REGULAMENT din 3 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 256 din 16 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 272 21/06/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 211 27/05/2004
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR. PENALA (R) 01/01/1968 ART. 484
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 272 21/06/2004
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 211 27/05/2004
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR. PENALA (R) 01/01/1968 ART. 484
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 928 03/04/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 928 03/04/2007

privind criteriile şi metodologia de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune



 + 
Titlul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Evaluarea performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune, denumită în continuare evaluare, vizează analiza următoarelor două domenii: activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute, respectiv potenţialul profesional.
 + 
Articolul 2Rezultatele evaluării sunt avute în vedere la promovarea în grade profesionale, pregătirea şi perfecţionarea profesională, acordarea de recompense şi la eliberarea din funcţie a personalului de probaţiune.
 + 
Articolul 3(1) Instrumentul utilizat în procesul de evaluare este fişa de evaluare.(2) Modelul fişelor de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului de probaţiune cu funcţii de execuţie şi de conducere este prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezentul regulament.
 + 
Articolul 4Procesul evaluării are următoarele etape: pregătirea evaluării, evaluarea propriu-zisă şi analiza rezultatelor evaluării.
 + 
Titlul IIEtapele şi procedura de evaluare + 
Capitolul IPregătirea evaluării + 
Articolul 5(1) Evaluarea se face pentru activitatea desfăşurată în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie a anului anterior.(2) Evaluarea se va realiza, de regulă, în primul trimestru al anului următor celui pentru care se face evaluarea.(3) Pentru persoanele care nu au lucrat tot timpul anului, evaluarea se va realiza dacă au lucrat cel puţin 6 luni în perioada prevăzută la alin. (1).
 + 
Articolul 6(1) Şeful serviciului de probaţiune evaluează performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune din subordine.(2) În cazul prevăzut la alin. (1), fişele de evaluare sunt contrasemnate de către un inspector de probaţiune.
 + 
Articolul 7(1) Şeful serviciului de probaţiune are calitatea de evaluator şi în situaţia în care:a) evaluează performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune detaşaţi sau transferaţi în cadrul altor servicii de probaţiune, în cazul în care aceştia şi-au desfăşurat activitatea în cadrul serviciului pe care îl conduce;b) evaluează, împreună cu directorul Direcţiei de probaţiune, performanţele profesionale ale consilierilor de probaţiune delegaţi în cadrul Direcţiei de probaţiune.(2) În cazurile prevăzute la alin. (1), evaluarea va fi făcută de către şefii celor două servicii de probaţiune implicate sau, după caz, de şeful serviciului şi directorul Direcţiei de probaţiune.
 + 
Articolul 8(1) Directorul Direcţiei de probaţiune:a) evaluează performanţele profesionale ale şefilor serviciilor de probaţiune;b) evaluează performanţele profesionale ale inspectorilor de probaţiune.(2) În cazurile prevăzute la alin. (1), fişele de evaluare sunt contrasemnate de secretarul de stat coordonator al Direcţiei de probaţiune.
 + 
Articolul 9În situaţia conflictului de interese, evaluatorul îl înştiinţează în scris pe şeful ierarhic, care va lua măsuri urgente pentru desemnarea unei alte persoane care să realizeze evaluarea.
 + 
Articolul 10Secretarul de stat coordonator al Direcţiei de probaţiune evaluează performanţele profesionale ale directorului Direcţiei de probaţiune.
 + 
Articolul 11În toate cazurile, persoana evaluată va semna fişa de evaluare, formulând comentarii, dacă este cazul.
 + 
Capitolul IIEvaluarea propriu-zisă + 
Articolul 12(1) Acordarea notelor se realizează în urma aprecierii modului de îndeplinire a fiecărui criteriu corespunzător domeniilor de evaluare prevăzute la art. 1.(2) Modul de îndeplinire a fiecărui criteriu se apreciază cu note de la 1 la 10.(3) Nota fiecărui domeniu de evaluare reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu din domeniul respectiv.(4) Nota finală a evaluării reprezintă media aritmetică a notelor corespunzătoare fiecărui domeniu de evaluare.(5) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (2) este următoarea: nota 1 – nivel minim şi nota 10 – nivel maxim.
 + 
Articolul 13Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:a) de la 1,00 la 3,00 – foarte slab;b) de la 3,01 la 5,00 – slab;c) de la 5,01 la 7,00 – satisfăcător;d) de la 7,01 la 9,00 – bine;e) de la 9,01 la 10,00 – foarte bine.
 + 
Articolul 14(1) În cazurile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b), calificativul final se acordă în urma realizării mediei ponderate a notelor finale acordate de către şefii serviciilor în care persoana evaluată şi-a desfăşurat activitatea, respectiv şeful serviciului şi directorul Direcţiei de probaţiune, după caz, proporţional cu perioada în care şi-a desfăşurat activitatea în fiecare serviciu.(2) Nota finală reprezintă media ponderată a notelor acordate de şefii celor două servicii înmulţite cu raportul dintre numărul de luni efectiv lucrate în serviciu şi intervalul de 12 luni al unui an, conform formulei de mai jos:            nr. de luni lucrate nr. de luni lucrate    nota x ––––––– + nota x ––––––– = nota finală                  12 12
 + 
Articolul 15Calificativul final se comunică persoanei evaluate în termen de 5 zile lucrătoare de la data finalizării evaluării.
 + 
Articolul 16(1) Persoana evaluată are dreptul să conteste calificativul acordat.(2) Contestaţiile se depun prin fax sau personal la Direcţia de probaţiune, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, şi se soluţionează în termen de 10 zile lucrătoare de la depunere.(3) Contestaţiile formulate de către consilierii de probaţiune se soluţionează de către directorul Direcţiei de probaţiune.(4) Contestaţiile formulate de către şefii serviciilor şi de către inspectorii de probaţiune se soluţionează de către ministrul justiţiei sau de către o persoană desemnată de acesta.(5) Contestaţia formulată de către directorul Direcţiei de probaţiune se soluţionează de către ministrul justiţiei sau de către o persoană desemnată de acesta.(6) Rezultatele stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se comunică în termen de 5 zile lucrătoare de la soluţionare.
 + 
Articolul 17(1) Rezultatele stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal, soluţia putând fi una dintre următoarele:a) "Se menţin notele acordate şi calificativele stabilite.";b) "Se modifică notele la unele criterii, cu menţinerea calificativului stabilit.";c) "Se modifică unele note şi se stabileşte calificativul…".(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), modificările se fac prin bararea cu roşu a rezultatelor iniţiale şi înscrierea alături de acestea, cu aceeaşi culoare, a noilor rezultate.
 + 
Articolul 18Fişele de evaluare a activităţii profesionale, însoţite, după caz, de procesele-verbale menţionate la art. 17, sunt introduse în dosarele profesionale ale celor evaluaţi, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data încheierii procedurii de evaluare.
 + 
Capitolul IIIAnaliza rezultatelor evaluării + 
Articolul 19În cazul consilierilor de probaţiune şi al inspectorilor de probaţiune care au obţinut note cuprinse între 1,00 şi 5,00 la unul sau mai multe dintre criteriile de evaluare, şeful ierarhic superior al persoanei evaluate va acorda acesteia sprijin în vederea pregătirii şi perfecţionării profesionale.
 + 
Articolul 20(1) Din rândul consilierilor de probaţiune şi al inspectorilor de probaţiune care au obţinut calificativul "bine" şi "foarte bine" sunt selectate persoanele care vor fi pregătite ca formatori în lucrul cu infractorii şi victimele unor infracţiuni, precum şi persoanele care vor participa la derularea unor programe, proiecte sau a altor activităţi în domeniu.(2) Salariul de merit poate fi acordat numai personalului de probaţiune care a obţinut calificativul "bine" şi "foarte bine".(3) Diploma Meritul judiciar clasele I – a III-a se poate acorda personalului de probaţiune care a obţinut 5 ani consecutivi calificativul "foarte bine".
 + 
Articolul 21(1) Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut calificativul "foarte slab" sau "slab" nu poate fi promovat în grad profesional în anul următor.(2) Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut 2 ani consecutivi calificativul "foarte slab" sau "slab" este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională.(3) Consilierul de probaţiune sau inspectorul de probaţiune care a obţinut, în decurs de 5 ani, 3 calificative "slab" este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională.
 + 
Articolul 22Şeful serviciului care a obţinut calificativul "foarte slab" sau "slab" este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere.
 + 
Articolul 23Prevederile art. 22 se aplică şi directorului Direcţiei de probaţiune.
 + 
Articolul 24În situaţiile prevăzute la art. 22 şi 23, persoana respectivă revine la funcţia de execuţie ocupată anterior numirii în funcţia de conducere.
 + 
Anexa 1la regulamentFIŞĂ DE EVALUAREa performanţelor profesionale ale consilierului de probaţiune    Nume:    Prenume:    Gradul profesional:    Serviciul de probaţiune:    Perioada evaluării:

  Nr. crt. Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către consilier Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Referatele de evaluare  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    referatele de evaluare respectă cerinţele legale referitoare la formă, conţinut şi termene  
    sursele de informaţii sunt relevante şi sunt identificate şi verificate ori de câte ori este posibil  
    referatul include o analiză a infracţiunii  
    referatul oferă informaţii relevante despre inculpat şi contextul de viaţă al acestuia  
    perspectivele de reintegrare socială estimate în referatele de evaluare sunt realiste şi în acord cu nevoile şi factorii care influenţează sau pot influenţa conduita inculpatului  
    modul în care informaţiile din capitolul "Date privind persoana inculpatului" se corelează cu factorii care influenţează sau pot influenţa conduita inculpatului şi perspectivele de reintegrare socială ale acestuia  
  2. Supravegherea şi asistenţa persoanelor condamnate  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    un procent semnificativ din rândul persoanelor supravegheate pentru care consilierul este responsabil de caz a solicitat asistenţă şi consiliere pe perioada evaluării  
    dosarele de supraveghere/reintegrare socială respectă reglementările legale referitoare la formă, conţinut şi termene  
    drepturile şi obligaţiile persoanei supravegheate sunt pe deplin explicate la începutul supravegherii  
    consilierul evaluează cu acurateţe nevoile persoanei condamnate la începutul supravegherii şi identifică acele nevoi care ar putea fi vizate în procesul de asistenţă  
    dosarele sau planurile de supraveghere/reintegrare socială conţin obiective realiste, centrate pe nevoile şi riscul identificate  
    consilierul motivează persoanele să solicite sprijin pentru satisfacerea nevoilor identificate şi atingerea obiectivelor stabilite  
    persoana condamnată este implicată în formularea şi implementarea planului de supraveghere/reintegrare socială  
    consilierul colaborează cu alte organizaţii relevante, voluntari şi membri ai familiei persoanei supravegheate pentru acoperirea nevoilor identificate şi atingerea obiectivelor stabilite  
    modificările semnificative din situaţia persoanei condamnate determină revizuirea planului de supraveghere/reintegrare socială  
    frecvenţa întrevederilor reflectă nevoile persoanei condamnate, riscul identificat, respectiv măsurile/obligaţiile impuse de către instanţă  
  3. Colaborarea cu penitenciarele/CRM:  
    a)  referatele de evaluare sociofamilială  
    b)  participarea la comisia de individualizare a pedepselor  
    c)  participarea la programele de pregătire pentru liberare  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    a)  în cazul referatelor de evaluare sociofamilială:  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
      consilierul s-a deplasat în comunitate pentru obţinerea informaţiilor necesare  
      sursele de informaţii consultate pentru întocmirea rapoartelor sunt diverse şi relevante  
      referatele întocmite sunt clare, concise, coerente, concrete şi obiective  
      referatele sunt întocmite în timp util  
    b)  în cazul participării la comisia de individualizare a pedepselor:  
      este luat în considerare numărul participărilor la comisia de individualizare a pedepselor  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
    c)  participarea la programele de pregătire pentru liberare:  
      este luat în considerare numărul programelor de pregătire pentru liberare în care consilierul a fost implicat  
      este luată în considerare durata programelor de pregătire pentru liberare  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
  4. Alte activităţi desfăşurate şi rezultatele corespunzătoare:  
    a)  consilierea psihologică şi alte forme de asistenţă acordate victimelor unor infracţiuni conform Legii nr. 211/2004  
    b)  rapoarte întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004  
    c)  participările în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală  
    d)  participările la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală, în situaţiile prevăzute de lege  
    e)  activităţile de prevenire a infracţionalităţii  
    f)  alte activităţi profesionale în care consilierul a fost implicat  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    a)  în cazul consilierii psihologice şi al altor forme de asistenţă acordată victimelor unor infracţiuni:  
      este luat în considerare numărul de victime pentru care consilierul a fost responsabil de caz  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
      în acordarea serviciilor de consiliere psihologică sau a altor forme de asistenţă sunt respectate prevederile legale  
      în urma procesului de consiliere şi/sau asistare sunt obţinute rezultate pozitive semnificative  
      cazul a fost referit către altă instituţie sau organizaţie, dacă consilierul nu a avut pregătirea şi experienţa necesare pentru a desfăşura consiliere psihologică  
    b)  în situaţia rapoartelor întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004:  
      este luat în considerare numărul de rapoarte întocmite  
      consilierul se deplasează în comunitate pentru obţinerea informaţiilor necesare  
      sursele de informaţii consultate pentru întocmirea rapoartelor sunt diverse şi relevante  
      rapoartele întocmite sunt clare, concise, coerente, concrete şi obiective  
      rapoartele sunt întocmite în timp util  
      este luată în considerare ponderea acestei activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
    c)  în cazul participărilor în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală:  
      este luat în considerare numărul de participări în instanţă  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
    d)  în cazul participărilor la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală, în situaţiile prevăzute de lege:  
      este luat în considerare numărul de participări la parchet sau în instanţă  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
    e)  activităţile de prevenire a infracţionalităţii:  
      este luat în considerare numărul de programe de prevenire în care consilierul a fost implicat  
      este luată în considerare durata programelor de prevenire  
      programele de prevenire în care consilierul a fost implicat au avut un impact pozitiv  
    f)  alte activităţi profesionale în care consilierul a fost implicat:  
      aceste activităţi au fost importante pentru dezvoltarea serviciului de probaţiune  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al consilierului  
      ▪  în funcţie de tipul activităţilor profesionale, şeful serviciului are posibilitatea de a stabili alte aspecte care pot fi luate în considerare în cazul evaluării conform acestui criteriu

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către consilier*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare dintre cele 4 criterii menţionate în tabelul anterior.

  Nr. crt. Potenţialul profesional al consilierului Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Motivaţie  
    Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă  
  2. Asumarea responsabilităţii  
    Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni  
  3. Capacitatea de comunicare şi relaţionare  
    Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate  
  4. Capacitatea de a rezolva probleme  
    Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute  
  5. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic  
    Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu  
  6. Capacitatea de implementare  
    Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător  
  7. Adaptabilitate  
    Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat  
  8. Capacitatea de analiză şi sinteză  
    Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată  
  9. Competenţa în redactarea documentelor  
    Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate  
  10. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite  
    Descriere: Interesul pentru perfecţionarea profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite  
  11. Capacitatea de a lucra independent  
    Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională  
  12. Capacitatea de a lucra în echipă  
    Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia  
  13. Creativitate şi iniţiativă  
    Descriere: Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate  
  14. Conduita în timpul serviciului  
    Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau de codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al consilierului*):––Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale consilierului*):––Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către şeful serviciului pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluareapotenţialului profesional al consilierului.Calificativul final al evaluării*):––-Notă *) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00- 3,00 = foarte slab; 3,01- 5,00 = slab; 5,01- 7,00 = satisfăcător; 7,01- 9,00 = bine; 9,01- 10,00 = foarte bine.    Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

          

Data la care evaluatorul
a încheiat evaluarea
Semnătura persoanei
care a realizat evaluarea

    Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

          

Data contrasemnării

Semnătura persoanei
care contrasemnează

    Comentariile consilierului (dacă este cazul):

          

Data la care consilierul
a luat la cunoştinţă de
rezultatele evaluării
Semnătura consilierului
evaluat

 + 
Anexa 2la regulament                                FIŞĂ DE EVALUARE      a performanţelor profesionale ale şefilor serviciilor de probaţiune    Nume:    Prenume:    Şeful serviciului de probaţiune:    Perioada evaluării:

  Nr. crt. Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către şeful serviciului Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Management  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    personalul este consultat înainte de luarea deciziilor importante care privesc activitatea serviciului  
    şeful serviciului se degrevează de anumite sarcini şi responsabilităţi  
    sarcinile sunt distribuite consilierilor care au calităţile şi responsabilităţile necesare pentru a asigura îndeplinirea lor  
    şeful serviciului distribuie sarcinile şi responsabilităţile în mod echitabil  
    şeful serviciului se asigură că toţi consilierii au acces liber la informaţii  
    au fost stabilite criterii, proceduri şi instrumente clare pentru procesele importante care au loc în cadrul serviciului (de exemplu: o procedură pentru circulaţia informaţiilor în cadrul serviciului)  
  2. Supervizarea personalului  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    personalul este motivat, ajutat şi îndrumat în activitatea practică de către şeful serviciului  
    şeful serviciului are cunoştinţele, deprinderile şi abilităţile necesare pentru supervizarea personalului  
    în cadrul serviciului se regăseşte o practică ce corespunde standardelor de calitate prevăzute de lege şi ghidurile de bună practică  
    beneficiarii serviciului, partenerii comunitari şi consilierii de probaţiune sunt satisfăcuţi de calitatea de supervizor a şefului serviciului  
  3. Colaborarea cu partenerii comunitari  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    şeful serviciului s-a preocupat de încheierea unor protocoale de colaborare cu toate instituţiile publice sau ONG-urile care pot sprijini serviciul de probaţiune în reintegrarea socială a persoanelor care au comis infracţiuni şi asistenţa victimelor  
    este luat în considerare numărul de beneficiari care au fost referiţi către instituţiile publice sau ONG-uri  
    s-au înregistrat rezultate pozitive ale colaborării cu partenerii comunitari  
    partenerii comunitari şi membrii serviciului sunt satisfăcuţi de aceste relaţii de colaborare  
  4. Implicarea în activităţile specifice ale serviciului de probaţiune:  
    a) întocmirea referatelor de evaluare  
    b) supravegherea şi asistenţa persoanelor condamnate  
    c) întocmirea referatelor de evaluare sociofamilială  
    d) participarea la comisia de individualizare a pedepselor  
    e) participarea la programele de pregătire pentru liberare  
    f) consilierea psihologică şi asistenţa victimelor unor infracţiuni conform Legii nr. 211/2004  
    g) întocmirea rapoartelor întocmite pentru minorii care au săvârşit fapte penale, dar nu răspund penal conform Legii nr. 272/2004  
    h) participarea în instanţă în cazurile penale cu minori, conform art. 484 din Codul de procedură penală  
    i) participarea la luarea declaraţiei părţii vătămate, a martorului în pericol sau la prezentarea materialului de urmărire penală, în situaţiile prevăzute de lege  
    j) prevenirea infracţionalităţii  
    k) alte activităţi profesionale (de exemplu: programe, proiecte, colaborări etc.)  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
      este luată în considerare ponderea acestor activităţi în volumul total de muncă al şefului serviciului

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către şeful serviciului*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare din cele 4 criterii menţionate în tabelul anterior.

  Nr. crt. Potenţialul profesional al şefului serviciului Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Motivaţie  
    Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă  
  2. Asumarea responsabilităţii  
    Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni  
  3. Capacitatea de comunicare şi relaţionare  
    Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate  
  4. Capacitatea de a rezolva probleme  
    Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute  
  5. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic  
    Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu  
  6. Capacitatea de implementare  
    Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător  
  7. Adaptabilitate  
    Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat  
  8. Capacitatea de analiză şi sinteză  
    Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată  
  9. Competenţa în redactarea documentelor  
    Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate  
  10. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite  
    Descriere: Interesul pentru perfecţionare profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite  
  11. Capacitatea de a lucra independent  
    Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun muncă individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională  
  12. Capacitatea de a lucra în echipă  
    Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia  
  13. Creativitate şi iniţiativă  
    Descriere: Atitudinea activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate  
  14. Conduita în timpul serviciului  
    Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau în codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al şefului serviciului *):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale şefului serviciului*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate de către directorul direcţiei pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluareapotenţialului profesional al şefului serviciului.Calificativul final al evaluării*):––Notă *) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00- 3,00 = foarte slab; 3,01- 5,00 = slab; 5,01- 7,00 = satisfăcător; 7,01- 9,00 = bine; 9,01- 10,00 = foarte bine.    Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

          

Data la care evaluatorul
a încheiat evaluarea
Semnătura persoanei
care a realizat evaluarea

    Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

          

Data contrasemnării

Semnătura persoanei
care contrasemnează

    Comentariile şefului serviciului (dacă este cazul):

          

Data la care şeful servi-
ciului a luat la cunoştinţă
de rezultatele evaluării
Semnătura şefului
serviciului

 + 
Anexa 3la regulament                                FIŞĂ DE EVALUARE         a performanţelor profesionale ale inspectorului de probaţiune    Nume:    Prenume:    Gradul profesional:    Perioada evaluării:

  Nr. crt. Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către inspectorul de probaţiune Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Evaluarea, controlul şi coordonarea serviciilor de probaţiune  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    inspectorul a respectat metodologia pentru inspecţii  
    evaluarea s-a realizat prin raportare la criteriile de inspecţie  
    inspectorul a monitorizat ulterior activitatea serviciilor inspectate şi a evaluat periodic demersurile întreprinse de şeful serviciului pentru acoperirea ariilor de îmbunătăţire identificate în urma inspecţiilor şi pentru implementarea recomandărilor consemnate în raportul de inspecţie  
    inspectorul a monitorizat activitatea serviciilor de probaţiune, a identificat eventualele dificultăţi şi a propus soluţii viabile de depăşire a acestora  
    inspecţiile realizate şi activităţile de coordonare au contribuit la îmbunătăţirea activităţii serviciilor de probaţiune  
  2. Alte responsabilităţi prevăzute în fişa postului În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    inspectorul a contribuit la elaborarea unor legi, regulamente, strategii, planuri de acţiune, metodologii, proceduri şi instrumente de lucru  
    s-a implicat în recrutarea, selecţia, pregătirea profesională iniţială, perfecţionarea continuă şi specializarea personalului  
    răspunsul la cererile, sesizările şi memoriile care i-au fost repartizate spre soluţionare a fost adecvat  
    a îndeplinit alte sarcini dispuse pe linie ierarhică, în limitele competenţelor legale, profesionale şi regulamentare (implicarea în programe naţionale şi internaţionale, participarea la diverse grupuri de lucru şi reprezentarea Direcţiei de probaţiune în relaţia cu diverse instituţii sau ONG-uri etc.)  
    este luată în considerare ponderea acestor activităţi în raport cu volumul total de muncă al inspectorului

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către inspector*):–––Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele două criterii menţionate în tabelul anterior.

  Nr. crt. Potenţialul profesional al inspectorului de probaţiune Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Motivaţie  
    Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă  
  2. Asumarea responsabilităţii  
    Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni  
  3. Capacitatea de comunicare şi relaţionare  
    Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate  
  4. Capacitatea de a rezolva probleme  
    Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute  
  5. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic  
    Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu  
  6. Capacitatea de implementare  
    Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător  
  7. Adaptabilitate  
    Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat  
  8. Capacitatea de analiză şi sinteză  
    Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată  
  9. Competenţa în redactarea documentelor  
    Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate  
  10. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite  
    Descriere: Interesul pentru perfecţionarea profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite  
  11. Capacitatea de a lucra independent  
    Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională  
  12. Capacitatea de a lucra în echipă  
    Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia  
  13. Creativitate şi iniţiativă  
    Descriere: Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate  
  14. Conduita în timpul serviciului  
    Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau de codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al inspectorului*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale inspectorului*):–––Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către secretarul de stat coordonator pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei.Calificativul final al evaluării*):–––Notă *) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00- 3,00 = foarte slab; 3,01- 5,00 = slab; 5,01- 7,00 = satisfăcător; 7,01- 9,00 = bine; 9,01- 10,00 = foarte bine.    Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

          

Data la care evaluatorul
a încheiat evaluarea
Semnătura persoanei care
a realizat evaluarea

    Comentariile persoanei care contrasemnează (dacă este cazul):

          

Data contrasemnarii

Semnătura persoanei
care contrasemnează

    Comentariile inspectorului de probaţiune (dacă este cazul):

          

Data la care inspectorul de
probaţiune a luat la cunoş-
tinţă de rezultatele evaluării
Semnătura inspectorului
de probaţiune

 + 
Anexa 4la regulament                                FIŞĂ DE EVALUARE     a performanţelor profesionale ale directorului Direcţiei de probaţiune    Nume:    Prenume:    Perioada evaluării:

  Nr. crt. Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de către directorul Direcţiei de probaţiune Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Managementul personalului şi al proceselor  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    personalul este consultat înainte de luarea deciziilor importante care privesc activitatea sistemului de probaţiune  
    directorul direcţiei se degrevează de anumite sarcini şi responsabilităţi  
    sarcinile sunt distribuite angajaţilor direcţiei care au calităţile şi responsabilităţile necesare pentru a asigura îndeplinirea lor  
    directorul direcţiei distribuie sarcinile şi responsabilităţile în mod echitabil  
    directorul direcţiei se asigură că toţi angajaţii direcţiei au acces liber la informaţii  
    personalul este motivat, ajutat şi îndrumat în activitatea practică de către directorul direcţiei  
    în cadrul direcţiei se regăseşte o practică ce corespunde standardelor de calitate prevăzute de reglementările în vigoare  
    au fost stabilite criterii, proceduri şi instrumente clare pentru procesele importante care au loc în cadrul direcţiei (de exemplu: o procedură pentru circulaţia informaţiilor în cadrul direcţiei)  
  2. Managementul strategic  
    În acordarea notei pentru acest criteriu se vor avea în vedere următoarele aspecte:  
    strategiile şi planurile de acţiune sunt coerente şi stabilite în raport cu nevoile de dezvoltare ale sistemului naţional de probaţiune  
    directorul direcţiei identifică şi implementează soluţii pentru atingerea obiectivelor stabilite  
    directorul direcţiei se asigură că obiectivele prevăzute de strategiile sau planurile de acţiune ale sistemului naţional de probaţiune sunt atinse  
    directorul direcţiei s-a preocupat de stabilirea unor parteneriate durabile cu instituţiile sau ONG-urile care pot sprijini sistemul de probaţiune în atingerea obiectivelor strategice  
    partenerii comunitari sunt satisfăcuţi de relaţiile de colaborare cu Direcţia de probaţiune şi serviciile coordonate

Nota rezultată pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute de către directorul direcţiei*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele două criterii menţionate în tabelul anterior.

  Nr. crt. Potenţialul profesional al directorului Direcţiei de probaţiune Nota acordată de persoana care a realizat evaluarea
  1. Motivaţie  
    Descriere: Interesul manifestat pentru activităţile specifice, intenţia de a-şi desfăşura în continuare activitatea în domeniul probaţiunii şi de a contribui la dezvoltarea acestei instituţii, satisfacţia faţă de munca depusă  
  2. Asumarea responsabilităţii  
    Descriere: Simţul de răspundere faţă de obligaţiile proprii, asumarea consecinţelor propriilor acţiuni  
  3. Capacitatea de comunicare şi relaţionare  
    Descriere: Empatie, ascultare activă, oferirea de feedback, autocontrol, asertivitate  
  4. Capacitatea de a rezolva probleme  
    Descriere: Capacitatea de analiză a dificultăţilor intervenite în activitatea curentă, de identificare a alternativelor rezolutive, de implementare a soluţiei adecvate şi de evaluare a rezultatelor obţinute  
  5. Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic  
    Descriere: Capacitatea de a prevedea cerinţele unei sarcini, oportunităţile, posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii, de a programa activităţile şi de a organiza resursele pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor de serviciu  
  6. Capacitatea de implementare  
    Descriere: Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile identificate pentru desfăşurarea activităţilor în mod corespunzător  
  7. Adaptabilitate  
    Descriere: Capacitatea de a aborda eficient situaţiile, sarcinile şi activităţile noi, cu caracter neplanificat  
  8. Capacitatea de analiză şi sinteză  
    Descriere: Capacitatea de a interpreta un volum mare de informaţii, de a identifica şi de a valorifica constantele şi elementele noi, de a selecta aspectele esenţiale pentru domeniul analizat şi de a le reuni într-o formă prescurtată  
  9. Competenţa în redactarea documentelor  
    Descriere: Capacitatea de a se exprima în scris fluent, clar şi concis, de a utiliza corect vocabularul şi de a folosi limbajul corespunzător exigenţelor care trebuie să caracterizeze documentele elaborate  
  10. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite  
    Descriere: Interesul pentru perfecţionare profesională, pentru îmbunătăţirea permanentă a activităţilor curente; capacitatea de a transpune eficient în practică cunoştinţele şi deprinderile dobândite  
  11. Capacitatea de a lucra independent  
    Descriere: Capacitatea de a îndeplini atribuţiile de serviciu ce presupun munca individuală fără a solicita frecvent informaţii şi îndrumare, cu excepţia cazurilor în care cerinţele acestor activităţi nu corespund limitelor de competenţă profesională  
  12. Capacitatea de a lucra în echipă  
    Descriere: Capacitatea de a se integra într-o echipă şi de a-şi aduce contribuţia prin participarea efectivă la atingerea obiectivelor acesteia  
  13. Creativitate şi iniţiativă  
    Descriere: Atitudinea activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor modalităţi alternative de rezolvare a problemelor curente; atitudine pozitivă faţă de abordările noi; inovaţie în găsirea unor căi de optimizare a activităţii desfăşurate  
  14. Conduita în timpul serviciului  
    Descriere: Respectarea normelor de conduită prevăzute de regulamentul de ordine interioară sau în Codul deontologic al personalului de probaţiune

Nota rezultată pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei*):–––Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate pentru fiecare dintre cele 14 criterii menţionate în tabelul anterior.Nota finală obţinută pentru evaluarea performanţelor profesionale ale directorului direcţiei*):––-Notă *) Această notă reprezintă media aritmetică dintre notele acordate de către secretarul de stat coordonator pentru evaluarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute, respectiv pentru evaluarea potenţialului profesional al directorului direcţiei.Calificativul final al evaluării*):––-Notă *) Se acordă prin raportarea notei finale acordate la următoarea grilă: 1,00- 3,00 = foarte slab; 3,01- 5,00 = slab; 5,01- 7,00 = satisfăcător; 7,01- 9,00 = bine; 9,01- 10,00 = foarte bine.    Comentariile persoanei care a realizat evaluarea (dacă este cazul):

          

Data la care evaluatorul
a încheiat evaluarea
Semnătura persoanei care
a realizat evaluarea

    Comentariile directorului direcţiei (dacă este cazul):

          

Data la care directorul
direcţiei a luat la cunoş-
tinţă de rezultatele evaluării
Semnătura directorului
direcţiei

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x