de vanzare a masei lemnoase de către detinatorii de fond forestier proprietate publică, către agentii economici(actualizat până la data de 25 februarie 2004*)
–––––-*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 10 februarie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 25 februarie 2004, cu modificările şi completările aduse de RECTIFICAREA nr. 85 din 29 ianuarie 2004. +
Capitolul IDispozitii generale +
Articolul 1(1) Masa lemnoasa pe picior sau fasonata, care se valorifica anual, potrivit legii, din fondul forestier proprietate publică, se vinde agentilor economici în condiţii specifice economiei de piaţa, prin licitaţie sau prin negociere directa. … (2) Licitatiile sau negocierile directe se organizeaza şi se desfăşoară conform prevederilor prezentului regulament. … +
Articolul 2(1) Masa lemnoasa pe picior care face obiectul recoltarii anuale este pusa în valoare, estimată cantitativ şi calitativ de către personalul silvic autorizat, indiferent de natura resursei sau a proprietăţii. … (2) Masa lemnoasa pusa în valoare este constituita din produsele principale, produsele secundare, produsele accidentale şi produsele de igiena. … (3) Cu 15 zile inaintea anuntarii primei licitatii, fiecare organizator este obligat sa intocmeasca lista de partizi pentru anul de productie următor, la nivelul cotei de taiere aprobate. Aceasta lista de partizi va fi inclusa în caietul de sarcini al licitaţiei respective. … (4) Cu 15 zile inaintea anuntarii fiecarei licitatii de masa lemnoasa pe picior, organizatorul este obligat sa intocmeasca lista partizilor care se scot la licitaţia respectiva, prin gruparea partizilor din lista de partizi întocmită în condiţiile prevăzute la alin. (3). … (5) Lista de partizi întocmită în condiţiile prevăzute la alin. (3) se poate modifica în cursul anului de productie, în functie de: … a) precomptarile determinate de aparitia produselor accidentale; … b) precomptarea stocurilor de masa lemnoasa neexploatata, rămasă pe picior sau doborata şi nescoasa din parchete la sfârşitul anului, conform prevederilor art. 47 din Legea nr. 26/1996 – Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare; … c) inaccesibilitatea masei lemnoase, determinata de forta majoră constatata în condiţiile legii: distrugerea podurilor ori a platformei drumurilor auto de viituri, inundaţii, avalanse, cutremure, incendii, avarii la constructii hidrotehnice din zona de acces, caderi masive de zapada care nu permit realizarea de lucrari de deszapezire; … d) cererea pieţei lemnului: specii, sortimente şi altele asemenea, cu condiţia respectarii regimului silvic. … (6) Modificarea listei de partizi se poate realiza în cadrul volumului prevăzut în cota de taiere aprobata pentru anul de productie respectiv. … +
Articolul 3(1) Au dreptul sa participe la licitaţie sau la negociere directa pentru masa lemnoasa pe picior numai agentii economici atestati pentru activitatea de exploatari forestiere, care fac dovada ca dispun de mijloacele materiale şi financiare necesare, precum şi de forta de muncă specializata. … (2) Atestarea agentilor economici se realizează de către comisia de atestare, formata din 9 membri, în urmatoarea structura: 5 membri – specialisti în silvicultura din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, proprietarilor de paduri şi 4 membri – specialisti în exploatari forestiere, propusi de Asociaţia Patronala a Forestierilor din România – ASFOR, de asociaţiile profesionale sau patronale din domeniul exploatarii şi prelucrarii lemnului, cu reprezentare naţionala. … (3) Comisia de atestare se numeste în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentului regulament, prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura. … (4) Comisia de atestare funcţionează pentru o perioadă de 2 ani. … (5) Prin ordinul prevăzut la alin. (3) se aproba şi criteriile de atestare, şi regulamentul de functionare al comisiei de atestare. … +
Articolul 4(1) Agentii economici care desfăşoară activitate de industrializare a lemnului, dar nu sunt atestati şi pentru activitatea de exploatari forestiere, pot participa la licitaţie sau la negociere directa, în condiţiile prezentului regulament, dacă fac dovada ca dispun de mijloacele financiare necesare. … (2) Pentru exploatarea masei lemnoase contractate de agentii economici prevăzuţi la alin. (1), acestia incheie contracte pentru prestări de servicii cu agenti economici atestati pentru exploatari forestiere. … (3) Contractele prevăzute la alin. (2) vor avea prevederi prin care se imputernicesc agenti economici atestati pentru exploatari forestiere, care indeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1), sa reprezinte titularul de contract în relaţia cu deţinătorul fondului forestier şi cu organele statului pentru controlul regimului silvic. Acesti agenti economici poarta întreaga responsabilitate pentru respectarea normelor specifice din cadrul regimului silvic. … (4) Regia Naţionala a Pădurilor – Romsilva are dreptul sa exploateze masa lemnoasa pentru nevoile proprii, în conformitate cu prevederile actului normativ care aproba volumul maxim de masa lemnoasa care poate fi recoltat anual. Exploatarea masei lemnoase se va face în regie proprie sau prin agenti economici atestati. … +
Capitolul IILicitatiile +
Articolul 5Detinatorii de fond forestier proprietate publică, care valorifica masa lemnoasa conform prevederilor prezentului regulament, denumiti în continuare organizatori, sunt:a) Regia Naţionala a Pădurilor – Romsilva, care poate delega atributul de organizator unităţilor din subordinea sa; … b) ceilalti deţinători legali de fond forestier proprietate publică: unităţi administrativ-teritoriale, unităţi militare, Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi altele asemenea. … +
Articolul 6(1) Forma de licitaţie care se utilizeaza este licitaţia publică deschisa cu preselectie. … (2) Licitatiile pentru adjudecarea de masa lemnoasa pe termen lung din padurile proprietate publică a statului, administrate de Regia Naţionala a Pădurilor – Romsilva, se desfăşoară în conformitate cu normele metodologice aprobate prin hotărâre a Guvernului. … +
Secţiunea 1Pregătirea şi organizarea licitaţiilor +
Articolul 7(1) Pregătirea licitaţiilor de masa lemnoasa pe picior se face de către organizatori, prin: … a) nominalizarea partizilor care se vor licita din lista de partizi a anului de productie respectiv; … b) intocmirea caietului de sarcini. … (2) Caietul de sarcini cuprinde: … a) lista partizilor care se scot la licitaţie; … b) fisa tehnico-economica a fiecarei partizi; modelul de fisa tehnico-economica a partizii se stabileste prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura; … c) alte condiţii şi dispozitii legale care trebuie cunoscute şi respectate de agentul economic care exploateaza masa lemnoasa. … (3) Caietul de sarcini în original este pus la dispoziţia solicitantilor, care, la cerere, primesc copii conforme. … +
Articolul 8(1) Licitatiile de masa lemnoasa pe picior se organizeaza pentru partizi intregi, constituite conform instructiunilor în vigoare. … (2) Licitaţia masei lemnoase fasonate în sortimente se desfăşoară pentru loturile constituite conform normelor tehnice şi inscrise în lista loturilor afisata, pentru care se tine licitaţia. … (3) În situaţia în care volumul pe piesa din sortimentele valoroase determina o valoare ridicata de pornire la licitaţie pentru lotul intreg, licitaţia se poate realiza şi pe piese individuale. … (4) Pentru masa lemnoasa fasonata în sortimente se nominalizeaza locatiile sau depozitele situate în zone accesibile mijloacelor de transport. … +
Articolul 9(1) Organizatorii pregatesc licitatiile în functie de condiţiile specifice, de structura masei lemnoase şi de perioadele de taiere şi scoatere a lemnului, prevăzute de normele legale. … (2) Licitatiile principale pentru masa lemnoasa pe picior se organizeaza după cum urmeaza: … a) în perioada 1-30 noiembrie, pentru minimum 40% din cota de masa lemnoasa a anului următor; … b) în perioada 1-31 martie, pentru diferenţa până la 80% din cota anului curent; … c) în luna august, pentru volumul de masa lemnoasa din rezerva de 20% ramas după efectuarea precomptarilor. … (3) Pentru partizile rămase neadjudecate la licitatiile organizate în condiţiile prevăzute la alin. (2) şi care nu se pot exploata în condiţiile prevăzute la art. 22 alin. (1) se organizeaza licitatii intermediare, respectandu-se termenele prevăzute la art. 2 şi 11. … (4) Pentru produsele accidentale aparute pe parcursul anului se organizeaza licitatii, respectandu-se termenele de valorificare stabilite prin normele tehnice şi realizandu-se precomptarile corespunzătoare. … (5) Licitatiile pentru masa lemnoasa fasonata se organizeaza pe tot parcursul anului, corelat cu volumul exploatat şi cu perioadele permise pentru stocarea fiecarei specii. … +
Articolul 10Preţul de incepere a licitaţiei se stabileste de către organizator şi se exprima:a) pentru masa lemnoasa pe picior – în lei/mc, volum fără coaja lemnului de lucru; … b) pentru masa lemnoasa fasonata: … – pentru sortimentele de lemn rotund – în lei/mc, volum fără coaja;– pentru celelalte sortimente de materiale lemnoase – în lei/U.M. conventionala. +
Articolul 11(1) Anunţul privind organizarea licitaţiei de masa lemnoasa pe picior se face de către organizator, cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de data tinerii acesteia, cu excepţia licitaţiilor intermediare şi a celor pentru produse accidentale care se anunta cu minimum 10 zile calendaristice înainte de data tinerii licitaţiei. Anunţul se face prin presa, în cel puţin două cotidiene, dintre care unul local, prin Internet, prin afisare la sediul organizatorului, precum şi prin orice alte mijloace de comunicare. … (2) Anunţul publicitar va cuprinde: … a) denumirea organizatorului licitaţiei, adresa sediului acestuia, numărul de telefon şi de fax; … b) locul, data şi ora la care se va tine preselectia; … c) locul, data şi ora tinerii licitaţiei, precum şi felul în care se face oferta, şi anume prin strigare sau în plic inchis; … d) volumul de masa lemnoasa, total şi pe grupe de specii care se liciteaza. … (3) Anunturile afisate la sediul organizatorului şi prin Internet, în afara datelor din anunţul publicitar, vor mai cuprinde: … a) lista partizilor care se liciteaza; … b) preţul de incepere a licitaţiei şi treapta de licitare pentru fiecare partida. … (4) Pentru masa lemnoasa fasonata se aplică prevederile alin. (2), iar anunturile afisate la sediul organizatorului şi prin Internet vor cuprinde lista şi volumul fără coaja ale loturilor sau ale pieselor, pe grupe de specii, după caz, scoase la licitaţie, preturile de pornire şi treptele de licitare. … +
Articolul 12(1) Agentilor economici care intenţionează sa participe la licitaţie şi doresc informaţii privitoare la cantitatea şi calitatea masei lemnoase din partizile care urmeaza a fi licitate li se va pune la dispoziţie, la sediul organizatorului licitaţiei, documentaţia de punere în valoare. … (2) În situaţia în care agentii economici îşi manifesta intentia de a viziona masa lemnoasa care se liciteaza, acestia vor depune în scris o solicitare în acest sens la sediul organizatorului, cu cel puţin 15 zile înainte de data tinerii licitaţiei. … (3) Organizatorul va programa, în functie de solicitări, vizionarea masei lemnoase, în perioada dintre ultimul termen de depunere a solicitarii de vizionare şi data preselectiei. … (4) Vizionarea se va programa, pentru toţi solicitanţii unei partizi sau ai unui lot, în aceeasi zi. … (5) În situaţia în care un solicitant îşi manifesta intentia de a viziona mai multe partizi sau loturi, programarea se va realiza astfel încât să se asigure participarea acestuia la toate vizionarile. … (6) Programarea vizionarilor se va transmite prin mijloace operative: fax, telefon, e-mail şi altele asemenea, de către organizator, tuturor solicitantilor. … (7) În cazul în care, în urma unei vizionari, agentul economic constata, prin metodele stabilite prin normele tehnice, ca masa lemnoasa nu corespunde cantitativ şi/sau calitativ, va instiinta despre aceasta, în scris, organizatorul. … (8) Pentru participarea la licitaţie, agentii economici vor depune, cu cel puţin 10 zile înainte de data tinerii licitaţiei, documentaţia de preselectie, care va cuprinde: … a) datele de identificare a agentului economic: denumire, sediu, adresa, telefon, fax, e-mail şi altele asemenea; … b) numărul de înregistrare al solicitarii de participare la preselectie, din registrul de corespondenta al agentului economic; … c) numele, în clar, al conducătorului agentului economic, semnatura şi stampila acestuia; … d) documentele de existenta legala a firmei şi certificatul de bonitate financiară, atât pentru societăţile de prelucrare a lemnului, cat şi pentru cele de exploatare; … e) atestatul de exploatare emis de comisia imputernicita în acest scop, numai pentru societăţile de exploatare; … f) cazierul tehnic de exploatare a masei lemnoase al agentului economic, numai pentru societăţile de exploatare. … +
Articolul 13(1) Pentru admiterea la licitaţie sau la negociere directa a agentilor economici, preselectia acestora se organizeaza cu 5 zile calendaristice înainte de data tinerii licitaţiilor principale şi cu 3 zile calendaristice inaintea licitaţiilor organizate pentru adjudecarea produselor accidentale sau a licitaţiilor intermediare. … (2) Comisia de preselectie formata din 5 membri se numeste de către conducatorul organizatorului licitaţiei. Secretariatul comisiei se asigura de unul dintre membrii acesteia, desemnat de presedinte. … (3) Preselectia se realizează prin analiza documentatiilor depuse de solicitanţi. … (4) În urma verificării documentatiei şi a modului de indeplinire a condiţiilor prevăzute la art. 3, comisia de preselectie elibereaza, după caz: … a) confirmarea scrisa, în care se precizeaza cantitatea maxima de masa lemnoasa ce va putea fi adjudecata de agentul economic; … b) comunicarea neadmiterii inscrierii agentului economic la licitaţie, datorita neindeplinirii de către agentul economic a condiţiilor prevăzute la art. 3 şi/sau nerespectarii prevederilor contractelor incheiate anterior, reziliate în condiţiile legii. … (5) În cazul unităţilor Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, comisia de preselectie organizata în cadrul unei unităţi va comunică în timp util tuturor celorlalte unităţi şi Institutului de Cercetari şi Amenajari Silvice denumirea agentilor economici neadmisi la preselectie şi motivele respingerii lor, în vederea respingerii acestora la preselectiile organizate pentru licitatiile de masa lemnoasa organizate de celelalte unităţi ale regiei, până la eliminarea motivelor care au determinat respingerea. … (6) Cazierul tehnic de exploatare prevăzut la art. 12 alin. (8) lit. f) este documentul care se completeaza de către furnizorii de masa lemnoasa pe picior, cu ocazia reprimirii fiecarei partizi pentru care a existat contract de masa lemnoasa cu agentul economic respectiv, şi de către instituţiile cu atribuţii de control al regimului silvic, în cazul în care reprezentantii acestora au aplicat sancţiuni. … (7) Formularul de cazier tehnic de exploatare a masei lemnoase se stabileste prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi se pune la dispoziţie agentilor economici de către comisia de atestare prevăzută la art. 3. … (8) Fiecare agent economic atestat pentru activitatea de exploatare este obligat sa puna la dispoziţie furnizorilor de masa lemnoasa pe picior, cu ocazia reprimirii fiecarei partizi, şi instituţiilor cu atribuţii de control al regimului silvic cazierul tehnic în vederea consemnarii informaţiilor solicitate de formular. … (9) Fiecare furnizor de masa lemnoasa pe picior este obligat sa faca consemnarile cerute de formular, pentru fiecare societate de exploatare cu care a incheiat contract de livrare de masa lemnoasa pe picior. Aceasta obligaţie revine şi instituţiilor cu atribuţii de control cu ocazia efectuării inspecţiilor, în cazul în care reprezentantii acestora au aplicat sancţiuni. … (10) Punctajele acordate pentru sanctiunile penale şi contraventionale aplicate agentilor economici pentru nerespectarea regimului silvic, precum şi numărul total de puncte prevăzut pentru pierderea dreptului acestora de a participa la licitatii pe o perioadă de un an se stabilesc prin ordin comun al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, al conducătorului autorităţii publice centrale sub autoritatea careia îşi desfăşoară activitatea agentii economici care exploateaza masa lemnoasa şi al conducătorului autorităţii publice centrale cu atribuţii de control al regimului silvic. … (11) În situaţia cumularii numarului total de puncte pentru abateri savarsite prin nerespectarea regimului silvic stabilit în condiţiile prevăzute la alin. (10), consemnate în cazierul tehnic de exploatare, agentul economic este suspendat pentru participare la licitatii pentru o perioadă de un an calendaristic, începând cu data de 1 ianuarie urmatoare datei acumularii numarului respectiv de puncte. … +
Articolul 14(1) Agentii economici admisi pentru licitaţie sau negociere directa, în urma preselectiei, sunt obligati sa achite anterior orei anuntate pentru începerea licitaţiei sau negocierii directe respective, în contul organizatorului, prin unul dintre instrumentele legale de plată, tariful de participare la licitaţie, stabilit de organizator pe baza cheltuielilor efective de organizare şi pregatire a licitaţiei, fără ca acest tarif să fie prohibitiv sau sa constituie sursa de profit. … (2) Agentii economici admisi, în urma preselectiei, pentru licitaţie sau negociere directa sunt obligati sa faca dovada depunerii anterior datei tinerii licitaţiei, în contul organizatorului, a garantiei de 5% din valoarea de incepere a licitaţiei pentru partizile, loturile sau piesele pentru care sunt inscrisi, prin unul dintre instrumentele bancare legale. Dovada respectiva se depune la secretariatul comisiei de licitaţie anterior orei de incepere a sedintei de licitaţie/negociere directa. Prezentarea dovezii de depunere a garantiei în timpul sedintei de licitaţie/negociere directa nu da dreptul agentului economic respectiv sa participe la licitaţie/negociere. … (3) Garantia se restituie în termen de cel mult o zi lucratoare agentului economic care nu castiga licitaţia sau celui cu care nu se convine prin negociere directa. … (4) Garantia nu se restituie în cazul agentului economic care castiga licitaţia sau agentului economic cu care s-a convenit prin negociere directa, în urmatoarele cazuri: … a) în cazul agentilor economici care incheie contractele în termen, valoarea garantiei se va lua în calcul la plata primei facturi; … b) în cazul agentilor economici care nu incheie contractele în termen, garantia încasată de organizator rămâne la acesta, constituindu-se ca venit. … +
Articolul 15(1) Comisia de licitaţie se numeste de conducatorul organizatorului şi va fi formata din 5-9 membri. … (2) Prin decizia de numire a comisiei se stabileste şi persoana care indeplineste functia de presedinte al comisiei. … +
Secţiunea a 2-aDesfăşurarea licitaţiilor +
Articolul 16(1) Licitatiile se desfăşoară la locul, data şi la ora comunicate prin anunţul publicitar. … (2) Licitatiile se desfăşoară în sistemul clasic, cu participarea comisiei de licitaţie şi a licitatorilor în aceeasi sala. … (3) Cu ocazia fiecarei şedinţe de licitaţie se incheie proces-verbal de licitaţie, în care se consemneaza obligatoriu: membrii comisiei de licitaţie prezenţi, licitatorii pentru fiecare partida, lot sau, după caz, piesa, reprezentantii oficiali ai acestora, mentionandu-se numele şi prenumele, functia, numărul şi data imputernicirii, preţul de pornire la licitaţie, treapta de licitare, ofertele facute de licitatori, ultima oferta facuta, castigatorul licitaţiei. … (4) Sedintele de licitaţie se deschid prin prezentarea membrilor prezenţi ai comisiei de licitaţie. Comisia de licitaţie este legal intrunita dacă sunt prezente cel puţin trei pătrimi din numărul de membri ai acesteia. … +
Articolul 17(1) Licitaţia cu strigare începe prin anuntarea partizii, lotului sau, după caz, a piesei de către preşedintele comisiei de licitaţie, a pretului de incepere a licitaţiei stabilit şi a treptei de licitare, de maximum 5% din preţul de incepere a licitaţiei rotunjit, în plus, la mii lei. … (2) Licitarea se face prin anuntarea verbala a fiecarei oferte de către reprezentantii împuterniciţi ai agentilor economici participanti, într-un interval de timp stabilit de comisia de licitaţie, pentru fiecare strigare, dar care nu poate fi mai mare de doua minute. … (3) Este declarat castigator al licitaţiei agentul economic care a oferit cel mai mare pret. … +
Articolul 18(1) Licitaţia cu oferta scrisa se face prin prezentarea ofertelor scrise în plic inchis şi sigilat. Plicul cu oferta scrisa se introduce în alt plic care se depune de către reprezentantul agentului economic la organizatorul licitaţiei, cu cel puţin o zi lucratoare anterior datei anuntate pentru tinerea licitaţiei. Plicurile depuse se înregistrează în registrul de corespondenta al organizatorului. … (2) Licitaţia cu oferta scrisa începe prin prezentarea participantilor, a numerelor de înregistrare ale plicurilor sigilate, conţinând ofertele agentilor economici atestati şi admisi la licitaţie. Participantii la licitaţie au dreptul sa verifice dacă toate plicurile sunt sigilate şi nedesfacute. … (3) Comisia de licitaţie deschide plicurile depuse de agentii economici ofertanti, în prezenta participantilor, comunică tuturor participantilor şi înregistrează în procesul-verbal preturile oferite pentru fiecare partida. … (4) Este declarat castigator al licitaţiei agentul economic care a oferit preţul cel mai mare. … +
Articolul 19(1) La sfârşitul sedintei de licitaţie se comunică participantilor şi se consemneaza în procesul-verbal al sedintei de licitaţie data la care se poate semna contractul de vanzare-cumparare al masei lemnoase cu agentul economic castigator. … (2) Procesul-verbal al sedintei de licitaţie se semneaza de către toţi membrii comisiei de licitaţie prezenţi şi se semneaza şi se stampileaza de reprezentantii agentilor economici, inclusiv cu obiectiuni, dacă este cazul. Pentru agentii economici ai caror reprezentanti refuza să semneze, secretarul comisiei de licitaţie va consemna motivele de refuz prezentate. … +
Articolul 20(1) Neincheierea contractului de vanzare-cumparare a masei lemnoase adjudecate, în termenul stabilit prin caietul de sarcini, din vina exclusiva a agentului economic care a castigat licitaţia, atrage anularea licitaţiei pentru masa lemnoasa respectiva. … (2) Neincheierea contractului de vanzare-cumparare a masei lemnoase în termenul stabilit prin caietul de sarcini, din vina exclusiva a organizatorului, se sancţionează potrivit dreptului comun. Totodata acesta va restitui agentului economic garantia depusa. … +
Articolul 21(1) Licitaţia nu poate avea loc dacă se prezinta un singur ofertant. În asemenea situaţii se va organiza o noua licitaţie, în condiţiile prevăzute la art. 11. Dacă la a doua licitaţie se prezinta tot un singur cumparator, partida se vinde prin negociere directa, în condiţiile prevăzute în prezentul regulament. … (2) Pentru masa lemnoasa fasonata, în vederea evitarii deprecierii, negocierea directa se poate desfăşura la sfârşitul primei licitatii dacă se prezinta un singur ofertant. … +
Articolul 22(1) Masa lemnoasa pe picior care nu se vinde după doua licitatii şi nici prin negociere, din lipsa de cumpărători, se poate exploata de către organizator prin prestări de servicii de către agenti economici atestati pentru activitatea de exploatare forestiera, angajaţi în condiţiile legii, sau în regie proprie, dacă indeplinesc condiţiile legale. … (2) Masa lemnoasa fasonata în condiţiile prevăzute la alin. (1) se valorifica conform prevederilor prezentului regulament, cu excepţia lemnului de foc destinat nevoilor locale. … +
Capitolul IIINegocierea directa +
Articolul 23(1) Masa lemnoasa care nu a fost valorificata prin licitaţie în condiţiile prevăzute la art. 21 se vinde prin negociere directa. Sedinta de negociere directa se poate organiza după incheierea celei de-a doua licitatii în situaţiile prevăzute de art. 21 alin. (1) sau după incheierea primei licitatii în situaţiile prevăzute de art. 21 alin. (2). … (2) Tot prin negociere directa se vinde şi masa lemnoasa constituita din produsele prevăzute la art. 25 alin. (1) şi (2). … +
Articolul 24(1) Vanzarea masei lemnoase prin negociere directa se realizează de către comisia constituita conform prevederilor art. 15. … (2) În cazul în care la negocierea directa nu se obtine pentru partida respectiva cel puţin preţul de incepere a licitaţiei, aceasta se va exploata în conformitate cu prevederile art. 22. … (3) Cu ocazia negocierii directe, comisia de licitaţie incheie un proces-verbal în care se consemneaza denumirea agentului economic participant, datele de identificare a reprezentantului acestuia, partizile/loturile şi volumul de masa lemnoasa negociat, preţul pe partizi/loturi la care a fost negociata masa lemnoasa şi data limita pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare. … +
Articolul 25(1) Produsele accidentale aparute în cursul anului, în suprafaţa de padure unde este constituita partida contractata cu un agent economic, se pun în valoare cu prioritate, conform instructiunilor în vigoare, şi se contracteaza cu agentul economic care exploateaza partida respectiva, la preţul stabilit prin negociere, în functie de specie, de structura dimensionala şi de calitatea lemnului. … (2) Produsele accidentale, altele decat cele menţionate la alin. (1), produsele de igiena care prezinta pericol de depreciere a lemnului şi de infestare a pădurilor, precum şi produsele accidentale rezultate din punerea în aplicare, în regim de urgenta, a aprobarilor legale de defrisare emise cu scopul realizării unor obiective sau lucrari de interes naţional, clasificate astfel de lege, anuntate la licitaţie conform art. 10, se vor vinde prin negociere directa agentilor economici interesati, dacă după primul anunt nu se inscriu la licitaţie cel puţin 2 agenti economici. … (3) În caz de lipsa de cerere, exploatarea produselor prezentate la alin. (2) se asigura în regim de urgenta de către detinatorii de padure, proprietate publică, în conformitate cu prevederile art. 22. … +
Articolul 26Regia Naţionala a Pădurilor – Romsilva valorifica, prin licitaţie sau negociere, sortimente de material lemnos (lemn pentru celuloza şi sortimente de lemn marunt), stabilite pe baza prevederilor actelor de punere în valoare, urmand ca livrarea să se faca în cadrul graficelor de fasonare. +
Articolul 27Prevederile art. 20 se aplică în mod corespunzător şi în cazul negocierilor. +
Capitolul IVRaspunderi şi sancţiuni +
Articolul 28Constituie contraventii urmatoarele fapte:a) modificarea listei de partizi după alte criterii decat cele prevăzute la art. 2 alin. (4); … b) neincluderea în caietul de sarcini al licitaţiei a informaţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2) sau refuzul de a pune la dispoziţie solicitantilor caietul de sarcini; … c) admiterea la licitaţie a persoanelor juridice care nu indeplinesc una sau mai multe condiţii prevăzute de prezentul regulament pentru a fi admise la licitaţie; … d) necomunicarea rezultatelor preselectiei, prevăzută de art. 13 alin. (4) şi (5); … e) nerezolvarea, din motive imputabile, a contestatiilor în termenul prevăzut de prezentul regulament; … f) neasigurarea de către organizatori a condiţiilor prevăzute pentru vizionarea partizilor sau a loturilor licitate; … g) necompletarea sau completarea incorecta a cazierului tehnic de exploatare; … h) modificarea de către organizator a datei, locului şi/sau a orei de incepere a licitaţiei, după comunicarea prin anunţul publicitar; … i) neintocmirea sau intocmirea incorecta ori incompleta, din eroare, a procesului-verbal de licitaţie prevăzut la art. 16 alin. (3) şi/sau a procesului-verbal de negociere prevăzut la art. 24 alin. (3); … j) acceptarea şi inregistrarea în cazul licitaţiilor cu oferta scrisa în plic inchis, de către organizatori, a plicurilor cu oferte scrise, nesigilate sau desfacute; … k) refuzul neintemeiat de a semna procesul-verbal de desfăşurare a licitaţiei sau de negociere; … l) neprezentarea de către agentul economic a cazierului tehnic de exploatare, pentru completare, reprezentantului furnizorului de masa lemnoasa sau reprezentantilor instituţiilor cu atribuţii de control al regimului silvic. … +
Articolul 29(1) Faptele prevăzute la art. 28 se sancţionează după cum urmeaza: … a) cu amendă de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, faptele prevăzute la lit. a), b), d), e), f) şi k); … b) cu amendă de la 20.000.000 lei la 30.000.000 lei, faptele prevăzute la lit. c), g), h), i), j) şi l). … (2) Contraventiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare. … +
Articolul 30Urmatoarele categorii de personal au calitatea de agent constatator şi au dreptul şi obligaţia să constate contraventiile prevăzute la art. 28 şi să aplice sanctiunile prevăzute la art. 29:a) personalul silvic de control, special abilitat; … b) ofiterii şi agentii de politie, precum şi ofiterii şi subofiterii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, special abilitati; … c) personalul care exercită controlul financiar al statului, inclusiv organele de control ale Gărzii Financiare, pentru contraventiile prevăzute la art. 28 lit. c), h), i) şi j). … +
Capitolul VDispozitii finale +
Articolul 31(1) Semnarea contractului de vanzare-cumparare a masei lemnoase adjudecate prin licitaţie sau negociere va avea loc în termen de maximum 10 zile lucratoare de la data licitaţiei, respectiv a negocierii directe. … (2) Autorizatiile de exploatare se elibereaza la începerea exploatarii intr-o partida pentru întreaga partida. … (3) Predarea spre exploatare se face pe postate delimitate exploatabile intr-o luna, conform esalonarii. Procesul-verbal de predare spre exploatare a masei lemnoase constituie document gestionar. … (4) În scopul asigurarii fondurilor necesare pentru acoperirea cheltuielilor legate de eventualele prejudicii de natura celor prevăzute în art. 45 alin. 1 din Legea nr. 26/1996 – Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, titularii autorizaţiilor de exploatare vor depune la emitentul autorizatiei de exploatare, anticipat emiterii acesteia, o garantie echivalenta cu 5% din valoarea lemnului, stabilita prin contractul de furnizare a masei lemnoase, într-un cont special. Acest cont este purtator de dobânda, iar restituirea, după caz, a sumei şi a dobanzilor aferente se va face numai după reprimirea parchetelor respective. … +
Articolul 32Actele de punere în valoare, caietele de sarcini, lista de partizi, precum şi contractele prevăzute de prezentul regulament se intocmesc în conformitate cu prevederile normelor privind stabilirea termenelor, modalitatilor şi perioadelor de exploatare a masei lemnoase din paduri şi din vegetatie forestiera din afara fondului forestier naţional, aprobate prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi cu celelalte reglementari în vigoare. +
Articolul 33(1) Detinatorii de fond forestier proprietate publică pot scoate la vanzare şi partizi pentru care nu sunt asigurate condiţiile corespunzătoare pentru transportul masei lemnoase exploatate ca urmare a stării drumurilor auto forestiere şi pentru care, prin contract, se convine ca lucrarile de întreţinere şi reparatie a acestora să fie executate de agentul economic cumparator şi să fie platite prin compensare cu valoarea masei lemnoase contractate în urma licitaţiilor/negocierilor, la preturile stabilite prin deviz pentru repararea şi/sau întreţinerea drumurilor forestiere, întocmit de o persoană fizica independenta autorizata sau o persoană juridica autorizata. … (2) Masa lemnoasa neexploatata, rămasă pe picior sau doborata şi nescoasa din parchete până la sfârşitul anului, constituie cu prioritate resursa pentru anul următor. Aceasta se va inventaria şi, în functie de volumul neexploatat, se va reesalona la taiere, prin act aditional la contractul respectiv. … (3) Prin reesalonare se va avea în vedere sa nu se depăşească termenul de exploatare de 15 aprilie din anul de productie respectiv, în zona de campie, şi 30 aprilie din anul de productie respectiv, în zona de munte. … +
Articolul 34(1) Agentii economici participanti la preselectie sau la licitaţie, care considera ca au fost respinsi din motive neintemeiate sau că nu au fost respectate prevederilor prezentului regulament, pot face contestaţie. Contestaţia se formuleaza în scris, pe loc, şi se adreseaza spre solutionare organizatorului licitaţiei. Conducatorul organizatorului licitaţiei este obligat sa ia măsuri pentru solutionarea contestaţiei, în termen de doua zile lucratoare de la data depunerii ei, în cazul preselectiei, şi în termen de 5 zile lucratoare, în cazul licitaţiei. … (2) Dacă în urma analizarii contestaţiei se stabileste ca aceasta a fost intemeiata, organizatorul anulează licitaţia şi ia măsuri pentru organizarea unei noi licitatii, dispunand totodata măsuri de sanctionare corespunzătoare împotriva celor vinovati. … –––––