REGULAMENT din 3 august 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 700 din 4 august 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 2 03/08/2020
ART. 2REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 2REFERIRE LALEGE 393 28/09/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 14REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 19REFERIRE LAHOTARARE 578 22/07/2020 ART. 14
ART. 21REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 21REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 40
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 2 03/08/2020
ActulCONTINUT DEHOTARARE 2 03/08/2020
ActulREFERIT DEHOTARARE 2 03/08/2020





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 2 din 3 august 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 700 din 4 august 2020.
 + 
Articolul 1(1)Birourile electorale sunt alcătuite numai din cetățeni cu drept de vot.(2)Candidații în alegeri, soțul, soția, rudele și afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale.(3)În realizarea atribuțiilor ce revin birourilor electorale, membrii acestora exercită o funcție ce implică autoritatea de stat. Exercitarea corectă și imparțială a acestei funcții este obligatorie.(4)Nimeni nu poate fi în același timp membru a două sau mai multor birouri electorale.(5)Procesele-verbale întocmite cu prilejul constituirii și completării birourilor electorale atestă calitatea de membru al biroului electoral. + 
Articolul 2(1)Reprezentanții partidelor politice, alianțelor politice și alianțelor electorale sau organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri în birourile electorale nu pot primi și nu pot exercita alte însărcinări în afara celor prevăzute de Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare.(2)Pentru motive întemeiate, apreciate de la caz la caz, reprezentanții partidelor politice sau organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri în birourile electorale pot fi înlocuiți, la cererea celor care i-au propus, cu aprobarea biroului electoral ierarhic superior, până în preziua votării, iar în caz de deces, îmbolnăviri sau accidente, chiar și în ziua alegerilor.
 + 
Articolul 3(1)Birourile electorale lucrează în prezența majorității membrilor care le compun și adoptă hotărâri și măsuri cu votul majorității membrilor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor.(2)Dispozițiile din prezentul regulament referitoare la membrii birourilor electorale se aplică atât președintelui biroului electoral, cât și locțiitorului acestuia.
 + 
Articolul 4(1)Ședințele birourilor electorale sunt conduse de președinți.(2)În lipsa președintelui biroului electoral, atribuțiile acestuia sunt îndeplinite de locțiitorul său.(3)Prezența la ședințe a membrilor birourilor electorale este obligatorie.(4)În cazuri justificate, președinții birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la ședință, cu aplicarea corespunzătoare a art. 3 alin. (1).(5)Ședințele birourilor electorale se pot desfășura și prin mijloace electronice, în sistem de videoconferință. Președintele biroului electoral stabilește, după consultarea membrilor, modalitatea concretă de desfășurare a ședinței.(6)La ședințele birourilor electorale participă membrii birourilor electorale și personalul din aparatul tehnic auxiliar care asigură secretariatul ședințelor, precum și, cu aprobarea prealabilă a biroului electoral, reprezentanții altor instituții publice având atribuții, potrivit legii, în desfășurarea alegerilor.(7)Publicitatea hotărârilor adoptate și a măsurilor luate de biroul electoral se asigură în condițiile prevăzute de lege, inclusiv a dispozițiilor referitoare la protecția datelor cu caracter personal. + 
Articolul 5(1)Convocarea membrilor birourilor electorale la ședințe se face telefonic, prin mesaj text sau prin e-mail, de regulă cu cel puțin 6 ore înainte, cu excepția situațiilor urgente, când se face de îndată, de către secretariatul biroului electoral, la dispoziția președintelui.(2)În convocarea membrilor birourilor electorale se precizează data, ora, modalitatea și locul de desfășurare a ședinței și se comunică proiectul ordinii de zi împreună cu materialele ce urmează a fi dezbătute.
 + 
Articolul 6(1)Proiectul ordinii de zi a ședinței se propune de către președinte și se aprobă cu votul majorității membrilor biroului electoral prezenți.(2)Membrii biroului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.(3)Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobării biroului electoral. Dacă acestea sunt aprobate, președintele este obligat să le supună dezbaterii. + 
Articolul 7(1)Problemele înscrise pe ordinea de zi se supun dezbaterii biroului electoral în ordinea înscrierii.(2)Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea președintelui, locțiitorului sau a unuia dintre membri.
 + 
Articolul 8(1)Membrii biroului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt și numai după acordarea acestuia de către președinte.(2)În luările de cuvânt, membrii birourilor electorale au obligația de a se limita strict la problema pusă în discuție.(3)Președintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situația în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuție. Dacă cel în cauză nu se supune, președintele poate suspenda ședința.(4)Membrii birourilor electorale trebuie să păstreze solemnitatea ședințelor.(5)La finalizarea dezbaterilor privind o problemă înscrisă pe ordinea de zi, președintele biroului electoral sintetizează soluțiile propuse și le supune votului membrilor biroului electoral.(6)Președintele biroului electoral asigură, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar, numărarea voturilor exprimate și consemnarea acestora în procesul-verbal de ședință.(7)În cadrul dezbaterilor biroului electoral, membrii acestuia pot solicita punctul de vedere al personalului tehnic auxiliar prezent la ședință. + 
Articolul 9(1)În îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, birourile electorale adoptă hotărâri și iau măsuri, potrivit competenței lor, numai cu votul majorității membrilor prezenți și cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (1).(2)Votul se exprimă deschis și poate fi numai „pentru“ sau „împotrivă“.(3)În caz de egalitate de voturi, votul președintelui este hotărâtor.(4)Hotărârile adoptate se semnează de președinte, de locțiitorul acestuia și de membrii care au participat la adoptarea lor.(5)Lipsa semnăturilor unor membri nu influențează valabilitatea hotărârii, dacă aceasta a fost adoptată în condițiile alin. (1), a căror îndeplinire trebuie consemnată în procesul-verbal de ședință.(6)Hotărârea sau măsura adoptată se motivează de către un reprezentant al majorității membrilor care a condus la adoptarea acesteia, numit prin dispoziția președintelui.(7)Hotărârile și măsurile adoptate se aduc la cunoștință publică sub semnătura președintelui biroului electoral, prin afișare la sediul propriu sau prin orice alt mijloc de publicitate, inclusiv prin postare pe internet, și se comunică persoanelor interesate prin e-mail, fax sau poștă. + 
Articolul 10(1)Birourile electorale sunt obligate să țină evidența întâmpinărilor, contestațiilor și a altor cereri privind procesul electoral, precum și a hotărârilor adoptate și a măsurilor dispuse.(2)După fiecare ședință, birourile electorale întocmesc un proces-verbal de ședință, care se semnează de președinte sau de către locțiitorul acestuia, în cazul în care a condus ședința biroului electoral, precum și de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului electoral și nu poate fi făcut public.(3)În procesul-verbal prevăzut la alin. (2) vor fi consemnate:a)membrii biroului electoral prezenți la ședință;b)problemele înscrise pe ordinea de zi;c)ordinea de zi aprobată de biroul electoral;d)soluțiile propuse pentru fiecare punct al ordinii de zi;e)pe scurt, eventualele dezbateri asupra punctelor ordinii de zi;f)voturile exprimate;g)hotărârea sau măsura adoptată pentru fiecare punct al ordinii de zi.(4)În cazul înregistrării audio sau audiovideo a ședințelor birourilor electorale, prin excepție de la prevederile alin. (2), procesul-verbal va cuprinde numai mențiunile de la alin. (3) lit. a), c), f) și g). Înregistrările pot fi consultate, la cerere, de către membrii birourilor electorale și nu pot fi făcute publice. + 
Articolul 11(1)Programul de lucru cu publicul al Biroului Electoral Central și al birourilor electorale de circumscripție nu poate avea mai puțin de 8 ore, în fiecare zi a săptămânii, acesta trebuind să fie fixat între orele 9,00-18,00. Relația cu publicul și accesul la informațiile de interes public se asigură, de regulă, prin telefon și alte mijloace electronice.(2)În zilele în care se împlinesc termene privind activități care țin de competența lor, Biroul Electoral Central și birourile electorale de circumscripție își încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.(3)În ziua votării, birourile electorale asigură permanența. + 
Articolul 12Hotărârile birourilor electorale prin care se soluționează întâmpinări, contestații și, după caz, plângeri trebuie să conțină în mod obligatoriu:a)denumirea, numărul și adresa sediului biroului electoral, precum și, dacă este cazul, adresa de e-mail, numărul de telefon și/sau fax;b)data ședinței;c)datele de identificare ale contestatorului;d)obiectul întâmpinării/contestației;e)probele care au fost administrate;f)susținerile altor părți interesate, dacă este cazul;g)soluția dată și măsurile luate de biroul electoral, cu arătarea motivelor de fapt și de drept;h)calea de atac și termenul de exercitare a acesteia;i)semnăturile membrilor biroului electoral, conform art. 9.
 + 
Articolul 13(1)Activitatea membrilor Biroului Electoral Central se poate desfășura atât la sediul biroului, cât și la distanță, prin mijloace electronice.(2)Ședințele Biroului Electoral Central se desfășoară, de regulă, prin mijloace electronice, cu aplicarea corespunzătoare a art. 4, 5 și 6-9.(3)Ședințele Biroului Electoral Central se înregistrează cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 alin. (4). + 
Articolul 14(1)În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Biroul Electoral Central emite hotărâri care se aduc la cunoștință în ședință publică și prin orice mijloc de publicitate.(2)Hotărârile Biroului Electoral Central sunt obligatorii pentru toate birourile electorale, precum și pentru toate organismele cu atribuții în materie electorală de la data aducerii la cunoștință în ședință publică.(3)Hotărârile Biroului Electoral Central prin care se dau interpretări unor prevederi din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(4)Hotărârile se semnează de președinte, de locțiitorul acestuia și de membrii care au participat la adoptarea lor. Lipsa semnăturilor unor membri nu influențează valabilitatea hotărârii, dacă aceasta a fost adoptată cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (1).(5)Hotărârile Biroului Electoral Central, precum și orice alte acte adoptate de acestea pot fi semnate cu semnătură electronică calificată, cu aplicarea corespunzătoare a alin. (4). + 
Articolul 15(1)Relația cu mass-media a Biroului Electoral Central și a birourilor electorale de circumscripție se asigură, sub coordonarea președintelui biroului electoral, prin intermediul purtătorului de cuvânt desemnat din cadrul personalului tehnic auxiliar de către instituția publică al cărei angajat este.(2)În cazul în care se consideră necesară emiterea unui comunicat de presă, conținutul acestuia se aprobă de președintele Biroului Electoral Central.
 + 
Articolul 16Președintele Biroului Electoral Central poate desemna unul sau mai mulți membri pentru întocmirea, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar, a unor puncte de vedere asupra problemelor ce urmează a fi dezbătute. + 
Articolul 17(1)Membrul biroului electoral al secției de votare are obligația de a face cunoscute alegătorilor numele, prenumele și funcția în biroul electoral, prin intermediul unui ecuson, purtat în mod vizibil asupra sa.(2)În relațiile cu ceilalți membri ai biroului electoral al secției de votare, precum și cu alegătorii și persoanele acreditate, membrul biroului electoral al secției de votare este obligat să aibă un comportament bazat pe respect, bună-credință, corectitudine și amabilitate, fiindu-i interzise manifestările indecente.
 + 
Articolul 18(1)Pe toată perioada exercitării atribuțiilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale, personalul tehnic auxiliar se subordonează birourilor electorale a căror activitate o sprijină, fiind degrevat de sarcinile de serviciu.(2)Personalul tehnic auxiliar are obligația de a respecta normele de conduită profesională prevăzute de lege.
 + 
Articolul 19Personalul tehnic auxiliar are următoarele atribuții:a)realizează lucrările de secretariat ale biroului electoral;b)asigură înregistrarea și arhivarea documentelor, precum și secretariatul ședințelor biroului electoral;c)asigură redactarea proceselor-verbale de ședință, hotărârilor și a oricăror alte acte emise de birourile electorale;d)elaborează proiecte de hotărâri și puncte de vedere la solicitarea biroului electoral;e)asigură relația cu publicul a biroului electoral, precum și accesul la informațiile de interes public, conform legislației aplicabile;f)efectuează operațiunile materiale privind centralizarea rezultatelor alegerilor, precum și operațiunile materiale de predare-primire a materialelor electorale;g)întocmește și certifică listele de prezență prevăzute de art. 14 alin. (1) și (3)-(7) din Hotărârea Guvernului nr. 578/2020 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a alegerilor locale din anul 2020;h)îndeplinește orice alte sarcini dispuse de birourile electorale, necesare îndeplinirii atribuțiilor acestora. + 
Articolul 20Biroul Electoral Central și fiecare birou electoral de circumscripție stabilesc, prin hotărâre, măsuri organizatorice interne pentru prevenirea răspândirii COVID-19. + 
Articolul 21Biroul Electoral Central își încetează activitatea după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor, potrivit art. 40 din Legea nr. 115/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x