REGULAMENT din 3 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 16 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 639 20/06/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 4REFERIRE LAHG 616 21/04/2004
ART. 10REFERIRE LAHG 616 21/04/2004
ART. 10REFERIRE LAOG 44 29/01/2004
ART. 10REFERIRE LAOG (R) 102 31/08/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 639 20/06/2007
ActulAPROBAT DEHG 150 03/02/2006
ActulCONTINUT DEHG 150 03/02/2006

de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, denumit în continuare Oficiul, funcţionează în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi este instituţia publică responsabilă de implementarea politicilor României în domeniul refugiaţilor, precum şi de aplicarea dispoziţiilor legale care reglementează statutul, regimul şi integrarea în societate a persoanelor care solicită sau au obţinut o formă de protecţie în România.(2) Oficiul constituie o structură specializată, iar activitatea să se realizează în interesul persoanei şi al comunităţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii.
 + 
Articolul 2Activitatea Oficiului este coordonată de un secretar de stat desemnat de ministrul administraţiei şi internelor.
 + 
Articolul 3În executarea atribuţiilor ce îi revin, Oficiul cooperează cu alte unităţi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu instituţii ale statului care au atribuţii în asigurarea ordinii de drept şi în domeniul social, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 4Oficiul este responsabil, împreună cu Autoritatea pentru străini din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, de implementarea politicilor cuprinse în Strategia naţională privind migraţia, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 616/2004.
 + 
Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea Oficiului + 
Articolul 5Oficiul are personalitate juridică şi sediul în municipiul Bucureşti.
 + 
Articolul 6(1) Oficiul se organizează la nivel central şi teritorial.(2) Structura organizatorică şi statul de funcţii ale Oficiului se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
 + 
Articolul 7Conducerea Oficiului este asigurată de un director general numit prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, ajutat de doi directori generali adjuncţi.
 + 
Articolul 8Finanţarea cheltuielilor Oficiului se asigură din bugetul de stat prin bugetul Ministerul Administraţiei şi Internelor. Directorul general are calitatea de ordonator secundar de credite. Directorii structurilor teritoriale pot avea calitatea de ordonatori terţiari de credite, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 9(1) Atribuţiile compartimentelor şi sarcinile concrete ale personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu, care se aprobă, potrivit competenţei, de către conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.(2) Pentru centrele teritoriale, regulamentele de organizare şi funcţionare se aprobă de către conducerea Oficiului.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile Oficiului + 
Articolul 10(1) Oficiul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:1. primeşte, înregistrează şi soluţionează, în etapa administrativă, cererile de acordare a statutului de refugiat depuse la structurile sale teritoriale sau la alte organe ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;2. întreprinde măsurile necesare pentru constatarea şi verificarea identităţii reale a solicitanţilor statutului de refugiat;3. primeşte şi transmite instanţelor judecătoreşti competente plângerile formulate de solicitanţii statutului de refugiat, în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, republicată, denumită în continuare ordonanţă;4. pune la dispoziţie instanţelor judecătoreşti, în copie, actele care au stat la baza pronunţării hotărârilor atacate;5. este parte în procesele care au ca obiect cereri de acordare a unei forme de protecţie;6. iniţiază procedura prevăzută de legea română pentru numirea unui reprezentant legal, în cazul solicitanţilor de azil/statutului de refugiat minori neînsoţiţi, şi le asigură acestora protecţia necesară până la numirea unui reprezentant legal;7. ţine evidenţa solicitanţilor statutului de refugiat şi a persoanelor care au dobândit o formă de protecţie, constituind o arhivă proprie, întocmeşte şi eliberează documentele de identitate şi documentele de trecere a frontierei de stat pentru aceştia, în condiţiile prevăzute de lege;8. poate stabili reşedinţa solicitanţilor statutului de refugiat şi poate dispune transportarea acestora cu însoţitor până la reşedinţa stabilită în condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (5) din ordonanţă;9. decide cu privire la acordarea dreptului de intrare în România a solicitanţilor statutului de refugiat, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) lit. a) şi b) din ordonanţă;10. poate decide cu privire la retrimiterea străinului într-o ţară terţă sigură, în condiţiile prevăzute de art. 11 din ordonanţă;11. asigură cazarea, asistenţa materială necesară pentru întreţinere şi igienă şi suportă cheltuielile pentru asistenţa medicală primară şi spitalicească de urgenţă a solicitanţilor statutului de refugiat şi cazarea refugiaţilor în condiţiile stabilite de lege;12. elaborează, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, normele de întreţinere, consum materiale şi scădere din gestiune, care se vor aproba prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor;13. întocmeşte şi transmite Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei documentele necesare pentru plata ajutoarelor materiale ce se acordă persoanelor ce au primit o formă de protecţie în România;14. consultă Ministerul Afacerilor Externe pentru stabilirea ţărilor în care în general nu există risc serios de persecuţie şi a ţărilor terţe sigure;15. primeşte, analizează, prelucrează şi gestionează informaţiile referitoare la situaţia din ţările de origine ale solicitanţilor statutului de refugiat;16. solicită instituţiilor competente furnizarea de informaţii necesare în vederea exercitării atribuţiilor sale;17. cooperează şi promovează schimbul de informaţii şi de experienţă cu instituţiile străine care au atribuţii similare;18. trimite şi analizează cererile de preluare/reprimire a unor solicitanţi de azil şi efectuează, în colaborare cu Autoritatea pentru străini şi cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, transferul solicitanţilor de azil către ţările terţe sigure;19. desfăşoară activităţi operative de culegere de informaţii specifice domeniului său de activitate, pe care le pune la dispoziţie, pentru valorificare, structurilor specializate din sistemul de ordine publică şi securitate naţională;20. verifică în bazele de date ale structurilor din sistemul de ordine publică şi securitate naţională cu care are încheiate protocoale de colaborare situaţia străinilor care au solicitat protecţia statului român;21. desfăşoară activităţi de sprijin, îndrumare şi control ale structurilor aflate în subordine;22. urmăreşte aplicarea unitară a dispoziţiilor legale din sfera sa de activitate;23. colaborează şi cooperează cu Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi – reprezentanţa din România, în condiţiile stabilite de acordul încheiat între această organizaţie şi Guvernul României;24. colaborează şi cooperează cu Organizaţia Internaţională pentru Migraţie – biroul din România;25. colaborează cu alte organizaţii neguvernamentale cu atribuţii în domeniul refugiaţilor şi migraţilor;26. desfăşoară activităţi de management al resurselor umane pentru personalul din subordine, activităţi financiar-contabile şi de logistică pentru funcţionarea în bune condiţii şi îndeplinirea obiectului său de activitate;27. elaborează, contractează, implementează şi monitorizează proiecte cu finanţare externă, prin intermediul structurii proprii create în acest scop şi cu sprijinul compartimentelor de specialitate;28. desfăşoară activităţi specifice stabilite de Strategia naţională privind migraţia, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 616/2004;29. coordonează, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecţie în România, activitatea instituţiilor statului, a autorităţilor administraţiei publice locale şi a organizaţiilor neguvernamentale implicate în integrarea străinilor care au dobândit o formă de protecţie în România;30. organizează sesiuni de acomodare culturală şi activităţi de consiliere, având ca scop familiarizarea persoanelor adulte care au dobândit o formă de protecţie în România.(2) Oficiul exercită şi alte atribuţii prevăzute de lege.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 11În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament se vor actualiza şi se vor supune aprobării, conform regulamentelor în vigoare, atribuţiile compartimentelor şi sarcinile concrete ale personalului.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x