REGULAMENT din 30 iulie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALEMINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELORSERVICIUL ROMÂN DE INFORMATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 7 octombrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 124 16/10/2012
ActulABROGAT DEORDIN 267 29/11/2012
ActulABROGAT DEORDIN 6478 27/12/2012
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 1996 16/11/2004 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAHG 677 12/06/2003 ART. 5
ART. 4REFERIRE LALEGE 111 25/04/2007
ART. 4REFERIRE LAOUG 82 25/10/2006
ART. 4REFERIRE LALEGE 179 17/05/2004 ART. 29
ART. 4REFERIRE LALEGE 179 17/05/2004 ART. 38
ART. 4REFERIRE LALEGE 179 17/05/2004 ART. 40
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 164 07/04/2001 ART. 29
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 164 07/04/2001 ART. 38
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 164 07/04/2001 ART. 40
ART. 4REFERIRE LAHG 270 08/04/1999 ART. 4
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 44 01/07/1994 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 44 01/07/1994 ART. 2
ART. 11REFERIRE LALEGE 179 17/05/2004
ART. 11REFERIRE LALEGE (R) 164 07/04/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 124 16/10/2012
ActulABROGAT DEORDIN 267 29/11/2012
ActulABROGAT DEORDIN 6478 27/12/2012
ActulAPROBAT DEORDIN 81 30/07/2009
ActulCONTINUT DEORDIN 81 30/07/2009

privind constituirea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de expertiză medico-militară



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) În vederea respectării prevederilor legale referitoare la expertizarea medico-militară a unor categorii de personal din instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale funcţionează următoarele comisii:a) comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament, denumite în continuare comisii de expertiză medico-militară;b) comisiile centrale de expertiză medico-militară.(2) Prin categorii de personal, în sensul prezentului regulament, se înţelege după cum urmează:a) cadre militare în activitate şi în rezervă, precum şi urmaşii acestora;b) poliţişti în activitate, cei cărora le-au încetat raporturile de serviciu, precum şi urmaşii acestora;c) funcţionari publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cei cărora le-au încetat raporturile de serviciu, precum şi urmaşii acestora;d) soldaţi şi gradaţi voluntari;e) elevi şi studenţi din structurile de învăţământ aparţinând instituţiilor prevăzute la alin. (1).(3) Atribuţiile comisiilor de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă şi ale Comisiei centrale de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă, prevăzute de dispoziţiile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor pentru poliţişti, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.996/2004 privind condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi a protezelor pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, sunt îndeplinite, după caz, de comisiile prevăzute la alin. (1).
 + 
Articolul 2În exercitarea atribuţiilor, membrii comisiilor de expertiză medico-militară răspund de respectarea dispoziţiilor legale privind expertiza medico-militară.
 + 
Capitolul IIComisiile de expertiză medico-militară + 
Articolul 3(1) Comisiile de expertiză medico-militară au următoarea componenţă:a) preşedinte: medic specialist/primar în specialitatea expertiză medicală a capacităţii de muncă;b) 4 membri: medici primari sau specialişti din secţiile/compartimentele spitalului;c) secretar – subofiţer sanitar sau salariat civil/funcţionar public din spitalul respectiv care nu are drept de vot în cadrul comisiei.(2) Componenţa nominală a comisiilor de expertiză medico-militară se stabileşte prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale a Ministerului Apărării Naţionale, a directorului Direcţiei medicale a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi a şefului Direcţiei medicale a Serviciului Român de Informaţii, în baza propunerilor comandanţilor/directorilor generali ai spitalelor, avizate de preşedinţii comisiilor centrale de expertiză medico-militare.(3) Pentru asigurarea operativităţii funcţionării comisiilor de expertiză medico-militară, prin dispoziţia prevăzută la alin. (2) se desemnează un număr egal de înlocuitori pentru membrii titulari, inclusiv pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, înlocuitorul preşedintelui Comisiei de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă poate fi medic specialist/primar în specialitatea boli interne.(4) Componenţa nominală a comisiilor de expertiză medico-militară se consemnează în ordinul/dispoziţia de zi pe unitate al/a spitalului, la începutul fiecărui an calendaristic.
 + 
Articolul 4(1) Comisia de expertiză medico-militară are următoarele atribuţii:a) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, clasând persoanele respective în conformitate cu baremele medicale în vigoare;b) pe baza concluziei procesului-verbal de cercetare întocmit de organele abilitate conform legii, consemnează în decizia medicală legătura de cauzalitate dintre accident şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, după caz;c) stabileşte legătura de cauzalitate dintre boală şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, după caz;d) stabileşte încadrarea în grad de invaliditate pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, în conformitate cu criteriile şi normele pe baza cărora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate, aprobate în condiţiile prevăzute de art. 29 din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de art. 29 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare;e) emite decizii medicale de încadrare sau neîncadrare în grad de invaliditate pentru cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare;f) în cazul cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care au decedat în timpul activităţii, emite decizii medicale pentru consemnarea/stabilirea legăturii de cauzalitate dintre deces şi îndeplinirea serviciului militar, a serviciului poliţienesc, respectiv a serviciului public în calitate de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, după caz;g) stabileşte termenele de revizuire medicală pentru pensionarii de invaliditate şi pentru cei clasaţi "apt limitat";h) efectuează revizuirea medicală periodică;i) expertizează beneficiarii pensiei de urmaş, supuşi revizuirii medicale, prevăzuţi la art. 38 lit. d) şi la art. 40 alin. (1) din Legea nr. 164/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la art. 38 lit. e) şi la art. 40 alin. (1) din Legea nr. 179/2004, cu modificările şi completările ulterioare;j) stabileşte aptitudinea pentru îndeplinirea serviciului militar pentru soldaţii şi gradaţii voluntari, clasându-i în conformitate cu baremele medicale în vigoare;k) revocă, după caz, concluziile medicale ale comisiilor de recrutare-încorporare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, privind recrutarea, încorporarea sau selecţia tinerilor în structurile de învăţământ din instituţiile cu atribuţii în domeniul apărării;l) avizează rezultatul evaluării aptitudinilor fizice şi psihice pentru personalul militar invalid, în vederea menţinerii, încadrării sau reîncadrării în funcţii militare, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare;m) pe timpul stării de asediu, al mobilizării şi al stării de război precizează diagnosticul medical în cazurile insuficient documentate sau la sesizarea unor neconcordanţe între starea de sănătate a tânărului la recrutare-încorporare şi documentaţia prezentată;n) expertizează cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare după împlinirea a 90 de zile de absenţe de la program din motive medicale, în vederea clarificării situaţiei medico-militare;o) stabileşte legătura de cauzalitate dintre accident/boală şi satisfacerea obligaţiilor militare ca militar în termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, ori pentru persoanele care au fost concentrate, mobilizate sau în prizonierat;p) stabileşte legătura de cauzalitate dintre rănire sau accidentare în timpul ori din cauza războiului, pentru persoanele care au participat la Primul sau al Doilea Război Mondial în armata română şi s-au aflat în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 şi 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;q) efectuează, după caz, expertiza medicală a personalului instituţiilor din cadrul sistemului de apărare, ordine publică, securitate naţională şi a membrilor de familie ai acestuia, la plecarea/înapoierea în/din misiuni externe, potrivit reglementărilor proprii fiecărei instituţii.(2) În îndeplinirea atribuţiei prevăzute la alin. (1) lit. n), comisia de expertiză medico-militară are următoarele competenţe:a) poate stabili prelungirea concediului medical până la termenul de 180 de zile, în funcţie de caracterul şi de evoluţia bolii;b) poate face propuneri de acordare a unor concedii medicale de recuperare de până la 120 de zile, în continuarea celor 180 de zile, în situaţia în care caracterul şi evoluţia bolii conduc la concluzia că sunt posibilităţi de recuperare;c) poate face propuneri de acordare a unor concedii medicale de recuperare în cazul unor boli speciale, prevăzute la art. 4^1 din Hotărârea Guvernului nr. 270/1999 privind stabilirea condiţiilor de acordare a asistenţei medicale, medicamentelor, concediilor medicale şi scutirilor cadrelor militare în activitate, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 5Preşedintele comisiei de expertiză medico-militară are următoarele atribuţii:a) analizează foile de observaţie care urmează să fie discutate în şedinţa comisiei, pe care le primeşte cu minimum 24 de ore înainte de şedinţa comisiei, prin grija secretarului acesteia;b) analizează istoricul afecţiunii, examenul clinic şi investigaţiile paraclinice, precum şi propunerea şefului secţiei de specialitate pentru efectuarea expertizei; în situaţia în care foaia de observaţie este completă, avizează prezentarea cazului în şedinţa comisiei, prin semnarea, parafarea şi datarea acesteia;c) în situaţia în care investigaţiile medicale sunt insuficiente pentru susţinerea diagnosticului prezentat sau pacientul prezintă şi alte afecţiuni pentru care nu s-au făcut investigaţii medicale ori există alte situaţii procedurale care nu au fost respectate, avizează negativ prezentarea în şedinţa comisiei, sens în care întocmeşte un referat, anexat la foaia de observaţie, semnat, parafat şi datat, în care sunt prezentate motivele avizului negativ, solicitarea pentru investigaţii medicale clinice şi/sau paraclinice suplimentare, şi trimite foaia de observaţie la secţia de specialitate, în vederea completării acesteia;d) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea comisiei de expertiză medico-militară.
 + 
Articolul 6(1) Comisia de expertiză medico-militară îşi desfăşoară activitatea de regulă de două ori pe săptămână, în prezenţa tuturor membrilor săi, iar hotărârile privind expertiza medico-militară se iau cu acordul majorităţii membrilor.(2) Hotărârea privind expertiza medico-militară se materializează prin emiterea documentelor specifice de către comisia de expertiză medico-militară, după cum urmează:a) decizii medicale;b) rapoarte cu privire la situaţia medico-militară a persoanelor în cauză în situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. b) şi c);c) certificate medicale pentru situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) lit. a).(3) Activitatea comisiei de expertiză medico-militară se materializează într-o hotărâre consemnată în procesul-verbal de şedinţă, document care se înregistrează la compartimentul documente clasificate al unităţii în care funcţionează comisia respectivă.(4) Persoana expertizată semnează de luare la cunoştinţă pe fiecare exemplar al deciziei medicale. În situaţia în care persoana expertizată nu este prezentă la şedinţa comisiei de expertiză medico-militară, decizia medicală se comunică în scris acesteia. Refuzul sau imposibilitatea persoanei expertizate de a semna decizia medicală se consemnează în procesul-verbal de şedinţă de către secretarul acesteia.(5) Împotriva deciziilor medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele militare se poate face contestaţie la comisiile centrale de expertiză medico-militară, în termen de 30 de zile de la comunicare.
 + 
Capitolul IIIComisiile centrale de expertiză medico-militară + 
Articolul 7(1) Comisiile centrale de expertiză medico-militară se constituie la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.(2) Componenţa Comisiei centrale de expertiză medicomilitară este următoarea:a) preşedinte: medic specialist sau primar în specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă, cadru militar/funcţionar public cu statut special;b) membri:– minimum 3 medici specialişti/primari de specialitate;– un specialist psiholog – pentru Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Administraţiei şi Internelor;– un reprezentant al Direcţiei management resurse umane sau similare, după caz;– un reprezentant al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică, pentru Ministerul Apărării Naţionale, şi al Direcţiei juridice pentru Serviciul Român de Informaţii şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;c) secretar – se stabileşte din cadrul direcţiilor medicale ale instituţiilor menţionate la alin. (1) şi nu are drept de vot în cadrul comisiei.(3) Componenţa nominală a Comisiei centrale de expertiză medico-militară pentru fiecare instituţie se stabileşte separat, prin ordin al ministrului apărării naţionale, al ministrului administraţiei şi internelor, respectiv al directorului Serviciului Român de Informaţii, după caz, la propunerea şefilor direcţiilor medicale.(4) Pentru asigurarea operativităţii funcţionării Comisiei centrale de expertiză medico-militară, prin ordinul prevăzut la alin. (3) se desemnează un număr egal de înlocuitori pentru membrii titulari, inclusiv pentru preşedinte şi secretar. Pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, înlocuitorul preşedintelui Comisiei centrale de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă poate fi medic specialist/primar în specialitatea boli interne/şef serviciu asistenţă medicală sau directorul adjunct al unităţii unde funcţionează comisia.
 + 
Articolul 8(1) Comisia centrală de expertiză medico-militară are următoarele atribuţii:a) coordonează şi controlează activitatea comisiilor de expertiză medico-militară;b) avizează deciziile medicale ale comisiilor de expertiză medico-medicală;c) în cazul neavizării deciziilor medicale ale comisiilor de expertiză medico-medicală, expertizează personalul şi emite o nouă decizie medicală;d) soluţionează, în termenul legal, contestaţiile făcute împotriva deciziilor medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară;e) colaborează pe probleme de expertiză medico-militară cu Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii şi cu alte structuri militare sau civile.(2) Pentru soluţionarea contestaţiilor la deciziile medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele prevăzute în anexa la prezentul regulament, Comisia centrală de expertiză medico-militară poate dispune internarea celui în cauză într-o altă clinică de specialitate a spitalului militar sau la un alt spital din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională decât cel care a emis decizia medicală contestată. În anumite situaţii, internarea în vederea precizării diagnosticului clinic şi funcţional se va putea face şi în clinici din reţeaua Ministerului Sănătăţii.
 + 
Articolul 9Preşedintele Comisiei centrale de expertiză medico-militară are următoarele atribuţii:a) conduce nemijlocit şedinţele Comisiei centrale de expertiză medico-militară;b) verifică dosarul medical al cazului supus expertizei medico-militare;c) analizează deciziile medicale, rapoartele şi certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militară a persoanelor în cauză în cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2), emise de comisiile de expertiză medico-militară, iar în situaţia nerespectării condiţiilor procedurale sau a susţinerii insuficiente a diagnosticului clinic, funcţional şi a încadrării necorespunzătoare în grade de invaliditate, poate formula propuneri de neavizare a acestora;d) analizează contestaţiile formulate la deciziile medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare şi ia măsurile necesare în vederea expertizării medicale a persoanelor în cauză de către Comisia centrală de expertiză medico-militară. În scopul soluţionării contestaţiilor, cu minimum 24 de ore înainte de şedinţa comisiei, primeşte, prin grija secretarului comisiei, foile de observaţie sau copiile acestora ori alte documente medicale, după caz, ale persoanelor care urmează a fi expertizate medico-militar;e) convoacă persoana în cauză la Comisia centrală de expertiză medico-militară pentru expertizarea medico-militară;f) pe baza hotărârii Comisiei centrale de expertiză medico-militară emite decizia medicală şi o prezintă membrilor acesteia pentru avizare;g) emite certificatul medical sau raportul cu privire la situaţia medico-militară, propunând totodată concediul medical de recuperare în anumite situaţii pentru persoanele supuse expertizei medicale;h) comunică persoanei expertizate medico-militar hotărârea Comisiei centrale de expertiză medico-militară. În situaţia în care persoana expertizată nu este prezentă, decizia medicală se comunică în scris acesteia;i) alte atribuţii specifice care decurg din activitatea Comisiei centrale de expertiză medico-militară.
 + 
Capitolul IVDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 10(1) Pentru Serviciul Român de Informaţii, crearea şi ocuparea funcţiei prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) se realizează în termen de cel mult un an de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.(2) Pe perioada prevăzută la alin. (1), funcţia de preşedinte al comisiei de expertiză medico-militară se îndeplineşte de către comandantul Spitalului de Urgenţă "Dr. Agrippa Ionescu".
 + 
Articolul 11Deciziile medicale, rapoartele şi certificatele medicale cu privire la situaţia medico-militară a persoanelor în cauză în cazurile prevăzute la art. 4 alin. (2), emise potrivit prevederilor prezentului regulament, se redactează în 3 sau 4 exemplare, după caz, care sunt comunicate, după cum urmează:a) un exemplar se înmânează personal, sub semnătură, persoanei expertizate sau se comunică acesteia prin poştă;b) un exemplar se transmite unităţii din care face parte persoana expertizată în situaţia celor care se află în raporturi de serviciu cu una dintre instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, organelor de pensii sau centrelor militare, după caz;c) un exemplar rămâne anexat la procesul-verbal de şedinţă al comisiei de expertiză medico-militară sau al Comisiei centrale de expertiză medico-militară, după caz;d) în situaţia în care persoana expertizată este încadrată prima dată într-un grad de invaliditate şi face obiectul acordării unei pensii militare de stat potrivit dispoziţiilor Legii nr. 164/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau unei pensii de stat potrivit dispoziţiilor Legii nr. 179/2004, cu modificările şi completările ulterioare, un exemplar este destinat întocmirii dosarului de pensionare.
 + 
Anexa ––la regulament––––-LISTAcu spitalele din sistemul apărării, ordinii publiceşi securităţii naţionale1. Spitalul Clinic de Urgenţă Militar Central "Dr. Carol Davila" Bucureşti2. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Alexandru Gafencu" Constanţa3. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Ion Jianu" Piteşti4. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă "Dr. Ştefan Odoblejea" Craiova5. Spitalul Militar de Urgenţă "Regina Maria" Braşov6. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Alexandru Popescu" Focşani7. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Constantin Papilian" Cluj-Napoca8. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Victor Popescu" Timişoara9. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Alexandru Augustin" Sibiu10. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă "Dr. Iacob Czihac" Iaşi11. Spitalul Militar de Urgenţă "Dr. Aristide Serfioti" Galaţi12. Spitalul Clinic de Urgenţă "Avram Iancu" Oradea13. Spitalul de Urgenţă "Dr. Agrippa Ionescu" Bucureşti14. Spitalul de Urgenţă "Prof. Dr. Dimitrie Gerota" Bucureşti––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x