Notă …
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 298 din 29 mai 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 30 mai 2013. +
Articolul 1(1)Comitetul de supraveghere, denumit în continuare Comitetul, funcționează având în vedere principiile legalității, imparțialității, rolului activ și disponibilității.(2)Atribuțiile și obiectivele principale ale Comitetului sunt:a)asigurarea urmăririi respectării de către operatorii economici a prevederilor legale în vigoare în domeniul jocurilor de noroc; … b)analizarea incidenței unor activități sau acțiuni ale persoanelor fizice ori juridice, în curs de desfășurare sau propuse a se desfășura, asupra prevederilor legale din domeniul jocurilor de noroc, precum și încadrarea acestora în sfera jocurilor de noroc; … c)analizarea îndeplinirii condițiilor legale în vigoare în vederea autorizării organizării și exploatării jocurilor de noroc. În analiză se au în vedere documentațiile depuse de operatorii economici solicitanți, cu încadrarea acestora în prevederile legale în vigoare și consemnate în notele întocmite de Direcția generală de autorizare jocuri de noroc care însoțesc respectivele documentații în cadrul lucrărilor Comitetului, rezultatele verificărilor întreprinse de comisiile de specialiști care verifică îndeplinirea faptică a condițiilor de autorizare, precum și alte documente sau precizări suplimentare formulate de operatorii economici solicitanți, alți operatori economici ori autorități; … d)eliberarea documentelor prevăzute de legislația în vigoare în domeniul jocurilor de noroc, prin Direcția generală de autorizare jocuri de noroc, din cadrul Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, denumit în continuare Oficiul, care constată îndeplinirea condițiilor legale în vigoare; … e)anularea, revocarea ori suspendarea licenței de organizare a jocurilor de noroc și/sau a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, în cazul în care organele de specialitate ale Oficiului constată abateri de la prevederile legale privind organizarea, autorizarea și exploatarea activităților de jocuri de noroc. Măsura anulării, revocării ori suspendării licenței de organizare a jocurilor de noroc și/sau a autorizației de exploatare a jocurilor de noroc poate fi dispusă și la solicitarea Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor pentru nerespectarea prevederilor legislației privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțarea actelor de terorism, constatată prin acte administrative emise de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, rămase definitive în sistemul căilor administrative de atac, sau prin hotărâri judecătorești definitive și irevocabile. Comitetul poate să solicite organelor de specialitate menționate anterior reanalizarea propunerilor și a documentelor care le însoțesc în situația în care, în contradictoriu cu acestea, operatorii economici depun documente noi în apărare ori în situația în care documentele înaintate comisiei de organele de specialitate menționate anterior nu conțin elementele necesare în vederea luării unei decizii. În aceste cazuri, Comitetul poate să dispună fie refacerea sau completarea documentației de către organele cu atribuții de control menționate anterior, fie efectuarea unei noi verificări din partea direcțiilor de specialitate din cadrul Oficiului – direct ori împreună cu alte organe de control aparținând Ministerului Afacerilor Interne. La luarea unei decizii, Comitetul va avea în vedere noile documente și propunerile transmise de organele de specialitate; … f)avizarea operatorilor economici care adiționează și instalează sisteme de tip black-box și avizarea producătorilor de mijloace de joc din România, precum și retragerea avizului pentru situațiile prevăzute de legislația în vigoare; … g)gestiunea licențelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc, a avizelor de producere a mijloacelor de joc, a avizelor pentru adiționarea și instalarea sistemelor de tip black-box emise în favoarea operatorilor economici, a deciziilor de anulare, revocare sau suspendare a acestora, precum și a altor măsuri și hotărâri dispuse de Comitet, prin evidențierea strictă a activității, pe operatori economici, ședințe și categorii; … h)în vederea luării deciziilor, Comitetul, direct sau prin Direcția generală de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului, are dreptul de a solicita orice alte documente, declarații ori informații atât de la organizatori, cât și de la alți operatori economici sau alte instituții ale statului care dețin astfel de documente ori informații sau au atribuții în activități care privesc domeniul jocurilor de noroc. … +
Articolul 2Atribuțiile Comitetului se exercită în cadrul ședințelor acestuia. +
Articolul 3Comitetul își desfășoară activitatea în prezența a cel puțin 7 membri și adoptă decizii prin votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți. +
Articolul 4Comitetul se întrunește, de regulă, de două ori pe lună pentru avizarea documentațiilor depuse de operatorii economici sau ori de câte ori este nevoie pentru analizarea situațiilor care impun adoptarea unor decizii în regim de urgență și va fi convocat de președintele ori vicepreședintele Oficiului, din proprie inițiativă sau la propunerea Direcției generale de autorizare jocuri de noroc. +
Articolul 5(1)Direcția generală de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului va pune la dispoziția membrilor Comitetului, cu cel puțin două zile lucrătoare înainte, ordinea de zi, notele de prezentare întocmite de direcția de specialitate, precum și, la cerere, întreaga documentație care va fi analizată în cadrul ședinței.(2)Pe ordinea de zi pot fi cuprinse numai documentațiile complete depuse la registratura Oficiului cu cel puțin 9 zile lucrătoare înainte de data ședinței Comitetului.(3)Prin derogare de la prevederile alin. (1) și (2), în situația în care Comitetul se convoacă pentru adoptarea unor decizii în regim de urgență, ordinea de zi, notele de prezentare întocmite de direcția de specialitate, precum și întreaga documentație care va fi analizată în cadrul ședinței pot fi prezentate direct în cadrul lucrărilor ședinței.(4)Notele de prezentare întocmite de Direcția generală de autorizare jocuri de noroc în urma analizării documentației cuprind, în principal, următoarele:a)solicitările în vederea autorizării sau avizării, după caz, susținute de documentele necesare; … b)sesizările primite de la organele de specialitate ale Oficiului sau Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor; … c)cererile de soluționare a plângerilor prealabile formulate de operatorii economici împotriva deciziilor Comitetului. În acest caz, Direcția generală de autorizare jocuri de noroc va prezenta în nota de prezentare și propunerile de soluționare; … d)sesizări din partea operatorilor economici. … (5)Documentația va fi analizată de către specialiștii Direcției generale de autorizare jocuri de noroc.(6)Direcția generală de autorizare jocuri de noroc analizează documentele prevăzute la alin. (2) sub aspectul conținutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând Comitetului note de prezentare care conțin propuneri în vederea modului de soluționare a solicitării sau sesizării.(7)Comitetul va analiza situația prezentată, cu respectarea prevederilor prezentului regulament și a legislației în vigoare. +
Articolul 6(1)Întreaga documentație analizată este prezentată în plenul Comitetului.(2)Fiecare documentație este prezentată printr-o notă semnată de către directorul Direcției generale de autorizare jocuri de noroc sau de înlocuitorul acestuia. +
Articolul 7Comitetul are dreptul de a respinge orice solicitare în situația în care nu sunt întrunite elementele de aprobare a acesteia. +
Articolul 8(1)Deciziile sunt validate prin semnarea de către toți membrii comisiei prezenți a procesului-verbal în care aceste decizii sunt menționate.(2)Deciziile luate de către Comitet se semnează de către președintele sau de către vicepreședintele acestuia. +
Articolul 9(1)La ședințele Comitetului participă directorul Direcției generale de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului și cel puțin un expert din cadrul aceleiași direcții care va consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate și toate deciziile adoptate în cadrul ședinței.(2)În funcție de subiectele care urmează a fi analizate în cadrul ședințelor, la lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai altor autorități a căror activitate are incidență asupra domeniului jocurilor de noroc sau reprezentanți ai asociațiilor profesionale din domeniu care pot oferi informații relevante în luarea deciziilor. Invitația se adresează în scris sub semnătura președintelui sau a vicepreședintelui Oficiului.(3)Deliberările și luarea deciziilor se fac numai de membrii Comitetului, fără prezența altor persoane. +
Articolul 10(1)Decizia reprezintă act administrativ și se emite numai în formă scrisă.(2)Decizia cuprinde, după caz, următoarele elemente:a)denumirea Comitetului; … b)numărul și data la care a fost emisă și data de la care își produce efectele; … c)datele de identificare a persoanei juridice; … d)obiectul deciziei; … e)motivele de fapt; … f)temeiul de drept; … g)numele și semnătura președintelui sau ale vicepreședintelui Oficiului, după caz; … h)ștampila Comitetului; … i)posibilitatea de a fi contestată. … (3)Decizia emisă în condițiile alin. (2) prin intermediul mijloacelor informatice este valabilă și în cazul în care nu poartă semnătura președintelui sau a vicepreședintelui Oficiului, după caz, și ștampila Comitetului, dacă îndeplinește cerințele legale aplicabile în materie. +
Articolul 11(1)Decizia se comunică persoanei juridice căreia îi este destinată sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz.(2)Comunicarea deciziei se face după cum urmează:a)prin prezentarea reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, la sediul direcției de specialitate din cadrul Oficiului și primirea sub semnătură a deciziei, data comunicării fiind data ridicării actului; … b)prin remiterea, sub semnătură, a deciziei de către persoanele împuternicite prin decizie a președintelui sau vicepreședintelui Oficiului ori de către structurile teritoriale ale Oficiului, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a deciziei; … c)prin poștă, la sediul social al persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum și prin alte mijloace, dacă se asigură transmiterea textului deciziei și confirmarea primirii acesteia; … d)prin publicitate, dacă comunicarea nu s-a putut realiza prin celelalte modalități menționate la lit. a)-c). … (3)Comunicarea prin publicitate se face prin afișarea, concomitent, la sediul Oficiului și pe pagina de internet a acestuia a unui anunț în care se menționează că a fost emisă decizia pe numele persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de către aceasta, după caz. Decizia se consideră comunicată în termen de 15 zile calendaristice de la data afișării anunțului. +
Articolul 12Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată persoanei juridice sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, ori la o dată ulterioară menționată în decizia comunicată, potrivit legii. Pentru cazuri urgente, când se pot dispune măsuri operative, comunicarea se poate face atât de persoane împuternicite din cadrul structurilor centrale ale Oficiului, cât și de către persoane împuternicite din cadrul structurilor teritoriale ale Oficiului. +
Articolul 13Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la numele, prenumele și calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele și prenumele ori denumirea persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, a obiectului deciziei ori a semnăturii președintelui sau vicepreședintelui Comitetului, cu excepția prevăzută la art. 11 alin. (3), atrage nulitatea acesteia. Nulitatea se poate constata la cerere sau din oficiu. +
Articolul 14Comitetul poate îndrepta erorile materiale din cuprinsul deciziei, din oficiu sau la cererea persoanei juridice ori a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz. Decizia rectificată se va comunica persoanei juridice sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, potrivit legii.