenului de suspendare a calității de membru al Asociației.
 + 
Capitolul IVReguli cu privire la aplicarea sancțiunilor disciplinare + 
Articolul 33La stabilirea sancțiunii se va ține seama de gravitatea faptei, de cauzele și împrejurările în care aceasta a fost săvârșită, de gradul de vinovăție a membrului și dacă acesta a avut și alte abateri disciplinare în trecut, de comportamentul general în cadrul procedurii de cercetare disciplinară a evaluatorului. + 
Articolul 34(1)Sancțiunea cu avertisment scris cu acțiune corectivă profesională, prevăzut la art. 26 lit. b) din Ordonanță, se aplică după cum urmează:a)acțiunea corectivă se va concretiza în desfășurarea unui program de pregătire profesională, stabilit prin decizie, suplimentar față de programul obligatoriu de pregătire profesională continuă prevăzută de art. 16 alin. (2) lit. a) din Ordonanță și se va realiza pe cheltuiala membrului sancționat;(la 17-04-2024,
Litera a) , Alineatul (1) , Articolul 34 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 17. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 3 din 12 aprilie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 17 aprilie 2024
)
b)programul de pregătire va trebui desfășurat în maximum 12 luni de la aplicarea sancțiunii;c)neîndeplinirea programului în termenul prevăzut mai sus va duce la autosesizarea președintelui Asociației și la declanșarea unei noi proceduri disciplinare fără o cercetare prealabilă.
(2)Prin excepție de la prevederile art. 17-23, în cazul prevăzut la alin. (1) lit. c), Comisia de etică și disciplină efectuează cercetarea disciplinară propriu-zisă potrivit art. 24-28.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 35Registrele și documentele Comisiei de etică și disciplină, inclusiv dosarele disciplinare, se păstrează în arhiva Asociației timp de 5 ani. + 
Articolul 36Prevederile prezentului regulament se aplică numai sesizărilor privind fapte săvârșite de membrii Asociației în calitatea acestora de evaluatori autorizați, membri titulari/corporativi, înregistrate după data intrării sale în vigoare. + 
Articolul 37Prevederile prezentului regulament se completează cu prevederile Ordonanței, ale Regulamentului de organizare și funcționare a Asociației, ale Codului de etică și ale celorlalte acte de interes general ale Asociației sau ale organelor sale de conducere. + 
Articolul 38Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament și pot fi modificate prin hotărâre a Consiliului director al Asociației.
 + 
Anexa nr. 1la regulamentASOCIAȚIA NAȚIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAȚI DIN ROMÂNIAComisia de etică și disciplină
Angajament de confidențialitate
Subsemnatul/Subsemnata, ……, având calitatea de membru titular/supleant al Comisiei de etică și disciplină ales de Conferința națională a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România din data de ……, mă oblig prin semnarea prezentului angajament ca pe toată durata mandatului meu și după încetarea acestuia să păstrez confidențialitatea cu privire la toate informațiile pe care urmează să le obțin sau să le furnizez în considerarea calității mele de membru și să nu divulg niciunui terț informațiile astfel obținute, cu excepția celor care au devenit publice fără culpa mea.Sunt de acord prin semnarea prezentului angajament să păstrez confidențialitatea în special în ceea ce privește identitatea membrilor Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România cercetați disciplinar, identitatea persoanelor care au formulat sesizări, faptele cercetate și probele existente, identitatea membrului Comisiei de etică și disciplină desemnat raportor responsabil în cauza disciplinară și propunerea Comisiei de etică și disciplină privind soluționarea cauzei disciplinare.Sunt de acord că pe durata mandatului meu și după încetarea acestuia nu am dreptul să copiez, să multiplic, să distribui sau să dezvălui în niciun fel, total sau parțial, niciunei alte persoane, companii, corporații sau entități niciuna dintre informațiile confidențiale obținute sau furnizate în cadrul Comisiei de etică și disciplină a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România.Înțeleg și declar că sunt de acord prin semnarea prezentului angajament că nerespectarea obligației mele de confidențialitate, constatată potrivit procedurii adoptate de Consiliul director, atrage revocarea mea din calitatea de membru și angajarea răspunderii mele față de Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România pentru actele și faptele prejudiciabile intenționate.Localitatea …………………………………………………Numele și prenumele ………………………………………….Membru titular/supleant al Comisiei de etică și disciplină ……….Semnătura …………………………………………………..
 + 
Anexa nr. 2la regulamentASOCIAȚIA NAȚIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAȚI DIN ROMÂNIA
Declarație
Subsemnatul, ……., având calitatea de membru al Comisiei de etică și disciplină/Consiliului director al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, în legătură cu cauza ce face obiectul Dosarului de cercetare disciplinară nr. ….. din data de ……, având ca obiect cercetarea disciplinară declanșată de Comisia de etică și disciplină a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România în baza sesizării nr. …… din data de ……, formulată de ……. cu privire la fapta constând în ……., pretins a fi săvârșită de domnul/doamna/societatea …….. evaluator autorizat, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar pe propria răspundere următoarele:[] nu sunt soț, rudă sau afin până la gradul al II-lea inclusiv cu niciuna dintre părțile implicate în cauza disciplinară ce formează obiectul Dosarului nr. ……….;[] nu mă aflu în nicio situație de incompatibilitate sau conflict de interese; sau[] sunt soț, rudă sau afin până la gradul al II-lea inclusiv cu una dintre părțile implicate în cauza disciplinară ce formează obiectul Dosarului nr. …./….;[] mă aflu în următoarea situație față de cauza disciplinară ce formează obiectul Dosarului nr. ……/…… .Aceasta este declarația mea pe care o dau și o susțin ca fiind conformă cu realitatea, după toate cunoștințele mele.Data …………………………………………………….Numele și prenumele ……………………………………….Membru al Comisiei de etică și disciplină/Consiliului director al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România …………………………………………………………Semnătura ………………………………………………..
 + 
Anexa nr. 3la regulamentASOCIAȚIA NAȚIONALĂ A EVALUATORILOR AUTORIZAȚI DIN ROMÂNIAComisia de etică și disciplină
Angajament de confidențialitate
Subsemnatul/Subsemnata, …….., având funcția de secretar al Comisiei de etică și disciplină, desemnat la data de ……., mă oblig prin semnarea prezentului angajament ca pe toată durata funcționării pe postul meu și după încetarea acestuia să păstrez confidențialitatea cu privire la toate informațiile pe care urmează să le obțin sau să le furnizez în considerarea postului meu și să nu divulg niciunui terț informațiile astfel obținute, cu excepția celor care au devenit publice fără culpa mea.Sunt de acord prin semnarea prezentului angajament să păstrez confidențialitatea în special în ceea ce privește identitatea membrilor Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România cercetați disciplinar, identitatea persoanelor care au formulat sesizări, faptele cercetate și probele existente, identitatea membrului Comisiei de etică și disciplină desemnat raportor responsabil în cauza disciplinară și propunerea Comisiei de etică și disciplină privind soluționarea cauzei disciplinare.Sunt de acord că pe durata funcției mele și după încetarea acesteia nu am dreptul să copiez, să multiplic, să distribui sau să dezvălui în niciun fel, total sau parțial, niciunei alte persoane, companii, corporații sau entități niciuna dintre informațiile confidențiale obținute sau furnizate în cadrul Comisiei de etică și disciplină a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România.Înțeleg și declar că sunt de acord prin semnarea prezentului angajament că nerespectarea obligației mele de confidențialitate, constatată potrivit procedurii adoptate de Consiliul director, atrage eliberarea mea din funcție și angajarea răspunderii mele față de Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România pentru actele și faptele prejudiciabile intenționate.Localitatea ………………………………………………..Data ………………………………………………………Numele și prenumele …………………………………………Membru/Secretar al Comisiei de etică și disciplină ……………..Semnătura ………………………………………………….
 + 
Anexa nr. 4la regulament
Registrul de evidență a sesizărilor Comisiei de etică și disciplină

Nr. crt. Nr. și data intrării în registraturaComisiei de etică și disciplină Persoana care formulează sesizarea Persoana împotriva căreia se îndreaptă sesizarea Observații
Numele și prenumele/Denumirea Domiciliul/Sediul Datele de identificare Numele și prenumele/Denumirea Domiciliul/Sediul Număr legitimațieautorizație Tip membru Specializare

 + 
Anexa nr. 5la regulament
Registrul deciziilor Consiliului director privind soluționarea procedurii disciplinare

Nr. crt. Nr. și data deciziei Nr. dosar disciplinar Persoana cercetată disciplinar Raportor (propunere: clasare/ sancționare/ nesancționare) Soluția propusă de Comisia de etică și disciplină (clasare/ sancționare/ nesancționare/altele) Soluția decisă (clasare/ sancționare/ nesancționare/altele) Abatere/ Sancțiune (dacă este cazul) Membri prezenți Membri absenți Voturi
1. Xx/zz/ll/ aaa x/aaa Art. 12 alin. (1) lit. (…) din Regulamentul de organizare și funcționare a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România

 + 
Anexa nr. 6la regulament
Registrul antecedentelor disciplinare ale membrilor Asociației

Nr. crt. Nr. dosar disciplinar Nr. și data deciziei de sancționare Abatere reținută Sancțiune aplicată Căi de atac exercitate DA/NU Instanță/nr. dosar instanță/nr. și data hotărârii/soluție (respinge/admite contestația)
1. Xx/xx/ll/aaaa x/aaaa Art. 12 alin. (1) lit. (…) din Regulamentul de organizareși funcționare a Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România Art. 26 lit. (…) din Ordonanța Guvernului nr. 24/2011

 + 
Anexa nr. 7la regulament
Model de sesizare a Comisiei de etică și disciplină
Către Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din RomâniaComisia de etică și disciplinăBucurești, str. Scărlătescu nr. 7, sectorul 1, cod poștal 011158Tel. 021.315.65.64/021.31113.40A.Datele persoanei care formulează sesizareaSubsemnatul/Subsemnata, ……., domiciliat(ă) în municipiul/orașul/comuna ……, str. …… nr. …., bl. …, sc. …, et. …., ap. …., sectorul ……. , județul ……, identificat(ă) prin CI seria ….. nr. ….., eliberată de …… la data de ……, personal/prin mandatar ……, conform împuternicirii anexate, telefon ……, e-mail ……, sau, după caz,Subscrisa ……, cu sediul social în municipiul/orașul/comuna ……, str. …… nr. …, bl. …., sc. …., et. ….., ap. …., sectorul ……, județul ……, înregistrată la registrul comerțului cu nr. J…../…../…., având CUI ……, telefon ……, e-mail ……, reprezentată prin ……, identificat(ă) prin CI seria …… nr. ……, eliberată de …… la data de ……, în calitate de ……, personal/prin mandatar ……, conform împuternicirii anexate,doresc să formulez prezenta sesizare, în calitate de …… [indicarea calității în raport cu fapta sesizată, conform art. 13 alin (2) lit. a) din regulament] privind posibila săvârșire a unei abateri disciplinare de către:B.Datele evaluatorului autorizat a cărui faptă este sesizată …(numele)…, domiciliat(ă) în municipiul/orașul/comuna ……., str. ……. nr. …., bl. …., sc. ……., et. …, ap. ….., sectorul ….., județul ……, identificat(ă) prin CI seria … nr. …, eliberată de …… la data de ……, membru stagiar/membru titular/membru acreditat/membru inactiv/membru de onoare al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, posesor/posesoare al/a Legitimației de membru nr. ….., având specializarea ……., telefon ……, e-mail ….., sau, după caz, …(denumirea)…, cu sediul social în municipiul/orașul, comuna ……, str. ……. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. ….., sectorul ….., județul ……, identificată prin CUI ……, posesoare a Autorizației nr. ……, telefon ……, e-mail ……..C.Data săvârșirii faptei……………………………………………………………D.Tipul activității de evaluare în legătură cu care a fost săvârșită fapta (vă rugăm să bifați)[] evaluare de bunuri imobile[] evaluare de întreprinderi[] evaluare de bunuri mobile[] evaluare de acțiuni și alte instrumente financiare[] evaluare de fond de comerț și alte active necorporaleE.Descrierea faptei ce formează obiectul sesizării………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………F.Dovezile pe care se sprijină sesizareaÎn sprijinul sesizării pe care o formulez, înțeleg să indic și să anexez următoarele dovezi:a)raportul de evaluare ………………………………………b)…………………………………………………………c)…………………………………………………………d)…………………………………………………………e)…………………………………………………………Solicit declanșarea procedurii disciplinare împotriva persoanei arătate la lit. B de mai sus și cercetarea faptei ce face obiectul prezentei sesizări, astfel cum a fost descrisă la lit. E de mai sus.Vă rog să îmi comunicați răspunsul dumneavoastră la adresa ……. sau prin e-mail la adresa …….Data ………….Semnătura

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x