REGULAMENT din 28 octombrie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 01/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 675 din 4 noiembrie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 8 01/02/2018
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 28/10/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 150 din 28 octombrie 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 675 din 4 noiembrie 2013.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Centrul național SIS, denumit în continuare C.N.SIS, organizat la nivel de direcție, fără personalitate juridică, este responsabil cu implementarea, funcționarea, întreținerea și securitatea componentei naționale a Sistemului de Informații Schengen, denumit în continuare N.SIS, cu asigurarea conectării N.SIS la SIS central și managementul copiei naționale a bazei de date centrale a SIS, precum și cu asigurarea accesului autorităților române la N.SIS.(2)C.N.SIS este unitatea subordonată Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., care își desfășoară activitatea sub coordonarea secretarului de stat desemnat, potrivit legii.(la 13-02-2018,
Articolul 1 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 2Termenii și expresiile folosite în prezentul regulament au semnificația prevăzută la art. 2 din Legea nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen și la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 966/2010 privind drepturile de acces al autorităților publice române la Sistemul Informatic Național de Semnalări. + 
Articolul 3(1)C.N.SIS este organizat și funcționează în baza prevederilor Legii nr. 141/2010, republicată, și ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, și ale prezentului regulament.(2)Activitatea C.N.SIS se desfășoară în conformitate cu prevederile legilor, ordonanțelor și hotărârilor Guvernului României, ale ordinelor și instrucțiunilor ministrului afacerilor interne.(la 13-02-2018,
Articolul 3 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Capitolul IIOrganizarea C.N.SIS + 
Secţiunea 1Structura organizatorică a C.N.SIS + 
Articolul 4C.N.SIS are următoarea structură organizatorică:a)Conducerea;b)Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire și cooperare;c)Serviciul monitorizare, administrare, securitate și help-desk;d)Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor și secretariatul Comitetului tehnic;e)Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru;f)Structura de securitate/CSTIC;g)Documente clasificate, secretariat și administrativ – la nivel compartiment.(la 13-02-2018,
Articolul 4 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 5Organigrama C.N.SIS este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Secţiunea a 2-aSistemul de relații al C.N.SIS + 
Articolul 6În îndeplinirea atribuțiilor, C.N.SIS cooperează cu celelalte unități din aparatul central al ministerului, cu instituțiile și structurile aflate în subordinea ministerului și cu unitățile din subordinea acestora și colaborează, pe probleme de interes comun, potrivit actelor normative în vigoare, cu instituții și organisme ale autorităților publice și societății civile. + 
Articolul 7Diagrama de relații a C.N.SIS este prevăzută în anexa nr. 2.
(la 13-02-2018,
Sectiunea a 3-a din Capitolul II a fost abrogată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 8Abrogat
(la 13-02-2018,
Articolul 8 din Sectiunea a 3-a , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 4-a Relații între componentele structurale(la 13-02-2018,
Capitolul II a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 8^1(1)În exercitarea atribuțiilor ce le revin, structurile C.N.SIS cooperează între ele, potrivit competențelor.(2)Relațiile în cadrul structurilor C.N.SIS sunt ierarhice.(3)Între structurile C.N.SIS, relațiile sunt funcționale, în sensul colaborării în acțiuni comune și respectării atribuțiilor specifice, proprii fiecăreia dintre ele.(4)Întregul personal al C.N.SIS este subordonat directorului, respectiv directorului adjunct care îi coordonează activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor structurilor din care fac parte.(la 13-02-2018,
Sectiunea a 4-a din Capitolul II a fost completata de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Capitolul IIIAtribuțiile C.N.SIS + 
Articolul 9Pentru îndeplinirea atribuțiilor funcționale și realizarea obiectivelor stabilite, C.N.SIS are următoarele atribuții principale:a)asigură implementarea N.SIS, compusă din SINS și copia națională a bazei centrale SIS;b)asigură funcționarea, administrarea, monitorizarea și securitatea N.SIS;c)asigură conectarea N.SIS la SIS central și schimbul de date cu acesta;d)asigură mentenanța N.SIS și asistența tehnică pentru utilizatorii finali;e)asigură monitorizarea implementării proiectelor adiacente N.SIS, respectiv a sistemelor informatice ale structurilor care vor furniza și/sau consulta baza de date N.SIS, în vederea compatibilizării acestora cu N.SIS;f)asigură efectuarea testelor cu SIS central și cu celelalte state membre;g)asigură verificare și refacerea consistenței semnalărilor românești de la SIS II cu semnalările existente la nivel național;h)asigură accesul autorităților naționale competente la N.SIS;i)asigură pregătirea personalului propriu în scopul asigurării bunei funcționări a N.SIS;j)asigură expertiza tehnică necesară misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;k)asigură reprezentarea României/M.A.I. la activitățile grupurilor tehnice ale UE, Agenției europene pentru gestionarea operațională a sistemelor informatice la scară largă în spațiul de libertate, securitate și justiție, denumită în continuare eu-LISA, și la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE;l)asigură implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile din domeniul SIS, care vizează exclusiv C.N.SIS;m)formulează propuneri de acte normative necesare asigurării funcționării N.SIS, pentru asigurarea compatibilității cu actele legislative sau cu alte acte obligatorii ale Uniunii Europene, precum și puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidență în domeniul de activitate al C.N.SIS;n)coordonează derularea activităților aferente implementării, exploatării și dezvoltării ulterioare a N.SIS în conformitate cu cerințele tehnice ale SIS central; o)elaborează Planul de securitate în legătură cu gestionarea și utilizarea N.SIS, în conformitate cu prevederile art. 58 alin. (1) din Legea nr. 141/2010, republicată;p)elaborează norme de securitate interne privind gestionarea și utilizarea sistemelor informatice ale C.N.SIS, precum și a sistemului de comunicații corespunzător N.SIS, monitorizează aplicarea acestora și le adaptează în funcție de cerințele sistemelor;q)asigură implementarea și operaționalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;r)asigură informarea autorităților naționale competente și a structurilor M.A.I. cu competențe în domeniu, cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale U.E. și eu-LISA în domeniul SIS;s)execută activități de control, sprijin și îndrumare în unitățile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificațiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;t)asigură managementul proiectelor care vizează sistemele aflate în administrarea C.N.SIS și participă la elaborarea documentației de atribuire aferentă acestora și în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru;u)asigură Secretariatul Comitetului tehnic, conform art. 4 alin. (6) din Legea nr. 141/2010, republicată;v)analizează activitatea de modernizare a sistemelor informatice și de comunicații participante la SINS, în vederea asigurării compatibilității între acestea și SINS;w)analizează problemele tehnice semnalate de autoritățile naționale competente, apărute în implementarea și funcționarea SINS, și propune modalități de soluționare;x)asigură, împreună cu structurile implicate, condițiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS și sistemele informatice naționale cu care se interconectează;y)participă la recepția bunurilor materiale/serviciilor/lucrărilor achiziționate pentru C.N.SIS;z)întocmește și transmite către DGCTI necesarul privind dotarea, investițiile în infrastructura IT și aprovizionarea tehnico-materială cu echipamente specifice.(la 13-02-2018,
Articolul 9 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Capitolul IVConducerea C.N.SIS + 
Articolul 10Conducerea C.N.SIS este asigurată de un director, ajutat de un director adjunct.(la 13-02-2018,
Articolul 10 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 11(1)Directorul conduce întreaga activitate a C.N.SIS și o reprezintă în relațiile cu conducerea celorlalte structuri ale ministerului, precum și cu alte persoane fizice sau juridice din țară sau din străinătate, potrivit competențelor legale.(2)În exercitarea atribuțiilor sale, directorul emite dispoziții cu caracter individual sau normativ în toate domeniile de competență ale C.N.SIS, obligatorii pentru personalul din subordine.(la 13-02-2018,
Alineatul (2) din Articolul 11 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(3)În condițiile legii, directorul poate delega atribuții din competența sa directorului adjunct sau altor persoane cu funcții de conducere din subordine.
 + 
Articolul 12(1)Directorul răspunde în fața conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfășoară C.N.SIS, potrivit prevederilor fișei postului.(2)Directorul răspunde de îndeplinirea obligațiilor referitoare la gestionarea informațiilor clasificate, conform prevederilor art. 86 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, cu modificările și completările ulterioare.(3)Conform prevederilor art. 4 alin. (3) din Legea nr. 141/2010, republicată, directorul C.N.SIS exercită prerogativele de președinte al Comitetului tehnic.(la 13-02-2018,
Articolul 12 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 13(1)Directorul adjunct se subordonează nemijlocit directorului și răspunde de activitatea structurilor ce îi sunt repartizate spre coordonare și îndrumare, potrivit fișei postului.(2)În lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către directorul adjunct sau înlocuitorul legal desemnat.(3)Directorul adjunct este șeful structurii de securitate a C.N.SIS, calitate în care răspunde de îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de art. 31 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările și completările ulterioare.(la 13-02-2018,
Articolul 13 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 14(1)Conducerea structurilor C.N.SIS se exercită de șefii acestora, iar în lipsa lor, de către un ofițer desemnat.(2)Șefii structurilor C.N.SIS răspund de întreaga activitate pe care o desfășoară, în fața conducerii acesteia, potrivit competențelor stabilite.(3)Șefii structurilor C.N.SIS conduc activitatea pe liniile lor de competență și reprezintă instituția în relațiile cu celelalte structuri ale ministerului și autorități din afara ministerului, conform delegării și dispozițiilor primite. + 
Articolul 15Abrogat
(la 13-02-2018,
Articolul 15 din Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 16Șefii serviciilor și biroului din cadrul C.N.SIS se subordonează nemijlocit directorului și răspund în fața acestuia de planificarea, organizarea, desfășurarea și controlul întregii activități pe care o desfășoară personalul din subordine. + 
Articolul 17Personalul compartimentelor din structura C.N.SIS este subordonat direct directorului, respectiv directorului adjunct care îi coordonează activitatea și, în mod nemijlocit, șefilor structurilor din care fac parte.(la 13-02-2018,
Alineatul (1) din Articolul 17 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(la 13-02-2018,
Alineatul (2) din Articolul 17 , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Capitolul VAtribuțiile structurilor componente ale C.N.SIS + 
Secţiunea 1Atribuțiile Serviciului analiză, dezvoltare, testare, instruire și cooperare + 
Articolul 18(1)Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire și cooperare este structura specializată a C.N.SIS care are ca obiectiv general proiectarea, dezvoltarea, implementarea și operaționalizarea N.SIS și conectarea la sistemul central SIS (C.SIS).(2)Serviciul analiză, dezvoltare, testare, instruire și cooperare are următoarele atribuții:a)desfășoară activități de analiză și dezvoltare pentru soluțiile software N.SIS dezvoltate;b)participă la asigurarea funcționării N.SIS, conform competențelor tehnice ale serviciului;c)asigură mentenanța software-ului dezvoltat N.SIS și administrarea nomenclatoarelor aferente acestuia; d)desfășoară activitățile necesare sincronizării și consistenței dintre datele stocate în bazele de date gestionate de autoritățile naționale cu competență în SIS, datele stocate în baza de date N.SIS și cu datele stocate la nivelul SIS central;e)asigură compatibilitatea software-ului dezvoltat aferent N.SIS cu SIS central, în raport cu specificațiile tehnice ale sistemului central;f)asigură actualizarea rolurilor utilizatorilor finali N.SIS în concordanță cu legislația națională;g)participă la dezvoltarea ulterioară a N.SIS, pentru păstrarea compatibilității cu SIS central sau pentru adaptarea sistemului, conform cu modificările ulterioare legislative, administrative, procedurale, conform competențelor tehnice ale serviciului;h)asigură conectarea N.SIS cu SIS central din punctul de vedere al fluxurilor de date;i)coordonează activitatea de compatibilizare a sistemelor informatice de la nivelul autorităților naționale cu competențe în domeniul SIS cu N.SIS, respectiv cu SIS central, în condițiile impuse de legislația și specificațiile tehnice de la nivelul Uniunii Europene;j)asigură condițiile tehnice necesare îndeplinirii standardelor în domeniul SIS/SIRENE, conform legislației de la nivelul UE în domeniul SIS;k)analizează, elaborează și evaluează specificațiile tehnice ale software-ului dezvoltat, necesare versiunilor ulterioare ale N.SIS;l)evaluează necesarul de resurse informatice (layer 7 – Model OSI) pentru realizarea managementului N.SIS la standardele impuse de legislația națională și cea de la nivelul UE în domeniul SIS și prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecință;m)elaborează scenarii, ipoteze și cazuri de testare a aplicațiilor dezvoltate aferente N.SIS și stabilește modalitatea de executare a testelor, urmărind, prelucrând și analizând rezultatele testării;n)instalează, configurează și testează software-ul dezvoltat pe mediile N.SIS;o)asigură implementarea și utilizarea instrumentelor de testare aferente aplicațiilor N.SIS;p)asigură cooperarea cu reprezentanții statelor membre Schengen, cu autoritatea de management a SIS central, cu reprezentanții președinției UE, membri ai grupurilor de lucru tehnice, cu atribuții în domeniul SIS, precum și cu autoritățile naționale cu atribuții în SIS reprezentate prin membri în cadrul Comitetului tehnic al SINS și informează autoritățile naționale competente cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale UE în domeniul SIS;q)asigură participarea la grupurile tehnice ale UE/eu-LISA, precum și la misiunile de evaluare Schengen în domeniul SIS/SIRENE;r)participă, din punct de vedere tehnic, pe aria de competență, la desfășurarea misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;s)participă la elaborarea și evaluarea propunerilor de inițiere și/sau modificare a legislației aferente problematicii SIS;t)pune la dispoziție specificațiile tehnice necesare compatibilizării informaționale în procesul de modernizare a sistemelor informatice ale autorităților naționale cu competențe în domeniul SIS, în condițiile respectării cerințelor de ordin tehnic stabilite de legislația de la nivelul UE în domeniul SIS;u)analizează, sintetizează, corelează și evaluează propunerile privind realizarea și actualizarea sistemelor informatice conectate la N.SIS, formulate de autoritățile naționale cu atribuții în domeniul SIS, respectând cerințele de ordin tehnic și legislativ stabilite de legislația de la nivelul UE în domeniul SIS;v)asigură, împreună cu structurile implicate, condițiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS și sistemele informatice naționale cu care se interconectează; w)analizează problemele tehnice semnalate de autoritățile naționale competente, apărute în implementarea și funcționarea N.SIS, și propune modalități de soluționare conform competențelor funcționale;x)asigură permanent, 24 ore/7 zile, suport tehnic instituțiilor care participă, prin furnizarea/consultarea de date la N.SIS;y)asigură, din punct de vedere tehnic, managementul proiectelor a căror realizare este de competența serviciului;z)asigură elaborarea și implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanțare națională sau europeană, dedicate mentenanței și dezvoltării ulterioare a soluțiilor software dezvoltate ale N.SIS în funcție de cerințele SIS central și/sau cele de la nivel național;aa)asigură împreună cu reprezentanții contractanților, din punct de vedere tehnic, derularea contractelor privind realizarea și dezvoltarea ulterioară a aplicațiilor software ale N.SIS;bb)participă, pe domeniul de competență, la elaborarea documentațiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziție și în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;cc)execută activități de control, sprijin și îndrumare în unitățile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificațiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;dd)asigură implementarea și operaționalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS pe linia de competență;ee)desfășoară activități privind elaborarea documentației specifice de specializare/instruire în vederea utilizării N.SIS, de formare profesională continuă, prevăzute de legislația în vigoare, precum și în „Concepția integrată de pregătire a personalului instituțiilor/structurilor implicate în procesul de aderare a României la Spațiul Schengen“; ff)îndeplinește atribuțiile specifice privitoare la securitatea și sănătatea în muncă la nivelul C.N.SIS;gg)asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.(la 13-02-2018,
Alineatul (2) din Articolul 18 , Sectiunea 1 , Capitolul V a fost modificat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 2-aAtribuțiile Serviciului monitorizare, administrare, securitate și help-desk + 
Articolul 19(1)Serviciul monitorizare, administrare, securitate și help-desk este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuție principală asigurarea funcționării continue, 24 ore/7 zile, a N.SIS.(2)Serviciul monitorizare, administrare, securitate și help-desk are următoarele atribuții:a)asigură funcționarea N.SIS și menținerea continuă a conectării acestuia la SIS central;b)asigură administrarea și monitorizarea soluției N.SIS, precum și implementarea cerințelor de securitate aferente acesteia;c)asigură configurarea, securizarea, administrarea și monitorizarea rețelei locale de comunicații (LAN); d)definește și stabilește procedurile de mentenanță la nivelul bazelor de date aferente N.SIS;e)realizează copiile de siguranță ale bazelor de date aferente N.SIS, ale sistemelor din infrastructura N.SIS (inclusiv LPAR-uri) și ale configurației echipamentelor de comunicații din LAN-ul C.N.SIS (switch-uri) și asigură păstrarea acestora conform prevederilor legale incidente;f)asigură restaurarea sistemelor din infrastructura N.SIS în caz de incident tehnic, pe aria de competență;g)elaborează manualul de proceduri operaționale, de administrare și utilizare a N.SIS și asigură actualizarea acestuia în funcție de modificările intervenite la nivelul N.SIS; h)asigură administrarea conturilor de utilizatori finali ai N.SIS aparținând autorităților naționale competente, conform cu solicitările autorităților naționale competente și cu respectarea legislației naționale;i)asigură accesul autorităților naționale competente la N.SIS, prin autentificarea și autorizarea utilizatorilor desemnați ai acestora;j)asigură întreținerea și funcționarea nodului de comunicații de date al Rețelei de comunicații integrate voce-date (RCVD) din cadrul C.N.SIS sub îndrumarea specialiștilor DGCTI;k)asigură întreținerea și funcționarea echipamentelor de telefonie și videoconferință din cadrul Rețelei naționale de voce (RNV) și Sistemului național de videoconferință (SNV), instalate în nodul de comunicații din cadrul C.N.SIS;l)asigură menținerea conectivității N.SIS la SIS central, prin punctul de acces la rețeaua de comunicații aferentă SIS central (TAP);m)asigură conectivitatea liniilor de back-up pentru TAP;n)asigură întreținerea echipamentelor din infrastructura N.SIS și rețeaua locală a C.N.SIS;o)instalează, configurează și testează mediile N.SIS pentru asigurarea funcționării aplicațiilor dezvoltate N.SIS;p)elaborează politici de securitate și implementează măsurile de securitate privind gestionarea și utilizarea rețelei locale a C.N.SIS, monitorizează aplicarea acestora și le adaptează în funcție de necesități;q)elaborează și actualizează Planul de securitate al N.SIS, politici de securitate privind gestionarea și utilizarea N.SIS, monitorizează aplicarea acestora și le adaptează în funcție de cerințele SIS central;r)verifică modalitatea de implementare și respectare a măsurilor de securitate incluse în Planul de securitate al N.SIS;s)asigură suport tehnic tip help-desk, 24 ore/7 zile, personalului tehnic al autorităților naționale cu competențe în domeniul SIS, în vederea soluționării incidentelor privind lipsa conectivității sistemelor informatice ale autorităților naționale competente la infrastructura N.SIS;t)asigură legătura permanentă cu echipa de specialiști ai SIS central pentru buna funcționare a N.SIS prin personalul care își desfășoară activitatea în cadrul Dispeceratului tehnic C.N.SIS;u)participă la dezvoltarea ulterioară a N.SIS, pentru păstrarea compatibilității cu SIS central sau pentru adaptarea sistemului, conform cu modificările ulterioare legislative, administrative și procedurale, conform competențelor tehnice ale serviciului;v)elaborează specificațiile tehnice privind infrastructura hardware și software middleware necesară dezvoltării și adaptării N.SIS în conformitate cu cerințele sistemului central;w)elaborează scenarii, ipoteze și cazuri de testare pentru infrastructura sistemelor informatice implementate (până la nivel aplicație dezvoltată), precum și pentru sistemele de comunicații administrate urmărind, prelucrând și analizând rezultatele testării;x)execută testele de conectivitate la SIS central și la sistemele naționale cu care N.SIS asigură schimbul de date;y)asigură colaborarea cu membrii grupurilor de lucru tehnice, cu atribuții în domeniul SIS, precum și cu autoritățile naționale cu atribuții în SIS reprezentate prin membri în cadrul Comitetului tehnic al SINS;z)asigură din punct de vedere tehnic managementul proiectelor a căror realizare este de competența serviciului;aa)asigură elaborarea și implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanțare națională sau europeană, dedicate mentenanței și dezvoltării ulterioare a soluțiilor hardware și software middleware din cadrul N.SIS, în funcție de cerințele SIS central și/sau cele de la nivel național, din aria sa de competență;bb)asigură, din punct de vedere tehnic, împreună cu reprezentanții contractanților, derularea contractelor privind realizarea și dezvoltarea ulterioară a infrastructurii N.SIS, din aria sa de competență;cc)execută activități de control, sprijin și îndrumare în unitățile M.A.I. în scopul asigurării aplicării specificațiilor tehnice ale SIS central, în cadrul sistemelor informatice care se conectează la N.SIS;dd)asigură participarea la cursurile și seminarele cu privire la formarea experților privind utilizarea tehnică a SIS II;ee)evaluează necesarul de resurse informatice (layer 1 – layer 6, Model OSI) pentru realizarea managementului N.SIS la standardele impuse de legislația națională și cea de la nivelul UE în domeniul SIS și prezintă conducerii C.N.SIS propuneri în consecință;ff)participă din punct de vedere tehnic, pe aria de competență, la desfășurarea misiunilor de evaluare a României în domeniul SIS;gg)asigură implementarea și operaționalizarea site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS pe linia de competență;hh)asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;ii)asigură administrarea bazelor de date aferente sistemului N.SIS;jj)analizează, elaborează și evaluează documentațiile tehnice aferente infrastructurii N.SIS;kk)asigură, pe domeniul de competență, împreună cu structurile implicate, condițiile tehnice necesare schimbului de date/servicii dintre N.SIS și sistemele informatice naționale cu care se interconectează;ll)participă, pe domeniul de competență, la elaborarea documentațiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziție și în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;mm)participă la ședințele Comitetului tehnic și analizează problemele tehnice semnalate de autoritățile naționale competente, apărute în implementarea și funcționarea SINS, identifică și propune modalități de soluționare, conform competențelor funcționale.(la 13-02-2018,
Alineatul (2) din Articolul 19 , Sectiunea a 2-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 3-aAtribuțiile Serviciului metodologie, planificare, managementul proiectelor și secretariatul Comitetului tehnic + 
Articolul 20(1)Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor și secretariatul Comitetului tehnic este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuție principală asigurarea metodologiei, planificarea și managementul implementării proiectelor din competența C.N.SIS, precum și asigurarea Secretariatului Comitetului tehnic. (2)Serviciul metodologie, planificare, managementul proiectelor și secretariatul Comitetului tehnic are următoarele atribuții: a)elaborează și supune aprobării/avizării de către unitățile de profil specializate din cadrul M.A.I. fișele de proiect cu finanțare europeană aflate în responsabilitatea C.N.SIS, pe baza propunerilor de proiect întocmite de către serviciile din cadrul unității;b)întreprinde demersurile necesare pe care le presupune exercițiul de programare pentru proiectele aferente N.SIS, propuse spre finanțare din fonduri europene, pentru modificarea/actualizarea fișelor de proiect și/sau documentației aferente, în colaborare cu serviciile din cadrul C.N.SIS, unitățile și instituțiile implicate;c)întocmește documentele subsecvente aprobării fișelor de proiect pentru derularea efectivă a acestora, în colaborare cu serviciile din cadrul C.N.SIS și celelalte unități de profil specializate din cadrul M.A.I;d)elaborează și transmite către autoritățile competente documentele necesare pentru asigurarea finanțării activităților de implementare, dezvoltare și mentenanță a N.SIS, precum și a proiectelor gestionate la nivelul C.N.SIS;e)elaborează și transmite autorităților competente cereri de fonduri însoțite de documente justificative;f)participă la redactarea și derularea contractelor și acordurilor/protocoalelor a căror aplicare este de competența C.N.SIS;g)monitorizează derularea și implementarea proiectelor/contractelor cu finanțare europeană aflate în competența C.N.SIS;h)colaborează cu alte servicii din cadrul C.N.SIS și/sau cu alte structuri din cadrul M.A.I., în vederea implementării programelor/proiectelor și contractelor corespunzătoare N.SIS;i)asigură publicitatea/vizibilitatea acțiunilor realizate și a bunurilor achiziționate, conform prevederilor europene în vigoare, și transmite spre aprobare materialele de promovare autorității responsabile;j)asigură atestarea existenței certificatelor de acceptanță, precum și a elementelor de vizibilitate a acestor documente; k)asigură atestarea realității datelor menționate în facturile emise de către furnizor/prestator/antreprenor prin verificarea acestora cu elementele menționate în contract și o transmite către autoritățile competente, în vederea efectuării plății;l)ține legătura cu autoritățile competente, în ceea ce privește raportarea periodică a datelor și informațiilor solicitate, conform procedurilor și legislației în vigoare, în colaborare cu celelalte structuri din C.N.SIS pentru elaborarea raportărilor respective, conform atribuțiilor funcționale;m)evaluează stadiul de implementare a proiectelor aflate în competența C.N.SIS și elaborează în colaborare cu serviciile din cadrul unității rapoarte tehnice de progres și le transmite către autoritățile competente, spre analiză și aprobare;n)prezintă directorului C.N.SIS documentele și informațiile specifice N.SIS necesare pentru participarea la întâlnirile care au ca obiect proiectele gestionate și derulate la nivelul C.N.SIS, precum și pentru participarea la reuniunile naționale și internaționale cu relevanță pentru obiectul de activitate al C.N.SIS;o)în colaborare cu serviciile din C.N.SIS și cu avizul managerului de proiecte introduce datele legate de proiecte în aplicațiile informatice de monitorizare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile; p)elaborează norme procedurale proprii de lucru aplicabile proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile;q)centralizează periodic necesarul de resurse umane, materiale, logistice, informatice, financiare pentru realizarea managementului N.SIS, pe baza propunerilor serviciilor C.N.SIS pentru evaluare și aprobare;r)formulează puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative care, prin obiectul de reglementare, au incidență cu domeniul de activitate al C.N.SIS în colaborare cu serviciile C.N.SIS, după caz; s)asigură accesul autorităților competente care efectuează misiuni de verificare și control la toate informațiile și documentele proiectului/contractelor aflate la nivelul serviciului;t)desfășoară activități specifice pentru întocmirea documentațiilor necesare organizării procedurilor de achiziție și participă, pe domeniul de competență, la elaborarea documentațiilor de atribuire aferente acestora, în vederea atribuirii contractelor;u)asigură secretariatul Comitetului tehnic;v)asigură activitatea responsabilului cu standardizarea la nivelul C.N.SIS, conform reglementărilor incidente;w)asigură îndeplinirea atribuțiilor ce revin C.N.SIS pe linie de management resurse umane și management operațional;x)asigură activitatea consilierului pentru integritate la nivelul unității și elaborează raportările periodice către Direcția Generală Anticorupție privind prevenirea corupției;y)elaborează metodologia și documentele necesare creșterii capacității de acțiune a C.N.SIS;z)execută activități specifice pregătirii și desfășurării ședințelor de tragere;aa)întocmește planificarea serviciilor de zi în cadrul C.N.SIS, documentația aferentă și asigură instruirea personalului care execută aceste servicii;bb)asigură activitatea de secretariat tehnic pentru monitorizarea, coordonarea și îndrumarea metodologică a implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial și implementarea la nivelul unității a Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial al MAI;cc)asigură evidența procedurilor de lucru de la nivelul structurilor unității;dd)monitorizează întocmirea și actualizarea permanentă a fișelor de riscuri de la nivelul structurilor C.N.SIS și asigură transmiterea acestora către autoritățile competente;ee)transmite către structurile competente angajamentele asumate de C.N.SIS, pentru a fi incluse în documentele programatice întocmite la nivelul M.A.I., și elaborează raportări cu privire la stadiul îndeplinirii acestora;ff)asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.(la 13-02-2018,
Articolul 20 din Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 4-aAtribuțiile Biroului monitorizare site de recuperare în caz de dezastru + 
Articolul 21(1)Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru este structura specializată din cadrul C.N.SIS care are ca atribuție principală asigurarea întreținerii și funcționării continue, 24 ore/7 zile, a site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS.(2)Biroul monitorizare site de recuperare în caz de dezastru are următoarele atribuții:a)asigură funcționarea N.SIS în site-ul de recuperare în caz de dezastru;(la 13-02-2018,
Litera a) din Alineatul (2) , Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
b)asigură interconectarea N.SIS cu C.SIS la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal;c)asigură interconectarea între N.SIS și sistemele informatice ale autorităților naționale cu atribuții în SIS la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal;d)asigură accesul autorităților naționale competente la N.SIS operațional în site-ul de recuperare în caz de dezastru, în colaborare cu structura specializată din cadrul M.A.I.;(la 13-02-2018,
Litera d) din Alineatul (2) , Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
e)asigură interconectarea permanentă între site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS și site-ul principal al sistemului în vederea realizării sincronizării a celor două medii operaționale ale N.SIS;(la 13-02-2018,
Litera e) din Alineatul (2) , Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
f)asigură transmiterea la C.SIS a semnalărilor naționale de interes Schengen prin intermediul N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal;g)asigură securitatea N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, în deplină concordanță cu cerințele de securitate ale C.SIS și cu reglementările naționale în domeniu;
h)asigură monitorizarea funcționării tuturor componentelor din arhitectura sistemelor SINS și copiei naționale a bazei centrale SIS, componente ale N.SIS, operațional în site-ul de recuperare în caz de dezastru;i)asigură monitorizarea funcționării interfețelor N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, cu SIS central și cu sistemele informatice ale autorităților naționale cu atribuții în SIS;(la 13-02-2018,
Litera i) din Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
j)asigură mentenanța infrastructurii IT C și a software-ului de bază din arhitectura mediului de producție, ale N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru; (la 13-02-2018,
Litera j) din Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
k)asigură monitorizarea funcționării interfeței de conectare a site-ului de recuperare în caz de dezastru cu site-ul principal al N.SIS;l)asigură monitorizarea funcționării sistemului de control acces, de protecție și stingere a incendiilor și a sistemului de climatizare al N.SIS, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;m)asigură derularea activităților care vizează comutarea traficului N.SIS, din site-ul principal în site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;n)asigură derularea activităților de comutare a traficului din site-ul de recuperare în caz de dezastru în site-ul principal al N.SIS;o)asigură derularea activităților de verificare a sincronizării și consistenței datelor între site-ul principal și site-ul de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;p)asigură legătura permanentă cu echipa de specialiști ai C.SIS pentru buna funcționare a N.SIS, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal al N.SIS;q)asigură asistență tehnică pentru utilizatorii finali ai N.SIS, pe perioada de indisponibilitate a site-ului principal al N.SIS;r)asigură elaborarea și implementarea procedurilor operaționale de realizare a comutării fluxurilor de date ale N.SIS de la nivelul site-ului principal al sistemului la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al acestuia;(la 13-02-2018,
Litera r) din Articolul 21 , Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
s)asigură configurarea și securizarea rețelei LAN, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS;t)asigură monitorizarea și administrarea rețelei LAN, de la nivelul site-ului de recuperare în caz de dezastru al N.SIS, aplicând standarde de securitate, soluțiile de administrare a securității la nivel global, securitatea accesului în sistemul RCIVD, standardele utilizate în infrastructura PKI a M.A.I. și detectarea intruziunilor;u)asigură menținerea conectivității N.SIS, din site-ul de recuperare în caz de dezastru, prin TAP, la C.SIS;v)îndeplinește atribuții date în competență prin lege sau dispoziții ale conducerii C.N.SIS.w)asigură sprijin Serviciului de administrare, monitorizare și help-desk în derularea activităților de mentenanță și dezvoltare a sistemului N.SIS.x)asigură, din punct de vedere tehnic, managementul proiectelor a căror realizare este de competența biroului;(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
y)asigură elaborarea și implementarea, din punct de vedere tehnic, de proiecte cu finanțare națională sau europeană, dedicate mentenanței și dezvoltării ulterioare a soluțiilor hardware și software din cadrul N.SIS, în funcție de cerințele SIS central și/sau cele de la nivel național, din aria sa de competență;(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
z)asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
aa)asigură verificarea și testarea periodică a disponibilității serviciilor și funcționarea sistemului din site-ul de recuperare în caz de dezastru;(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
bb)participă, pe domeniul de competență, la elaborarea documentațiilor de atribuire aferente procedurilor de achiziție și în comisiile de evaluare a ofertelor, în vederea atribuirii contractelor pentru proiectele derulate;(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
cc)desfășoară activități de elaborare, analiză și evaluare a documentațiilor tehnice aferente infrastructurii N.SIS din site-ul de recuperare în caz de dezastru.(la 13-02-2018,
Articolul 21 din Sectiunea a 4-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(la 13-02-2018,
Sectiunea a 5-a din Capitolul V a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 22Abrogat
(la 13-02-2018,
Articolul 22 din Sectiunea a 5-a , Capitolul V a fost abrogat de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 6-aAtribuțiile Structurii de securitate/CSTIC + 
Articolul 23Structura de securitate/CSTIC este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuții: a)elaborează și supune aprobării conducerii unității normele interne privind protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;b)întocmește programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate și îl supune avizării Direcției Generale de Protecție Internă, denumită în continuare D.G.P.I., iar după aprobare acționează pentru aplicarea acestuia;c)colaborează cu instituția abilitată să coordoneze activitatea și să controleze măsurile privitoare la protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;d)asigură aplicarea normelor de protecție a informațiilor clasificate și modul de respectare a acestora;e)consiliază conducerea unității în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate;f)informează conducerea unității despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora;g)acordă sprijin reprezentanților autorizați ai instituțiilor abilitate, potrivit competențelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informații clasificate;h)realizează pregătirea specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate;i)asigură păstrarea și actualizează permanent evidența certificatelor și a autorizațiilor de acces la informații clasificate;j)întocmește și actualizează listele informațiilor clasificate elaborate sau păstrate de C.N.SIS, pe clase și niveluri de secretizare;k)elaborează propuneri privind stabilirea locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate și, după caz, solicită sprijin instituțiilor abilitate;l)efectuează, cu aprobarea conducerii unității, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate;m)implementează și asigură măsurile de securitate pe linia INFOSEC, conform normelor în vigoare;n)monitorizează echipamentele care intră/ies din zonele de securitate ale direcției;o)elaborează măsurile de securitate fizică pentru controlul accesului în zonele de securitate;p)verifică condițiile de securitate ale spațiilor, birourilor, încăperilor, containerelor în care sunt manipulate sau păstrate informațiile clasificate; q)participă la activitatea de pregătire și executare a programelor de inspecție a măsurilor de securitate fizică în cadrul direcției;r)realizează verificări inopinate ale sistemelor de protecție fizică a informațiilor clasificate;s)asigură punerea în aplicare a normelor legale în vigoare privind protecția informațiilor clasificate în domeniul INFOSEC;t)elaborează Programul de pregătire a personalului care are acces la informații clasificate, a temelor de pregătire și de întocmire a fișelor individuale de pregătire;u)participă la activitatea de control intern periodic privind modul de gestionare a informațiilor clasificate;v)participă la inventarierea documentelor clasificate ori de câte ori este necesar, însă cel puțin o dată pe an conform normelor legale în vigoare;w)participă la activitatea de analizare periodică a documentelor în vederea păstrării, declasificării, trecerii la un nivel inferior de clasificare sau distrugerii;x)asigură aplicarea procedurilor și normelor de securitate pentru protecția informațiilor clasificate în cadrul direcției, pentru toate domeniile de securitate reglementate;y)întocmește documentația și întreprinde demersurile legale pentru acreditarea-reacreditarea SIC-urilor din cadrul C.N.SIS;z)asigură prelucrarea datelor cu caracter personal pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;aa)coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate, în toate componentele acesteia;bb)implementează metodele, mijloacele și măsurile necesare protecției informațiilor în format electronic;cc)asigură exploatarea operațională a SPAD și RTD – SIC în condiții de securitate; dd)coordonează cooperarea dintre unitatea deținătoare a SPAD sau RTD – SIC C.N. SIS și DGPI, atunci când se planifică dezvoltarea sau achiziția de SPAD sau RTD, se propun schimbări ale unei configurații de sistem existente, se propune conectarea unui SPAD sau a unei RTD – SIC cu un alt SPAD sau RTD – SIC, se propun schimbări ale modului de operare de securitate ale SPAD sau RTD – SIC, se propun schimbări în programele existente sau utilizarea de noi programe, pentru optimizarea securității SPAD sau RTD – SIC, se inițiază proceduri de modificare a nivelului de clasificare a SPAD și RTD – SIC care au fost deja acreditate sau se planifică ori se propune întreprinderea oricărei alte activități referitoare la îmbunătățirea securității SPAD sau RTD – SIC deja acreditate;ee)asigură implementarea măsurilor de securitate și protecția criptografică a SPAD sau RTD – SIC;ff)stabilește, cu aprobarea DGPI, standardele și procedurile de securitate care trebuie respectate de către furnizorii de echipamente, pe parcursul dezvoltării, instalării și testării SPAD și RTD – SIC și răspunde pentru justificarea, selecția, implementarea și controlul componentelor de securitate, care constituie parte a SPAD și RTD – SIC;gg)stabilește, pentru structurile de securitate și management ale SPAD și RTD – SIC, responsabilitățile pe care le vor exercita pe tot ciclul de viață al SPAD și RTD – SIC respective.(la 13-02-2018,
Articolul 23 din Sectiunea a 6-a , Capitolul V a fost modificat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Secţiunea a 7-aAtribuțiile compartimentului Documente clasificate, secretariat și administrativ(la 13-02-2018,
Denumirea Secțiunii a 7-a din Capitolul V a fost modificată de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 24Compartimentul Documente clasificate, secretariat și administrativ este structura specializată a C.N.SIS care are următoarele atribuții:(la 13-02-2018,
Partea introductivă a Articolului 24 din Sectiunea a 7-a, Capitolul V a fost modificată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
a)asigură relația funcțională a C.N.SIS cu celelalte structuri ale M.A.I.;b)ține evidența lucrărilor cu termen și raportează conducerii unității stadiul soluționării acestora;c)primește, înregistrează și ține evidența lucrărilor, pe care le prezintă conducerii C.N.SIS, precum și corespondența neclasificată și clasificată adresată unității, pe care o repartizează spre rezolvare potrivit dispozițiilor rezolutive înscrise pe fiecare dintre acestea;d)asigură consultarea informațiilor clasificate de către personalul autorizat, cu respectarea normelor legale în vigoare;(la 13-02-2018,
Litera d) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
e)expediază la destinație corespondența și lucrările neclasificate și a celor clasificate, elaborate de personalul unității, după semnarea sau avizarea acestora de către persoanele abilitate în acest sens;e^1)asigură serviciul de curierat cu structurile M.A.I. sau alte instituții în baza aprobării conducerii;(la 13-02-2018,
Articolul 24 din Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 24, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
f)asigură multiplicarea, scanarea și transmiterea prin fax a documentelor, potrivit dispozițiilor rezolutive ale conducerii C.N.SIS, cu respectarea prevederilor legale;(la 13-02-2018,
Litera f) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
f^1)constituie și gestionează arhiva C.N.SIS conform prevederilor legale incidente;(la 13-02-2018,
Articolul 24 din Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 25, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
g)constituie unitățile arhivistice la nivelul compartimentului;h)întocmește inventarele pentru unitățile arhivistice create la nivelul C.N.SIS;i)însoțește, în baza dispoziției conducerii C.N.SIS, persoanele cărora li se permite accesul în sediul C.N.SIS;j)întocmește, până la data de 5 a fiecărei luni, situația orelor efectuate de personalul C.N.SIS în luna precedentă, în vederea acordării drepturilor salariale;k)întocmește și prezintă conducerii C.N.SIS dispoziția zilnică pe unitate;(la 13-02-2018,
Litera k) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
l)participă la ședințele de conducere desfășurate la nivelul direcției, redactează procesul-verbal și îl supune aprobării conducerii C.N.SIS, conform dispozițiilor primite;m)prezintă mapele de corespondență conducerii C.N.SIS și se asigură de respectarea circuitului documentelor la nivelul unității;n)asigură deplasarea cu mijloacele auto ale unității a personalului C.N.SIS care desfășoară activități în afara unității;(la 13-02-2018,
Litera n) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
o)ține evidența și distribuie literatura de specialitate și pregătire generală, ordinele, instrucțiunile și dispozițiile primite de către C.N.SIS;o^1)ține evidența și gestiunea ștampilelor și sigiliilor la nivelul C.N.SIS;(la 13-02-2018,
Articolul 24 din Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost completat de Punctul 26, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
p)raportează ierarhic evenimentele, datele și informațiile obținute, precum și rezultatele unor misiuni și activități executate de personalul C.N.SIS;q)primește și distribuie rechizitele și alte consumabile necesare desfășurării activității unității;r)ține evidența concediilor efectuate de personalul C.N.SIS și prezintă informația relevantă conducerii C.N.SIS sau personalului îndrituit să o cunoască.(la 13-02-2018,
Litera r) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 23, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(la 13-02-2018,
Litera s) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(la 13-02-2018,
Litera t) din Articolul 24 , Sectiunea a 7-a , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 27, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 25Întregul personal al C.N.SIS are obligația de a cunoaște și aplica, în părțile ce-l privesc, prevederile prezentului regulament. + 
Articolul 25^1(1)Pentru îndeplinirea atribuțiilor din responsabilitate, structurile C.N.SIS colaborează pe linia activităților profesionale.(2)Structurile din cadrul C.N.SIS își organizează propriile activități de pregătire de specialitate și participă la activitățile de formare profesională continuă. (3)Atribuțiile, sarcinile și responsabilitățile personalului C.N.SIS sunt prevăzute în fișele posturilor.(la 13-02-2018,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 28, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Articolul 26Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.(la 13-02-2018,
Articolul 26 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 29, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Anexa nr. 1la regulament
ORGANIGRAMA CENTRULUI NAȚIONAL SIS
(la nivel de direcție)(la 13-02-2018,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 30, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
 + 
Anexa nr. 2la regulamentDIAGRAMA DE RELAȚIIa Centrului național SIS*Font 8*                                    ┌──────────────────┐                                    │ MINISTERUL │                                    │AFACERILOR INTERNE│                                    └─────────┬────────┘     ┌──────────────────┐ │ ┌─────────────────┐     │INSTITUȚII PUBLICE│ │ ┌-.─.─.─.─.─.-.│SECRETAR DE STAT/│     │(altele decât cele│←..──..──..──..┐ │ . │ SUBSECRETAR │     │care fac parte din│ . │ │ │ DE STAT │     │categoria autori- │ . │ . └─────────────────┘     │tăților naționale │ │ │ │     │ competente) │ . │ .     └──────────────────┘ . │ │                                        ↓ ↓ ↓   ┌─────────────────────┐ ┌────────────────┐ ┌────────────────────┐   │Autoritatea Națională│ │CENTRUL NAȚIONAL│←––-→│Autorități naționale│   │ de Supraveghere a │←-→│ SIS ├.-.-.-.-→│ competente │   │Prelucrării Datelor │ └────────────────┘ └────────────────────┘   │cu Caracter Personal │ ↑ . ↑   └─────────────────────┘ . . |                                        . . |                                        │ . |     ┌───────────────────┐ . . | ┌────────────────────────────────┐     │ MINISTERUL │ . . | │Unitățile de specialitate din │     │FONDURILOR EUROPENE│←-..-..-..-┘ . └-→│cadrul APARATULUI CENTRAL al │     └───────────────────┘ . │M.A.I./Organisme UE specializate│                                              . └────────────────────────────────┘                                              ↓                                  ┌───────────────────────┐                                  │Prestatori de servicii/│                                  │ Operatori economici │                                  └───────────────────────┘                                            Legenda diagramei de relații:                                            Relații de subordonare ───────────→                                            Relații de coordonare .-.-.-.-.-.→                                            Relații de cooperare -→                                            Relații de colaborare ..–..–..→                                            Relații de contractuale ………..→(la 13-02-2018,
Anexa nr. 3 a fost abrogată de Punctul 31, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
(la 13-02-2018,
Anexa nr. 4 a fost abrogată de Punctul 31, Articolul I din ORDINUL nr. 8 din 1 februarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 13 februarie 2018
)
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x