REGULAMENT din 28 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COLEGIUL MEDICILOR STOMATOLOGI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 344 din 12 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 8 28/03/2024
ART. 28REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 1
ART. 31REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEDECIZIE 8 28/03/2024
ActulCONTINUT DEDECIZIE 8 28/03/2024
ActulREFERIT DEDECIZIE 8 28/03/2024





Notă
Aprobat prin DECIZIA nr. 8/2CN din 28 martie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 344 din 12 aprilie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Consiliul național (denumit în cele ce urmează Consiliul național sau CN) și Adunarea generală națională (denumită în cele ce urmează Adunarea generală națională sau AGN) se întrunesc în ședințe ordinare sau în ședințe extraordinare, în condițiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare al Colegiului Medicilor Stomatologi din România, denumit în continuare CMSR.(2)Consiliul național și Adunarea generală națională se pot întruni inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță, în condițiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a CMSR.
 + 
Articolul 2(1)În prima ședință a Consiliului național întrunit după alegerea membrilor organelor de conducere ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România pentru un nou mandat se stabilește de principiu calendarul ședințelor ordinare ale Consiliului național ce vor avea loc până la finalul anului în curs, respectiv până la finalul anului următor în cazul în care prima ședință are loc în ultimul trimestru din an, precum și data următoarei întruniri a Adunării generale ordinare anuale.(2)În ultima ședință ordinară a Consiliului național din cadrul unui an calendaristic se stabilește de principiu calendarul ședințelor ordinare ale Consiliului național pentru anul următor, precum și data următoarei întruniri a Adunării generale ordinare anuale, cu excepția ultimului an din cadrul mandatului în curs pentru care se stabilesc doar ședințele ordinare ce urmează a se desfășura până la finalul mandatului.
 + 
Articolul 3(1)Ședințele Consiliului național și ale Adunării generale naționale se desfășoară legal în prezența a cel puțin două treimi dintre membrii acestora.(2)Prezența membrilor Consiliului național și ai Adunării generale naționale la ședință este obligatorie, cu excepția cazului în care aceștia absentează motivat. Absența este considerată motivată dacă imposibilitatea participării este datorată unuia dintre următoarele motive:a)boală care a necesitat spitalizarea sau o stare de sănătate care împiedică persoana în cauză să participe;b)o deplasare în străinătate pentru participarea la o manifestare științifică;c)evenimente de forță majoră;d)în cazul decesului soției/soțului sau al unei rude de până la gradul al III-lea, inclusiv, a membrului CN/AGN ori al soției/soțului acestuia;e)concediu medical sau concediu de odihnă;f)alte situații care justifică în mod obiectiv absența.(3)Motivarea neprezentării și, în măsura în care este posibil, dovada motivului prevăzut la alin. (2) se comunică Biroului executiv național înainte de începerea ședinței, cu excepția situației în care evenimentul care a cauzat absența nu a putut fi prevăzut înainte de data desfășurării ședinței, situație în care dovada poate fi comunicată în termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii ședinței.(4)Membrii Consiliului național și cei ai Adunării generale naționale sunt obligați să își înregistreze prezența în evidența ținută de secretariatul CMSR înainte de a intra în sala de ședință, prin semnarea listei de prezență.(5)Membrul Consiliului național sau al Adunării generale naționale care nu poate lua parte la ședință este obligat să aducă această situație la cunoștința biroului executiv al colegiului teritorial din care face parte sau, după caz, a secretarului general al CMSR, înainte de desfășurarea ședinței.(6)Membrii Consiliului național și cei ai Adunării generale naționale care înregistrează numărul de absențe nemotivate prevăzut în Regulamentul de organizare și funcționare a CMSR sunt revocați de drept în condițiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a CMSR.(7)În cazul în care membrii Consiliului național și cei ai Adunării generale naționale, deși prezenți la ședință, trebuie din motive personale să părăsească ședința înainte de terminarea acesteia, sunt obligați să menționeze acest lucru, precum și ora aproximativă la care trebuie să plece, în tabelul de prezență, înainte de începerea ședinței, la rubrica „Mențiuni“.
 + 
Capitolul IIConvocarea ședințelor + 
Articolul 4(1)Consiliul național și Adunarea generală națională pot fi convocate, în ședință ordinară sau extraordinară, în condițiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a CMSR.(2)În cazul convocării prin mijloace electronice, pe lângă adresa expediată colegiului teritorial, respectiv ministerului sau instituției al cărui/cărei reprezentant este convocat, la cererea reprezentantului, convocarea poate fi expediată și acestuia, la adresa de poștă electronică comunicată în scris Departamentului secretariat din cadrul CMSR.
 + 
Articolul 5(1)Ordinea de zi a fiecărei ședințe este pregătită de cel care face convocarea.(2)Materialele ce vor fi supuse dezbaterii și aprobării (mapa de lucru) vor fi puse la dispoziția participanților la ședință cel târziu cu 72 de ore înaintea ședinței, inclusiv prin publicarea pe website-ul oficial al CMSR.(3)La propunerea președintelui de ședință, Consiliul național și Adunarea generală națională pot delibera asupra oricărei chestiuni care nu este înscrisă pe ordinea de zi sau cu privire la care documentele necesare au fost distribuite cu întârziere. + 
Articolul 6(1)Participarea la ședințele Consiliului național și ale Adunării generale naționale este permisă numai persoanelor care dețin, conform legii, calitatea de membru ori care sunt delegate, în condițiile prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a CMSR, să participe cu drept de vot la ședință.(2)Alături de persoanele menționate la alin. (1), la ședințele Consiliului național și ale Adunării generale naționale mai pot participa:a)personalul contractual desemnat;b)consultanți de specialitate din diverse domenii;c)alte persoane invitate la solicitarea celui care a făcut convocarea sau a Biroului executiv național. + 
Articolul 7Voturile exprimate în ședințele Consiliului național și ale Adunării generale naționale sunt confidențiale.
 + 
Capitolul IIIPregătirea ședințelor + 
Articolul 8Pregătirea ședințelor Consiliului național intră în responsabilitatea Comisiei pentru secretariat și a Departamentului secretariat din cadrul CMSR, sub directa coordonare a secretarului general al CMSR. + 
Articolul 9(1)Cu cel puțin 10 zile calendaristice anterioare datei de desfășurare a ședinței ordinare, respectiv în cel mai scurt timp posibil din momentul stabilirii necesității unei ședințe extraordinare, președintele CMSR, cu acordul Biroului executiv național, va contracta locația în care va avea loc ședința.(2)În cazul desfășurării prin mijloace la distanță a ședinței, Comisia pentru secretariat va face toate demersurile necesare pentru desfășurarea în bune condiții a acesteia din punctul de vedere al:a)calității semnalului audio-video;b)securității conexiunii participanților la ședință;c)înregistrării audio-video a ședinței;d)identificării participanților;e)unei proceduri de vot clare și transparente. + 
Articolul 10Cu cel puțin 4 zile calendaristice anterioare datei de desfășurare a ședinței, președintele, cu acordul Biroului executiv național, va desemna sau, după caz, va contracta:a)echipa tehnică ce va asigura înregistrarea audio-video a ședinței, precum și proiecția video și sonorizarea în timpul dezbaterii;b)suportul juridic;c)personalul pentru secretariatul ședinței;d)servicii de catering;e)alte servicii.
 + 
Capitolul IVDesfășurarea propriu-zisă a ședințelor + 
Secţiunea 1Condiții preliminare dezbaterilor + 
Articolul 11Cu cel puțin o oră înainte de începerea dezbaterilor, întreg personalul implicat în organizarea ședinței trebuie să fie prezent în locația de desfășurare sau conectat la platforma informatică pe care va rula ședința. + 
Articolul 12(1)În cazul ședințelor cu prezență fizică, personalul care asigură secretariatul ședinței verifică și înregistrează la intrarea în sală, sub semnătură, prezența fiecărui participant, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4) și (7) și art. 6.(2)Tabelul de prezență este parte integrantă a procesului-verbal de ședință ce este întocmit în urma ședinței Consiliului național sau a Adunării generale naționale.
 + 
Articolul 13(1)Odată cu semnarea în tabelul de prezență, fiecare membru își poate exprima dorința de a lua cuvântul în cadrul unuia sau mai multor puncte de pe ordinea de zi. În acest sens, la nivelul secretariatului tehnic va exista un tabel distinct, în care membrul Adunării generale naționale își va manifesta intenția, în scris, de a lua cuvântul în ședință, prin completarea următoarelor informații în tabel:a)numele și prenumele;b)colegiul teritorial pe care îl reprezintă;c)subpunctului/subpunctelor de pe ordinea de zi.(2)În cazul ședințelor desfășurate prin mijloace de comunicare la distanță, înscrierea la cuvânt în cadrul diverselor puncte de pe ordinea de zi se face prin transmiterea unui e-mail pe adresa oficială a secretariatului CMSR cu minimum 24 de ore înainte de începerea ședinței. + 
Articolul 14Participanții la ședință vor semna o declarație prin care iau cunoștință de faptul că ședința Consiliului național și/sau Adunării generale naționale este înregistrată audio-video și își dau acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal. + 
Articolul 15În cazul în care este semnalizat în mod expres, fiecare membru al Consiliului național/AGN va ocupa locul indicat în sala de ședințe.
 + 
Secţiunea a 2-aDesfășurarea dezbaterilor + 
Articolul 16Președintele CMSR conduce ședința Consiliului național/AGN. În absența președintelui, aceasta este condusă de către unul dintre membrii Biroului executiv național delegat de acesta sau, în lipsa delegării, de unul dintre vicepreședinți, ales de membrii Biroului executiv național prezenți, în calitate de președinte de ședință. + 
Articolul 17Președintele deschide ședința, în baza informațiilor transmise de către secretarul general, anunță caracterul statutar al ședinței, comunicând numărul de participanți conform listei de prezență, și supune membrilor Consiliului național/AGN, spre aprobare, ordinea de zi. + 
Articolul 18Cu excepția primei ședințe a Consiliului național/AGN din cadrul unui mandat, primul punct pe ordinea de zi este reprezentat, invariabil, de aprobarea prin vot de către Consiliul național/AGN a procesului-verbal oficial al ședinței anterioare. + 
Articolul 19Pentru fiecare punct de pe ordinea de zi, președintele sau, la invitația președintelui, un alt membru al Biroului executiv național, al Consiliului național/AGN sau o altă persoană invitată la ședință face o expunere a subiectului, încadrându-se, dacă este cazul, în timpul alocat specificat de către președintele CMSR. + 
Articolul 20După expunerea fiecărei teme în parte, în ordinea înscrierii la cuvânt, secretarul general al CMSR invită pe rând participanții la ședință să își spună punctul de vedere, încadrându-se într-un interval de timp aproximativ ce nu poate depăși o treime din timpul alocat prezentării inițiale a subiectului. + 
Articolul 21(1)Președintele și secretarul general moderează dezbaterea, în sarcina secretarului general revenind monitorizarea respectării timpilor alocați pentru fiecare dintre vorbitori care vor fi anunțați de către secretarul general înaintea dezbaterii fiecărei teme. Secretarul general avertizează vizual și/sau verbal (preferabil prin intermediul mijloacelor multimedia) atunci când timpul unui vorbitor se apropie de final și oprește discursul acestuia în cazul în care timpul este depășit flagrant (mai mult de 120 de secunde).(2)Fiecare membru la ședința CN/AGN care ia cuvântul în cadrul ședinței va începe prin a rosti în clar numele său și/sau colegiul teritorial pe care îl reprezintă.(3)Președintele, în cazul în care consideră necesar, poate acorda drept la replică inițiatorului punctului dezbătut de pe ordinea de zi, discurs ce trebuie de asemenea să se încadreze în timpul alocat oricărui alt vorbitor. + 
Articolul 22(1)Depășirea flagrantă a timpului alocat pentru discurs, limbajul inadecvat, luarea unei poziții fără a avea drept la cuvânt conform înscrierii pe lista vorbitorilor sau indicațiilor președintelui, perturbarea prin orice mijloace a discursului unui coleg se sancționează verbal de către secretarul general.(2)În măsura în care un participant la ședință este avertizat de 3 ori pentru abateri de la o conduită decentă în spiritul acestui regulament, cu acordul președintelui, secretarul general supune votului Consiliului național excluderea participantului în cauză de la lucrările acelei ședințe. Eliminarea din sală echivalează cu absența nemotivată de la ședință.
 + 
Articolul 23În cazul în care se constată încălcarea regulilor de desfășurare a ședinței, iar aceasta compromite continuarea dezbaterilor, președintele, în vederea restabilirii ordinii, suspendă ședința pentru o perioadă de timp determinată sau o închide. În cazul în care nu se poate face auzit, președintele părăsește ședința, fapt ce atrage suspendarea acesteia. Ședința se reia la convocarea președintelui. + 
Articolul 24În cazul în care unul din participanții la ședință, din diverse motive și cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (7), părăsește locația înainte de finalizarea ședinței, acesta are obligația de a anunța secretariatul ședinței în legătură cu acest aspect. În tabelul de prezență, în dreptul participantului în cauză, se va consemna la rubrica „Mențiuni“ ora la care participantul a părăsit sala de ședință.
 + 
Secţiunea a 3-aProcedura de votare + 
Articolul 25În urma dezbaterilor ce au loc la fiecare punct de pe ordinea de zi poate fi necesară derularea uneia sau mai multor proceduri de vot în legătură cu subiectul în cauză. Pentru fiecare din rundele de vot, în măsura posibilităților, prin intermediul mijloacelor multimedia, se afișează clar aspectul în legătură cu care se solicită votul participanților. + 
Articolul 26(1)Președintele sau, la solicitarea acestuia, secretarul general solicită votul participanților, în următoarea succesiune:a)voturi împotrivă;b)abțineri;c)voturi pentru.(2)Pentru fiecare din lit. a)-c) ale alin. (1), doi membri ai echipei de secretariat contabilizează separat numărul votanților și confruntă rezultatul final care trebuie să fie identic. În caz contrar, se reia numărătoarea până la obținerea a două numărători paralele identice.(3)În urma rezultatului obținut la alin. (1) lit. c), acesta este confruntat și cu diferența dintre numărul total de participanți cu drept de vot de la acel moment prezenți în sală (conform listei de prezență actualizate) și rezultatele de la alin. (1) lit. a) și b).
 + 
Articolul 27Pentru fiecare etapă de vot, rezultatul final se centralizează în tabelul centralizator al procedurilor de votare, ce conține minimum următoarele rubrici:a)scurtă descriere a subiectului votat;b)număr de voturi pentru;c)număr de abțineri;d)număr de voturi împotrivă;e)necesită decizie CN – Da/Nu;f)necesită publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I – Da/Nu/ + 
Articolul 28Deciziile Consiliului național/AGN se adoptă conform reglementărilor cuprinse în titlul XIII din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Secţiunea a 4-aFinalizarea dezbaterilor + 
Articolul 29(1)Întotdeauna, ultimul punct pe ordinea de zi este reprezentat de rubrica „Diverse“, în cadrul căreia oricare din membrii Consiliului național/AGN care s-au înscris la cuvânt în cadrul acestui punct sau membrii Biroului executiv național pot aduce în dezbatere subiectele care nu au fost incluse inițial pe ordinea de zi.(2)Subiectele discutate la rubrica „Diverse“ se supun acelorași reguli indicate la art. 16 și 19-24.(3)Unele subiecte discutate la rubrica „Diverse“ pot necesita, după dezbatere, supunerea unei proceduri de vot. În acest caz se aplică dispozițiile art. 25-28.
 + 
Capitolul VRedactarea documentelor rezultate ca urmare a dezbaterilor și votului + 
Articolul 30După finalizarea ședinței, Comisia pentru secretariat are următoarele atribuții:a)în termen de maximum 15 zile lucrătoare definitivează procesul-verbal de ședință;b)coordonează redactarea deciziilor Consiliului național/AGN ce decurg în urma desfășurării ședinței, în termen de maximum 20 de zile lucrătoare, și le înaintează spre aprobare și semnare președintelui CMSR;c)face toate demersurile pentru publicarea deciziilor, acolo unde este cazul, în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare;d)asigură comunicarea deciziilor Consiliului național/AGN către consiliile teritoriale, respectiv, după caz, către ministerele/instituțiile reprezentate la nivelul Consiliului național, după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau, după caz, pe website-ul oficial al CMSR;e)pune la dispoziția Grupului de lucru pentru imagine și comunicare, gradual, materialele ce decurg în urma ședinței Consiliului național/AGN, în vederea diseminării către publicul larg a informațiilor de interes în ceea ce privește conținutul dezbaterilor, respectiv a publicării pe website-ul oficial al CMSR.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 31Prevederile prezentului regulament se completează cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare și funcționare a CMSR și ale Codului deontologic al medicului stomatolog. + 
Articolul 32Ședințele Consiliului național/Adunării generale naționale se înregistrează audio-video, iar materialele rezultate se folosesc exclusiv în scopul realizării procesului-verbal de ședință a Consiliului național sau a Adunării generale naționale, respectiv în scopul verificării acurateței informațiilor înscrise în procesul-verbal, dacă este cazul. Înregistrările sunt arhivate și păstrate pe o perioadă de 5 ani. + 
Articolul 33Termenele pe zile prevăzute de prezentul regulament se calculează după cum urmează:a)nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlinește;b)când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează. + 
Articolul 34În cadrul ședinței ordinare a Adunării generale naționale, obligatoriu pe ordinea de zi se vor regăsi următoarele aspecte:a)raportul anual de activitate prezentat de Biroul executiv național și de către comisiile de specialitate;b)alegerea comisiei de cenzori sau, după caz, aprobarea cenzorului extern, expert contabil autorizat, ori de câte ori este cazul;c)aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli anual al CMSR;d)dezbaterea și votul în ceea ce privește raportul comisiei centrale de cenzori sau, după caz, al cenzorului extern;e)stabilirea și revizuirea obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung ale CMSR.
 + 
Articolul 35Încălcarea prevederilor art. 3 alin. (2)-(6), art. 6 alin. (1), art. 7, 15 și 24 reprezintă abatere disciplinară și se sancționează în conformitate cu legea și cu regulamentele corpului profesional.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x