REGULAMENT din 28 octombrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1079 din 8 noiembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1326 28/10/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 22 30/06/2020
ART. 2REFERIRE LASTRATEGIE 30/06/2020
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996 ART. 46
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 7
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 7
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 4
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 5
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 6
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 8
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 10
ART. 5REFERIRE LAHOTARARE 22 30/06/2020
ART. 5REFERIRE LASTRATEGIE 30/06/2020
ART. 5REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 3
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 4
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996 ART. 47
ART. 7REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 6
ART. 8REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 9
ART. 8REFERIRE LAHOTARARE 22 30/06/2020
ART. 8REFERIRE LASTRATEGIE 30/06/2020
ART. 9REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022
ART. 9REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
ART. 10REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 7
ART. 12REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 14/04/2022 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGULAMENT 27/08/2024
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/11/2023
ActulAPROBAT DEHOTARARE 1326 28/10/2022
ActulCONTINUT DEHOTARARE 1326 28/10/2022
ActulREFERIT DEHOTARARE 1326 28/10/2022
ART. 9REFERIT DEREGULAMENT 27/08/2024
ART. 9REFERIT DEREGULAMENT 14/11/2023
ART. 10REFERIT DEREGULAMENT 14/11/2023





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.326 din 28 octombrie 2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1079 din 8 noiembrie 2022.
 + 
Articolul 1ObiectulPrezentul regulament reglementează organizarea și funcționarea Comisiei pentru examinarea investițiilor străine directe.
 + 
Articolul 2Scopul Comisiei(1)Comisia pentru examinarea investițiilor străine directe, denumită în continuare CEISD, este organizată și funcționează ca organ colegial fără personalitate juridică, aflat în subordinea Guvernului.(2)CEISD are rolul de a examina și de a aviza investițiile străine directe și investițiile noi, în condițiile prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2022 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2019/452 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 martie 2019 de stabilire a unui cadru pentru examinarea investițiilor străine directe în Uniune, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, denumită în continuare OUG nr. 46/2022, în scopul protejării intereselor esențiale de securitate și ordine publică.(3)CEISD își desfășoară activitatea în baza OUG nr. 46/2022, cu respectarea prevederilor Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr. 73/2012 referitoare la aplicarea art. 46 alin. (9) din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Hotărârea CSAT nr. 73/2012, și cu luarea în considerare a Hotărârii Parlamentului României nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naționale de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024 și a Comunicării Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor referitoare la Strategia UE privind uniunea securității – COM (2020) 605 final.
 + 
Articolul 3Structura CEISD(1)CEISD este formată din reprezentanții prevăzuți în Decizia prim-ministrului nr. 350/2022 privind constituirea Comisiei pentru examinarea investițiilor străine directe CEISD ca urmare a nominalizărilor realizate de către conducătorul fiecăreia dintre instituțiile prevăzute la art. 7 alin. (1) din OUG nr. 46/2022.(2)CEISD se întrunește valabil în prezența majorității membrilor în funcție. La ședințe participă membrii titulari ai CEISD, iar, în absența acestora, supleanții desemnați în acest sens.(3)În cadrul CEISD funcționează un grup de lucru format din experți ai instituțiilor prevăzute la art. 7 alin. (1) din OUG nr. 46/2022, coordonat de Secretariatul CEISD.(4)Secretariatul CEISD se asigură de către Direcția investiții străine, structură specializată din cadrul aparatului central al Consiliului Concurenței. + 
Articolul 4Mandatul membrilor titulari și al supleanților(1)Membrii titulari și supleanții desemnați în decizia prevăzută la art. 3 alin. (1) își desfășoară activitatea pe perioada mandatului.(2)Înlocuirea membrilor CEISD se dispune conform prevederilor art. 7 alin. (5) din OUG nr. 46/2022. + 
Articolul 5Atribuțiile CEISDCEISD are următoarele atribuții:a)examinează, ca urmare a cererilor de autorizare depuse în temeiul art. 4 și 6 din OUG nr. 46/2022, investițiile străine directe și investițiile noi, în scopul protejării intereselor esențiale de securitate și ordine publică;b)inițiază, la sesizarea unei autorități a statului român, realizată în condițiile art. 5 alin. (3) din OUG nr. 46/2022, procedurile de examinare atunci când apreciază întemeiată această solicitare;c)declanșează, din oficiu, procedurile de examinare în condițiile OUG nr. 46/2022 cu privire la punerea în aplicare a unei investiții străine directe sau unei investiții noi care ar putea face obiectul OUG nr. 46/2022, cu privire la care nu a fost depusă cerere de autorizare;d)în cazurile prevăzute la lit. b) și c), poate solicita părților implicate parcurgerea procedurilor prevăzute de OUG nr. 46/2022, atunci când acestea nu au depus cereri de autorizare;e)în analiza sa poate lua în considerare informațiile întemeiate și relevante primite potrivit art. 5 alin. (5) din OUG nr. 46/2022;f)solicită investitorului străin, prin intermediul Secretariatului CEISD, completarea cererii de autorizare cu informații suplimentare referitoare la clarificarea obiectului cererii depuse, atunci când apreciază necesar pentru soluționarea cererii de autorizare;g)asigură, prin intermediul Secretariatului CEISD, respectarea dispozițiilor prevăzute la art. 6 și 7 din Regulamentul (UE) 2019/452 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 martie 2019 de stabilire a unui cadru pentru examinarea investițiilor străine directe în Uniune, JOUE, seria L, nr. 791 din 21 martie 2019, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2019/452, referitoare la mecanismul de cooperare cu statele membre ale Uniunii Europene și cu Comisia Europeană în ceea ce privește investițiile străine directe;h)emite avize cu privire la cererile de autorizare a investiției străine directe sau a investiției noi declarate complete;i)propune autorizarea investiției străine directe sau a investiției noi în România în situația în care consideră că aceasta nu afectează securitatea sau ordinea publică a României și nu este de natură să afecteze proiecte sau programe de interes pentru Uniunea Europeană;j)propune autorizarea condiționată a investiției străine directe sau a investiției noi în România în situația în care consideră că aceasta poate fi realizată în urma unor măsuri/angajamente comportamentale sau structurale ale investitorului străin;k)transmite Guvernului forma finală a angajamentelor propuse și asumate de solicitant în vederea autorizării condiționate a investiției străine directe sau a investiției noi, angajamente de natură să înlăture îngrijorările identificate de CEISD, precum și condițiile, criteriile, termenele, procedura pentru acceptarea și evaluarea respectivelor angajamente propuse, care vor fi prevăzute prin hotărâre a Guvernului;l)propune respingerea cererii de autorizare a investiției străine directe sau a investiției noi în situația în care consideră că aceasta afectează securitatea sau ordinea publică a României sau este de natură să afecteze proiecte sau programe de interes pentru Uniunea Europeană;m)poate solicita puncte de vedere din partea altor autorități sau instituții publice, în condițiile OUG nr. 46/2022;n)declanșează o cercetare detaliată a cererii de autorizare, informând de îndată solicitantul, atunci când, luând în considerare specificul și complexitatea cererii de autorizare analizate sau impactul acesteia asupra securității și ordinii publice, precum și asupra proiectelor și programelor de interes pentru Uniunea Europeană, CEISD decide că este necesară consultarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, solicitând emiterea unui aviz de către acesta;o)declanșează, la solicitarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, o cercetare detaliată a cererii de autorizare, atunci când acesta deține date sau informații cu privire la posibila aplicare a prevederilor OUG nr. 46/2022 în cazul unei cereri de autorizare aflate pe rolul CEISD;p)reinițiază procedurile de examinare în cazul în care există date sau indicii că o investiție străină directă sau o investiție nouă a fost autorizată în temeiul furnizării de informații inexacte, incomplete din partea investitorului străin;q)supune consultării publice, pentru o perioadă de 30 de zile, informațiile cu privire la întreprinderea din domeniul mass-media în condițiile art. 10 din OUG nr. 46/2022;r)asigură confidențialitatea informațiilor și administrează probele și utilizează informațiile obținute în urma procedurilor derulate numai în scopul realizării examinării investiției;s)prelucrează, în temeiul Regulamentului (UE) 2019/452 sau al OUG nr. 46/2022, date cu caracter personal cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE și cu Regulamentul (UE) 2018/1.725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1.247/2002/CE numai în măsura în care este necesar pentru examinarea investițiilor și pentru asigurarea eficacității cooperării. În acest scop, păstrează datele cu caracter personal numai pe perioada necesară pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate;ș)monitorizează respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2019/452 și ale OUG nr. 46/2022, cu luarea în considerare a prevederilor cuprinse în Hotărârea CSAT nr. 73/2012, în Hotărârea Parlamentului României nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naționale de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024 și a Comunicării Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor referitoare la Strategia UE privind uniunea securității – COM (2020) 605 final;t)asigură, prin intermediul Secretariatului CEISD, păstrarea și evidența tuturor documentelor administrate în procedurile de examinare derulate în baza OUG nr. 46/2022;ț)analizează notificările statelor membre și ale Comisiei Europene și, în cazul în care consideră că o investiție străină directă, care face obiectul examinării într-un alt stat membru sau care este planificată sau realizată într-un alt stat membru, fără a face obiectul examinării în respectivul stat, este de natură să afecteze securitatea sau ordinea sa publică sau, după caz, are informații relevante pentru examinarea respectivei investiții, emite observații, care vor fi transmise în cadrul mecanismului de cooperare cu statele membre, potrivit art. 8 din OUG nr. 46/2022.
 + 
Articolul 6Sesizarea CEISD(1)Activitatea CEISD se desfășoară din oficiu sau la sesizare.(2)CEISD poate fi sesizată să examineze o investiție străină directă sau o investiție nouă, după caz, de către:a)investitorii care fac parte din categoriile prevăzute de OUG nr. 46/2022, care doresc să realizeze o investiție străină directă sau o investiție nouă, supuse examinării și avizării potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din OUG nr. 46/2022, inclusiv atunci când investiția urmează a avea loc potrivit art. 4 alin. (2) din OUG nr. 46/2022, dacă sunt întrunite condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1) din același act normativ;b)o autoritate a statului român atunci când aceasta constată, în mod justificat, că se impune inițierea procedurilor de examinare a investiției străine, urmând ca CEISD, dacă apreciază întemeiată solicitarea, să inițieze procedurile de examinare;c)Consiliul Concurenței, care informează CEISD, în condițiile art. 47 alin. (9) și (10) din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în legătură cu operațiunile de preluare a controlului care prezintă riscuri pentru siguranța națională și concentrările economice care îi sunt notificate acestuia, susceptibile să fie analizate din punctul de vedere al securității naționale sau ordinii publice.(3)CEISD se poate sesiza din oficiu cu privire la punerea în aplicare a unei investiții străine directe sau a unei investiții noi care ar putea face obiectul examinării, cu privire la care nu a fost depusă cerere de autorizare. + 
Articolul 7Depunerea cererilor de autorizare(1)Cererea de autorizare prevăzută de OUG nr. 46/2022 trebuie să cuprindă cel puțin informațiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2019/452 și să respecte formularul prevăzut în anexa nr. 1.(2)În termen de 7 zile de la data înregistrării cererii de autorizare, CEISD, prin intermediul Secretariatului CEISD, va confirma în scris investitorului întrunirea condițiilor pentru a fi considerată completă.(3)Cererea de autorizare în forma prevăzută la alin. (1) și documentele anexate se depun, în limbile română și engleză, ca urmare a traducerilor efectuate de un traducător autorizat pe hârtie și în format electronic, la Secretariatul CEISD, asigurat de către structura specializată din cadrul Consiliului Concurenței. (4)În cazul în care nu există un traducător autorizat pentru limba în care sunt redactate înscrisurile prevăzute la alin. (3), vor fi depuse traduceri realizate de persoane de încredere, cunoscătoare ale respectivei limbi, în condițiile legii speciale.(5)Documentele anexate cererii vor fi prezentate în original și/sau în copii certificate pentru conformitate, de către părțile care depun cererea sau de către împuterniciții acestora, autorizați să le reprezinte. (6)Cererea și documentele anexate cererii pot fi transmise și electronic, cererea fiind semnată cu o semnătură electronică validă a reprezentantului legal sau convențional al solicitantului. Certificarea documentelor anexate se poate face prin semnarea electronică, cu semnătură electronică validă a reprezentantului legal sau convențional al solicitantului, aplicată asupra fiecărui document în parte. + 
Articolul 8Examinarea și soluționarea cererilor de autorizare(1)În cadrul analizei efectuate potrivit criteriilor prevăzute la art. 4 din Regulamentul (UE) 2019/452 și domeniilor din Hotărârea CSAT nr. 73/2012, CEISD poate să ia în considerare informațiile întemeiate și relevante primite de la operatori economici, reprezentanți ai societății civile sau partenerii sociali, precum sindicate, în legătură cu o investiție străină directă sau o investiție nouă, de natură să afecteze securitatea sau ordinea publică.(2)În situația în care apreciază că este necesar pentru soluționarea cererii de autorizare, CEISD, prin intermediul Secretariatului CEISD, va solicita investitorului străin completarea cererii de autorizare, potrivit art. 6 alin. (4) din OUG nr. 46/2022.(3)În funcție de specificul investiției examinate, dacă apreciază necesar, CEISD poate solicita puncte de vedere din partea altor autorități sau instituții publice. Acestea au caracter consultativ și se comunică CEISD în termenul prevăzut de art. 9 alin. (9) din OUG nr. 46/2022. (4)CEISD va analiza informațiile suplimentare prevăzute la alin. (2) și/sau punctele de vedere emise de alte autorități sau instituții, conform alin. (3), și va emite, după caz: a)un aviz de autorizare a investiției străine sau a investiției noi în situația în care consideră că aceasta nu afectează securitatea sau ordinea publică a României și nu este de natură să afecteze proiecte sau programe de interes pentru Uniunea Europeană;b)un aviz de autorizare condiționată, în situația în care consideră că investiția străină directă sau investiția nouă poate fi realizată în urma unor măsuri/angajamente comportamentale sau structurale ale investitorului străin;c)un aviz de respingere a cererii de autorizare, în cazul în care consideră că investiția străină directă sau investiția nouă afectează securitatea sau ordinea publică a României sau este de natură să afecteze proiecte sau programe de interes pentru Uniunea Europeană. (5)În măsura în care CEISD constată, în baza datelor și a informațiilor existente la momentul examinării, că o investiție supusă examinării nu se circumscrie criteriilor prevăzute la art. 4 din Regulamentul (UE) 2019/452 și/sau domeniilor din Hotărârea CSAT nr. 73/2012 și/sau Hotărârii Parlamentului României nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naționale de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024 și Comunicării Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor referitoare la Strategia UE privind uniunea securității – COM (2020) 605 final, va informa investitorul cu privire la aceste aspecte, fără ca această informare să afecteze dreptul CEISD de a examina respectiva investiție atunci când, ulterior comunicării acesteia, se descoperă date sau informații noi sau care nu au putut fi avute în vedere la momentul examinării inițiale, din care reiese că respectiva investiție intră sub incidența prevederilor OUG nr. 46/2022.(6)Avizul prevăzut la alin. (4) lit. a), adoptat în condițiile art. 9 alin (3), are natura unui aviz conform și va fi comunicat, în termen de 5 zile de la data emiterii sale, prin grija Secretariatului CEISD, Consiliului Concurenței, în vederea emiterii deciziei prin care se va dispune autorizarea, în termenul prevăzut la art. 9 alin. (5) din OUG nr. 46/2022.(7)Odată cu emiterea avizului consultativ prevăzut la alin. (4) lit. b), CEISD va propune și angajamentele în limitele cărora investiția străină directă sau investiția nouă se va putea efectua sau va putea continua să existe. Avizul condiționat adoptat în condițiile art. 9 alin. (3), însoțit de angajamentele propuse, va fi transmis, prin grija Secretariatului CEISD, Secretariatului General al Guvernului în vederea promovării unei hotărâri de Guvern de autorizare condiționată a investiției străine directe sau a investiție noi și de stabilire a condițiilor, termenelor și procedurii de acceptare și evaluare a angajamentelor propuse. (8)În situația în care, în cadrul examinării cererii potrivit criteriilor prevăzute la art. 4 din Regulamentul (UE) 2019/452, CEISD constată că există un impact asupra proiectelor sau programelor de interes pentru Uniunea Europeană, înainte de emiterea avizului consultativ prevăzut la alin. (4) lit. c), va consulta, prin Secretariatul CEISD, Comisia Europeană, în temeiul art. 8 din Regulamentul (UE) 2019/452.(9)În situația în care, în cadrul examinării cererii potrivit criteriilor prevăzute la art. 4 din Regulamentul (UE) 2019/452, CEISD constată că investiția străină directă sau investiția nouă este de natură să afecteze securitatea și ordinea publică a României, precum și proiectele sau programele de interes pentru Uniunea Europeană, va decide, în condițiile art. 9 alin. (3), consultarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării și declanșarea unei proceduri de cercetare detaliată a cererii de autorizare. (10)Consiliul Suprem de Apărare a Țării sesizat în condițiile alin. (9) va emite, în 90 de zile de la data solicitării, un aviz conform. (11)Avizul de respingere prevăzut la alin. (4) lit. c), adoptat în condițiile art. 9 alin. (3), va fi transmis, prin grija Secretariatului CEISD, Secretariatului General al Guvernului în vederea promovării unei hotărâri de Guvern de respingere a investiției străine directe sau a investiției noi.(12)În vederea soluționării cererii de autorizare în termenele prevăzute la art. 9 alin. (14) din OUG nr. 46/2022, membrii CEISD au obligația ca, în termen de 21 de zile calendaristice de la momentul la care au primit cererea de autorizare completă, să formuleze și să transmită Secretariatului CEISD poziția prealabilă asupra cererii de autorizare, în vederea organizării de îndată a ședinței. (13)În cazul în care membrii CEISD nu comunică Secretariatului CEISD poziția prealabilă asupra cererii de autorizare, în termenul prevăzut la alin. (12), se va considera că aceștia nu au identificat un impact asupra securității și ordinii publice sau, după caz, asupra proiectelor sau programelor de interes pentru Uniunea Europeană, cu excepția situației în care, până la momentul exprimării votului cu privire la autorizarea investiției, sunt identificate elemente noi sau care nu au putut fi avute în vedere la momentul analizei inițiale și care sunt de natură să modifice, în mod semnificativ, rezultatul examinării. + 
Articolul 9Derularea ședințelor CEISD(1)CEISD se întrunește valabil în prezența majorității membrilor în funcție. (2)Ședințele CEISD se convoacă de către președintele CEISD, prin grija Secretariatului CEISD. (3)În cadrul ședințelor CEISD, avizele prevăzute la art. 8 alin. (4) privind autorizarea investițiilor străine directe sau a investițiilor noi se adoptă cu votul majorității membrilor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui CEISD este hotărâtor.(4)În vederea pregătirii ședinței în care se examinează o investiție potrivit prevederilor OUG nr. 46/2022, membrii CEISD depun la Secretariatul CEISD o declarație, în formatul prevăzut în anexa nr. 2, cu privire la lipsa incidenței unui conflict de interese, în condițiile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare. (5)Pentru fiecare ședință, Secretariatul CEISD asigură consemnarea aspectelor dezbătute în cuprinsul unei minute, care se semnează de către toți membrii prezenți la ședință. În situația în care membrii prezenți la ședința CEISD nu transmit observații privind minuta, în forma și termenul acordat de Secretariatul CEISD, se consideră că există acord cu privire la textul minutei, astfel cum a fost transmis. (6)Dezbaterile din ședință se înregistrează pe suport audio și se arhivează împreună cu minuta corespunzătoare.(7)Odată cu transmiterea documentelor ce se vor analiza în ședințele CEISD, vor fi înaintate, dacă este cazul, și propunerile de invitați a căror prezență este necesară la ședință, în raport cu subiectele aflate pe agenda de lucru. Secretariatul CEISD prezintă președintelui CEISD, spre aprobare, propunerile privind ordinea de zi și lista invitaților la ședințele CEISD, acestea urmând a fi stabilite de președintele CEISD, potrivit propunerilor prezentate de Secretariat.
 + 
Articolul 10Grupul de experți și invitații permanenți(1)Grupul de lucru format din experți ai instituțiilor prevăzute la art. 7 alin. (1) din OUG nr. 46/2022, care funcționează în cadrul CEISD, își derulează activitatea sub coordonarea Secretariatului CEISD și se reunește lunar sau ori de câte ori este necesar. (2)Activitatea experților presupune elaborarea de analize, studii de specialitate, recomandări sau opinii pentru membrii CEISD, care pot fi avute în vedere la analiza cererilor de autorizare.(3)Experții desemnați își derulează activitatea până la înlocuirea acestora.(4)Reprezentanții Serviciului Român de Informații și Serviciului de Informații Externe au calitatea de invitați permanenți în cadrul CEISD și transmit avize, în conformitate cu atribuțiile specifice, care se comunică CEISD cu respectarea termenului prevăzut de art. 7 alin. (7) din OUG nr. 46/2022. + 
Articolul 11Activitatea CEISD în împrejurări excepționale(1)În împrejurări excepționale, determinate de imposibilitatea participării fizice a unui membru CEISD și a supleantului acestuia, la solicitarea motivată a membrului CEISD aflat în această situație, președintele CEISD poate decide participarea acestuia, prin intermediul unor mijloace electronice de comunicare la distanță de natură să asigure securitatea și confidențialitatea ședinței și a documentelor analizate.(2)Derularea ședințelor CEISD prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanță, de natură să asigure securitatea și confidențialitatea ședinței și a documentelor analizate, poate avea loc și în alte situații, la solicitarea președintelui CEISD.(3)Participarea la ședințele CEISD, în condițiile alin. (1) și (2), nu afectează dreptul de vot cu privire la soluțiile propuse de CEISD, acesta urmând a fi exercitat în ședința respectivă.
 + 
Articolul 12Cooperarea cu statele membre(1)Prin intermediul Secretariatului CEISD se vor transmite notificări Comisiei Europene și celorlalte state membre cu privire la cererile de autorizare a investițiilor străine directe potrivit art. 8 din OUG nr. 46/2022.(2)În situația în care CEISD consideră că o investiție străină directă care face sau nu obiectul examinării într-un alt stat membru este de natură să afecteze securitatea sau ordinea sa publică sau are informații relevante în legătură cu investiția străină directă sau investiția nouă în cauză, acesta poate transmite observații, potrivit art. 8 din OUG nr. 46/2022, statului membru care efectuează examinarea, precum și Comisiei Europene. + 
Articolul 13Dispoziții finaleAnexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
Formular de notificare

Denumirea investitorului/investitorilor
Denumirea companiei-țintă (întreprinderea căreia îi este pus la dispoziție capitalul în scopul de a desfășura o activitate economică în România)

Se va bifa una dintre următoarele:[ ] Investitor străin (non-UE)[ ] Investitor UECompletați următoarele informații (* = dacă sunt disponibile):1.Informații despre investiție:

Descrierea investiției (explicați cum se realizează schimbarea proprietății sau controlului companiei-țintă, de exemplu, prin fuziune, dobândire de control sau creare de societate în comun, domeniile de activitate ale părților implicate, piețele asupra cărora investiția va avea un impact – inclusiv principalele piețe afectate – și cum se vor integra noile active în structura companiei investitorului)
Valoarea aproximativă a investiției^1 (în €)
Data planificată pentru finalizarea tranzacției (fie ca dată/perioadă specifică, fie în funcție de finalizarea proceselor de autorizare în curs)
Finanțarea investiției și sursa acesteia^2 (explicați originea sursei de finanțare și măsura în care aceasta provine din surse externe)
Motivația economică și strategică a investiției
Investitorul este capabil financiar să asigure continuitatea și funcționarea întreprinderii-țintă după realizarea investiției?*
Investiția permite sau are ca rezultat participarea efectivă a investitorului la gestionarea întreprinderii supuse controlului? [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să explicați cum:
Participarea investitorului direct și a proprietarului său final la capitalul întreprinderii care face obiectul verificării înainte de tranzacție (dacă este cazul) și în urma realizării tranzacției (specificați voturile conferite de acțiunile achiziționate, ca procent din numărul total de voturi, specificați dacă există drepturi sau contracte care conferă o influență determinantă asupra structurii întreprinderii, asupra votului sau asupra deciziilor organelor de conducere ale unei alte întreprinderi, specificați dacă există dispoziții specifice privind drepturile de vot sau privind regimul de participare efectivă la management etc.) Înainte:În urma realizării tranzacției:
Dacă proprietatea este mai mică de 100%, explicați modul în care cotele de proprietate se traduc în controlul sau participarea investitorului la managementul efectiv. Descrieți modalitățile de exercitare „comună“ a controlului sau de participare la managementul efectiv.
Precizați dacă – din perspectiva investitorului – investiția afectează sau este susceptibilă să afecteze proiecte sau programe de interes pentru Uniunea Europeană. [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să precizați care proiecte sau programe sunt afectate și cum vor fi afectate.

^1 Dacă investiția care face obiectul acestei notificări face parte dintr-o tranzacție transfrontalieră, indicați valoarea totală a acesteia și, separat, valoarea investiției care se realizează pe teritoriul României.^2 Dacă investiția care face obiectul acestei notificări face parte dintr-o tranzacție transfrontalieră, indicați sursa de finanțare a investiției în întreprinderile stabilite pe teritoriul României, precum și sursele de finanțare ale investiției în ansamblu.Tranzacția a fost anunțată public? Dacă da, transmiteți linkul sau anexați textul prin care a fost realizat anunțul.[ ] DaLinkul către sursă:[ ] Nu

2.Informații referitoare la (A) întreprinderea în care investiția este planificată („întreprinderea țintă“) sau (B) investiția nouăIndicați dacă investiția este una nouă (adică de tip greenfield) sau nu: [ ] Nu[ ] DaDacă răspunsul este „da“, completați informațiile din Secțiunea B. Dacă răspunsul este „nu“, completați Secțiunea A.(* = dacă sunt disponibile)Instrucțiuni:Completați tabelul de mai jos cu informații despre beneficiarul/beneficiarii investiției efectuate în România și, dacă este cazul, întreprinderea/întreprinderile care dețin controlul ultim. Dacă este necesar, puteți adăuga alte coloane tabelului pentru a include detalii pentru fiecare întreprindere.În cazul în care beneficiarul face parte dintr-un grup mai mare de întreprinderi care nu are sediul în România, furnizați informațiile pentru celelalte întreprinderi ale aceluiași grup situate în alte state membre ale UE, dacă sunt disponibile, în coloana din partea dreaptă.Dacă structura de proprietate a țintei este complexă, furnizați detalii despre beneficiarul final, întreprinderea/întreprinderile care deține/dețin control ultim și orice entități intermediare, în măsura în care este disponibil.Furnizați o organigramă pentru a explica relația orizontală și verticală dintre întreprinderile menționate și structura generală a grupului de întreprinderi înainte și după realizarea investiției. + 
Secţiunea A

Întreprinderea/Întreprinderile care fac obiectul procedurii de examinare Alte entități legale din cadrul aceluiași grup situate în statele membre ale UE*
Rolul întreprinderii în cadrul tranzacției
Această întreprindere desfășoară activitate în România?
Denumirea întreprinderii
Adresa/Domiciliul/Sediul întreprinderii
Numărul de înregistrare fiscală
Codul TVA
Precizați obiectul de activitate al întreprinderiiPrezentați o scurtă descriere a activității realizate și includeți codurile CAEN relevante Descrierea activității 1Cod CAEN* Descrierea activității 1Cod CAEN*
Descrierea activității 2Cod CAEN* Descrierea activității 2Cod CAEN
Prezentați tipurile de operațiuni ale întreprinderii, categoriile de produse și servicii înainte de realizarea tranzacției
Prezentați tipurile de operațiuni ale întreprinderii, categoriile de produse și servicii după ce tranzacția va fi finalizată.*
Există pe piață produse echivalente sau substituibile?*
Indicați care sunt principalii competitori la nivel național, european, internațional.*
Întreprinderea deține brevete de invenție sau drepturi de proprietate intelectuală de orice natură, relevante pentru o examinare privind siguranța sau ordinea publică (domenii naționale și UE strategice)?* Dacă da, vă rugăm să le menționați.
Menționați statele membre ale UE în care întreprinderea/grupul își desfășoară activitatea (indicați și denumirea întreprinderilor)
Cifra de afaceri anuală^3* (în €, a anului fiscal precedent)
Numărul total de angajați*
Întreprinderea face obiectul unor măsuri financiare restrictive (sancțiuni) în statele membre ale UE?
Întreprinderea face obiectul unor măsuri diplomatice, economico-financiare restrictive (sancțiuni) în alte state non-UE sau prin raportare la anumite organizații internaționale?*
Întreprinderea este finanțată din proiecte sau programe de interes ale Uniunii sau participă direct sau indirect la implementarea unor astfel de proiecte sau programe? [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să indicați proiectele și programele relevante [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să indicați proiectele și programele relevante
Întreprinderea-țintă are relații de afaceri/legături cu proiecte sau programe de interes ale Uniunii? (de exemplu, furnizează bunuri, tehnologie etc. pentru proiecte sau programe) [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să indicați proiectele și programele și relația dintre întreprindere și acestea: [ ] Nu[ ] Da, vă rugăm să indicați proiectele și programele și relația dintre întreprindere și acestea:
Listarea la bursă* Cod de tranzacționare, simbol bursier
1. Țara 1
2. Țara 2
Website-ul întreprinderii-țintă*

Structura proprietății întreprinderii-țintă – informații despre beneficiarul final și participarea la capital înainte de notificarea tranzacției

^3 Indicați dacă anul fiscal nu corespunde cu anul calendaristic.Secțiunea B: Investiție nouă

Denumire  
Adresa întreprinderii  
Țara în care întreprinderea are sediul central  
Numărul de înregistrare fiscală*  
Codul TVA*  
Data înregistrării întreprinderii*  
Industria/Activitatea economică pe care o desfășoarăPrezentați o scurtă descriere a activității realizate și includeți codurile CAEN relevante Coduri CAEN*
Descrierea activității 1  
Descrierea activității 2  
Descrierea activității x  

Prezentați tipurile de operațiuni ale întreprinderii, categoriile de produse și servicii după ce tranzacția va fi finalizată
Indicați care sunt principalii competitori la nivel național, european, internațional
Numărul total estimat al angajaților*
Website-ul întreprinderii*
Structura proprietății întreprinderii-țintă – informații despre beneficiarul final și despre participarea la capital după realizarea tranzacției

3.

Investitor(* = dacă informațiile sunt disponibile)

Rolul întreprinderii în cadrul tranzacției  
Denumirea întreprinderii  
Adresa/Domiciliu/Sediul întreprinderii  
Țara după legile căreia investitorul este constituit sau organizatDacă investitorul este o persoană fizică, indicați cetățenia/cetățeniile.  
Numărul de înregistrare fiscală  
Data înregistrării  
Precizați obiectul de activitate al întreprinderiiPrezentați o scurtă descriere a activității realizate și să includeți codurile CAEN relevante Cod CAEN*
Descrierea activității 1  
Descrierea activității 2  
Descrierea activității X  
Prezentați tipurile de operațiuni ale întreprinderii, categoriile de produse și servicii. Precizați dacă realizarea investiției va avea ca rezultat o modificare semnificativă a obiectului de activitate al investitorului.  
Indicați care sunt principalii competitori la nivel național, european, internațional*  
Menționați statele membre ale UE în care întreprinderea/grupul își desfășoară activitatea (de ex., prin sucursale sau filiale) și indicați denumirea acestora 1. Statul membru/Denumirea întreprinderii2. Statul membru/Denumirea întreprinderii3. Statul membru/Denumirea întreprinderii
Menționați statele non-UE în care întreprinderea/grupul își desfășoară activitatea (de ex., prin sucursale sau filiale), indicați denumirea acestora și precizați dacă beneficiază de subvenții sau au contracte cu statele respective 4. Statul non-UE/Denumirea întreprinderii5. Statul non-UE/Denumirea întreprinderii6. Statul non-UE/Denumirea întreprinderii
Cifra de afaceri anuală* (în €, a anului fiscal precedent)  
Numărul total de angajați*  
Întreprinderea face obiectul unor măsuri financiare restrictive (sancțiuni) în statele membre ale UE?  
Întreprinderea face obiectul unor măsuri diplomatice, economico-financiare restrictive (sancțiuni) în alte state sau prin raportare la anumite organizații internaționale?*  
Listarea la bursă* Cod de tranzacționare, simbol bursier
1. Țara 1 xxx
2. Țara x Xxx
Website-ul întreprinderii*  
Structura proprietății întreprinderii-țintă – informații despre beneficiarul final și participarea la capital înainte de notificarea tranzacției  

4.Investiția a fost sau este supusă examinării, autorizării, monitorizării sau altui control în conformitate cu normele UE sau naționale?Investiția este sau va fi supusă controlului potrivit Regulamentului privind concentrările economice?[ ] Da[ ] Da, dar încă nu a fost supusă controlului. Data planificată:[ ] NuInvestiția face obiectul unei alte examinări, autorizări sau monitorizări în statul membru care efectuează examinarea, întrun alt stat membru sau într-o țară terță?[ ] Nu[ ] Da, precizați ce tip de examinare, autorizare sau monitorizare și statul în care se realizează aceasta:5.Orice altă informație pe care o considerați necesară în vederea derulării examinăriiRequest for information from the investor

Name of the investor(s)
Name of the target undertaking (the entrepreneur to whom or the undertaking to which the capital is made available in order to carry on an economic activity in Romania):

Please choose between:[ ] Foreign investor (non-EU)[ ] EU investorPlease complete the following information (*=where available)1.Information about the investment

Description of the investment (please explain how the change in ownership or control of the target company is executed, e.g. by merger, acquisition of control, creation of a joint entity, fields of activity of the parties involved, impact on relevant markets – including affected markets – and how the new assets will fit into the company structure of the investor)
Approximate value of the investment^1 (in €)
Planned date for completing the transaction (either as a specific date/period or in function of the completion of ongoing authorisation processes)
Funding of the investment and its source^2 (Please explain the origin of the funds and the degree to which they come from external sources)
What is the investor’s business strategy behind this acquisition?
Does the investor appear financially able to ensure the continuity and proper operation of the target undertaking after the acquisition?*
Does the investment enable or result in the investor’s effective participation in the management of the undertaking subject to screening? [ ] No[ ] Yes, please explain how:
Participation of the direct investor and its global ultimate owner in the capital of the undertaking subject to screening before the transaction (if applicable) and as a result of the transaction (please specify the votes conferred by the shares purchased as a percentage of the total number of votes, specify whether there are rights or contracts that confer a decisive influence on the structure of the undertaking, the vote or the decisions of the management bodies of a specific undertaking on the voting rights, specify whether there are any specific voting rights arrangements, regime concerning effective participation in the management, etc.) Before:As a result of the transaction:
If the ownership is less than 100%, please explain how the ownership shares translate to the investor’s control or participation in the effective management. Please describe the modalities of “joint“ exercise of control or participation in the effective management.
Is the investment – in the investor’s assessment – likely to affect projects or programmes of Union interest? [ ] No[ ] Yes, please explain which project or programme and how it may be affected:

^1 If the investment subject to this notification is part of a broader transaction, please disclose the total value and the investment provided to the undertaking(s) the territory of Romania.^2 If the investment subject to this notification is part of a broader transaction, please specify the funding of the investment into the companies established in the territory of Romania, as well as sources of funding for the transaction as a whole.Has the transaction been announced to the public? If available, please provide a link or attach the text of the announcement.[ ] YesLink(s) to the source: [ ] No

2.Information concerning (A) the undertaking in which the investment is planned or has been completed (“target undertaking“) or (B) a greenfield investmentPlease indicate, whether the investment concerns a greenfield investment: [ ] No[ ] YesIf the answer is “yes“, please provide the information in Table B. If the answer is “no“, please provide the information in Table A (*=where available)Guidelines: Please complete the table below with information about the beneficiaries(s) of the investment established in Romania and, if applicable, the ultimate controlling entity (most relevant entity within the ownership structure). If required, you may add duplicates of the table to capture details for each level of ownership for which information is available. In case the beneficiary is part of a larger corporate group not headquartered in Romania, please provide the information for the other legal entities of the same corporate group situated in other EU Member States, if available, in the column on the right side.If the ownership structure of the target is complex, please provide details on the direct beneficiary, its ultimate owner and any significant intermediate entities to the extent available. If available, please provide an organigram to explain the horizontal and vertical relationship between the companies referred and the overall structure of the company group before and after the transaction. + 
Table A

Company(-ies) subject to the screening procedure Other legal entities of the same corporate group situated in other EU Member States (if applicable)*
Role of the company in the transaction
Does this company carry on an economic activity in the Member State where the investment is undergoing screening?
Name of the company
Address/domicile/registered office of the company
Company’s national registration number
Intra-community VAT number
Branch of industry/economic activities carried outPlease provide a brief description of the activities being carried out and include the relevant NACE sub-category to the greatest possible granularity (4-digits). Description of Activity 1NACE code* Description of Activity 1NACE code*
Description of Activity 2NACE code* Description of Activity 2NACE code*
Please explain the products, services and business operations of the company before the transaction
Please explain the products, services and business operations of the company after the transaction is completed.*
Are equivalent or substitute products available on the market?*
Please provide information about the main competitors (national, European, global)*
Does the company own any patents or other intellectual property rights relevant for a security or public order analysis (national and EU strategic domains)?* Please list them if available.
EU Member States in which the company conducts substantive business operations (e.g. through subsidiaries, branches and please provide the name(s) of those undertaking(s)
Annual turnover^3* (in €, over last fiscal year)
Total number of employees*
Is the company subject to EU financial restrictive measures (sanctions)?
Is the company subject to restrictive diplomatic, economic, financial measures by third countries or international organisations?*
Has the company received funding from projects or programmes of Union interest or participates directly or indirectly in the implementation of such projects or programmes? [ ] No[ ] Yes, please specify amount and relevant EU project or programme: [ ] No[ ] Yes, please specify amount and relevant EU project or programme:
Does the target undertaking maintain business relations with a project or programme of Union interest? (e.g. does the undertaking supply goods, technology etc. to the project or programme?) [ ] No[ ] Yes, please specify the project, the relevant EU programme and the type of business relation: [ ] No[ ] Yes, please specify the project, the relevant EU programme and the type of business relation:
Listings on stock exchanges* Trading code, Ticker or stock symbol
3. Country 1
4. Country 2
Website of the target company/-ies*

Ownership structure of the target undertaking – information on the ultimate owner and participation in the capital before the notified transaction

^3 Please indicate if fiscal year does not correspond to calendar year. + 
Table B: Greenfield investment

Name  
Location/Address of the new undertaking  
Country where the new undertaking is headquartered  
Company’s national registration number*  
Intra-community VAT number*  
Date of incorporation*  
Branch of industry/economic activities carried out Please provide a brief description of the activities being carried out and include the relevant NACE subcategory to the greatest possible granularity (4-digits). NACE codes*
Description of Activity 1  
Description of Activity 2  
Description of Activity X  
Please explain the products, services and business operations of the undertaking after the transaction is completed.  
Please provide information about the main competitors (national, European, global)*  
Estimated total number of employees*  
Website of the company*  
Ownership structure of the new undertaking – information on the ultimate owner and participation in the capital after the notified transaction  

3.Investor(*=where available)

Role of the company in the transaction  
Name  
Address/domicile/registered office  
Country under whose laws the company is duly constituted or otherwise organisedIf the entity is a natural person, please indicate the nationality/ies of this natural person.  
Company’s national registration number  
Date of incorporation  
Branch of industry/economic activities carried outPlease provide a brief description of the activities being carried out and include the relevant NACE sub-category to the greatest possible granularity (4-digits). NACE code*
Description of Activity 1  
Description of Activity 2  
Description of Activity X  
Please explain the products, services and business operations of the company. If available, please explain if the investment is likely to result in a significant change in the profile or main activities of the investor.  
Please provide information about the main competitors (national, European, global)  
Member States in which the company/group conducts substantive business operations (e.g. through subsidiaries or branches) and the name(s) of those undertaking(s) 1. Member State/Name of undertaking2. Member State/Name of undertaking3. Member State/Name of undertaking
Third countries in which the company/group conducts substantive business operations (e.g. through subsidiaries or branches), provide the name(s) of those undertaking(s) and specify if they benefit from subsidies or if they concluded contracts with the respective countries 4. Third country/Name of undertaking5. Third country/Name of undertaking6. Third country/Name of undertaking
Annual turnover (in €, over last fiscal year)^4*  
Total number of employees*  
Is the company subject to EU financial restrictive measures (sanctions)?  
Is the company subject to restrictive diplomatic, economic, financial measures by third countries or international organisations?*  
Listings on stock exchanges* Trading code, Ticker or Stock symbol
1. Country 1 xxx
2. Country x Xxx
Website of the company*  

^4 Please indicate if fiscal year does nor correspond to calendar year.

Ownership structure of the investor, including information on its ultimate owner(s) and participation in the capital

4.Is/was the investment undergoing screening subject to assessment, authorisation, monitoring or other scrutiny pursuant to EU or national rules?Is (or will) the transaction (be) subject to merger review under the EC Merger Regulation?[ ] Yes – case number:[ ] Yes, but the case has not been filed for Merger Review yet. Planned date or timeframe of filing:[ ] NoIs the investment subject to another assessment, authorisation or monitoring in the Member State undertaking the screening, in another Member State or in a third country (e.g. domestic competition control, prudential supervision, sectoral authorisation or certification)?[ ] No[ ] Yes, please specify type of scrutiny and country undertaking the scrutiny:5.Any additional information that you wish to disclose for the assessment + 
Anexa nr. 2la regulamentCOMISIA PENTRU EXAMINAREAINVESTIȚIILOR STRĂINE DIRECTE
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), …………………., desemnat(ă) din partea …………………… în cadrul Comisiei pentru examinarea investițiilor străine directe – CEISD, având calitatea de membru titular/supleant, în legătură cu investiția ce face obiectul procedurii de examinare nr. …… din data de ……, cunoscând prevederile Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare, și pe cele ale art. 326 din Codul penal, declar pe propria răspundere următoarele:[ ] nu sunt soț, rudă sau afin până la gradul trei inclusiv cu niciuna dintre părțile implicate;[ ] nu dețin părți sociale/acțiuni la capitalul social subscris al niciuneia dintre părțile implicate;[ ] nu am un interes personal de natură patrimonială care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor privind examinarea investiției ce face obiectul procedurii de examinare ori angajamente cu persoane care au un interes de natură să îmi afecteze imparțialitatea în procesul de examinare;sau[ ] sunt soț, rudă sau afin până la gradul trei inclusiv cu una dintre părțile implicate;[ ] dețin părți sociale/acțiuni la capitalul social subscris al uneia dintre părțile implicate;[ ] am un interes personal de natură patrimonială care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor privind examinarea investiției ce face obiectul procedurii de examinare ori angajamente cu persoane care au un interes de natură să îmi afecteze imparțialitatea în procesul de examinare;[ ] mă aflu în următoarea situație față de investiția ce face obiectul procedurii de examinare mai sus menționate:……………………………………………….……………………………………………….……………………………………………….……………………………………………….Subsemnatul(a) declar că voi informa de îndată Secretariatul CEISD în ipoteza în care vor interveni modificări ale prezentei declarații față de data completării acesteia, pe întreaga durată a derulării procedurii de examinare. De asemenea, declar că informațiile furnizate sunt corecte și complete, declarația fiind conformă cu realitatea, după toate cunoștințele mele. Data ………………….Numele și prenumele ………………..Semnătura …………………..
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x