REGULAMENT din 4 ianuarie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 9 ianuarie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 140 09/04/2024
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 04/01/2024
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 2 din 4 ianuarie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9 ianuarie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul regulament stabilește modul de organizare și de funcționare a Comisiei de verificare a cererilor pentru emiterea acordului pentru punerea în liberă circulație și utilizarea în/pe teritoriul României a produselor agricole cu origine din Ucraina, denumită în continuare Comisia.(2)Comisia este organism deliberativ în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, fără personalitate juridică, cu rol consultativ în domeniul cererilor pentru emiterea acordului pentru punerea în liberă circulație și utilizarea în/pe teritoriul României a produselor agricole cu origine din Ucraina, denumit în continuare acord.
 + 
Capitolul IIComponența și organizarea Comisiei + 
Articolul 2Comisia este alcătuită din 5 membri în componența prevăzută la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2023 privind instituirea unui mecanism de consultare și reacție coordonată în contextul implementării sistemului de autorizare la export introdus de Ucraina pentru produsele agricole, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanța de urgență. + 
Articolul 3(1)Nominalizarea reprezentanților în cadrul Comisiei se realizează de conducerea fiecărei entități prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență, la solicitarea conducerii Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(2)Pentru fiecare membru titular al Comisiei, conducerile entităților care o compun desemnează și câte un membru supleant, care este reprezentat de înlocuitorul de drept al membrului titular și își desfășoară activitatea în absența justificată a acestuia.(3)Reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale în cadrul Comisiei este secretarul de stat din Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare ministerul de resort, care coordonează Direcția generală politici în industria alimentară și comerț și are calitatea de președinte al acesteia.(4)În lipsa justificată a reprezentantului ministerului de resort, membrul supleant corespunzător îndeplinește atribuțiile acestuia în cadrul Comisiei.(5)Secretarul Comisiei se asigură din cadrul Direcției generale politici în industria alimentară și comerț, iar supleantul acestuia se asigură din cadrul Direcției generale politici agricole și sunt desemnați de conducerea structurilor. + 
Articolul 4(1)Resursele materiale și financiare necesare funcționării Comisiei sunt asigurate de către ministerul de resort.(2)Activitatea desfășurată în cadrul Comisiei de către membrii acesteia și secretar este o activitate neremunerată.
 + 
Capitolul IIIMandatul membrilor Comisiei + 
Articolul 5(1)Calitatea de membru al Comisiei se dobândește în baza numirii prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.(2)Membrii Comisiei au obligația păstrării confidențialității pe toată durata mandatului și după încetarea acestuia cu privire la date și/sau informații cu caracter personal ori care intră sub incidența protecției legale, de care au luat cunoștință în timpul exercitării mandatului, cu excepția datelor și documentelor care, potrivit legii, constituie informații de interes public.(3)Obligația de confidențialitate incumbă și secretarului Comisiei și supleantului acestuia. + 
Articolul 6(1)Membrii Comisiei au obligația ca, în cazul în care propun respingerea cererii, să motiveze aceste situații în scris.(2)Membrii Comisiei au obligația exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:a)respectarea și aplicarea corectă a legii;b)prioritatea interesului public;c)asigurarea egalității de tratament a cetățenilor prin aplicarea aceluiași regim juridic în situații identice sau similare;d)profesionalismul, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine și conștiinciozitate;e)imparțialitatea și independența, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră față de orice interes politic, economic, religios, privat sau de altă natură în exercitarea mandatului.(3)În situația nerespectării de către un membru al Comisiei a principiilor prevăzute la alin. (2), președintele Comisiei propune ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, printr-un referat, înlocuirea membrului în cauză.(4)Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele situații:a)retragerea nominalizării reprezentanților în cadrul Comisiei de către conducerea entităților prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență, ca urmare a încălcării prevederilor legale și ale prezentului regulament;b)absențe nemotivate, potrivit prevederilor prezentului regulament, respectiv absențe la 3 ședințe consecutive;c)abrogată;(la 11-04-2024,
Litera c), Alineatul (4), Articolul 6, Capitolul III a fost abrogată de Articolul 1 din ORDINUL nr. 140 din 9 aprilie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 335 din 11 aprilie 2024
)
d)deces;e)când, în urma unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile, este condamnat pentru una din faptele prevăzute și sancționate în legătură cu exercitarea profesiei.
(5)Potrivit prezentului regulament, absențele membrilor pot fi motivate doar în situații legate de starea de sănătate, evenimente familiale deosebite sau în situația delegării membrilor de către conducătorii entităților ai căror reprezentanți sunt pentru îndeplinirea unor obligații care nu permit acestora participarea la ședințele Comisiei.(6)Membrul Comisiei care se află în una dintre situațiile prevăzute la alin. (5) este obligat să aducă de îndată și motivat la cunoștința conducerii Comisiei, prezentând documente doveditoare, prin intermediul e-mailului.
 + 
Capitolul IVAtribuțiile și funcționarea Comisiei + 
Articolul 7Comisia exercită atribuțiile prevăzute de art. 6 alin. (2) din Ordonanța de urgență. + 
Articolul 8Președintele Comisiei are următoarele atribuții:a)conduce activitatea Comisiei;b)conduce ședințele Comisiei;c)participă la ședințele Comisiei, având drept de vot în adoptarea deciziilor acesteia;d)elaborează concluziile Comisiei pentru fiecare subiect supus dezbaterii. + 
Articolul 9Secretarul Comisiei are următoarele atribuții:a)convoacă Comisia, la solicitarea președintelui;b)ține evidența activității Comisiei și întocmește procesele-verbale ale ședințelor acesteia;c)întocmește ordinea de zi, conform dispozițiilor președintelui;d)întocmește lista de prezență și asigură semnarea acesteia de către membrii Comisiei prezenți la ședință;e)gestionează documentele și corespondența adresate Comisiei;f)înaintează Comisiei documentațiile complete spre analiză;g)supune analizării documentațiile refăcute potrivit recomandărilor Comisiei.
 + 
Articolul 10Membrii Comisiei au următoarele drepturi și obligații:a)participă la ședințele Comisiei, având drept de vot în adoptarea deciziilor acesteia;b)analizează documentațiile, fac observații, propuneri și recomandări;c)întocmesc și semnează fișele de vot în cadrul fiecărei ședințe la care sunt prezenți;d)solicită consemnarea în procesele-verbale ale ședințelor de lucru a opiniilor și punctelor de vedere proprii;e)îl informează în timp util pe președintele Comisiei despre imposibilitatea participării la ședință, în situații deosebite ce reclamă această absență.
 + 
Articolul 11(1)Comisia se întrunește ori de câte ori este nevoie, la convocarea scrisă a președintelui acesteia, și își desfășoară activitatea în ședințe de lucru ordinare.(2)Convocarea scrisă se transmite prin e-mail.(3)Ședințele se desfășoară cu participarea fizică la sediul ministerului de resort. Prin excepție, ședințele se pot desfășura și în format online, în funcție de disponibilitățile tehnice ale ministerului de resort, cu asigurarea dezbaterilor, a comunicării documentelor prevăzute la art. 5 alin. (2), (3) și (5) din Ordonanța de urgență, a ordinii de zi și a fișelor de vot completate de membri, prin intermediul mijloacelor electronice.(4)Comisia este statutar constituită prin prezența a cel puțin 4 membri din numărul total al membrilor săi, iar deciziile se iau cu votul majorității simple.(5)În cazul neîntrunirii cvorumului menționat la alin. (4), ședința se reprogramează în cel mai scurt timp posibil. + 
Articolul 12(1)Ședințele sunt conduse de către președinte sau, în lipsa acestuia, de către supleantul acestuia.(2)Participarea la ședințe a membrilor este obligatorie. Absențele motivate sau nemotivate se consemnează de către secretar în procesul-verbal al ședinței.(3)Membrii Comisiei au obligația depunerii fișelor de vot în ședință la secretariatul Comisiei, în situația participării fizice la sediul ministerului de resort, sau transmiterii acestora, prin mijloace electronice, la data finalizării ședinței.
 + 
Capitolul VDesfășurarea lucrărilor Comisiei, analizarea documentațiilor și aspecte organizatorice + 
Articolul 13(1)Cererea pentru emiterea acordului, însoțită de documentele prevăzute la art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență, primite la Biroul unic din cadrul ministerului de resort, se pune la dispoziția Comisiei prin grija secretariatului acesteia.(2)După primirea și înregistrarea documentelor potrivit alin. (1), secretarul redactează adrese, semnate de către președinte, către autoritățile prevăzute la art. 5 alin. (3) lit. a) și c) din Ordonanța de urgență, după caz, și către direcția pentru agricultură județeană sau a municipiului București pe raza căreia se găsește operatorul economic, pentru efectuarea verificărilor prevăzute la art. 5 alin. (3) din Ordonanța de urgență.(3)Secretarul ține legătura telefonic cu autoritățile/structurile care efectuează verificările operatorilor economici și analiza probei din produsul agricol cu origine din Ucraina, ce va face obiectul importului, prevăzute la art. 5 alin. (3) și (5) din Ordonanța de urgență, și primește documentele încheiate potrivit prevederilor art. 5 alin. (3) și (5) din Ordonanța de urgență și transmise ministerului de resort. + 
Articolul 14(1)După primirea și înregistrarea tuturor documentelor necesare potrivit Ordonanței de urgență, secretarul Comisiei redactează ordinea de zi, în baza dispozițiilor președintelui, care se transmite prin e-mail membrilor Comisiei, după semnarea acesteia de către președinte.(2)Documentațiile prevăzute la art. 5 alin. (2), (3) și (5) din Ordonanța de urgență se pun la dispoziția Comisiei pentru analiză la data întrunirii acesteia, în format fizic.(3)După analiza documentațiilor, președintele dă cuvântul membrilor, care pot cere precizări, pot face observații și propuneri.(4)Propunerile se consemnează de fiecare membru în fișa de vot al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care se anexează la procesul-verbal al ședinței.(5)Fișa de vot cuprinde propunerea formulată de membru, precum și observațiile, recomandările și/sau condițiile propuse, certificate cu semnătura sa olografă.(6)Concluzia dezbaterii, formulată de președinte, este aprobată prin vot de membri și se menționează în procesul-verbal de ședință, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2. În situația în care concluzia dezbaterii nu întrunește un vot favorabil de minimum jumătate plus unu din cvorum, cererea se respinge argumentat.
 + 
Articolul 15(1)După finalizarea ședinței, Comisia emite o notă cu propunerea motivată de emitere a acordului sau de respingere a cererii, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanța de urgență.(2)Comisia respinge cererea operatorului economic în situațiile prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanța de urgență.(3)Nota emisă de Comisie, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanța de urgență, se transmite Direcției generale politici în industria alimentară și comerț de către secretariatul Comisiei, prin adresă semnată de președinte.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 16(1)Documentele ședințelor sunt, în ordinea de arhivare, următoarele:a)ordinea de zi;b)lista de prezență;c)procesul-verbal și fișele de vot;d)nota emisă potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanța de urgență.(2)Arhivarea documentelor se face la Direcția generală politici în industria alimentară și comerț.
 + 
Articolul 17Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
Fișă de vot
Comisia de verificare a cererilor pentru emiterea acordului pentru punerea în liberă circulație
și utilizarea în/pe teritoriul României a produselor agricole cu origine din Ucraina
(model)

FIȘĂ DE VOT INDIVIDUAL
zi/lună/an ……………………

Nr. crt. Subiect Observații Propunere
1. Titlul cererii: Beneficiar: Autor: ………………….. nr. ……. Admis Respins
2. ………………… ………….. …………

Numele și prenumele membrului Comisiei: ……………..Semnătura ………..Data …………. + 
Anexa nr. 2la regulament
Proces-verbal
Ședința Comisiei de verificare a cererilor pentru emiterea acordului pentru punerea
în liberă circulație și utilizarea în/pe teritoriul României a produselor agricole cu origine din Ucraina
(model)
zi/lună/an ………………..
PROCES-VERBAL
Din numărul total de 5 membri, [ ] s-a întrunit/[ ] nu s-a întrunit numărul necesar de membri pentru constituirea ședinței de lucru, potrivit prevederilor regulamentului de organizare și funcționare.În cadrul ședinței, Comisia a primit spre analiză următoarele subiecte:

Nr. crt. Subiect Discuții Propunerea Comisiei
1. Titlul cererii: Beneficiar: Admis Respins
2. ………………… ………….. …………

Secretarul Comisiei,

Numele și prenumele ………………….Semnătura …………………………….––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x