REGULAMENT din 4 octombrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 19 octombrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1224 01/10/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 25REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ART. 25REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1224 01/10/2008
ActulAPROBAT DEHG 981 04/10/2001

privind valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, scoase din funcţiune potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor.
 + 
Articolul 2Prin bunuri scoase din funcţiune, în sensul prezentului regulament, se înţelege mijloacele fixe scoase din funcţiune care mai pot fi folosite, obiectele de inventar şi materialele rezultate în urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din funcţiune în starea în care se afla, cu excepţia mijloacelor fixe care aparţin domeniului public al statului, precum şi cu excepţia clădirilor şi a terenurilor.
 + 
Articolul 3Fac obiectul valorificării următoarele bunuri:a) mijloacele fixe scoase din funcţiune, cu resursele de funcţionare îndeplinite sau neindeplinite, care mai pot fi folosite şi care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;b) mijloacele fixe scoase din funcţiune, cu resursele de funcţionare neindeplinite, în stare de nefunctionare, care pentru repunere în stare de funcţionare (reparare) necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea lor de înlocuire;c) care nu au putut fi improspatate sau a căror păstrare în depozite ar duce la deprecieri sau stări periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercări în laborator;d) obiectele de inventar şi materialele rezultate în urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din funcţiune, declasate sau propuse pentru casare;e) rezultate în urma casării bunurilor prevăzute la art. 2.
 + 
Articolul 4Pentru bunurile a căror valorificare a fost aprobată se interzice efectuarea oricăror lucrări ce necesita consum de manopera şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stării tehnice în care se aflau la data întocmirii procesului-verbal de scoatere din funcţiune.
 + 
Articolul 5Bunurile prevăzute la art. 3, aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate din afară sistemului naţional de apărare, precum şi cele dezafectate de dotarea specific militară pot fi valorificate prin licitaţie publică deschisă cu strigare.
 + 
Articolul 6(1) Bunurile care implica apărarea tarii, ordinea publică şi siguranţa naţionala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datorită caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate din afară sistemului naţional de apărare pot fi valorificate la intern către agenţii economici acreditaţi în comercializarea unor asemenea bunuri, prin selecţie de oferte sau prin negociere directa.(2) Procedura prin selecţie de oferte se aplică în situaţia în care se prezintă cel puţin 2 agenţi economici acreditaţi în comercializarea bunurilor respective.(3) Procedura prin negociere directa se aplică în situaţia în care se prezintă un singur agent economic acreditat în comercializarea bunurilor respective.(4) Deşeurile rezultate în urma delaborarilor pot fi valorificate prin agenţi economici români producători de muniţii, prin negocierea preţului.
 + 
Articolul 7La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor poate participa orice persoană fizica sau juridică care prezintă până la data desfăşurării şedinţei de licitaţie următoarele documente:a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria unităţii organizatoare;b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice române, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie.
 + 
Capitolul 2Evaluarea bunurilor + 
Articolul 8(1) Bunurilor materiale disponibilizate, propuse a fi valorificate prin vânzare la licitaţie, li se va stabili valoarea de către o comisie de evaluare compusa din 3-5 membri, numita prin ordin al şefului unităţii organizatoare a licitaţiei.(2) Din comisia de evaluare fac parte în mod obligatoriu conducătorul compartimentului de specialitate, reprezentantul compartimentului financiar-contabil, precum şi alţi specialişti.
 + 
Articolul 9(1) Comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor materiale care urmează să fie valorificate, în care se va stabili preţul iniţial de vânzare şi, după caz, preţurile diminuate, care vor fi avizate de şeful unităţii organizatoare a licitaţiei şi vor fi aprobate de ordonatorul principal de credite, după ce au fost vizate pentru controlul financiar preventiv propriu.(2) La evaluarea bunurilor se va avea în vedere metodologia stabilită prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.
 + 
Capitolul 3Organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor + 
Articolul 10(1) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al căror preţ iniţial de vânzare este de peste 10.000.000 lei, structurile abilitate prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale vor publică anunţurile de vânzare prin licitaţie într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru licitaţie.(2) Publicitatea vânzării se face şi prin afişare de către unităţile militare gestionare la sediul propriu, precum şi la sediul administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează, cu 15 zile înainte de desfăşurarea licitaţiei.(3) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al căror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei, unităţile militare gestionare vor face publică data stabilită pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează, cu 15 zile înainte de desfăşurarea licitaţiei.
 + 
Articolul 11Anunţul privind vânzarea prin licitaţie publică deschisă cu strigare cuprinde:a) denumirea şi adresa unităţii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile care fac obiectul licitaţiei;b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;c) numărul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile care fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie;d) preţul de pornire a licitaţiei;e) cota de cheltuieli de participare la licitaţie;f) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie.
 + 
Articolul 12(1) Licitaţiile se organizează de către unităţile centrale, organe de inzestrare pentru toate bunurile de resortul lor aprobate să fie valorificate prin vânzare, scop în care acestea numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizării licitaţiei, comisia de licitaţie formată din 5-7 membri, cu următoarea componenta:a) preşedinte – reprezentantul unităţii centrale care organizează licitaţia;b) secretar – reprezentantul unităţii deţinătoare a bunului;c) membri:– şeful compartimentului financiar-contabil al unităţii deţinătoare a bunurilor;– cel puţin câte un specialist din unitatea centrala şi din unitatea deţinătoare;– un jurist (consilier juridic).(2) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitaţie.(3) Locul de desfăşurare a licitaţiei se stabileşte de organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea unităţilor militare gestionare ale bunurilor şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
 + 
Articolul 13(1) Garanţia de participare la licitaţie, stabilită de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul unităţii militare organizatoare a licitaţiei ori va fi plătită la casieria acestei unităţi cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea desfăşurării licitaţiei.(2) Nu sunt admise la licitaţie persoanele fizice sau juridice care nu au depus garanţia de participare la licitaţie solicitată de organizatorul licitaţiei.(3) Garanţia de participare la licitaţie se returnează persoanelor cărora nu li s-a adjudecat bunul licitat.
 + 
Articolul 14Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpărător membrii comisiei de evaluare, ai comisiei de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, părinţii, socrii sau cumnatii acestor membri.
 + 
Articolul 15(1) Organizatorul licitaţiei întocmeşte următoarele documente:a) caietul de sarcini;b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, pe baza celei întocmite de unitatea militară gestionara;c) raportul de evaluare;d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie; în tabelul întocmit de comisia de licitaţie se vor înscrie persoanele care au depus taxa de participare, garanţia şi celelalte documente solicitate de organizatorul licitaţiei;e) anunţul publicitar.(2) Caietul de sarcini cuprinde:a) obiectul licitaţiei;b) cantitatea oferită;c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;d) modalităţile de plată;e) termenul limita de prezentare de către licitatori a documentelor prevăzute la art. 7;f) data şi locul de desfăşurare a licitaţiei;g) modul de desfăşurare a licitaţiei;h) cuantumul garanţiei care trebuie să fie depusa de către solicitanţi pentru a fi admişi la licitaţie şi locul de depunere a acesteia;i) modelul de contract (ca anexa);j) modelul declaraţiei licitatorului privind acceptarea proiectului de contract;k) clauze asiguratorii privind:– pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigătorul licitaţiei renunţa la cumpărarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpărare;– neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintă toate documentele sau care prezintă documente incomplete;l) alte condiţii şi precizări pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar să le introducă.
 + 
Articolul 16Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de desfăşurarea licitaţiei.
 + 
Articolul 17Licitatorul examinează documentele licitaţiei şi, dacă are nevoie de date suplimentare, le solicita în scris organizatorului licitaţiei care va răspunde în scris la toate solicitarile primite, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor de către licitatori.
 + 
Articolul 18(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificări documentelor licitaţiei, din proprie iniţiativă sau ca urmare a solicitării licitatorilor.(2) Modificările la documentele licitaţiei vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau prin fax, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor.(3) Omiterea vreunei informaţii din documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzătoare faţă de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.(4) Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitaţie. În această sumă se includ valoarea caietului de sarcini şi a fisei tehnice, precum şi cheltuielile de organizare şi desfăşurare a licitaţiei.
 + 
Articolul 19Comisia de licitaţie analizează documentele prezentate, cu doua zile înainte de începerea licitaţiei, şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie verifica dosarele cu documentele licitaţiei şi dacă publicitatea s-a făcut conform prevederilor prezentului regulament.
 + 
Articolul 20Solicitanţilor care prezintă chitanţele de plată a garanţiei şi a taxei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amănunţită a bunurilor materiale fără punerea în funcţiune sau fără efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau piese de schimb şi materiale).
 + 
Articolul 21(1) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei preşedintele comisiei de licitaţie, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea acesteia.(2) Desfăşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:a) preşedintele comisiei de licitaţie anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie;b) participanţii la licitaţie prezintă oferta de preţ prin strigări, respectând condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;c) preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferită de licitant;d) dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma;e) licitaţia se declara închisă după anunţarea verbală a castigatorului de către preşedintele comisiei de licitaţie şi după întocmirea procesului-verbal care se semnează de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.(3) Procesul-verbal al licitaţiei, împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea acesteia, se arhiveaza şi se păstrează timp de 10 ani la sediul unităţii militare gestionare, constituind baza legală a încheierii contractului de vânzare-cumpărare.(4) După terminarea operaţiunii întreaga documentaţie va sta la baza activităţii de scădere din evidenta cantitativ-valorică a bunurilor şi de înregistrare în contabilitate a veniturilor obţinute.
 + 
Articolul 22În termen de 24 de ore de la încheierea licitaţiei participanţii pot depune contestaţii la sediul unităţii militare organizatoare, în cazul în care considera că nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizările din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei.
 + 
Articolul 23Unitatea organizatoare a licitaţiei este obligată să soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris tuturor participanţilor la licitaţie. Analiza contestaţiei se face de o comisie numita de şeful unităţii organizatoare, compusa din 2-4 membri, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de licitaţie.
 + 
Articolul 24(1) În maximum 10 zile lucrătoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana căreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligată să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi sa achite preţul acestuia.(2) Dacă persoana care a câştigat licitaţia renunţa la cumpărarea bunului licitat sau dacă nu se prezintă în termenul prevăzut la alin. (1) pentru semnarea contractului de vânzare-cumpărare, pierde garanţia depusa.
 + 
Articolul 25(1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacă nici un ofertant din cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se proces-verbal de constatare.(2) Repetarea licitaţiei se face după cel puţin 15 zile calendaristice de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul principal de credite.(3) În cazul în care nici de această dată nu se prezintă la licitaţie minimum 2 participanţi sau nu se oferă cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua după cel puţin 15 zile lucrătoare, iar preţul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite.(4) În situaţia în care după a treia licitaţie nu a fost oferit preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţa naţionala, aprobată şi modificată prin Legea nr. 28/2001.
 + 
Capitolul 4Dispoziţii finale + 
Articolul 26Pentru bunurile disponibilizate care nu au putut fi valorificate prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa se vor aplica procedurile:a) valorificare directa, în cazul în care producătorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la propunerea prim-adjunctului acestuia;b) transmitere fără plata altor instituţii publice, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 27Bunurile care nu au putut fi valorificate prin procedurile prevăzute la art. 5, 6, la art. 25 alin. (4) şi la art. 26 pot fi declasate şi casate în condiţiile legii.
 + 
Articolul 28Aparatura de secretizare scoasa din funcţiune sau declasata nu face obiectul valorificării conform prevederilor prezentului regulament, ea urmând să fie casată.
 + 
Articolul 29(1) Materialele refolosibile şi deşeurile rezultate în urma casării bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitaţie din lipsa de cumpărători sau în legătură cu care ordonatorul de credite în gestiunea căruia se afla bunurile respective a decis pe propria răspundere că nu se justifica economic organizarea de licitaţii, se valorifica prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile, prin oferte de preţ negociabile. Negocierile de preţ se vor consemna într-un proces-verbal.(2) Materialele şi piesele rezultate în urma casării bunurilor, care nu au putut fi valorificate conform prevederilor alin. (1), vor fi distruse în prezenta comisiei de casare, rezultatul fiind consemnat într-un proces-verbal.
 + 
Articolul 30Sumele obţinute în urma organizării licitaţiilor de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune vor fi reţinute integral de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi li se va da destinaţia prevăzută de lege.──────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x