REGULAMENT din 29 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 17 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 29/03/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 186 din 29 martie 2007, publicată în Monitorul Oficial nr. 255 din 17 aprilie 2007.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul regulament se aplică personalului auxiliar de specialitate din instanțele judecătorești și parchetele de pe lângă acestea, format din grefieri, grefieri arhivari, grefieri registratori, grefieri statisticieni, grefieri documentariști, grefieri informaticieni, precum și personalului conex reprezentat de agenți procedurali, aprozi și șoferi, potrivit dispozițiilor Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările și completările ulterioare.(2)Persoanele prevăzute la alin. (1) au dreptul la concediu de odihnă anual plătit, la concedii de studii de specialitate plătite pentru participarea la cursuri sau la alte forme de specializare organizate în țară ori în străinătate, la concedii fără plată pentru studii sau pentru alte evenimente, precum și la alte concedii, potrivit legii.
 + 
Capitolul IIConcediul de odihnă + 
Articolul 2(1)Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex prevăzut la art. 1 alin. (1) beneficiază anual de un concediu de odihnă plătit de 30 de zile lucrătoare.(2)Durata concediului de odihnă prevăzută în prezentul regulament este corespunzătoare activității desfășurate timp de un an calendaristic.(3)Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex efectuează concediul anual de odihnă, de regulă, în perioada vacanței judecătorești. Pentru motive temeinic justificate conducerea instanței sau a parchetului poate aproba efectuarea concediului de odihnă în altă perioadă decât cea a vacanței judecătorești.(4)Președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, președinții instanțelor judecătorești și, după caz, conducătorii parchetelor de pe lângă aceasta au obligația să asigure efectuarea concediului de odihnă de către întregul personal auxiliar de specialitate și personalul conex în cursul anului calendaristic în care s-a născut acest drept.
 + 
Articolul 3Personalul auxiliar de specialitate care îndeplinește, în condițiile legii, prin cumul, pe lângă funcția de bază de la instanțe sau parchete, o funcție didactică în învățământul superior acreditat are dreptul la concediu de odihnă plătit numai de la instanța sau parchetul la care are funcția de bază. + 
Articolul 4Pentru personalul încadrat în timpul anului, durata concediului de odihnă se stabilește proporțional cu perioada lucrată de la data încadrării, până la sfârșitul anului calendaristic. + 
Articolul 5(1)Concediul de odihnă se efectuează în fiecare an calendaristic.(2)Efectuarea concediului de odihnă în anul următor este permisă numai în situațiile prevăzute de prezentul regulament.(3)Concediul de odihnă poate fi fracționat la cerere, cu condiția ca una dintre fracțiuni să fie de cel puțin 15 zile lucrătoare de concediu neîntrerupt. + 
Articolul 6(1)Pe durata concediului de odihnă, personalul auxiliar de specialitate și personalul conex beneficiază de o indemnizație de concediu, care nu poate fi mai mică decât valoarea totală a drepturilor salariale cuvenite pentru perioada respectivă.(2)Indemnizația de concediu de odihnă se stabilește potrivit dispozițiilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 7(1)Abrogat.(la 12-10-2007,
Alin. (1) al art. 7 a fost abrogat de art. I din HOTĂRÂREA nr. 653 din 20 septembrie 2007 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 695 din 12 octombrie 2007.
)
(2)În perioada concediului de odihnă, personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea beneficiază, o singură dată pe an, de transport gratuit dus-întors între localitatea de domiciliu și localitatea din țară în care își petrece concediul de odihnă sau de decontarea valorii a 7,5 litri de carburant la suta de kilometri, în cazul în care deplasarea între localitatea de domiciliu și localitatea din țară unde își petrece concediul se face cu autoturismul.
 + 
Articolul 8(1)Dacă, din motive justificate, personalul prevăzut la art. 1 nu a putut efectua concediul de odihnă, total sau parțial, în anul calendaristic respectiv, la cererea sa, concediul de odihnă neefectuat va fi acordat într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care s-a născut dreptul la acest concediu, pe baza programării aprobate de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, de președinții instanțelor judecătorești și de conducătorii parchetelor. În acest caz, sumele corespunzătoare concediului de odihnă se suportă din fondurile aferente anului în care se efectuează concediile de odihnă.(la 25-11-2020,
Alineatul (1) din Articolul 8 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 217 din 12 noiembrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1132 din 25 noiembrie 2020
)
(2)Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisă numai în cazul încetării raportului de muncă/de serviciu.(3)Compensarea se calculează pe baza numărului de zile de concediu neefectuat și a mediei zilnice a indemnizației de încadrare brute lunare, precum și a celorlalte sporuri cu caracter permanent, luate împreună, corespunzător lunii decembrie a anului pentru care se acordă compensarea.(4)În cazul decesului persoanei îndreptățite la concediu de odihnă, suma reprezentând compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat se va acorda membrilor de familie, conform legii.
 + 
Articolul 9(1)Programarea concediilor de odihnă se face la sfârșitul anului, pentru anul următor, de către președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, sau, după caz, de președinții instanțelor ori de conducătorii parchetelor, după consultarea personalului auxiliar de specialitate și a personalului conex.(2)Programarea se va face în așa fel încât să se asigure funcționarea permanentă și desfășurarea în bune condiții a activității fiecărei secții sau a fiecărui compartiment de muncă.(3)Programarea concediului de odihnă al personalului auxiliar de specialitate și al personalului conex se face cu respectarea dispozițiilor art. 2 alin. (3). + 
Articolul 10(1)Concediul de odihnă poate fi întrerupt, la cererea persoanei care îl efectuează, pentru motive obiective.(2)Concediul de odihnă poate fi întrerupt și în cazul în care persoana este rechemată, prin dispoziție scrisă a conducerii instituției, numai în caz de forță majoră sau pentru nevoi de serviciu urgente, care fac necesară prezența acesteia. În situația rechemării, cel în cauză are dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport și a cheltuielilor legate de efectuarea concediului de odihnă în altă localitate, egale cu sumele cheltuite pentru prestația de care nu a mai putut beneficia din cauza neefectuării concediului de odihnă.(3)În cazul întreruperii concediului de odihnă, persoana are dreptul să efectueze restul zilelor de concediu, după ce au încetat situațiile respective sau, când acest lucru nu mai este posibil, la data stabilită printr-o nouă programare, în cursul aceluiași an calendaristic. + 
Articolul 11(1)În cazul în care concediul de odihnă început la o anumită dată este întrerupt, indemnizația nu se restituie. În această situație se va proceda la regularizarea plăților în raport cu indemnizația de concediu aferentă zilelor de concediu neefectuat și cu remunerația cuvenită persoanei în cauză pentru perioada lucrată după întreruperea concediului sau cu drepturile cuvenite pe această perioadă, după caz, potrivit legii.(2)La data programată pentru efectuarea părții restante din concediul de odihnă se acordă persoanei în cauză indemnizația de concediu cuvenită pentru această parte, în condițiile prezentului regulament.
 + 
Articolul 12(1)Concediul de odihnă cuvenit personalului detașat la alte instanțe sau parchete ori în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii, Școlii Naționale de Grefieri, Ministerului Justiției sau al unităților subordonate acestuia se acordă de către instituțiile la care acesta își desfășoară activitatea.(2)Personalul detașat la o instanță sau la un parchet cu sediul în altă localitate, precum și cel din alte localități detașat în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii, Școlii Naționale de Grefieri, Ministerului Justiției sau al unităților subordonate acestuia au dreptul la rambursarea cheltuielilor de transport dus/întors, potrivit legii, din localitatea unde este detașat în localitatea unde se află instanța sau parchetul la care este încadrat, pentru cazul în care concediul de odihnă se efectuează în timpul detașării.
 + 
Articolul 13Concediul de odihnă neacordat personalului transferat la o altă instanță sau la un alt parchet, de către instanța sau parchetul de la care s-a efectuat transferul, se va acorda acestuia de instanța sau parchetul la care a fost transferat, iar indemnizația de concediu acordată potrivit legii va fi suportată de către cele două instanțe sau parchete implicate, proporțional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea în cursul anului calendaristic respectiv. În același mod se va proceda și în cazul în care concediul de odihnă a fost efectuat înainte de transfer. + 
Articolul 14Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex este obligat să restituie instituției partea din indemnizația de concediu corespunzătoare perioadei nelucrate din anul pentru care a fost acordat acel concediu, în situația în care a fost eliberat din funcție.(la 25-11-2020,
Articolul 14 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 217 din 12 noiembrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1132 din 25 noiembrie 2020
)
 + 
Articolul 15Dreptul la concediu de odihnă anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunțări sau limitări.
 + 
Capitolul IIIAcordarea de zile libere plătite pentru evenimente familiale deosebite + 
Articolul 16(1)În afara concediului de odihnă, personalul auxiliar de specialitate și personalul conex au dreptul la concedii plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă, în cazul unor evenimente familiale deosebite, și anume:a)căsătoria – 5 zile lucrătoare;b)căsătoria unui copil – 3 zile lucrătoare;c)decesul soțului sau soției ori al unei rude de până la gradul al III-lea, inclusiv a soțului/soției acestuia – 3 zile lucrătoare;d)controlul medical anual – o zi lucrătoare.(2)Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex au dreptul la concediul paternal, în condițiile legii.(3)Concediile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) nu se pot acorda mai târziu de 30 de zile de la data producerii evenimentului.(4)Concediile plătite, prevăzute la alin. (1) și (2), se acordă, la cererea solicitantului, de către președintele instanței, respectiv conducătorul parchetului.(la 10-03-2020,
Articolul 16 din Capitolul III a fost modificat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 27 din 20 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 193 din 10 martie 2020
)
 + 
Capitolul IVConcediul pentru formare profesională + 
Articolul 17Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex beneficiază de concedii pentru formare profesională, la cerere, cu plată sau fără plată. + 
Articolul 18(1)Personalul prevăzut la art. 1 alin. (1) are dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii plătite pentru formare profesională, în cazul participării la cursuri sau la alte forme de specializare organizate în țară sau în străinătate potrivit dispozițiilor art. 63 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 567/2004, cu modificările și completările ulterioare.(2)Durata acestor concedii se aprobă de conducerea instituției, în funcție de durata cursurilor ori a specializărilor efectuate, fără a putea depăși 10 zile lucrătoare.(3)Conducerea instituției poate respinge solicitarea persoanei în cauză numai dacă absența acesteia ar prejudicia grav desfășurarea activității. + 
Articolul 19Concediul pentru formare profesională fără plată poate fi acordat pentru situațiile prevăzute la art. 18 alin. (1) pe o durată stabilită potrivit art. 21 alin. (3). + 
Articolul 20Durata concediului cu plată pentru formare profesională nu poate fi dedusă din durata concediului de odihnă anual și este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce privește drepturile cuvenite persoanei.
 + 
Capitolul VConcediul fără plată + 
Articolul 21(1)Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex au dreptul la concedii fără plată, a căror durată însumată nu poate depăși 90 de zile lucrătoare anual, pentru rezolvarea unor situații personale deosebite, apreciate ca atare de președintele instanței sau, după caz, de conducătorul Parchetului.(2)Personalul prevăzut la alin. (1) are dreptul la concedii fără plată, fără limita prevăzută la alin. (1), în următoarele situații:1.îngrijirea copilului bolnav în vârstă de peste 3 ani, în perioada indicată în certificatul medical; de acest drept pot beneficia atât mama salariată, cât și tatăl salariat, dacă mama copilului nu beneficiază, pentru aceleași motive, de concediu fără plată;2.însoțirea soțului sau, după caz, a soției ori a unei rude apropiate, respectiv copil, soră, frate, părinte, pe timpul cât aceștia se află la tratament în străinătate, în ambele situații cu avizul obligatoriu al Ministerului Sănătății Publice.(3)Concediul fără plată poate fi acordat și pentru interese personale, altele decât cele prevăzute la alin. (1) și (2), pe durata stabilită prin acordul părților. + 
Articolul 22Pe durata concediilor fără plată persoanele respective își păstrează calitatea de salariat.
 + 
Capitolul V^1Concediile pentru creșterea copilului(la 13-07-2016,
Cap. V^1 a fost introdus de art. I din HOTĂRÂREA nr. 713 din 16 iunie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 13 iulie 2016.
)
 + 
Articolul 22^1(1)Personalul auxiliar de specialitate și personalul conex au dreptul la concedii pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, precum și la concediu de acomodare în vederea adopției.(la 14-11-2016,
Alineatul (1) din Articolul 22^1 , Capitolul V^1 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.309 din 27 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 913 din 14 noiembrie 2016
)
(2)În perioada concediilor prevăzute la alin. (1), personalul auxiliar și personalul conex au dreptul la o indemnizație stabilită potrivit legii.(3)Abrogat.(la 13-12-2018,
Alineatul (3) din Articolul 22^1 , Capitolul V^1 a fost abrogat de Articolul II din HOTĂRÂREA nr. 1.069 din 3 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1054 din 13 decembrie 2018
)
(la 13-07-2016,
Art. 22^1 a fost introdus de art. I din HOTĂRÂREA nr. 713 din 16 iunie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 13 iulie 2016.
)
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 23(1)Persoana care a lipsit de la serviciu întregul an calendaristic nu are dreptul la concediu de odihnă pentru acel an.(2)În cazul în care perioadele de concedii fără plată, însumate, au fost de 12 luni sau mai mari și s-au întins pe 2 sau mai mulți ani calendaristici, persoana are dreptul la un singur concediu de odihnă, acordat în anul reînceperii activității.(la 14-11-2016,
Alineatul (2) din Articolul 23 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.309 din 27 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 913 din 14 noiembrie 2016
)
 + 
Articolul 24Efectuarea concediilor prevăzute de prezentul regulament se aprobă de președintele instanței sau, după caz, de conducătorul parchetului, cu excepția concediilor personalului auxiliar de specialitate și ale personalului conex din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, care se aprobă de către conducătorii direcțiilor sau secțiilor, iar pentru personalul din cadrul compartimentelor independente, de către procurorul șef al Secției de resurse umane și documentare.(la 08-04-2010,
Art. 24 a fost modificat de art. I din HOTĂRÂREA nr. 163 din 4 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 221 din 8 aprilie 2010.
)
 + 
Articolul 25Evidența efectuării concediilor prevăzute în prezentul regulament va fi ținută de prim-grefierii sau grefierii-șefi ai instanțelor judecătorești și ai parchetelor de pe lângă acestea. + 
Articolul 26Compensarea acordată în condițiile art. 8 se suportă din resursele bugetare ale anului în care se face această compensare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x