REGULAMENT din 4 martie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 12 martie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 688 05/05/2004
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 10REFERIRE LALEGE 90 26/03/2001
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 279 04/03/2004
ActulCONTINUT DEHG 279 04/03/2004
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 688 05/05/2004

privind organizarea şi funcţionarea aparatului propriu de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Autoritatea Electorală Permanentă, ca instituţie administrativă autonomă, are, potrivit legii, competenţă generală şi exclusivă în domeniul electoral, în intervalul dintre două perioade electorale.(2) Autoritatea Electorală Permanentă, denumită în continuare Autoritate, asigură aplicarea unitară, la nivel naţional, a dispoziţiilor legale privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, specifice intervalului dintre două perioade electorale.(3) Autoritatea urmăreşte şi sprijină, prin aparatul propriu de specialitate, dotarea autorităţilor administraţiei publice locale cu logistica necesară organizării şi desfăşurării procesului electoral, urmăreşte şi asigură realizarea operaţiunilor stabilite de lege în sarcina autorităţilor publice centrale şi locale în domeniul organizării şi desfăşurării procesului electoral.
 + 
Articolul 2Autoritatea are personalitate juridică şi sediul în municipiul Bucureşti, str. Belgrad nr. 8, sectorul 1.
 + 
Articolul 3(1) Perioada electorală este intervalul de timp cuprins între ziua aducerii la cunoştinţă publică a datei alegerilor sau a unui referendum naţional şi ziua aducerii oficiale la cunoştinţă publică a rezultatului consultării electorale.(2) Perioada electorală cuprinde, dacă este cazul, intervalul de timp situat între data aducerii la cunoştinţă publică a zilei alegerilor şi ziua începerii campaniei electorale, campania electorală propriu-zisă, desfăşurarea votării, centralizarea voturilor, stabilirea rezultatului votării, atribuirea mandatelor şi publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 4Autoritatea, ca instituţie administrativă autonomă, îndeplineşte următoarele funcţii:a) de strategie, prin care se asigură stabilirea obiectivelor sectoriale din domeniul său de activitate;b) de reglementare, prin care se asigură elaborarea şi supunerea spre aprobare a cadrului normativ necesar realizării obiectivelor strategice în materie electorală, precum şi elaborarea şi aprobarea de normative şi prescripţii tehnice proprii, obligatorii pentru celelalte autorităţi publice;c) de reprezentare, pe plan intern şi extern, a statului român şi a Guvernului, în materie electorală;d) de autoritate de stat, prin care se realizează urmărirea şi asigurarea aplicării pe întreg cuprinsul ţării a reglementărilor specifice sistemului electoral românesc, precum şi a celor stabilite pentru modernizarea şi concentrarea acestuia la sistemele electorale din ţările Comunităţii Europene;e) de îndrumare, sprijin şi control al autorităţilor administraţiei publice locale şi al aparatului propriu al acestora, în domeniul organizării şi desfăşurării consultărilor electorale.
 + 
Capitolul IIStructura organizatorică + 
Secţiunea 1Structura organizatorică a aparatului propriu de specialitate + 
Articolul 5Pentru realizarea funcţiilor prevăzute la art. 4, Autoritatea are un aparat propriu, care este organizat în compartimente de specialitate după cum urmează:a) Direcţia generală de logistică electorală, îndrumare, control şi relaţii publice;b) Direcţia pentru legislaţie;c) Direcţia de studii, evidenţă, documentare şi relaţii externe;d) Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane, protocol şi administrativ.
 + 
Articolul 6(1) Autoritatea are un număr de 105 posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui, din care 65 de posturi pentru aparatul central şi 40 de posturi pentru filialele regionale.(2) Din totalul de 105 posturi prevăzute la alin. (1), 85 sunt afectate funcţiilor publice de conducere şi execuţie, iar 20 vor fi ocupate pe bază de contract individual de muncă.(3) Încadrarea personalului Autorităţii se face potrivit legii.(4) Numirea, eliberarea din funcţie şi aplicarea de sancţiuni disciplinare în cazul înalţilor funcţionari publici din aparatul propriu de specialitate se fac în condiţiile legii.(5) Numirea, eliberarea din funcţie şi aplicarea de sancţiuni disciplinare în cazul celuilalt personal se fac prin ordin al preşedintelui Autorităţii, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 7Structura organizatorică a aparatului propriu de specialitate al Autorităţii şi numărul de personal sunt prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 8În îndeplinirea atribuţiilor ce revin Autorităţii potrivit legii, preşedintele acesteia emite ordine şi instrucţiuni, ale căror prevederi sunt obligatorii pentru toate autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii electorale.
 + 
Articolul 9Preşedintele Autorităţii este ordonator terţiar de credite.
 + 
Articolul 10Autoritatea are un secretar general, căruia îi sunt aplicabile prevederile Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Secţiunea a 2-aFilialele regionale + 
Articolul 11(1) Autoritatea are 4 filiale regionale, fără personalitate juridică, organizate în teritoriu. Filialele au un număr total de 40 de posturi.(2) Filialele regionale îşi desfăşoară activitatea în judeţele arondate.(3) Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionale este prevăzută în anexa nr. 2.(4) Filialele regionale sprijină aducerea la îndeplinire, în judeţele arondate, a atribuţiilor şi însărcinărilor stabilite prin prezentul regulament pentru aparatul propriu de specialitate al Autorităţii, precum şi a altor însărcinări date de preşedinte sau vicepreşedinţi.
 + 
Articolul 12În perioadele electorale, personalul filialelor regionale îşi desfăşoară activitatea la birourile electorale de circumscripţii judeţene, potrivit repartizării stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
 + 
Articolul 13(1) Filialele regionale sunt conduse de un director, ajutat de un director adjunct, şi au un aparat de specialitate format din câte cel mult 10 posturi. Numărul de posturi pentru fiecare filială şi modul de organizare a acestora se stabilesc, în condiţiile legii, de preşedintele Autorităţii, prin ordin.(2) Conducătorii filialelor regionale sunt numiţi în şi eliberaţi din funcţie de către preşedintele Autorităţii.
 + 
Articolul 14(1) Personalul din aparatul propriu de specialitate al Autorităţii şi al filialelor regionale are statut de funcţionar public sau, după caz, de personal contractual.(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a personalului filialelor regionale se fac de către preşedintele Autorităţii, la propunerea conducătorilor filialelor.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile aparatului propriu de specialitate + 
Articolul 15(1) Aparatul propriu de specialitate al Autorităţii duce la îndeplinire atribuţiile stabilite de lege în sarcina acesteia.(2) În acest scop, aparatul propriu de specialitate îndeplineşte următoarele atribuţii:a) elaborează raportul de activitate pe care Autoritatea îl prezintă anual Parlamentului, potrivit legii;b) elaborează propuneri pentru asigurarea logisticii necesare desfăşurării în bune condiţii a alegerilor, pe care le supune preşedintelui spre aprobare; urmăreşte modul de aplicare în teritoriu, de către autorităţile administraţiei publice locale şi de către prefecţi, a propunerilor formulate;c) urmăreşte modul de identificare şi stabilire a localurilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor electorale de circumscripţie şi stabileşte, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, dotarea acestora cu logistica necesară pentru buna desfăşurare a procesului electoral;d) elaborează propuneri privind confecţionarea cabinelor de vot a urnelor tipizate şi a recipientelor pentru transportul buletinelor de vot; urmăreşte confecţionarea acestora de către autorităţile administraţiei publice locale şi păstrarea lor în condiţii corespunzătoare pentru a putea fi utilizate la nevoie; după încheierea procesului electoral, urmăreşte modul de recuperare şi de depozitare a cabinelor şi urnelor utilizate;e) acţionează pentru asigurarea fondurilor necesare realizării eşalonate şi din timp a logisticii necesare desfăşurării procesului electoral;f) asigură elaborarea unor proiecte-tip pentru logistica necesară derulării votării; urmăreşte aplicarea şi respectarea acestora de către autorităţile locale;g) elaborează împreună cu serviciile specializate sisteme moderne de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente specifice;h) controlează modul de întocmire a listelor electorale permanente şi de păstrare a registrelor cuprinzând listele respective;i) urmăreşte, controlează şi asigură reactualizarea, la termenele şi în condiţiile stabilite de lege, a listelor electorale permanente şi modul de efectuare ritmică între autorităţi a comunicărilor prevăzute de lege şi de operare a acestora în listele electorale;j) urmăreşte şi controlează modul de realizare a concordanţei dintre exemplarul listei electorale permanente aflate la primar şi cel aflat la judecătorie; dispune măsurile necesare pentru asigurarea de către cele două autorităţi a concordanţei dintre cele două exemplare ale listelor electorale permanente;k) elaborează propuneri privind întocmirea corectă a listelor electorale permanente şi păstrarea acestora, pe care le supune aprobării conducerii Autorităţii sau, după caz, Guvernului ori Parlamentului;l) monitorizează acţiunea de întocmire a cărţilor de alegător, a duplicatelor de pe acestea, acolo unde este cazul; organizează, dacă este cazul, împreună cu organele specializate în domeniul evidenţei persoanelor, acţiuni de verificare a modului de păstrare de către cetăţeni a cărţilor de alegător;m) verifică modul de respectare a prevederilor legale privitoare la marcarea corectă, în patrulaterul stabilit prin hotărâre a Guvernului, a numărului de scrutin, în scopul existenţei pe întreg cuprinsul ţării a aceloraşi menţiuni în documentele de identitate electorală;n) controlează şi asigură aplicarea unitară, în intervalul de timp dintre două perioade electorale, a prevederilor legale specifice acestui interval;o) elaborează studii şi propuneri pentru îmbunătăţirea procesului electoral, în concordanţă cu reglementările şi practicile existente în Uniunea Europeană şi cu tradiţiile sistemului electoral românesc;p) prezintă autorităţilor publice competente, partidelor politice, organizaţiilor neguvernamentale şi reprezentanţilor societăţii civile propunerile şi studiile elaborate în vederea îmbunătăţirii acestora şi, dacă este cazul, întocmirii, pe baza celor convenite, a unor proiecte de acte normative;r) elaborează, în maximum 3 luni de la încheierea alegerilor parlamentare, prezidenţiale, locale sau a referendumului naţional, o Cartă Albă care va cuprinde analiza amănunţită a modului de organizare şi desfăşurare a consultării electorale, participarea cetăţenilor, cauzele absenteismului, dacă este cazul, abaterile constatate şi propuneri pentru înlăturarea acestora în viitor, precum şi rezultatul alegerilor;s) elaborează programe de informare şi instruire a alegătorilor cu privire la sistemul electoral românesc şi asupra comportamentului şi deontologiei electorale; elaborează şi editează, în acelaşi scop, materiale de popularizare şi familiarizare a cetăţenilor cu procesul electoral;ş) colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu reprezentanţii societăţii civile pentru aplicarea programelor convenite;t) elaborează programe specifice de instruire pentru primari şi secretarii unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la derularea corectă a procesului electoral şi la îndeplinirea, în conformitate cu prevederile legale, a atribuţiilor ce le revin; în acest scop, colaborează cu Institutul Naţional de Administraţie şi cu centrele regionale de formare continuă;ţ) elaborează programe şi stabileşte reguli unitare, în concordanţă cu reglementările din Uniunea Europeană, privind exercitarea votului de către persoanele neştiutoare de carte sau de către cele cu handicap, şi asigură popularizarea şi cunoaşterea acestora de către cei interesaţi;u) întocmeşte din timp lista cu personalul de specialitate atestat de Institutul Naţional de Statistică, care va participa şi va sprijini birourile electorale de circumscripţii şi Biroul Electoral Central la centralizarea şi prelucrarea datelor votării, precum şi la constatarea rezultatului alegerilor;v) organizează şi asigură, împreună cu organele de specialitate ale statului, baza materială pentru sistemul informaţional la nivel naţional, în vederea stabilirii rezultatului alegerilor;w) organizează licitaţiile în vederea selecţionării programelor de calculator ce vor fi utilizate de Biroul Electoral Central, pentru centralizarea rezultatelor votării şi repartizarea mandatelor;x) elaborează şi supune Guvernului spre aprobare calendarul acţiunilor din cuprinsul perioadelor electorale, precum şi proiectele de hotărâri privind măsurile ce vor fi luate pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor; organizarea, funcţionarea şi componenţa Comisiei Tehnice Centrale; stabilirea bugetului necesar şi altele asemenea;y) elaborează propuneri pentru îmbunătăţirea şi perfecţionarea sistemului electoral românesc şi compatibilizarea acestuia cu sistemele electorale din celelalte ţări ale Uniunii Europene; supune Guvernului propunerile şi proiectele de acte normative elaborate, spre însuşire şi exercitare a dreptului de iniţiativă legislativă;z) analizează şi face propuneri Autorităţii, în condiţiile legii, pentru certificarea, spre neschimbare, a programelor de calculator selecţionate în urma licitaţiei organizate potrivit prevederilor legale şi le pune la dispoziţie partidelor înscrise în competiţia electorală, în măsura în care acestea le solicită.(3) Aparatul propriu de specialitate îndeplineşte orice alte atribuţii şi însărcinări stabilite de preşedintele şi de vicepreşedinţii Autorităţii.(4) Pe durata perioadei electorale, aparatul propriu al Autorităţii realizează, împreună cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, acţiuni de îndrumare şi control la autorităţile administraţiei publice locale şi la prefecturi, cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin potrivit legilor electorale.
 + 
Articolul 16Aparatul propriu de specialitate al Autorităţii sprijină activitatea Biroului Electoral Central în realizarea atribuţiilor şi activităţilor pe care acesta le desfăşoară în perioadele electorale.
 + 
Articolul 17Repartizarea pe compartimente a atribuţiilor prevăzute la art. 15 alin. (2) se face de preşedintele Autorităţii, prin ordin.
 + 
Articolul 18Prefecţii împreună cu primarii municipiilor reşedinţă de judeţ vor acorda sprijin pentru asigurarea sediului filialelor regionale.
 + 
Articolul 19Autoritatea are în dotare, în parc comun, pentru activităţi specifice, un număr de 6 autoturisme pentru aparatul central şi câte un autoturism pentru fiecare dintre filialele regionale, cu un consum lunar de 500 litri/autoturism.
 + 
Articolul 20Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1Numărul maxim de posturi, inclusiv pentru filiale regionale = 105 (exclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui)                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ                      a Autorităţii Electorale Permanente                              ┌────────────┐                              │ PREŞEDINTE ├───────────────────────────────┐                              └─────┬──────┘ │                                    │ │      ┌─────────────────────────────┼───────────────────────────┐ │┌─────┴────────┐ │ ┌──────┴───────┐ ││VICEPREŞEDINTE│ │ │VICEPREŞEDINTE│ │└──────────────┘ │ └──────────────┘ │                           ┌────────┴─────────┐ │                           │ SECRETAR GENERAL │ │                           └────────┬─────────┘ │      ┌────────────────┬────────────┴──┬───────────────┐ │┌─────┴────────┐ ┌───┴────┐ ┌───────┴──────┐ ┌──────┴───────┐ ┌──┴──┐│Direcţia ge- │ │Direcţia│ │ Direcţia de │ │ Serviciul │ │Fili-││nerală de lo- │ │ pentru │ │ studii, evi- │ │ financiar- │ │ale ││gistică elec- │ │ legis- │ │ denţă, docu- │ │ contabili- │ │re- ││torală, îndru-│ │ laţie │ │ mentare şi │ │ tate, re- │ │gio- ││mare, control │ └────────┘ │ relaţii ex- │ │ surse umane, │ │nale ││şi relaţii pu-│ │ terne │ │ protocol şi │ └─────┘│blice │ └──────────────┘ │ administrativ│└──────────────┘ └──────────────┘NOTĂ:În cadrul Direcţiei generale de logistică electorală, îndrumare, control şi relaţii publice şi al direcţiilor se pot organiza, prin ordin al preşedintelui, cu respectarea prevederilor legale, servicii şi birouri.
 + 
Anexa 2ARONDAREAjudeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionaleI. Filiala Vest – sediul în municipiul Bistriţa, judeţul Bistriţa-Năsăud1. Judeţul Cluj2. Judeţul Bistriţa-Năsăud3. Judeţul Bihor4. Judeţul Timiş5. Judeţul Arad6. Judeţul Sibiu7. Judeţul Braşov8. Judeţul Mureş9. Judeţul Covasna10. Judeţul Harghita11. Judeţul AlbaII. Filiala Sud – sediul în municipiul Râmnicu Vâlcea, judeţul Vâlcea1. Judeţul Dolj2. Judeţul Olt3. Judeţul Gorj4. Judeţul Vâlcea5. Judeţul Mehedinţi6. Judeţul Călăraşi7. Judeţul Teleorman8. Judeţul Giurgiu9. Judeţul Caraş-Severin10. Judeţul HunedoaraIII. Filiala Est – sediul în municipiul Galaţi, judeţul Galaţi1. Municipiul Bucureşti2. Judeţul Ilfov3. Judeţul Prahova4. Judeţul Argeş5. Judeţul Dâmboviţa6. Judeţul Constanţa7. Judeţul Tulcea8. Judeţul Brăila9. Judeţul Galaţi10. Judeţul Ialomiţa11. Judeţul BuzăuIV. Filiala Nord – sediul în municipiul Zalău, judeţul Sălaj1. Judeţul Iaşi2. Judeţul Suceava3. Judeţul Botoşani4. Judeţul Neamţ5. Judeţul Bacău6. Judeţul Vaslui7. Judeţul Maramureş8. Judeţul Satu Mare9. Judeţul Sălaj––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x