privind definitivarea în funcţie şi promovarea în grade profesionale a personalului de probaţiune(actualizat până la data de 27 noiembrie 2012*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 27 noiembrie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor +
Capitolul IDefinitivarea în funcţie a personalului din serviciile de probaţiune +
Articolul 1Definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi se face pe bază de examen, în raport cu vechimea în probaţiune, precum şi cu rezultatele obţinute în urma susţinerii examenului de definitivare. +
Articolul 2Se pot înscrie la examenul de definitivare în funcţie consilierii de probaţiune debutanţi care împlinesc stagiul efectiv până în ziua de susţinere a examenului de definitivare, inclusiv. +
Articolul 3Data, locul, precum şi tematica examenului de definitivare în funcţie, actele necesare înscrierii şi termenul de depunere a acestora se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probaţiune cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia. +
Articolul 4(1) Examenul de definitivare în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi constă, în mod obligatoriu, într-o probă scrisă cu caracter teoretic şi o probă scrisă cu caracter practic. … (2) Proba teoretică are ca obiect testarea cunoştinţelor privind: metodologia activităţii de probaţiune şi protecţie a victimelor, instituţii de drept penal şi procedură penală, criminologie, dezvoltare instituţională şi cooperare instituţională, informatică socială, sănătate mentală şi infracţiune, problema dependenţei, sociologie aplicată şi psihologia dezvoltării. … ––––Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012.(3) Proba practică constă în întocmirea unei lucrări scrise cu caracter aplicativ. … (4) Proba scrisă cu caracter teoretic şi proba scrisă cu caracter practic se susţin în cadrul aceleiaşi lucrări. … +
Articolul 5(1) Pentru examenul de definitivare în funcţie, ministrul justiţiei numeşte prin ordin: … a) comisia de organizare a examenului; … b) comisia de verificare a cunoştinţelor; … c) comisia de soluţionare a contestaţiilor; … d) comisia de arbitraj. … (2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar. … (3) Comisia de arbitraj este formată din 3 membri, după cum urmează: un membru din comisia de soluţionare a contestaţiilor, un membru din comisia de verificare a cunoştinţelor şi un alt membru, cu rol de arbitru, care nu a făcut parte din niciuna dintre comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) şi care va îndeplini şi atribuţia de preşedinte al comisiei. … (4) Prin ordinul de constituire a comisiilor, ministrul justiţiei desemnează un membru supleant pentru fiecare dintre comisiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), precum şi un membru supleant pentru secretarii comisiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), pentru situaţia în care, din motive obiective, aceste persoane nu îşi mai pot exercita atribuţiile în cadrul comisiei. Pentru comisia de arbitraj se desemnează câte un membru supleant pentru fiecare dintre categoriile de membri prevăzuţi la alin. (3). … (5) Din comisia prevăzută la alin. (1) lit. a) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune şi ai Direcţiei resurse umane din Ministerul Justiţiei. … (6) Din comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune sau ai serviciilor de probaţiune, desemnaţi de directorul Direcţiei de probaţiune. … (7) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la alin. (1) persoanele care sunt soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la examenul de definitivare în funcţie. … (8) Fiecare membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează o declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că: … a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (7); … b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi ale variantelor de subiecte ce vor fi elaborate. … –––-Art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 6(1) Comisia de organizare a examenului are următoarele atribuţii: … a) centralizează cererile de înscriere la examen, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la examen, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examen şi afişează lista finală a candidaţilor; … b) verifică dacă există o diferenţă mai mare de un punct între nota acordată de comisia de verificare a cunoştinţelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor şi, atunci când este cazul, sesizează pe bază de proces-verbal comisia de arbitraj; … c) asigură afişarea rezultatelor probelor de examen, stabileşte şi afişează rezultatele finale ale examenului; … d) asigură transmiterea rezultatelor examenului către Direcţia de probaţiune; … e) îndeplineşte orice sarcini necesare pentru buna desfăşurare a examenului. … (2) Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii: … a) stabileşte tematica şi bibliografia şi elaborează subiectele pentru examenul de definitivare; … b) stabileşte baremul de notare a probelor scrise cu caracter teoretic şi practic; … c) notează lucrările scrise ale candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate lucrărilor de către fiecare membru al comisiei; … d) recorectează şi stabileşte nota finală acordată lucrării, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori; … e) comunică în scris rezultatele probei către comisia de organizare, în vederea afişării acestora. … (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii: … a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea lucrărilor scrise; … b) recorectează şi stabileşte nota acordată lucrării, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între corectori; … c) comunică în scris comisiei de organizare rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora. … (4) Comisia de arbitraj are următoarele atribuţii: … a) recorectează şi stabileşte nota finală acordată lucrării în etapa de soluţionare a contestaţiilor, dacă există o diferenţă în notare mai mare de un punct între comisia de verificare a cunoştinţelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor; … b) înainte de expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, comunică în scris comisiei de organizare nota acordată în modalitatea prevăzută la lit. a), în vederea afişării. … –––-Art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 7(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examenul de definitivare în funcţie se prezintă la susţinerea probelor prevăzute la art. 4 alin. (1). … (2) Intrarea candidaţilor în sălile în care se desfăşoară examenul de definitivare în funcţie se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu cel puţin jumătate de oră înainte de începerea probelor scrise. După verificarea identităţii, fiecare candidat păstrează pe bancă actul de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat. … (3) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiectele pierd dreptul de a mai susţine examenul. Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţă, computere personale ori alte mijloace de stocare a informaţiei. … (4) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se foloseşte numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală sau pixuri. … (5) Înainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică ştampila Ministerului Justiţiei – Direcţia de probaţiune şi semnătura unuia dintre membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor. … (6) Pe toată durata desfăşurării probelor scrise, în sălile în care se desfăşoară examenul de definitivare au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probelor. … (7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor; după expirarea timpului stabilit pentru probele scrise, persoanele care asigură supravegherea strâng toate lucrările predate de către candidaţi şi le predau comisiei de verificare a cunoştinţelor, care le înscrie într-un borderou. … (8) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală. … (9) Lucrarea se consideră predată de către candidat după verificarea stării acesteia de către persoanele care supraveghează desfăşurarea probelor şi după semnarea de către candidat în borderoul de predare-primire a lucrărilor. … (10) Pe toată durata desfăşurării probelor scrise este interzisă părăsirea sălii de examen de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de examen se face numai cu însoţitor. … (11) Pentru asigurarea ordinii în timpul examenului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supraveghează desfăşurarea probelor pot redistribui candidaţii în sală. … (12) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din examen; în aceste cazuri, persoanele care asigură supravegherea îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea "fraudă". … (13) La finalizarea probelor scrise, baremul de corectare se afişează pe uşa sălii/sălilor în care se desfăşoară examenul de definitivare şi pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei. … +
Articolul 8(1) Fiecare lucrare este notată de la 0 la 10. Nu se acordă puncte din oficiu. … (2) Media finală a examenului de definitivare în funcţie se calculează ca medie aritmetică între notele obţinute la cele două probe scrise. … (3) Sunt declaraţi admişi în urma examenului de definitivare în funcţie consilierii de probaţiune debutanţi care au obţinut media finală de minimum 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre cele două probe scrise. … +
Articolul 9Rezultatele examenului de definitivare în funcţie se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciului în care îşi desfăşoară activitatea candidatul, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişării acestora. +
Articolul 10(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de definitivare în funcţie pot formula contestaţie la Direcţia de probaţiune din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina electronică a acestuia. … (2) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acestora. … (2^1) În cazul în care se constată, în urma soluţionării contestaţiilor, că există o diferenţă mai mare de un punct faţă de rezultatul obţinut iniţial de către candidat, lucrarea va fi recorectată de către comisia de arbitraj, care va stabili nota finală acordată lucrării în etapa de soluţionare a contestaţiilor.–––Alin. (2^1) al art. 10 a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012.(3) Rezultatele obţinute de candidaţi în urma soluţionării contestaţiilor, precum şi rezultatele finale ale examenului de definitivare în funcţie se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciului de probaţiune în care îşi desfăşoară activitatea candidatul. … +
Capitolul IIPromovarea în grade profesionale a personalului de probaţiune +
Articolul 11Promovarea în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi promovarea în gradul I a inspectorilor de probaţiune se fac pe bază de examen, în raport cu vechimea în probaţiune, competenţa profesională şi cu rezultatele obţinute în activitate, dovedite pe baza evaluării anuale a performanţelor profesionale. +
Articolul 12(1) Vechimea în probaţiune necesară pentru prezentarea la examenul de promovare în grade profesionale este cea prevăzută la art. 8 şi 17 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) Nu se pot înscrie la examenul de promovare în grade profesionale consilierii de probaţiune sau inspectorii de probaţiune care au obţinut calificativul «foarte slab» sau «slab» la ultima evaluare a performanţelor profesionale, precum şi persoana faţă de care, la data-limită de înscriere la examen, produce efecte sancţiunea disciplinară a suspendării dreptului de promovare în gradele profesionale pe o perioadă de la un an la 3 ani. … ––––Alin. (2) al art. 12 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012.(3) Se pot înscrie la examenul de promovare consilierii de probaţiune a căror vechime se împlineşte până la data-limită de depunere a lucrărilor de disertaţie, inclusiv. … ––––Alin. (3) al art. 12 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 13(1) Data şi locul susţinerii examenului de promovare în grade profesionale, precum şi tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora şi a lucrărilor scrise se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciilor de probaţiune cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia. … (2) Lucrarea scrisă se depune ori se transmite atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe CD. … (3) După finalizarea examenului de promovare în grade profesionale, lucrările scrise se arhivează la sediul Direcţiei de probaţiune şi pot fi consultate de către persoanele interesate, în urma unei solicitări scrise şi numai în măsura în care autorul lucrării îşi exprimă acordul în acest sens. … ––––Art. 13 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 14Examenul de promovare în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi cel de promovare în gradul I a inspectorilor de probaţiune constă în întocmirea şi prezentarea unei lucrări scrise pe o temă aleasă din domeniul probaţiunii sau care este în strânsă legătură cu domeniul probaţiunii.––––Art. 14 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 15(1) Pentru examenul de promovare în grade profesionale se constituie următoarele comisii: … a) comisia de organizare a examenului; … b) comisia de verificare a cunoştinţelor; … c) comisia de soluţionare a contestaţiilor; … d) comisia de arbitraj. … (2) Prevederile art. 5 alin. (2)-(8) se aplică în mod corespunzător. … (3) Comisia de organizare a examenului are următoarele atribuţii: … a) centralizează cererile de înscriere la examen, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la examen, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examen şi afişează lista finală a candidaţilor; … b) verifică dacă există o diferenţă mai mare de două puncte între nota acordată de comisia de verificare a cunoştinţelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor şi, atunci când este cazul, sesizează pe bază de proces-verbal comisia de arbitraj; … c) asigură afişarea rezultatelor probelor de examen, stabileşte şi afişează rezultatele finale ale examenului; … d) asigură transmiterea rezultatelor examenului către Direcţia de probaţiune; … e) îndeplineşte orice sarcini necesare pentru buna desfăşurare a examenului. … (4) Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii: … a) stabileşte tematica pentru examenul de promovare în grade profesionale a personalului de probaţiune; … b) stabileşte baremul de notare pentru întocmirea şi susţinerea lucrărilor scrise prin raportare la criteriile precizate la art. 16 alin. (2); … c) acordă o notă potrivit baremului pentru modalitatea de întocmire şi prezentare a lucrărilor scrise; … d) reevaluează şi stabileşte nota finală acordată fiecărui candidat, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între corectori; … e) comunică în scris rezultatele comisiei de organizare, în vederea afişării acestora. … (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii: … a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notele acordate de comisia de verificare a cunoştinţelor conform prevederilor alin. (4); … b) reevaluează şi stabileşte nota acordată fiecărei lucrări prezentate, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între corectori; … c) comunică în scris comisiei de organizare rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora. … (6) Comisia de arbitraj are următoarele atribuţii: … a) în termen de 5 zile lucrătoare de la data sesizării de către comisia de organizare, reevaluează lucrarea scrisă, audiază înregistrarea prezentării şi stabileşte nota finală acordată în etapa de soluţionare a contestaţiilor, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între nota acordată de comisia de verificare a cunoştinţelor şi nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor; … b) comunică în scris comisiei de organizare nota acordată în modalitatea prevăzută la lit. a), în vederea afişării. … (7) În cazul în care examenul de definitivare în funcţie se organizează concomitent cu examenul de promovare în grade profesionale, prin ordin al ministrului justiţiei se pot numi comisii comune de examen. … ––––Art. 15 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 16(1) Lucrarea scrisă se prezintă în faţa comisiei de verificare a cunoştinţelor. … (2) Întocmirea şi prezentarea lucrării scrise se raportează la următoarele criterii: … a) întinderea maximă de 30 de pagini, tehnoredactare în format A4, font Arial 12, la un rând şi jumătate; … b) încadrarea în tematica examenului de promovare; … c) contribuţia personală în scrierea lucrării; … d) utilitatea şi aplicabilitatea lucrării pentru domeniul probaţiunii; … e) utilizarea unor repere legislative şi teoretice actuale şi relevante pentru tema studiată din literatura de specialitate română şi/sau străină, cu precizarea surselor bibliografice; … f) sinteza şi coerenţa informaţiilor din cuprinsul lucrării; … g) utilizarea corectă şi adaptarea metodologiei de lucru la tema aleasă şi scopul lucrării; … h) sinteza informaţiilor şi coerenţa prezentării lucrării; … i) oferirea unor răspunsuri pertinente la întrebările membrilor comisiei de verificare a cunoştinţelor; … j) încadrarea în timpul stabilit pentru prezentarea lucrării; … k) utilizarea corectă a limbii române în cuprinsul lucrării şi în prezentarea acesteia. … (3) Prezentarea lucrării scrise se înregistrează audio, cu acordul prealabil al candidatului, iar înregistrările sunt utilizate exclusiv în cadrul examenului. … ––––Art. 16 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 17(1) Fiecare membru al comisiei de verificare a cunoştinţelor acordă o notă pentru întocmirea şi prezentarea lucrării scrise în conformitate cu baremele stabilite conform art. 15 alin. (4) lit. b). … (2) Prevederile art. 8 alin. (1) se aplică în mod corespunzător. … (3) Nota obţinută de către fiecare candidat se calculează ca medie aritmetică între notele acordate de membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor. … (4) Sunt declaraţi admişi la examenul de promovare în grade profesionale consilierii de probaţiune şi inspectorii de probaţiune care au obţinut nota finală de minimum 7. … ––––Art. 17 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012. +
Articolul 18(1) Rezultatele examenului de promovare în grade profesionale se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciului în care îşi desfăşoară activitatea candidatul, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişării acestora. … (2) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de promovare pot formula contestaţie la Direcţia de probaţiune din Ministerul Justiţiei, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina electronică a acestuia. … (3) Contestaţia prevăzută la alin. (2) nu este admisibilă atunci când candidatul nu şi-a dat acordul pentru înregistrarea audio a prezentării lucrării. … ––––Alin. (3) al art. 18 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012.(4) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de ce mult 15 zile lucrătoare de la expirarea termenului de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei. … (4^1) În cazul în care se constată, în urma soluţionării contestaţiilor, că există o diferenţă mai mare de două puncte faţă de rezultatul obţinut iniţial de către candidat, lucrarea va fi recorectată înăuntrul termenului de 15 zile prevăzut la alin. (4) de către comisia de arbitraj, care va stabili nota finală acordată în etapa de soluţionare a contestaţiilor.––––Alin. (4^1) al art. 18 a fost introdus de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 3.680/C din 2 noiembrie 2012 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 796 din 27 noiembrie 2012.(5) Rezultatele obţinute de candidaţi în urma soluţionării contestaţiilor, precum şi rezultatele finale ale examenului de promovare în grade profesionale se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul serviciului de probaţiune în care îşi desfăşoară activitatea candidatul. … +
Capitolul IIIDispoziţii finale +
Articolul 19(1) Consilierii de probaţiune debutanţi declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie sunt numiţi pe posturi de consilier de probaţiune gradul III de la data afişării rezultatelor finale ale examenului pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei şi sunt salarizaţi corespunzător acestui grad. … (2) Neprezentarea nejustificată a consilierilor de probaţiune debutanţi la examenul de definitivare în funcţie sau respingerea acestora la două sesiuni atrage eliberarea din funcţie. … +
Articolul 20(1) Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalităţile legate de definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi care au fost declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie, în termen de maximum 30 de zile de la data afişării rezultatelor finale ale examenului pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei. … (2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în cazul eliberării din funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi aflaţi în una dintre situaţiile prevăzute la art. 19 alin. (2). … +
Articolul 21(1) Promovarea consilierilor de probaţiune şi a inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la examenul de promovare în grade profesionale se face de la data afişării rezultatelor finale ale examenului pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei. … (2) Promovarea consilierilor de probaţiune se face numai în gradul imediat superior. … +
Articolul 22Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalităţile legate de promovarea şi salarizarea corespunzătoare a consilierilor de probaţiune şi a inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la examenul de promovare în grade profesionale, în termen de maximum 30 de zile de la data afişării rezultatelor finale pe pagina electronică a Ministerului Justiţiei.___________