REGULAMENT din 4 ianuarie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 3 din 5 ianuarie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 533 30/05/2002
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEHG 854 28/09/2000 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 28/09/2000
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEHG 854 28/09/2000 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEREGULAMENT 28/09/2000
ActulREFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 533 30/05/2002
ActulREFERIT INDIRECT DEHG 1247 06/12/2001

de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", denumita în continuare regie, asigura administrarea, păstrarea integrităţii şi protejarea bunurilor aparţinând domeniului public al statului, destinate asigurării serviciilor publice de interes naţional – de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern şi Curtea Constituţională -, în structura prevăzută în anexa nr. 2 la hotărâre, precum şi a bunurilor aparţinând domeniului privat al statului, pe care le are în administrare.
 + 
Articolul 2(1) Regia este persoana juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară. Activitatea acesteia se desfăşoară în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu cele ale prezentului regulament.(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte faţă de regie atribuţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare pentru ministerul de resort.
 + 
Articolul 3Sediul regiei este în municipiul Bucureşti, str. Moliere nr. 2-4, sectorul 1.
 + 
Capitolul 2Obiectul de activitate + 
Articolul 4Obiectul de activitate al regiei îl constituie, în principal:1. administrarea, conservarea, protejarea şi întreţinerea bunurilor din domeniul public al statului, destinate serviciilor publice de interes naţional – de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern şi Curtea Constituţională -, precum şi a celor proprietate privată a statului, pe care le are în administrare;2. asigurarea serviciilor de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern, Curtea Constituţională şi pentru alte instituţii publice de interes naţional;3. administrarea, conservarea, protejarea şi întreţinerea imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea Preşedinţia şi Guvernul, pe bază de contracte de prestări de servicii;4. administrarea imobilelor cu destinaţie de resedinte oficiale şi a celorlalte locuinţe de protocol;5. exploatarea în condiţii de eficienta economică a bunurilor mobile şi imobile, proprietate a regiei sau administrate de aceasta, şi valorificarea comercială a lor în modalităţile permise de lege;6. închirierea spaţiilor de locuit, precum şi a celor cu alta destinaţie decât cea de locuit, în condiţiile legii; închirierea spaţiilor ca sedii pentru ministere, autorităţi şi instituţii publice, partide politice, asociaţii, fundaţii, unităţi aparţinând cultelor religioase, unităţi din domeniul presei sau al editurilor, cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului;7. valorificarea prin negociere, la tarife stabilite pe criterii economice, către alţi beneficiari a capacităţilor rămase disponibile în anumite perioade, de maximum 3 luni, după asigurarea serviciilor de reprezentare şi protocol şi a celor necesare instituţiilor publice centrale;8. prestarea de servicii specifice pentru întreţinerea sediilor administrative ale instituţiilor publice şi ale agenţilor economici;9. executarea lucrărilor de conservare, întreţinere, construcţii şi reparaţii la imobilele şi instalaţiile proprii, precum şi pentru terţi; executarea de confecţii metalice şi din lemn;10. prestarea de servicii specifice în domeniile hotelier şi de alimentaţie publică, de agrement şi de refacere fizica, activităţi de asistenţa sanatoriala;11. conservarea, dezvoltarea şi valorificarea, în condiţiile legii, a fondului forestier, agricol şi cinegetic, creşterea pasarilor, piscicultura şi apicultura;12. producţia agricolă, vegetala şi animala şi valorificarea acesteia; prelucrarea şi conservarea legumelor şi a fructelor, fabricarea băuturilor alcoolice distilate, fabricarea produselor lactate şi a branzeturilor, fabricarea produselor de panificatie şi patiserie, cultura florilor şi plantelor ornamentale, prelucrarea şi conservarea carnii, patiserie şi cofetarie;13. fabricarea produselor pentru hrana animalelor;14. argasirea şi finisarea blanurilor, confecţionarea articolelor din blana;15. producţie poligrafica şi editoriala; realizarea tipariturilor pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern, Curtea Constituţională, ministere, alte instituţii publice centrale şi pentru alţi beneficiari;16. producerea şi emiterea, în condiţiile legii, a paşapoartelor, a permiselor de conducere auto, a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a altor documente şi tiparituri cu caracter special; tipărirea de formulare tipizate şi/sau cu regim special, documente cu caracter administrativ specifice activităţii financiar-contabile şi de trezorerie, titluri de stat, titluri de proprietate, înscrisuri de stat, acte de identitate şi imprimate confidenţiale, carnete de muncă, carnete de marinar, carnete de sănătate şi cărţi de alegator;17. alte activităţi anexe producţiei de tiparituri; producţia de accesorii pentru utilaje tipografice; producţia de bannere;18. comerţ cu amănuntul şi cu ridicată, activităţi de alimentaţie publică, operaţiuni de export-import;19. fabricarea stampilelor din cauciuc şi a altor însemne specifice fiecărei instituţii solicitante;20. difuzarea produselor specifice obiectului de activitate al regiei prin concesionarea drepturilor de vânzare altor agenţi economici sau prin reţea proprie;21. efectuarea operaţiunilor de transport şi a altor servicii specifice obiectului propriu de activitate;22. efectuarea de experimentari, studii, prognoze şi norme în domeniul specific de activitate;23. organizarea acţiunilor de formare şi perfecţionare profesională în domeniul specific de activitate;24. asigurarea, conform prevederilor legale în vigoare, a colaborării şi cooperării tehnice, ştiinţifice şi tehnologice cu firme din ţara şi din străinătate, în sistem de reprezentare şi/sau prin asociere, pentru produsele specifice domeniului de activitate;25. organizarea de licitaţii în domeniu, în ţara şi în străinătate;26. administrarea parcului auto propriu şi asigurarea prestaţiilor de transport pentru aparatul de lucru al Guvernului şi pentru activităţile de reprezentare şi protocol;27. servicii de transport intern şi internaţional; service auto; şcoala de soferi; producţie de piese de schimb şi subansambluri pentru mijloace de transport auto;28. activităţi legate de gestionarea salilor de spectacole, organizarea de expoziţii, proiectia de filme, jocuri distractive şi de noroc;29. tranzacţii imobiliare;30. activităţi specifice agentiilor de turism;31. realizarea altor activităţi care au legătură cu obiectul sau de activitate;32. extractia şi prepararea turbei.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul şi structura regiei + 
Articolul 5(1) Patrimoniul regiei este de 828.292.370 mii lei, potrivit bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2000.(2) Pentru realizarea serviciilor publice de interes naţional – de reprezentare şi protocol – regia are în administrare bunurile din domeniul public al statului prevăzute în anexa nr. 3 la hotărâre.(3) Bunurile din domeniul privat al statului aflate în administrarea regiei sunt prevăzute în anexa nr. 4 la hotărâre.(4) Regia este proprietara bunurilor prevăzute în anexa nr. 5 la hotărâre, iar în exercitarea dreptului de proprietate regia poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom de aceste bunuri, în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită.(5) Regia nu poate contribui în cadrul operaţiunilor de asociere cu bunurile din domeniul public al statului pe care le are în administrare.
 + 
Articolul 6(1) Regia are în structura sa sucursalele şi complexurile cu statut de unităţi fără personalitate juridică, prevăzute în anexa nr. 2 la hotărâre.(2) Modul de organizare şi funcţionare a sucursalelor şi complexurilor, relaţiile acestora cu regia, precum şi relaţiile dintre ele se stabilesc prin regulamente de organizare şi funcţionare aprobate de consiliul de administraţie al regiei.(3) Structura organizatorică şi funcţională a sucursalelor şi complexurilor, precum şi modificarea repartizării patrimoniului între acestea se aproba de consiliul de administraţie al regiei.
 + 
Capitolul 4Conducerea şi gestionarea activităţii regiei + 
Articolul 7(1) Conducerea regiei este asigurata de un consiliu de administraţie, de un director general şi de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului de resort.(2) Consiliul de administraţie al regiei, constituit şi aprobat potrivit legii, este format din 5 persoane şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare. Consiliul de administraţie hotărăşte în problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa directorului general.(3) Directorul general are şi calitatea de preşedinte al consiliului de administraţie al regiei.
 + 
Articolul 8Consiliul de administraţie al regiei este compus din 5 membri, după cum urmează:– preşedinte – directorul general;– un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului;– un reprezentant din partea Ministerului Finanţelor Publice;– 2 specialişti în domeniu.
 + 
Articolul 9Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioadă de 4 ani, iar 2 dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
 + 
Articolul 10Membrii consiliului de administraţie al regiei nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau nu pot participa la societăţi comerciale cu care regia întreţine relaţii de afaceri ori cu care are interese comune.
 + 
Articolul 11Membrii consiliului de administraţie al regiei îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de unde provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate; aceştia sunt plătiţi cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate.
 + 
Articolul 12Sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie persoanele care au suferit condamnări pentru delapidare, furt, tâlhării, distrugere cu intenţie, înşelăciune, gestiune frauduloasă, abuz de încredere comis în dăuna avutului public sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mită, arestare nelegală, cercetare abuzivă şi infracţiuni contra păcii şi omenirii.
 + 
Articolul 13Consiliul de administraţie al regiei are următoarele atribuţii, raspunderi şi competente:1. aproba structura organizatorică şi funcţională a sucursalelor şi complexurilor, precum şi organigrama şi statul de funcţii ale regiei;2. răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu;3. aproba strategia de restructurare, organizare şi funcţionare a regiei, sucursalelor şi complexurilor;4. aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente;5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează să fie realizate potrivit obiectului sau de activitate;6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenţa altor organe;7. supune spre aprobare, în condiţiile legii, bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi ale regiei;8. analizează şi aproba rapoartele periodice privind realizarea indicatorilor aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli, pe bază de balanţa de verificare contabila, şi aproba măsurile pentru desfăşurarea activităţii regiei, în condiţii care să asigure echilibrul bugetului de venituri şi cheltuieli;9. fundamentează planul de cheltuieli pentru administrarea, protejarea, întreţinerea şi conservarea patrimoniului destinat activităţilor de reprezentare şi protocol, în vederea cuprinderii cheltuielilor respective în bugetele instituţiilor beneficiare;10. stabileşte împrumuturi pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora, conform prevederilor legale;11. numeşte şi revoca personalul de conducere al regiei, sucursalelor şi al complexurilor, prevăzut la art. 9 alin. (3) din hotărâre, şi propune ministerului de resort numirea sau revocarea, după caz, a directorului general adjunct;12. propune majorarea sau diminuarea patrimoniului regiei prin externalizarea şi transformarea în societăţi comerciale a unor sucursale, complexuri sau active corporale independente;13. aproba modificări în volumul fondului de rezerva;14. aproba scăzăminte şi pierderi în limita sau peste normele legale în vigoare;15. stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a activelor corporale şi necorporale din patrimoniul regiei;16. organizează şi exercită controlul financiar propriu, conform prevederilor legale;17. aproba achiziţionarea de bunuri imobile (construcţii şi terenuri);18. aproba înstrăinarea (vânzarea) bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul regiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;19. stabileşte preţuri şi tarife pentru produsele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;20. dispune punerea în aplicare a hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti cu privire la retrocedarea de bunuri şi valori;21. elaborează sistemul de salarizare a personalului angajat, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege şi a fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli;22. aproba proiectul contractului colectiv de muncă ce urmează să fie negociat cu reprezentanţii salariaţilor, conform legii;23. aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice ori juridice române sau străine;24. asigura şi răspunde de respectarea reglementărilor legale privind protecţia mediului înconjurător;25. aproba scoaterea din funcţiune şi casarea mijloacelor fixe;26. aproba programul de lucru al regiei;27. analizează modul de derulare a contractelor încheiate de regie;28. aproba regulamentul de ordine interioară, precum şi normele de protecţie şi securitate a muncii;29. aproba şi ia măsuri, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor rezultate din culpa angajaţilor regiei şi, după caz, ai sucursalelor şi complexurilor;30. aproba înfiinţarea sau desfiinţarea de subunitati, comasarea sau divizarea acestora, participarea la constituirea de noi persoane juridice şi/sau asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;31. aproba membrii în adunările generale ale acţionarilor, în consiliile de administraţie şi cenzorii în societăţile comerciale la care regia este acţionar;32. adopta orice alte hotărâri şi dispune măsuri privind activitatea regiei.
 + 
Articolul 14Preşedintele consiliului de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii şi competente:1. propune consiliului de administraţie numirea şi, după caz, revocarea directorilor executivi ai sucursalelor şi complexurilor;2. selectioneaza, angajează şi concediază personalul de conducere, altul decât cel prevăzut la pct. 1, şi personalul de execuţie, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi a contractului colectiv de muncă.3. negociaza contractul colectiv de muncă şi încheie contractele individuale de muncă;4. asigura conducerea operativă a regiei, sucursalelor şi a complexurilor, împreună cu directorii executivi;5. reprezintă regia în relaţiile cu terţii şi semnează actele ce angajează regia faţă de aceştia, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie şi ale celor conferite de legislaţia în vigoare;6. coordonează direct activitatea de control financiar intern, de organizare şi salarizare, precum şi cea juridică;7. urmăreşte îndeplinirea hotărârilor consiliului de administraţie;8. exercita orice atribuţii ce îi revin prin regulamentul de ordine interioară, precum şi cele cuprinse în reglementările legale în vigoare.
 + 
Articolul 15Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o dată pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor săi, ori de câte ori este nevoie.
 + 
Articolul 16Pentru luarea unor anumite decizii consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza specialişti din diferite sectoare, a căror activitate va fi remunerată prin înţelegerea părţilor, pe bază de contract civil.
 + 
Articolul 17Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia, reprezintă regia în relaţiile cu autorităţile publice, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice.
 + 
Articolul 18Pe perioada absentei de la serviciu a directorului general, atribuţiile acestuia sunt exercitate de directorul general adjunct.
 + 
Articolul 19După încheierea bilanţului contabil anual şi a contului de profit şi pierderi consiliul de administraţie prezintă Secretariatului General al Guvernului un raport asupra activităţii desfăşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pe anul în curs.
 + 
Capitolul 5Bugetul şi administrarea acestuia. Relaţii financiare + 
Articolul 20(1) Regia întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, conform modelelor elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.(2) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale sucursalelor şi complexurilor din structura regiei asigura funcţionarea corecta şi dezvoltarea tehnologică, la nivelul standardelor, ale activităţilor de producţie, prestări de servicii, întreţinere, protejare şi conservare a bunurilor din domeniul public al statului, destinate activităţii de reprezentare şi protocol.(3) Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor Publice şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.(4) Sucursalele şi complexurile îşi organizează şi îşi conduc evidenţa contabilă în conformitate cu prevederile legale. Acestea întocmesc anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil ca părţi integrante din bugetul, respectiv din bilanţul regiei.
 + 
Articolul 21Operaţiunile de încasări şi plati în lei şi în valută se efectuează de regie prin conturi deschise la bănci şi prin casieria proprie, potrivit prevederilor legale.
 + 
Capitolul 6Relaţii comerciale + 
Articolul 22Relaţiile comerciale dintre regie şi terţi se bazează pe raporturi contractuale.
 + 
Articolul 23Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestările de servicii executate de regie se stabilesc în funcţie de cerere şi oferta, cu aprobarea consiliului de administraţie.
 + 
Capitolul 7Dispoziţii finale + 
Articolul 24(1) Litigiile de orice fel în care este implicata regia sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti, potrivit legii.(2) În litigiile referitoare la dreptul de administrare asupra bunurilor din domeniul public şi privat al statului şi la dreptul de proprietate asupra bunurilor din patrimoniul propriu, în instanţa regia sta în nume propriu.(3) În litigiile referitoare la dreptul de proprietate asupra bunurilor din domeniul public şi privat al statului pe care le administrează, regia are obligaţia sa arate instanţei cine este titularul dreptului de proprietate, potrivit prevederilor Codului de procedura civilă şi ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia. Regia răspunde, în condiţiile legii, pentru prejudiciile cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligaţii. De asemenea, neîndeplinirea acestei obligaţii poate atrage revocarea dreptului de administrare.
 + 
Articolul 25Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte prevederi legale care reglementează activitatea regiilor autonome.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x