REGULAMENT din 3 iunie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 26 iunie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 3825 03/06/2013
ActulCONTINUT DEORDIN 3825 03/06/2013
ActulREFERIT DELEGE (R) 307 12/07/2006

de organizare şi desfăşurare a concursului cu tematică de protecţie civilă "Cu viaţa mea apăr viaţa"



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Concursul cu tematică de protecţie civilă "Cu viaţa mea apăr viaţa" reprezintă activitatea extraşcolară de pregătire a elevilor din învăţământul gimnazial şi liceal în domeniul protecţiei civile şi este organizat la nivel naţional de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne – prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi al Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România.(2) La nivel teritorial, concursul cu tematică de protecţie civilă este organizat de structurile aflate în subordinea sau în coordonarea instituţiilor şi organizaţiilor menţionate la alin. (1).
 + 
Articolul 2Concursul cu tematică de protecţie civilă are caracter educativ, tehnico-aplicativ şi sportiv şi se organizează anual până la faza judeţeană, şi din 2 în 2 ani, începând cu anul 2011, până la etapa naţională, distinct pe următoarele niveluri:a) ciclul gimnazial – clasele V-VIII;b) ciclul liceal – clasele IX-XI.
 + 
Articolul 3Concursul cu tematică de protecţie civilă se organizează având ca obiective:a) dezvoltarea capacităţii de percepţie a protecţiei civile ca ansamblu de activităţi cu caracter exclusiv umanitar;b) cunoaşterea şi aprecierea factorilor de risc potenţial generatori de situaţii de urgenţă sau dezastre la care este expusă comunitatea din care fac parte;c) adoptarea comportamentului adecvat şi cunoaşterea modului de acţiune în cazul iminenţei producerii sau al apariţiei unei situaţii de urgenţă ori dezastru;d) dezvoltarea atitudinii de solidaritate şi de implicare voluntară în acţiunile de prevenire şi de intervenţie în situaţii de urgenţă sau dezastre.
 + 
Articolul 4Concursul cu tematică de protecţie civilă se desfăşoară după următorul program:a) şedinţa tehnică, organizată înaintea concursului;b) desfăşurarea probei teoretice;c) stabilirea, prin tragere la sorţi, a ordinii de intrare în concurs a echipajelor şi anunţarea acesteia;d) pregătirea pentru concurs (validarea echipajelor, controlul, verificarea şi omologarea aparaturii de comunicaţii şi a mijloacelor tehnice specifice folosite pe timpul concursului, pregătirea arbitrilor etc.);e) antrenament pentru executarea probelor practice de concurs, efectuat sub îndrumarea unui membru al juriului;f) festivitatea de deschidere a concursului;g) desfăşurarea concursului pe probe;h) stabilirea clasamentului pe probe şi a clasamentului general;i) anunţarea rezultatelor;j) festivitatea de premiere a echipajelor şi a celor mai buni concurenţi.
 + 
Capitolul IIOrganizarea concursului + 
Secţiunea 1Etapele concursului + 
Articolul 5Concursul se organizează eşalonat şi cuprinde următoarele etape:– etapa pe unitate de învăţământ, club sau palat al copiilor şi elevilor;– etapa pe localitate/sector al municipiului Bucureşti;– etapa judeţeană/pe municipiul Bucureşti;– etapa interjudeţeană;– etapa naţională.
 + 
Articolul 6(1) Etapa pe unitate de învăţământ/club sau palat al copiilor şi elevilor se desfăşoară până la sfârşitul lunii martie şi este organizată de directorul unităţii/instituţiei de învăţământ, cu sprijinul inspectorului de protecţie civilă/personalului de specialitate în domeniul protecţiei civile de la nivelul localităţii.(2) Etapa pe unitate de învăţământ/club sau palat al copiilor şi elevilor constă în selecţia elevilor care compun echipajul reprezentativ/echipajele reprezentative, după caz, în urma susţinerii unei probe teoretice.
 + 
Articolul 7(1) Etapa pe localitate/sector al municipiului Bucureşti se desfăşoară în luna aprilie, este organizată de inspectoratul şcolar judeţean/al sectorului, cu sprijinul inspectorului de protecţie civilă/personalului de specialitate în domeniul protecţiei civile de la nivelul localităţii/sectorului şi este coordonată de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti.(2) La etapa pe localitate/sector participă echipajele reprezentative ale unităţilor/instituţiilor de învăţământ, însoţite de câte un cadru didactic.(3) Etapa pe localitate/sector al municipiului Bucureşti constă în susţinerea unei probe teoretice şi a probei practice "Transportul asistat al unui accidentat aşezat pe targă pe distanţa de 50 m", echipele clasate pe locul I (fete şi băieţi) fiind desemnate echipaje reprezentative ale localităţii/sectorului.
 + 
Articolul 8(1) Etapa judeţeană/pe municipiul Bucureşti se desfăşoară în luna mai şi este organizată de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu sprijinul inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti.(2) La etapa judeţeană/pe municipiul Bucureşti participă echipajele reprezentative ale localităţilor/sectoarelor, însoţite de câte un cadru didactic şi eventual de un inspector de protecţie civilă.(3) Etapa judeţeană/pe municipiul Bucureşti constă în susţinerea unei probe teoretice şi a două probe practice, echipajele clasate pe locul I fiind desemnate echipaje reprezentative ale judeţului/municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 9(1) Etapa interjudeţeană se organizează cu echipajele reprezentative ale judeţelor/municipiului Bucureşti şi se desfăşoară în ultima decadă a semestrului II al anului de învăţământ.(2) Etapa interjudeţeană este organizată de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu sprijinul inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti, şi este coordonată, în parteneriat, de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. Gruparea judeţelor pentru această etapă este prevăzută în anexa nr. 7, care face parte integrantă din prezentul regulament.(3) Etapa interjudeţeană se desfăşoară în locaţiile stabilite de comun acord de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.(4) Etapa interjudeţeană constă în susţinerea unei probe teoretice şi a celor două probe practice, echipajele clasate pe locul I fiind desemnate echipaje reprezentative pentru a participa la etapa naţională.
 + 
Articolul 10(1) Etapa naţională se organizează cu echipajele clasate pe locul I la etapa interjudeţeană şi se desfăşoară în vacanţa de vară a elevilor, de regulă în luna septembrie, într-o tabără stabilită de comun acord de Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Tineretului şi Sportului, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, al Ministerului Sănătăţii şi Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România, precum şi al autorităţilor administraţiei publice locale.(2) Etapa este organizată, în parteneriat, de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
 + 
Secţiunea a 2-aCondiţii de participare şi componenţa echipelor + 
Articolul 11(1) Fiecare echipaj participant la concurs este format din 4 elevi (3 concurenţi + o rezervă) şi conducătorul echipajului (cadrul didactic coordonator).(2) Echipajele de concurs pot fi de băieţi/mixte sau de fete, elevii având vârsta cuprinsă între 10 şi 15 ani, pentru clasele V-VIII, respectiv între 15 şi 18 ani, pentru clasele IX-XI, împliniţi în anul calendaristic al desfăşurării concursului.
 + 
Articolul 12După sosirea echipajelor la locul de concurs, conducătorii acestora se întâlnesc la biroul de conducere a concursului, pentru primirea Fişei de înscriere în concurs. Fişa de înscriere este prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 13(1) Validarea echipajelor se face de către conducerea concursului, după desfăşurarea şedinţei tehnice, pe baza tabelelor nominale ştampilate şi semnate de directorii unităţilor de învăţământ (şcoală, club sau palat al copiilor şi elevilor) şi a certificatelor de naştere/cărţilor de identitate.(2) Pentru etapele pe localitate, judeţeană, interjudeţeană şi naţională, conducătorii echipajelor trebuie să prezinte conducerii concursului şi avizele medicale pentru efort fizic, respectiv avizele epidemiologice individuale.(3) După validare, conducătorii echipajelor completează fişele de înscriere în vederea participării la probele concursului.
 + 
Secţiunea a 3-aConducerea concursului3.1. Structură + 
Articolul 14Conducerea concursului este asigurată de juriu, compus din preşedinte, membri şi arbitri.
 + 
Articolul 15În funcţie de etapele concursului, componenţa juriului se stabileşte astfel:a) la etapa pe unitate de învăţământ/club sau palat al copiilor şi elevilor: preşedintele juriului – directorul unităţii de învăţământ/clubului sau palatului copiilor şi elevilor şi 2 membri – cadre didactice;b) la etapa pe localitate (comune): preşedintele juriului – secretarul comunei şi 2 membri – şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă şi un reprezentant al autorităţii publice locale;c) la etapa pe localitate (municipii şi oraşe)/sector: preşedintele juriului – un reprezentant al inspectoratului şcolar şi 2 membri – inspectorul de protecţie civilă (personal de specialitate) şi un reprezentant al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti;d) la etapa judeţeană/pe municipiul Bucureşti: preşedintele juriului – un reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi 3 membri – un reprezentant al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean/al municipiului Bucureşti, un inspector de protecţie civilă (personal de specialitate) din cadrul autorităţii publice locale şi un reprezentant al autorităţii de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti sau al filialei de Cruce Roşie din judeţul în care se organizează concursul;e) la etapa interjudeţeană: preşedintele juriului – un reprezentant al inspectoratului şcolar şi 3 membri – un reprezentant al Direcţiei judeţene de sport şi tineret, un reprezentant al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă al judeţului în care se organizează concursul şi un reprezentant al autorităţii de sănătate publică sau al filialei de Cruce Roşie din judeţul în care se organizează concursul;f) la etapa naţională: preşedintele juriului – un reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale/persoană delegată din cadrul unui inspectorat şcolar şi 3 membri – un reprezentant al inspectoratului şcolar din judeţul organizator, un reprezentant al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi un reprezentant al Societăţii Naţionale de Cruce Roşie.
 + 
Articolul 16(1) Arbitrii sunt desemnaţi din rândul ofiţerilor şi subofiţerilor din inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti, al inspectorilor de protecţie civilă, al şefilor de servicii voluntare şi private sau al cadrelor tehnice de specialitate, al profesorilor şi instructorilor sportivi.(2) Numărul arbitrilor se stabileşte în funcţie de numărul de echipaje înscrise în concurs. Arbitrii sunt desemnaţi de juriul concursului.
 + 
Articolul 17În îndeplinirea atribuţiilor, conducerea concursului este sprijinită de comisia administrativă şi de personal medical specializat.
 + 
Articolul 18Comisia administrativă se compune din administratorul taberei/persoana desemnată de directorul unităţii şcolare organizatoare şi 2-3 membri.
3.2. Atribuţii + 
Articolul 19(1) Preşedintele juriului răspunde în mod direct de asigurarea imparţialităţii pe timpul desfăşurării concursului, precum şi de aplicarea prevederilor regulamentului de concurs.(2) El este obligat:a) să stabilească data desfăşurării şedinţei tehnice;b) să verifice împreună cu reprezentantul serviciilor de urgenţă profesioniste şi cu arbitrul principal amenajarea terenului de concurs, aparatura de comunicaţii şi mijloacele tehnice specifice folosite pe timpul probelor practice, iar, în cazul în care constată nereguli, să ia măsuri pentru remedierea lor;c) să stabilească, împreună cu membrii juriului, ordinea intrării în concurs a echipajelor, pe care o comunică arbitrului principal;d) să instruiască arbitrii şi să supravegheze modul cum aceştia îşi îndeplinesc atribuţiile;e) să verifice şi să semneze fişele centralizatoare de arbitraj la finalizarea probelor de concurs (anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentul regulament);f) să întocmească, împreună cu membrii juriului, clasamentul general şi să anunţe rezultatul final.
 + 
Articolul 20(1) Atribuţiile şi competenţele arbitrilor sunt următoarele:a) arbitrul principal:– instruieşte arbitrii cronometrori şi penalizatori;– urmăreşte ca probele să se desfăşoare conform regulamentului;– verifică identitatea concurenţilor înainte de începerea fiecărei probe;– nu admite prezenţa altor persoane pe terenul de concurs, cu excepţia arbitrilor, concurenţilor angrenaţi în desfăşurarea probei şi conducătorilor echipajelor;– dă startul pentru începerea probelor de concurs;– validează penalizările indicate de arbitrii penalizatori şi le comunică juriului;– propune juriului descalificarea sau eliminarea din concurs a concurenţilor şi echipajelor, în cazurile prevăzute de regulament;b) arbitrii cronometrori:– verifică buna funcţionare a cronometrelor;– înregistrează timpii concurenţilor şi ai echipajelor, pe care îi comunică arbitrului principal;– asigură aplicarea regulamentului pe terenul de concurs;c) arbitrii penalizatori:– controlează dotarea, echiparea şi poziţia de start a concurenţilor, precum şi dispunerea accesoriilor/materialelor în terenul de concurs;– verifică starea materialelor, aparatelor, obstacolelor şi accesoriilor de pe lista de concurs şi comunică arbitrului principal cazurile ce constituie nereguli în desfăşurarea probelor;– anunţă arbitrul principal când se poate da startul;– urmăresc executarea corectă a mişcărilor şi a probelor, conform regulamentului;– comunică arbitrului principal neregulile constatate pentru care se aplică penalizări.
3.3. Semne distinctive + 
Articolul 21(1) Colectivul care asigură organizarea şi conducerea concursului este echipat în uniforma de serviciu, pentru cadrele militare şi în ţinută obişnuită pentru restul personalului, purtând pentru identificare pe braţul stâng o banderolă roşie cu înscrisul alb, astfel:a) conducătorul concursului (preşedintele juriului) – C.C.;b) arbitru principal – A.P.;c) arbitru cronometror – A.C.;d) arbitru penalizator – A.Pn.;e) membru al comisiei administrative – C.A.(2) Personalul medical va purta pe timpul desfăşurării probelor practice ale concursului o banderolă albă cu cruce roşie.
 + 
Capitolul IIIDesfăşurarea concursului + 
Secţiunea 1Obiectivele concursului + 
Articolul 22Obiectivele concursului cu tematică de protecţie civilă sunt următoarele:A. Pentru proba teoretică:a) activitatea de protecţie civilă în România: definirea locului şi rolului protecţiei civile;b) consolidarea cunoştinţelor despre dezastrele naturale şi tehnologice produse pe teritoriul României şi a măsurilor de prevenire, protecţie şi intervenţie în situaţii de urgenţă;c) avertizarea şi alarmarea în caz de dezastru; folosirea apelului de urgenţă 112;d) cunoaşterea mijloacelor de protecţie individuală şi colectivă;e) cunoaşterea organizării şi funcţionării serviciilor de urgenţă;f) cunoaşterea şi aplicarea regulilor de comportare în cazul descoperirii muniţiei rămase neexplodată;g) însuşirea cunoştinţelor teoretice de bază privind acordarea primului ajutor.B. Pentru probele practice:a) formarea deprinderilor practice pentru acordarea primului ajutor;b) dezvoltarea sentimentului solidarităţii şi conştientizarea importanţei voluntariatului în cadrul acţiunilor de intervenţie;c) cunoaşterea modului de folosire a mijloacelor de protecţie individuală;d) cunoaşterea măsurilor de protecţie, comportare şi intervenţie adecvate factorilor de risc generatori de situaţii de urgenţă;e) dezvoltarea rezistenţei fizice şi a abilităţilor practice individuale.
 + 
Secţiunea a 2-aProba teoretică + 
Articolul 23(1) Proba teoretică constă în rezolvarea unui chestionar cu 15 întrebări şi are ca scop verificarea cunoştinţelor acumulate prin parcurgerea tematicii specifice, în funcţie de nivelurile prevăzute la art. 2.(2) Chestionarul supus rezolvării este tras la sorţi de preşedintele juriului cu 10 minute înainte de începerea concursului, în prezenţa echipajelor, dintr-un set de 3 chestionare tip grilă introduse în plicuri sigilate. Timpul de lucru alocat este de 30 de minute.(3) Pentru fiecare etapă a concursului chestionarele sunt întocmite de membrii juriului.(4) Fiecare întrebare este cotată cu câte două puncte şi are 3 variante de răspuns, una corectă şi două eronate.(5) La această probă participă întreg echipajul, inclusiv rezerva.
 + 
Articolul 24Proba teoretică a etapei naţionale se poate desfăşura pe două serii, în funcţie de spaţiul disponibil.
 + 
Articolul 25(1) În cazul desfăşurării probei practice pe serii, repartizarea judeţelor se face în ordine alfabetică, prima serie fiind constituită din primele 20 de judeţe plus municipiul Bucureşti.(2) Pentru cea de-a doua serie, chestionarul supus rezolvării este tras la sorţi în condiţiile menţionate la art. 23 alin. (2), imediat după prima serie, fiind diferit de cel utilizat la seria I.(3) Corectarea tuturor lucrărilor se face la finalul timpului destinat rezolvării pentru cea de-a doua serie.
 + 
Articolul 26Înscrierea răspunsurilor echipajului se face pe foaia de răspuns primită odată cu chestionarul care conţine întrebările. Modelul foii de răspuns este prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 27(1) Foaia de răspuns se completează la indicaţia preşedintelui juriului cu denumirea/numărul şcolii, localitatea, respectiv denumirea judeţului, în funcţie de etapa concursului.(2) Foile de răspuns se sigilează de către membrii juriului şi se completează de către participanţi numai cu pastă sau cerneală de culoare albastră, prin marcarea răspunsului considerat corect prin litera "x".(3) Pe foaia de răspuns nu sunt admise modificări sau ştersături. La solicitarea concurenţilor, în cazul în care se impune înlocuirea foii de răspuns, preşedintele juriului poate dispune anularea acesteia şi distribuirea unui nou tipizat.
 + 
Articolul 28Orice neregulă sau nelămurire va fi exprimată cu voce tare, înainte de începerea concursului. Membrilor echipajului le este permis să se consulte între ei, dar cu o intensitate scăzută a vocii.
 + 
Articolul 29(1) Corectarea lucrărilor se face imediat după încheierea probei, de către membrii juriului, în prezenţa preşedintelui juriului.(2) După terminarea procesului de corectare, preşedintele juriului consemnează pe fiecare foaie de răspuns punctajul obţinut.
 + 
Articolul 30Desigilarea lucrărilor şi întocmirea tabelului centralizator cu rezultatele obţinute se autentifică sub semnătură de către preşedintele şi membrii juriului. Tabelul centralizator este prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul regulament. Tabelul va fi întocmit în două exemplare, din care unul va fi afişat, împreună cu rezolvarea corectă a chestionarului, în locul stabilit de preşedintele juriului.
 + 
Articolul 31Contestaţiile rezultatelor obţinute se depun în scris de către conducătorul echipajului, în termenul de 60 de minute calculat din momentul afişării acestora.
 + 
Articolul 32Rezolvarea contestaţiilor se face imediat după încheierea termenului de depunere, de o comisie formată din 2 membri, stabilită de preşedintele juriului.
 + 
Secţiunea a 3-aProbe practice + 
Articolul 33Participarea echipelor la probele practice ale concursului este condiţionată de obţinerea a minimum 16 puncte la proba teoretică.
 + 
Articolul 34Probele practice sunt cronometrate, timpul obţinut constituind criteriul de departajare la clasarea finală a echipajelor.
3.1. Proba nr. 1 – Transportul asistat al unui accidentat aşezat pe targă pe distanţa de 50 m + 
Articolul 35(1) Concurenţii care formează echipajul sunt numerotaţi de la 1 la 3. Concurenţii sunt adunaţi la linia de start cu faţa către linia de sosire. Targa se află amplasată la linia de start. Victima se află la 25 m de linia de start, culcată cu faţa în sus. La semnalul "Atenţie – START" concurenţii cu numerele 1 şi 2 ridică targa şi încep alergarea împreună cu concurentul nr. 3 până la victimă. Ajunşi la aceasta, aşază targa lângă accidentat, îl ridică de pe sol şi îl aşază pe targă respectând următoarea succesiune de operaţiuni:a) salvatorul dinspre capul accidentatului (concurentul nr. 1) priveşte către picioarele acestuia, iar ceilalţi doi salvatori (concurenţii nr. 2 şi 3) se aşază invers, cu faţa către capul accidentatului. Salvatorul din mijloc (concurentul nr. 3) apucă bluza şi cordonul pantalonilor accidentatului, salvatorul din spate (concurentul nr. 2) apucă cu putere pantalonii victimei la nivelul genunchilor şi gambei, iar salvatorul de la capul accidentatului (concurentul nr. 1) îi susţine capul şi umerii, respectând descrierile grafice aflate în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul regulament;b) la comanda "atenţie – ridicaţi – aşezaţi" dată de şeful echipajului (concurentul nr. 3) se acţionează simultan prin ridicarea accidentatului, tragerea acestuia deasupra tărgii şi aşezarea simultană pe targă;c) după aşezarea pe targă, salvatorii asigură accidentatul cu chingile (curelele) de siguranţă ale acesteia. Targa se ridică de concurenţii 1 şi 2, aşezaţi între mânerele tărgii (cu un genunchi poziţionat pe sol), la comanda "atenţie-ridicaţi" dată de concurentul nr. 3 (şeful echipajului de salvare). Deplasarea se face la pas, în contratimp (asincron), salvatorul din faţă (concurentul nr. 1) plecând cu piciorul stâng, iar cel din spate (concurentul nr. 2) cu dreptul, cu menţinerea capului accidentatului în sensul de mers. Concurentul nr. 3 se deplasează pe tot parcursul, ţinând sub observaţie permanentă victima, poziţionându-se la mijlocul tărgii (în partea dreaptă a acesteia), neparticipând la susţinerea ei;d) la 40 de m faţă de linia de start este poziţionat un obstacol având înălţimea de 1 m (parapet, bârnă). Concurenţii nr. 1 şi 3 poziţionează targa cu capătul din faţă pe parapet, escaladează obstacolul şi trag targa până la sprijinirea acesteia la celălalt capăt. Concurentul nr. 2 escaladează, la rândul lui, obstacolul, preia targa cu ajutorul concurentului nr. 3 şi se continuă deplasarea cu respectarea regulilor menţionate la lit. c), până la trecerea liniei de sosire aflate la 50 m faţă de linia de start. După trecerea liniei de sosire concurenţii aşază pe sol targa.(2) Pe timpul manipulării şi transportului victimei se respectă următoarele reguli:a) poziţia corpului accidentatului trebuie să rămână dreaptă în timpul ridicării;b) mişcarea accidentatului trebuie să se facă astfel încât segmentul format de capul, gâtul, trunchiul şi bazinul acestuia să rămână nemişcat, ca un ax rigid;c) mişcările să fie line şi bine coordonate;d) accidentatul să fie permanent supravegheat;e) targa să rămână constant orizontală.(3) Proba este notată cu maximum 35 de puncte şi se consideră încheiată la trecerea liniei de sosire de întregul echipaj.(4) Timpul de bază este de 60 de secunde pentru echipajele de liceu, respectiv 75 de secunde pentru echipajele de gimnaziu.(5) Se aplică penalizări în următoarele situaţii:a) poziţionarea incorectă a salvatorilor faţă de victimă [contrar prevederilor alin. (1) lit. a)]: 1 punct pentru fiecare greşeală;b) manipularea incorectă a victimei:– manevre greşite de apucare a victimei: 1 punct pentru fiecare greşeală;– ridicarea şi aşezarea victimei pe targă fără comandă: 2 puncte;– neasigurarea sau asigurarea incompletă a victimei pe targă: 2 puncte;– victima aşezată pe timpul transportului în poziţie incorectă (cu capul în sens invers sensului de mers): 1 punct;c) abaterea tărgii de la poziţia orizontală pe timpul transportului: 1 punct;d) alergarea pe timpul transportului victimei: 2 puncte;e) fiecare depăşire a timpului de bază între 1 şi 5 secunde va fi penalizată cu câte 1 punct, 6 – 10 secunde cu 2 puncte, 11-15 secunde cu 3 puncte etc.;f) poziţionarea incorectă a concurentului nr. 3 faţă de victimă pe timpul transportului: 1 punct.(6) Echipajul participant este descalificat în următoarele situaţii:a) scăparea victimei pe timpul ridicării şi aşezării pe targă;b) căderea victimei de pe targă pe timpul transportului sau trecerii peste obstacol;c) neterminarea probei de către toţi concurenţii echipajului;d) simularea incapacităţii fizice de către concurenţi.
 + 
Articolul 36Victimele (accidentaţii) se aleg de preşedintele juriului, pot fi reprezentate(ţi) de rezervele echipajelor participante sau un manechin. În primul caz, victimele trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) greutatea acestora să nu depăşească 40 kg pentru echipajele formate din elevi ai ciclului gimnazial (clasele V-VIII), respectiv 60 kg pentru echipajele formate din elevi ai ciclului liceal (clasele IX-XI);b) să nu participe la desfăşurarea probei în cadrul echipajului din care face parte.
 + 
Articolul 37Tărgile utilizate pe timpul desfăşurării probei trebuie să fie omologate de Ministerul Sănătăţii.
 + 
Articolul 38Schiţa probei este prezentată în anexa nr. 4.
3.2. Proba nr. 2 – Deplasarea cu masca pe figură într-un raion cu obstacole, contaminat + 
Articolul 39(1) Proba se desfăşoară pe o pistă/teren având marcat cu var/vopsea sau sfori un traseu obligatoriu, cu dimensiunile de 20 m/10 m, împărţit(ă) în 5 culoare cu lăţimea de câte 2 m, măsuraţi în interiorul liniei de demarcaţie, cu următoarele obstacole: culoarul I: gard cu înălţimea de 1 m amplasat la 16 m faţă de linia de start; culoarul III: 4 jaloane amplasate la 6, 8, 10, respectiv 12 m faţă de linia de start; culoarul V: şanţ cu lăţimea de 1 m, situat la 12 m faţă de linia de sosire.(2) Proba constă în parcurgerea traseului de un concurent echipat cu o mască de protecţie contra fumului şi gazelor cu vizoarele acoperite, prin ghidarea de către cel de-al doilea concurent aflat într-un punct fix, la 1 m în afara traseului (lângă culoarul V), cu ajutorul indicaţiilor transmise printr-o staţie radio (radiotelefon portabil) sau portavoce.(3) La semnalul "Atenţie – START", concurentul trebuie să echipeze corect masca, cu montarea cartuşului filtrant, şi să înceapă deplasarea în terenul amenajat, într-un timp cât mai scurt, cu ocolirea jaloanelor în zigzag şi cu trecerea gardului, respectiv traversarea şanţului fără a cădea.
 + 
Articolul 40(1) Echipajele sunt reprezentate de către 2 concurenţi: concurentul care ghidează prin staţie parcurgerea traseului şi un concurent care se deplasează cu masca pe figură.(2) Proba este notată cu maximum 35 de puncte şi se consideră încheiată la trecerea liniei de sosire de către concurent.(3) Timpul de bază este de 3 minute atât pentru echipajele de liceu, cât şi pentru cele de gimnaziu.(4) Se aplică penalizări în următoarele situaţii:a) echiparea incorectă a măştii: 2 puncte;b) ieşirea de pe traseu: 2 puncte;c) căderea la trecerea gardului: 2 puncte;d) atingerea sau dărâmarea jaloanelor: 1 punct de fiecare jalon;e) fiecare depăşire a timpului de bază între 1 şi 5 secunde va fi penalizată cu câte 1 punct, 6-10 secunde cu 2 puncte, 11-15 secunde cu 3 puncte etc.;f) depăşirea şanţului marcat: 2 puncte.(5) Echipajele sunt descalificate în următoarele situaţii:a) neterminarea probei;b) tentativa de descoperire a vizoarelor sau de înlăturare parţială a măştii în scopul facilitării respiraţiei;c) simularea incapacităţii fizice de către concurenţi.
 + 
Articolul 41Schiţa probei se află prezentată în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 42În cazul în care, pe timpul desfăşurării probelor practice, echipajele sunt puse în imposibilitatea finalizării acestora din cauza incapacităţii fizice a unuia dintre concurenţi (răniri, leşin etc.), incapacitate constatată de medicul concursului, echipajul repetă proba cu înlocuirea de către rezervă a concurentului aflat în incapacitate.
 + 
Capitolul IVAprecierea generală a rezultatelor. Clasarea şi departajarea echipajelor + 
Articolul 43(1) Clasarea echipajelor se face la finalizarea tuturor probelor, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut.(2) Punctajul fiecărui echipaj reprezintă suma tuturor punctelor obţinute la probele teoretică şi practice.(3) În situaţie de egalitate, criteriul de departajare este timpul mai bun obţinut prin însumarea timpilor realizaţi la probele practice.
 + 
Articolul 44(1) În situaţia în care şi timpii însumaţi sunt egali, departajarea echipajelor se face în urma susţinerii unei probe de baraj, constând în 5 întrebări de dificultate crescută, în timp de 10 minute. Pentru fiecare întrebare se acordă 1 punct.(2) Dacă şi în acest caz egalitatea persistă, departajarea se execută prin eliminare directă, prin sistemul "întrebare – răspuns", contra cronometru.
 + 
Capitolul VAsigurarea materială şi medicală + 
Articolul 45(1) Asigurarea logistică a concursului este furnizată, potrivit competenţelor, de către următoarele autorităţi ale administraţiei publice centrale:– Ministerul Educaţiei Naţionale – transportul, cazarea, masa şi asigurarea condiţiilor de desfăşurare;– Ministerul Educaţiei Naţionale, împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă – acordarea premiilor şi a diplomelor, baza materială privind arbitrajul şi asigurarea aparaturii de comunicaţii şi a mijloacelor tehnice specifice (mijloace de amplificare, cronometre, fanioane, jaloane şi alte materiale necesare).(2) În funcţie de etapele prevăzute la art. 5, asigurarea logistică a concursului este furnizată şi de către structurile aflate în subordinea sau în coordonarea autorităţilor administraţiei publice centrale prevăzute la alin. (1).(3) Pentru desfăşurarea în condiţii optime a etapelor concursului, organizatorii vor solicita şi sprijinul instituţiei prefectului, al autorităţilor administraţiei publice locale (primării, consilii judeţene), precum şi al altor entităţi cu atribuţii în realizarea măsurilor de protecţie civilă pe plan local (direcţiile de sănătate publică, filialele Societăţii Naţionale de Cruce Roşie ori alte organizaţii, asociaţii şi fundaţii de interes public local).
 + 
Articolul 46Pe timpul desfăşurării concursului, comisia administrativă este responsabilă cu asigurarea măsurilor necesare pentru organizarea în bune condiţii a concursului (asigurarea materială, marcarea pistelor, transport, cazare şi masă), cu sprijinul personalului din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 47Pe timpul desfăşurării probelor practice de concurs, asigurarea medicală se realizează de un echipaj specializat, compus dintr-un medic, 1-2 asistenţi medicali (în funcţie de etapa de desfăşurare a concursului) şi o autosanitară.
 + 
Capitolul VIFestivitatea de deschidere şi de premiere + 
Articolul 48Începând cu etapa judeţeană a concursului se organizează festivităţi ce cuprind următoarele activităţi:a) festivitatea de deschidere:– aducerea Drapelului naţional, intonarea imnului concomitent cu arborarea drapelului pe catarg;– prezentarea mesajelor de deschidere a concursului;– trecerea în revistă a echipajelor;– defilarea echipajelor participante.b) festivitatea de premiere:– trecerea în revistă a echipajelor;– prezentarea clasamentului general;– acordarea distincţiilor şi a premiilor;– prezentarea mesajelor de închidere a concursului;– defilarea echipajelor participante.
 + 
Articolul 49(1) Pe timpul festivităţilor de deschidere şi de premiere echipajele sunt adunate în linie în ordinea alfabetică a judeţelor, în ţinută de concurs tip sport, având amplasate în partea laterală-dreapta tăbliţele cu numele judeţelor şi unităţilor de învăţământ pe care le reprezintă.(2) Pentru defilare, reprezentantul care poartă tăbliţa va fi amplasat în faţă, la mijlocul frontului de deplasare a echipajului.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 50Pentru etapa naţională, inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene/al municipiului Bucureşti vor înainta la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, până la data de 31 iulie, tabele cu echipajele participante la concurs, calificate în urma desfăşurării etapei interjudeţene.
 + 
Articolul 51Prezentarea echipajelor la etapa naţională va avea loc în seara premergătoare începerii activităţii în tabără, până la ora 19,00, unde vor fi întâmpinate de reprezentanţi ai inspectoratului şcolar judeţean şi ai inspectoratului pentru situaţii de urgenţă după graficul întocmit de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerul Educaţiei Naţionale.
 + 
Articolul 52Pe timpul desfăşurării etapei naţionale, echipajele pot participa şi la alte acţiuni iniţiate de organizatori cum sunt: vizite la servicii de urgenţă, muzee şi obiective social-culturale, excursii turistice locale, întreceri distractive, vizionări de spectacole cultural-artistice.
 + 
Articolul 53Popularizarea concursului la nivel local şi naţional se face prin grija Ministerului Educaţiei Naţionale, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi a structurilor teritoriale subordonate acestora.
 + 
Articolul 54Prezentul regulament se modifică prin acord încheiat între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
 + 
Anexa 1la regulamentFIŞĂ DE ÎNSCRIERE ÎN CONCURS

    Echipajul ………………………….
    Judeţul ……………………………
    Etapa ……………………………..
    Data …………………..
Nr.
crt.
Numele şi prenumele Data naşterii Atribuţii Observaţii
1

conducătorul
echipajului
2 concurent
3 concurent
4 concurent
5 rezervă
      Conducătorul concursului, Arbitru principal,
         ………………. …………….

NOTĂ:Se completează de către conducătorul echipajului, după validarea componenţei acestuia. + 
Anexa 2la regulament

  Echipajul . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. (Unitatea de învatamânt)
  Localitatea . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..  Judetul . .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..  .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. . NOTA: Se sigileaza dupa completare.
                               FOAIE DE RĂSPUNS
                              (proba teoretică)
Numărul Soluţii
curent al Puncte
întrebării a b c
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
TOTAL PUNCTAJ
                          Preşedintele juriului,
                          ………………….
                                (semnătura)

 + 
Anexa 3la regulamentTABEL CENTRALIZATORcu rezultatele obţinute la proba teoretică

Nr.
crt.
Echipajul (unitatea
de învăţământ)
Localitatea Judeţul Punctaj Observaţii
1.
2.

NOTĂ:Se completează cu "CALIFICAT" sau "RESPINS" pentru probele practice, în funcţie de punctajul obţinut (minimum 15 puncte, conform art. 33).Preşedintele juriului, Membrii juriului,…………………. ……………………..(semnătura) ……………………..……………………..(numele, prenumele şi semnătura) + 
Anexa 4la regulamentSCHIŢA PROBEI PRACTICE Nr. 1– ridicarea tărgii şi transportul victimei – depăşirea obstacolului
 + 
Anexa 5la regulamentSCHIŢA PROBEI PRACTICE Nr. 2
 + 
Anexa 6la regulamentFIŞĂ CENTRALIZATOARE DE ARBITRAJEchipajul: ………………………………(unitatea de învăţământ)Judeţul: ………………………………..A. PROBA TEORETICĂ: ……….. puncteB. PROBELE PRACTICEB.1. Transportul asistat al unui accidentat aşezat pe targă, pe distanţa de 50 m

Greşeală

Puncte de
penalizare
prevăzute
Reglementare

Puncte de
penalizare
aplicate
poziţionarea incorectă a salvatorilor
faţă de victimă
1 punct/
greşeală
Art. 35 alin. (1) lit. a)
manevre greşite de apucare a victimei

1 punct/
greşeală
Art. 35 alin. (1) lit. a)
ridicarea şi aşezarea victimei pe
targă fără comandă
2 puncte Art. 35 alin. (1) lit. b)
neasigurarea sau asigurarea
incompletă a victimei pe targă
2 puncte Art. 35 alin. (1) lit. c)
abaterea tărgii de la poziţia
orizontală pe timpul transportului
1 punct Art. 35 alin. (1) lit. c)
alergarea pe timpul transportului
victimei
2 puncte Art. 35 alin. (1) lit. c)
depăşirea timpului de bază Art. 35 alin. (5) lit. e)
transportul victimei în poziţie
incorectă (cu capul în sens invers
sensului de mers)
1 punct Art. 35 alin. (1) lit. c)
poziţionarea incorectă a concuren-
tului nr. 3 faţă de victimă pe timpul
transportului
1 punct Art. 35 alin. (1) lit. c)
TOTAL PUNCTE PENALIZARE

PUNCTAJ = 35 – ………. puncte penalizare = ……….. PUNCTETIMP REALIZAT = ………. min ………. sArbitru principal,………………(semnătura)B.2. Deplasarea cu masca pe figură într-un raion cu obstacole, contaminat

*Font 9*
Greşeală

Puncte de
penalizare
prevăzute
Reglementare

Puncte de
penalizare
aplicate
echiparea incorectă a măştii 2 puncte Art. 40 alin. (4) lit. a)
ieşirea de pe traseu 2 puncte Art. 40 alin. (4) lit. b)
căderea la trecerea gardului 2 puncte Art. 40 alin. (4) lit. c)
atingerea sau dărâmarea jaloanelor

1 punct
de fiecare
jalon
Art. 40 alin. (4) lit. d)
depăşirea timpului de bază Art. 40 alin. (4) lit. e)
depăşirea şanţului marcat 2 puncte Art. 40 alin. (4) lit. f)
TOTAL PUNCTE PENALIZARE

PUNCTAJ = 35 – ………. puncte penalizare = ………. PUNCTETIMP REALIZAT = ………. min ………. sArbitru principal,……………….(semnătura)C. REZULTATE FINALEPUNCTAJ TOTAL = PUNCTAJ (A + B.1. + B.2.) = …………. PUNCTETIMP TOTAL REALIZAT = TIMP (B.1. + B.2.) = ……….. min. ………. sPreşedintele juriului, Membrii juriului…………………. …………………………..(semnătura) …………………………..…………………………..(numele, prenumele şi semnătura) + 
Anexa 7la regulamentGRUPAREAjudeţelor participante la etapa interjudeţeană1. Bacău, Neamţ, Vaslui2. Botoşani, Iaşi, Suceava3. Brăila, Buzău, Vrancea4. Constanţa, Galaţi, Tulcea5. Argeş, Prahova, Dâmboviţa6. Călăraşi, Ialomiţa, Ilfov7. Mehedinţi, Dolj, Vâlcea8. Giurgiu, Teleorman, Olt9. Gorj, Hunedoara10. Timiş, Arad, Caraş-Severin11. Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj12. Maramureş, Satu Mare, Sălaj13. Alba, Sibiu, Mureş14. Braşov, Harghita, Covasna15. Municipiul Bucureşti––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x