REGULAMENT din 4 octombrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 66 din 28 ianuarie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 04/10/2018
ActulREFERIRE LAACORD 30/09/1997 ART. 11
ActulREFERIRE LAACORD 30/09/1997
ActulREFERIRE LAACORD 30/09/1997 ART. 13
ART. 15REFERIRE LAACORD 30/09/1997 ART. 15
ART. 15REFERIRE LAACORD 30/09/1997 ART. 14
ART. 20REFERIRE LAACORD 30/09/1997
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEPROTOCOL 12/12/2019
ActulAPROBAT DEPROTOCOL 04/10/2018
ActulCONTINUT DEPROTOCOL 04/10/2018
ActulREFERIT DEPROTOCOL 04/10/2018
ART. 2REFERIT DEPROTOCOL 12/12/2019
ART. 14REFERIT DEPROTOCOL 12/12/2019





Notă
Aprobat prin Protocolul din 4 octombrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 66 din 28 ianuarie 2019.
 + 
Dispoziții generalePrezentul Regulament privind apărarea împotriva inundațiilor și ghețurilor produse de cursurile de apă și de apele interne (denumit în continuare Regulament) are la bază Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Ucrainei privind cooperarea în domeniul gospodăririi apelor de frontieră, semnat la 30 septembrie 1997 la Galați, denumit în continuare Acord.În conformitate cu articolele 11 și 13 din Acord, prin Regulament se reglementează măsurile și activitățile premergătoare viiturilor, în timpul viiturilor și ghețurilor și după trecerea viiturilor, pe cursurile de apă, precum și pe canalele de desecare care intersectează sau formează frontiera de stat, în scopul obținerii eficienței maxime în activitatea părților, desfășurată pentru evacuarea viiturilor și a surplusului de apă, cu cele mai mici pierderi pentru economia națională.Datele referitoare la instituțiile competente ale părților, precum și obiectivele și instalațiile aferente sunt prezentate în anexele acestui regulament.Instituțiile competente ale părților își vor comunica anual, până la 31 decembrie, date privind toate modificările care au avut loc în datele conținute în anexe.Părțile vor face schimb de planuri-schemă ale zonelor de frontieră, pe care sunt indicate digurile de protecție, canalele care intersectează sau formează frontiera de stat, posturile hidrometrice, stăvilarele, și vor transmite, de asemenea, profilurile longitudinale și transversale ale sectoarelor de frontieră, ale canalelor și digurilor de protecție, în sistemul Baltic.În cazul modificării în plan a caracteristicilor canalelor, construcțiilor și instalațiilor, părțile se vor informa din timp asupra acestora.În scopul coordonării activității, părțile vor conveni anual planurile de măsuri de gospodărire a apelor de frontieră. În fiecare toamnă se va face o verificare a amenajărilor de apărare împotriva inundațiilor și ghețurilor de pe teritoriile ambelor state, încheindu-se cu aceste ocazii protocoale corespunzătoare.Părțile vor face anual schimb de experiență privind realizarea măsurilor de protecție împotriva inundațiilor.La elaborarea planurilor de dezvoltare în perspectiva gospodăririi apelor, în zonele de frontieră, părțile vor avea în vedere schimbul de informații privind măsurile preconizate, a căror realizare poate influența negativ regimul apelor de frontieră.Anual, părțile convin activitatea de gospodărire a apelor care se va desfășura în anul curent și care este preconizată în perspectivă, își transmit reciproc planurile convenite pentru lucrările de gospodărire a apelor, care au influență asupra regimului curgerii apelor de frontieră.În locurile critice din punctul de vedere al trecerii viiturilor (pe lângă poduri, construcții, consolidări de maluri, diguri), instituțiile competente de gospodărire a apelor stabilesc secțiunile de calcul al albiei râului, pentru care se vor face anual măsurători și evaluări.La fiecare 5 ani, pe baza metodologiei convenite, se verifică condițiile curgerii, se evaluează și se întreprind acțiuni pentru eliminarea cauzelor care duc la modificări nefavorabile ale regimului curgerii.Prevederile Regulamentului vor fi aplicate de către instituțiile competente ale părților, cuprinse în anexa nr. 1 la prezentul regulament.Pentru coordonarea acțiunilor în cazul producerii de fenomene hidrometeorologice periculoase și accidente la construcțiile hidrotehnice, instituțiile competente de gospodărire a apelor întrețin legături directe între ele, în care scop fiecare parte desemnează delegați competenți pentru a da informații în legătură cu apărarea împotriva inundațiilor și pentru a aplica în mod operativ măsurile ce decurg din prezentul regulament.În acest scop, delegații competenți pot avea permise de trecere a frontierei, în conformitate cu prevederile privind trecerea frontierei, prevăzute în Acord.
 + 
Capitolul IMăsuri ce trebuie luate și lucrări ce trebuie realizate înaintea perioadei de ape mari + 
Articolul 1Permanent, instituțiile competente de gospodărire a apelor ale părților, fiecare pe teritoriul statului său, iau următoarele măsuri:– asigurarea funcționării la parametrii optimi a fluxului informațional;– întreținerea în bună stare a digurilor din lungul cursurilor de apă și a digurilor acumulărilor nepermanente, precum și a altor construcții hidrotehnice;– dotarea liniilor de apărare împotriva inundațiilor cu materiale și unelte de apărare conform normativelor proprii ale fiecărei părți;– curățarea albiilor cursurilor de apă și îndepărtarea obstacolelor, pentru păstrarea capacității de curgere a apelor și ghețurilor;– întocmirea planurilor de apărare, conform normativelor proprii ale fiecărei părți. + 
Articolul 2Delegații competenți ai celor două părți se vor întâlni în toamna fiecărui an, până cel târziu la 1 noiembrie, pe teritoriile român și ucrainean, pentru a examina stadiul măsurilor luate privind acțiunea de apărare împotriva inundațiilor pe sectoarele cursurilor de apă prevăzute în anexa nr. 2 la Regulament. Constatările examinării vor fi consemnate într-un proces-verbal, ce va fi înaintat împuterniciților spre aprobare.
 + 
Capitolul IIMăsuri ce se întreprind și lucrări ce se realizează în timpul producerii fenomenelor hidrometeorologice periculoase și accidentelor la construcțiile hidrotehnice + 
Articolul 3În timpul producerii fenomenelor hidrometeorologice periculoase și accidentelor la construcțiile hidrotehnice, instituțiile competente de gospodărire a apelor acționează, fiecare pe teritoriul său și pe cheltuiala proprie, în baza planului de apărare, a legislației naționale proprii și a prevederilor prezentului regulament, asigură legătura permanentă între ele și coordonarea, în funcție de necesități, a acțiunilor de apărare împotriva inundațiilor. + 
Articolul 4Instituțiile competente de gospodărire a apelor se vor informa reciproc în perioada de apărare și în afara acesteia asupra oricăror măsuri sau evenimente legate de exploatarea construcțiilor hidrotehnice (lacuri de acumulare, stații de pompare etc.) care ar modifica esențial curgerea apelor în secțiunile de frontieră. + 
Articolul 5În timpul producerii fenomenelor hidrometeorologice periculoase și a accidentelor la construcțiile hidrotehnice, instituțiile competente de gospodărire a apelor iau următoarele măsuri, fiecare pe teritoriul propriu:– închiderea stavilelor din digurile de apărare împotriva inundațiilor, conform planului de apărare;– asigurarea cu materiale și unelte necesare a punctelor critice de apărare;– închiderea breșelor din diguri și din alte lucrări hidrotehnice, localizarea apelor revărsate și readucerea lor în albie;– înlăturarea pericolului ce poate fi provocat de ghețuri și zăpoare;– executarea intervențiilor necesare la lucrările de apărare periclitate. + 
Articolul 6În timpul acțiunii de apărare se efectuează legătura directă, permanentă, prin sistemul de telecomunicații existent, între instituțiile competente de gospodărire a apelor ale celor două părți, prin dispecerate.În situații extraordinare, instituțiile competente ale părților iau măsuri concordate pentru realizarea legăturilor directe după necesități.
 + 
Articolul 7Reprezentanți ai instituțiilor competente de gospodărire a apelor ale celor două părți se pot întâlni în perioada apelor mari, ori de câte ori se va considera necesar, pe teritoriul statului oricăreia dintre părți, pentru rezolvarea operativă a problemelor apărute.Crearea condițiilor necesare pentru rezolvarea acestora revine instituțiilor competente ale părții pe teritoriul statului în care există probleme.
 + 
Articolul 8Măsurile de apărare în perioada apelor mari se desfășoară în trei faze:a)faza I de apărare (pregătire pentru apărare);b)faza a II-a de apărare (apărare efectivă);c)faza a III-a de apărare (apărare intensivă, extraordinară).Instituțiile competente de gospodărire a apelor dispun luarea măsurilor prevăzute pentru fiecare fază de apărare atunci când nivelul apei atinge, la cel puțin una din mire, cotele prevăzute în anexele nr. 3a, 3b și 4a, 4b și dacă se așteaptă din amonte creșterea în continuare a nivelului apei.Instituțiile competente de gospodărire a apelor pot dispune încetarea fazei respective de apărare atunci când nivelul apei a scăzut sub cota corespunzătoare fazei respective prevăzută în anexele nr. 4a și 4b și se așteaptă în continuare scăderea nivelului apei.În cazul unor condiții excepționale, instituțiile competente de gospodărire a apelor pot dispune aplicarea măsurilor prevăzute pentru oricare din fazele de apărare, chiar înainte de atingerea nivelelor stabilite.Instituțiile competente de gospodărire a apelor își vor comunica reciproc, imediat, conform art. 6 din prezentul regulament, trecerea de la o fază de apărare la alta sau ieșirea din fazele de apărare, precum și modificarea valorilor mărimilor nivelurilor caracteristice de apărare.Mărimile caracteristice de apărare pentru cele trei faze sunt:A.pentru zonele îndiguite ale cursurilor de apă:– cota fazei I de apărare – atunci când nivelul apei ajunge la piciorul taluzului exterior al digului pe o treime din lungimea acestuia;– cota fazei a II-a de apărare – atunci când nivelul apei ajunge la jumătatea înălțimii dintre cota fazei I și cea a fazei a III-a de apărare;– cota fazei a III-a de apărare – atunci când nivelul apei ajunge la 0,5-1,5 m sub cota nivelurilor apelor maxime cunoscute sau sub cota nivelului maxim pentru care s-a dimensionat digul respectiv sau la depășirea unui punct critic;B.pentru zonele neîndiguite ale cursurilor de apă:– cota de atenție – nivelul apei la care pericolul de inundare este posibil după un interval de timp relativ scurt, în care se pot organiza acțiunile de apărare sau de evacuare;– cota de inundație – nivelul apei la care începe inundarea primului obiectiv;– cota de pericol – nivelul apei la care sunt necesare măsuri deosebite de evacuare a oamenilor și bunurilor, restricții la folosirea podurilor și căilor rutiere, precum și luarea unor măsuri deosebite în exploatarea construcțiilor hidrotehnice;C.pentru acumulări:a)fazele I, II și III de apărare sunt stabilite în funcție de nivelul apei în lac și se calculează de proiectantul lucrării în ecartul cuprins între nivelul normal de retenție (NNR) și cota creastă deversor;D.pentru comportarea barajelor:a)pragurile critice sunt stabilite de proiectantul lucrării pentru fiecare obiectiv, pe baza instrucțiunilor interne ale fiecărei părți, în funcție de:– nivelul apei în lac, când acesta depășește cota crestei deversorului;– atingerea unor valori-limită în comportarea construcției astfel:– pragul de atenție – valorile unora dintre parametri se apropie sau chiar depășesc domeniul considerat normal, fără ca starea generală de stabilitate a construcției să fie modificată;– pragul de alertă – modificări periculoase ale parametrilor de comportare cu evoluția spre forme incipiente de cedare;– pragul de pericol – barajul suferă modificări ce pot conduce la avarierea gravă sau la ruperea construcției. + 
Articolul 9În timpul fazei I de apărare, organele competente de gospodărire a apelor iau următoarele măsuri, fiecare pe teritoriul statului său:a)punerea în funcțiune a sistemului de supraveghere, informare și pază;b)verificarea construcțiilor și a instalațiilor de apărare, stabilirea măsurilor suplimentare de apărare, precum și urmărirea condițiilor de curgere;c)acumulările vor fi pregătite pentru exploatarea optimă (atenuare), în situația de viitură;d)închiderea stavilelor din diguri, conform prescripțiilor din regulamentele de exploatare proprii;e)citirea și înregistrarea nivelurilor și debitelor apelor la mirele din secțiunile menționate în anexele nr. 3a și 3b se fac la interval de 4 ore (0, 4, 8, 12, 16, 20), începând cu atingerea C.A., cu excepția fluviului Dunărea, pentru care se aplică propriile reguli de apărare datorită regimului hidrologic specific.Simultan cu transmisia nivelurilor apei se vor transmite și date privind nivelul de culminație și ora producerii la mirele din anexele nr. 3a și 3b. + 
Articolul 10În timpul fazei a II-a de apărare, instituțiile de gospodărire a apelor iau următoarele măsuri, fiecare pe teritoriul statului său:a)intensificarea activității sistemului de supraveghere, de informare și de pază;b)supravegherea și paza de zi și noapte a construcțiilor și a instalațiilor de apărare, urmărirea condițiilor de curgere, efectuarea, în funcție de necesități, a lucrărilor de apărare provizorii. Dispozitivele construcțiilor hidrotehnice vor fi exploatate în conformitate cu regulamentele proprii de exploatare;c)citirea și înregistrarea nivelurilor la mirele menționate în anexele nr. 3a și 3b pentru râurile Tisa, Someș, Tur, Crasna, Prut și Siret se vor face la interval de 4 ore (0, 4, 8, 12, 16, 20), care sunt asigurate de filialele competente ale administrației de hidrometeorologie pentru partea ucraineană și de instituțiile competente de gospodărire a apelor pentru partea română. Pentru toate râurile menționate în anexele nr. 3a și 3b se vor transmite suplimentar și în funcție de disponibilitate datele de la stațiile automate prevăzute în anexele nr. 3a și 3b la un interval de 2 ore începând de la ora „00“, care vor fi asigurate de instituțiile competente de gospodărire a apelor.Nivelurile înregistrate se vor comunica instituțiilor teritoriale competente de gospodărire a apelor ale celeilalte părți, într-un interval de o oră de la înregistrare.Totodată, se vor comunica reciproc și evenimentele mai importante în legătură cu condițiile de curgere a viiturii și starea lucrărilor de apărare împotriva inundațiilor.De asemenea se vor comunica reciproc datele privitoare la culminația undei de viitură, secțiunea, râul, Hmax., Qmax., ora producerii.În timpul fazei a II-a de apărare, instituțiile competente de gospodărire a apelor ale ambelor părți vor comunica prognoza hidrologică întocmită pentru mirele determinante precizate în anexele nr. 3a și 3b.
 + 
Articolul 11În timpul fazei a III-a de apărare instituțiile competente de gospodărire a apelor iau următoarele măsuri, fiecare pe teritoriul statului său:a)intensificarea activității sistemului de supraveghere, de informare și de pază;b)supravegherea și paza de zi și de noapte a construcțiilor și instalațiilor de apărare în locurile periclitate și, în caz de necesitate, luarea măsurilor excepționale de apărare;c)citirea și înregistrarea nivelurilor la mirele menționate în anexele nr. 3a și 3b pentru râurile Tisa, Someș, Tur, Crasna, Prut și Siret se vor face la interval de 4 ore (0, 4, 8, 12, 16, 20), care sunt asigurate de filialele competente ale administrației de hidrometeorologie pentru partea ucraineană și de instituțiile competente de gospodărire a apelor pentru partea română. Pentru toate râurile menționate în anexele nr. 3a și 3b se vor transmite suplimentar și în funcție de disponibilitate datele de la stațiile automate prevăzute în anexele nr. 3a și 3b la un interval de 2 ore începând de la ora „00“, care vor fi asigurate de instituțiile competente de gospodărire a apelor.Nivelurile și debitele critice se vor comunica imediat instituțiilor competente de gospodărire a apelor ale celeilalte părți. De asemenea se vor comunica reciproc datele conform anexelor nr. 3a și 3b privitoare la culminația undei de viitură, stația hidrometrică, râul, Hmax., Qmax. și ora producerii.Cu ocazia transmiterii nivelurilor și debitelor se vor comunica reciproc evenimentele mai importante în legătură cu condițiile de curgere a apei și starea lucrărilor de apărare care interesează cealaltă parte din punctul de vedere al apărării împotriva inundațiilor. De asemenea se vor comunica reciproc datele privitoare la culminația viiturilor;d)în cazul în care instituțiile de gospodărire a apelor ale uneia dintre părți apreciază că linia de apărare proprie nu va putea fi apărată în mod sigur, va informa fără întârziere instituțiile competente de gospodărire a apelor ale celeilalte părți.În timpul fazei a III-a de apărare, instituțiile competente de gospodărire a apelor ale ambelor părți vor comunica prognozele hidrologice întocmite pentru mirele precizate în anexele nr. 3a și 3b.
 + 
Articolul 12În cazul accidentelor la construcțiile hidrotehnice (ruperi de diguri, baraje etc.), instituțiile competente de gospodărire a apelor iau următoarele măsuri, fiecare pe teritoriul statului său:a)informarea neîntârziată a instituțiilor competente de gospodărire a apelor ale celeilalte părți asupra orei, locului și dimensiunii accidentului (lățime, adâncime etc.), asupra posibilităților limitării efectelor, precum și asupra altor situații care sunt importante pentru cealaltă parte din punctul de vedere al apărării împotriva inundațiilor;b)în cazul producerii accidentului la construcțiile hidrotehnice, partea afectată poate solicita suportarea cheltuielilor de către partea pe teritoriul statului căreia s-a produs accidentul;c)în cazuri extreme de extindere a pericolului de inundații în zone locuite, pe bază de înțelegere între împuterniciți sau reprezentanții acestora, se pot lua măsuri de inundare dirijată în zone nelocuite, pentru limitarea efectelor. Înțelegerea va reglementa și problemele suportării cheltuielilor financiare. Fiecare parte își va stabili dinainte, pe teritoriul propriu, zonele posibil a fi inundate dirijat, caracteristicile acestora pe planuri cu curbe de nivel, posibilitățile de evacuare ulterioară a apei acumulate, precum și condițiile precise în care măsura inundării dirijate va deveni operativă;d)continuarea fără întrerupere a lucrărilor de apărare împotriva inundațiilor pe restul liniei de apărare;e)informarea operativă a instituțiilor competente de gospodărire a apelor ale celeilalte părți asupra terminării lucrărilor de localizare.
 + 
Articolul 13Măsuri și lucrări specifice de apărare împotriva ghețurilor:a)măsurile de apărare împotriva ghețurilor se desfășoară în trei faze:– faza I poate fi ordonată atunci când gheața se desprinde și sloiurile se scurg pe cursurile de apă;– faza a II-a poate fi ordonată când sloiurile formează îngrămădiri;– faza a III-a poate fi ordonată când sloiurile s-au blocat, formând zăpoare.Fazele de apărare pot fi ordonate în cazurile sus-menționate numai atunci când fenomenele de gheață observate pot provoca creșterea în continuare și într-un mod periculos a nivelurilor;b)instituțiile locale de gospodărire a apelor urmăresc continuu fenomenele de gheață de la apariția gheții până la dispariția acesteia, iar de la începerea curgerii sloiurilor se informează reciproc zilnic, până la ora 12, despre grosimea gheții și despre evoluția fenomenelor de gheață;c)în cazul apariției fenomenelor de gheață extraordinare (formarea zăpoarelor, pornirea bruscă a gheții etc.) se informează reciproc, fără întârziere;d)instituțiile competente de gospodărire a apelor ale celor două părți sunt obligate reciproc, fiecare pe teritoriul statului său, să ia măsurile necesare pentru asigurarea curgerii nestânjenite a ghețurilor, în scopul evitării creșterilor periculoase ale nivelurilor apelor.Aceste măsuri se vor lua în funcție de necesități, indiferent de faza de apărare în care se găsesc.Intervențiile mai importante pentru eliminarea pericolului ghețurilor și care au influență asupra teritoriului statului celeilalte părți vor fi efectuate în mod coordonat, părțile informându-se reciproc asupra rezultatului acțiunii;e)necesitatea îndepărtării zăpoarelor de pe cursurile de apă care formează frontiera sau întretaie frontiera va fi adusă la cunoștința organelor grănicerești;f)referitor la fluviul Dunărea, intervențiile pentru eliminarea pericolelor produse de ghețuri sunt precizate într-un acord separat, încheiat între organele de transporturi din ambele țări.
 + 
Capitolul IIIMăsuri și lucrări după trecerea apelor mari + 
Articolul 14După trecerea apelor mari și încetarea activității de apărare, și anume după scăderea nivelului apei și dispariția pericolului real, instituțiile competente de gospodărire a apelor, fiecare pe teritoriul statului său, iau următoarele măsuri:– refacerea neîntârziată a construcțiilor de apărare deteriorate, pentru a fi aduse la capacitatea inițială de apărare;– întocmirea dărilor de seamă, ce vor cuprinde: funcționarea fluxului informațional, modul în care au fost îndeplinite prevederile prezentului regulament, datele și fenomenele caracteristice legate de curgerea viiturilor, de îndepărtarea pericolului provocat de ghețuri, de operațiunile și măsurile cele mai importante efectuate, de acțiunile de apărare, în această perioadă, a lucrărilor hidrotehnice și de apărare, precum și concluziile ce se desprind din acestea pentru viitor.Dările de seamă, ce constituie anexe la procesele-verbale și care vor fi schimbate de delegațiile competente ale celor două părți cu ocazia verificării lucrărilor de apărare, se analizează de către grupele de lucru și se aprobă de împuterniciți.Imediat după producerea viiturilor, în cel mai scurt timp posibil, părțile vor realiza în comun profile transversale în secțiunea de frontieră, pentru determinarea debitelor și nivelurilor maxime, precum și cartarea zonei inundate. + 
Articolul 15În perioada de ape mari și cu ghețuri, instituțiile competente de gospodărire a apelor ale celor doua părți, organizând și conducând acțiunile de apărare, fiecare pe teritoriul statului său, pot ajuta cealaltă parte pentru combaterea pericolului de inundații și ghețuri. Trecerea frontierei de către personalul muncitor, cu materiale, utilaje și mijloace de comunicație, pentru efectuarea unor lucrări, se face în conformitate cu prevederile art. 14 și 15 din Acord.
 + 
Capitolul IVInundații produse de ape interne + 
Articolul 16Curgerea apelor interne se face în modul următor:în zonele în care pe teritoriul român, respectiv ucrainean există sisteme de colectare și evacuare în emisari a apelor interne, evacuarea apelor până la capacitatea maximă a acestor sisteme se va face prin ele, precum și prin canalele existente care întretaie frontiera, în conformitate cu regulamentul de exploatare propriu al fiecărei părți.
 + 
Articolul 17Rețeaua de canale de desecare este exploatată de fiecare parte în conformitate cu regulamentele proprii. + 
Articolul 18Dacă se ating valorile prevăzute la stațiile hidrometrice din anexa nr. 6, părțile se vor informa reciproc cu privire la nivelurile apei până la scăderea acestora. Informațiile privind nivelurile apei se măsoară o data pe zi, la ora 8,00, și se transmit la ora 9,00 celeilalte părți.În cazul apariției pericolului de revărsare a apei din canale și producerii de inundații pe teritoriile Ucrainei sau României, părțile se informează reciproc de cel puțin două ori pe zi (la ora 9,00 și 21,00).
 + 
Articolul 19Odată cu transmiterea datelor cu privire la nivelurile apei, părțile se informează reciproc în legătură cu măsurile de protecție împotriva inundațiilor pe teritoriile statelor proprii, cu folosirea stațiilor de pompare, stăvilarelor, nodurilor hidrotehnice, precum și despre umplerea și golirea lacurilor de acumulare.Tranzitarea debitelor de apă la nivelele stabilite, conform anexei nr. 5, este realizată de către părți prin măsurile prevăzute în regulamentele proprii.
 + 
Articolul 20În perioada de pericol excepțional de inundații, instituțiile competente de gospodărire a apelor vor stabili legătura directă între ele și vor lua măsuri comune de accelerare a evacuării surplusului de apă, limitării zonei inundate și se va acorda ajutor reciproc, sub formă de forță de muncă, materiale și utilaje, mijloace de transport, conform celor stabilite în Acord. + 
Articolul 21Instituțiile competente ale părților se informează anual în legătură cu cauzele care au determinat viiturile și inundațiile din anul precedent, caracteristicile lor, cu experiența căpătată în activitatea de apărare și posibilitățile de perfecționare și organizare a metodelor de apărare. + 
Articolul 22După trecerea apelor mari, fiecare parte determină pe teritoriul statului său pagubele produse asupra râurilor, canalelor și construcțiilor hidrotehnice și stabilește măsurile de refacere a lucrărilor și de îmbunătățire a curgerii și evacuării apelor.Fiecare parte execută lucrări de refacere pe teritoriul statului său.Parametrii canalelor, lucrărilor de refacere și reparații trebuie să asigure trecerea debitelor de calcul prevăzute în anexa nr. 5. + 
Articolul 23La cererea uneia dintre părți, instituțiile competente de gospodărire a apelor se întrunesc, după trecerea viiturilor și inundațiilor, pentru verificarea generală a digurilor de protecție, consolidărilor de maluri, canalelor de desecare și a construcțiilor aferente, convin volumul lucrărilor de reparații, precum și perioada de realizare a acestora.Toate aceste lucrări se supun aprobării împuterniciților părților, prin schimb de scrisori.
 + 
Articolul 24Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament.Prezentul regulament va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care părțile se informează reciproc asupra îndeplinirii procedurilor interne necesare intrării în vigoare a Protocolului sesiunii împuterniciților.Prezentul regulament poate fi modificat și completat prin hotărârea împuterniciților. Modificările și completările Regulamentului vor intra în vigoare conform procedurii prevăzute în articolul precedent.
Semnat la …………….., la data de …………………, în două exemplare originale, fiecare în limba română și în limba ucraineană, ambele texte fiind egal autentice.
Împuternicitul Guvernului României,
…………….
Împuternicitul Guvernului Ucrainei,
…………….
 + 
Anexa nr. 1
Instituțiile competente ale părților + 
Pe teritoriul României: + 
Pentru date hidrologice:1.Ministerul Apelor și PădurilorDirecția managementul resurselor de apăCalea Plevnei nr. 46-48, sector 1, BucureștiTelefon: 0040 21 316 22 20Telefon/Fax: 0040 21 319 46 15www.apepaduri.gov.ro2.Administrația Națională „Apele Române“București, str. Edgar Quinet nr. 6, sector 1Telefon: +40 21 315 55 35 sau +40 21 315 13 01Fax: +40 21 315 55 35 sau +40 21 312 21 74E-mail: dispecer@rowater.rowww.rowater.ro3.Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a ApelorBucurești, șoseaua București-Ploiești nr. 97, sector 1Telefon: +40 21 318 11 15Fax: +40 21 318 11 16E-mail: relatii@hidro.rowww.inhga.roCentrul Național de Prognoze Hidrologice BucureștiTelefon: +40 21 317 99 94Fax: +40 21 317 99 95E-mail: comun@hidro.roE-mail: relatii@meteoromania.rowww.meteoromania.roBazinul râului Tisa4.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Someș – TisaCluj-Napoca, Str. Vânătorului nr. 17Telefon: +40 264 43 30 28Fax: +40 264 43 30 26E-mail: dispecerat@dast.rowater.ro5.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Someș – TisaSistemul de Gospodărire a Apelor MaramureșBaia Mare, Str. Hortensiei nr. 2Telefon: +40 262 22 52 97Fax: +40 262 22 62 66E-mail: sgamm@dast.rowater.ro6.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Someș – TisaSistemul de Gospodărire a Apelor Satu MareSatu Mare, Str. Mircea cel Bătrân nr. 8/ATelefon: +40 261 73 66 25Fax: +40 261 77 01 75E-mail: dispecer@sgasm.dast.rowater.ro; laborator@sgasm.dast.rowater.ro7.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Someș – TisaSistemul Hidrotehnic TisaSighetu Marmației, Str. Primăverii nr. 4Telefon: +40 262 31 16 23Fax: +40 262 31 16 23E-mail: sistemsg@sgamm.dast.rowater.roBazinul râurilor Prut, Siret și Suceava8.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Prut – BârladIași, str. Theodor Văscăuțeanu nr. 10Telefon: + 40 232 21 81 92Fax: + 40 232 21 38 84E-mail: dispecer@dap. rowater.ro9.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Prut – BârladSistemul de Gospodărire a Apelor BotoșaniBotoșani, str. Nicolae Iorga nr. 23Telefon: +40 231 58 40 64Fax: +40 231 58 40 65E-mail: dispecer@sgabt.dap.rowater.ro10.Administrația Națională „Apele Române“ – Exploatarea Complexă Stânca – CosteștiOrașul Ștefănești, județul BotoșaniTelefon: +40 231 56 42 47Fax: +40 231 56 43 21E-mail: stanca.nh@cliknet.roE-mail: cnar_stanca_is@iasi.astral.ro11.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă SiretBacău, str. Cuza Vodă nr. 1Telefon: + 40 234 51 54 66Fax: + 40 234 51 00 50E-mail: dispecer@das.rowater.ro12.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă SiretSistemul de Gospodărire a Apelor SuceavaSuceava, Str. Universității nr. 48Telefon: +40 230 21 68 35Fax: +40 230 52 34 67E-mail: dispecer@sgasv.das.rowater.ro13.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă SiretSistemul Hidrotehnic Independent SiretSiret, str. Alexandru cel Bun nr. 61Telefon: +40 230 28 07 36 Fax: +40 230 28 13 18E-mail: dispecerat.shsr@das.rowater.roBazinul râului Dunărea14.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – LitoralConstanța, bd. Mircea cel Bătrân nr. 122Telefon: + 40 241 67 30 24Fax: + 40 241 67 30 25E-mail: dispecer@dadl.rowater.ro15.Administrația Națională „Apele Române“ – Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – LitoralSistemul de Gospodărire a Apelor TulceaTulcea, str. Alex. Ciucurencu nr. 3Telefon: + 40 240 51 74 45Fax: + 40 240 51 41 45E-mail: dispecerat.tl@dadl.rowater.ro
 + 
Pentru date meteorologice:16.Ministerul MediuluiDirecția generală evaluare impact și controlul poluăriiBucurești, Bulevardul Libertății nr. 12, sector 5Telefon: +400 214 089 595Fax: +400 213 160 421E-mail: dorina.mocanu@mmediu.ro17.Administrația Națională de MeteorologieBucurești, șoseaua București-Ploiești nr. 97, sector 1Telefon: +40 21 318 32 40Fax: +40 21 316 31 43E-mail: relatii@meteoromania.ro
 + 
Pe teritoriul Ucrainei:1.Agenția de Stat a Resurselor de Apă din UcrainaKiev 01004, str. Velyka Vasylkivska nr. 8Telefon/fax: + 380 44 235-6046Е-mail: davr@davr.gov.ua, bilous@davr.gov.uaBazinul râului Tisa2.Direcția de Bazin a Resurselor de Apă – TisaUjgorod 88018, str. Slovianska Naberejna nr. 5Tel: (+ 380 312) 61-27-41, (+380 312) 61-27-34, (+380 312) 61-27-85Tel./Fax: (+380 312) 61-28-53E-mail: office@buvrtysa.gov.uaWeb: www.buvrtysa.gov.ua3.Centrul regional hidrometeorologic din Zakarpatia88018 Ujgorod, str. Slovianska Naberejna nr. 5Tel./Fax: +380 312 61-27-66; +380 312 61-71-23E-mail: agduzhgorod@meteo.gov.ua; hydroprouzhgorod@meteo.gov.uaWeb: http://www.gmc.uzhgorod.ua4.Sistemul interraional de gospodărire a apelor TiacevTeaciv 90500, str. Lazivska nr. 48Tel.: (+380 3134) 21-289Tel./Fax: (+380 3134) 21-172E-mail: tmuvg@buvrtysa.gov.ua5.Sistemul interraional de gospodărire a apelor VinogradovVinogradov 90300, str. Ivana Franca nr. 100Telefon/fax: + 380 3143 22-977E-mail: vmuvg@buvrtysa.gov.uaBazinul râurilor Prut, Siret și Suceava6.Direcția de Bazin a Resurselor de Apă Prut și Siret58013 Cernăuți, str. Geroiv Maidanu nr. 194 bTel.: +380 372 27-46-42, +380 372 53-92-00Fax: +380 372 27-46-42E-mail: dpbuvr@dpbuvr.gov.ua; dpbuuvr.cruz@gmail.comWeb: http://dpbuvr.gov.ua7.Centrul regional hidrometeorologic din regiunea Cernăuți58010 Cernăuți, str. Glinka nr. 1Telefon: + 380 372 52 69 38; +380 3725165 46Fax: +380 372 52 18 71E-mail: pgdchernivci@meteo.gov.ua; hydrochernivci@meteo.gov.uaBazinul râului Dunărea8.Direcția Regională de Gospodărire a Apelor Odessa65078 Odessa, str. Gaidara nr. 13Telefon: + 380 48 766-90-87Web: www.oouvr.gov.ua9.Direcția de Bazin a Resurselor de Apă – Fluviul Dunărea68600, Regiunea Odessa, Ismail, Bolgradsche șoseaua nr. 27-aTelefon: + 380 4841 4-0898Fax: + 380 4841 4-0898E-mail: dbuvr@ukrpost.uaWeb: http://www.dbuvr.davr.gov.ua10.Observatorul Hidrometeorologic Dunărea68609 Ismail, str. Gheroiv Stalingradu nr. 36Telefon: + 380 4841 7-5138E-mail: gidromet@dhmo.org.ua; mgdunau@meteo.gov.ua
 + 
Anexa nr. 2
Lista lucrărilor hidrotehnice existente în zonele de frontieră
de interes comun pe teritoriul României și pe teritoriul Ucrainei
 + 
Râul TisaPe teritoriul României:

Nr. crt. Denumire lucrare Lungime (m) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1 Dig mal drept pârâu Tarna Mare 6.400 89
2 Dig mal stâng pârâu Tarna Mare 6.800 89
3 Dig mal stâng valea Batarci 3.200 89
4 Dig mal drept valea Batarci 3.700 90
5 Dig mal drept valea Hija 1.100 138 intrare
6 Dig mal stâng valea Hija 1.100 139 intrare
7 Dig mal stâng pârâu Tarna Mică 1.800 114-115 ieșire
8 Dig mal drept pârâu Tarna Mică 1.800 134-135 intrare
9 Consolidare Remeți-Teceu 600 255-256
10 Epiuri Remeți-Teceu 150 (4 epiuri) 255-256
11 Consolidare Remeți-Teceu 600 258-260
12 Consolidare Remeț-Teceu 300 261-263
13 Regularizare albie Remeți-Teceu 1.000 264-265
14 Consolidare Remeți-Teceu 1.000 265-266
15 Consolidare Săpânța 1.500 267
16 Consolidare Săpânța 1.400 268
17 Regularizare Săpânța 610 271
18 Consolidare Săpânța 1.610 272
19 Consolidare Săpânța 1.000 274-273
20 Consolidare Săpânța 1.900 274-276
21 Consolidare Câmpulung la Tisa 200 277
22 Consolidare Câmpulung la Tisa 810 277-278
23 Consolidare Câmpulung la Tisa 100 278
24 Consolidare Câmpulung la Tisa 1.500 278-279
25 Consolidare Sarasău 2.700 280-282
26 Consolidare Sarasău 500 282
27 Regularizare Sarasău 1.700 282-284
28 Consolidare Sarasău 1.900 285
29 Consolidare Sarasău 650 286
30 Regularizare Sarasău 1.500 287
31 Consolidare Sighetu Marmației 1.100 288
32 Consolidare Sighetu Marmației 1.530 289
33 Consolidare Sighetu Marmației 1.500 290-291
34 Consolidare Sighetu Marmației 2.400 292
35 Consolidare Sighetu Marmației 450 296
36 Consolidare Sighetu Marmației 1.500 297
37 Regularizare Crăciunești 1.400 299
38 Consolidare Crăciunești 190 300
39 Consolidare Crăciunești 1.200 301-303
40 Regularizare Crăciunești 2.250 304-306
41 Consolidare Crăciunești 320 308
42 Regularizare Crăciunești 450 304-305
43 Consolidare Crăciunești 1.250 305-306
44 Consolidare Sighetu Marmației 650 294-295
45 Consolidare Valea Vișeului 1.250 317- 318
46 Consolidare Sighetu Marmației 750 294
47 Dig mal stâng râu Tisa, Sighet 4.864 289-296
48 Dig apărare front captare Crăciunești 1.400 301-303
49 Deponie sistematizată Remeți 3.500 264-266

Pe teritoriul Ucrainei:

Nr. crt. Denumire lucrare Lungime (km) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1 Consolidare mal râu Tisa, Hmeliv 0,27 315
2 Dig de apărare r. Tisa Hmeliv, Dilovoe, raion Rahiv 1,022 316-317
3 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,395 304-305
4 Dig mal drept râu Tisa, Velikii Becikov 2,4 304-306
5 Dig tip zid de sprijin, râu Tisa, Velikii Becikov 0,290 306
6 Dig râu Tisa, Velikii Becikov 0,42 307
7 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,11 304
8 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov-Solotvino 0,515 305
9 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov-Solotvino 0,215 304
10 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov-Solotvino 0,192 298
11 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,186 304
12 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,244 303-304
13 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 1,37 305-306
14 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,05 303-304
15 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 2,0 304-305
16 Consolidare mal râu Tisa, Velikii Becikov 0,93 304-306
17 Consolidare mal râu Tisa, Bila Țercva 0,665 298
18 Consolidare mal râu Tisa, Solotvino 1,2 293
19 Dig de apărare mal Tisa, Solotvino, zona SH 0,277 292
20 Consolidare mal râu Tisa, Solotvino 0,512 291
21 Consolidare mal râu Tisa, captare apă Solotvino 0,11 285
22 Consolidare mal râu Tisa, Solotvino 0,77 284
23 Consolidare mal râu Tisa, Solotvino 0,06 283-284
24 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 0,728 279
25 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 0,594 276
26 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 3,034 275
27 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 2,825 274
28 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 1,2 264
29 Consolidare mal râu Tisa, Tereșva 0,660 275
30 Consolidare mal râu Tisa, Hrușevo 0,05 273
31 Consolidare mal râu Tisa, Tereșva 0,045 271
32 Consolidare mal râu Tisa, Tereșva 0,552 268
33 Consolidare mal râu Tisa, Tereșva 0,435 270
34 Consolidare mal râu Tisa, Tereșva 0,95 274
35 Dig de apărare mal Tisa, Tereșva, s. Tereșva 1,5 272-274
36 Consolidare mal râu Tisa, Bedevlea sector 2 0,316 267
37 Consolidare mal râu Tisa, Bedevlea 0,564 267
38 Consolidare mal râu Tisa, Bedevlea 0,26 265
39 Consolidare mal râuTisa, Bedevlea 0,270 268
40 Dig de apărare mal Tisa, Tereșva, s. Bedevlea 1,34 + 0,61 + 0,31 = 2,26 265-267
41 Consolidare mal râu Tisa, amonte canale hidroameliorative Tiacev 0,247 267
42 Consolidare mal râu Tisa, Tiacev 4,344 261
43 Consolidare mal râu Tisa, Tiacev 2,26 260
44 Dig de apărare mal Tisa, Tiacev 3,14 255-260
45 Consolidare mal râu Tisa, Tiacev 1,78 257
46 Consolidare mal râu Tisa, Tiacev 0,335 255
47 Consolidare mal râu Tisa, Tiacev 0,660 254
48 Canal Tarna Mică 3,9 Hudea, raion Vinogradovo
49 Subtraversări din tuburi 2 x 150 Hm 28 + 00 Hm 35 + 74 Hm 38 + 40
50 Canal Batarci-Tarna Mare 2,2 Holmoveț Ciornotesiv
51 Pod din beton armat canal Batarci-Tarna Mare - Hm 21 + 60
52 Canal Klinovski 10,0 În raza localităților Nevetlenfolu Klinovo
53 Subtraversare din tuburi TP-100, canal Klinovski Hm 82 + 40
54 Dig râu Tur 2,9 Zabolotea

 + 
Fluviul DunăreaPe teritoriul României:

Nr. crt. Denumire lucrare Lungime (km) Observații
1 Dig de apărare al incintei agricole I.C. Brătianu-Isaccea 50 36 km pe frontiera cu Ucraina
2 Dig de apărare al incintei agricole Sireasa 29
3 Dig de apărare al incintei agricole Pardina-Chilia 35
4 Dig de apărare al incintei agricole Ostrov Tătaru 12
5 Dig de apărare al incintei piscicole Popina 20
6 Dig de apărare al incintei piscicole Chilia 5
Total 127

Pe teritoriul Ucrainei:

Nr. crt. Denumirea lucrării Lungime (km) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1 Dig localitatea Reni – „Viketa“ 6
2 Dig „Viketa“ – „Orlovski“ 14,4
3 Dig „Orlovski“ – „Prorva“ 2,5
4 Dig „Prorva“ – „Scunda“ 14,6
5 Dig „Scunda“ – „km 105“ 19,4
6 Dig „105 km“ – „Repida“ 8,4
7 Dig „Repida“ – localitatea Ismail 1,7
8 Dig localitate Ismail – „Hromadskii“ 6,7
9 Dig localitate Kislița – „Kofa“ 13,4
10 Dig „Kofa“ – localitatea Chilia 6,6
11 Dig Insula Stepovei 15
12 Dig Insula Kislițkei 56
13 Dig localitatea Chilia – „Mișkolhoznii“ 7,8
14 Dig „Mișkolhoznii“ – „Sasik“ 13,1
15 Dig braț Solomonovei „0-6 km“ 5,3
16 Dig transversal 1,1
Total 192,0

 + 
Râul PrutPe teritoriul României:

Nr. crt. Denumire lucrare Lungime (km) Localizare
1 Oroftiana I – apărare mal 1 1,575 Comuna Suharău, județul Botoșani
2 – apărare mal 2 1,100 Comuna Suharău, județul Botoșani
3 – apărare mal 3 1,200 Comuna Suharău, județul Botoșani
4 Oroftiana II 1,270 Comuna Suharău, județul Botoșani
5 Baranca 1 1,026 Localitatea Baranca-Hudești, județul Botoșani
6 Baranca 2 0,827 Localitatea Baranca-Hudești, județul Botoșani
7 Baranca 3 2,170 Localitatea Baranca-Hudești, județul Botoșani
8 Baranca 4 0,570 Localitatea Baranca-Hudești, județul Botoșani
9 Bajura 1,220 Localitatea Darabani, județul Botoșani
Total 10,958

Pe teritoriul Ucrainei:

Nr. crt. Denumirea lucrării Lungime (km) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1 Consolidare de mal râu Prut, localitatea Mămăliga, raion Novoselițkii 1,8 919-922
2 Consolidare de mal râu Prut, localitatea Draniția, raion Novoselițkii 3,5 916-917
3 Consolidare de mal râu Prut, localitatea Kosticiani, raion Novoselițkii 4,1 914-915
4 Consolidare de mal râu Prut, localitatea Vancikivții, raion Novoselițkii 2,6 911-913
5 Consolidare de mal râu Prut, localitatea Tarasivții, raion Novoselițkii 3,7 905-908
Total 15,7

 + 
Râul SiretPe teritoriul României:

Nr. crt. Denumire lucrare Volum (milioane mc) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1. Acumulare Rogojești Volum NNR = 34,92 Barajul – 17 km aval de frontiera de stat

Pe teritoriul Ucrainei:

Nr. crt. Denumirea lucrării Lungime (km) Localizare față de SF (stâlp frontieră)
1 Consolidare de mal râu Siret la Tereblecea 0,5 0,7 km amonte de frontiera de stat
2 Consolidare de mal râu Siret la Iordănești 0,8 15 km amonte de frontiera de stat
3 Consolidare de mal râu Siret la Cerepkivka 2,7 5 km amonte de frontiera de stat
Total 4,0

 + 
Râul Suceava și afluențiPe teritoriul României: La data prezentului regulament nu există lucrări hidrotehnice pe teritoriul României, pe sectorul comun de frontieră.Pe teritoriul Ucrainei: La data prezentului regulament nu există lucrări hidrotehnice pe teritoriul Ucrainei, pe sectorul comun de frontieră.
 + 
Anexa nr. 3a
Stațiile hidrometrice care participă la informarea privind viiturile, aflate pe teritoriul României

Râul Punct de observare Cod Nivel față de „0 miră“ peste cota de atenție/ debit (cm/mc/s) Precipitații (mm) Rezerva de apă în stratul de zăpadă (mm) Grosimea stratului de zăpadă (cm) Temperatura aerului (°C) Fenomene gheață Nivel începere transmisie avertizări (cm)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tisa Valea Vișeului 44100 x/- - - CA = 150
Tisa Sighetu Marmației 44102 x/x - - x CA = 230
Vișeu Moisei 44112 x/- - - CA = 260
Vișeu Bistra 44119 x/x x x x x x CA = 220
Iza Vadu Izei 44149 x/x x x x x x CA = 300
Iza Săcel 44142 x/x x x x x x CA = 80
Siret Siret 42702 x/x x x x x x CA = 250
Prut Oroftiana 42943 x/- x - - x CA = 370
Someș Satu Mare 44220 x/x x x x x x CA = 500
Tur Turulung 44188 x/x x x x x x CA = 360
Crasna Domănești 44192 x/x x x x x x CA = 400

Observații: informarea referitoare la rezervele de apă din stratul de zăpadă se transmite până la 1 ianuarie la fiecare 10 zile, iar după 1 ianuarie la fiecare 5 zile. Informarea începe odată cu existența unui strat de zăpadă mai mare de 5 cm.Forma informației: sub formă de text în limba engleză.Mod de transmitere: instituțiile competente ale părții române transmit instituțiilor competente ale părții ucrainene prin e-mail.

 + 
Anexa nr. 3b
Stațiile hidrometrice care participă la informarea privind viiturile, aflate pe teritoriul Ucrainei

Râul Punct de observare Cod Nivel față de „0 miră“ peste cota de atenție/ debit (cm/mc/s) Precipitații (mm) Rezerva de apă în stratul de zăpadă (mm) Grosimea stratului de zăpadă (cm) Temperatura aerului (°C) Fenomene gheață Nivel începere transmisie avertizări (cm)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tisa Rahiv 44006 x/x x x x x x 300
Tisa Dilove 44007 x/- x x x x x 230
Tisa Velikii Becikiv 44010 x/- x x x x x 309
Tisa Tiacev 44013 x/- x x - x 340
Tisa Neagră Iasinia 44025 x/x x x x - 300
Tisa Albă Lughi 44028 x/- x - - 80
Tereșva Usti-Ciorna 44034 x/x x x x x x 260
Tereșva Nereșnița 44036 x/- x x x x x 120
Prut Iaremcea (Dora) 42137 (42176) x/x - x - x - (x) x - x - 500 -
Prut Kolomia 42140 x/- - x x 600
Prut Cernăuți 42148 x/x x x x x x 430
Ceremuș Usterichi 42187 x/x x - x x 300
Ceremuș Kuti 42191 -/- x x - -
Ceremușu Alb Iablonița 42194 x/x x - x x 400
Ceremușu Negru Verhovina 42198 x/x x - x x 600
Siret Storojineț 42130 x/x x x x x x 550

Observații: informarea referitoare la rezervele de apă din stratul de zăpadă se transmite până la 1 ianuarie la fiecare 10 zile, iar după 1 ianuarie la fiecare 5 zile. Informarea începe odată cu existența unui strat de zăpadă mai mare de 5 cm.Forma informației: sub formă de text în limba engleză.Mod de transmitere: instituțiile competente ale părții ucrainene transmit instituțiilor competente ale părții române prin e-mail.

 + 
Anexa nr. 4a
Datele stațiilor hidrometrice la care începe și se termină
serviciul de protecție împotriva inundațiilor, pe teritoriul României

Nr. crt. Sectorul de protecție Post hidrometric de calcul Cotele de apărare (cm)
Denumire râu Cod stație Denumire Cota „0“ a postului mMB Nivel maxim (cm) An I (C.A.) II (C.I.) III (C.P.)
1 Tisa 44100 Valea Vișeului 331,14 362 05.11.1998 150 200 260
2 Tisa 44102 Sighetu Marmației 263,45 436 05.11.1998 230 280 350
3 Vișeu 44112 Moisei 601,50 418 22.07.1974 260 330 420
4 Vișeu 44119 Bistra 359,60 520 13.05.1970 220 300 370
5 Iza 44149 Vadu Izei 276,00 512 13.05.1970 300 390 520
6 Iza 44142 Săcel 515,47 250 12.05.1970 80 120 160
7 Someș 44220 Satu Mare 118,70 885 15.05.1970 500 600 900
8 Tur 44188 Turulung 124,94 566 14.05.1970 360 420 540
9 Crasna 44192 Domănești 112,76 646 20.05.1991 400 500 550
10 Siret 42702 Siret 299,94 425 29.06.2010 250 300 350
11 Prut 42943 Oroftiana 123,47 867 26.07.2008 370 470 650
12 Dunăre 42053 Grindu + 0,31 631 24.04.2006 F I 454 F II 529 F III 604
13 Dunăre 42055 Isaccea + 0,07 538 16.07.2010 F I 320 F II 508 F III 520
14 Dunăre braț Chilia 42056 Ceatal Ismail Pătlăgeanca + 0,01 474 26.04.2006 350 400 450
15 Dunăre braț Chilia 42058 Pardina – 0,42 412 30-31.05.1970 F I 279 F II 332 F III 384
16 Dunăre braț Chilia 42059 Chilia – 0,186 268 30-31.05.1970 F I 135 F II 190 F III 250
17 Dunăre braț Chilia 42060 Periprava – 0,56 241 24.02.1969 F I 120 F II 165 F III 230

 + 
Anexa nr. 4b
Datele stațiilor hidrometrice la care începe și se termină
serviciul de protecție împotriva inundațiilor, pe teritoriul Ucrainei

Nr. crt. Sectorul de protecție Post hidrometric de calcul Cotele de apărare (cm)
Denumire râu Cod stație Denumire Cota „0“ a postului mMB Nivel maxim (cm) An I (C.A.) II (C.I.) III (C.P.)
1 Tisa 44006 Rahiv 429,73 575 05.03.2001 300 400 490
2 Tisa 44007 Dilove 345,6 509 05.03.2001 230 250 320
3 Tisa 44010 Velikii Becikiv 294,78 632 27.07.2008 309 320 420
4 Tisa 44013 Tiacev 209,06 745 05.03.2001 340 600 730
5 Tisa Neagră 44025 Iasinia 646,50 464 23.03.1964 300 330 410
6 Tisa Albă 44028 Lughi 602,05 264 1970 80 120 170
7 Tereșva 44036 Nereșnița 298,38 349 01.06.1962 120 170 230
8 Tereșva 44034 Usti Ciorna 523,86 382 05.03.2001 260 310 360
9 Prut 42148 Cernăuți 155,89 1.038 09.06.1969 430 500 600
10 Siret 42130 Storojineț 345,28 836 13.07.1969 550 600 630
11 Dunăre 42801 Reni + 0,36 581 06.07.2010 - 535 569
12 Dunăre braț Chilia 42804 Ismail – 0,18 420 22.05.1970 - 370 400
13 Dunăre braț Chilia 42808 Chilia – 0,33 282 02.04.1942 - 265 350
14 Dunăre braț Chilia 42714 Vâlcov – 0,75 241 24.02.1969 - 155 185

 + 
Anexa nr. 5
Lista canalelor care formează sau sunt întretăiate
de frontiera româno-ucraineană și cele mai importante caracteristici

Nr. crt. Denumire canal Direcție curgere Suprafața bazin hidrografic (kmp) Caracteristici canale Calculate Lungime canal (km) Cotele de pregătire pentru apărare (cm)
România Ucraina Total Lățime fund (m) Pantă taluz Cotă fund secțiune frontieră Pantă fund (%) Nr. secțiune frontieră Nivel apă mMB Q apă, mc/s România Ucraina I (CA) II (CI) III (CP)
1. Tarna Mică R-U 3,0 30,0 33,0 4,0 1: 2 139,51 MB 0,55 2 140,60 21,0 3,3 3,9 100 150 200
2. Batarci R-U 92,0 3,3 95,3 4,0 1:1,5 129,70 MB 0,28 1 133,67 97,0 11,0 2,5 150 200 250
3. Klinovski (CPE 3) R-U 2,0 15,0 17,0 2,0 1:1,5 123,10 MB 0,20 1 123,55 0,47 2,2 10,0 100 150 200
4. Egher (CPE 2) R-U 62,0 4,1 66,1 1,0 1: 2 123,05 MB 0,23 1 123,15 1,23 3,4 2,7 170 220 270

NOTĂ:R – RomâniaU – Ucraina

 + 
Anexa nr. 6
Lista canalelor situate pe teritoriul României pentru care se prevede
transmiterea informațiilor privind protecția împotriva inundațiilor din ape interne

Nr. crt. Bazin Denumire canal Amplasare puncte de observație Direcție curgere (pe canale) Calcule Condiții începere/încheiere informare (pe posturi hidrometrice, nivele – cm)
Pichetaj Cota „0“ grafic Nivel (cm) Debit apă (mc/s)
1. Tisa Tarna Mică BF 135 140,5 U-R-U 150 21,0 150 cm
2. Tisa Batarci BF 89 - R-U 360 97,0 200 cm
3. Tisa Klinovski (CPE 3) 123,12 R-U 130 0,47 150 cm
4. Tisa Egher (CPE 2) 123,02 R-U 250 0,23 220 cm

NOTĂ:R – RomâniaU – UcrainaCPE – Canal principal de evacuare–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x