REGULAMENT din 29 august 2002 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 714 02/07/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOUG 96 16/08/2002
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 29/08/2002
ART. 1REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ART. 2ARE LEGATURA CURECTIFICARE 932 29/08/2002
ART. 2REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ART. 3REFERIRE LAOG 20 24/01/2002
ART. 3REFERIRE LAOUG 60 25/04/2001 ART. 9
ART. 4ARE LEGATURA CURECTIFICARE 932 29/08/2002
ART. 5REFERIRE LAOG 20 24/01/2002
ART. 7ARE LEGATURA CURECTIFICARE 932 29/08/2002
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 882 04/08/2005 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ANEXA 1REFERIRE LAOG 20 24/01/2002
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 1052 08/07/2004 ART. 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CURECTIFICARE 932 29/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOG 20 24/01/2002
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 327 11/02/2000
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 166 09/03/2000
ANEXA 2REFERIRE LAHG 953 15/11/1999
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 976 16/12/1998
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 975 16/12/1998
ANEXA 2REFERIRE LAHG 784 10/09/1996
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ANEXA 4REFERIRE LAOUG 96 16/08/2002
ANEXA 5ARE LEGATURA CUHG 882 04/08/2005 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 714 02/07/2008

de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat(actualizat până la data de 12 septembrie 2005*)



–––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 652 din 2 septembrie 2002. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 12 septembrie 2005, cu modificările şi completările aduse de: RECTIFICAREA nr. 932 din 29 august 2002; HOTĂRÂREA nr. 1.052 din 8 iulie 2004; HOTĂRÂREA nr. 882 din 4 august 2005. + 
Capitolul IDispozitii generale + 
Articolul 1(1) Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat, denumit în continuare regulament, asigura cadrul organizatoric şi metodologia pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică pentru încredinţarea serviciului de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV.(2) Normele se adreseaza autorităţilor contractante, respectiv consiliilor judetene ale sectoarelor municipiului Bucureşti, ofertanţilor şi specialistilor desemnaţi în comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică.
 + 
Articolul 2Regulamentul cuprinde modele pentru:– anunţul de participare la licitaţia pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 1);– caietul de sarcini pentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 2);– instrucţiunile pentru ofertanţi privind atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 (anexa nr. 3);– contractul-cadrul privind aprovizionarea şi distributia produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/2002(anexa nr. 4).––––-Liniuţa a 4-a de la art. 2 a fost modificata de RECTIFICAREA nr. 932 din 29 august 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 4 septembrie 2002.
 + 
Capitolul IIEstimarea contractului de servicii + 
Articolul 2(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a estima valoarea contractului de servicii în concordanta cu preturile practicate în mod curent pe piaţa, având în vedere inclusiv cotatiile de la bursele de marfuri.(2) Autoritatea contractantă va avea în vedere valoarea totala a serviciilor prevăzute, determinata în conformitate cu programele de invatamant stabilite pentru clasele I-IV în anul scolar 2002/2003 de Ministerul Educatie şi Cercetarii.––––-Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 932 din 29 august 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 4 septembrie 2002.––––-*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:Dintr-o eroare, în MONITORUL OFICIAL nr. 652 din 2 septembrie 2002, articolul 2 figurează de doua ori în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 932/2002, fără ca legiuitorul sa intervina cu o corectie în acest sens.
 + 
Capitolul IIIProcedura de atribuire a contractului de servicii + 
Articolul 3(1) Procedura de atribuire a contractului privind serviciul de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevi este licitaţia restransa, în înţelesul definitiei prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice.(2) În scopul asigurarii deplinei transparente, pentru ofertanţii calificati în etapa de preselectie se va aplica procedura de licitaţie electronică, conform Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitatii electronice.
 + 
Capitolul IVTransparenta şi publicitate + 
Articolul 4Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a – Achizitii publice, anunţul de participare şi atribuire a serviciului de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV.––––-Art. 4 a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 932 din 29 august 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 4 septembrie 2002.
 + 
Capitolul VDesfăşurarea licitaţiei + 
Articolul 5Fazele de atribuire a contractului de servicii prin licitaţie electronică sunt în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 şi se desfăşoară calendaristic astfel:a) publicarea anuntului de participare;b) înscrierea solicitantilor;c) preselectia solicitantilor;d) comunicarea documentatiei de elaborare şi prezentare a ofertei;e) evaluarea ofertelor;f) comunicarea rezultatului evaluării;g) incheierea contractului;h) publicarea anuntului de atribuire a contractului de servicii.
 + 
Capitolul VIDocumentaţia de elaborare şi prezentare a ofertelor + 
Articolul 6Documentele pe baza cărora urmeaza să se desfăşoare procedura de încredinţare a serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a laptelui şi produselor de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat vor trebui sa cuprindă datele specificate în anexele la prezentul regulament:a) anunţul de participare – anexa nr. 1;b) instrucţiunile pentru ofertanti – anexa nr. 2;c) caietul de sarcini – anexa nr. 3.Aceste documente vor însoţi oferta societatii comerciale pentru obtinerea contractului de execuţie a serviciului.
 + 
Capitolul VIIDispozitii finale + 
Articolul 7Prevederile prezentului regulament se aplică numai pentru punerea în aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002.NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:Dintr-o eroare a legiuitorului, art. 8 lipseste din text.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.––––-Art. 9 a fost modificat de pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 882 din 4 august 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 5 august 2005.
 + 
Anexa 1––-la regulament––––-ANUNT DE PARTICIPARE LA LICITATIApentru atribuirea serviciilor de aprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi, în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/20021. Denumirea, codul fiscal, adresa, numerele de telefon şi fax ale autorităţii contractante2. Tipul de servicii pentru care se solicita oferta:– aprovizionarea şi distributia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala a produselor de panificatie şi lactate, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 şi Ordonantei Guvernului nr. 20/2002.Atribuirea serviciului se face în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 20/2002, prin procedura de licitaţie electronică cu preselectie.3. Caracteristicile principale ale serviciilorConform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002, se acordă zilnic pentru fiecare elev din clasele I-IV 200 g produse lactate sau echivalent de produse lactate şi 80 g produse de panificatie. Serviciul cuprinde aprovizionarea, ambalarea produselor pentru fiecare elev, transportul la fiecare şcoala din judet şi pastrarea în vederea distribuirii.Serviciile solicitate au codul de clasificare CPSA 8532.16.4. Durata serviciului este corespunzătoare programului calendaristic stabilit de Ministerul Educatiei şi Cercetarii pentru clasele I-IV în anul scolar 2002/2003.5. Documentaţia de prezentare şi elaborare a ofertei poate fi procurata de la sediul contractantului …….., telefon ………, contra sumei de 100.000 lei, platibila la ridicarea documentatiei sau prin virament în contul nr. …… .6. Condiţii minime de eligibilitate. Ofertantul va prezenta documente din care să rezulte ca dispune de capacitatea tehnica şi financiară, de echipamentul şi dotarile necesare, de personal cu calificare corespunzătoare şi de capacitatea manageriala, care îi permit sa indeplineasca oblibaţiile rezultate în urma contractarii serviciului, şi ca are o vechime în activităţi similare de minimum un an.7. Data limita pentru depunerea ofertelor se va stabili de către contractant, cu incadrarea în termenul prevăzut de lege.8. Pentru participarea la licitaţie ofertanţii vor depune o garantie de participare în valoare de 1% din valoarea contractului, al carei termen de valabilitate este data de încheiere a contractului de servicii.9. Deschiderea ofertelor pentru preselectie se va face de către comisia de evaluare a ofertelor şi va avea loc în data de 26 august 2002 la ora 11,00, la sediul contractantului, în prezenta delegatilor societatilor comerciale ofertante care doresc sa participe la deschiderea ofertelor.10. Licitaţia în procedura electronică se va aplica pentru ofertanţii selectionati în urma preselectiei şi va avea loc în data de 5 septembrie 2002. Licitaţia se va incheia la ora 16,00, iar rezultatul acesteia va fi comunicat prin mesaje electronice emise automat de sistem organizatorilor şi participantilor.11. Criteriul de baza care va fi utilizat pentru încredinţarea contractului de servicii va fi criteriul economic – preţul cel mai mic -, în condiţiile în care cerinţele minime din caietul de sarcini sunt indeplinite.12. Ofertele alternative sunt permise, fiecare alternativa fiind apreciata ca oferta separata, independenta.
 + 
Anexa 2––-la regulament––––-CAIET DE SARCINIprivind atribuirea serviciilor de aprovizionare şidistribuţie a produselor lactate şi de panificatie pentru elevi,în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/20021. Specificatii tehnice1.1. Caracteristicile activităţiiAprovizionarea şi distributia zilnica, bisaptamanala sau saptamanala la scolile de elevi cu clasele I-IV a produselor de panificatie şi lactate, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 şi Ordonantei Guvernului nr. 20/20021.2. Servicii solicitateServiciile solicitate în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 sunt:– aprovizionarea cu produse lactate (lapte pasteurizat, lapte batut, iaurt simplu integral) în ambalaje de 200g/unitate şi transport la destinatar (şcoala);– aprovizionarea cu produse de panificatie (cornuri, batoane, biscuiti) în greutate de 80g/unitate şi transport la destinatar (şcoala).1.3. Cantitati ceruteCantitatile totale zilnice, bisaptamanale sau saptamanale sunt stabilite de fiecare consiliu judetean, cu nominalizarea localitatilor, scolilor şi numarului de elevi care urmeaza sa beneficieze de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2002, şi se anexeaza la prezentul caiet de sarcini.2. Niveluri de performanţă pentru produsele de panificatie şi lactate2.1. Calitatea produselorPentru menţinerea stării de sănătate şi nutriţie a copiilor laptele de consum care se va administra trebuie să aibă minimum 3,2% proteine şi minimum 1,8% grasime. Se va folosi lapte UHT, ambalat corespunzător. Acolo unde nu este oferta de lapte UHT se poate folosi şi lapte pasteurizat, ambalat corespunzător, pastrat până la servire la temperatura maxima de 8°C.–––––Teza a doua a alin. (1) al pct. 2.1 din anexa nr. 2 a fost modificata de art. II din HOTĂRÂREA nr. 1.052 din 8 iulie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 661 din 22 iulie 2004.Calitatea produselor lactate şi de panificatie va respecta parametrii microbiologici de calitate prevăzuţi în cap. III "Norme microbiologice" art. 70 pct. 3, 4, 5, 7, 68, 69, 72 şi 73 din Normele igienico-sanitare pentru alimente, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 975/1998. De asemenea, vor fi respectate condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului agriculturii şi alimentatiei şi al ministrului sănătăţii nr. 327/166/2000, precum şi condiţiile minime de calitate, şi anume:– lapte de consum STAS 143-84;– lapte batut S.P. 504-2000;– lapte praf STAS 5559-83;– iaurt SR 3665-1999;– cornuri şi batoane S.P. 1489-97;– biscuiti SR 1227-93.Pentru grupele speciale de consumatori – copii cu diabet, intoleranta la lactoza etc. – se va asigura regimul alimentar prescris de medicul specialist. Tipul de hrana de regim şi cantitatea necesară se prevad în anexa la contractul de servicii, fiind specificate pentru fiecare şcoala şi elev.2.2. Siguranţa şi perisabilitate2.2.1. Data limita de consum care va fi stabilita de producător va fi de:– 24 de ore pentru lapte dulce;– 5 zile pentru lapte batut şi iaurt;– 48 de ore pentru produse de panificatie.2.2.2. Pentru zonele în care se face distribuţie saptamanala se vor putea distribui produse lactate rezistente o perioadă de 5 zile (branzeturi echivalente, iaurt, lapte praf) şi produse de panificatie de tip biscuiti uscati, napolitane etc.2.3. Mijloace necesare pentru transport şi distribuţie, precum şi spatii de depozitarePentru transport şi distribuţie se vor utiliza autovehicule speciale termoizolante şi dotate cu instalaţii frigorifice pe timpul perioadei de vara, conform cap. IV din Normele de igiena pentru producţia, prelucrarea, depozitarea, pastrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 976/1998.Pentru depozitare în scoli se vor folosi spatii special amenajate pentru pastrarea produselor în condiţii de igiena.3. Metode de testare şi control privind execuţia şi calitatea serviciuluiMetodele de testare sau de control vor fi conform standardelor de metode de control folosite de laboratoarele direcţiilor de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti şi vor fi efectuate numai în reteaua sanitara sau sanitar-veterinara.4. Modul de distribuţie în scoliDistributia se va face zilnic, bisaptamanal sau saptamanal, conform unei scheme-cadru şi unui orar întocmit la nivel judetean, care va contine:● zone cu distribuţie zilnica;● zone cu distribuţie bisaptamanala (localităţi aflate la distanta de maximum 50 km de sediul distribuitorului);● zone cu distribuţie saptamanala (localităţi aflate la o distanta mai mare de 50 km de sediul distribuitorului).Distributia alimentelor se va face numai de către persoane având cunoştinţe de igiena alimentelor sau instruite în acest sens şi având carnetul de sănătate avizat.5. Ambalare, etichetare, marcareÎn conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 784/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind etichetarea produselor alimentare, modificata şi completata prin Hotărârea Guvernului nr. 953/1999, produsele alimentare preambalate trebuie să aibă inscriptionate pe ambalaj urmatoarele elemente obligatorii:1. denumirea produsului (lapte de consum, lapte batut, corn etc.);2. lista ingredientelor (valabila numai în cazul cornurilor – în functie de reteta de fabricatie);3. cantitatea neta;4. data de consum sub forma: "expira la data de…", cu înscrierea necodificata a zilei, lunii, anului;5. condiţii de depozitare;6. denumirea şi adresa producătorului sau ale distribuitorului;7. menţiune privind lotul (în cazul în care data limita de consum se inscrie sub forma zi, luna, an, nu este necesară înscrierea lotului);8. menţiuni suplimentare de etichetare, respectiv în cazul produselor lactate: lapte de consum – produs pasteurizat, iar la toate produsele menţionate, conţinutul de grasime exprimat în %;9. având în vedere destinaţia acestor produse, este necesară inscriptionarea unor elemente de avertizare, astfel: "PRODUS DISTRIBUIT GRATUIT CONFORM ORDONANTEI DE URGENTA A GUVERNULUI NR. 96/2002. ESTE INTERZISA COMERCIALIZAREA!".–––––Pct. 9 din anexa nr. 2 a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 932 din 29 august 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 657 din 4 septembrie 2002.
 + 
Anexa 3––-la regulament––––-INSTRUCTIUNI PENTRU OFERTANTIprivind atribuirea serviciilor deaprovizionare şi distribuţie a produselor lactate şi de panificatiepentru elevi, în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/2002Conţinutul documentatiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei1. Informaţii generale privind autoritatea contractantă:– denumirea unităţii contractante;– adresa, numerele de telefon şi fax;– numărul de înregistrare la registrul comerţului, codul fiscal, contul bancar.2. Cerinţele minime de calificare solicitate şi documentele care trebuie depuse de ofertant pentru indeplinirea cerințelor respective:– documente din care să rezulte calitatea de agent economic autorizat (licenta de fabricare, laborator de analize acreditat sau autorizat) şi înregistrat la registrul comerţului;– certificat eliberat de directia de sănătate publică judeteana, din care să rezulte ca ofertantul indeplineste condiţiile impuse de legislatia românească cu privire la producerea şi transportul produselor lactate şi de panificatie;– documente bancare din care să rezulte bonitatea ofertantului;– declaratie pe propria răspundere că ofertantul nu se găseşte în nici una dintre urmatoarele situaţii:● este în stare de faliment sau lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecator-sindic sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori este intr-o situaţie similara celor enumerate;● face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile enumerate în paragraful anterior;● nu şi-a indeplinit oblibaţiile de plată exigibile ale impozitelor şi taxelor către stat, precum şi ale contributiei pentru asigurarile sociale de stat;● furnizeaza informaţii false în documentele prezentate;● nu şi-a indeplinit oblibaţiile asumate într-un alt contract de achiziţie publică.3. Pentru participarea la licitaţie se va depune o garantie în valoare de ….. (1% din valoarea serviciului). Garantia se va depune în contul contractantului nr. ……., deschis la Banca …….. .4. La incheierea contractului castigatorul va depune la banca pe care o agreeaza o sumă egala cu 10% din valoarea contractului, reprezentand garantia de buna execuţie. După încetarea contractului suma depusa împreună cu dobanzile aferente se restituie executantului pe baza unui proces-verbal care atesta buna execuţie şi stingerea oricăror obligaţii ale executantului.5. Instrucţiuni privind datele limita care trebuie respectate:– termenul de depunere a documentatiei de ofertare se va stabili de către contractant.
 + 
Anexa 4––-la regulament––––-CONTRACT-CADRUprivind aprovizionarea şi distributiaproduselor lactate şi de panificatie pentru elevi,în conformitate cu Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 96/2002 + 
Capitolul 1Părţile contractanteÎntre ………………., (autoritatea contractantă) cu sediul în ….., telefon/fax ….., numar de inmatriculare ……., cod fiscal ….., cont nr. ….., deschis la trezoreria ……, reprezentata prin ………, având functia de …..,în calitate de beneficiar, şi…………………………………/(prestatorul de servicii publice), cu sediul în ….., telefon/fax ….., numar de inmatriculare ……, cod fiscal ….., cont nr. ….., deschis la …., reprezentat prin …., având functia de ….., în calitate de prestator de servicii publice,s-a incheiat prezentul contract.
 + 
Capitolul 2Obiectul contractuluiObiectul prezentului contract îl constituie executarea serviciilor publice pentru acordarea produselor lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat, constand în:– aprovizionarea produselor lactate şi de panificatie;– transportul alimentelor la scolile la care urmeaza să fie distribuite elevilor din clasele I-IV;– depozitarea produselor în vederea adaptarii programului de distribuire la programul scolilor;– distributia produselor lactate şi de panificatie la elevi.Toate serviciile prevăzute în prezentul contract sunt în conformitate cu caietul de sarcini întocmit de autoritatea locala conform programului scolar, strategiei autorităţii locale privind acordarea de produse lactate şi de panificatie pentru elevii din clasele I-IV, cerințelor referitoare la siguranţa, igiena şi sănătate.Caietul de sarcini în care se precizeaza cantitatile necesare de hrana ce urmeaza să fie asigurate la fiecare şcoala din judet, graficul de distribuţie a produselor conform programei scolare, precum şi modul de pastrare şi distribuţie face parte integrantă din prezentul contract.
 + 
Capitolul 3Durata contractuluiDurata prezentului contract este în conformitate cu programul de invatamant stabilit de Ministerul Educatiei şi Cercetarii pentru clasele I-IV.Durata prezentului contract inceteaza o dată cu terminarea anului scolar 2002/2003.
 + 
Capitolul 4Valoarea lucrărilorValoarea lucrărilor corespunde tarifelor negociate de operator cu beneficiarul, tarife aprobate de Oficiul Concurentei şi de autoritatea contractantă, şi este de ….. lei.Valoarea de decontare lunara a serviciului este de ….. lei/luna.Plata lucrărilor se face la data de 5 a lunii urmatoare executarii serviciului pe baza facturii emise de prestator, execuţia serviciului în conformitate cu graficul de timp şi cu cantitatile de hrana distribuita fiind confirmata prin proces-verbal de constatare incheiat între autoritatea contractantă şi prestator.
 + 
Capitolul 5Oblibaţiile părţilorA. Oblibaţiile autorităţii contractante1. Autoritatea contractantă se obliga sa puna la dispoziţie prestatorului spatiile necesare pastrarii produselor în vederea distribuirii lor şi sa comunice acestuia orice modificare survenita în programul de distribuţie datorita modificarilor programului scolilor, cu cel puţin 3 zile înainte de modificare. Cantitatile de produse solicitate suplimentar de autoritatea contractantă vor face obiectul unor negocieri privind majorarea valorilor prevăzute în contract.2. Autoritatea contractantă se angajează sa acorde sprijin prestatorului pe parcursul derularii prezentului contract, la iniţiativa acestuia de a imbunatati serviciul prestat, pentru toate actiunile care nu contravin interesului cresterii calităţii serviciului.3. Conducerea scolii se obliga sa amenajeze spatiile necesare de depozitare conform cerințelor de igiena, corespunzător calităţii produselor ce urmeaza să fie depozitate.B. Oblibaţiile prestatorului1. Prestatorul se obliga să execute integral operaţiunile stabilite în caietul de sarcini, conform graficelor de distribuire a produselor în timp.2. Prestatorul se obliga să îşi asigure în cel mai scurt timp dotarea tehnica şi cu utilaje frigorifice, la care s-a angajat prin oferta, şi sa dispună de personalul aferent prestatiei.3. Prestatorul va asigura materialele necesare pentru prestarea serviciului (tavi, ambalaje individuale şi alte tipuri de materiale necesare prestarii serviciului).4. Prestatorul are obligaţia de a transporta alimentele în condiţii de siguranţă, ambalajele fiind prezentate intacte la locul de distribuţie.5. În cazul aparitiei unor cauze de forta majoră care determina intarzieri în execuţia serviciului sau chiar intreruperea temporara a acestuia, prestatorul va anunta de îndată autoritatea contractantă şi va contribui la minimizarea efectelor negative aparute.
 + 
Capitolul 6Controlul executarii serviciuluiAutoritatea contractantă poate efectua controlul executarii serviciului în tot timpul prestatiei, intocmind note de constatare pe care le transmite prestatorului. Aceste note vor fi luate în considerare la intocmirea proceselor-verbale lunare de constatare a indeplinirii sarcinilor contractuale.
 + 
Capitolul 7GarantiiPentru execuţia serviciului prestatorul constituie o garantie egala cu 10% din valoarea contractului. Sumele constituite drept garantie se depun la banca agreata de prestator într-un cont special, dobanzile aferente revenind prestatorului. La încetarea prezentului contract, după reglarea plăţilor şi a penalitatilor, garantia şi dobanzile aferente se restituie prestatorului.
 + 
Capitolul 8Rezolvarea litigiilorOrice neintelegere aparuta între părţi, referitoare la indeplinirea serviciului, respectarea contractului sau la remunerarea serviciului, va fi rezolvata pe cale amiabila sau va fi supusă spre solutionare instanţei competente, aferenta teritoriului pe care se desfăşoară serviciul, potrivit dreptului comun.
 + 
Capitolul 9Clauze specialeModificarea contractuluiModificarea prezentului contract se poate face numai ca urmare a modificarilor suferite de cadrul normativ legal privind aprovizionarea şi distributia hranei sau condiţiile de igiena impuse serviciului.Modificările survenite vor face obiectul unor negocieri între beneficiar şi deţinătorul prezentului contract, încetarea acestuia fiind facuta numai în cazul imposibilitatii prestatorului de a se adapta noilor condiţii de calitate sau cantitate a serviciului.În cazul în care autoritatea locala doreste executarea unor alte categorii de servicii, acestea vor face obiectul unor contracte separate incheiate potrivit normelor legale de încredinţare a serviciilor.Rezilierea contractului1. Prezentul contract poate fi reziliat de prestator în caz de neplata a facturii timp de o luna, prestatorul putand pretinde despăgubiri în condiţiile prevăzute de lege.2. Prezentul contract este reziliat de drept în cazul în care prestatorul este declarat în faliment sau în cazul în care i s-a anulat licenta de operare.
 + 
Capitolul 10Dispozitii finalePrezentul contract intră în vigoare la data semnarii lui de către beneficiar şi prestator.Orice modificare convenita între părţi va fi materializata prin acte aditionale care vor face parte integrantă din prezentul contract.Autoritatea contractantă, Prestator,NOTĂ:Prevederile prezentului contract pot fi completate cu clauze speciale privind realizarea serviciului, potrivit înţelegerii între părţi, fără a contraveni prevederilor legale în vigoare.
 + 
Anexa 5––––la regulament––––-SPECIFICATII1. Pentru produsele lactate valoarea nu va depăşi 0,67 lei (RON) pentru laptele UHT, respectiv 0,57 lei (RON) pentru laptele pasteurizat, şi 0,30 lei (RON) pentru produsul de panificatie.2. Pentru obtinerea unor preţuri cat mai competitive autorităţile contractante, de regula, vor opta pentru licitaţia de tipul separat pe produse.3. În situaţiile excepţionale, când se opteaza pentru licitaţia de tip pachet, se va menţine prioritatea distribuirii de lapte UHT.4. Diversificarea programului cu produse derivate din produsul de baza lapte nu va depăşi limita maxima de 33%.5. Ca ordine de prioritate în distributia produselor lactate derivate pe primul loc se situeaza iaurtul.––––-Anexa nr. 5 la Regulament a fost introdusa de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 882 din 4 august 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 5 august 2005.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x