REGULAMENT din 5 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL CONCURENTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 29 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 389 05/08/2010
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 18ABROGA PARTIAL PEORDIN 103 24/05/2002
ART. 18ABROGA PEREGULAMENT 24/05/2002
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 28
ART. 1REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ART. 2REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 3REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 3REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ART. 3REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 8
ART. 4REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 11REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 11REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ART. 12REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 13REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 14REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 14REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ART. 15REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 5
ART. 15REFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 6
ART. 18ABROGA PARTIAL PEORDIN 103 24/05/2002
ART. 18ABROGA PEREGULAMENT 24/05/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 389 05/08/2010
ActulAPROBAT DEORDIN 68 05/04/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 68 05/04/2004
ActulREFERIT DEORDIN 76 14/04/2004
ActulREFERIT DEINSTRUCTIUNI 14/04/2004

privind aplicarea art. 5 alin.(2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, în cazul înţelegerilor verticale



În temeiul art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Concurenţei adoptă prezentul Regulament.IntroducerePrin înţelegere verticală se înţelege orice acord sau practică concertată convenite între doi sau mai mulţi agenţi economici – fiecare operând, în scopul îndeplinirii acordului respectiv, la niveluri diferite ale lanţului producţie-distribuţie – referitoare la condiţiile în care părţile pot cumpăra, vinde sau revinde anumite produse sau servicii.În această categorie se încadrează acorduri de genul distribuţiei exclusive (exclusivitate teritoriala, exclusivitate de marcă, alocare exclusivă a consumatorilor), distribuţiei selective, cumpărării exclusive, vânzării exclusive, francizei, vânzării condiţionate s.a.Experienţa acumulata până în prezent în aplicarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege a permis Consiliului Concurenţei să identifice cadrul general de abordare a înţelegerilor verticale care să asigure protecţia, menţinerea şi stimularea efectiva a concurenţei. Art. 5 alin. (2) din lege reprezintă cadrul legal pentru o asemenea abordare a înţelegerilor verticale, având în vedere atât efectele anticoncurenţiale cât şi beneficiile economice ale acestora.S-a constatat deja că anumite înţelegeri verticale au efecte economice benefice pe pieţele respective, asupra agenţilor economici participanţi şi asupra consumatorilor finali. S-a observat, de asemenea, că astfel de înţelegeri verticale – convenite între agenţi economici cu putere mare de piaţă sau aplicabile unor pieţe cu caracteristici speciale – pot avea efecte anticoncurenţiale grave. Astfel, beneficiul exceptării trebuie limitat numai la înţelegerile verticale pentru care se poate stabili cu certitudine că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (2) din lege.Se porneşte de la prezumţia că, atunci când furnizorul deţine pe piaţa relevantă o cotă care nu depăşeşte 30%, înţelegerile verticale care nu conţin anumite restricţii cu efecte anticoncurenţiale grave pot avea ca efect ameliorarea producţiei sau distribuţiei şi conferirea pentru consumatori a unei părţi echitabile din profitul care rezultă; în cazul înţelegerilor verticale care conţin obligaţii de vânzare exclusivă, va fi luată în considerare cota de piaţă a cumpărătorului în scopul determinării efectului global al acestor înţelegeri asupra pieţei.Dacă participanţii la înţelegere (furnizor sau cumpărător, după caz) deţin o cota de piaţă care depăşeşte pragul de 30%, nu există temei să se considere că aceste înţelegeri verticale antrenează în general avantaje de natura să compenseze efectele anticoncurenţiale pe care aceste acorduri le produc asupra concurenţei.În consecinţa, înţelegerile verticale convenite între agenţi economici a căror cotă de piaţă (furnizor sau cumpărător, după caz) nu depăşeşte 30% vor beneficia de exceptare pe categorii în conformitate cu prevederile prezentului regulament, iar înţelegerile verticale convenite între agenţi economici a căror cotă de piaţă (furnizor sau cumpărător, după caz) depăşeşte 30% pot beneficia de exceptare individuală în conformitate cu prevederile Regulamentului pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996, privind practicile anticoncurenţiale şi ale Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii referitoare la notificările prevăzute în Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 privind practicile anticoncurenţiale. + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1Prezentul regulament se aplică fără sa aducă atingere aplicării articolului 6 din lege, în ceea ce priveşte înţelegerile verticale.
 + 
Articolul 2În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos semnifica după cum urmează:a) "agenţi economici concurenţi" sunt furnizori actuali sau potenţiali pe aceeaşi piaţă a produsului care cuprinde produse sau servicii pe care cumpărătorul le consideră interschimbabile sau substituibile cu produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii din punct de vedere al caracteristicilor, preţului şi utilizării acestora;b) "obligaţia de non-concurenţa" reprezintă orice obligaţie directa sau indirecta care interzice cumpărătorului să producă, să cumpere, să vândă sau sa revândă produse sau servicii furnizate sau prestate de agenţi economici concurenţi, considerate substituibile sau interschimbabile cu produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii, sau orice obligaţie directă sau indirectă care impune cumpărătorului să achiziţioneze de la furnizor sau de la un alt agent economic desemnat de către furnizor mai mult de 80% din achiziţiile sale totale – însumând atât produse sau servicii prevăzute în contract cât şi produse sau servicii interschimbabile sau substituibile prezente pe piaţa relevantă – calculate pe baza valorii achiziţiilor efectuate în cursul anului precedent;c) "obligaţia de vânzare exclusiva" reprezintă orice obligaţie directă sau indirectă care impune furnizorului să vândă produsele sau serviciile care fac obiectul înţelegerii unui singur cumpărător din cadrul unui teritoriu delimitat, în vederea revânzarii sau a unei utilizări specifice;d) "sistem de distribuţie selectivă" este acel sistem de distribuţie în care furnizorul decide sa vândă produsele sau serviciile prevăzute în acord, direct sau indirect, numai distribuitorilor selecţionaţi pe baza unor criterii prestabilite, şi în care aceşti distribuitori se angajează să nu vândă aceste produse sau servicii altor distribuitori, neautorizaţi;e) "drepturile de proprietate intelectuală" includ drepturile de proprietate industrială, drepturile de autor şi drepturile conexe;f) "know-how"-ul reprezintă un ansamblu secret, substanţial şi identificat de informaţii practice nebrevetate, rezultat al experienţei furnizorului şi testate de acesta; în acest context, "secret" semnifică faptul că know-how-ul, în ansamblul acestuia sau într-o anume configuraţie sau asamblare a componentelor sale, nu este în general cunoscut sau accesibil cu uşurinţă; "substanţial" înseamnă ca know-how-ul trebuie să includă informaţii indispensabile pentru cumpărător în scopul utilizării, vânzării sau revânzarii produselor sau serviciilor prevăzute în acord; "identificat" reprezintă faptul că know-how-ul trebuie să fie descris într-o manieră suficient de completă care să permită să se verifice dacă îndeplineşte condiţiile de confidenţialitate şi substanţialitate;g) "cumpărător înseamnă un agent economic care, în virtutea unei înţelegeri care cade sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege cumpără pe cont propriu produse sau servicii în vederea revânzării lor, ca atare sau modificate;h) "înţelegere de agent" reprezintă cazul în care o persoană fizică sau juridică (agent/ reprezentant) este investită cu puterea de a negocia şi/sau de a încheia contracte pe contul altei persoane (comitent/ reprezentat), în numele propriu al agentului sau în numele comitentului, în scopul:– cumpărării de produse sau servicii de către comitent sau– vânzării de produse sau servicii furnizate de comitent.i) "reţele paralele de înţelegeri verticale" sunt reţele de înţelegeri verticale care conţin restricţionari având efecte similare pe piaţă.
 + 
Capitolul IIÎnţelegeri verticale care nu intră sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege + 
Articolul 3(1) Conform art. 8 alin. (1) din lege, prevederile art. 5 din lege nu sunt aplicabile agenţilor economici sau asociaţilor de agenţi economici a căror cifră de afaceri pentru exerciţiul financiar precedent convenirii înţelegerii verticale nu depăşeşte plafonul stabilit anual de către Consiliul Concurenţei şi cota de piaţă a fiecărui agent economic implicat în înţelegerea verticala nu depăşeşte 10% pe nici una dintre pieţele relevante afectate.În ceea ce priveşte restricţionarile inacceptabile prevăzute la art. 8 alin. (2) din lege, prevederile art. 5 alin. (1) din lege sunt aplicabile şi sub pragurile stabilite prin art. 8 alin. (1) din lege.(2) Prevederile art. 5 alin. (1) din lege nu sunt aplicabile înţelegerilor verticale convenite între agenţi economici care fac parte din acelaşi grup, aşa cum este acesta definit în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevăzute la art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996, şi în cazurile de concentrare economica”.(3) Prevederile art. 5 alin. (1) din lege nu sunt aplicabile înţelegerilor de agent propriu-zise, aşa cum sunt acestea detaliate în "Instrucţiunile privind aplicarea art. 5 din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale”.
 + 
Capitolul IIICondiţiile de exceptare pe categorii + 
Articolul 4(1) În conformitate cu art. 5 alin. (2) din lege şi în condiţiile prevederilor prezentului regulament, acordurile sau practicile concertate convenite între doi sau mai mulţi agenţi economici – fiecare operând, în scopul îndeplinirii acordului respectiv, la niveluri diferite ale lanţului producţie-distribuţie – referitoare la condiţiile în care părţile pot cumpăra, vinde sau revinde anumite produse sau servicii (denumite în continuare "înţelegeri verticale") sunt exceptate de la interdicţia prevăzută la art. 5 alin. (1) din lege. Prezenta exceptare se aplică în măsura în care aceste înţelegeri conţin restricţii de concurenţă care cad sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege (denumite în continuare "restricţionari verticale").(2) Exceptarea prevăzută la alin. (1) se aplică înţelegerilor verticale încheiate între o asociaţie de agenţi economici şi membrii săi, sau între o astfel de asociaţie şi furnizorii săi, doar în cazul în care toţi membrii asociaţiei sunt comercianţi en-detail de produse şi sub rezerva că nici unul dintre aceştia, împreuna cu grupul de agenţi economici din care face parte, să nu realizeze o cifră de afaceri totală anuală mai mare de 50 miliarde lei; înţelegerile verticale încheiate de către aceste asociaţii sunt acoperite de prezentul regulament, fără a fi prejudiciată aplicarea art. 5 alin. (1) din lege înţelegerilor orizontale încheiate de membrii asociaţiei şi deciziilor adoptate de asociaţie.(3) Exceptarea prevăzută la alin. (1) se aplică înţelegerilor verticale care conţin dispoziţii cu privire la acordarea drepturilor de proprietate întelectuală către cumpărător sau a dreptului de utilizare a acestora de către cumpărător cu condiţia ca aceste prevederi să nu constituie obiectul principal al acelor înţelegeri şi să fie legate în mod direct de utilizarea, vânzarea sau revânzarea de produse sau servicii de către cumpărător sau de către clienţii săi. Exceptarea se aplică respectivelor prevederi sub rezerva că, în legătură cu produsele sau serviciile prevăzute în acord, ele să nu comporte restricţionări ale concurenţei având obiect sau efect similar cu cele ale restricţionărilor verticale neexceptate în baza prezentului regulament.(4) Exceptarea prevăzută la alin. (1) nu se aplică înţelegerilor verticale convenite între agenţi economici concurenţi; totuşi, exceptarea se aplică în cazul în care agenţii economici concurenţi convin asupra unei înţelegeri verticale nereciproce şi îndeplinesc una din condiţiile următoare:a) cifra de afaceri anuală totală a cumpărătorului nu depăşeşte 100 miliarde lei,b) furnizorul este un producător şi un distribuitor de bunuri în timp ce cumpărătorul este un distribuitor care nu fabrică produse concurând produsele care fac obiectul acorduluic) furnizorul este un prestator de servicii prezent pe mai multe niveluri de comercializare, în timp ce cumpărătorul nu furnizează servicii concurente la nivelul la care cumpără serviciile prevăzute în acord.(5) Prezentul regulament nu se aplică înţelegerilor verticale care fac obiectul unei alte exceptări pe categorii.
 + 
Articolul 5Exceptarea prevăzută la art. 4 nu se aplică înţelegerilor verticale care, direct sau indirect, separat sau împreună cu alţi factori aflaţi sub controlul părţilor, au ca obiect:a) restrângerea libertăţii cumpărătorului de a-şi determina preţul de vânzare, fără a exclude posibilitatea furnizorului de a recomanda un preţ de vânzare, cu condiţia ca acest preţ să nu reprezinte un preţ fix sau minim de vânzare la care s-ar ajunge ca urmare a presiunilor exercitate sau a stimulentelor oferite de oricare dintre părţi;b) restricţionarea teritoriului în care, sau a clientelei căreia cumpărătorul poate să vândă produsele sau serviciile care fac obiectul acordului, cu următoarele excepţii:– restricţionarea vânzărilor active într-un teritoriu exclusiv sau către un grup exclusiv de clienţi, rezervate furnizorului sau alocate de către acesta altui cumpărător, când o astfel de restricţionare nu limitează vânzările făcute de clienţii cumpărătorului;– restricţionarea vânzărilor către consumatorii finali de către un cumpărător care operează la nivelul comercializării en-gros;– restricţionarea vânzărilor către distribuitori neautorizaţi de către membrii sistemului de distribuţie selectivă;– restricţionarea libertăţii cumpărătorului de a vinde părţile componente, livrate acestuia de către furnizor în vederea utilizării lor în procese de fabricaţie, unor clienţi care ar putea utiliza aceste componente pentru fabricarea unor produse similare cu cele fabricate de către furnizor;c) restricţionarea vânzărilor active sau a vânzărilor pasive către consumatorii finali, ale membrilor unui sistem de distribuţie selectivă care operează la nivelul comercializării en-detail, fără a afecta posibilitatea de a interzice unui membru al sistemului să opereze în afara spaţiilor de comercializare autorizate;d) restricţionarea livrărilor încrucişate între distribuitorii din cadrul unui sistem de distribuţie selectiva, inclusiv între distribuitorii care operează la niveluri diferite de comercializare;e) restricţionarea convenită între un furnizor de părţi componente şi un cumpărător care le utilizează în procese de fabricaţie, care limitează libertatea furnizorului de a vinde părţile componente ca piese de schimb către consumatori finali, prestatori de reparaţii sau alte servicii, neabilităţi de către cumpărător pentru prestarea acestor servicii conexe.
 + 
Articolul 6Exceptarea prevăzută la art. 4 nu se aplică nici uneia din următoarele obligaţii convenite prin înţelegeri verticale:a) orice obligaţie directă sau indirectă de non-concurenţă, a cărei durată este nedeterminată sau depăşeşte cinci ani; o obligaţie de non-concurenţă care poate fi reînnoită tacit după o perioadă de cinci ani va fi considerată ca fiind asumată pentru o durată nedeterminată; totuşi, această limitare a duratei la cinci ani nu se aplică atunci când produsele sau serviciile care fac obiectul acordului sunt vândute de către cumpărător în cadrul spaţiilor deţinute de furnizor sau închiriate de acesta de la terţe părţi care nu fac parte din grupul cumpărătorului, cu condiţia ca durata obligaţiei de non-concurenţă sa nu depăşească perioada folosirii spaţiilor de către cumpărător;b) orice obligaţie directă sau indirectă care determină cumpărătorul, ca după expirarea înţelegerii, să nu fabrice, cumpere, vândă sau revândă produse sau servicii, cu excepţia cazului în care această obligaţie:– priveşte produse sau servicii care sunt în concurenţa cu cele care fac obiectul înţelegerii,– este limitata la spaţiile în care cumpărătorul a operat pe parcursul înţelegerii,– este indispensabilă pentru protejarea know-how-ului transferat de către furnizor cumpărătorului, cu condiţia ca durata unei asemenea obligaţii de non-concurenţă să nu depăşească un an de la expirarea înţelegerii; această obligaţie cu referire la termenul de un an nu trebuie să aducă atingere posibilităţii de a interzice utilizarea şi dezvăluirea know-how-ului care nu a devenit public, pentru o durată nedeterminata;c) orice obligaţie directă sau indirecta care determină membrii unui sistem de distribuţie selectivă sa nu vândă produsele anumitor furnizori concurenţi.
 + 
Articolul 7(1) Sub rezerva prevederilor alin. (2) al prezentului articol, exceptarea prevăzută la art. 4 se aplică în condiţiile în care cota de piaţă deţinută de furnizor nu depăşeşte 30% din piaţa relevantă în care vinde produsele sau serviciile.(2) În cazul înţelegerilor verticale care conţin obligaţii de vânzare exclusivă, exceptarea prevăzută la art. 4 se aplică în condiţiile în care cota de piaţă deţinută de cumpărător nu depăşeşte 30% din piaţa relevantă în care cumpără produsele sau serviciile.
 + 
Capitolul IVPosibilitatea retragerii beneficiului exceptării pe categorii + 
Articolul 8Atunci când reţele paralele de restricţionari verticale similare acoperă mai mult de 50% din piaţa relevantă, chiar dacă fiecare înţelegere verticală care comportă restricţii specifice privind această piaţă relevantă îndeplineşte condiţiile de exceptare prin încadrarea în categoria definită la art. 4 alin. (1) din prezentul regulament, Consiliul Concurenţei poate decide retragerea beneficiului exceptării stabilit prin prezentul regulament şi tratarea acestora în contextul exceptării individuale.
 + 
Articolul 9În cazul în care se constată că o înţelegere verticală căreia i se aplică prezentul regulament are totuşi efecte incompatibile cu condiţiile prevăzute de art. 5 alin. (2), sau dacă agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care invocă beneficiul exceptării stabilit prin prezentul Regulament nu pot face dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la Capitolul III, Consiliul Concurenţei poate decide retragerea beneficiului exceptării stabilit prin prezentul regulament şi tratarea respectivei înţelegeri verticale în contextul exceptării individuale.
 + 
Capitolul VAspecte cu privire la calculul cifrei de afaceri şi al cotei de piaţă + 
Articolul 1O(1) Cota de piaţă prevăzută la art. 7 alin. (1) din prezentul regulament, se calculează, după caz, pe baza valorii sau volumului vânzărilor pe piaţă a produselor sau serviciilor care fac obiectul înţelegerii, cât şi a altor produse sau servicii vândute de către furnizor pe care cumpărătorul le consideră ca fiind substituibile din punct de vedere al caracteristicilor, a preţului şi a destinaţiei acestora. În scopul aplicării art. 7 alin. (2) din prezentul regulament, pentru calcularea cotei de piaţă sunt utilizate, după caz, valoarea sau volumul cumpărărilor pe piaţa.(2) În scopul aplicării pragului prevăzut la art. 7, se aplică următoarele reguli:a) cota de piaţă se calculează pe baza datelor referitoare la anul calendaristic anterior convenirii acordului;b) cota de piaţă include orice produse şi servicii furnizate distribuitorilor integraţi, în scopul vânzării;c) în cazul în care cota de piaţă este mai mare de 30%, dar nu depăşeşte 35%, exceptarea pe categorii continuă să se aplice timp de doi ani calendaristici consecutivi care urmează anului în care pragul a depăşit 30%;d) în cazul în care cota de piaţă depăşeşte 35%, exceptarea pe categorii continuă să se aplice timp de un an calendaristic consecutiv anului în care cota de 35% a fost depăşită;e) beneficiile prevăzute la literele c) şi d) nu se pot combina astfel încât să se depăşească o perioadă de doi ani calendaristici.(3) În analiza pe care agenţii economici o vor face pentru stabilirea cotei de piaţă în vederea comparării cu pragul prevăzut la art. 7 al prezentului regulament se vor aplica şi "Instrucţiunile cu privire la definirea pieţei relevante, în scopul stabilirii părţii substanţiale de piaţă".
 + 
Articolul 11(1) În scopul calculării cifrei de afaceri totale anuale în sensul art. 4 alin. (2) şi (4) lit. a) din prezentul regulament, se vor aplica prevederile conţinute în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevăzute la art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996, şi în cazurile de concentrare economica”.(2) Exceptarea pe categorii rămâne aplicabilă dacă, timp de doi ani financiari consecutivi, plafonul cifrei de afaceri anuale totale nu este depăşit cu mai mult de 10%.
 + 
Capitolul VIProcedura de stabilire a exceptării pe categorii + 
Articolul 12În baza prevederilor art. 5 alin. (5) din lege, înţelegerile verticale care intră sub incidenţa art. 5 alin. (1) şi îndeplinesc condiţiile prevăzute la Capitolul III sunt considerate legale, fără obligaţia notificării sau obţinerii unei decizii din partea Consiliului Concurenţei. Agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care invocă beneficiul exceptării stabilit prin prezentul Regulament sunt ţinuţi să facă dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute la Capitolul III.
 + 
Articolul 13În vederea stabilirii aplicabilităţii prevederilor prezentului Regulament, prezumţia de legalitate se va baza pe analiza pe care agenţii economici participanţi la o înţelegere verticală o vor face în conformitate cu lt; lt;Instrucţiunile privind aplicarea art. 5 din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale gt; gt; , atât în ceea ce priveşte incidenţa cu prevederile art. 5 alin. (1), cât şi în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la Capitolul III.
 + 
Capitolul VIIExceptări individuale + 
Articolul 14Următoarele înţelegeri verticale care cad sub incidenţa art. 5 alin. (1) din lege vor fi tratate de către Consiliul Concurenţei drept cazuri individuale, urmărindu-se îndeplinirea condiţiilor de la art. 5 alin. (2) din lege şi a procedurilor prevăzute în cazul dispensei în "Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996, privind practicile anticoncurenţiale” şi ale „Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii referitoare la notificările prevăzute în Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 şi 6 privind practicile anticoncurenţiale”:– înţelegerile în care furnizorul, respectiv cumpărătorul, are o cotă de piaţă care depăşeşte pragul de 30% prevăzut la art. 7 sau– înţelegerile în care cifra de afaceri totală a agenţilor economici implicaţi depăşeşte pragurile valorice prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (4) lit. a), cu îndeplinirea prevederilor art. 11 sau– înţelegerile care nu beneficiază de încadrarea în categoria exceptată prin prezentul regulament, în conformitate cu prevederile art. 8 şi 9.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii comune şi finale + 
Articolul 15(1) În aplicarea prezentului regulament, referirea la "agent economic", "furnizor" şi "cumpărător" include şi agenţii economici care fac parte din grupul fiecăruia din aceştia.(2) Agenţii economici care fac parte dintr-un grup sunt definiţi în "Instrucţiunile cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevăzute la art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996, şi în cazurile de concentrare economica”.
 + 
Articolul 16Plafoanele valorice, stabilite conform dispoziţiilor art. 4 alin. (2) şi alin. (4) prin raportare la cifra de afaceri, vor fi actualizate periodic prin ordin al Preşedintelui Consiliului Concurenţei, ţinîndu-se seama de evoluţia indicelui general al preţurilor şi tarifelor.
 + 
Articolul 17Exceptările acordate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament, prin decizie a Consiliului Concurenţei rămân valabile până la expirarea perioadei de exceptare, respectiv, a valabilităţii deciziei.
 + 
Articolul 18(1) Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României.(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul privind aplicarea art. 5 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 103/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 bis din 9 august 2002._____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x