Informatii Document
Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 765 din 13 noiembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
de organizare şi funcţionare a comisiei de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat
+
Articolul 1Se constituie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor comisia de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat, denumită în continuare comisie. +
Articolul 2Comisia evaluează şi selectează centrele de consultanţă şi informare a consumatorilor, denumite în continuare centre, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care solicită sume de la bugetul de stat. Evaluarea şi selectarea centrelor se face conform Procedurii privind stabilirea criteriilor de evaluare şi selectare a centrelor de consultanţă şi informare a consumatorilor, din cadrul asociaţiilor de consumatori, care primesc sume de la bugetul de stat, denumită în continuare procedură, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 306/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008. +
Articolul 3Comisia este formată din 5 membri cu drept de vot, dintre care unul are calitatea de preşedinte. În activitatea sa, comisia este sprijinită de un secretar. Componenţa comisiei se stabileşte prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pe baza criteriilor de competenţă. +
Articolul 4Comisia are următoarele atribuţii:a) se reuneşte ori de câte ori este necesar pentru evaluarea şi selectarea centrelor din cadrul asociaţiilor de consumatori care solicită sume de la bugetul de stat; … b) analizează conţinutul documentaţiei depuse de centrele solicitante şi verifică respectarea de către acestea a condiţiilor cerute de procedură; … c) solicită, după caz, alte documente necesare evaluării şi selectării centrelor; … d) evaluează şi selectează centrele şi stabileşte punctajul final obţinut de către acestea; … e) punctajul final obţinut de către centrele solicitante se stabileşte ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei; … f) departajarea centrelor care au obţinut acelaşi punctaj se face în favoarea centrului care a obţinut un punctaj superior la unul dintre următoarele criterii, în următoarea ordine: … 1. contribuţia proiectului la creşterea nivelului de informare şi educare al consumatorilor;2. relevanţa strategică a opţiunilor programelor sau a proiectelor centrului în raport cu cerinţele de informare, consiliere şi educare a consumatorilor;3. modul de utilizare a sumelor primite;4. oportunitatea programelor, proiectelor şi acţiunilor dezvoltate de centru în raport cu nevoile consumatorilor;5. efectele multiplicatoare ale activităţii centrului;6. solvabilitatea financiară a centrului;g) propune spre aprobare preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor lista centrelor selecţionate pentru finanţare. Termenul de predare a listei este de maximum 30 de zile de la data-limită a depunerii cererilor de finanţare de către centre; … h) informează centrele solicitante asupra rezultatelor evaluării şi selectării acestora, prin publicarea listei cu centrele ce au fost selectate pentru finanţare pe site-ul www. anpcnet. ro şi la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor; … i) soluţionează contestaţiile depuse. … Sarcini şi responsabilităţi +
Articolul 5Sarcinile şi responsabilităţile preşedintelui comisiei sunt următoarele:a) reprezintă comisia în relaţiile cu conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi a centrelor ce au solicitat sume de la bugetul de stat; … b) convoacă, coordonează şi conduce şedinţele comisiei; … c) acordă punctajul individual fiecărui centru solicitant; … d) coordonează activitatea secretarului comisiei. … +
Articolul 6Sarcinile şi responsabilităţile membrilor comisiei sunt următoarele:a) primesc conform opisului întocmit de secretarul comisiei documentaţia centrelor ce au solicitat fonduri de la bugetul de stat; … b) aplică grila de evaluare prevăzută în anexa la prezentul regulament şi acordă individual punctajul pentru fiecare centru; … c) stabilesc punctajul final obţinut de fiecare centru; … d) întocmesc şi semnează lista cu clasamentul şi punctajul final ale centrelor; … e) semnează procesele-verbale ale comisiei. … +
Articolul 7Sarcinile şi responsabilităţile secretarului comisiei sunt următoarele:a) primeşte şi verifică conformitatea copiilor cu originalul documentaţiei depuse de centrele solicitante; … b) asigură înregistrarea documentaţiei centrelor într-un opis, în două exemplare, pe care, după caz, îl semnează împreună cu împuterniciţii centrului ce a solicitat fonduri de la bugetul de stat; … c) arhivează opisul documentaţiei centrelor ce au solicitat sume de la bugetul de stat şi registrul de procese-verbale ale şedinţelor comisiei şi verifică dacă acestea au fost semnate de către toţi membrii comisiei; … d) predă documentele care au stat la baza evaluării şi selectării centrelor Direcţiei economice, investiţii şi resurse umane. … Dispoziţii finale +
Articolul 8Rezultatul evaluării şi selectării centrelor poate fi contestat în termen de 3 zile de la data afişării acestuia pe siteul şi la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Contestaţia se depune în scris la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Răspunsul la contestaţie se dă de către comisie în termen de două zile de la data înregistrării. +
Articolul 9Documentele care au stat la baza evaluării şi selectării centrelor se arhivează timp de 5 ani. +
Anexa la regulament GRILA DE EVALUARE a centrului din cadrul asociaţiei de consumatori ………………. Denumirea asociaţiei ……………………………………………… Adresa ………………………………………………………….. Persoana de contact ……….., telefon/fax ………., e-mail ……….. Etapa 1 Verificarea respectării termenului de depunere a documentaţiei Nr. ………./data…….. înregistrării la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Rezultatul etapei (se bifează): _ │_│ Documentaţia a fost depusă în termenul legal, procesul de evaluare continuă. _ │_│ Documentaţia nu a fost depusă în termenul legal, procesul de evaluare este sistat. ┌──────────────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────────┐ │Membrii comisiei (numele şi prenumele)│ Semnătura │ Data │ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ └──────────────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────────┘ Etapa 2 Verificarea eligibilităţii Rezultatul etapei (se bifează) _ │_│ Asociaţia de consumatori este eligibilă, procesul de evaluare continuă. _ │_│ Asociaţia de consumatori nu este eligibilă, procesul de evaluare este este sistat. ┌──────────────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────────┐ │Membrii comisiei (numele şi prenumele)│ Semnătura │ Data │ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤ └──────────────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────────┘ Etapa 3 Evaluarea capacităţii operaţionale şi financiare a centrului din cadrul asociaţiei de consumatori ………………… ┌────┬────────────────────────┬─────────────────────┬─────────┬──────────────┐ │Nr. │ Criteriul │ Membrii comisiei │Punctajul│Semnătura/Data│ │crt.│ │(numele şi prenumele)│ acordat │ │ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 1. │Nivelul şi calitatea ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │serviciilor de informare├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │şi consultanţă asigurate├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │de centru ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 2. │Clasificarea angajaţilor├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │centrului ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 3. │Experienţa centrului în ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │derularea de proiecte, ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │programe şi acţiuni în ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │domeniul informării şi ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │consilierii consuma- ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │torilor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 4. │Oportunitatea progra- ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │melor, proiectelor şi ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │acţiunilor dezvoltate de├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │centru în raport cu ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │nevoile consumatorilor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 5. │Efectele multiplicatoare├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ale activităţii ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │centrului ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 6. │Solvabilitatea ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │financiară ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 7. │Colaborările şi ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │parteneriatele încheiate├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ └────┴────────────────────────┴─────────────────────┴─────────┴──────────────┘ Etapa 4 Evaluarea proiectelor de funcţionare a centrului din cadrul asociaţiei de consumatori …………… ┌────┬────────────────────────┬─────────────────────┬─────────┬──────────────┐ │Nr. │ Criteriul │ Membrii comisiei │Punctajul│Semnătura/Data│ │crt.│ │(numele şi prenumele)│ acordat │ │ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 1. │Contribuţia proiectului ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │la creşterea nivelului ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │de informare şi educare ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │a consumatorilor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 2. │Relevanţa strategică a ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │opţiunilor în raport cu ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │cerinţele de informare, ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │consiliere şi educare a ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │consumatorilor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 3. │Utilizarea sumelor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │primite ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 4. │Descrierea activităţilor├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │care urmează a fi ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │desfăşurate ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │centru în raport cu ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │nevoile consumatorilor ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ ├────┼────────────────────────┼─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ 5. │Strategia de comunicare ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │aleasă ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ │ │ ├─────────────────────┼─────────┼──────────────┤ └────┴────────────────────────┴─────────────────────┴─────────┴──────────────┘–-