REGULAMENT din 30 iulie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL CONCURENTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 736 din 16 august 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 300 21/12/2006
ActulABROGAT DEREGULAMENT 21/12/2006
ActulCOMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ActulCOMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ActulPUS IN APLICAREORDIN 192 30/07/2004
ART. 2COMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 2COMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 2MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 9COMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 9COMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 9MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 11MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 13MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 143 27/07/1999 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE 21 10/04/1996 ART. 28
ART. 3REFERIRE LAORDIN 92 10/05/2002
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 10/05/2002
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 10/05/2002
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 10/05/2002
ART. 3REFERIRE LALEGE 143 27/07/1999
ART. 12REFERIRE LALEGE 143 27/07/1999
ART. 13REFERIRE LAORDIN 27 06/03/2000
ART. 13REFERIRE LAREGULAMENT 06/03/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 300 21/12/2006
ActulABROGAT DEREGULAMENT 21/12/2006
ActulCOMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ActulCOMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ActulREFERIT DEORDIN 13 01/02/2005
ActulREFERIT DEREGULAMENT 01/02/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 192 30/07/2004
ActulPUS IN APLICAREORDIN 192 30/07/2004
ActulREFERIT DEORDIN 501 23/11/2004
ActulREFERIT DEREGULAMENT 23/11/2004
ART. 2COMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 2COMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 2MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 2MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 9COMPLETAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 9COMPLETAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 9MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 11MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ART. 13MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 3 07/01/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEREGULAMENT 07/01/2005

privind ajutorul de stat în domeniul industriei carbonifere



În temeiul art. 28 alin. (1) şi (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament.IntroducereElaborarea unui cadru juridic de reglementare a disciplinei ajutorului de stat reprezintă continuarea procesului de armonizare a legislaţiei româneşti cu legislaţia europeană, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeană.Scopul autorizării de către Consiliul Concurenţei a ajutoarelor acordate de către stat sau de către unităţile administrativ-teritoriale, din resurse de stat sau din resurse ale unităţilor administrativ-teritoriale, în domeniul industriei carbonifere este de a urmări măsura în care un ajutor de stat este compatibil cu mediul concurenţial normal existent într-o economie de piaţă, în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt determinate pe baza cererii şi ofertei.Autorizarea de către Consiliul Concurenţei a ajutoarelor de stat în domeniul industriei carbonifere trebuie să se întemeieze pe o cunoaştere precisă şi completă a măsurilor pe care furnizorul de ajutor de stat intenţionează a le lua. Acesta trebuie să prezinte Consiliului Concurenţei un raport detaliat, cu informaţii complete privind ajutoarele de stat directe sau indirecte pe care intenţionează a le acorda industriei carbonifere, specificând temeiul şi scopul acestor ajutoare, precum şi legătura lor cu un plan de acces la rezervele de cărbune, respectiv cu un plan de închidere (acolo unde este cazul).Conform principiului proporţionalităţii, producţia subvenţionată de cărbune trebuie să fie limitată la ceea ce este strict necesar pentru a contribui efectiv la obiectivele de securitate energetică. Ajutoarele acordate de stat sunt astfel limitate la acoperirea costurilor de investiţii sau a pierderilor aferente producţiei curente, atunci când exploatarea face parte dintr-un plan de acces la rezervele de cărbune.Ajutoarele de stat destinate să acopere costurile investiţiei iniţiale permit unităţilor de producţie, care sunt viabile sau cu şanse de viabilitate economică, să realizeze investiţii tehnice necesare menţinerii unei capacităţi de producţie competitive.Restructurarea industriei carbonifere are repercusiuni sociale şi regionale majore, determinate de reducerea activităţii. Unităţile de producţie, care nu sunt eligibile pentru ajutor de stat având ca obiectiv menţinerea accesului la rezervele de cărbune, trebuie, în consecinţă, să aibă posibilitatea să beneficieze temporar de ajutor de stat în vederea ameliorării consecinţelor sociale şi regionale antrenate de închiderea acestora. Acest ajutor de stat va permite, în special, posibilitatea de a pune în aplicare măsuri adecvate pentru dezvoltarea socială şi economică în regiunile afectate de restructurare. + 
Capitolul IDispoziţii generaleDomeniu de aplicare + 
Articolul 1Prezentul regulament are ca obiect stabilirea condiţiilor de acordare a ajutorului de stat în domeniul industriei carbonifere, cu scopul restructurării sectorului minier. Condiţiile stipulate au în vedere:a) aspectele regionale şi sociale legate de restructurarea sectorului;b) necesitatea menţinerii, ca măsură de protecţie, a unei cantităţi minimale din producţia internă de cărbune, în vederea garantării accesului la aceste rezerve.
Definiţii + 
Articolul 2În sensul prezentului regulament, se definesc următorii termeni:a) cărbune – cărbunele de categorie superioară, medie şi inferioară, de clasă A şi B, aşa cum este stabilit în cadrul Sistemului Internaţional de Codificare a Cărbunilor, adoptat de Comisia Economică a Naţiunilor Unite pentru Europa;b) planul de acces la rezervele de cărbune – planul întocmit de furnizorul de ajutor de stat, care prevede producţia unei cantităţi minimale de cărbune indigen, ce trebuie să asigure garantarea accesului la rezervele de cărbune;c) planul de închidere – planul întocmit de un furnizor de ajutor de stat conţinând măsuri care se finalizează prin închiderea definitivă a unităţilor de producţie de cărbune;d) costurile investiţiei iniţiale – costurile de capital fix direct legate de realizarea unei infrastructuri productive sau de echipamentul necesar pentru extragerea cărbunelui în minele în funcţiune;e) costurile de producţie – costurile legate de producţia curentă, calculate conform art. 11 alin. (3). Acestea acoperă, pe lângă costurile operaţiunilor miniere, şi pe cele ale operaţiunilor de preparare a cărbunelui, în special sortare, spălare şi calibrare, precum şi transportul până la punctele de livrare;f) pierderile aferente producţiei curente – diferenţa pozitivă dintre costul de producţie al cărbunelui extras şi preţul de vânzare al cărbunelui livrat, rezultat din consimţământul liber al părţilor contractante în condiţiile care prevalează pe piaţa mondială;g) agenţi economici – companii/societăţi naţionale şi societăţi comerciale care activează în industria carboniferă.
Ajutorul de stat + 
Articolul 3(1) Ajutorul de stat în domeniul industriei carbonifere poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal, numai dacă sunt îndeplinite condiţiile stipulate la cap. II şi nu exclude acordarea de ajutoare de stat în conformitate cu Regulamentul privind ajutorul de stat pentru cercetare şi dezvoltare, Regulamentul cu privire la ajutorul de stat pentru protecţia mediului şi Regulamentul privind ajutorul de stat pentru instruirea angajaţilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 92/2002 privind punerea în aplicare a regulamentelor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările ulterioare.(2) Ajutorul de stat va acoperi numai costurile legate de cărbunele având ca destinaţie producţia de energie electrică, producţia în cogenerare de energie electrică şi termică, de cocs şi pentru alimentarea furnalelor în industria siderurgică, în cazul în care există astfel de utilizări.
 + 
Capitolul IICategorii de ajutorA. Ajutorul de stat pentru reducerea activităţii + 
Articolul 4Ajutorul de stat de care beneficiază un agent economic din domeniul industriei carbonifere, destinat expres pentru acoperirea pierderilor aferente producţiei curente ale unităţilor de producţie, poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal numai dacă îndeplineşte următoarele condiţii:a) activitatea unităţilor de producţie implicate trebuie să fie parte a unui plan de închidere, al cărui termen este stabilit cel târziu până la data de 31 decembrie 2007;b) ajutorul de stat notificat pe tona de cărbune nu trebuie să depăşească diferenţa dintre costurile de producţie anuale planificate şi veniturile anuale planificate. Ajutorul de stat efectiv acordat va face obiectul unei regularizări anuale pe baza costurilor şi a veniturilor reale, până cel târziu la sfârşitul anului care urmează celui pentru care a fost acordat ajutorul;c) cuantumul ajutorului tonă echivalent cărbune nu va conduce la un preţ de livrare inferior celui practicat pentru cărbunele de calitate similară provenind din ţări terţe;d) acordarea ajutorului de stat nu trebuie să conducă la nici o distorsionare a concurenţei dintre cumpărătorii şi utilizatorii de cărbune;e) acordarea ajutorului de stat nu trebuie să determine o distorsionare a concurenţei pe pieţele energiei electrice, a producţiei în cogenerare de energie electrică şi termică, a producţiei de cocs şi de oţel.
B. Ajutorul de stat pentru acces la rezervele de cărbune + 
Articolul 5Se pot acorda ajutoare de stat agenţilor economici din domeniul industriei carbonifere, conform art. 6 şi 7, destinate unităţilor de producţie sau unui grup de unităţi de producţie, cu condiţia ca ajutorul să contribuie la menţinerea accesului la rezervele de cărbune. O unitate de producţie poate primi numai unul dintre tipurile de ajutor de stat prevăzute la art. 6 şi 7, fără posibilitate de cumulare.
B.1. Ajutorul de stat pentru investiţia iniţială + 
Articolul 6(1) Ajutorul de stat având ca scop acoperirea costurilor investiţiei iniţiale în domeniul industriei carbonifere poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal numai dacă îndeplineşte cumulativ atât condiţiile prevăzute la art. 4 lit. c), d) şi e), precum şi următoarele:a) agenţii economici vor întocmi un plan de activitate şi un plan de finanţare din care să reiasă că ajutorul de stat acordat proiectului de investiţii respectiv va asigura viabilitatea economică a acestora;b) ajutorul de stat notificat şi efectiv acordat nu va depăşi 30% din costurile totale ale proiectului de investiţii, care va permite agentului economic respectiv să ofere preţuri competitive faţă de cele practicate pentru cărbunele de calitate similară provenind din ţări terţe.(2) Ajutorul de stat pentru investiţia iniţială se poate acorda fie într-o singură tranşă, fie în mai multe tranşe anuale, fără însă a depăşi data de 31 decembrie 2010.
B.2. Ajutorul de stat pentru producţia curentă + 
Articolul 7Ajutorul de stat în domeniul industriei carbonifere având ca scop acoperirea pierderilor aferente producţiei curente poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal numai dacă satisface concomitent atât condiţiile prevăzute la art. 4 lit. b), c), d) şi e), cât şi următoarele:a) activitatea unităţilor de producţie sau a grupului de unităţi de producţie aparţinând aceluiaşi agent economic trebuie să fie parte a unui plan de acces la rezervele de cărbune;b) ajutoarele de stat sunt acordate agenţilor economici şi destinate unităţilor de producţie sau unui grup de unităţi de producţie care, ţinând cont în special de nivelul şi evoluţia costurilor de producţie şi în limita cantităţii de cărbune indigen care trebuie să fie produs în conformitate cu planul prevăzut la lit. a), asigură cele mai bune perspective economice.
Ajutorul de stat degresiv + 
Articolul 8Cuantumul total al ajutorului de stat acordat în domeniul industriei carbonifere, în conformitate cu art. 4 şi 7, trebuie să urmeze o tendinţă descrescătoare, cu scopul de a conduce la o reducere semnificativă a acestuia. Nici un ajutor de stat pentru reducerea activităţii nu poate fi acordat în aplicarea art. 4 după data de 31 decembrie 2007.
C. Ajutorul de stat pentru acoperirea costurilor excepţionale + 
Articolul 9(1) Ajutorul de stat acordat agenţilor economici din domeniul industriei carbonifere care au sau au avut o activitate legată de producţia de cărbune, având ca scop acoperirea costurilor care rezultă sau au rezultat din raţionalizarea ori restructurarea industriei carbonifere şi care nu au legătură cu producţia curentă, ca de exemplu datoriile istorice, poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal dacă cuantumul lor nu depăşeşte aceste costuri. Un astfel de ajutor de stat poate avea ca scop:a) acoperirea costurilor înregistrate numai de agenţii economici care s-au restructurat sau se restructurează, în special costurile legate de reabilitarea mediului la minele de cărbune care s-au închis;b) costurile înregistrate de mai mulţi agenţi economici.(2) Categoriile de costuri rezultate din raţionalizarea şi restructurarea industriei carbonifere sunt definite în anexa care face parte din prezentul regulament.
Prevederi comune + 
Articolul 10(1) Valoarea totală a ajutorului de stat acordat în conformitate cu prevederile prezentului regulament va fi calculată luându-se în considerare ajutoarele de stat destinate aceluiaşi obiectiv, în orice formă, din orice altă resursă a statului.(2) Orice ajutor de stat de care beneficiază agenţii economici va fi înregistrat în contul de profit şi pierdere ca un venit distinct de cifra de afaceri. În cazul în care un agent economic beneficiar al ajutorului de stat acordat în conformitate cu prezentul regulament exercită nu numai o activitate în sectorul minier, ci şi o altă activitate economică, fondurile alocate vor face obiectul unui cont separat, astfel încât fluxurile financiare aflate sub incidenţa prezentului regulament să poată fi clar identificate. Fondurile vor fi administrate astfel încât să nu existe posibilitatea de a fi transferate altor activităţi.
 + 
Capitolul IIIProcedurile de notificare, evaluare şi autorizareNotificarea + 
Articolul 11(1) Ajutorul de stat în domeniul industriei carbonifere este supus dispoziţiilor alin. (2)-(12).(2) Furnizorii de ajutoare de stat în domeniul industriei carbonifere vor transmite Consiliului Concurenţei toate informaţiile necesare, astfel încât să poată fi motivată capacitatea de producţie estimată – parte a planului de acces la rezervele de cărbune, nivelul minim al producţiei care să asigure garantarea accesului la rezerve, precum şi tipurile adecvate de ajutor de stat, aşa cum sunt prevăzute în prezentul regulament.(3) Cuantumul costurilor de producţie se calculează pe baza documentaţiilor trimestriale transmise Consiliului Concurenţei de către agenţii economici sau asociaţiile de agenţi economici care acţionează în domeniul industriei carbonifere, incluzându-se în acestea amortizarea şi dobânda pentru capitalul împrumutat. Calculul costurilor eligibile privind capitalul împrumutat se întemeiază pe rata dobânzii pieţei şi sunt limitate la operaţiunile prevăzute la art. 2 lit. e).(4) În cazul acordării de ajutoare de stat pentru reducerea activităţii în conformitate cu art. 4, furnizorii de ajutor de stat vor înainta Consiliului Concurenţei un plan de închidere a unităţilor de producţie implicate, până cel târziu la data de 31 decembrie 2004. Acest plan va include următoarele:a) identificarea unităţilor de producţie;b) costurile anuale de producţie, reale sau estimate, pentru fiecare unitate de producţie, calculate potrivit alin. (3);c) producţia de cărbune anuală estimată a unităţilor de producţie care fac obiectul planului de închidere;d) valoarea anuală estimată a ajutorului de stat pentru reducerea activităţii.(5) În cazul acordării de ajutoare de stat pentru investiţia iniţială, furnizorii de ajutor de stat vor înainta Consiliului Concurenţei un plan provizoriu de acces la rezervele de cărbune, până cel târziu la data de 31 decembrie 2004. Planul trebuie să conţină cel puţin criteriile obiective de selecţie pe care trebuie să le îndeplinească unităţile de producţie, cum ar fi viabilitatea economică, pentru a putea beneficia de ajutor de stat pentru proiecte de investiţii.(6) În cazul acordării de ajutoare de stat pentru producţia curentă, furnizorii de ajutor de stat vor înainta Consiliului Concurenţei un plan de acces la rezervele de cărbune, până cel târziu la data de 31 decembrie 2004. Acest plan va cuprinde cel puţin următoarele elemente:a) criteriile de selecţie pe care trebuie să le îndeplinească unităţile de producţie pentru a fi incluse în plan;b) identificarea agenţilor economici care îndeplinesc criteriile de selecţie;c) costurile de producţie anuale, reale sau estimate, pentru fiecare unitate de producţie aparţinând unui agent economic, calculate în conformitate cu alin. (3);d) un plan de activitate şi un plan de finanţare întocmite de agentul economic implicat;e) estimarea anuală a producţiei de cărbune, a unităţilor de producţie sau a unui grup de unităţi de producţie din cadrul aceluiaşi agent economic – parte a planului de acces la rezervele de cărbune;f) cuantumul anual estimat al ajutorului de stat pentru acces la rezervele de cărbune;g) analiza comparativă între cantitatea de cărbune intern şi sursele de energie regenerabilă şi cantitatea de surse energetice primare care contribuie la realizarea securităţii energetice, în cadrul dezvoltării durabile şi a tendinţei prevăzute, crescătoare sau descrescătoare.(7) Ca parte a notificării planurilor la care se face referire la alin. (4), (5) şi (6), furnizorii de ajutoare de stat vor înainta Consiliului Concurenţei toate informaţiile cu privire la reducerea emisiei gazelor de seră. Acestea se vor referi în special la reducerea emisiilor rezultate din eforturile depuse pentru a utiliza tehnologii de combustie nepoluante.(8) Furnizorii de ajutoare de stat vor notifica agenţii economici care sunt parte a planurilor la care se face referire la alin. (4) şi (6) până cel târziu la sfârşitul lunii decembrie a anului 2004.(9) Furnizorii de ajutoare de stat vor informa Consiliul Concurenţei despre orice modificare adusă planului iniţial, înaintat în conformitate cu alin. (4)-(8).(10) Furnizorii de ajutoare de stat vor notifica toate măsurile de sprijin financiar pe care intenţionează să le acorde în domeniul industriei carbonifere, pe perioada unui an, specificând natura acestora, conform art. 4, 5, 6, 7 şi 9. Aceştia vor înainta Consiliului Concurenţei toate informaţiile referitoare la calculul costurilor de producţie estimate şi asocierea acestora cu planul notificat conform alin. (4)-(8).(11) Notificările înaintate de furnizorii de ajutoare de stat vor include cuantumul ajutoarelor de stat şi informaţii complete referitoare la calculul ajutoarelor de stat anuale efectiv acordate. Acestea vor fi transmise până cel târziu la sfârşitul primului semestru al anului ulterior celui în care au fost acordate, iar până la finele acestuia se vor raporta orice modificări aduse sumelor iniţiale.(12) Notificările înaintate Consiliului Concurenţei de către furnizorii de ajutoare de stat vor conţine în mod obligatoriu toate informaţiile necesare verificării condiţiilor şi criteriilor prevăzute de prezentul regulament.
 + 
Articolul 12Consiliul Concurenţei va analiza măsurile de ajutor de stat notificate conform prevederilor art. 11, respectarea condiţiilor şi criteriilor prevăzute de prezentul regulament şi va emite o decizie potrivit dispoziţiilor Legii nr. 143/1999, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 13(1) Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în conformitate cu Regulamentul privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificării unui ajutor de stat şi în conformitate cu Regulamentul privind pragul minim al ajutorului de stat care nu cade sub incidenţa obligaţiei de notificare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 27/2000.(3) Prezentul regulament se aplică ajutoarelor de stat notificate după intrarea sa în vigoare, precum şi atunci când ajutoarele de stat au fost notificate înainte de intrarea sa în vigoare, dar decizia Consiliului Concurenţei este ulterioară acestei date sau Consiliul Concurenţei nu a emis încă o decizie.Prezentul regulament transpune Regulamentul Consiliului European nr. 1.407/2002 din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat în industria carboniferă, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 205 02/08/2002.
 + 
Anexă──────la regulament──────────────DEFINIREA COSTURILOR PREVĂZUTE LA ART. 91. Categoriile de costuri eligibile pentru acordarea de ajutoare de stat pentru acoperirea costurilor excepţionale, înregistrate numai de agenţii economici a căror activitate s-a restructurat sau s-a raţionalizat, sunt:a) costul plăţilor sociale compensatorii rezultând din pensionarea anticipată a muncitorilor;b) alte cheltuieli excepţionale pentru muncitorii care îşi pierd locul de muncă în urma restructurării sau raţionalizării;c) plata pensiilor şi a indemnizaţiilor, în afara sistemului legal, pentru muncitorii care îşi pierd locul de muncă în urma restructurării sau raţionalizării şi pentru cei îndrituiţi să beneficieze de astfel de măsuri înainte de restructurare;d) cheltuielile suportate de agenţii economici pentru reconversia profesională a muncitorilor, în special costurile pentru pregătirea acestora;e) livrarea gratuită a unei cantităţi de cărbune muncitorilor care îşi pierd locul de muncă în urma restructurării sau a raţionalizării, precum şi celor care beneficiază de acest drept anterior restructurării;f) cheltuielile reziduale rezultând din prevederi legale, administrative sau fiscale;g) costurile activităţilor suplimentare pentru asigurarea securităţii subterane, în urma închiderii unităţilor de producţie;h) pagube cauzate de activitatea minieră, parte a unui plan de închidere;i) costurile legate de reabilitarea fostelor exploatări miniere şi, în special:– cheltuieli reziduale rezultând din contribuţiile agenţilor economici responsabili cu aprovizionarea cu apă şi evacuarea apei uzate/reziduale;– alte cheltuieli reziduale rezultând din aprovizionarea cu apă şi din evacuarea apei uzate/reziduale;j) cheltuieli reziduale pentru acoperirea asigurărilor de sănătate ale foştilor mineri;k) amortizarea intrinsecă excepţională, cu condiţia ca aceasta să rezulte din închiderea unităţilor de producţie.2. Costurile şi provizioanele de costuri înregistrate de mai mulţi agenţi economici sunt:a) creşterea contribuţiilor aferente, în afara sistemului legal, pentru acoperirea cheltuielilor sociale rezultate din diminuarea numărului cotizanţilor, datorate restructurărilor;b) cheltuielile cauzate de restructurări pentru aprovizionarea cu apă şi evacuarea apei uzate/reziduale;c) creşterea contribuţiilor agenţilor economici responsabili cu aprovizionarea cu apă şi evacuarea apei uzate/reziduale, cu condiţia ca această creştere să decurgă dintr-o diminuare a producţiei de cărbune supusă cotizării, după restructurare.________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x