REGULAMENT din 30 martie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 7 aprilie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 6COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 13COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 15COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 19MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20ABROGAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 9MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 107 10/08/2022
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 30/03/2022
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 5 13/03/2024
ActulREFERIT DELEGE (R) 325 14/07/2006
ART. 1COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 4COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 6COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 13COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 15COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 19MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20ABROGAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20COMPLETAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 20MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 2MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 5MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 6MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024
ANEXA 9MODIFICAT DEORDIN 5 13/03/2024





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 61 din 30 martie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 341 din 7 aprilie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, denumită în continuare ANRE, în calitate de autoritate de reglementare competentă, acordă, modifică, suspendă, refuză ori retrage, în condițiile Legii serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor prezentului regulament, licențele operatorilor serviciului public de alimentare cu energie termică.(2)Licențele prevăzute la alin. (1) se acordă pentru următoarele activități:a)producerea energiei termice;b)transportul energiei termice;c)distribuția energiei termice;d)furnizarea energiei termice.(3)Pentru realizarea tuturor activităților prevăzute la alin. (2) în cadrul unui SACET cu un singur producător de energie termică se acordă o singură licență pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat.(4)Pentru activitatea prevăzută la alin. (2) lit. a) desfășurată în cadrul unui SACET cu mai mulți producători de energie termică se acordă licență pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice pe care le dețin fiecărui producător în parte.(5)Prin derogare de la prevederile alin. (2) lit. a), pentru producerea energiei termice în cogenerare ANRE acordă licențe potrivit prevederilor legislației aplicabile în sectorul energiei electrice și al energiei termice produse în cogenerare. + 
Articolul 2Prezentul regulament se aplică persoanelor juridice cărora li se acordă, modifică, suspendă, refuză ori retrag licențe pentru desfășurarea activităților prevăzute la art. 1 alin. (2). + 
Articolul 3Prezentul regulament stabilește procedura de acordare ori refuz al acordării, modificare, suspendare și retragere a licențelor în domeniul serviciului public de alimentare cu energie termică, termenele și condițiile de acordare, diferențiate pe categorii de activități. + 
Articolul 4(1)Termenii utilizați în prezentul regulament sunt definiți în cuprinsul:a)Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)Legii serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările și completările ulterioare;c)Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare.(2)În sensul prevederilor prezentului regulament, abrevierile și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)ANRSC – Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice;b)condiții asociate licenței – anexă la licență și parte integrantă din aceasta, prin care se stabilesc drepturile, obligațiile, restricțiile și sancțiunile aplicabile titularului de licență;c)ONRC – Oficiul Național al Registrului Comerțului;d)solicitant – persoana juridică de drept public sau de drept privat cu capital public, privat sau mixt, care depune la ANRE o cerere în vederea acordării, modificării sau retragerii unei licențe, în condițiile prezentului regulament;e)SPAET – serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat;f)titular de licență – operator, respectiv persoană juridică deținătoare a unei licențe în domeniul SPAET;g)UAT – unitate administrativ-teritorială.
 + 
Articolul 5Persoanele juridice înregistrate în alte state pot solicita licențe, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, numai dacă au stabilit în România, în condițiile legii, un sediu secundar pentru întreaga durată de valabilitate a licenței necesar desfășurării activităților. + 
Articolul 6Licențele se acordă următoarelor categorii de solicitanți:a)în cazul gestiunii directe:(i)servicii publice de interes local sau județean, specializate, cu personalitate juridică, înființate și organizate în subordinea consiliilor locale sau consiliilor județene, după caz, prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale respective;(ii)societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu capital social integral al unităților administrativ-teritoriale, înființate de autoritățile deliberative ale unităților administrativ-teritoriale respective;b)în cazul gestiunii delegate, societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu capital social privat ori mixt. + 
Articolul 7(1)Persoanele juridice cărora le-a fost atribuită gestiunea serviciului de alimentare cu energie termică au obligația de a solicita ANRE și de a obține eliberarea licenței în termen de 90 de zile de la data aprobării hotărârii de dare în administrare sau, după caz, de la data semnării contractului de delegare a gestiunii.(2)În situația în care, din motive justificate, solicitantul nu poate obține licența în termenul prevăzut la alin. (1), acesta poate solicita o licență cu caracter provizoriu, în condițiile prezentului regulament; licența cu caracter provizoriu se poate obține și în alte condiții prevăzute în prezentul regulament.(3)În situația prevăzută la alin. (2), cererea de acordare a licenței cu caracter provizoriu este însoțită de documentele prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a), e), g), m) și, după caz, lit. h) și/sau i), precum și de o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al solicitantului potrivit căreia desfășurarea activităților specifice licenței se desfășoară în condiții de siguranță, protecție a mediului, a sănătății și siguranței publice și că solicitantul își asumă pe deplin orice incident ce ar putea să apară pe perioada de valabilitate a licenței cu caracter provizoriu, din culpa acestuia.(la 11-08-2022,
Alineatul (3) din Articolul 7 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
(3^1)În cazul în care, din motive justificate, autoritățile administrației publice locale nu au definitivat procedura de atribuire a gestiunii serviciului, prin derogare de la prevederile art. 6, ANRE poate acorda o licență cu caracter provizoriu autorității administrației publice locale responsabile cu delegarea gestiunii, la cererea acesteia, însoțită de documentele prevăzute la alin. (3), de actul administrativ prin care se aprobă demararea procedurilor în vederea delegării gestiunii serviciului public și de un memoriu justificativ cu privire la motivele care au dus la imposibilitatea delegării gestiunii acestuia.(la 11-08-2022,
Articolul 7 din Capitolul I a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
(4)Nu pot primi licențe solicitanții care se află în procedura falimentului.
 + 
Articolul 8(1)Durata de valabilitate a licenței se stabilește în acord cu durata de atribuire a SPAET sau a activității/activităților specifice SPAET, prevăzută în actul administrativ de atribuire a serviciului sau prin contractul de delegare a gestiunii, fără a depăși 5 ani.(2)Prin derogare de la prevederile alin. (1), durata de valabilitate a licenței cu caracter provizoriu este de maximum 12 luni și nu poate include mai mult de un sezon rece.(la 11-08-2022,
Alineatul (2) din Articolul 8 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
 + 
Capitolul IIProcedura de solicitare și acordare a licențelor + 
Secţiunea 1Solicitarea licențelor + 
Articolul 9(1)Pentru obținerea licenței, solicitantul înregistrează la ANRE o cerere, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 1.(2)La înregistrarea cererii, solicitantul achită tariful de analiză, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.(3)În situația în care se constată că suma aferentă tarifului de analiză nu a fost virată în contul ANRE, în conformitate cu prevederile alin. (2), cererea se înregistrează cu caracter de corespondență și nu se supune procesului de analiză.(4)Cererea se clasează dacă în termen de 10 zile de la data înregistrării acesteia tariful de analiză nu a fost încasat, ANRE notificând solicitantul în acest sens.(5)Solicitantul poate relua demersurile de obținere a licenței pe baza unei noi cereri; ANRE poate lua în considerare în analiza noii cereri documentele anexate cererii clasate, pe baza unei declarații pe propria răspundere a reprezentantului legal cu privire la faptul că acestea nu au suferit modificări. + 
Articolul 10(1)Licența pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat se acordă în baza cererii prevăzute la art. 9, precum și a următoarelor documente:a)certificatul constatator emis de ONRC cu cel mult 30 de zile înainte de data înregistrării la ANRE, în exemplar original sau în copie certificată pentru conformitate cu originalul de reprezentantul legal al solicitantului, sau raportul de furnizare informații emis prin serviciul Infocert de către ONRC, care să cuprindă informații de identificare a solicitantului, denumirea, adresa sediului social/ profesional, codul unic de înregistrare, numărul de ordine în registrul comerțului, starea solicitantului, forma de organizare, durata de constituire, capitalul social, asociații/acționarii solicitantului, persoana/persoanele împuternicită/e să reprezinte solicitantul, domeniile de activitate ale solicitantului care să conțină domeniul de activitate pentru care se solicită licența, sucursale/subunități/filiale, sedii secundare/puncte de lucru din România, condamnări pentru fapte penale, punere sub interdicție, instituire a curatelei, insolvență, faliment, lichidare, reorganizare judiciară, sau alte documente similare emise de autorități competente ori documentele de constituire a unităților administrativ-teritoriale și/sau asocierile acestora, care să conțină aceste informații;b)extrase, în copie, din ultima situație financiară depusă conform legii de solicitant la organele fiscale competente, anterior înregistrării la ANRE a cererii de acordare a licenței, cu dovada înregistrării la organele fiscale sau alte documente justificative din care să rezulte că solicitantul deține resursele financiare necesare desfășurării serviciului/activităților pentru care solicită licența;c)lista din care să rezulte capacitatea tehnică a solicitantului de a desfășura serviciul/activitățile pentru care solicită licența, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 2; în cazul în care solicitantul a subcontractat lucrări sau servicii conexe, necesare desfășurării în bune condiții a serviciului/activităților pentru care solicită licența, prezintă inclusiv contractele respective, în copie;d)organigrama valabilă la data solicitării licenței, cu evidențierea structurilor organizatorice responsabile cu desfășurarea serviciului/activităților pentru care se solicită licența, precum și cu precizarea documentului de aprobare, în copie;(la 11-08-2022,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 10 , Secțiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
e)lista cuprinzând personalul specializat, calificat și autorizat de care dispune pentru desfășurarea serviciului/activităților pentru care se solicită licența, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3;f)programul de măsuri de îmbunătățire a eficienței energetice, întocmit în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4;g)hotărârea autorităților deliberative ale UAT sau, după caz, a asociațiilor de dezvoltare intercomunitară de stabilire a modalității de gestiune a SPAET, în care să se precizeze în mod clar serviciul/activitățile încredințat(e), însoțită de regulamentul serviciului și de caietul de sarcini, în copie; în cazul gestiunii directe, se depune inclusiv lista cu componentele infrastructurii tehnico-edilitare, în copie; în cazul gestiunii delegate, se depune inclusiv contractul de delegare a gestiunii, însoțit de toate anexele, în copie;(la 11-08-2022,
Litera g) din Alineatul (1) , Articolul 10 , Secțiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
h)lista cuprinzând caracteristicile tehnice ale capacităților de producere a energiei termice deținute de solicitant în proprietate sau folosință, după caz, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 5; documentul se depune inclusiv în format electronic editabil;i)lista cuprinzând caracteristicile tehnice ale componentelor infrastructurii tehnico-edilitare pentru care se solicită licența, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 6; documentul se depune inclusiv în format electronic editabil;j)schema tehnologică simplificată a SACET care cuprinde obiectivele pentru care se solicită licența, cu evidențierea limitelor administrative și precizarea denumirii localităților pe teritoriul cărora se amplasează acestea;k)autorizația/autorizațiile de gospodărire a apelor, în termen de valabilitate și în copie, sau solicitarea/solicitările, înregistrată/ înregistrate la emitent, pentru obținerea acesteia/acestora; în cazul depunerii solicitării/solicitărilor pentru obținerea autorizației/autorizațiilor, solicitantul are obligația de a depune la ANRE autorizația/autorizațiile sau refuzul de acordare a acesteia/acestora în termen de 5 zile de la primirea rezoluției emitentului;l)autorizația/autorizațiile de mediu, în termen de valabilitate și în copie, pentru prestarea serviciului/activităților pentru care se solicită licența, însoțită/însoțite, după caz, de deciziile privind aplicarea vizei anuale, sau solicitarea/solicitările, înregistrată/ înregistrate la emitent, pentru obținerea acesteia/acestora; în cazul depunerii solicitării/solicitărilor pentru obținerea autorizației/ autorizațiilor, solicitantul are obligația de a depune la ANRE autorizația/autorizațiile sau refuzul de acordare a acesteia/acestora în termen de 5 zile de la primirea rezoluției emitentului;m)declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal cu privire la informațiile necesare stabilirii bazei de calcul al contribuției anuale datorate ANRE, conform ordinului privind aprobarea tarifelor și contribuțiilor bănești percepute de ANRE, aflat în vigoare.(la 11-08-2022,
Litera m) din Alineatul (1) , Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
(2)Cererea privind acordarea licenței pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice este însoțită de documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d), e), f), h),k),l) și m).
 + 
Articolul 11(1)În vederea acordării unei licențe ce include sau vizează producerea de energie termică în capacități de producere care au în componență instalații de producere/ stocare a biogazului/biometanului, solicitantul menționează în lista prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. h) autorizația care îi permite exploatarea instalațiilor de producere/stocare a biogazului/ biometanului, emisă de ANRE în condițiile reglementărilor aplicabile în domeniul gazelor naturale; în cazul în care solicitantul are încheiat un contract pentru exploatarea instalațiilor de producere/stocare a biogazului/biometanului cu un operator economic deținător al autorizației care permite exploatarea instalațiilor respective, anexează contractul, în copie.(2)În vederea acordării unei licențe ce include sau vizează producerea de energie termică în capacități de producere ce utilizează ca și combustibil apa geotermală, solicitantul menționează în lista prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. h) licența care îi permite desfășurarea activității miniere de exploatare a apei geotermale; în cazul în care solicitantul are încheiat un contract pentru furnizarea apei geotermale cu un operator economic deținător al licenței care permite desfășurarea activității miniere de exploatare a apei geotermale, anexează contractul, în copie.
 + 
Articolul 12(1)ANRE poate solicita precizări, completări sau prezentarea integrală a unuia ori a mai multor documente din cele prevăzute la art. 10 și 11, precum și prezentarea acestora în format electronic.(2)ANRE poate solicita, în condițiile legii, copii/extrase de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituțiile publice sau organele de specialitate ale administrației publice centrale, în baza consimțământului expres al solicitantului.(3)În cazuri bine justificate, ANRE analizează caracterul complet al documentației transmise de solicitant în raport cu documente care sunt similare prin conținut sau efecte celor prevăzute de prezentul regulament.
 + 
Secţiunea a 2-aSoluționarea cererii + 
Articolul 13(1)ANRE analizează documentele depuse de solicitant în vederea acordării licenței și, dacă este cazul, transmite solicitantului, în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea cererii, o adresă prin care i se aduce la cunoștință obligația de a face completări și/sau clarificări.(2)Solicitantul este obligat să transmită completările și/sau clarificările solicitate de ANRE în termen de maximum 30 de zile de la primirea adresei prevăzute la alin. (1).(3)În cazul în care solicitantul nu transmite completările și/sau clarificările solicitate de ANRE în termenul prevăzut la alin. (2) sau în cazul în care în termen de 90 de zile de la data înregistrării cererii documentația transmisă nu este completă, aceasta se clasează, ANRE notificând în acest sens solicitantul.(4)Solicitantul poate relua demersurile de obținere a licenței, în condițiile prevăzute la art. 9 alin. (5).
 + 
Articolul 14(1)În procesul de analiză a documentației, în funcție de calitatea și complexitatea informațiilor prezentate de solicitant, ANRE are dreptul:a)să convoace la sediul ANRE ori să organizeze ședințe online cu reprezentanții legali ai solicitantului sau persoanele împuternicite de către aceștia, pentru a clarifica aspecte referitoare la documentele depuse;b)să verifice, la fața locului, situația/documentele existentă/existente, prin intermediul reprezentanților săi împuterniciți; concluziile și/sau constatările rezultate din aceste verificări se înscriu într-un proces-verbal care se încheie între reprezentanții ANRE și cei ai solicitantului;c)să solicite orice alte documente a căror obligație de prezentare rezultă din actele normative ulterioare prezentului regulament sau a căror verificare este necesară în vederea clarificării informațiilor cuprinse în documentația depusă de solicitant. (2)Termenul prevăzut la art. 13 alin. (2) se decalează în mod corespunzător în situația în care se aplică prevederile alin. (1).  + 
Articolul 15(1)După finalizarea procesului de analiză a documentației depuse de solicitant, ANRE întocmește un raport prin care se propune modul de soluționare a cererii și, după caz, comunică solicitantului înștiințarea de plată aferentă tarifului de acordare.(2)După ce suma aferentă tarifului de acordare a fost încasată în contul ANRE, raportul se înaintează Comitetului de reglementare al ANRE în vederea aprobării sau a respingerii.(3)Comitetul de reglementare al ANRE decide motivat asupra acordării sau a refuzului de acordare a licenței. (4)Acordarea sau refuzul acordării licenței se face prin decizie a președintelui ANRE în termen de maximum 30 de zile de la data la care documentația este completă; decizia se comunică în scris titularului și se publică pe pagina de internet a ANRE.
 + 
Articolul 16La acordarea sau la refuzul de acordare a licenței se iau în considerare, după caz, următoarele elemente rezultate din analizarea documentelor transmise de solicitant:a)caracterul complet al documentației;b)existența în domeniul de activitate al solicitantului a serviciului/activităților pentru care se solicită licența;c)existența unui cadru tehnic și profesional, inclusiv asigurarea personalului calificat și a dotărilor tehnico-materiale, care să permită solicitantului îndeplinirea condițiilor asociate licenței;d)asigurarea resurselor financiare necesare prestării serviciului/activităților pentru care se solicită licența;e)ocuparea terenurilor și alegerea amplasamentelor;f)protecția mediului și contribuția la crearea de capacități energetice de producere pentru reducerea emisiilor;g)protecția sănătății și siguranței publice;h)eficiența energetică și valorificarea eficientă și rațională a resurselor de materie primă energetică;i)natura surselor primare, contribuția la crearea de capacități energetice de producere a energiei termice din surse regenerabile.
 + 
Articolul 17(1)Licența se întocmește în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 7.(la 11-08-2022,
Alineatul (1) din Articolul 17 , Secțiunea a 2-a , Capitolul II a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
(2)Licența este valabilă împreună cu condițiile generale și cu cele specifice, care sunt parte integrantă a acesteia și care conțin, în principal:a)date de identificare a titularului licenței;b)obiectul licenței, respectiv serviciul/activitățile pentru care se acordă licența;c)delimitarea unităților administrativ-teritoriale în care titularul de licență are permisiunea de a desfășura serviciul/activitățile care face/fac obiectul licenței, după caz;d)durata de valabilitate a licenței;e)drepturile și obligațiile titularului de licență;f)condițiile privind transferul, modificarea, suspendarea, retragerea licenței;g)prevederi cu privire la controlul realizat de către ANRE și condițiile în care ANRE este îndreptățită să aplice sancțiuni titularului de licență.(3)Condițiile generale asociate licenței sunt prevăzute în anexa nr. 8.(4)Condițiile specifice asociate licenței sunt prevăzute în anexa nr. 9 și se aprobă pentru fiecare licență în parte, prin decizia de acordare a licenței.
 + 
Articolul 18Licențele pot fi ridicate de la sediul ANRE de către reprezentantul legal al titularului, angajații titularului care prezintă o împuternicire în acest sens, semnată de reprezentantul legal al titularului, sau orice altă persoană care prezintă o împuternicire notarială sau avocațială, întocmită în condițiile legii; licențele pot fi ridicate și prin intermediul serviciilor poștale de curierat, achitate de către titular, situație în care ANRE nu își asumă răspunderea pentru o eventuală deteriorare sau pierdere.
 + 
Capitolul IIIModificarea licenței și a condițiilor asociate acesteia + 
Articolul 19(1)La cererea titularului sau din proprie inițiativă, ANRE poate decide, în conformitate cu prevederile legale, asupra modificării licențelor în următoarele situații:a)în cazul unor modificări ale statutului titularului de licență determinate de schimbarea formei juridice, schimbarea denumirii sau schimbarea sediului acestuia, respectiv în cazul modificării altor date de identificare ale titularului de licență care sunt înscrise în licență ori în decizia de acordare sau de modificare a licenței;(la 11-08-2022,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 19 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
b)în cazul modificării perioadei de dare în administrare, în cazul gestiunii directe ori al termenelor de valabilitate ale contractelor de delegare a gestiunii serviciului, în cazul gestiunii delegate;c)când se impune actualizarea condițiilor specifice asociate licenței în vederea actualizării obiectului licenței ori a delimitării unităților administrativ-teritoriale în care titularul de licență are permisiunea să desfășoare serviciul/activitățile care face/fac obiectul licenței;d)când se impune actualizarea condițiilor specifice asociate licenței în vederea actualizării capacităților energetice prevăzute în licență ori a modificării unor caracteristici tehnice ale acestora;e)în cazul în care survin unele modificări legislative sau schimbări ale circumstanțelor de la data eliberării licențelor sau evenimente care afectează desfășurarea serviciului/activităților care face/fac obiectul licenței.
(2)ANRE poate decide modificarea licenței, în conformitate cu prevederile legale, în cazul unor modificări ale statutului titularului de licență determinate de fuziune/divizare/ transformare, precum și în cazul oricărui transfer de active sau alte operațiuni în urma cărora activele corporale destinate serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței vor aparține altui operator economic/altor operatori economici, titular/titulari de licență de același tip cu a operatorului de la care le-a preluat.
 + 
Articolul 20(1)Situațiile prevăzute la art. 19 alin. (1) sunt notificate ANRE de către titularii de licențe, în termen de maximum 30 de zile de la apariția acestora, notificarea fiind însoțită de cererea de modificare a licenței, întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 1.(2)Situațiile prevăzute la art. 19 alin. (2) sunt notificate ANRE cu cel puțin 120 de zile înainte de data la care urmează să aibă loc operațiunea de divizare/fuziune/transformare, potrivit hotărârii organelor de conducere ale titularilor de licențe, care se transmit în copie, anexate cererii de modificare întocmite în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 1.(3)Efectuarea operațiunilor prevăzute la art. 19 alin. (2) conduce, după caz, la modificarea sau retragerea licenței și/sau acordarea unei licențe noi; ANRE comunică titularului licenței modalitatea prin care va fi soluționată situația creată ca urmare a punerii în aplicare a intenției notificate de titularul licenței, decizia producând efecte de la data fuziunii/divizării/ transformării.(4)Cererea de modificare a licenței este însoțită, după caz, de următoarele documente:a)documentul prevăzut la art. 10 alin. (1) lit. a), pentru situațiile prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. a);a^1)hotărârea autorităților deliberative ale UAT sau, după caz, a asociațiilor de dezvoltare intercomunitară privind modificarea perioadei de dare în administrare ori a termenului de valabilitate a contractului de delegare a gestiunii serviciului, în copie, pentru situațiile prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. b); în cazul gestiunii delegate, se depune inclusiv actul adițional la contractul de delegare a gestiunii;(la 11-08-2022,
Alineatul (4) din Articolul 20 , Capitolul III a fost completat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
b)documentele prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a), g), h), i), k), l) și la art. 11, pentru situația prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. c), cu precizarea că, în cazul gestiunii delegate, se prezintă actul adițional la contractul de delegare a gestiunii serviciului; (la 11-08-2022,
Litera b) din Alineatul (4) , Articolul 20 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
c)documentele prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a), g), k), l) și, după caz, cele prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. h), i), j) și la art. 11, pentru situația prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. d);(la 11-08-2022,
Litera c) din Alineatul (4) , Articolul 20 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
d)orice documente justificative, pentru situația prevăzută la art. 19 alin. (1) lit. e), când schimbările circumstanțelor nu sunt de natură legislativă.
(5)La înregistrarea cererii de modificare a licenței se iau în considerare prevederile art. 9 alin. (2)-(5).
 + 
Articolul 21(1)Modificarea licențelor din inițiativa ANRE se face cu respectarea egalității de tratament a titularilor și în raport cu natura situației care a determinat modificarea, în situațiile prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. e) care presupun schimbări de natură legislativă.(2)În situația prevăzută la alin. (1), ANRE nu percepe tarif de modificare a licențelor.
 + 
Articolul 22(1)ANRE analizează cererea de modificare și documentele anexate acesteia în conformitate cu prevederile art. 13 și 14, luând în considerare criteriile prevăzute la art. 16, după caz.(2)După finalizarea procesului de analiză, ANRE întocmește un raport prin care se propune modul de soluționare a cererii și, după caz, comunică solicitantului înștiințarea de plată aferentă tarifului de modificare.(3)După ce suma aferentă tarifului de modificare a fost încasată în contul ANRE, raportul se înaintează Comitetului de reglementare al ANRE în vederea aprobării sau a respingerii.(4)Comitetul de reglementare al ANRE decide motivat asupra modificării sau a refuzului de modificare a licenței. (5)Modificarea sau refuzul modificării licenței se face prin decizie a președintelui ANRE, în termen de maximum 30 de zile de la data la care documentația este considerată completă; decizia se comunică în scris titularului și se publică pe pagina de internet a ANRE.(6)La modificarea licenței, ANRE eliberează solicitantului, după caz, formular de licență nou și/sau condiții specifice asociate licenței actualizate.(7)Documentele prevăzute la alin. (6) pot fi ridicate de la ANRE în condițiile art. 18. + 
Articolul 23Până la modificarea licenței, titularul are dreptul să desfășoare serviciul/activitățile ce face/fac obiectul licenței existente, dar nu mai mult de 90 de zile de data apariției situației care a generat necesitatea modificării.
 + 
Capitolul IVProcedura de suspendare și de retragere a licențelor + 
Articolul 24(1)În caz de neîndeplinire de către titularul licenței a obligațiilor sale legale, precum și în caz de nerespectare a condițiilor asociate licenței, constatate de ANRE din oficiu ori la sesizarea unor terți sau la notificarea de către titular, ANRE aplică măsurile prevăzute la alin. (2) sau (3), după caz.(2)În cazul în care neîndeplinirea sau nerespectarea obligațiilor nu este imputabilă titularului de licență, ANRE dispune, după caz:a)acordarea unui termen de conformare de maximum 3 luni titularului licenței respective, în cazul în care situația creată se poate remedia, sub sancțiunea suspendării licenței;b)retragerea licenței, în cazul în care situația creată este iremediabilă.(3)În cazul în care neîndeplinirea sau nerespectarea obligațiilor este imputabilă titularului de licență, ANRE dispune, după caz:a)suspendarea licenței, pe o perioadă stabilită, pentru remedierea situației create, dacă aceasta este remediabilă;b)retragerea licenței, dacă situația creată este iremediabilă.(4)Suspendarea și retragerea licenței se aprobă prin decizie a președintelui ANRE și produce efecte de la data stabilită de ANRE în cuprinsul acesteia; decizia se comunică titularului și se publică pe pagina de internet a ANRE.(5)În cazul încetării motivelor care au condus la suspendarea licenței, ANRE emite o decizie de încetare a suspendării, care produce efecte la data stabilită de ANRE în cuprinsul acesteia. + 
Articolul 25(1)Pe lângă situațiile prevăzute la art. 24, ANRE suspendă titularului licența în următoarele situații:a)la cererea motivată, transmisă de titularul licenței, însoțită de avizul favorabil al autorității administrației publice locale care are atribuții privind asigurarea continuității serviciului public de alimentare cu energie termică la nivelul unității administrativ-teritoriale, potrivit legii; în acest caz, suspendarea are loc numai după confirmarea îndeplinirii obligațiilor către ANRE;b)în cazul în care altă instituție publică a suspendat valabilitatea unuia dintre documentele care au stat la baza acordării licenței;c)în cazul în care înființarea/funcționarea capacităților energetice sau a uneia ori mai multora dintre componentele acestora pune în pericol sau dăunează persoanelor fizice, proprietății și/sau mediului înconjurător, situație constatată de o autoritate/instituție publică sau de o instanță de judecată;d)în cazul în care licența a fost acordată în baza solicitărilor de obținere a autorizațiilor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. k) și/sau l), iar solicitantul obține autorizația/autorizațiile condiționat;e)pe parcursul verificărilor întreprinse de ANRE cu privire la o contestație având ca obiect acordarea licenței.(2)În cazul în care înființarea/funcționarea capacităților energetice se realizează cu încălcarea drepturilor de proprietate și/sau folosință asupra unor bunuri imobile ale altor persoane fizice/juridice, suspendarea licenței se realizează numai pe baza unei hotărâri judecătorești definitive care stabilește încălcarea drepturilor respective.(3)Titularul licenței este obligat să notifice ANRE situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b) și c), în termen de 8 zile de la apariția acestora.(4)În situația prevăzută la alin. (1) lit. d), ANRE suspendă licența până la depunerea dovezii de conformare la solicitările autorității emitente a autorizației/autorizațiilor.  + 
Articolul 26În toate situațiile prevăzute la art. 24 și 25, suspendarea licenței poate fi integrală sau parțială. + 
Articolul 27(1)Pe lângă situațiile prevăzute la art. 24, ANRE retrage titularului licența în următoarele cazuri:a)la cererea motivată, transmisă de titularul licenței, însoțită de avizul favorabil al autorității administrației publice locale care are atribuții privind asigurarea continuității serviciului public de alimentare cu energie termică la nivelul unității administrativ-teritoriale, potrivit legii; în acest caz, retragerea are loc numai după confirmarea îndeplinirii obligațiilor către ANRE;b)în cazul decăderii, incapacității sau falimentului titularului, stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă;c)la încetarea concesiunii sau a locațiunii capacităților energetice exploatate ori la vânzarea acestora de către titular sau la încetarea actului administrativ de atribuire a serviciului sau a contractului de delegare a gestiunii;d)în cazurile în care rezilierea, retragerea ori anularea de către emitent sau expirarea valabilității unuia dintre documentele care au stat la baza acordării licenței conduce la imposibilitatea desfășurării serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței sau a respectării condițiilor asociate acesteia; e)la încetarea valabilității titlului legal privind deținerea de bunuri imobile în/sau pe care se amplasează capacitățile energetice sau încetarea valabilității titlului legal privind deținerea capacităților energetice, care conduce la imposibilitatea desfășurării serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței, constatată prin hotărâre judecătorească definitivă;f)în cazul prezentării unor dovezi precum ordine de restricționare sau de interzicere a serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței ori hotărâri judecătorești, emise de o autoritate publică, ce atestă că înființarea/funcționarea capacităților energetice sau a uneia ori mai multora dintre componentele acestora pune în pericol sau dăunează grav persoanelor fizice, proprietății și/sau mediului înconjurător;g)în cazul în care licența a fost acordată în baza solicitărilor de obținere a autorizațiilor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. k) și/sau l), iar solicitantul nu notifică la ANRE obținerea autorizațiilor ori autoritatea competentă refuză acordarea acestora;h)ca rezultat al unei contestații referitoare la acordarea licenței, care a fost soluționată favorabil;i)la desființarea sediului secundar din România, în perioada de valabilitate a licenței.(1^1)ANRE analizează cererea de retragere a licenței și documentele anexate acesteia, respectând procedura prevăzută la art. 13 și 14.(la 11-08-2022,
Articolul 27 din Capitolul IV a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
(2)Titularul licenței este obligat să notifice ANRE situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) și h), în termen de 8 zile de la apariția acestora ori de la data la care hotărârea judecătorească a rămas definitivă.(3)Titularul licenței este obligat să notifice ANRE situația prevăzută la alin. (1) lit. i), cu cel puțin 90 de zile înainte de data la care urmează să aibă loc operațiunea.(4)În cazul în care retragerea licenței se face din inițiativa ANRE, aceasta se notifică titularului licenței cu cel puțin 90 de zile înainte, perioadă în care operatorul este obligat să presteze/furnizeze serviciul în condițiile actului administrativ de atribuire a serviciului sau ale contractului de delegare a gestiunii.(5)În cazul în care, cu cel puțin 10 zile înainte de data intrării în vigoare a deciziei de retragere, motivele care au condus la retragerea licenței încetează, ANRE poate emite o decizie de revocare a deciziei de retragere a licenței.
 + 
Articolul 28(1)Pe perioada suspendării licenței încetează, integral sau parțial, drepturile și obligațiile conferite titularului prin licență.(2)În cazul retragerii licenței, încetează toate drepturile și obligațiile conferite titularului prin licență.
 + 
Articolul 29În timpul sezonului rece, operațiunile de suspendare ori de retragere a licenței sunt permise doar cu avizul favorabil al autorității administrației publice locale care are atribuții privind asigurarea continuității serviciului public de alimentare cu energie termică la nivelul unității administrativ-teritoriale, potrivit legii. + 
Articolul 30(1)În cazul retragerii licenței operatorului dintr-o unitate administrativ-teritorială, în vederea asigurării continuității serviciului public de alimentare cu energie termică și în contextul prevederilor art. 8 alin. (1), ANRE poate decide acordarea unei licențe cu caracter provizoriu persoanei juridice care a câștigat licitația de delegare a gestiunii serviciului/activităților sau care beneficiază de delegare directă, pe baza unei cereri a reprezentantului legal al acesteia.(2)În situația prevăzută la alin. (1), cererea este însoțită de documentele prevăzute la art. 7 alin. (3).
 + 
Capitolul VCăi de comunicare + 
Articolul 31(1)Cererea și documentele prevăzute de prezentul regulament se comunică la ANRE în una dintre următoarele forme:a)pe suport hârtie, transmis/depus la registratura ANRE;b)prin intermediul poștei electronice, la adresa anre@anre.ro;c)pe suport digital de tipul CD/DVD/memorie externă USB, transmis/depus la registratura ANRE;d)prin încărcare pe portalul ANRE.(2)Cererea și documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă în limba română și în exemplar original, asumat prin semnătură de către reprezentantul legal, cu excepția celor pentru care se specifică altfel; documentele solicitate în exemplar original și depuse în format electronic se certifică cu semnătură electronică.(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), documentele emise într-o altă limbă sunt depuse în copie, împreună cu traducerea legalizată a acestora, cu respectarea prevederilor convențiilor la care România este parte; documentele care nu pot fi traduse legalizat, conform legii, sunt prezentate împreună cu traducerea autorizată a acestora.
 + 
Capitolul VIDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 32(1)Licențele acordate de ANRSC operatorilor SPAET, care au trecut în sfera de competență a ANRE, își păstrează valabilitatea până la expirare, cu obligația titularului de a respecta prevederile prezentului regulament.(2)Orice prevederi contrare prezentului regulament, cuprinse în condițiile asociate licențelor prevăzute la alin. (1), se abrogă/nu mai produc efecte de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
 + 
Articolul 33(1)Licențele nu pot fi transferate, în întregime sau în parte; orice transfer efectuat este nul de drept și determină retragerea imediată a licenței.(2)În cazul transferului dreptului de proprietate sau de folosință asupra capacităților energetice care sunt prevăzute în condițiile specifice asociate unei licențe, până la data la care transferul devine efectiv, operatorul economic care preia capacitățile energetice poate solicita ANRE acordarea unei licențe cu caracter provizoriu. (3)În situația prevăzută la alin. (2), cererea de acordare a licenței cu caracter provizoriu este însoțită de documentele care probează operațiunea de transfer, precum și de documentele prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. a) și e), respectiv de declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal prevăzută la art. 7 alin. (3). + 
Articolul 34(1)În cazul pierderii sau distrugerii licenței, titularul acesteia publică un anunț în acest sens în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, având, totodată, dreptul de a solicita ANRE eliberarea unui duplicat.(2)În vederea eliberării duplicatului, solicitantul depune o cerere în acest sens, indicând în cuprinsul acesteia Monitorul Oficial în care a fost publicat anunțul prevăzut la alin. (1) și achită tariful de emitere a duplicatului.(3)ANRE analizează cererea de eliberare a duplicatului respectând procedura prevăzută la art. 13 și 14.(la 11-08-2022,
Articolul 34 din Capitolul VI a fost completat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
 + 
Articolul 35În situația radierii titularului de licență, decizia de acordare a licenței, precum și eventualele decizii de modificare a licenței respective își încetează de drept efectele. + 
Articolul 36(1)Tarifele prevăzute de prezentul regulament se aprobă prin ordin al președintelui ANRE. (2)ANRE percepe contribuții anuale de la titularii de licențe în domeniul serviciului public de alimentare cu energie termică, pe toată durata de valabilitate a licenței, inclusiv pentru perioada de suspendare a acesteia, conform nivelului contribuțiilor aprobate prin ordin al președintelui ANRE.
 + 
Articolul 37Cererile privind acordarea, modificarea, suspendarea ori retragerea licențelor în domeniul serviciului public de alimentare cu energie termică, depuse la ANRE și nefinalizate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament, se analizează în conformitate cu prevederile acestuia. + 
Articolul 38Deciziile ANRE emise în conformitate cu prevederile prezentului regulament pot fi atacate la Curtea de Apel București, Secția de contencios administrativ, în condițiile legii. + 
Articolul 39(1)Nerespectarea prevederilor prezentului regulament constituie contravenție și se sancționează conform dispozițiilor legale aplicabile.(2)Neîndeplinirea și/sau îndeplinirea necorespunzătoare de către titularii licențelor a obligațiilor impuse de legislația specifică serviciului public de alimentare cu energie termică nu atrag răspunderea penală, civilă, contravențională, administrativă sau materială a ANRE; acordarea licențelor de către ANRE nu conduce la transferul responsabilităților de la titularii acestora la ANRE și nici nu îi exonerează pe aceștia de obligațiile ce le revin.(3)Aplicarea și/sau plata oricărei amenzi contravenționale nu limitează în niciun fel dreptul ANRE de a suspenda/retrage licența în condițiile prezentului regulament. + 
Articolul 40Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
CERERE
pentru acordarea/modificarea licenței
– Model -
Către: Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul EnergieiDomnule președinte,Subsemnatul, …….(prenumele și numele)…., în calitate de reprezentant legal al operatorului economic …..(denumirea)….., înregistrat la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. de ordine* J…./…../……., având codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală ……………………, cu sediul social în …………….(denumirea comunei/orașului/municipiului, strada nr. , județul, codul poștal)……….., nr. telefon …………., nr. fax ……….., adresa de e-mail ………… și contul ………(specificația/numărul de cont/ROL)………, deschis la banca …..(denumirea băncii comerciale)……, sucursala ….(denumirea/localizarea sucursalei unde este deschis contul)…..,*) Se completează după cazsolicit acordarea/modificarea licenței pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică/exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice, respectiv pentru activitatea/activitățile de ……..(producere/transport/distribuție/furnizare)……, în următoarea/următoarele unitate/unități administrativ-teritorială(e) ……(municipiu/oraș/comună)…….. din județul …………………….. .Vă aduc la cunoștință că informații suplimentare și clarificări referitoare la cerere și documentele anexate acesteia pot fi solicitate persoanei de contact …… (prenumele și numele)….. la nr. de telefon …….., respectiv e-mail ………… .Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, certific pe propria răspundere veridicitatea și autenticitatea tuturor documentelor anexate cererii, inclusiv conformitatea cu originalul a documentelor prezentate în copie.Totodată, declar pe propria răspundere următoarele: – am luat cunoștință de faptul că datele cu caracter personal din prezenta cerere și din documentele care o însoțesc vor fi prelucrate de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, în scopul și pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;– operatorul economic pe care îl reprezint își va desfășura activitatea cu respectarea legislației aplicabile protecției sănătății și siguranței publice.În susținerea cererii, anexez următoarele documente:1.……..2.……..Data …………….
Reprezentant legal,
……………………………………………….
(numele și prenumele în clar)
Semnătura
 + 
Anexa nr. 2la regulament
LISTA
privind capacitatea tehnică a solicitantului de a desfășura serviciul/activitățile pentru care solicită licența

Nr. crt. Tip echipament Forma de deținere
în proprietate în folosință în baza documentului*
Buldoexcavator
1
2
Automacara
1
2
Mijloace de transport (autobasculantă, tractor cu remorcă etc.)
1
2
Motopompă
1
2
Aparat de sudură manual cu arc electric
1
2
Aparat de sudură cu flacără oxiacetilenică
1
2
Freză pentru tăiat îmbrăcăminți asfaltice
1
2
Aparate de măsurare, încercare și verificare
1
2

* Se menționează tipul documentului privind instituirea dreptului de folosință (de exemplu: contract de închiriere, contract de leasing, contract de lucrări sau servicii conexe, Proces-verbal de predare-preluare nr. …… /………).Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declarații, certific, pe propria răspundere, faptul că:a)toate dotările tehnico-materiale precizate în tabelul de mai sus sunt deținute de operatorul economic pe care îl reprezint și pot fi verificate de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei;

b)aparatele de măsurare, încercare și verificare care fac parte din dotarea tehnico-materială a operatorului economic pe care îl reprezint respectă prevederile legale în domeniul metrologic.Data …………….
Reprezentant legal,
……………………………………………….
(numele și prenumele în clar)
Semnătura
 + 
Anexa nr. 3la regulament
LISTA
cuprinzând personalul specializat, calificat și autorizat de care dispune solicitantul pentru desfășurarea serviciului/activităților pentru care solicită licența

Nr. crt. Numele și prenumele Specializarea/ Calificarea Autorizații
Tip Nr./data Emitent Dată expirare

Data …………….
Reprezentant legal,
……………………………………………….
(numele și prenumele în clar)
Semnătura
 + 
Anexa nr. 4la regulament
PROGRAM
de măsuri de îmbunătățire a eficienței energetice

Denumirea măsurii de îmbunătățire a eficienței energetice Costul estimat cu implementarea, în lei Sursa de finanțare Economia de energie estimată, în tep/an Termen estimat pentru implementare

Data …………….
Reprezentant legal,
……………………………………………….
(numele și prenumele în clar)
Semnătura

 + 
Anexa nr. 5la regulament
LISTA
cuprinzând caracteristicile tehnice ale capacităților de producere a energiei termice

Nr. crt. Denumirea centralei termice Adresa Puterea instalată, în MWt Combustibilul utilizat An PIF Alte mențiuni (dacă este cazul)

Data …………….
Reprezentant legal,
……………………………………………….
(numele și prenumele în clar)
Semnătura
 + 
Anexa nr. 6la regulament
LISTA
cuprinzând caracteristicile tehnice ale componentelor infrastructurii tehnico-edilitare

SACET Unitatea administrativ-teritorială Caracteristici
U.M. Valori
Rețea termică de transport (RT) Lungimea conductelor tur-retur, total, din care: km
– amplasament suprateran km
– amplasament subteran km
Număr de utilizatori/consumatori finali racordați la RT (dacă este cazul) Utilizatori casnici: …………………. Instituții publice: …………………….Operatori economici: ……………….
Puncte/module termice Număr total Unități
Putere termică instalată MWt
Rețea termică de distribuție (RD) Lungimea conductelor tur-retur, total, din care: km
– amplasament suprateran km
– amplasament subteran km
Număr de utilizatori/consumatori finali racordați la RD (dacă este cazul) Utilizatori casnici: ………………….Instituții publice: ……………………Operatori economici: ………………

Data ……………
Reprezentant legal,
………………………………………………..
(numele și prenumele în clar)
Semnătura

(la 11-08-2022,
Anexa nr. 6 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
 + 
Anexa nr. 7la regulamentConținutul-cadru al formularului licențeiAntet Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei
LICENȚA
Nr. …………… pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică/pentru
exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice acordată
………(denumirea operatorului economic)……..
CUI ……………../CIF ……………………
Prezenta licență este valabilă începând cu data de …………….. până la data de ……………., în conformitate cu condițiile generale și specifice, care constituie parte integrantă a acesteia.
Președinte,
………………………..
Data eliberării:
………………………
 + 
Anexa nr. 8la regulament
CONDIȚIILE GENERALE
asociate licenței pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică/pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice + 
Capitolul ICadrul general + 
Articolul 1(1)Licența este valabilă pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică sau, după caz, pentru desfășurarea de activități specifice serviciului public de alimentare cu energie termică ori pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice, conform precizărilor din condițiile specifice asociate licenței. (2)Prezentul document stabilește condițiile generale în care este valabilă licența:a)pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică, denumit în continuare serviciu, sau, după caz, pentru desfășurarea de activități specifice serviciului;b)pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice.
 + 
Articolul 2(1)Obiectul licenței prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) îl reprezintă acordarea permisiunii de a presta serviciul și/sau de a desfășura activități specifice serviciului, prin exploatarea comercială a capacităților energetice ce alcătuiesc sistemele de alimentare centralizată cu energie termică – SACET, organizate în unitățile administrativ-teritoriale, precizate în condițiile specifice asociate licenței.(2)Obiectul licenței prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b) îl reprezintă acordarea permisiunii de a exploata comercial capacitățile de producere a energiei termice, precizate în condițiile specifice asociate licenței.
 + 
Articolul 3Titularul licenței este responsabil pentru respectarea condițiilor specifice și condițiilor generale asociate licenței, denumite în continuare condițiile licenței. + 
Articolul 4Termenii utilizați în textul condițiilor licenței sunt definiți în cuprinsul:1.Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;2.Legii serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIDrepturi ale titularului licenței + 
Articolul 5(1)Titularul licenței prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) are dreptul:a)să comercializeze energia termică utilizatorilor și/sau consumatorilor finali racordați la SACET, conform reglementărilor aplicabile;b)să presteze activitățile specifice serviciului și să încaseze tarifele de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice, după caz, stabilite și aprobate conform prevederilor legale aplicabile;c)să beneficieze de acces la rețelele termice de interes public prin care se asigură desfășurarea activităților de transport și/sau distribuție a energiei termice, în condiții reglementate;d)să stabilească condițiile tehnice de branșare sau de debranșare a utilizatorilor de energie termică la instalațiile aflate în administrarea lor, cu respectarea normativelor tehnice și în condițiile legii;e)alte drepturi prevăzute de legislația aplicabilă.(2)Titularul licenței prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b) are dreptul:a)să comercializeze energia termică produsă în capacitățile de producere a energiei termice precizate în condițiile specifice asociate licenței, conform reglementărilor aplicabile;b)să beneficieze de acces la rețelele termice de interes public prin care se asigură desfășurarea activităților de transport și/sau distribuție a energiei termice, în condiții reglementate;c)alte drepturi prevăzute de legislația aplicabilă.(3)Titularul licenței prevăzut la alin. (1) și (2) are dreptul:a)de a întrerupe livrarea energiei termice către furnizorii, respectiv utilizatorii și/sau consumatorii de energie termică cu care se află în relații contractuale, conform clauzelor din contractele încheiate;b)de a înceta desfășurarea activităților care fac obiectul licenței, cu obligația de a notifica anticipat clienții, conform clauzelor din contractele încheiate; c)de uz și de servitute de trecere subterană, de suprafață sau aeriană asupra terenurilor și bunurilor proprietate publică sau privată a altor persoane fizice ori juridice, în condițiile legii;d)de a obține restrângerea ori sistarea, pe toată durata lucrărilor, a activităților desfășurate în vecinătate de alte persoane, pentru a evita punerea în pericol a persoanelor, a bunurilor sau a unor activități desfășurate în zona de executare a lucrărilor de realizare ori retehnologizare de capacități energetice, precum și a operațiilor de revizie sau reparație la capacitatea în funcțiune, în condițiile legii;e)de a ataca deciziile autorității competente cu privire la modificarea, suspendarea sau retragerea licenței, precum și cele cu privire la aplicarea sancțiunilor, generate de încălcarea prevederilor condițiilor licenței sau ale legii, la Curtea de Apel București, Secția de contencios administrativ, în condițiile legii.
 + 
Capitolul IIIObligații ale titularului licenței + 
Secţiunea 1Respectarea legilor și reglementărilor + 
Articolul 6(1)Pe toată durata de valabilitate a licenței, titularul va respecta prevederile legislației aplicabile, ale contractului de delegare a gestiunii serviciului, după caz, și ale licenței, însoțită de condițiile acesteia.(2)Titularul licenței are obligația de a participa, la solicitarea autorității competente, la elaborarea sau revizuirea reglementărilor tehnice și comerciale și a altor acte normative din domeniul serviciului public de alimentare cu energie termică.
 + 
Secţiunea a 2-aObligații privind comercializarea energiei termice + 
Articolul 7Titularul licenței nu va încheia contracte care să conțină prevederi neconforme cu obligațiile din licență și din contractele-cadru aprobate de autoritatea competentă.
 + 
Secţiunea a 3-aObligații privind măsurarea energiei termice + 
Articolul 8(1)Titularul licenței este obligat să realizeze activitatea de măsurare a energiei termice conform reglementărilor aplicabile.(2)Titularul licenței este obligat să întrețină, să repare, să asigure verificarea metrologică și să înlocuiască grupurile de măsurare a energiei termice care îi aparțin la termenele stabilite prin reglementările metrologice aplicabile sau ori de câte ori este necesar.
 + 
Articolul 9Titularul licenței este obligat să asigure accesul părților cu care se află în relații contractuale, pentru verificarea grupurilor de măsurare a energiei termice, și să permită utilizatorilor rețelelor termice să instaleze suplimentar grupuri de măsurare a energiei termice, la cererea și pe cheltuiala acestora.
 + 
Secţiunea a 4-aFacturarea energiei termice + 
Articolul 10(1)Titularul licenței are obligația de a emite factura în vederea încasării contravalorii energiei termice vândute până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestația a fost efectuată; factura conține suficiente date pentru identificarea sumelor calculate conform obligațiilor din contractele încheiate, respectând oricare dintre cerințele specificate în legislația aplicabilă.(2)Titularul licenței are obligația de a factura energia termică livrată pe baza indicațiilor sistemelor de măsurare a energiei termice pentru decontare fiscală, stabilite prin contractele încheiate, asigurând transparență totală în ceea ce privește calcularea facturilor.
 + 
Secţiunea a 5-aConducerea operativă a SACET + 
Articolul 11Titularul licenței pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică asigură îndeplinirea condițiilor tehnice în vederea respectării indicatorilor de performanță ai serviciului, astfel cum au fost stabiliți de autoritatea administrației publice locale. + 
Articolul 12(1)Titularul licenței are obligația de a asigura dispecerizarea activităților ce fac obiectul licenței, inclusiv creșterea sau restrângerea cantitativă a acestora, astfel încât să mențină parametrii sistemului exploatat la același nivel de calitate, în funcție de cerințele utilizatorilor/consumatorilor finali de energie termică; în cadrul unui SACET, titularul licenței pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică asigură funcția de dispecer coordonator.(2)Titularul licenței pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice care livrează energie termică în SACET are obligația de a respecta instrucțiunile și comenzile operative ale dispecerului coordonator.(3)Relațiile operative dintre compartimentul de dispecerizare organizat de titularul licenței prevăzute la alin. (2) și dispecerul coordonator se stabilesc în cadrul convențiilor de exploatare încheiate între cele două entități, precizându-se, totodată, atribuțiile fiecăreia, cu respectarea reglementărilor aplicabile.
 + 
Secţiunea a 6-aObligații privind capacitățile energetice ce fac obiectul licenței + 
Articolul 13(1)Titularul licenței are obligația de a menține în funcțiune capacitățile energetice de la data preluării în exploatare, cu excepția cazurilor în care legea prevede altfel.(2)Titularul licenței are obligația ca, pe întreaga durată de valabilitate a licenței, să dețină și să mențină în termen de valabilitate toate avizele, acordurile, autorizațiile, certificatele și orice alte documente prevăzute de legislația aplicabilă referitoare la montarea, instalarea, exploatarea, repararea și verificarea aparatelor consumatoare de combustibili, a recipientelor mecanice sub presiune, a cazanelor de abur și de apă fierbinte, a conductelor de abur și de apă fierbinte sub presiune și a sistemelor de automatizare aferente centralelor termice și a oricăror alte componente ale sistemului exploatat.(3)Titularul licenței are obligația ca, pe întreaga durată de valabilitate a licenței, să dețină și să mențină personal calificat și autorizat, precum și dotările tehnico-materiale, astfel încât să asigure îndeplinirea în condiții de siguranță a activităților ce fac obiectul licenței; pentru lucrările și/sau serviciile conexe necesare furnizării/prestării serviciului/uneia sau mai multor activități din sfera serviciului de utilități publice delegat/delegată, titularul licenței poate încheia cu terți contracte de lucrări sau de servicii, în condițiile prevăzute de legislația din domeniul achizițiilor publice.(4)Titularul licenței are obligația să asigure urmărirea sistematică a comportării construcțiilor și a capacităților energetice și să efectueze lucrările corespunzătoare, în baza unui program de mentenanță, astfel încât să asigure îndeplinirea în condiții de siguranță a activităților ce fac obiectul licenței.(5)În scopul creșterii eficienței energetice, titularul licenței are obligația de a realiza reabilitarea și retehnologizarea capacităților energetice, în măsura în care este rezonabil din punct de vedere financiar și proporțional în raport cu economiile de energie potențiale sau, după caz, conservarea ori dezafectarea lor.
 + 
Secţiunea a 7-aUtilizarea eficientă a resurselor energetice + 
Articolul 14Titularul licenței are obligația de a întocmi bilanțul energetic pentru fiecare dintre activitățile ce fac obiectul licenței și de a furniza rezultatele obținute autorității administrației publice locale în vederea exercitării atribuțiilor sale, în conformitate cu prevederile legii.
 + 
Secţiunea a 8-aProtecția mediului, bunurilor și persoanelor + 
Articolul 15(1)Titularul licenței are obligația să respecte dispozițiile legale aplicabile referitoare la protecția mediului, sănătatea populației și dezvoltarea durabilă. (2)Titularul licenței este obligat să dețină, pe toată durata de valabilitate a licenței, toate acordurile, avizele și autorizațiile prevăzute de legislația în domeniul protecției mediului și gospodăririi apelor.(3)Titularul licenței are obligația să asigure instituirea, menținerea și respectarea de către terți, în condițiile legii, a zonelor de protecție și de siguranță, determinate în conformitate cu normele tehnice aplicabile.(4)Titularul licenței are obligația să înștiințeze proprietarul terenurilor, bunurilor ori prestatorul activităților afectate ca urmare a lucrărilor la capacitățile energetice sau în caz de avarii, în condițiile legii.(5)În condițiile reglementărilor în vigoare, titularul licenței este obligat să plătească despăgubiri utilizatorului în cazul deteriorării unor instalații de utilizare a energiei termice, afectării sau punerii în pericol a sănătății, în situația în care parametrii agentului termic au înregistrat abateri mai mari decât cele admise în reglementările tehnice în vigoare.(6)Plata despăgubirilor se face cu respectarea condițiilor prevăzute în contractul de furnizare, pe baza documentației economice întocmite de operatori economici de specialitate, a unor expertize sau a documentelor justificative prezentate de utilizator.(7)Titularul licenței este obligat să plătească despăgubiri proprietarilor terenurilor, bunurilor ori prestatorului activităților afectate, în situația prevăzută la alin. (4), în condițiile legii.(8)Titularul licenței este obligat să plătească despăgubiri pentru restricțiile impuse deținătorilor de terenuri în perimetrul zonelor de protecție instituite, să plătească chirii pentru folosirea temporară a terenurilor și să aducă terenurile și obiectivele afectate de lucrările de intervenție sau de investiții în starea anterioară începerii acestor lucrări.
 + 
Secţiunea a 9-aAsigurarea în condiții nediscriminatorii a accesului la serviciul public + 
Articolul 16(1)Titularul licenței are obligația de a asigura accesul nediscriminatoriu al utilizatorilor și producătorilor de energie termică la rețelele termice și la serviciul public de alimentare cu energie termică, numai pe baze contractuale, în condițiile legii.(2)Pentru realizarea obligațiilor din licență, titularului licenței nu îi este permis să perceapă utilizatorilor alte sume bănești în afara celor facturate pe baza prețurilor/tarifelor aprobate conform legii.
 + 
Secţiunea a 10-aContinuitatea prestării serviciului public + 
Articolul 17(1)Titularul licenței are obligația de a asigura continuitatea serviciului public de alimentare cu energie termică, cu excepția situațiilor prevăzute de lege, respectiv în caz de forță majoră, de avarii, precum și în perioadele programate pentru revizie. (2)Pe perioada de valabilitate a licenței, titularul are obligația de a menține garanțiile financiare constituite la atribuirea gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică, care să permită desfășurarea activităților ce fac obiectul licenței, astfel încât să respecte principiul continuității serviciului public de alimentare cu energie termică.(3)Titularul licenței are obligația de a asigura stocurile de combustibili și piese de schimb, astfel încât să respecte principiul continuității serviciului public de alimentare cu energie termică, în orice condiții.(4)Titularul licenței are obligația de a informa utilizatorii, în detaliu și din timp, asupra condițiilor de întrerupere a serviciului public de alimentare cu energie termică.(5)Titularul licenței se va asigura că nu contravine prevederilor legale în vigoare înainte de a întrerupe alimentarea cu energie termică pentru următoarele categorii de consumatori: spitale, policlinici, stații de salvare, cămine de bătrâni, leagăne de copii, grădinițe, creșe, cămine studențești, cămine de persoane cu handicap, centre de resocializare minori, școli, unități militare și alte obiective de interes social deosebit aflate în administrarea autorității administrației publice locale și stabilite de aceasta. + 
Articolul 18În exercitarea dreptului prevăzut la art. 5 alin. (3) lit. a), titularul licenței are obligația de a parcurge succesiv următoarele etape, în conformitate cu clauzele contractelor încheiate, în cazul neîndeplinirii obligațiilor de plată ale utilizatorilor:a)acordarea preavizului cu privire la limitarea livrării energiei termice;b)reducerea puterii termice prin diminuarea debitului de agent termic și/sau a temperaturii, după grafice stabilite cu aceștia, acolo unde condițiile tehnice permit acest lucru;c)acordarea preavizului cu privire la întreruperea livrării energiei termice;d)întreruperea livrării energiei termice până la recuperarea creanțelor, cu respectarea prevederilor legale referitoare la furnizarea de agent termic în perioada sezonului rece.
 + 
Secţiunea a 11-aSepararea situațiilor contabile + 
Articolul 19(1)Titularul licenței are obligația de a întocmi situații contabile separate pentru activitățile ce fac obiectul licenței, astfel încât veniturile și cheltuielile asociate acestor activități să fie identificabile în registrele titularului, separat de cele asociate altor activități pe care le desfășoară, și să întocmească rapoarte anuale în formatul solicitat de autoritatea competentă.(2)În cazul în care există cheltuieli comune între activitățile ce fac obiectul licenței și alte activități ale titularului, acesta va prezenta, la cererea autorității competente, documentele ce stabilesc baza lor de repartizare și rezultatele obținute după această repartizare.
 + 
Articolul 20Titularului licenței îi este interzisă subvenția încrucișată între activitățile ce fac obiectul licenței și alte activități pe care acesta le desfășoară.
 + 
Secţiunea a 12-aFurnizarea de informații autorității competente și asigurarea liberului acces la informațiile de interes public privind serviciul + 
Articolul 21Titularul licenței întocmește și transmite autorității competente un raport anual referitor la activitățile ce fac obiectul licenței, având formatul și conținutul prevăzute în metodologia emisă de autoritatea competentă. + 
Articolul 22Titularul licenței este obligat să informeze autoritatea competentă despre:a)modificările statutului determinate de schimbarea formei juridice, schimbarea denumirii sau schimbarea sediului, schimbarea reprezentantului legal, a structurii acționariatului, a capitalului social sau a patrimoniului, respectiv schimbarea altor date de identificare înscrise în licență, în termen de 30 de zile lucrătoare de la producerea acestora;b)modificarea datelor de contact, în termen de 10 zile de la producerea acesteia;c)modificări ale perioadei de dare în administrare, în cazul gestiunii directe, ori ale termenelor de valabilitate ale contractelor de delegare a gestiunii serviciului, în cazul gestiunii delegate, ale activităților delegate ori ale delimitării unităților administrativ-teritoriale în care are dreptul să desfășoare serviciul/activitățile, în termen de 30 de zile lucrătoare de la producerea acestora;d)modificări ale statutului determinate de fuziunea, divizarea, transformarea, cu cel puțin 120 de zile înainte de data la care urmează să aibă loc operațiunea; e)decădere, incapacitate sau faliment, în termen de 8 zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești;f)încetarea concesiunii sau a locațiunii capacităților energetice exploatate ori la vânzarea acestora de către titular sau la încetarea actului administrativ corespunzător sau a contractului de delegare a gestiunii, în termen de 8 zile;g)rezilierea/retragerea/anularea de către emitent sau expirarea valabilității unuia dintre documentele care au stat la baza acordării licenței, în termen de 8 zile;h)încetarea valabilității titlului legal privind deținerea de bunuri imobile în/sau pe care se amplasează capacitățile energetice sau încetarea valabilității titlului legal privind deținerea capacităților energetice, în termen de 8 zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești;i)desființarea sediului secundar din România, în perioada de valabilitate a licenței, cu cel puțin 90 de zile înainte de data la care urmează să aibă loc operațiunea;j)modificarea capacităților energetice/instalațiilor tehnologice ori modificarea unor caracteristici tehnice ale acestora, în termen de 30 de zile lucrătoare de la producerea acestora;k)orice alte schimbări ale circumstanțelor de la data eliberării licențelor, evenimente care afectează ori care conduc la imposibilitatea desfășurării serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței sau fapte care constituie încălcări ale condițiilor licenței, indiferent de cauză, în termen de 30 de zile de la depistarea acestora;l)intenția de a înceta desfășurarea serviciului/activităților care fac obiectul licenței, cu cel puțin 90 de zile înainte. + 
Articolul 23Titularul licenței are obligația de a pune la dispoziția autorității competente informațiile necesare pentru desfășurarea în bune condiții a activității acesteia, respectiv înscrisuri legate de serviciul/activitățile ce face/fac obiectul licenței, în condițiile și cu respectarea prevederilor legale. + 
Articolul 24(1)Titularul licenței are obligația de a pune la dispoziția celor interesați toate informațiile de interes public privind serviciul/activitățile prestat/prestate. (2)Titularul licenței menține în funcțiune un sistem organizat sub formă de centre de relații cu clienții, prin care poate primi și/sau oferi, cu titlu gratuit, date și informații privind orice situație sau împrejurare care afectează siguranța, disponibilitatea și/sau continuitatea prestării serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței.(3)Titularul licenței are obligația de a asigura soluționarea problemelor de orice natură în relațiile cu clienții, inclusiv remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite la instalațiile de distribuție, la solicitarea utilizatorilor.(4)Titularul licenței face publică orice schimbare a datelor de contact prin care se asigură comunicarea cu clienții.
 + 
Capitolul IVInterdicția de transfer al licenței sau de subdelegare a activităților specifice acesteia + 
Articolul 25(1)Titularul licenței are obligația de a desfășura activitățile specifice licenței în cadrul organizării proprii, fără a le putea subdelega unor terți și fără a putea transfera către aceștia drepturile și obligațiile ce îi revin conform licenței.(2)Titularul licenței nu poate transfera licența, orice transfer fiind nul de drept și determină retragerea imediată a licenței.
 + 
Articolul 26Titularul licenței are obligația de a notifica autoritatea competentă cu privire la orice transfer de active sau alte operațiuni în urma cărora activele corporale destinate serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței vor aparține altui/altor operator(i) economic(i), cu cel puțin 120 de zile înainte de data la care urmează să aibă loc operațiunea.
 + 
Capitolul V Control și sancțiuni + 
Articolul 27(1)Titularul licenței are obligația de a permite accesul reprezentanților împuterniciți ai autorității competente în incintele clădirilor sau în orice alt loc în perimetrul căruia sunt amplasate capacitățile energetice aferente serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței, de a pune la dispoziția acestora datele, informațiile și documentele necesare și de a răspunde convocării acestora, în condițiile legii, pentru desfășurarea în bune condiții a acțiunilor de control.(2)Titularul licenței are obligația de a duce la îndeplinire măsurile de conformare dispuse în urma controlului, la termenele indicate de autoritatea competentă, și de a transmite la autoritatea competentă documentele care atestă conformarea.(3)Titularul licenței are obligația de a se conforma sancțiunilor contravenționale dispuse de autoritatea competentă, în condițiile prevederilor legale aplicabile.
 + 
Capitolul VI Modificarea licenței + 
Articolul 28Titularul licenței are obligația de a solicita autorității competente modificarea licenței, în condițiile prevederilor legale aplicabile.  + 
Articolul 29Titularul licenței este notificat de către autoritatea competentă în cazul modificării licenței, la inițiativa acesteia, în cazul în care survin unele schimbări ale circumstanțelor existente la data acordării/modificării licențelor, cum ar fi modificări ale cadrului legislativ și de reglementare incident sau în cazul în care survin evenimente care afectează substanțial sau care conduc la imposibilitatea desfășurării serviciului/ activităților ce face/fac obiectul licenței.
 + 
Capitolul VIISuspendarea/retragerea licenței + 
Articolul 30(1)Titularul licenței are obligația de a întreprinde toate demersurile necesare remedierii situațiilor cu privire la neîndeplinirea sau la nerespectarea obligațiilor ce decurg din licență, în vederea evitării suspendării licenței sau a încetării suspendării acesteia, după caz.(2)Titularul licenței are obligația ca, pe perioada de suspendare a licenței sau în cazul retragerii acesteia, să înceteze desfășurarea serviciului/activităților ce face/fac obiectul licenței suspendate/retrase.
 + 
Capitolul VIIICăi de comunicare + 
Articolul 31(1)Comunicarea cu autoritatea competentă se face în scris și în limba română, prin depunere la registratura autorității competente a înscrisurilor, prin serviciile poștale sau de curierat ori prin intermediul poștei electronice; înscrisurile se asumă prin semnătură olografă sau prin semnătură electronică calificată de către reprezentantul legal al titularului licenței sau de către împuternicitul acestuia, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.(2)Titularul licenței poate solicita autorității competente utilizarea pentru comunicare a unei adrese de corespondență diferite de cea a sediului social, cu condiția ca respectiva adresă să fie înregistrată ca punct de lucru al societății.
 + 
Capitolul IX Tarife și contribuții + 
Articolul 32Pe toată durata de valabilitate a licenței, titularul plătește tarifele și contribuțiile stabilite prin ordin al președintelui autorității competente, în condițiile legii; neplata acestora la termenele stabilite poate atrage sancțiuni, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.
 + 
Anexa nr. 9la regulament
Condițiile-cadru specifice licenței
A.Licență pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică + 
Articolul 1Prezentul document stabilește condițiile specifice în care este valabilă Licența nr. …………… pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică și constituie parte integrantă din aceasta. + 
Articolul 2Titularul licenței prevăzute la art. 1 este …………., având sediul social în ………….., localitatea ………….., județul …………, înregistrat în registrul comerțului cu nr. de ordine ……………, CUI/CIF ……………… . + 
Articolul 3Licența prevăzută la art. 1 este valabilă până la data de …………… . + 
Articolul 4Licența permite titularului prestarea serviciului de alimentare centralizată cu energie termică, respectiv a activităților de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice, prin exploatarea comercială a componentelor sistemelor de alimentare centralizată cu energie termică (SACET) din unitatea administrativ-teritorială …………….., județul ……………., ale căror caracteristici sunt prevăzute în tabelele următoare:  + 
Tabelul nr. 1 – Caracteristicile capacităților energetice de producere a energiei termice exploatate în baza licenței

Nr. crt. Denumirea centralei termice Adresa Puterea instalată, în MWt Combustibilul utilizat Anul PIF

 + 
Tabelul nr. 2 – Caracteristicile capacităților energetice de transport și/sau distribuție a energiei termice exploatate în baza licenței

SACET Unitatea administrativ-teritorială Caracteristici
U.M. Valori
Rețea termică de transport (RT) Lungimea conductelor tur-retur, total, din care: km
– amplasament suprateran km
– amplasament subteran km
Număr de utilizatori/consumatori finali racordați la RT (dacă este cazul) Utilizatori casnici: …………….. Instituții publice: ……………… Operatori economici: …………..
Puncte/Module termice Număr total Unități
Putere termică instalată MWt
Rețea termică de distribuție (RD) Lungimea conductelor tur-retur, total, din care: km
– amplasament suprateran km
– amplasament subteran km
Număr de utilizatori/consumatori finali racordați la RD (dacă este cazul) Utilizatori casnici: …………….. Instituții publice: ……………… Operatori economici: …………..

(la 11-08-2022,
Tabelul nr. 2 de la Articolul 4, Punctul A din Anexa nr. 9 a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 107 din 10 august 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 11 august 2022
)
B.Licență pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice + 
Articolul 1Prezentul document stabilește condițiile specifice în care este valabilă Licența nr. …………… pentru exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice și constituie parte integrantă din aceasta. + 
Articolul 2Titularul licenței prevăzute la art. 1 este …………., având sediul social în ………….., localitatea ………….., județul …………, înregistrat în registrul comerțului cu nr. de ordine ……………, CUI/CIF ……………… . + 
Articolul 3Licența prevăzută la art. 1 este valabilă până la data de …………… . + 
Articolul 4Licența prevăzută la art. 1 permite titularului exploatarea comercială a capacităților de producere a energiei termice deținute, ale căror caracteristici sunt prevăzute în tabelul următor: Caracteristicile capacităților energetice de producere a energiei termice exploatate în baza licenței

Nr. crt. Denumirea centralei termice Adresa Puterea instalată, în MWt Combustibilul utilizat Anul PIF

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x