Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 122 din 31 august 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 854 din 7 septembrie 2021. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Direcția suport decizional, denumită în continuare direcție, este organizată și funcționează în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, și a prezentului regulament. +
Articolul 2(1)Direcția, aflată în componența Departamentului pentru Situații de Urgență, denumit în continuare D.S.U., face parte din unitățile Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., fără personalitate juridică și asigură, în domeniile sale de responsabilitate, suportul informațional-decizional al secretarului de stat, șef al D.S.U., precum și serviciile specializate pentru îndeplinirea funcțiilor de coordonare, îndrumare, control și monitorizare a modului de aplicare a prevederilor legale în domeniul situațiilor de urgență.(2)În îndeplinirea atribuțiilor care îi revin, direcția desfășoară activități în domeniile: monitorizare și coordonare situații de urgență, analiză, sinteză și integrare date operative, managementul proiectelor, managementul calității, reglementări și asistență juridică, evaluare instituțională și control, comunicarea publică în domeniul situațiilor de urgență și al dezastrelor, secretariat.(3)Activitățile desfășurate de structurile constituite în cadrul direcției pe linia secretariatului, protecției informațiilor clasificate, precum și Componentei de securitate pentru tehnologia informației și comunicațiilor sunt organizate și desfășurate atât pentru direcție, cât și pentru Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale.(4)La nivelul direcției, structurile constituite pentru managementul proiectelor, managementul calității, reglementare, avizare și asistență juridică asigură și suportul tehnic de specialitate pentru secretarul de stat, șef al D.S.U., Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale.(5)În realizarea activităților de suport prevăzute la alin. (3) și (4), direcția solicită puncte de vedere, analize, informări și documente Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, potrivit domeniilor de competență ale acestora. +
Articolul 3(1)Direcția cooperează, potrivit domeniului de competență și pentru integrarea activităților comune, cu Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale, cu structurile aflate în coordonarea/coordonarea operațională a D.S.U., precum și cu celelalte structuri ale M.A.I., cu instituțiile și autoritățile administrației publice centrale de specialitate cu atribuții în domeniul protecției civile/situațiilor de urgență, cu asociațiile și organizațiile neguvernamentale, precum și cu alte persoane juridice, în limitele prevederilor legale, ale actelor normative interne, respectiv ale protocoalelor și planurilor încheiate în acest sens.(2)Diagrama de relații a direcției este prevăzută în anexa nr. 1. +
Capitolul IIOrganizarea direcției +
Articolul 4(1)Direcția este constituită potrivit organigramei și statului de organizare proprii.(2)Direcția are următoarea structură organizatorică:a)conducerea direcției; … b)Serviciul coordonare operațională situații de urgență:(i)Compartimentul coordonare și monitorizare continuă; … (ii)Compartimentul dispecerizare integrată și relații 112; … … c)Serviciul managementul proiectelor; … d)Serviciul managementul calității;(la 09-08-2024,
Litera d) , Alineatul (2) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
… e)Biroul comunicare strategică; … f)Serviciul reglementări și avizări; … g)Serviciul evaluare instituțională și control; … h)Biroul secretariat și documente clasificate; … i)Structura de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informației și comunicațiilor (CSTIC); … j)Subregistrul NATO/UE. … +
Articolul 5(1)Relațiile în cadrul structurilor din componența direcției sunt ierarhice, iar între acestea sunt de cooperare.(2)În îndeplinirea atribuțiilor, structurile din componența direcției cooperează, efectuează schimburi de date și informații, desfășoară activități și elaborează documente în comun, precum și cu structurile de specialitate din cadrul Direcției generale pentru protecție civilă și Direcției generale urgențe medicale.(3)La nivelul direcției, sistemul informațional se realizează, în principal, prin rețeaua informatică pusă la dispoziție în acest sens, poșta electronică, poșta specială și alte căi de comunicare, cu respectarea normelor legale în vigoare în domeniul securității și protecției informațiilor clasificate. +
Articolul 6Organigrama direcției este prezentată în anexa nr. 2. +
Articolul 7Direcția se află în componența D.S.U. și coordonarea nemijlocită a șefului D.S.U. +
Capitolul IIIAtribuțiile principale ale direcției +
Articolul 8(1)Direcția asigură realizarea suportului informațional-decizional pentru conducerea D.S.U./M.A.I., precum și pentru comandantul acțiunii, în vederea coordonării integrate a capabilităților, pe baza concepției naționale de răspuns și a planurilor de acțiune, adaptate evoluției situației de urgență.(2)În îndeplinirea atribuțiilor, direcția valorifică date și informații pe care le solicită, potrivit competențelor, structurilor aflate în compunerea, coordonarea și coordonarea operațională a D.S.U. +
Articolul 9Pentru ducerea la îndeplinire a responsabilităților stabilite în sarcina D.S.U., potrivit legii, direcția îndeplinește următoarele atribuții generale:a)asigură monitorizarea evoluției situației operative și realizarea fluxului informațional-decizional cu privire la acțiunile desfășurate de structurile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, denumit în continuare I.G.S.U., și ale Inspectoratului General de Aviație, denumit în continuare I.G.Av., precum și serviciile publice Salvamont și Salvaspeo, pentru gestionarea situațiilor de urgență; … b)realizează coordonarea, în sistem integrat, a acțiunilor de gestionare a situațiilor de urgență de amploare și intensitate deosebită care se produc pe teritoriul național, desfășurate de structurile I.G.S.U., I.G.Av., serviciile publice Salvamont și Salvaspeo, precum și a activităților de căutare-salvare canină în domeniul situațiilor de urgență; … c)asigură informarea operativă a secretarului de stat, șef al D.S.U., despre situațiile de urgență complexe care se produc pe teritoriul național; … d)asigură suportul informațional-decizional pentru șeful D.S.U. în vederea informării ministrului afacerilor interne, a primministrului României și a Președintelui României, după caz, asupra stărilor potențial generatoare de situații de urgență sau a producerii situațiilor de urgență; … e)realizează evidența și monitorizarea proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă în domeniul situațiilor de urgență, asistenței medicale de urgență și primului ajutor calificat, protecției civile și al cooperării civil-militare, aflate în derulare la nivelul structurilor din coordonarea D.S.U., identifică oportunități de finanțare în vederea elaborării și implementării de proiecte care să contribuie la realizarea priorităților strategice și obiectivelor D.S.U.; … f)asigură monitorizarea, evaluarea instituțională și controlul activității structurilor aflate în coordonarea D.S.U, respectiv I.G.S.U. și I.G.Av., și a structurilor aflate în subordinea acestora; … g)asigură implementarea și menținerea conformității sistemului de management al calității cu cerințele specifice standardului SR EN ISO 9001 (ediția în vigoare) la nivelul D.S.U. și monitorizează implementarea și menținerea conformității acestuia la nivelul structurilor aflate în coordonarea D.S.U.; … h)asigură planificarea și implementarea activităților în vederea realizării comunicării publice în domeniul situațiilor de urgență și al dezastrelor pentru D.S.U., pe domeniile de activitate ale structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operațională a D.S.U.; … i)elaborează/participă, după caz, asigură sprijin la elaborarea proiectelor de acte normative de nivel superior, cu caracter intern sau în domeniul cooperării interinstituționale pe linia gestionării situațiilor de urgență sau care au impact asupra Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență; … j)răspunde de aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale pe linia protecției informațiilor clasificate și Componentei de securitate pentru tehnologia informației și comunicațiilor (CSTIC) în cadrul direcției și asigură suportul de specialitate pentru Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale; … k)aplică metodologiile specifice, elaborate de către Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat și M.A.I., în cadrul direcției și asigură suportul de specialitate pentru Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale, în domeniul informațiilor NATO și UE; … l)asigură aplicarea unitară a reglementărilor privind circuitul documentelor, respectiv securitatea și sănătatea în muncă; … m)sprijină activitățile de prevenire a corupției, în condițiile actelor normative, prin consilierul de integritate desemnat la nivelul direcției; … n)organizează și desfășoară activități de evaluare, control, îndrumare și sprijin al structurilor din coordonarea D.S.U. în vederea asigurării aplicării corecte și unitare a dispozițiilor legale și formulează propuneri privind înlăturarea deficiențelor constatate; … o)asigură realizarea activităților specifice de secretariat și gestionare a documentelor clasificate pentru direcție, precum și pentru Direcția generală pentru protecție civilă și Direcția generală urgențe medicale; … p)asigură implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … q)desfășoară activități specifice pe linia managementului stărilor excepționale; … r)îndeplinește orice alte atribuții în domeniul propriu de activitate, stabilite potrivit actelor normative în vigoare sau dispozițiilor rezolutive ale conducerii D.S.U./M.A.I. … +
Capitolul IVConducerea direcției +
Articolul 10(1)Conducerea direcției este asigurată de șeful direcției, ajutat de un locțiitor al șefului direcției/director adjunct.(2)Șeful direcției se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne și în cea nemijlocită a secretarului de stat, șef al D.S.U. +
Articolul 11(1)Șeful direcției conduce întreaga activitate a direcției și o reprezintă în relațiile cu șefii celorlalte structuri din M.A.I., precum și cu instituțiile și autoritățile din afara acestuia, potrivit competențelor.(2)Șeful direcției analizează și verifică periodic activitatea desfășurată de structurile din componența direcției.(3)În aplicarea prevederilor legale în vigoare și pentru executarea atribuțiilor legale, șeful direcției emite dispoziții cu caracter obligatoriu pentru întreg personalul din subordine, în domeniile de competență ale direcției.(4)În condițiile actelor normative în vigoare, șeful direcției poate delega atribuții locțiitorului șefului direcției/directorului adjunct sau altor persoane din subordine.(5)Locțiitorul șefului direcției/Directorul adjunct se află în subordinea nemijlocită a șefului direcției, conduce activitatea structurilor aflate în subordine și preia, în totalitate, responsabilitățile șefului direcției, în lipsa acestuia. +
Articolul 12Conducerea nemijlocită și coordonarea activității structurilor direcției se exercită de către șeful direcției, locțiitorul șefului direcției/directorul adjunct, șefii serviciilor și șefii birourilor, conform fișelor posturilor, iar, în lipsa acestora, de către persoanele desemnate prin dispoziție a șefului direcției. +
Capitolul VAtribuțiile structurilor direcției +
Articolul 13(1)Serviciul coordonare operațională situații de urgență este structura de specialitate, cu activitate permanentă, care asigură monitorizarea acțiunilor structurilor pentru situații de urgență și coordonarea activităților în vederea îndeplinirii misiunilor în situații de urgență de amploare și intensitate deosebită.(2)În îndeplinirea atribuțiilor specifice, Serviciul coordonare operațională situații de urgență cooperează cu personalul Direcției generale management operațional/Centrului Național de Conducere Integrată, Direcției generale urgențe medicale, Direcției generale pentru protecție civilă, I.G.S.U. și I.G.Av., precum și cu cel care încadrează centrul operațional al Ministerului Sănătății și centrele operative/operaționale ale instituțiilor din cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență. +
Articolul 14Compartimentul coordonare și monitorizare continuă din cadrul Serviciului coordonare operațională situații de urgență, structură de specialitate cu activitate permanentă, îndeplinește următoarele atribuții:a)asigură diseminarea informațiilor și realizarea fluxului informațional-decizional cu privire la evoluția situației operative, elaborează documentele și furnizează datele cu privire la consecințele situațiilor de urgență ce se manifestă în domeniul de competență pentru informarea conducerii direcției/ D.S.U./M.A.I./Comitetului Național pentru Situații de Urgență; … b)asigură la nivel național, din dispoziția șefului D.S.U., coordonarea forțelor de intervenție specializate ale M.A.I., precum și sprijin pentru unitățile/compartimentele de primiri urgențe (UPU/CPU), serviciile publice Salvamont și Salvaspeo, precum și structurile de căutare-salvare canină, după caz, în vederea eficientizării măsurilor de răspuns în situații de urgență; … c)realizează, la nivel național, cooperarea cu celelalte centre operative ale instituțiilor cu atribuții în domeniu, în vederea asigurării managementului integrat, în funcție de tipurile de risc ce au determinat situațiile de urgență; … d)asigură, din dispoziția șefului D.S.U., coordonarea suportului de resurse umane, medicale și logistice pentru forțele de intervenție participante în cadrul gestionării situațiilor de urgență; … e)pune în aplicare măsurile prestabilite pentru operaționalizarea punctului de informare a cetățenilor cu privire la situația victimelor înregistrate în urma unor evenimente și asigură fluxul informațional cu acesta; … f)asigură, din dispoziția șefului D.S.U. sau a persoanei desemnate de acesta, transmiterea mesajelor în vederea informării populației asupra producerii unor situații de urgență deosebite, atât prin sistemul Ro-Alert, cât și prin sistemul TVR-Crowl; … g)realizează cooperarea permanentă cu Administrația Națională de Meteorologie (ANM), cu privire la evoluția situației meteorologice la nivel național, prin linia telefonică directă ANM-D.S.U.; … h)monitorizează evenimentele transmise prin intermediul sistemului REEWS al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, privind activitatea seismică pe teritoriul României; … i)monitorizează evenimentele transmise prin sistemul informatic și de comunicații al Centrului de Coordonare al ROMATSA; … j)monitorizează situația operativă existentă în zonele de competență ale inspectoratelor județene pentru situații de urgență prin aplicațiile CoordCom112, SMISU și SIMIEOP; … k)asigură cooperarea interinstituțională, inclusiv prin sistemul videoconferință, cu Centrul Național Militar de Comandă – (Nucleu) din cadrul Ministerului Apărării Naționale și cu I.G.S.U; … l)sprijină managementul direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … m)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … n)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … +
Articolul 15Compartimentul dispecerizare integrată și relații 112 din cadrul Serviciului coordonare operațională situații de urgență îndeplinește următoarele atribuții:a)asigură cooperarea cu Serviciul de Telecomunicații Speciale și cu celelalte agenții participante în cadrul Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență și participă la stabilirea cerințelor operaționale pentru asigurarea dispecerizării integrate a cazurilor din domeniul situațiilor de urgență; … b)analizează problematica specifică activității desfășurate în cadrul dispeceratelor integrate 112 și propune soluții de îmbunătățire a acesteia; … c)participă la elaborarea de informări și sinteze pe timpul gestionării evenimentelor complexe, cu dimensiune națională/internațională, precum și pe timpul situațiilor speciale și de criză; … d)participă la stabilirea fluxului informațional în procesul de colectare, gestionare și distribuire a datelor operaționale, precum și la întocmirea proiectelor de dispoziții ale șefului direcției în acest sens; … e)face propuneri pentru îmbunătățirea fluxului informațional al procesului de colectare, gestionare și distribuire a datelor operaționale; … f)asigură gestionarea și actualizarea permanentă a datelor de contact ale instituțiilor/structurilor cu care colaborează direcția, precum și ale reprezentanților acestora; … g)participă la elaborarea documentelor operaționale de planificare specifice; … h)elaborează sau, după caz, participă în grupurile de lucru constituite pentru elaborarea proiectelor de acte normative, a standardelor și procedurilor specifice. … +
Articolul 16(1)Serviciul managementul proiectelor este structura care gestionează portofoliul de proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile, la nivelul structurilor aflate în coordonarea/în componența D.S.U., identifică oportunitățile de finanțare, accesează și monitorizează implementarea proiectelor în domeniul de competență pentru care D.S.U., structurile din coordonare, direcția, Direcția generală urgențe medicale și Direcția generală pentru protecție civilă au calitatea de beneficiari.(la 09-08-2024,
Alineatul (1) , Articolul 16 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
(2)Serviciul managementul proiectelor îndeplinește următoarele atribuții:a)identifică oportunități de finanțare și analizează, în baza nevoilor prezentate de structurile din componența/coordonarea D.S.U., sursele de finanțare din fonduri externe nerambursabile, în vederea elaborării și implementării de proiecte care să contribuie la realizarea priorităților strategice și a obiectivelor D.S.U.; … b)accesează fonduri externe nerambursabile, pe domeniul de competență al D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … c)desfășoară activități de îndrumare și asistență de specialitate la nivelul structurilor din cadrul D.S.U. și al celor aflate în coordonarea acestuia în vederea atragerii și utilizării cât mai eficiente a fondurilor externe nerambursabile; … d)analizează și prezintă spre aprobare șefului D.S.U. propunerile de proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile elaborate de structurile D.S.U. și structurile aflate în coordonarea acestuia, potrivit priorităților strategice ale D.S.U. aprobate la nivelul ministerului; … e)inițiază proiecte și participă la implementarea acestora, în colaborare cu structurile din componența/coordonarea D.S.U. și cu alte structuri ale ministerului, care răspund priorităților și nevoilor D.S.U., în vederea obținerii de finanțare din fonduri externe nerambursabile; … f)colaborează cu structurile de resort din M.A.I. în vederea identificării și accesării fondurilor externe nerambursabile, pe domeniul de competență al D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … g)emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ce vizează accesarea/gestionarea eficientă a fondurilor externe dedicate domeniului de competență al D.S.U.; … h)prezintă conducerii D.S.U. și direcției raportări periodice referitoare la stadiul implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și granturi externe, derulate de structurile aflate în componența/coordonarea D.S.U.;(la 09-08-2024,
Litera h) , Alineatul (2) , Articolul 16 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
… i)monitorizează și verifică, după caz, rezultatele proiectelor derulate de structurile aflate în componența/coordonarea D.S.U., prin raportare la normele și reglementările aferente surselor de finanțare;(la 09-08-2024,
Litera i) , Alineatul (2) , Articolul 16 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
… j)colaborează cu autoritățile de management, precum și cu alte organisme naționale și internaționale care finanțează sau derulează programe cu finanțare externă nerambursabilă; … k)coordonează procesul de monitorizare a proiectelor de la nivelul D.S.U., verifică stadiul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile la nivelul D.S.U. și al structurilor aflate în coordonarea/componența acestuia, elaborează situații privind proiectele implementate și informează conducerea D.S.U. cu privire la blocaje/întârzieri existente sau posibile, în vederea identificării soluțiilor de remediere/eliminare a acestora; … l)elaborează cereri de finanțare, fișe de proiect, individual sau în colaborare cu alte structuri ale M.A.I., pentru accesarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile pe domeniul de interes al D.S.U. și al direcției; … m)participă, împreună cu specialiștii în domeniu din cadrul structurilor D.S.U., în comitete și grupuri de lucru ministeriale/ interministeriale pentru stabilirea priorităților D.S.U., în corelare cu surse de finanțare existente pentru domeniul specific de activitate al sistemului de urgență; … n)asigură participarea personalului propriu la programe de formare profesională în domeniul de activitate ori în domenii conexe; … o)pentru îndeplinirea atribuțiilor, colaborează, potrivit prevederilor legale în vigoare, cu instituții, organizații și organisme interne și internaționale, pe domeniul de competență; … p)sprijină managementul direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … q)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … r)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … +
Articolul 17(1)Serviciul managementul calității este structura de specialitate care asigură crearea și dezvoltarea unui cadru unitar pentru managementul performant la nivelul D.S.U., structurilor din coordonarea acestuia, direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, prin îndeplinirea responsabilităților specifice în domeniul implementării, menținerii și certificării/recertificării conformității sistemului de management al calității cu cerințele specifice standardului SR EN ISO 9001 (ediția în vigoare), precum și prin implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial la nivelul direcției.(2)Serviciul managementul calității îndeplinește următoarele atribuții:a)formulează propuneri pentru creșterea performanței organizaționale; … b)asigură creșterea eficienței serviciilor oferite de D.S.U., direcție, Direcția generală urgențe medicale și Direcția generală pentru protecție civilă prin implementarea, menținerea și certificarea/recertificarea conformității sistemului de management al calității cu cerințele specifice standardului SR EN ISO 9001 (ediția în vigoare); … c)propune și participă la implementarea măsurilor pentru creșterea capacității personalului de a implementa sisteme și instrumente unitare de management al calității și performanței; … d)asigură și răspunde de îndeplinirea responsabilităților specifice în domeniul managementului calității la nivelul direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … e)participă la activitățile de audit în domeniul calității efectuate de organismele de certificare în domeniu; … f)asigură implementarea, menținerea și certificarea/ recertificarea conformității sistemului de management al calității cu cerințele specifice standardului de referință SR EN ISO 9001 (ediția în vigoare) în cadrul D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … g)desfășoară activități pentru stabilirea, implementarea și menținerea proceselor necesare sistemului de management al calității; … h)asigură raportarea către conducerea direcției/șeful D.S.U. cu privire la funcționarea sistemului de management al calității și înaintează propuneri de îmbunătățire; … i)asigură întocmirea/verificarea/revizuirea/menținerea documentelor specifice sistemului de management al calității în cadrul D.S.U. și direcției și acordă sprijin și îndrumare Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, precum și structurilor aflate în coordonarea D.S.U., în procesul de identificare a documentelor specifice sistemului de management al calității necesare la nivelul acestora; … j)asigură elaborarea Programului anual de audit intern pentru sistemul de management al calității la nivelul D.S.U.; … k)asigură organizarea/participarea la auditurile interne ale sistemului de management al calității și poate stabili acțiuni corective; … l)asigură pregătirea documentelor specifice și participarea la analiza sistemului de management al calității; … m)întocmește Programul de îmbunătățire continuă la nivelul D.S.U., prin valorificarea datelor primite de la structurile din cadrul direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … n)elaborează Planul de activități/management în domeniul calității la nivelul D.S.U. – Direcția suport decizional (DSD) și urmărește realizarea obiectivelor stabilite; … o)monitorizează, evaluează și întocmește rapoarte privind stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite în Planul de activități/management și în alte documente programatice, care sunt gestionate la nivelul DSD, pe baza datelor furnizate de către structurile din cadrul acesteia; … p)monitorizează și informează conducerea D.S.U. cu privire la îndeplinirea obiectivelor stabilite în documente programatice, care sunt gestionate la nivelul structurilor din componența/ coordonarea D.S.U.; … q)participă la elaborarea documentelor de politici publice și a altor documente programatice cu impact în domeniul situațiilor de urgență și colaborează cu structurile din componența și din coordonarea D.S.U.; … r)asigură relaționarea cu structura de specialitate din cadrul M.A.I. în ceea ce privește elaborarea și monitorizarea documentelor de politici publice și implementarea acestora la nivelul direcției; … s)sprijină managementul în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … t)monitorizează și îndrumă metodologic activitățile de implementare și dezvoltare a sistemului de control intern managerial la nivelul direcției; … u)asigură colaborarea și raportarea către structura de specialitate a M.A.I. cu privire la stadiul implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial la nivelul direcției; … v)asigură consultanță de specialitate responsabililor cu calitatea de la nivelul structurilor din componența D.S.U., precum și al structurilor aflate în coordonarea acestuia; … w)colaborează cu structurile direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, precum și cu structurile aflate în coordonarea D.S.U., pentru menținerea și îmbunătățirea continuă a sistemului de management al calității; … x)elaborează Planul anual de instruire în domeniul sistemului de management al calității și efectuează instruiri ale responsabililor cu calitatea de la nivelul structurilor din componența D.S.U., precum și al structurilor aflate în coordonarea acestuia cu privire la cerințele standardului de referință și la prevederile din documentația sistemului de management al calității; … y)colaborează cu structuri similare ale altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și asigură, la solicitare, raportarea impactului implementării, monitorizarea și evaluarea implementării managementului calității la nivelul structurilor din componența D.S.U. și al celor aflate în coordonarea acestuia; … z)participă în grupuri de lucru constituite la nivel instituțional/interinstituțional pentru identificarea de soluții pe diverse teme de interes în domeniul sistemelor de management implementate [sistemul de control intern managerial (SCIM) și sistemul de management al calității (SMC)], în vederea creșterii calității serviciilor furnizate beneficiarilor; … aa)asigură documentarea și elaborarea de analize și rapoarte pe baza prelucrării, centralizării și valorificării informațiilor primite de la structurile direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, precum și de la structurile aflate în coordonarea D.S.U., în domeniul specific de activitate, în conformitate cu cerințele conducerii D.S.U.; … bb)participă la controale cu privire la modul de aplicare a reglementărilor în vigoare referitoare la domeniile de competență ale direcției/serviciului; … cc)realizează analize referitoare la modalitatea de îndeplinire a obiectivelor specifice structurilor direcției; … dd)asigură întocmirea anuală, respectiv verificarea și revizuirea Planului de relații internaționale și afaceri europene al direcției; … ee)soluționează, potrivit normelor legale în vigoare, petițiile repartizate; … ff)gestionează activitatea de resurse umane pentru funcțiile publice din cadrul direcției; … gg)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare; … hh)sprijină activitățile de elaborare și de implementare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile și granturi externe, menite să contribuie la realizarea priorităților strategice și obiectivelor D.S.U. … (la 09-08-2024,
Articolul 17 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
+
Articolul 18(1)Biroul comunicare strategică este structura care asigură planificarea și implementarea activităților în vederea realizării comunicării publice în domeniul situațiilor de urgență și al dezastrelor pentru șeful D.S.U., pe domeniile de activitate ale structurilor aflate în coordonarea/coordonarea operațională a D.S.U.(2)Biroul comunicare strategică îndeplinește următoarele atribuții:a)elaborează strategia de comunicare a D.S.U.; … b)gestionează și promovează imaginea D.S.U. și sprijină relaționarea cu mass-media și societatea civilă; … c)redactează materiale de mesaj public, puncte de vedere, proiecte de reacție pe domeniul de interes al D.S.U., în vederea asigurării unei comunicări corecte și complete a activității D.S.U.; … d)întocmește și propune măsuri de îmbunătățire a imaginii publice a D.S.U.; … e)asigură informarea operativă a conducerii D.S.U. în legătură cu informațiile apărute în spațiul public care vizează imaginea și activitatea D.S.U., luând în considerare și rapoartele de monitorizare a presei și a celorlalte tipuri de semnalări, furnizate de structura de specialitate a Direcției informare și relații publice (D.I.R.P.); … f)redactează comunicate, buletine informative și alte informări de presă, în domeniul de interes al D.S.U., cu informarea Direcției informare și relații publice; … g)organizează conferințe de presă, evenimente, briefinguri cu reprezentanții mass-mediei pe domeniul de interes al D.S.U., cu informarea prealabilă a Direcției informare și relații publice; … h)realizează activitatea de relații publice la nivelul D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … i)redactează răspunsuri la petiții, solicitări, memorii în domeniul comunicării și informării publice și asigură programarea persoanelor care solicită audiență la conducerea D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … j)ține evidența datelor de contact ale tuturor unităților aflate în subordinea, autoritatea sau coordonarea operațională a D.S.U. și ale altor instituții centrale și locale, organizații guvernamentale și neguvernamentale, inclusiv din domeniul mass-media; … k)emite puncte de vedere către D.I.R.P. la solicitările formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de lege; … l)realizează materiale documentare de interes pentru conducerea D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … m)întreprinde demersuri pentru participarea conducerii D.S.U. la emisiuni radio-tv; … n)sprijină activitatea de documentare a reprezentanților mass-mediei, preluând cererile acestora și furnizând, cu celeritate, informațiile de interes public solicitate, cu informarea prealabilă a Direcției informare și relații publice; … o)participă la activități cu caracter public, organizate la nivelul D.S.U., precum și la cele ale unor instituții guvernamentale sau organisme neguvernamentale; … p)asigură participarea personalului propriu la programe de formare profesională în domeniul de activitate ori în domenii conexe; … q)participă la instruirea în domeniul comunicării și relațiilor publice; … r)verifică și avizează proiectele comunicatelor, informărilor sau ale altor materiale de presă elaborate la nivelul structurilor aflate în coordonarea D.S.U., la dispoziția șefului D.S.U.; … s)participă la întâlnirile organizate la nivelul Direcției informare și relații publice din cadrul M.A.I. pe linie de comunicare publică; … t)sprijină conducerea direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … u)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … v)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … +
Articolul 19(1)Serviciul reglementări și avizări este structura de specialitate care asigură, la nivelul D.S.U., asistența juridică și coordonarea activităților de elaborare a proiectelor de acte normative, emiterea avizelor pentru legalitate, precum și a altor acte specifice, potrivit competențelor.(2)Serviciul reglementări și avizări îndeplinește următoarele atribuții:a)asigură asistență juridică conducerii D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … b)asigură reprezentarea drepturilor și intereselor legitime ale D.S.U., direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, citate în nume personal, în fața instanțelor de judecată, în dosare având ca obiect contencios administrativ sau plângeri contravenționale, și a autorităților jurisdicționale, prin consilierii juridici, pe baza delegației de reprezentare, semnată, după caz, de șeful D.S.U., șeful direcției sau locțiitorul/directorul adjunct; … c)asigură reprezentarea și apărarea drepturilor și intereselor legitime ale Comitetului Național pentru Situații de Urgență în fața instanțelor de judecată și a altor organe de jurisdicție, în cauzele în care acesta este parte, și exercită căi de atac sau orice mijloace legale de apărare; … d)inițiază și elaborează sau, după caz, participă în grupurile de lucru constituite pentru elaborarea proiectelor de acte normative, a standardelor și procedurilor subsecvente, precum și a protocoalelor/planurilor de cooperare/colaborare derulate de către D.S.U. și direcție ori în legătură cu domeniul de activitate al acesteia și gestionează activitățile de actualizare, modificare sau completare a acestora; … e)elaborează puncte de vedere la proiectele de acte normative de nivel superior/cu caracter intern, întrebări, interpelări, petiții, cereri și sesizări, transmise spre consultare/ soluționare; … f)pregătește și examinează, sub aspectul legalității și eficienței juridice, documentația care fundamentează decizia conducerii D.S.U./direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă pe problematica dată în competență; … g)avizează pentru legalitate proiectele de dispoziții și actele administrative cu caracter individual emise, potrivit competenței, de către șeful D.S.U., șeful direcției, șeful Direcției generale pentru protecție civilă și directorul general al Direcției generale urgențe medicale; … h)elaborează puncte de vedere sau propuneri pentru armonizarea legislației naționale cu dreptul U.E. în domeniul de competență; … i)elaborează, împreună cu structurile direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă, propuneri de măsuri privind îndeplinirea sarcinilor ce le revin, pe care le prezintă conducerii acestora, în vederea aplicării stricte a actelor normative, imediat după publicarea lor; … j)participă la elaborarea sau analiza propunerilor pentru armonizarea legislației naționale cu dreptul U.E. în domeniul de competență, cu sprijinul de specialitate al structurilor M.A.I.; … k)sprijină conducerea direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … l)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … m)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … +
Articolul 20(1)Serviciul evaluare instituțională și control este structura de specialitate care asigură, la nivelul D.S.U., efectuarea activității de evaluare, verificare, control operațional, inspecție, îndrumare și sprijin al structurilor aflate în coordonare, elaborarea de analize, rapoarte, informări și sinteze, prezentarea de măsuri pentru creșterea eficacității activității ori eliminarea deficiențelor constatate.(2)Serviciul evaluare instituțională și control îndeplinește următoarele atribuții:a)participă la procesul de planificare și desfășurare a activităților pentru verificarea nivelului de pregătire a structurilor aflate în coordonarea D.S.U., prin exerciții, organizate la nivel regional, național și internațional; … b)participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a D.S.U. și direcției; … c)participă la elaborarea documentelor de politici publice și a altor documente programatice cu impact în domeniul situațiilor de urgență și colaborează cu structurile din componența și din coordonarea D.S.U.; … d)asigură procesul de consultare și avizare pentru documentele de politici publice inițiate de către D.S.U.; … e)propune măsuri pentru gestiunea riscurilor la nivelul serviciului – identificare, control, eliminare/minimizare; … f)participă la procesul de planificare și derulare a misiunilor de situații de urgență; … g)monitorizează evoluția riscurilor identificate și fundamentează deciziile de inițiere a procesului de planificare, monitorizare și coordonare a misiunilor structurilor subordonate, în cazul evenimentelor de amploare/complexe; … h)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … i)planifică și execută activități de evaluare, verificare, control operațional, îndrumare și sprijin al activității la structurile aflate în coordonarea D.S.U.; … j)întocmește, la începutul fiecărui an, planul de control pentru structurile aflate în coordonarea D.S.U. și îl supune spre aprobare conducerii; … k)realizează activitatea de evaluare, verificare, control operațional, inspecție, îndrumare și sprijin la structurile aflate în coordonarea D.S.U. prin controale de fond și tematice; … l)verifică respectarea procedurilor de intervenție în situații de urgență, a protocoalelor de colaborare și evaluează eficiența dintre acțiunile dispuse și rezultatele produse, în scopul identificării și corectării deficiențelor, disfuncționalităților și neregulilor constatate, în cadrul unor acțiuni de control inopinat la nivelul structurilor aflate în coordonarea D.S.U.; … m)verifică și evaluează organizarea și executarea activităților specifice, conform atribuțiilor funcționale, în limita competențelor conferite de lege personalului cu atribuții de control; … n)evaluează capacitatea managerială de implementare a unui program coerent și continuu de pregătire, instruire, perfecționare și antrenament, în relaționare directă cu specificul atribuțiilor fiecărei structuri aflate în coordonarea D.S.U.; … o)participă în cadrul unor comisii de analiză a reclamațiilor și sesizărilor care privesc activitatea structurilor din coordonarea D.S.U., la nivel teritorial și național; … p)stabilește relații de colaborare cu alte organizații de profil din țară și din străinătate; … q)colaborează cu personalul de specialitate din structuri similare ale altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale; … r)asigură participarea personalului propriu la programe de formare profesională în domeniul propriu de activitate ori în domenii conexe; … s)îndeplinește alte atribuții din domeniul său de activitate, prevăzute de legislația în vigoare sau dispuse de conducerea D.S.U. și a direcției, în limitele competențelor specifice; … t)inițiază sau participă la realizarea unor studii și analize privind cauzele disfuncționalităților și deficiențelor constatate în activitatea structurilor și personalului, evaluate în scopul îmbunătățirii activității acestora; … u)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … (la 09-08-2024,
Articolul 20 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
+
Articolul 21(1)Biroul secretariat și documente clasificate este structura de specialitate care asigură, la nivelul direcției, Direcției generale pentru protecție civilă și Direcției generale urgențe medicale, gestionarea activităților de evidență și manipulare a corespondenței, a documentelor care conțin informații clasificate/neclasificate, potrivit legii, precum și desfășurarea activității de evidență și păstrare a sigiliilor și ștampilelor în cadrul acestor structuri.(2)Biroul secretariat și documente clasificate îndeplinește următoarele atribuții:a)asigură îndrumarea, coordonarea și monitorizarea activităților din domeniul managementului resurselor umane; … b)asigură evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul și transmiterea documentelor cu informații clasificate/neclasificate; … c)răspunde de planificarea, organizarea și desfășurarea activității de pregătire continuă; … d)asigură predarea-primirea zilnică a corespondenței cu informații clasificate sau neclasificate, înregistrarea acesteia în registrele de intrare/ieșire și repartizarea sa pe structuri; … e)verifică înscrierea cotei de arhivare a corespondenței; … f)redactează dispoziția zilnică și întocmește situațiile de efective/prezență la programul de lucru; … g)asigură gestionarea, depozitarea și manipularea arhivei curente, precum și arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare; … h)asigură, la solicitare, transportul corespondenței/coletelor; … i)răspunde de asigurarea rechizitelor și materialelor necesare desfășurării activităților și întocmirii lucrărilor; … j)sprijină conducerea direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … k)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … l)asigură activitatea de evidență, păstrare, distribuire și confecționare a sigiliilor și ștampilelor în structurile M.A.I., potrivit legii. … +
Articolul 22(1)Structura de securitate/CSTIC, organizată la nivel de compartiment, este structura de specialitate care desfășoară, la nivelul direcției, Direcției generale pentru protecție civilă și Direcției generale urgențe medicale, activități pentru îndeplinirea atribuțiilor pe linia protecției informațiilor clasificate și Componentei de securitate pentru tehnologia informației și comunicațiilor – CSTIC.(2)Structura de securitate/CSTIC este subordonată nemijlocit locțiitorului șefului direcției/directorului adjunct și îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 31 alin. (1), art. 244 alin. (3) și art. 248-250 din Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și următoarele atribuții:a)întocmește documentele specifice, conform reglementărilor în vigoare, pentru protecția și prevenirea scurgerii de informații clasificate și răspunde de implementarea acestora; … b)coordonează activitatea pe linia evidenței, întocmirii, păstrării, procesării, multiplicării, manipulării, transportului, transmiterii și distrugerii informațiilor clasificate, în condițiile legii; … c)gestionează incidentele de securitate în domeniu și propune măsuri pentru soluționarea acestora; … d)sprijină conducerea direcției în implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial; … e)asigură îndeplinirea responsabilităților în domeniul managementului calității; … f)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare; … g)solicită și elaborează documentele specifice pentru acreditarea/reacreditarea sistemelor informatice și de comunicații – S.I.C., existente la nivelul direcției sau care urmează a fi achiziționate, care stochează sau transmit informații clasificate, în situațiile prevăzute de reglementările specifice în vigoare; … h)stabilește cerințele de securitate și procedurile de aplicare necesare ce trebuie respectate de furnizorii de echipamente, pe durata întregului proces de dezvoltare, instalare și testare a S.I.C.; … i)elaborează și actualizează procedurile de securitate și monitorizează permanent toate aspectele de securitate specifice S.I.C.; … j)asigură actualizarea evidenței tuturor utilizatorilor autorizați ai S.I.C., aplică măsurile adecvate de control al accesului la S.I.C. și verifică elementele de identificare a acestora; … k)evaluează implicațiile, în planul securității, privind modificările software, hardware, firmware și procedurale, propuse pentru S.I.C., și verifică dacă modificările de configurație afectează securitatea acestuia; … l)asigură un control riguros al mediilor de stocare a informațiilor și documentației S.I.C., verificând concordanța între clasa sau nivelul de secretizare a informațiilor stocate și marcajul de secretizare al mediilor de stocare; … m)asigură cooperarea cu reprezentații structurilor de specialitate ale Direcției generale de protecție internă și solicită asistență de specialitate pentru îndeplinirea atribuțiilor funcționale; … n)răspunde de alegerea, implementarea, justificarea și controlul facilităților de securitate de natură tehnică, care reprezintă parte componentă a S.I.C.; … o)răspunde și organizează activitatea de pregătire și instruire a personalului direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă; … p)verifică, periodic sau în timp real, implementarea măsurilor de protecție în S.I.C., din cadrul direcției, pentru a se asigura dacă securitatea acestuia este în concordanță cu cerințele de securitate aprobate de către Direcția generală de protecție internă; … q)ține evidența echipamentelor S.I.C., proprietate privată, autorizate să funcționeze în incinta direcției, în condițiile stabilite de reglementările în vigoare; … r)întocmește raportul de analiză a riscului de securitate, cerințele și procedurile specifice de securitate, pentru funcționarea, în condiții de securitate, a sistemelor informatice și de comunicații ce procesează informații clasificate, și răspunde de implementarea acestora în condițiile legii; … s)elaborează cerințele minime de securitate pentru operaționalizarea sistemelor de calcul și comunicații ce procesează informații clasificate în condiții legii; … t)cercetează incidentele de securitate și raportează rezultatele în mod ierarhic la Direcția generală de protecție internă, concomitent cu aplicarea unor măsuri de reducere a consecințelor; … u)gestionează cartelele magnetice de acces în cadrul direcției. … +
Articolul 23(1)Subregistrul NATO/UE, organizat la nivel de compartiment, este structura de specialitate care desfășoară, la nivelul D.S.U., activități pentru executarea atribuțiilor în domeniul protecției informațiilor clasificate NATO, UE.(2)În domeniul gestionării documentelor NATO/UE, compartimentul are următoarele atribuții:a)aplică metodologiile specifice în domeniul informațiilor NATO/UE elaborate de către Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat și M.A.I.; … b)ține evidența documentelor clasificate NATO/UE până la nivel NATO SECRET și TOP SECRET/SECRET și TOP SECRET UE, inclusiv; … c)asigură consultarea documentelor pentru personalul autorizat din cadrul direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă și, cu acordul Registrului intern al M.A.I. din cadrul Direcției generale de protecție internă, a documentelor clasificate NATO/UE de interes pentru structurile în care nu există componentă a Sistemului național de registre; … d)execută inventarierea anuală a documentelor internaționale și naționale primite și elaborate la nivelul subregistrului și o transmite la Registrul intern al M.A.I.; … e)răspunde de organizarea și funcționarea arhivei cu informații NATO/UE, potrivit reglementărilor; … f)verifică și se asigură ca personalul participant la activitățile desfășurate la nivelul direcției ce presupun acces la documente NATO/UE să îndeplinească condițiile de acces la astfel de informații; … g)exercită orice alte atribuții ce îi revin, potrivit prevederilor legale, în domeniul protecției informațiilor clasificate NATO/UE; … h)asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare. … (3)În domeniul desfășurării activităților privind protecția informațiilor clasificate NATO/UE, compartimentul are următoarele atribuții:a)păstrează evidența certificatelor de securitate NATO tip A și a certificatelor de securitate UE și gestionează certificatele de securitate NATO tip B și confirmările privind deținerea certificatelor de securitate UE eliberate personalului de Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat; … b)asigură, cu sprijinul Direcției generale de protecție internă, demersurile necesare obținerii, revalidării sau retragerii acestora, precum și obținerii certificatelor de acces la informații clasificate UE și a confirmărilor UE pentru personalul direcției, Direcției generale pentru protecție civilă și Direcției generale urgențe medicale, participant la misiuni internaționale, exerciții, conferințe sau alte activități desfășurate în afara țării; … c)ține evidența personalului care are acces la informații clasificate NATO/UE, elaborează și transmite Direcției generale de protecție internă lista cu funcțiile din cadrul direcției, Direcției generale urgențe medicale și Direcției generale pentru protecție civilă care necesită acces la informații clasificate NATO/UE; … d)asigură, în colaborare cu Direcția generală de protecție internă, realizarea activităților de pregătire specifică a personalului cu acces la informații clasificate NATO/UE; … e)urmărește activitatea de analizare periodică a documentelor NATO/UE, în vederea păstrării sau distrugerii acestora; … f)elaborează și supune aprobării normele și procedurile privind protecția informațiilor clasificate NATO/UE, potrivit legii; … g)consiliază conducerea direcției, Direcției generale pentru protecție civilă și Direcției generale urgențe medicale în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate; … h)elaborează planul de securitate pentru protecția informațiilor clasificate NATO/UE la nivelul subregistrului; … i)pregătește și execută programele de inspecție a măsurilor de securitate fizică în cadrul subregistrului din competență și informează conducerea direcției cu privire la vulnerabilitățile constatate. … +
Capitolul VIDispoziții finale +
Articolul 24Întregul personal al direcției răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredințate, potrivit fișelor posturilor. +
Articolul 24^1(1)În cadrul relațiilor de serviciu/muncă funcționează principiul egalității de tratament față de toți angajații.(2)Sunt interzise orice formă de discriminare, bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală, funcție sau apartenență la o anumită categorie profesională, precum și emiterea oricărei dispoziții în măsură de a discrimina o persoană.(3)Pentru prevenirea și eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare, direcția are obligațiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(4)Soluționarea sesizărilor și reclamațiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(la 09-08-2024,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 6. , Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)
+
Articolul 25Activitățile, metodele, mijloacele, procedeele utilizate și sarcinile concrete ce revin personalului direcției se stabilesc prin dispoziții, proceduri și fișele posturilor. +
Articolul 26Structurile din compunerea direcției îndeplinesc orice alte atribuții în domeniul propriu de activitate, stabilite potrivit actelor normative și reglementărilor interne. +
Articolul 27Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. +
Anexa nr. 1*)la regulament*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
DIAGRAMA DE RELAȚII
a Direcției suport decizional
+
Anexa nr. 2la regulament^1) Anexa este reprodusă în facsimil.
ORGANIGRAMA
Direcției suport decizional
(la 09-08-2024,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 7., Articolul I din ORDINUL nr. 124 din 26 iulie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 788 din 9 august 2024
)